X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

O πολίτης Skai

Posted by Constantina Delimitrou στο Ιουνίου 13, 2009

Δεν ήθελε και πολύ. Οι αηδιασμένοι από τις χοντροφωνάρες των γραφικών, επιλέγουν το άλλο άκρο, την πιο clean εκδοχή της δημοσιογραφίας και στρέφουν το μίσος μας αλλού με μεγάλο αντίκτυπο στη νοοτροπία του (ούτως ή άλλως κομπλεξάκια) συμπατριώτη. Ντοκυμαντέρ, οικολογική συνείδηση, αντικαπνιστικές εκστρατείες, όχι σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές, λάμπες για όλους. Και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα με όλα αυτά, είμαι φανατική των υπεργαμάτων ντοκυμαντέρ, της εκπομπής για τους μεγάλους Έλληνες (όχι όμως των ψηφοφοριών και του νταβαντουριού που προηγήθηκε) και της ελληνοφρένειας (της ραδιοφωνικής περισσότερο).

Απλά το skai ήταν η αφορμή για να πω δυο λόγια για το νέο τρέντ που δεν το αντέχω μία. Ξεκινάω από το τσιγάρο που ήδη έχω φρικάρει. Για να τα ξεκαθαρίσω απ΄την αρχή, εργάζομαι σε κτήριο που απαγορεύεται το κάπνισμα και δεν έχω κανένα πρόβλημα να κάνω μονάχα 1 τσιγάρο το 8ωρο. Ούτε μου λείπει, ούτε ποτέ άναψα τσιγάρο σε χώρους ή καταστάσεις που δεν έπρεπε. Όταν όμως κάποιος παραπονεθεί για την μυρωδιά του καπνιστή, τα παίρνω χοντρά γιατί αυτό δεν έχει καθόλου να κάνει με την υγεία του - που είναι ο μόνος λόγος που σέβομαι. Τα παίρνω γιατί όταν ο μισός πληθυσμός βρωμοκοπάει τζατζίκια εγώ δεν ήρθα ποτέ να κάνω εκστρατεία κατά της μπόχας του. Ή όταν μισώ ένα άρωμα αλλά είμαι υποχρεωμένη να το τρώω στη μάπα όλη μέρα, πάλι δε λέω κουβέντα. Εννοώ, η υγεία των παθητικών καπνιστών είναι αποκλειστικά ευθύνη μου και το βουλώνω με ευχαρίστηση όταν διακυβεύεται αλλά σόρι, η μυρωδιά μου είναι μόνο δική μου. ΔΕ θέλετε να ξεκινήσω εκστρατείες για τη δική σας. Πάμε παρακάτω.

Το ελαιοπουλάκι το ξέρετε; Βιολογικό κοτόπουλο 11.30 το κιλό. Το βιολογικό κοτόπουλο λέει, δε μυρίζει, τρώει υγιεινά και όχι μεταλλαγμένα, έχει χώρο βοσκής και είναι ποτισμένο με σελήνιο και ω3. Ανάρπαχτο γίνεται στο σούπερ μάρκετ. Έχει κι άλλο ένα που το είδα μόνο μια φορά (γιατί λέει είναι πολύ λίγα τα κομμάτια που διατίθενται) 18 ευρώ το κιλό (θα γράψω τη μάρκα μόλις το ξαναδώ). Όλη αυτή η πανάκριβη τρεντιά, σου λέει κατάμουτρα ότι το ψωροκοτοπουλάκι των 4.25 ευρώ που σαβούριαζες τόσο καιρό ήταν σκουπίδια. Εμένα στ' αρχίδια μου αλλά άμα έχεις παιδιά πες μου τί τύψεις θα έχεις να τα ξαναταΐσεις βρωμοκοτόπουλα. Και το ίδιο συμβαίνει με τα λαχανικά, τα φρούτα, τα γιαούρτια και τους χυμούς. Τα ελάχιστα βιολογικά ραφάκια του σούπερ μάρκετ αντικαθίστανται σιγά σιγά από τα “βρώμικα” και όλα τα υπόλοιπα γέμισαν πανάκριβες τρεντιές. Κοστίζει σου λέει, η ποιότητα. Σκοτώνεις τα παιδιά σου. Κι ενώ από τη μια στα κάνουν τσουρέκια που είσαι σπάταλη και υπερκαταναλωτική και δεν ξέρεις να περνάς με έναν μισθό, χώνονται από δίπλα οι υγείες και οι οικολογίες και στα μασάνε στο πιτς φυτίλι. Λες και δεν μπορείς να εκθρέψεις κοτόπουλο με λίγο παραπάνω κόστος, έπρεπε να φτάσει τριπλάσια τιμή για να πείσεις για την Ποιότητα και να τρομάξεις ικανοποιητικά τον καταναλωτή. Πάμε παρακάτω.

Την επιδότηση για τα κλιματιστικά την ακούσατε; 35% έκπτωση για απόσυρση των παλιών κλιματιστικών. Πλασάρεται ως η πιο οικολογική κίνηση που θα μπορούσε να κάνει το κράτος και αφού σε τιγκάρει αμφιβολίες για το πόσο υγιεινό είναι το παλιό σου, πόσο ρυπαίνει το περιβάλλον, χώνονται κι από δίπλα οι κωτσόβολοι και τρέχει το γεροντάκι ως “ενεργός πολίτης” να κάνει το χρέος του (και με έκπτωση). Πιο μεγάλη τρύπα στο νερό δεν έχω ξανακούσει. Πιο ξετσίπωτη κίνηση για να τ' αρπάξουν οι έμποροι, πιο οφθαλμοφανής οικολογική προπαγάνδα καπιταλέων δεν έχει ξαναυπάρξει. Δηλαδή δεν έχει μείνει τίποτα άλλο, σε λίγο θα επιδοτούνται αυτοί που πετάνε τα φυτά τους για να τα αντικαταστήσουν με τα βοτάνια που πλασάρουνε στο σκάι με 6.90 το ένα. Καλά ρε μαλάκες, φασκόμηλα και βασιλικοί με 6.90; Τα βαφτίσατε οικολογία και πάτε να μας τα σπρώξετε; Δεντροβασιλικό πήρα από την έκθεση προχθές, μιλάμε δεντράκι κανονικό με 2 ευρώ, τί άλλο έχετε σκοπό να μας πουλήσετε προωθώντας τη γαμωοικολογία σας;

Έχω ένα κάρο ακόμα τέτοια αλλά έχω και σίδερο, σόρι. :)

p.s.: πώς τα καταφέρατε έτσι ρε, έχω χάσει τη μπάλα με τα link μου, σαν κατσαρίδες πολλαπλασιάζεστε!



Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

Advertisements

32 Σχόλια to “O πολίτης Skai”

  1. tougo said

    -Αυτό με τα air condition είναι λίγο απάτη γιατί για να σου ξηλώσουν το παλιό πληρώνεις και το κρατάνε και όλα…(δεν ξέρω τι μπορεί να το κάνουν μετά). λεφτά να σου βγάλουν το παλιό λεφτά να σου βάλουν το καινούριο. Να μου πεις αν το άλλαζες ούτως σι άλλος σου έρχεται φτηνότερα με αυτόν τον τρόπο…αλλά πολύ το αλλάζουν μόνο και μόνο για σιγήσουν την οικολογική τους συνείδηση.

    -Τα λαχανικά και βοτάνια του ΣΚΑΙ είναι καθαρά ένας τρόπος για να βγάλουν λεφτά από το τίποτα.

    -Τα κοτόπουλα που μου φέρνουν από το χωρίο (τρώνε καλαμπόκι μόνο) βρωμάνε όσο δεν γίνεται και έχουν και πολύ δυνατή γεύση (και σκληρότερο κρέας). Τώρα τι σόι είναι αυτό το ελαιοπραγματοπουλάκι δεν γνωρίζω.

    -Οι καπνιστές δεν με αγγίζουν εκτός αμα πρέπει να τους φιλήσω 😛

    καλημέρα 😉

  2. Domino said

    Για να την παλέψω πλέον χωρίς τσιγάρο το γύρισα στο σνουζ (μπορεί να το γράφω και λάθος). Μου έφερε μια φίλη μου από την Σουηδία και όποτε έχω όρεξη για τσιγάρο τσουπ, πετάω ένα πίσω από το άνω χείλος και είμαι κομπλέ. Βέβαια ποιος μποέμ χαρακτήρας, ποιος Μπόγκαρτ κτλ, αλλά τι να κάνεις; Δύσκολοι καιροί, έκτακτα μέτρα!

    Ως απασχολούμενος στον κλάδο των ζωοτροφών (σοβαρά μιλάω, το θυμάσαι εκείνο το μέιλ;) σε διαβεβαιώ ότι τα βιολογικά κοτόπουλα είναι ψέμα εκτός ελαχίστων περιπτώσεων. Φούμαρα είναι τα περισσότερα. Κρεατάλευρα, οστεάλευρα και ιχθυάλευρα πάνε σύννεφο, και λίγες μέρες πριν την σφαγή τα πλακώνουν στο καλαμπόκι για να κιτρινίσει το κρέας.

    Για τα κλιματιστικά δεν έχω άποψη, κλιματιστικό έβαλα πρόπερσι όταν το κέρδισα σε έναν χορό τοπικής ομάδας… 😀

  3. […] https://xpsilikatzoy.wordpress.com/2009/06/13/skaipolitis/ […]

  4. blogo said

    Γιατι δε δημοσιευτηκε το σχολιο μου στο προηγουμενο ποστ;

  5. Για το κάπνισμα, μαζί σου μέχρι τελευταίου γράμματος.
    Αλλά και για τα υπόλοιπα.
    Ελαιπουλάκι και θου κύριε, πρώτη φορά που γράφω στο μπλογκ σου.
    Όπως τα λες, καπιταλιστικές τρεντιές.
    Σκέψου και το άλλο:
    Κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής λέει και αυγά απο κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής.
    Hallo, λόγω «γρίπης των πτηνών» δεν τους έχουν υποχρεώσει να τα μαντρώσουν όλα? Τι ελευθέρας βοσκής και φούμαρα???

  6. Για την αντικατασταση ενος air-condition με ενα αλλο air-condition ειμαι μαζι σου. Τι θα πει δωστε το παληο για ενα αλλο δηθεν»οικολογικο». Αντι να πουν πεταξτε ολα τα air-condition και θα σας επιδοτησουμε για αγορες ανεμιστηρων (οροφης) αλλα και αλλους (εδαφους, κομοδινατους κλπ).
    Ποιος δεν ξερει το τι ρυπανση της ατμοσφαιρας και καταστροφη του περιβαλλοντος εχουν προκαλεσει αυτα τα τρεντια (οπως τα λες). Πολλες κυριες πολυ περηφανα λενε στο φιλικο τους περιβαλλον: A,εμεις εχουμε ολο το σπιτι κονδιτιονε αλλα και το εξοχικο, ασε που στο αυτοκινητο δεν μπαινω αν δεν ανοιξω το a.c. χειμωνα καλοκαιρι!!!!
    Και να σου πω και κατι που σε ανυποπτο χρονο ειχε πει καποιος ελληνας καθηγητης στις ΗΠΑ Περιβαλλοντολογος (εκει γυρω στα τελη της δεκαετιας του ’70)»Εμεις στην Αμερικη ζεσταινουμε τον αερα γιατι ανοιγουμε τα παραθυρα για να μη σκασουμε απο τη ζεστη των a.c.» Hαν τοσο εθισμενοι που δεν τα εκλειναν…….

  7. oneinchman said

    Ν’ αγιάσει το πληκτρολόγιό σας!
    Όλη αυτή η εκστρατεία της δήθεν υγιεινής ζωής μου φαίνεται σαν την αποθέωση της υποκρισίας.
    Προσπαθούν να μας επιβάλλουν μια ψευδαίσθηση ποιοτικής ζωής με τα καταλυτικά αυτοκίνητα, τα βιολογικά προϊόντα, την εκστρατεία κατά του καπνίσματος και άλλα παρεμφερή, την ίδια στιγμή που γαμάνε τον πλανήτη, την υγεία και την ψυχολογία μας με τρόπο χονδροειδώς απροκάλυπτο…

  8. blogo said

    Δεν απαντησες στο σχολιο μου στο προηγουμενο ποστ.

  9. xBerliner said

    «Το ελαιοπουλάκι το ξέρετε; Βιολογικό κοτόπουλο 11.30 το κιλό. »
    Όχι δεν το ξέρω, αλλά έχει πλάκα σαν όνομα. Μου μοιάζει για επικοινωνιακό κόλπο του σούπερ μάρκετ.
    Στα σοβαρά τώρα με τα βιολογικά προϊόντα:
    Το βιολογικό δεν είναι κατ’ ανάγκη και οικολογικό. Το οικολογικό είναι side effect του βιολογικού. Επειδή στην ελλάδα η παραγωγή βιολογικών προϊόντων είναι μηδενική, οτιδήποτε βιολογικό αγοράζει ο έλληνας κουβαλάει μεγάλη ποσότητα CO2 μαζί του.
    Το βιολογικό έχει να κάνει αποκλειστικά με την ανθρώπινη υγεία.
    Εδώ στα βόρεια που τα βιολογικά κυκλοφοράνε σχεδόν μια δεκαετία και η αγορά συνήθως εξομαλύνει πολύ γρήγορα τις ανωμαλίες όπως π.χ. η υπερβολική μεγάλη τιμή σε καινούργιο προϊόν με ζήτηση, συμβαίνει το εξής:
    Όλα τα σουπερ μάρκετ έχουν βιολογικά.
    Υπάρχουν αλυσίδες αποκλειστικά βιολογικών σούπερ μάρκετ.
    Στο παιχνίδι των βιολογικών μπήκαν και discount αλυσίδες (με σκοπό να δημιουργήσουν discount bio) κατεβάζοντας και άλλο τις τιμές.
    Πολλά βιολογικά προϊόντα (συνήθως λαχανικά) είναι από 5% έως 30% πιο ακριβά από τα άλλα.
    Τα κρέατα όμως είναι συνήθως 2, 3 ή ακόμα και 4 φορές. Λογικό. Με ορμόνες ένα αυγό είναι σε ένα ενάμιση μήνα στο ράφι. Χωρίς ορμόνες θέλεις τουλάχιστον 4 μήνες. Βάλε το μεγαλύτερο κόστος της τροφής. Βάλε ότι θα χάσεις αρκετά γιατί δεν πρέπει να δώσεις αντιβιοτικά. Βάλε και το πολύ υψηλό κόστος πιστοποίησης. Όταν από τον παραγωγό το προϊόν βγαίνει με 3πλάσιο κόστος, θα το πάρεις και τριπλάσιο στο ράφι.
    Αυτό που με απασχολεί περισσότερο δεν είναι το τρέντυ της κατάστασης. Αυτό ισχύει μόνο στην Ελλάδα. Είναι ο ταξικός χαρακτήρας που πέρνει στη διατροφή. Μέχρι τώρα είχαμε τροφή διαθέσιμη για όλους (εντάξει για το 99% του πληθυσμού) αλλά σκατά για όλους. Τώρα έχουμε τροφή σκατά για το 1/3 και ακριβή αλλά ποιοτική για τα 2/3. Προσθέτωντας και τον ταξικό χαρακτήρα που παίρνει η υγεία ακόμα και σε χώρες με πολύ ισχυρό κοινωνικό κράτος όπως η Γερμανία, καταλαβαίνει κάποιος ότι έχουμε να κάνουμε με το 1/3 του πληθυσμού που εξαιτίας διατροφής θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να αρρωστήσει και μικρότερες πιθανότητες για υγειονομική περίθαλψη.
    Πάντως το «αντι-οικολογικό»=μη-ταξικό, οικολογικό=ταξικό φαίνεται και αλλού: Low cost airlines. Π.χ. η EasyJet και άλλες παρόμοιες εταιρίες μειώσαν το κόστος ταξιδιού και το έκαναν διαθέσιμο σε μεγαλύτερες μάζες πληθυσμού. Ταυτόχρονα αυξήσαν και τις εκπομπές CO2.
    Είναι από τις περιπτώσεις που η οικολογία παίρνει λιγότερο σοσιαλιστικό χαρακτήρα.

    Προσωπικά δεν με καίει αν το κόστος του βιο κρέατος είναι τριπλάσιο. Από τη στιγμή που μπορώ να το προσφέρω στο παιδί μου είμαι χαρούμενος. Με ανυσηχεί ότι αυτός ο «εναλλακτικός» τρόπος διατροφής έχει σαφή ταξικά χαρακτηριστικά. Για την ακρίβεια δεν με ενοχλούν τα ταξικά χαρακτηριστικά, αλλά ότι τα ταξικά χαρακτηριστικά χαρακτηρίζουν την εναλλακτική μορφή (από την οποία περιμένεις τις αλλαγές και προτάσεις για λιγότερη «ταξικότητα»). Το σύστημα είναι πανέξυπνο σε αλλοιώνει από μέσα και μάλιστα με τρόπους που δεν μπορείς να αντισταθείς.

  10. Tougo, ναι σου έρχεται φθηνότερα αν είχες σκοπό να το αλλάξεις αλλά πες μου σε παρακαλώ, πόσοι έχουν air condition τόσο πολύ παλιό (ή που να μην φτιάχνει με ένα απλό σερβισάκι) ώστε να υπάρχει η ανάγκη επιδότησης; Άρα το βαφτίζουμε οικολογικό και δημιουργούμε μια καινούργια ανάγκη που τώρα με την “κρίση” θα έρθει λουκούμι σε μερικούς. Για τα κοτόπουλα ακριβώς αυτό. Τι σημαίνει ότι το κοτόπουλο δε βρωμάει; καλημέρες. 🙂

    Domino καλή φάση ακούγεται το σνουζ, εύχομαι να το κόψεις. Για τα κοτόπουλα, έχεις δίκιο. Ειδικά εσύ έχεις πολλά να μας πεις για το πόσο φούμαρα είναι. Που μεταξύ μας και να μην είναι, το πρόβλημα έγκειται περισσότερο στην τιμή που όσο και να τα φουσκώσουν δε μπορεί να είναι τριπλάσια.

    Antidrasi+sex αυτό σκεφτόμουν κι εγώ για το ελευθέρας βοσκής. Προφανώς εννοούν κάποιο ειδικό χώρο που τα αφήνουν να βοσκήσουν αλλιώς θα ήταν εντελώς επικίνδυνο.

    Ένη ακριβώς. Αλλά επειδή καταλαβαίνω ότι μερικοί άνθρωποι (ειδικά ηλικιωμένοι) ίσως να το έχουν ανάγκη, θα θεωρούσα πιο χρήσιμη μια επιδότηση σε συνταξιούχους ή ανάπηρους και μάλιστα σε εκείνους που δεν είχαν ποτέ air condition και όχι απόσυρση και αηδίες.

    Oneinchman, δεν υπάρχει καμία απολύτως ενέργειά μας ανά δευτερόλεπτο που να μην πηδεί το περιβάλλον, οπότε οτιδήποτε απαλύνει τις τύψεις μας το αγκαλιάζουμε χωρίς δεύτερη σκέψη.

    Blogo, σύνελθε. Προηγούνται άλλοι (και επίσης έχε υπόψη σου πως δεν είμαι υποχρεωμένη να σου απαντήσω). Οκ?

    Xberliner τα πάντα είναι ταξικά. Απλά μου τη σπάει διότι μέχρι χθες, εάν ας πούμε δεν είχες λεφτά να αγοράσεις ένα ακριβό ρούχο απλά στην έδινε ενώ τώρα εάν δεν έχεις λεφτά να ταίσεις το παιδί σου βιολογικά γεμίζεις τύψεις. Αυτό είναι που προστέθηκε και τα άλλαξε όλα.

    • Ότι και να εννοούν, είναι παραπλάνηση καταναλωτή. Δεν είναι υποχρεωμένου ο καταναλωτής, να ξέρει τι εννοούμε με απλές φράσεις όπως «ελευθέρας βοσκής».
      Επιπρόσθετα, που μου ήρθε μετά: Κάποιοι πουλάνε και βιολογικό μέλι! Ήμαρτον ρε, τι κάνουν, βάζουν GPRS στις μέλισσες και δεν τις αφήνουν να βοσκήσουν στα ψεκασμένα?

  11. xBerliner said

    «Απλά μου τη σπάει διότι μέχρι χθες, εάν ας πούμε δεν είχες λεφτά να αγοράσεις ένα ακριβό ρούχο απλά στην έδινε ενώ τώρα εάν δεν έχεις λεφτά να ταίσεις το παιδί σου βιολογικά γεμίζεις τύψεις. Αυτό είναι που προστέθηκε και τα άλλαξε όλα.»

    Σωστά. Αλλά υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ ρούχου και τροφής (δέχομαι ότι τα ΒΙΟ προϊόντα είναι πολύ καλύτερης ποιότητας από τα άλλα, χωρίς να αποκλείω απατεωνιές που όμως είναι λίγες αν μιλάμε για σοβαρές χώρες και σοβαρούς οργανισμούς πιστοποίησης):
    Το αν το παιδί μου ή εγώ φορέσω το τρέντυ ρούχο δεν θα έχει καμιά επίπτωση στην (σωματική μου τουλάχιστον) υγεία. Για την ψυχική μου υγεία έχει να κάνει με το πόσο ακομπλεξάριστος είμαι.
    Το τί φαγητό θα φάει όμως μπορεί να έχει και μεγάλη επίδραση στην υγεία του.
    Θεωρώ λάθος να προσεγγίζεις το ΒΙΟ ως απλώς κάτι το τρέντυ. Το ΒΙΟ (και εννοώ το πιστοποιημένο από σοβαρούς οργανισμούς ΒΙΟ) υπάρχει ως απάντηση στον ασυνείδητο αγρότη που σήμερα θα πουσάρει με ορμόνη την τομάτα και αύριο θα την έχεις στο τραπέζι σου, στα φυτοφάρμακα, στις ορμόνες και τα αντιβιοτικά στα ζώα, στα χρώματα και τα χημικά γευστικά που θα βάλουν στο κρέας, το παγωτό ή ότι άλλο μπορείς να βάλεις στο μυαλό σου. Γι’ αυτό και είπα ότι ανεξάρτητα της τιμής είμαι χαρούμενος που μου δίνεται αυτή η επιλογή.
    Τα τρέντυ ρούχα έχουν να κάνουν με το να νιώθει ανώτερος αυτός που μπορεί να το αγοράσει. Το φαγητό έχει να κάνει με το να είναι ανώτερος αυτός που μπορεί να το αγοράσει.

  12. xberliner, μην πιάνεσαι στο παράδειγμα, το ίδιο θα ίσχυε και για το χαβιάρι ή ένα ακριβό ψάρι. Και επίσης, μιλάω για την τρεντιά γιατί εάν κάποιος φτωχός ήθελε στ’ αλήθεια να είναι εναλλακτικός, θα έβαζε δυό γλάστρες στο μπαλκόνι με ντομάτες και αγγούρια και έξω όλοι οι τρέντηδες από την πόρτα (παράδειγμα ήταν κι αυτό, μην το πάρεις τοις μετρητοίς). Εννοώ ότι μας κατευθύνουν στην αναγκαστική τρεντιά με την επίφαση της υγείας ενώ η υγεία θα μπορούσε να εξασφαλιστεί με χιλιάδες άλλους τρόπους (καταγγελίες, διαμαρτυρίες) χωρίς τώρα να αντιμετωπίζουμε τριπλάσιες τιμές στα είδη πρώτης ανάγκης.

  13. xBerliner said

    «το ίδιο θα ίσχυε και για το χαβιάρι ή ένα ακριβό ψάρι»
    Το χαβιάρι ή το ακριβό ψάρι (όπως και τα τρέντυ ρούχα) είναι μια κατασκευασμένη ανάγκη που σκοπό έχει να τονίζει τη διαφορά μεταξύ αυτού που τα έχει και αυτού που δεν τα έχει. Γι΄αυτό και στις περισσότερες φορές το έξτρα κόστος είναι πλασματικό.
    Τα ΒΙΟ καλύπτουν μια πραγματική ανάγκη και το έξτρα κόστος είναι δυστυχώς πραγματικό.

    «εάν κάποιος φτωχός ήθελε στ’ αλήθεια να είναι εναλλακτικός, θα έβαζε δυό γλάστρες στο μπαλκόνι με ντομάτες και αγγούρια »
    Αυτό μπορεί να το κάνει (δηλαδή να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών του) κάποιος που μένει στην ύπαιθρο. Δυστυχώς δεν μπορεί να το κάνει κάποιος που μένει σε αστικό κέντρο (ακόμα και στα μικρά ελληνικά αστικά κέντρα). Επίσης μην ξεχνάς μια άλλη παράμετρο: Η ιδιο-παραγωγή της τροφής μας απαιτεί χρόνο ακόμα και αν έχουμε χώρο. Χρόνο που θα αναγκαστούμε να κόψουμε από άλλες δραστηριότητες μπορεί όχι παραγωγικές αλλά σημαντικές (π.χ. χρόνος που θα αφιερώσουμε με τους ανθρώπους μας, για τη ψυχαγωγία μας κτλ.).

    Οι καταγγελίες και διαμαρτυρίες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλά ακόμα και αν πιάνουν τόπο δεν βλέπω με πιο τρόπο μπορούν να μειώσουν το κόστος των ποιοτικών τροφών. Από την άλλη να καταγγείλω τί, όταν για να κρατηθούν οι τιμές σε χαμηλά επίπεδα και άρα προσβάσιμες από όλους, πρέπει να πάω σε εντατικές καλλιέργειες (και άρα φυτοφάρμακα, ορμόνες και αντιβιοτικά); Το παράδειγμα με τα κοτόπουλα είναι χαρακτηριστικό. Όταν χωρίς ορμόνες και αντιβιοτικά χρειάζεσαι τον τριπλάσιο χρόνο για να αναπτυχθεί το κοτοπουλάκι, πως μπορείς να απαιτείς τη μισή τιμή;

  14. Xberliner, η ανάγκη φρέσκου ψαριού τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα όπως και φρέσκου κρέατος και αυγών και γάλακτος για ένα παιδί, δεν είναι κατασκευασμένη ανάγκη και πρόκειται για ούτως ή άλλως ακριβό σπορ για αρκετές οικογένειες. Τώρα για την καλλιέργεια στο σπίτι, το κάνουν οι περισσότεροι φίλοι μου. Πίστεψέ με, κάντο για να καταλάβεις τι λέω. Βάζεις σπόρους ντομάτας σε μια γλάστρα, την ποτίζεις και έχεις άπειρες ντομάτες για όλη τη σεζόν. Ο μπαμπάς μου π.χ. βάζει κάθε χρόνο στο μπαλκόνι ντομάτες και αγγούρια και μας φορτώνει σε κάθε ευκαιρία (και φαντάσου ότι δουλεύει σε λαϊκή 🙂 ).

    Οι καταγγελίες μπορούν να μειώσουν το κόστος των ποιοτικών τροφών στρέφοντας απλά το καταναλωτικό κοινό σε εξίσου ποιοτικές τροφές που περιέργως έχουν μισή τιμή. Αλλά αυτό λέω, οι τύψεις και οι τρομάρες δεν αφήνουν τους έρμους να σκεφτούν και να αποφασίσουν αλλά τους “αναγκάζουν” να αγοράσουν το ακριβότερο του ραφιού.

    Αυτό που με κάνει να απαιτώ μισή τιμή είναι ο ανταγωνιστής του που την έχει. Είναι επίσης τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη που την έχουν. Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό;

    • xBerliner said

      «ανάγκη φρέσκου ψαριού τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα όπως και φρέσκου κρέατος και αυγών και γάλακτος για ένα παιδί»
      Νόμιζω ότι ανέφερες το ακριβό ψάρι και το χαβιάρι τα οποία είναι κατασκευασμένες ανάγκες. Κρέας, ψάρι, αυγά και γάλα μπορεί να αγοράσει το 99% των γονιών που ζουν στην ελλάδα.

      «Οι καταγγελίες μπορούν να μειώσουν το κόστος των ποιοτικών τροφών στρέφοντας απλά το καταναλωτικό κοινό σε εξίσου ποιοτικές τροφές που περιέργως έχουν μισή τιμή.»
      Ποιες είναι οι τροφές που σου παρέχουν εγγύηση (=πιστοποίηση) της ποιότητας;

      Πάντως σε μια ελεύθερη αγορά οι καταγγελίες δεν πιάνουν τόπο. Αυτό που πιάνει τόπο είναι ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής.

  15. Όλα όσα γίνονται με σκοπό το «εμπόριο», είναι ευφηείς επινοήσεις. Τα βιολογικά προϊόντα καλλιεργούνται σε χωράφια δίπλα σε μή βιολογικά προϊόντα, λες και όταν ψεκάζει ο διπλανός υπάρχουν αόρατοι τοίχοι ανάμεσα στις φυτείες. Τα κλιματιστικά ξαφνικά έχουν διπλασιάσει τιμές σε σχέση με πέρυσι, αυτό όμως έλειπε, να μην επωφεληθούν με ένα επιπλέον κέρδος οι έμποροι και μάλιστα σίγουρο αφού το δίνει το κράτος.

    Ξέρεις τι με προβληματίζει; Αυτό με το ελαιοπουλάκι. Σε λίγο θα φτιάχνουμε σοκολατοπουλάκια, μουσταρδοπουλάκια, φραουλοπουλάκια, σκορδοπουλάκια, αναλόγως με το τι θα τα ταίζουμε. Κοροϊδία θα πεις, γίνεται μια κίνηση για να τριπλασιαστούν απλά οι τιμές τους. Οκ. Όμως αυτά θα πουλάνε και θα διαφημίζονται ενώ για μας, τα μαλακοπουλάκια τους ανθρώπους, κανείς τελικά δεν θα νοιάζεται επί της ουσίας. Ούτε εμείς οι ίδιοι.

    Την καλησπέρα μου!

    Υ.Γ. Έλειπα, γύρισα, δεν πίστευα στα μάτια μου με την αναγέννηση του blog! :)))

  16. Domino said

    Σοβαροί οργανισμοί πιστοποίησης όπως αυτοί που δώσανε το «πράσινο ΟΚ» στις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες ότι δεν γίνεται χρήση μεταλλαγμένων (γενετικά τροποποιημένων το σωστό, ακόμα και η Greanpeace είναι άμπαλη) προϊόντων στην διατροφή των ζώων;

    Οι βιοκαλλιεργητές στην Αγγλία ζητούν την χαλάρωση του νομοθετικού πλαισίου. Ας ψεκάσουμε λοιπόν!

    Πιστοποίηση δεν σημαίνει εγγύση. Δυστυχώς. Πιστοποίηση είναι μία παράσταση που δίνεται μια φορά στα δύο χρόνια, και την επόμενη μέρα ακριβώς ένα μπουρδέλο είμαστε, που λέγανε κάποτες και στα γήπεδα.

    Όβερ εντ άουτ γιατί θα μας το κλείσουν το μαγαζί σαν τον Τενέζο…

    • xBerliner said

      «Σοβαροί οργανισμοί πιστοποίησης όπως αυτοί που δώσανε το “πράσινο ΟΚ” στις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες ότι δεν γίνεται χρήση μεταλλαγμένων (γενετικά τροποποιημένων το σωστό, ακόμα και η Greanpeace είναι άμπαλη) προϊόντων στην διατροφή των ζώων;»
      Σε ποια περίπτωση αναφέρεσε;

      «Οι βιοκαλλιεργητές στην Αγγλία ζητούν την χαλάρωση του νομοθετικού πλαισίου. Ας ψεκάσουμε λοιπόν!»
      Ζήτησαν, την πήραν;
      Πάντως τα κριτήρια για ΒΙΟ είναι ορισμένα από την ΕΕ, οπότε το τί θα κάνει η αγγλία μικρή σημασία έχει. Για την ακρίβεια αν χαλαρώσουν τα κριτήρια εκεί χωρίς να γίνει σε όλη την ΕΕ τότε πολύ απλά δεν θα μπορούν να εξάγουν τα προϊόντα τους ως ΒΙΟ. Από την άλλη υπάρχουν εταιρίες (όπως η Demeter αν δεν κάνω λάθος) στη γερμανία που έχουν πιο αυστηρά κριτήρια από αυτά της ΕΕ για τα ΒΙΟ προϊόντα τους.

      «Πιστοποίηση δεν σημαίνει εγγύση»
      Πιστοποίηση σημαίνει ότι μπορώ να ξέρω πότε έγινε ο έλεγχος και κάθε πότε γίνεται ο έλεγχος, ποιος κάνει τον έλεγχο, και ποιο είναι το αποτέλεσμα. Θα μου πεις είναι εγγυημένο; Είναι πολύ περισσότερο εγγυημένο από τα άλλα.

      Και δεν είναι πάντα ακριβά τα ΒΙΟ (δες και το σχόλιο του Vladimiros παρακάτω).
      Και επειδή δεν είναι πολύ πιο ακριβά (εξαίρεση το κρέας για προφανείς λόγους) προβλέπω ότι σύντομα (όταν γίνουν αρκετά δημοφιλή) τα ΒΙΟ θα φέρουν αντιδράσεις από τον ελληνικό γεωργικό κόσμο που έχει συνηθίσει στην ελλάσονα προσπάθεια (ρίξε λίπασμα -> ρίξε ορμόνη -> ρίξε φυτοφάρμακο -> βγάλτο στην αγορά σε μια βδομάδα). Τα ΒΙΟ απαιτούν περισσότερη δουλειά από τα άλλα και δυστυχώς η ελληνική γεωργία είναι ακόμα πολύ πίσω και θα δυσκολευτεί να ανταγωνιστεί τα εισαγώμενα ΒΙΟ.

  17. vladimiros said

    κατ’ αρχήν χαίρομαι πολύ για την επαναδραστηριοποίησή σου 🙂

    Κλιματιστικά: «χώνονται κι από δίπλα οι κωτσόβολοι»… όπως οι έμποροι αυτοκινήτων πριν 2-3 μήνες. Το (ακριβό) μέτρο θα έχει επιτυχία όχι επειδή οι πολίτες θα βρουν ευκαιρία να δραστηριοποιηθούν για το περιβάλλον αλλά επειδή θα εξοικονομήσουν χρήματα από το λογαριασμό της ΔΕΗ (η εξοικονόμηση ενέργειας είναι βέβαια ζητούμενο, αλλά συμφωνώ ότι το κράτος την επιδοτεί πολύ ακριβα).
    Κάπνισμα: Μαζί σου! Σεβόμαστε και προστατεύουμε τους παθητικούς καπνιστές. Αντιπαθούμε τους αντιπαθητικούς αντικαπνιστές.
    Διατροφή: Το παράδειγμα που αναφέρεις έχει ένα οικο-παράδοξο. Είναι εμπλουτισμένο (με ωφέλιμα φυσικά συστατικά βεβαίως) αλλά/άρα δεν είναι ακριβώς φυσικό… Είναι μπερδεμένο το πράγμα. Υπάρχουν η ανάγκη του λαιφ-στάιλ και του τρέντυ (για ορισμένους), της (αόριστης) ποιότητας ζωής (σε περισσότερους) και της ασφάλειας (το σημαντικότερο που αφορά όλους).
    Για να μην κουράζω περισσότερο, στο συγκεκριμένο στάδιο αυτής της αγοράς, πολλοί επιχειρηματίες εφαρμόζουν τιμολογιακή πολιτική για την …αφρόκρεμα.
    Το κρέας ειδικά, έχει τις ιδιομορφίες που επισημαίνει σωστά ο XBerliner. Σε πολλές άλλες κατηγορίες τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα εως και απόλυτα λογικά. Αναφέρω π.χ. (από προσωπική εμπειρία -όχι από βιο-λαϊκή): βούτυρο σε ίδια και λίγο χαμηλότερη τιμή από συμβατικά, γάλα υψηλής παστερίωσης σε τιμή premium φρέσκου, όσπρια με μάλλον λογική διαφορά του 10-20%, λαχανικά 5-25%, φρούτα 10-30% κ.α.

  18. Mika said

    Εγω απλά χαίρομαι που ξαναδιάβαζω κείμενα σου…

  19. M said

    Το να αντικατασταθούν τόσα κλιματιστικά μου φαίνεται εκ πρώτης αντιοικολογικό, από την άλλη όμως η επιδότηση ισχύει μόνο για συσκευές με καλή σχέση κατανάλωσης απόδοσης. Αυτή τη στιγμή, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα είναι οριακή – ήδη αγοράζουμε ρεύμα από Βουλγαρία. Αν συνυπολογίσουμε το κόστος (οικονομικό και οικολογικό) κατασκευής νέου εργοστασίου, το οποίο σχεδόν σίγουρα θα καίει λιγνίτη, ίσως και να είναι πιο οικολογική (και σίγουρα είναι πιο οικονομική) η αντικατάσταση των παλιών συσκευών…

  20. KiTaSuMbA said

    Το ξέρω πως μπορώ να γίνω κουραστικός αλλά την επόμενη φορά που θα ακούσω για «γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς» (GMO) σαν να πρόκειται για τον χειρότερο εφιάλτη του ανθρώπου θα αρχίσω να σκούζω και να κοπανάω το keyboard! Φτάνει πια με αυτή την lifestyle αηδία που έχει φτάσει να επιρρεάζει διεθνείς οργανισμούς σαν να επρόκειτω για σοβαρό επιστημονικό δεδομένο. Έλεος πια! Ενας GMO δεν έχει τίποτα διαφορετικό από τον «ορίτζιναλ» παρά μία ή περισσότερες τροποποιημένες προτεΐνες που του προσφέρουν κάποια πλεονεκτήματα (π.χ. αντοχή σε κλιματικές συνθήκες ή σε παράσιτα). Πως τώρα 5-6 διαφορετικά αμινοξέα στην πρωτεϊνική αλυσίδα, τα οποία μια χαρά υπάρχουν σε άλλες «ορίτζιναλ» πρωτεΐνες, θα έχουν τοξική δράση στον οργανισμό μας είναι κάτι που πραγματικά ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ… Λες και όταν τρώμε κάτι, οι πρωτεΐνες μπαίνουν αυτούσιες στον οργανισμό μας με διατηρημένη τριτοταγή δομή αντί για μικρά μικρά κομμάτια (συνήθως διπεπτίδια – 2 αμινοξέα μαζί δλδ).

    Όταν στριμωχτούν από τα επιστημονικά ερωτήματα οι «οικο-γκαγκά» (κατά το θρήσκο- ή το άρχαιο- αντίστοιχο «νόσημα») κατεφεύγουν στην παραφιλολογία περί αλλεργιών. Όποιος ξέρει πώς λειτουργεί το ανοσοποιητικό σύστημα των έμβιων οργανισμών ώστε να αναγνωρίζει «εχθρικά» αντιγόνα θα καταλάβει πως κανείς έχει τις ίδιες περίπου πιθανότητες να είναι αλλεργικός σε πρωτεΐνες πολικών ψαριών όσο και σε αυτές της ελιάς την πρωτη φορά που του παρουσιάζονται αυτές οι ουσίες!

    Είναι λοιπόν αυτοί οι νεόκοποι οικο-γκαγκά ο στόχος, το target group, του ΣΚΑΙ που μυρίστικε ζεστό χρήμα σε μια κατηγορία πολιτών που κανείς άλλος ακόμα δεν έχει αρμέξει. Δείτε πως διαφημίζονται ακόμα και εντελώς συμβατικά προϊόντα στο συγκεκριμένο κανάλι προκειμένου να έχουν απήχηση σε αυτό το κοινό – «πάρε δάνειο απο την δίνα τράπεζα γιατί φυτεύει δέντρα!» – ενώ σε άλλα κανάλια παρουσιάζουν διαφημίσεις με σχεδόν αντιδιαμετρικό προφίλ – «πάρε δάνειο από την ίδια τράπεζα γιατί κάνει και κληρώσεις να κονομίσεις τζίπουρα και γκομενάκι φίνο».

    Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιος κανονισμός ή νόμος που να απαγορεύει την εκμετάλευση των ηλιθίων στην ελεύθερη αγορά οπότε και η μόνη σοβαρή άμυνα είναι να πάψεις να είσαι ηλίθιος και να ψάχνεις το κάθετι που σου σερβίρουν και λίγο παραπάνω όπως πολύ σωστά τους «αδειάζει» η Κωνσταντίνα. Στο μόνο που θα κρατήσω επιφυλάξεις είναι το μέτρο των κλιματιστικών το οποίο και θεωρώ καταρχήν σωστό αλλά με προϋποθέσεις. Τι εγγυήσεις έχουμε πως τα επιστρεφόμενα κλιματιστικά παλαιάς τεχνολογίας θα καταστραφούν-ανακυκλωθούν με σωστές και ασφαλείς για το περιβάλλον διαδικασίες και δεν θα επιστραφούν στην αγορά σαν «μεταχειρισμένα»; Γιατί καλή η οικονομία στο ρεύμα αλλά αμα δεν έχεις το 500ευρο τουλάχιστον για την αγορά νέου και καλού, το να σκασεις μια 100αρα για ενα class B 5ετίας σε άριστη κατάσταση γίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό. Με αυτόν τον τρόπο η συνολική κατανάλωση ηλ. ενέργειας για κλιματισμό θα αυξηθεί αντί να μειωθεί και κανείς δεν μας εξήγησε ολα αυτά τα κλιματιστικά που θα μαζέψουν οι διάφοροι «κωτσόβολοι» τι ακριβώς θα γίνουν…

  21. Ε μα, πες τα πια με το τσιγάρο!! Τι μανία είναι αυτή να κάνουν τους καπνιστές να αισθάνονται λες κι είναι βρώμικοι και άρρωστοι; Δεν καπνίζω πολύ κι έτσι δεν επηρεάζομαι άμεσα από όλα αυτά, όμως μου την δίνει αυτή η νοοτροπία!! Και ποτέ δεν με έχει ενοχλήσει μυρωδιά καπνιστή στο λεωφορείο, με έχει ενοχλήσει αρκετές φορές όμως η μυρωδιά διαφόρων που μάλλον ξέχασαν πως έχει εφευρεθεί το αποσμητικό και πως όσο να πεις βοηθάει λίγο στην καλοκαιρινή μπόχα που αναδύουν (όπως βοηθάει και το νερό). Και μετά τους ενοχλεί ο καπνός, άι σιχτιρ…

    Και τα βιολογικά προϊόντα με εκνευρίζουν. Όχι τα ίδια, αλλά οι αντιδράσεις που προκαλούν στον κόσμο. Και δεν μπορώ να αγχώνομαι όλη την ώρα για τι τρώω, υπερβολή είναι πια! Εντάξει να προσέχουμε αλλά να μην φτάνουμε στα άκρα. Eπίσης θεωρώ πως βρίσκουν και τα κάνουν όσον αφορά τις τιμές, σε όλα τα προϊόντα, δεχόμαστε πολλά σαν καταναλωτές…

  22. kostaslogh said

    καλώς σε βρίσκω,εύχομαι να μείνεις ,σε πρόλαβα μόλις στην τελευταία σου ανάρτηση!
    Είμαι γενίτσαρος με το τσιγάρο,το έκοψα πρίν πέντε χρόνια κι από τότε το πολεμάω
    όπου το βρώ,χωρίς υστερίες βέβαια.Μυρίζει το ρημάδι όμως,ειδικά άμα δεν το χωνεύεις!!
    Για τα οικολογικά προϊόντα είναι μεγάλη η συζήτηση,δυσδιάκριτες οι γραμμές ουσιαστικά
    με τα απλά ,
    ψυχραιμία

  23. Aggelos Spyrou, μήπως να κατοχυρώσεις τα ονόματα των κοτοπουλακίων σου, πολύ πιασάρικα τα βρίσκω. Καλησπέρα και σε σένα! 🙂

    Dominο δεν μας σόκαρες και πάρα πολύ, ψιλοφαίνεται η δουλειά.

    Xberliner, πιστοποίηση επίσης σημαίνει πως και ο παραγωγός εύκολα ξέρει πότε και κάθε πότε θα γίνει ο έλεγχος και αυτό τα εξηγεί όλα. Όσο για την τιμή των βιολογικών, έχουμε από το ένα άκρο τους φυτοφαρμακομανείς και πάμφθηνους και από το άλλο τους βιολογικομανείς και μπουτίκ. Στη μέση ρε γαμώτο, δεν υπάρχει κάποιος; Αυτό λέω.

    Βλαδίμηρε ευχαριστώ. 🙂
    Για τα κλιματιστικά θεωρώ ελάχιστες τις περιπτώσεις εκείνων που πραγματικά χρίζουν ανάγκη αντικατάστασης για να ληφθεί ένα τέτοιο μέτρο. Από εκεί ξεκινούν οι αντιρρήσεις μου.
    Για το κάπνισμα, α γειά σου!
    Για τη διατροφή, μπράβο, για την αφρόκρεμα πρέπει να προορίζονται όλα αυτά, αλλιώς δε στέκουν τέτοιες τιμές. Τις υπόλοιπες τιμές και ειδικά στα λαχανικά και τα φρούτα, εγώ δεν τις έχω δει. Πάντα τα βιολογικά που συναντώ ξεκινούν από διπλάσια τιμή ακόμη και στην λαϊκή. Για τα όσπρια δεν έχω κοιτάξει (για να είμαι ειλικρινής τώρα συνειδητοποιώ ότι λογικά πρέπει να υπάρχουν και τέτοια). 🙂

    Mika 🙂

    M σωστά τα λες αλλά κοίτα πώς το σκέφτομαι. Αφού υποτίθεται ότι η κίνηση αυτή είναι οικολογικού χαρακτήρα, γιατί να μην αλλαχτούν και τα κλιματιστικά επαγγελματικών χώρων που δουλεύουν πιο πολλά χρόνια, περισσότερες ώρες και επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον;

    Kitasumba εμ, όταν τα λέγαμε εδώ μέσα, εσύ μου γύριζες στις Ιταλίες!
    Πέσε και παίρνε:

    Μεταλλαγμένα 1,2&3
    https://xpsilikatzoy.wordpress.com/2006/08/16/0216082006/
    https://xpsilikatzoy.wordpress.com/2006/08/17/0317082006/
    https://xpsilikatzoy.wordpress.com/2006/08/17/0217082006/

    😛

    Ιοκάστη, τι ωραία που τα λες, χαίρω πάαααρα πολύ! 🙂

    Κώστα να ‘σαι καλά και cool με τους καπνιστές μη βάλω άρωμα καπνού στο μπλογκ και τρέχετε! 😛

  24. Harry said

    Περί βιολογικών, εδώ στο αγγλικιστάν είναι μόδα εδώ και χρόνια. Τις προάλλες βρήκα μπισκότα πτι-μπερ (ναι αυτά που σου έδινε η γιαγιά σου) σε συσκευασία χλιδάτη με 8 μπισκότα μέσα 3-4 λίρες. Γιατί; Τα ίδια ακριβώς με της γιαγιάς ήταν – απλώς η χλιδάτη συσκευασία τώρα γράφει απ’ έξω «organic»…

  25. […] Σχετικά με τα κλιματιστικά έγραψε πρόσφατα και η ψιλικατζού μας (που επιτέλους ξαναγράφει σε δικό της χώρο), όπως επίσης έγραψε και για τα ελαιοπουλάκια για τα οποία είχα γράψει παλαιότερα όταν το είχα πρωτοακούσει. Tags: πράσινη ανάπτυξη, περιβάλλον Δημοσιεύτηκε από τη magica στις 19.06.2009 | Κατηγορία: Φύση – Περιβάλλον […]

  26. […] Κατηγορίες: News & Personal — KiTaSuMbA @ 1:01 μμ Το έχω πεί πολλές φορές, αυτή η ιστορία με τα μεταλλαγμένα και […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: