X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

  • --------
  • Σελιδοδείκτης

  • Εγγραφή

  • Συμπληρώστε το mail σας για να λαμβάνετε εκεί τις ενημερώσεις του blog.

    Μαζί με 649 ακόμα followers

  • Kaltsovrako @ flickr

  • Τρέντι κλικς!

  • SheBlogs!

    SheBlogs!
  • RSS SheBlogs Feed

    • Οργάνωσε τις κλωστές κεντήματος σου – Free PDF Οκτώβριος 8, 2017
      Τύπωσε το δωρεάν PDF του SheBlogs για να οργανώσεις όμορφα τις κλωστές κεντήματος που διαθέτεις ώστε να μη μπλέκονται μεταξύ τουςThe post Οργάνωσε τις κλωστές κεντήματος σου – Free PDF appeared first on SheBlogs.eu.
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Έφτασε η εποχή για να φροντίσετε τα ξύλινα έπιπλα κήπου Σεπτεμβρίου 14, 2017
      Λατρεύουμε τα ξύλινα έπιπλα κήπου και τα χαιρόμαστε όλο το καλοκαίρι, τώρα που φθινοπωριάζει όμως πρέπει να τα φροντίσουμεThe post Έφτασε η εποχή για να φροντίσετε τα ξύλινα έπιπλα κήπου appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Pesto alla Genovese, το πέστο της Tiziana Σεπτεμβρίου 8, 2017
      Φτιάχνουμε Γενοβέζικο πέστο! μια αυθεντική ιταλική συνταγή που εκτός από βασιλικό, μυρίζει μεσόγειο σε όλο της το μεγαλείο!The post Pesto alla Genovese, το πέστο της Tiziana appeared first on SheBlogs.eu.
      Giannis Charpantidis
    • Σπουδή πάνω στο κρητικό πιλάφι Σεπτεμβρίου 6, 2017
      Το κρητικό πιλάφι είναι ένα τα πιο γνωστά πιάτα της κρητικής κουζίνας και η Καλλιόπη το μαγειρεύει με βασικό συστατικό το άρωμα των παιδικών της αναμνήσεωνThe post Σπουδή πάνω στο κρητικό πιλάφι appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Kalliopi Fountoulaki
    • Παντζάρια σε βάζο Σεπτεμβρίου 1, 2017
      Σκεφτήκατε ποτέ να διατηρήσετε παντζάρια σε βάζο για να έχετε έτοιμη σαλάτα ή μεζέ οποιαδήποτε στιγμή;The post Παντζάρια σε βάζο appeared first on SheBlogs.eu.
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Τι είναι τα hashtags, πώς και που τα βάζουμε στο Internet Αύγουστος 28, 2017
      Ακόμα κι αν δε ξέρεις τι είναι τα hashtags, σίγουρα έχεις δει στην τηλεόραση τις περίεργες λεξούλες με το καγκελάκι. Ας δούμε τι είναι τα hashtagsThe post Τι είναι τα hashtags, πώς και που τα βάζουμε στο Internet appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Πιτιά Καρπάθου Αύγουστος 25, 2017
      Ξέρεις τι είναι τα πιτιά Καρπάθου; Εγώ όχι. Αλλά ξέρει η αναγνώστρια μας η Άννα και μας στέλνει τη συνταγή της για να μάθουμε και να τα δοκιμάσουμεThe post Πιτιά Καρπάθου appeared first on SheBlogs.eu.
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Πως να κρατήσεις τους φίλους σου όταν αποφασίσεις να κάνεις παιδάκι Αύγουστος 22, 2017
      Όταν αποφασίζεις να κάνεις ένα παιδάκι η ζωή σου αλλάζει. Αν δε θέλεις να αλλάξουν και οι φίλοι σου, θα πρέπει να μάθεις να διαχειρίζεσαι κάποια πράγματαThe post Πως να κρατήσεις τους φίλους σου όταν αποφασίσεις να κάνεις παιδάκι appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Μεσογειακή μελιτζανοσαλάτα Αύγουστος 22, 2017
      Πειράζουμε τη μελιτζανοσαλάτα για να της προσθέσουμε μέσα κι άλλες καλοκαιρινές γεύσεις για να ξεφύγει από τα συνηθισμέναThe post Μεσογειακή μελιτζανοσαλάτα appeared first on SheBlogs.eu.
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Φτιάξε Μπακάλικα Πικάντικα Πιπεράκια σε βάζο Αύγουστος 20, 2017
      Γέμισαν οι λαϊκές αγορές με μικρά , πράσινα, πικάντικα πιπεράκια! Πάμε να φτιάξουμε πικάντικα, μπακάλικα πιπεράκια σε βάζα για να έχουμε για όλη την επόμενη χρονιά.The post Φτιάξε Μπακάλικα Πικάντικα Πιπεράκια σε βάζο appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Μαίρη Χαρίσκου

HAPPY SHINY PEOPLE… NOT

Posted by Constantina Delimitrou στο Αύγουστος 14, 2007


Η “danai” λοιπόν, είναι 20 χρόνια δασκάλα και έχει κάποια πράγματα να πει:


Διάβασα τα posts σου και μου άρεσαν … Έχειs χειμαρρώδη λογο και απίστευτο humor…
Όμως θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι αν ακούσεις προσεκτικά αυτούς τους στίχους και ήσουν δασκάλα στην Στ΄Δημοτικού για 20 χρόνια και γνώριζες τα πράγματα από μέσα και βίωνες κάθε μέρα την έλλειψη πολιτισμού των Αλβανών, ίσως είχες διαφορετική ματιά σ΄αυτό το θέμα.

Όλοι ξέρουμε ότι το περιβάλλον που ζούμε μας καθορίζει τη ζωή. Πώς θα ένιωθες αν το δικό σου παιδί συναναστρεφόταν καθημερινα με άτομα που θεωρούν βρισιά να τους αποκαλέσεις με την έθνικότητά τους;


Ή με άτομα που δεν γνωρίζουν από βασικούς κανόνες υγιεινής και βρωμάνε;Γι αυτό οι στίχοι λένε τους δώσαμε φαΐ και ελληνική παιδεία.Γιατί αυτοί έμαθαν να πλένονται εδώ. Εμείς τι μάθαμε απ΄αυτούς;


Μόνο να αναμασάμε κάτι ρατσισμούς και ξενοφοβίες. Ή νομίζεις ότι είναι ανάξιο παρατήρησης ότι κανένας Έλληνας μετανάστης δε θεώρησε βρισιά να τον αποκαλέσουν Έλληνα;Τα Αλβανάκια έρχονται κλαίγοντας για να μας πουν ότι «με είπαν Αλβανό».Η απάντηση είναι«δεν είσαι;»Γιατί λες να ντρέπονται γι αυτό που είναι;


Eπειδή λοιπόν κατά τη θείτσα, εγώ είμαι ένα “άδειο βαρέλι” (προφανώς επειδή τη χαρακτήρισα επικίνδυνη και άσχετη), συζητήστε εσείς μαζί της γιατί φαντάζομαι ότι έχετε πολλά να της πείτε.


Εχμ… κόσμια έ;;; Έχουμε κι έναν ελληνικό πολιτισμό να προβάλλουμε…


Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

Advertisements

55 Σχόλια to “HAPPY SHINY PEOPLE… NOT”

  1. onionfava said

    Ρε συ Ντινακι με τα δικα μουνιχια τα βαλε η γυναικα! Ναι λοιπον κυρια Δαναη μου δεν κατανοω τις μαλακιες που γραφετε και βαφω τα νυχια των ποδιων κατακοκκινα ετσι για την καβλα μου… και την καβλα των αλλων. Σας ενοχλει και αυτο μανδαμ? Ξυδακι για να μην πω τιποτα πιο χοντρο, και αρκετα ασχοληθηκα.

  2. a8lios said

    Κόσμια, εννοείται…

    Λοιπόν, ίσως δεν είμαι και η πιο αντιπροσωπευτική περίπτωση Έλληνα, αλλά έχοντας υπάρξει παιδί που ουσιαστικά πήγε σχολείο στη Γερμανία στα «ευαίσθητα χρόνια» του τουλάχιστον, μπορώ να πώ:

    – Όντως, πάντα προσωπικά, και στους άλλους Έλληνες που ήξερα εκεί, μας άρεσε που μας αποκαλούσαν Έλληνες. Να λέμε για την Ελλάδα, να είμαστε περήφανοι για αυτή. Άλλο τώρα που γυρίσαμε…

    – Το θέμα δεν είναι αν σε λένε που και που Έλληνα ή Αλβανό ή ο,τιδήποτε είσαι, αλλά ποιοί σε λένε και πότε. Εμένα οι φίλοι και οι συμμαθητές πάντα με το όνομά μου με φώναζαν. Και φαντάζομαι αν π.χ. παίζαμε μπάλα και αντί να πουν «Νίκο δώσε πάσα», έλεγαν «δώσε πάσα ρε …Έλληνα», πόσο μάλλον επανηλλειμένα, ναι, αυτό θα με πείραζε και μετά θα είχαμε άλλα φαντάζομαι…

    – Αν μετά από αυτό (καλά εγώ δε θα το έλεγα στη δασκάλα, αλλά λέμε τώρα) η δασκάλα μου έλεγε «μα αφού ‘Ελληνας είσαι!», ε θα γινόμουνα Τούρκος! Και οι γονείς μου επίσης, για να μην πω ισλαμιστές!

    – Με την εθνικότητα του καθενός μπορεί να αποκαλούμεσταν και να πειραζόμασταν με άλλους μετανάστες, Τούρκους, Σέρβους, Κροάτες, Κούρδους, Πολωνούς, Ρώσους, αλλά με Γερμανούς όχι. Είναι άλλοι η ψυχολογία με άλλους μετανάστες. Τους νιώθεις κάπως «δικούς σου».

    – Επίσης ποτέ δεν παρατήρησα, παρ’ ότι ζούσαμε σε περιοχή που με τον καιρό μετατρεπόταν σε γκέτο (και τώρα είναι 100%) και εκεί έμεναν και πολύ φτωχές οικογένειες που είχαν έρθει σαν πρόσφυγες, οι γονείς οποιονδήποτε παιδιών να μην κάνουν τα πάντα ώστε τα παιδιά τους, από την εφφάνιση, την καθαριότητα, ό,τιδήποτε, να μπορούν να είναι στο επίπεδο των ντόπιων παιδιών. Δεν τα καταφέρναν πάντα, αλλά όλοι προσπαθούσαν. Και το να έχεις, όταν προσπαθείς, δασκάλους για το παιδί σου που να τονίζουν πως «βρομάει» φαντάζομαι θα τους βρομούσε.

    Αυτά για αρχή.

  3. passer by said

    Δε διαφωνω με τα «συμπτωματα», αλλά θεωρω οτι η αιτια ειναι πιο περιπλοκη απο την εθνικοτητα του παιδιου.

    Το «αλβανός» οταν εκφερεται, ετσι οπως εκφερεται, στην αυλη του σχολειου (ή και στη μέση του δρομου, για ενηλικες) δεν ειναι δηλωτικο εθνικοτητας, αλλά βρισια. Σαν βρισια λεγεται και σαν βρισια ακουγεται. Αλλο να πεις σε καποιον εισαι Αλβανος (δηλ. καταγεσαι απο Αλβανια) και αλλο να του πεις «Αλβανε» (δηλ. βρωμικεκλεφτημεταναστηπουμαςπαιρνετετις δουλειες).Και τα παιδια καταλαβαινουν τη διαφορα. Οταν με αποκαλουν Ελληνιδα με αυτο το σκεπτικο, κι εγω διαμαρτυρομαι κι ας μην εχω γενικοτερα προβλημα με την εθνικοτητα μου.

    Ξερω πολλους μεταναστες Ελληνες, που εμαθαν να πλενονται, να τρωνε, να ντυνονται, να διαβαζουν και να ψυχαγωγουνται στη χωρα που τους φιλοξενει και την οποια συνεχως κατηγορουν και δε σεβονται. Μονο τα παιδια τους, που γεννηθηκαν, σπουδασαν κι επιασαν δουλειες εκει, διαφερουν λιγο. Κι αυτο, επειδη καποια στιγμη η κοινωνια τα δεχτηκε ως Ελληνακια και τα αφησε να ζουν αξιοπρεπως ως Ελληνες σε ξενη χωρα.

    Εσεις δεν ειδατε ποτε καμια διαφορα αναμεσα στην Αθηνα και την επαρχια του 50 και του 60? Για να μην πω μεχρι το 80 που αρχισε πλεον να εξαπλωνεται η τηλεοραση και ο κοσμος εμαθε το αποσμητικο. (Πριν πει κανεις ο,τιδηποτε, απο επαρχια ειμαι και πολυ θα θελα να ξαναγυρισω εκει). Οση διαφορα στον τροπο ζωης εχουν οι διαφοροι Ελληνες μεταξυ τους, τοση εχουν και οι Αλβανοι.

    Και, ναι, τα μεταναστακια γενικως ειναι απλυτα και βρωμερα και δεν μαθαινεις κατι απο αυτα. Αν εχεις ομως τα κοτσια και τη μαγκια, μπορεις να τα μαθεις εσυ κατι. Εστω και το αποσμητικο. Τι ειδους επενδυση ειναι αυτη που αφηνει την πιο δυναμικη ηλικια ενος ανθρωπου αφροντιστη? Και τα παιδια σου, μπορει να συναναστρεφονται με απλυτα μεταναστακια, αλλα υποτιθεται πως εχουν και μια οικογενεια που θα ασχοληθει μαζι τους. Αν δε η οικογενεια μαθει το ελληνοπαιδο της να εχει το μυαλο του ανοιχτο, αυτο μπορει να διδαχτει ενα σωρο πραγματα για τη διαπολιτισμικη πραγματικοτητα που δεν τα μαθαινουμε σε κανενα βιβλιο. Λεει ποτε κανεις » Δε μου αρεσουν οι παγοδες γιατι τις φτιαχνουν απλυτοι Ινδοι»;

    Τους ρατσισμους και τις ξενοφοβιες δεν μας τα εμαθαν οι Αλβανοι, ουτε και οι αλλοι μεταναστες. Τα ειχαμε φυλαγμενα στο πανω πανω συρταρι, ευκολα στη χρηση και τα εμφανισαμε μολις βρεθηκε καποιος αλλος στη θεση που βρισκομασταν εμεις λιγο πριν. Λιγο μετα τις απελευθερωσεις, τους εμφυλιους, τις πεινες, την ελλειψη συγκοινωνιων κλπ.
    Οι παππουδες ολων σας ειχαν στο σπιτι απορροφητηρα, εσωτερικο μπανιο με ηλιακο θερμοσιφωνο και δυνατοτητα να εχουν μια «κυρια που καθαριζει» καθε Τρίτη και Πέμπτη;

    Η νομιζετε κι εσεις οτι ολοι οι Ελληνες ειχαν και εχουν το βιοτικο επιπεδο που πλασαρουν τα λαιφσταιλ περιοδικα;

    Δεν εχετε δει Ελληνακια απλυτα, κακομαθημενα, βρωμοστομα και χωρις καμια διαθεση να μαθουν και να εξελιχτουν σε αυτο που το σχολειο ονομαζει «χρησιμο μελος της κοινωνιας»; Γιατι εγω εχω δει παμπολα. και εχω επισης δει Αλβανακια και παιδια αλλων εθνικοτητων που ερχονται ως μεταναστες, να λαχταρουν να μαθουν και να προσαρμοστουν, να ρουφανε τη γνωση και να αντιγραφουν το στυλ των συμμαθητων τους, γιατι εχουν κατανοησει πως αυτη ειναι η διεξοδος τους απο το σχεδον παντα ανασφαλιστο μεροκαματο που τους περιμενει;

    Δε θιγω θεμα Αλβανων και Βορειοηπεθρωτων που δε θελουν να αποκαλουνται Αλβανοι, γιατι μπαινουμε σε χωραφια πολιτικα και προτιμω να μιλαμε για παιδια.

    Ερωτηση γενικότερη και οχι απαραιτητα σχετικη με το ποστ:
    Τι οριζετε ως ενταξη του αλλοδαπου μεταναστη στην τοπικη κοινωνια πρωτον και στη χωρα που τον φιλοξενει δευτερον;

  4. a8lios said

    Κόσμιος, ε;

  5. passer by said

    Τελικα δεν υπαρχει writer’s block, υπαρχει θεμα που δεν σε εξιταρει LOL.

  6. sourtoukw said

    Να τονίσω οτι όλοι πρέπει να δούμε το ντοκυμαντέρ «Κωλοέλληνες» που είχε προβάλει ο Κούλογλου για να καταννοήσουμε τι είδους μπουμπούκια ήταν οι δικοί μας μετανάστες όταν έφευγαν μαζικά για τις ΗΠΑ στις αρχές του 20ου αιώνα. [χειρότεροι από τους Ιταλούς, λέει το ντοκυμαντέρ] Ευτυχώς το έχω γράψει σε βιντεοκασσέτα και το βλέπω για να μην ξεχνώ όταν πάει να μου βγει το ρατσιστικό που δυστυχώς όλοι μισο-κρύβουμε μέσα μας.

    Επίσης, επειδή μέχρι πριν 2 εβδομάδες έμενα στην Κυψέλη όπου και έχω γεννηθεί, να τονίσω οτι η Κυψέλη (τα τελευταία 28 χρόνια που ζω) ήταν και είναι ένα ατέλειωτο μπουρδέλο [τα έχουμε πάρα πολλά] και μια κοιλάδα χαρτοπαικτικών λέσχεων. [έτσι κάνει η γενική της «λέσχης»;]. Το 1964 που κατέβηκε η οικογένεια του πατέρα μου από τη Θεσσαλονίκη ίσως να ήταν ωραία περιοχή. Αλλά μην ακούω οτι οι μετανάστες χάλασαν την Κυψέλη γιατί εγώ μια ζωή μπουρδέλο την θυμάμαι.

    Επειδή διδάσκω εθελοντικά ελληνικά σε μετανάστες να τονίσω οτι δεν μου βρωμάνε. Και αν τα παιδιά τους είναι βρώμικα, ίσως αυτό να συμβαίνει επειδή ακόμα παίζουν στις πόλεις και δεν έχουν γίνει μπουχέσες σαν τα δικά μας παιδιά με τα βίντεο-γκέιμζζζ.

    Στο εξοχικό μου στην επαρχία Τροιζήνας οι παππούδες συνεννοούνται μια χαρά με τους Αλβανούς μετανάστες σε άπταιστα αρβανίτικα. Μήπως οι φάρες μας συγγενεύουν;

    Για δείτε λίγο τις συνταγές της γείτονος και ελάτε να συγκρίνουμε.

    Έχετε δει ποτέ θέατρο με Αλβανούς ηθοποιούς; Εγώ είδα τους «Εμιγκρέδες» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου πριν 2-3 χρόνια και θαύμασα ηθοποιία.

    Πολύ ωραία ντοκυμαντέρ με τίτλο «Μικρές Οδύσσειες» είχε φέτος η ΕΤ1, την ώρα που τα υπόλοιπα κανάλια έβγαζαν τους εκπροσώπους του ΛΑΟΣ να σκούζουν εθνικιστικές αηδίες (κάθε Δευτέρα στις 8). Περιελάμβανε ιστορίες Ελλήνων μεταναστών στο εξωτερικό και ξένων μεταναστών στην Ελλάδα. Θα βλέπατε πόσο ίδιες είναι οι ιστορίες μας τελικά αλλά και πόσο μύθος είναι το οτι όλοι οι Έλληνες έφυγαν μόνιμα στις δεκαετίες του ’60 και ’70 για τις ευρωπαϊκές χώρες.

  7. renata said

    Εγώ θα πω μόνο που ντρέπομαι που η «θείτσα» κάνει τη ίδια δουλειά με μένα! 😳
    Κυκλοφορούν δυστυχώς πολλά «φρούτα» σάπια! 😡 Καλά έκανες και την άδειασες , Κωνσταντίνα!

  8. Επίσης ας μη συγκρίνουμε την πολιτική ένταξής μεταναστών που ακολουθεί (not) η ελλαδάρα με αυτή που εφαρμόζουν κράτη όπως η γερμανία. Μπορεί ο μετανάστης να περνάει τα χίλια δεινά οπουδήποτε, αλλά στο εξωτερικό τα περνάει σε συλλογικό επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι την πίεση θα την υποστεί από το κράτος με νόμους και κανόνες, όχι από τον εργολάβο τον αφορολόγητο, ούτε από τον βλάχαρο κτηματία, ούτε από την κοτάρα τη δασκάλα του στα 7 του. Και το ότι την εν λόγω κοτάρα την λατρεύουν δε σημαίνει τίποτα. Κι εγώ είχα έναν μαθηματικό που την πρώτη μέρα της πρώτης λυκείου μας μιλούσε για το «ανεξέλεγκτο σπέρμα των αλβανών, το εξαπολυόμενο κατά του ελληνικού έθνους», αλλά μας έμαθε και γαμώ τα μαθηματικά.

  9. Και έλεος με τον ελληνικό πολιτισμό επιτέλους. Ας απολαύσουμε τα δείγματα των τελευταίων δύο μηνών και ας το βουλώσουμε λιγάκι

  10. heliotypon said

    Αν ανοίξουμε τα (συχνά ρατσιστικά) μάτια μας και δούμε προσεκτικά θα παρατηρήσουμε ότι σε όλες τις χώρες (και φυσικά σε όλον το κόσμο) υπάρχουν διαβαθμίσεις στο πολιτιστικό επίπεδο της κοινωνίας. Οι κοινωνίες εξελίσσονται, κατά κανόνα πολύ αργά, και μυούνται βαθμιαία στον πολιτισμό από το να πλένονται τα άτομα μέχρι να γίνουν τα ίδια παραγωγοί πολιτισμού. Βέβαια, η ανάμιξη διαφορετικών πολιτιστικών επιπέδων μπορεί να δημιουργήσει δυσφορία σε κάποιους. Γελιέται, όμως, όποιος ισχυρίζεται ότι ΜΟΝΟ οι μετανάστες (οι όποιοι μετανάστες) κουβαλούν χαμηλές πολιτιστικές αξίες. Δεν βλέπουμε το σκουπίδι στις άκρες των δρόμων, στα δημόσια παρτέρια, τα μπάζα σε κάθε σημείο της υπαίθρου, την απλυσιά πάρα πολλών συνελλήνων; την (μη) χρήση του καζανακίου στα WC; το επίπεδο της «διασκέδασης» στα νυχτομάγαζα; την λούφα και τη μίζα; στο δημόσιο; Τη «μαγκιά» στους δρόμους (και όχι μόνο…); την τεμπελιά των πάσης φύσης δημοσίων υπηρετών;….(Να συνεχίσω;). Τα άπλυτα παιδιά των μεταναστών μας ενόχλησαν; Και σας πληροφορώ, από αξιόπιστες πηγές της εκπαίδευσης, ότι τα Αλβανάκια είναι οι καλλίτεροι μαθητές στα σχολεία. Και από Αλβανούς που γνωρίζω (κι εκτιμώ) ότι προσαρμόζονται πολύ πιο γρήγορα στον δικό μας «πολιτισμό» απ’ ότι πολλοί συνέλληνες! Σε μιά ή δυό γενιές ακόμη δεν θα τους ξεχωρίζετε από τους «γνήσιους» Έλληνες (ίσως δεν είναι και τόσο καλό αυτό…). Και, φυσικά, οι σημερινοί ‘Ελληνες μείγμα από ανθρώπους που ήρθαν στη χώρα από κάθε μεριά είναι. Μόνο που η αφομοίωση εξαφανίζει τις πολιτισμικές διαφορές!
    >Σουρτούκω: Η γενική είναι «των λεσχών» (πρωτόκλιτο).

  11. annabooklover said

    Από που να την πιάσεις αυτή τη «δασκάλα». Τόσες επιμορφώσεις και δεν της έμεινε τίποτε. ΚΡΑ κι από μένα

  12. Derek said

    δεν ξέρω αν το έγραψε κάποιος παραπάνω αλλά θα το γράψω όπως και να έχει

    στα Αλβανικά η λέξη που σημαίνει Αλβανός (τόσο την γλώσσα όσο και την εθνικότητα) λέγετε «shqip» (μην με ρωτήσεις μόνο πως προφέρεται γιατί δεν έχω ιδέα)

    Όταν ένα παιδάκι παραπονιέται επειδή τον είπαν Αλβανό μόνο άδικο δεν έχει, η Ελληνικής κατασκευής και προελεύσεως λέξη «Αλβανός» είναι γεγονός ότι στην Αλβανική γλώσσα θεωρείτε -και χρησιμοποιείτε ως- βρισιά (κάτι σαν το «απατεώνας» απ’ότι καταλαβαίνω)

  13. Καλά αυτό το πράμα (res cogitans) το πληρώνουμε 20 χρόνια να διδάσκει παιδιά;
    Γι αυτό αυξάνονται οι χρήστες….

  14. zaphod said

    Ουδείς μωρώτερος των ιατρών… εκτός από τους δασκάλους!

    Θα έλεγα και άλλα αλλά η κοσμιότης δεν μου το επιτρέπει. Μάλλον κάποια έχει μεγαλώσει μέσα σε θερμοκοιτίδα και την έβγαλαν έξω μόλις προχτές.

    love&kisses
    zaphod

  15. Πρασινο αλογο said

    Ξεκολλατε. Δεν ειναι δυνατον 20 χρονια δασκαλα και να υπερασπιζεται ενα τραγουδι με στιχους «Γαμω την αλβανια σας». Eνας κομπλεξικος θα ειναι, απο τους πολλους τελευταια, που γουσταρει να προκαλει φασαρια.

  16. zavalos said

    >>βίωνες κάθε μέρα την έλλειψη πολιτισμού των Αλβανών

    Ενω η Τατιανα και ο Γιακουματος βγαινουν σε ζωντανη συνδεση απο το Ηρωδειο….

    Μπορει αν τα χεις τοσο σκατα στο μιαλο σου, για να βρεις ταυτοτητα πρεπει πρωτα να τακτοποιησεις σε καλουπια ολους τους
    αλλους, και τα καλα που «περισσευουν» να τα παρεις εσυ….

  17. monntag said

    Κυρία Δανάη,

    το πρόβλημά σου δεν είναι ούτε οι Αλβανοί ούτε το τραγούδι ούτε οι Ελληνάρες. Ήθελες μόνο να «καταλήξεις» ότι η ψιλικατζού είναι «αμόρφωτη», «στερείται παιδείας και δη ελληνικής» και είναι «άδειο βαρέλι». Κάποιος σου είπε ότι εκεί στο ίντερνετ δημοσιεύουν τα κείμενά τους οι σύγχρονοι Έλληνες λογοτέχνες και θεώρησες καλό να έρθεις για να κατουρήσεις πάνω τους. Για να επιβεβαιώσεις πόσο καλύτερη είσαι εσύ η μορφωμένη. 20 χρόνια δασκάλα και δεν έμαθες μια οικοδέσποινα και δεν πουλάμε πνεύμα: «Και η γνώμη μου δεν έχει βάρος, έχει βαρύτητα…».

    Λέω να πουλήσω και γω λίγο πνεύμα λοιπόν. Η παρακάτω φράση σου είναι ασύντακτη.

    «Όμως θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι αν ακούσεις προσεκτικά αυτούς τους στίχους και ήσουν δασκάλα στην Στ΄Δημοτικού για 20 χρόνια και γνώριζες τα πράγματα από μέσα και βίωνες κάθε μέρα την έλλειψη πολιτισμού των Αλβανών, ίσως είχες διαφορετική ματιά σ΄αυτό το θέμα.»

    Τα ρήματα πρέπει να μπουν όλα στον ίδιο χρόνο. Το σωστό είναι

    «Όμως θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι αν άκουγες προσεκτικά αυτούς τους στίχους και ήσουν δασκάλα στην Στ΄Δημοτικού για 20 χρόνια και γνώριζες τα πράγματα από μέσα και βίωνες κάθε μέρα την έλλειψη πολιτισμού των Αλβανών, ίσως είχες διαφορετική ματιά σ΄αυτό το θέμα.»

    Τώρα αισθάνομαι ανώτερος από μία 20 χρόνια δασκάλα! Τι ανωτερότητα!

  18. onionfava said

    Αφαντη η δασκάλα! Μονο για τα νύχια μου ηξερε να πει! Παντως το Πρασινο Αλογο δεν εχει και αδικο!

  19. zavalos said

    >> 20 χρονια δασκαλα

    (κατα το 40 χρονια φουρναρης). Αυτη η φραση περιεχει πολλους μυθους.

    1. Το πτυχιο (ειτε δασκαλας ειτε πυρηνικου υδραυλικου) αποτελει ΜΟΝΟ ενα αποδεικτικο οτι εχεις το ΕΛΑΧΙΣΤΟ ποσο γνωσεων για να κανεις μια δουλεια (και παλι παιζεται). ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ. Ο τεμπελης που θα μπει στο πανεπισημιο, θα βγει τεμπελης με πτυχιο, ο ανοργαωτος, ανοργανωτος με πτυχιο, ο ανορθωγραφος ανορθωγραφος με πτυχιο, και ο μαλακας μαλακας με πτυχιο.

    2. Το 20-30-40 χρονια στη δουλεια δεν λεει και πολλα σε δασκαλα. Η προπαιδεια του 7 οσα χρονια και αν τη διδαξεις δεν δινει ουτε εξελιξη ουτε εχει τρελλη καριερα.
    20 χρονια παιζουν ρολο στο πως συμπεριφερεσαι στους μαθητες ομως.

    α) εχεις να κανεις με 7-χρονα 12-χρονα, και οχι με καποιον που εχει το θαρρος της γνωμης του ωστε να σου κοψει τον τσαμπουκα αμεσως μολις κανεις τη μαλακια.

    β) κανεις δεν σε ελεγχει για τις αποψεις που με τα λεγομενα σου μπορει να περασεις στα παιδια, υποσυνηδητα.

    γ) εισαι στο δημοσιο και η ασφαλεια που σου δινει η μονιμοτητα καταστρεφει την οποια πιθανοτητα να βελτιωθεις στη δουλεια σου.

    δ) λογω θεσης και εχεις συνηθησει να εισαι αυτη που μεταδιδει/διορθωνει και οχι αυτη που μαθαινει. Αυτο φαινεται απο την απαντηση σου οτι εισαι 20 χρονια δασκαλα. Αν αυτο το επιχειρημα ειναι αρκετο για το 7χρονο δεν ειναι για μας. Εχει παρα πολλους αλμπανηδες που καταφεραν να βγουν στη συνταξη, και πολλοι απο μας ειμαστε αναγκασμενοι να συνεργαζομαστε μαζι τους.

    Κοινως δεν εχει συνηθησει να βλεπεις κοκκινο στυλο στα λεγομενα σου. Γι αυτο εχε καλυτερα επιχειρηματα μολις βγεις απο το Γ2

  20. cyrusgeo said

    Tsk, tsk, βρε Κωνσταντίνα, θα σε μαλώσω…

    Υπάρχει ΈΛληνας που να βρωμάει; Όχι, σε ρωτάω — υπάρχει;

    Τα μπατζάκια (και τα μπατζανάκια) του ΈΛληνα χύνουνε πολιτισμό, ρε!

    Τόσο πολιτισμό που, όταν κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό σύνθεσης όπερας ένας Αλβανός συνθέτης (πω-πω, ντροπή…), δεν τον αφήσαμε να ανεβάσει το έργο του στην Αρχαία Ολυμπία, για να μην ακουστεί η αλβανική γλώσσα στον «ιερό χώρο» (μη χέσω…).

    Με τους ρατσίσταρους ΕΛληναράδες τα επιχειρήματα δεν πιάνουν τόπο, Κωνσταντίνα — ξεμπρόστιασμα θέλουνε.

    Σε αφήνω με ένα γνωμικό που ίσως γίνει το επόμενο σλόγκαν μου, όταν ξανανοίξω το μπλογκ:

    I think, therefore we have nothing in common…

  21. sschron said

    Τι σπαραξικάρδιος αυτός … ο Δαναός. Εικάζω και εύχομαι τα δικά του τα παιδιά να τα έχει καλά τυλιγμένα σε μια γαλανόλευκη, μακριά από τα μιάσματα, να χουχουλίζουνε εθνικοφροσύνη και κανόνες υγιεινής, μασουλώντας χρυσαυγουλάκια.
    Το μόνο ενδιαφέρον είναι η ερώτησή του: τι μάθαμε εμείς από τους μετανάστες. Μια συστηματική απάντηση για το πόσο πολλά έχει ήδη κερδίσει η ελληνική κοινωνία και πόσα περισσότερα θα κέρδιζε αν κρατούσε το μυαλό της ανοιχτό θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα.
    Υ.Γ. Συγχαρητήρια για το μπλογκ — μιας και είναι η πρώτη φορά
    που παίρνω το θάρρος να σχολιάσω.

  22. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.

    Όντως η x-psilikatzou είναι λάικα και από το πολύ το blogging και τα συν αυτώ, θα τη στείλουν οι ρώσοι να κάνει 12.000 στροφές γύρω από τη γη για να συνέλθει.

    Αλλά και η danai η αλβανοκλάστης από τα σεμινάρια [άντε μάστερ στο τσακίρ κέφι] της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που χαρτζιλικώνουν οι ευρωπαίοι, αυτά κατάλαβε;;; Κρίμα στο κονδύλι, δλδ! Και άντε, αυτά κατάλαβε γιατί τόσο νιονιό έχει. Στην εκπαιδευτική της πρακτική θα μας πει τι εφαρμόζει να ξέρουμε και εμείς;…

    Γιατί εκεί είναι το θέμα. Στο δια ταύτα, κυρά δασκαλά.

  23. stranger12 said

    H γνωστή ιστορία: Οι καλοί Έλληνες που πρόθυμα (LOL) φιλοξενούν τους μετανάστες, αλλά αυτοί όχι μόνο δεν ανταποδίδουν την παραδοσιακή greek philoxenia, αλλά και κάνουν επαίσχυντα πράγματα, όπως να μένουν σε διαμερίσματα, να μας παίρνουν τις δουλειές, να πιάνουν τις καλύτερες θέσεις στο μετρό (και βρωμάνε κιόλας – σαν δε ντρέπονται τα ζώα) κλπ κλπ κλπ.

    Και μία παρατήρηση: Δεν μου φαίνεται καθόλου παράξενο να ενοχλούνται όταν τους αποκαλούμε «Αλβανούς». Εμείς οι ίδιοι προσδώσαμε προσβλητικό τόνο σε μία λέξη που απλώς προσδιορίζει την εθνικότητά τους…

  24. Αργυρώ said

    Απ’ οτι καταλάβα θείτσα κυρά δασκάλα, εσύ δεν έχεις κουλτούρα και εσύ δεν θα έπρεπε να διδάσκεις! Εσύ θα έπρεπε να ξαναπας σχολείο ξανά από τα 4 για να μάθεις να σέβεσαι αρχικά τους ανθρώπους. Είναι ντροπη που σου επιτρέπουν να μαθαίνεις στα παιδιά, τι? Οτι είσαι, τί? Ενα τίποτα είσαι και θα έπρεπε να ντρέπεσαι και όχι να ανακοινώνεις την βρομιά του μυαλού και της ψυχής σου.
    Σκέψου αν εσύ είχες μεγαλώσει στην Αλβανία, πως θα ήσουνα? Θα είχες λεφτά, πλούτη, μορφωση? Δυστυχώς ούτε και στο ελληνικό κολοχώρι, που προφανώς μεγάλωσες, δεν πηρες μόρφωση, τίποτα. Ντρέπομαι για σένα και για άλλους σαν και σενα φασίστες ελληνάρες, που νομίζουν ότι είναι κάτι αλλά δεν είναι τίποτα. Είστε ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΜΗΔΕΝ. Τι τους μαθαίνεις 1+1 κάνουν 2? Λυπάμαι για σένα και για τους ομοίους σου! Η μορφωση κυρά-καημένη «δασκαλίτσα» δεν είναι στην αριθμητική.
    Αντε σκέψου. Αναρωτήσου για τον κολοχαρακτήρα σου, για την κακιά σου την ψυχή. Συνηδειτοποίησε ότι είσαι «δασκάλα» και μαθαίνεις στα παιδιά πως να φέρονται σκάρτα.
    Εσύ φταίς. Εσυ φταίς. Και κάθε «δάσκαλος» σαν και σένα.
    Σας σιχαίνομαι.

    Ε

  25. Φαντάζομαι το αμέσως επόμενο μάθημα της εν λόγω δασκάλας στα παιδάκια, θα είναι πόσο σατανικό είναι το ίντερνετ. 😀

  26. Nam3l3ss said

    Εγώ ανήκω στη γενιά αυτή που 1 στους 6 μαθητές της τάξης του ήταν Αλβανοί. Δεν ήταν όλοι τέλοιοι χαρακτήρες, όπως ακριβώς δεν είναι τέλοιοι χαρκατήρες και ένα μεγάλο ποσοστό των άλλων 5/6, δηλαδή των Ελλήνων.

    Εκνευρίζομαι όταν μας κατακλύζει αυτή η ξενοφοβία, ιδιαίτερα όταν ανήκουμε σε έναν λαό που ταξίδεψε στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα για να βρει μια καλύτερη τύχη. Εκνευρίζομαι και όταν ακούω την ιστορική φράση «να γυρίσουν όλοι στην πατρίδα τους». Έχω φίλους Αλβανούς (που δε βρωμάνε) και δε θέλω να εξαναγκαστούν να κάνουν τίποτα που δε θέλουν οι ίδιοι. Το να επιστρέφεις στην πατρίδα είναι ευλογία, αλλά το να σε διώχνουν και να γυρίζεις πίσω με βαριά καρδιά, είναι κατάρα.

    Δε μάθαμε τελικά τίποτα από τα δικά μας ταξίδια…

    Όσο για τη βρωμιά και τη έλλειψη υγιεινής, εγώ απλά θα ρωτήσω την κυρία Δασκάλα (που πολύ φοβάμαι πως είναι μόνο μια από τις πολλές δασκάλες αυτού του τύπου), αν της βρωμάνε μόνο τα αλβανάκια. Μήπως δεν της μυρίζουν τα παιδιά, αλλά η ξενοφοβία της που έχει φτάσει στα ρουθούνια;; Αλλά ξέχασα… η τέλεια εκπολιτισμένη όσφρηση της κυρίας δασκάλας (που διδάσκει ένας Θεός ξέρει τι 20 χρόνια στα παιδιά), φτάνει μονάχα μέχρι τα απολίτιστα αλβανάκια.

  27. passer by said

    Μπορώ να ανοίξω άλλον καυγά;

    Αργυρώ,
    τι σημαίνει «και στο ελληνικό κολοχώρι, που προφανώς μεγάλωσες» ;

    @ όλους

    Οι δάσκαλοι δεν προερχονται απο αλλο ηλιακο συστημα. Ζουν στην ιδια κοινωνια με τους γονεις, τους συναναστρεφονται, συζητουν μαζι τους και έχουν και κοινωνικες σχεσεις.

    Πιστευετε οτι κανενας γονιός δεν εχει προσεξει τις αποψεις της κυριας αυτης; Μηπως αισθανεται ανετα με αυτα που λέει, επειδη ειναι εντελως αποδεκτα στην τοπικη κοινωνια; Μήπως, λέω, οι ξενοι μαθητες αντιμετωπιζουν αυτη τη συμπεριφορα και εξω απο το σχολειο και γι αυτο ισως παρουσιαζουν αυτα τα χαρακτηριστικα;

    Πιστευω οτι ειναι και απλυτα και επιθετικα παιδια, οπως χιλιαδες ελληνες συμμαθητες τους ανα την επικρατεια.

    Το θεμα ειναι: τι κάνει η δασκαλα τους γι αυτό; Τα διδασκει πολιτισμό (οχι ειδικα ελληνικο, γενικα πολιτισμο) ή μηπως κλαιει τη μοιρα της που διοριστικε σε ενα πολυπολιτισμικο σχολειο;

  28. N.Ago said

    Είμαι Αλβανός, «βρωμάω» φυσικα πολύ αλλά, αν αυτή η Θείτσα είναι δασκάλα, εγώ είμαι…Άγιος!
    Κι αν πραγματικά είναι, τι δυστυχία θεέ μου που περνάνε παιδιά απο τα χέρια της.
    Αυτή θα ήταν ότι πρέπει για τα «σχολία» που είχε κάνει το Τρίτο Ράιχ!

    υ.γ.:
    Χρόνια πολλά και πολύ υγεία σε σένα και σε όλους όσους αγαπάς και σ’αγαπάνε!

  29. Ionian-Hlia Kadesha: Αλβανός. Γεννήθηκε το 1992 στην Αθήνα. Ξεκίνησε μαθήματα βιολιού σε ηλικία τεσσάρων ετών, με καθηγητή τον πατέρα του. Τoν Ιούλιο του 2005 παίρνει το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, βραβείο και χρυσό μετάλλιο. Από το 2004 παρακολουθεί μαθήματα τελειοποίησης βιολιού, στην Ακαδημία W.Stauffer στην Κρεμόνα της Ιταλίας με τον διάσημο βιολονίστα και καθηγητή Salvatore Accardo.

    Aκολουθεί, μακρύ βιογραφικό με βραβεία, συμμετοχές και εμαφανίσεις.

    Λάμπρος: Αλβανός. Γεννήθηκε το 2001 στη Σελενίτσα και μεγαλώνει σ’ ένα κατώ’ι στη Μύκονο. Ζωγραφίζει μεγάλους ήλιους και δέντρα με παχύ κορμό. Του αρέσουν τα παγωτά, τα αυτοκινητάκια και μόλις άλλαξε τα δυο μπροστινά του δόντια. Προχτές έφαγε μια κουτρουβάλα και μάτωσε τα γόνατά του. Ευτυχώς η Μάρω του δάνεισε το πατίνι και μια ποδιά της κουζίνας που την έδεσε στους ώμους κι έτσι έγινε μπάτμαν με σουπερ όχημα και σταμάτησε αμέσως να κλαίει.

    Και τους δυο τους γνωρίζω. Και μα την παναγία, δε βρωμάνε καθόλου. Σάμπως να φταίει η μύτη μου; Ή μήπως να τα βάλω με τον πολιτισμό μου;

  30. sourotiri said

    Το… επιμαχο τραγουδακι παντως βρισκεται εδω:

  31. SimonSays said

    Το βίντεο στο οποίο έκανε σύνδεση ο Sourotiri προσωπικά με αηδιάζει (όσο άντεξα να δω) και δεν διαφέρει σε τίποτα από τον ναζισμό.

    Η συγκεκριμένη δασκάλα μόνο «απ’έξω» γνωρίζει τα πράγματα και δεν είναι καθόλου «μέσα» σε τίποτα. Μέχρι η danai να ζήσει τις άθλιες συνθήκες από τις οποίες προέρχονται οι Αλβανοί, και για μια μόνο μέρα ακούσει να αποκαλούν την δική της εθνικότητα σαν βρισιά μόνο τότε μπορεί να μας μιλήσει σαν ειδήμoνας.

    Μέχρι τότε είναι απλώς άλλη μια μισαλλόδοξη με σύνδρομο ανωτερότητας.

    -Simon @ atheoi.ORG

  32. Βασικά δε θα ασχοληθώ με το άτομο Δανάη, απλά θέλω να επισημάνω ότι έχω συναντήσει παρόμοιες ρατσιστικές αντιλήψεις, πάρα πολλές φορές, ιδιαίτερα στην επαρχία. Το γεγονός (όπως και η αναμενόμενη είσοδος των εθνικιστών στη βουλή) δεν προμηνύει και τις καλύτερες εξελίξεις για τους όρους διαβίωσης των μεταναστών στην Ελλάδα… αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι της βρίσκουνε και έρχονται σε τελική… χάθηκε καμμιά Σουηδία, καμμιά Γερμανία με τη φοβερή βιομηχανία κλπ. Γιατί επιλέγουν την Ελλάδα; αυτή είναι η απορία μου εμένα.

    Μάνθος
    http://www.matt7114.blogspot.com/

  33. SimonSays said

    Δεν ξέρω για τη Σουηδία, αλλά η Γερμανία είναι πολύ πιο αυστηρή στην απονομή ιθαγένειας και άδειας εργασίας. Για παράδειγμα αν κάποιος γεννηθεί στη Γερμανία δεν δικαιούται αυτόματα την γερμανική ιθαγένεια.

    Αντίθετα στην Ελλάδα όποιος γεννηθεί εδώ δικαιούται Ελληνική υπηκοότητα. Οι ΗΠΑ έχουν την ίδια πολιτική.

    Μετά είναι η απόσταση. Είμαστε κοντά. Και αν νομίζετε ότι οι Έλληνες έχουν μίσος με τους Αλβανούς αυτό δεν είναι τίποτα μπροστά στο μένος των άλλων γειτόνων τους…τους Σέρβους.

    -Simon @ atheoi.ORG

  34. sfdadsf said

    psilikatsou ta mathes ta nea? to pasok den tha kerdisi stis ekloges lol lol lol lol
    k pos na bgi diladi?etsi opos ine mono kati pasokoskila tha to psifisoun
    pali kala

  35. Derek said

    εγώ πάντως του video του πέρασα μια flag, στο τέλος της σχετικής λίστας υπάρχει η επιλογή «hate speech» (για όλα έχει προβλέψει το google :P) 

  36. kyanos said

    Εμένα παντός η χειρότεροι βρισιά μου είναι «Ελληνάρα».

    Και με κάτι παλικάρια σαν την κυρα δασκάλα «την γραμματιζούμενη» ντρέπομαι που είμαι Έλληνας.
    Καλά έχουν μπερδέψει τον πολιτισμό μου την Πούτσα;
    Άντε τώρα … Ελληνάρες

  37. kyanos said


    Το έκανα και εγώ flag ως “hate speech”
    έλεος !!!

  38. kyanos said

    @danai Says:
    «Έχω σπουδάσει 5 χρόνια διαππολιτισμική εκπαίδευση-μάλλον δεν ξέρεις τι είναι- και γι αυτό έχω άποψη που την υποστηρίζουν σχεδόν όλοι οι συνάδελφοί μου.»

    Μήπως στο διαππολιτισμική εκπαίδευση έμαθες μόνο την εκπαίδευση μεταξύ άριων φυλών ; χα χα χα

    Καλή μου και εγώ είμαι καθηγητής με 2 μεταπτυχιακά το ένα εκ των όποιων συμβουλευτική ψυχολογία σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα αλλά δυστυχώς το να αγαπώ του ανθρώπους μου το μάθανε οι γονείς μου και αυτοί που με αγαπούσαν, δυστυχώς καμία σπουδή δεν στο μαθαίνει αύτο.

  39. Marsi said

    Πρώτον να πω ότι όταν πρωτοάκουσα το τραγούδι έπαθα σοκ! Είπα «δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορεί τέτοιο πράγμα» και ξέρετε ότι το τραγούδι αυτό -ας πούμε «τραγούδι»- είναι το πιο πολυζητημένο από πιτσιρικάδες; Αναρωτιέμαι, τα πιτσιρίκια γιατί ενθουσιάζονται τόσο με το συγκεκριμένο;
    Ντράπηκα που το άκουσα. Δεν είναι δυνατόν να βρίζει μετανάστες που ήρθαν στην χώρα μας για ένα κομμάτι ψωμί και λίγο καλύτερη ζωή, από Αλβανία, Ινδία ή Πακιστάν.
    ‘Ντάξει δεν λέω, υπάρχουν κι αυτοί που δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στην κοινωνία μας. Στην Αυλίδα Αλβανοί είχαν κατασκοτώσει τον κόσμο… Είδε κι έπαθε η αστυνομία να συμμαζέψει την σαβούρα. Γιατί μη μου πείτε ότι δεν υπάρχει και σαβούρα. Αυτή η σαβούρα λοιπόν επιστράφηκε πακέτο. Έμειναν αυτοί που θέλησαν μια θέση στον ήλιο. Στην περιοχή μου έχουμε Αλβανούς. Είναι πολύ καλύτεροι από εμάς. Τους ζηλεύω γιατί οι οικογένειες μαζεύονται και γλεντάνε παρέα και εμείς σαν …πολιτισμένοι (μην χέσω) ούτε που να τους φτύσουμε τους συγγενείς και τους κοιτάμε με μισό μάτι! Και το κακό είναι γιατί δεν μας προβληματίζει η συμπεριφορά μας.
    Έχω αδερφό δάσκαλο, το ζει το πρόβλημα καθημερινά. Τα παιδιά είναι παιδιά και θα κάνουν αταξίες και θα πάνε άπλυτα στο σχολείο γιατί οι γονείς εργάζονται πολλές ώρες και δεν έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν με την καθαριότητα των παιδιών. Και ξέρετε κάτι, είναι παιδιά με ζωή μέσα τους. Ζούνε την ηλικία τους και την χαίρονται κι άμα γουστάρουν να μάθουν στρώνονται και διαβάζουν. Ένα παράδειγμα δίψας για γνώση από μια μικρή ινδή μου είχε δώσει ο αδερφός μου. Το κοριτσάκι ήταν μαθήτρια του και δεν ήταν υποχρεωμένη να παρακολουθεί το μάθημα των θρησκευτικών. Η μικρή ήταν εντυπωσιασμένη απ’τα θρησκευτικά και είχε ζητήσει απ’τον αδερφό μου να παρακολουθεί και να συμμετέχει. Φυσικά και δεν της αρνήθηκε γιατί είναι δικαίωμα του παιδιού να μάθει. Και πέραν αυτού ακολουθούσε το τμήμα της στους εκκλησιασμούς γιατί της άρεσε. Δεν ζήτησε βέβαια το παιδί να αλλάξει θρήσκευμα, αλλά το εντυπωσίαζε τόσο το μάθημα όπως κι ο τρόπος λατρείας της θρησκείας. Όσο για τους γονείς του παιδιού’ μεροκαματιάρηδες ήταν που πήγαιναν όπου έβρισκαν να ζητάνε εργάτη για κάνα χωράφι και το παιδί παρά το πρόβλημα γλώσσας που είχε, μελετούσε μόνο του και ήθελε να μάθει. Ενώ τα δικά μας είναι μυγιάγγιχτα γιατί οι γονείς τα κάνουν έτσι. Σαν δάσκαλος λοιπόν ο αδερφός μου δεν αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με τους αλλοδαπούς (οι τάξεις του εκτός από αλβανάκια έχει και πακιστανάκια και ινδάκια και ιρακινάκια), αλλά με τους έλληνες. Οι οποίοι ποσώς νοιάζονται για το αν το παιδί τους είναι δυσλεξικό ή δεν συγκεντρώνεται στα μαθήματα, παρά νοιάζονται να ντύνονται με φιρμάτα ρούχα, να’χουν τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά, να φανούν τα παιδιά τους πανέμορφα στις σχολικές παραστάσεις, να διοργανώνονται εκδρομές με την ευθύνη των δασκάλων. Το κακό είναι ότι οι σημερινοί δάσκαλοι έχουν δεμένα χέρια. Δεν μπορούν να διδάξουν όπως θέλουν, δεν μπορούν να κάνουν μια παρατήρηση σε παιδί, γιατί πάντα εκκρεμεί στο κεφάλι τους η δαμόκλειος σπάθη, που λέγεται «αναφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή στο υπουργείο παιδείας». Υπάρχουν δάσκαλοι που έχουν θέληση και διάθεση να μάθουν πράγματα στα παιδιά αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι γονείς δεν είναι συνεργάσιμοι.

    Τώρα όσον αφορά την δασκάλα, ίσως και να’χει δίκιο. Μην την πέρνουμε απ’τα μούτρα. Η παιδεία γενικώς έχει πρόβλημα. Κι αν αυτής της δασκάλας της κόβουν τα χέρια για να μπορέσει να κάνει το σωστό, αγανακτεί και λέει όσα λέει. Η έκτη δημοτικού είναι πάντα ένα δύσκολο τμήμα. Τα 12χρονα γνωρίζουν πολλά περισσότερα απ’ ότι ένας μεσήλικας. Σε πουλάνε και σ’αγοράζουν. Είναι ικανά να κάνουν να χάσει την θέση του δάσκαλος για το τίποτε. Ψάχτε καλύτερα ποιες είναι οι αιτίες που μια δασκάλα βγάζει την αγανάκτησή της με αυτό τον τρόπο, παρά να την κατακρίνεται και να της σούρνεται τα μύρια όσα. Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά.

  40. Lina said

    γιατί ήμουν σίγουρη ότι θα ειπωθούν οι γνωστές ηλιθιότητες για ΟΛΟΥΣ τους δασκάλους;

    τώρα για το περιεχόμενο του γράμματος… Όλα τα παιδάκια μυρίζουν μετά το διάλειμμα γιατί παίζουν φυσικά και ιδρώνουν. Επίσης αν ήμουν σε μια ξένη χώρα και με λέγαν συνέχεια ελληνάκι, φυσικά και θα ένιωθα άσχημα, γιατι δεν είμαι μόνο «ένα ελληνάκι» αλλά ένα σωρό αλλα πράγματα.

    Δεν έχω δουλέψει σε σχολειο με μειονότητες, παρα μόνο σε σχολέιο που υπήρχε μόνο μια μειονότητα (άρα έπαυε να ναι μειονότητα) αλλά νομίζω ότι αυτό που εξοργίζει τελικά όσους δουλέυουν εκεί είναι το κλίμα ρατσισμού.

  41. Μαρία said

    Το πρόβλημα δεν είναι ο ρατσισμός, ή ο πολιτισμός…ή η ξενοφοβία μας…ή ακόμα τα κόμπλεξ που μας έχουν μεταφέρει γενεές και γενεές…Είναι η έλλειψη αγάπης που βιώνουμε…Απέναντι στον άνθρωπο και σαφώς απέναντι στον εαυτό μας. Προσωπικά δεν με ενοχλεί που το παιδί μου άυριο μπορεί να έχει συμμαθητή ένα Αλβανάκι ή ένα Ρουμανάκι… Με ενοχλεί που πηγαίνω την σχεδόν ανάπηρη μάνα μου στην εκκλησία να ανάψει ένα κεράκι και μας κοιτάνε σαν λεπρούς απο την Σπιναλόγκα….Και αυτό είναι ρατσισμός!Και αυτό είναι έλλειψη παιδείας! Και αυτό είναι ανθρωπιάς! Και αυτοί είμαστε εμείς…οι άνθρωποι…

  42. SimonSays said

    @Μarsi

    Κανένα δίκιο δεν έχει η danai. Και συνεχίζεις το ρατσιστικό στερεότυπο ότι τα ελληνόπουλα πλένονται ενώ τα αλβανάκια όχι. Λες οτι η δασκάλα αυτή «της κόβουν τα χέρια για να μπορέσει να κάνει το σωστό». Εγώ θεωρώ ότι η συγκεκριμένη έχει ήδη αρκετή εξουσία και καλά θα κάνανε από το υπουργείο να κόψουν και άλλα μέλη του σώματος της εκτός των χεριών.

    -Simon @ atheoi.ORG

  43. Sourtoukw said

    SimonSays
    επέτρεψέ μου να σε διορθώσω στο οτι δεν δίνεται ιθαγένεια στα παιδιά των μεταναστών αυτόματα. Έχω συμμετάσχει σε πορείες και εκδηλώσεις για το θέμα. Τα παιδιά των μεταναστών που έχουν γεννηθεί εδώ με το που κλείνουν τα 18 είναι παράνομα, δεν μπορούν να γραφτούν στα πανεπιστήμια και τους ζητείται να καταθέσουν ένσημα ΙΚΑ για να φανεί οτι είναι στη χώρα για να δουλέψουνε και να αποδείξουν οτι βρίσκονται εδώ.
    http://www.kounia.org/ πάρε και ένα link για του λόγου το αληθές

    Μερικά πολύ ωραία κείμενα για το θέμα στο blog του Γκαζμέντ Καπλάνι
    http://gazikapllani.blogspot.com/2006_09_01_archive.html με τίτλο MΙΑ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ… ΝΙΓΗΡΙΑ
    http://gazikapllani.blogspot.com/2006_10_01_archive.html με τίτλο «Δεν υπάρχει φτάσιμο. Όλα είναι δρόμος…»
    και Ξένοι για πάντα;

    Και πολλά άλλα……

  44. Οχι, δεν μπορώ να είμαι κόσμιος!

    Ομως ο μεγάλος μου φόβος είναι μήπως βρεθεί μια τέτοια Φραου Γκέρινγκ μπροστά στα παιδιά μου!

  45. harisheiz said

    Σε μια χώρα χωρίς οργανωμένη μεταναστευτική πολιτική, το τελευταίο που έχει σημασία είναι το ποιός βρωμάει. Στη γειτονιά που μεγάλωσα πάντως τα πιο βρώμικα παιδάκια ήταν του παπά και του μπάτσου και δεν κάνω πλάκα!

  46. SimonSays said

    @Sourtoukw

    Ευχαριστώ πολύ για τη διόρθωση. Είχα στο μυαλό μου φαίνεται τη νομοθεσία για τους ομογενείς φαίνεται, ή όσους έχουν «Ελληνική καταγωγή».

    Βέβαια πολλοί Αλβανοί ενδεχομένως να έχουν βρει παραθυράκι λόγω βόρειας ηπείρου και να είναι πιο εύκολη η απόκτηση ιθαγένειας για αυτούς έτσι. Υπόθεση κάνω, διόρθωσε με αν κάνω λάθος.

    -Simon @ atheoi.ORG

  47. athens_blog_stories said

    ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΣ ΜΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΚΟ.ΤΟΥ ΔΙΝΕΙΣ ΣΗΜΑΣΙΑ,ΕΚΕΙΝΟ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΤΟ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΛΑΘΟΣ.ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΝΟΧΛΕΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΣΩΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΛΑΣΑΡΕΙ ΩΣ ΣΩΣΤΑ,ΟΠΟΤΕ ; ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΣΕ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΣΤΕΝΟΜΥΑΛΑ ΑΤΟΜΑ.ΑΠΟΡΡΙΨΗ ! Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΓΚΡΙΖΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.ΟΣΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΑΒΑΙΝΕΙ Η ΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ…

  48. Marsi said

    Προς SimonSays

    Φίλε μου μάλλον παρεξήγησες το σχόλιο μου περί απλυσιάς. Δεν καταλαβαίνω που τον είδες τον ‘ρατσισμό’. Δεν ανέφερα την απλυσιά σαν ένα κακό στοιχείο προς αυτά τα παιδιά. Το ανέφερα ως μέτρο σύγκρισης των παιδιών αυτών με τα δικά μας που ζουν σε μια συνεχή αποστείρωση. Ξέρω γονείς που μονίμως είναι με ένα «μη» στο στόμα: «Μη πιάσεις τα χώματα θα λερωθείς», «Μην πιάσεις το πατατάκι που σου έπεσε έχει μικρόβια», μη, μη, μη… Γι’αυτό τα περισσότερα είναι φιλάσθενα, ενώ τα άλλης εθνικότητας παιδιά είναι ‘παντός καιρού’! Και τα χαίρομαι!

    Όσο για την δασκάλα… έκανε σχόλιο όντας αγανακτισμένη προφανώς απ’την όλη κατάσταση που ζει. Δεν δικαιολογείτε βέβαια, αλλά εγώ θα κοίταζα να δω τι τελικά φταίει και βγαίνει όλη αυτή η αγανάκτηση, που μάλλον είχε την ανάγκη να εκφράσει κάπου.

    Πάντα φιλικά και με καλή διάθεση! Οκ;

  49. dimitris-r said

    20 χρόνια δασκάλα στην έκτη δημοτικού κι όμως δεν κατάφερε να μεταλαμπαδεύσει ούτε τον ελάχιστο πολιτισμό στους «απολίτιστους».
    Ε, με κάποιους τέτοιους -σαν την αφεντιά της- δασκάλους τί περιμένεις;
    Προφανές δεν είναι;

  50. kathigitis deuterobathmias ekpedeusis said

    Ρε παιδιά να ασχολιόμαστε με τους αλβανούς? Ντροπή.
    Αν η κυβέρνηση ήταν σωστή σε πέντε μέρες την είχαμε καταλάβει όλη την Αλβανία.
    Σαν τις καλές εποχές που μετον Σταυρό ψηλά και τιμημένα εξολοθρεθαμε όλους τους βάρβαρους.
    Και συζητάτε τώρα εσείς αν πλένονται!!
    Ημαρτον!

  51. sourotiri said

    Α καλα, εσυ αγορι μου ζεις σε αλλο κοσμο, δεν το συζηταμε.

  52. N.Ago said

    # kathigitis deuterobathmias ekpedeusis Says:
    August 17th, 2007 at 7:24 pm

    Ρε παιδιά να ασχολιόμαστε με τους αλβανούς? Ντροπή.
    Αν η κυβέρνηση ήταν σωστή σε πέντε μέρες την είχαμε καταλάβει όλη την Αλβανία.
    Σαν τις καλές εποχές που μετον Σταυρό ψηλά και τιμημένα εξολοθρεθαμε όλους τους βάρβαρους.
    Και συζητάτε τώρα εσείς αν πλένονται!!
    Ημαρτον!

    ********

    Έλα κύριε κι εσένα περιμέναμε.
    Σίγουρα θα είσαι ψηφοφόρος του ΛΑΟΣ εσύ, δεν κάνω λάθος.

  53. gerodinis said

    Έλεος κυρία δασκάλα. Τα «άπλυτα» αλβανάκια τα οποία διδάσκετε… μόνο εσείς, αυτά και ο Κύριος ξέρετε τι, κατάγονται από μια αγροτική χώρα που μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80 οι πολίτες της ζούσαν σχεδόν σε απομόνωση από την υπόλοιπη υφήλιο (θυμηθείτε τον Ενβέρ Χότζια). Βασικό μέλημα των οριακά μορφωμένων ή αναλφάβητων γονιών τους ήταν η εξασφάλιση του επιούσιου άρτου και ήταν αμφίβολο αν τα παιδιά τους θα μάθαιναν γραφή και ανάγνωση. Και φυσικά βασική ασχολία τους ήταν οι (χειρωνακτικές και όχι και τόσο καθαρές από τη φύση τους) αγροτικές δουλειές. Όπως συνέβαινε δηλαδή στα ελληνικά χωριά μέχρι και τη δεκαετία του ’70. Δε γινόταν τότε να περιμένει κανείς από τους χωρικούς Savoir Vivre (συγχωρήστε με αν το έγραψα λάθος, δεν ξέρω Γαλλικά). Τώρα που έρχονται στην Ελλάδα και πηγαίνουν σε ελληνικό σχολείο τα κακοχαρακτηρίζετε, ξεχνώντας ότι αποτελούν μια εικόνα που δεν διαφέρει από αυτή της ελληνικής αγροτικής υπαίθρου περασμένων δεκαετιών.
    Λέτε ότι είσαι 20 χρόνια δασκάλα. Άρα είστε και αρκετά μεγάλη για να θυμάσαι τη συμπεριφορά των χωρικών συμπατριωτών μας τη δεκαετία του ’70. Σας ρωτώ λοιπόν: διαφέρει τόσο πολύ η εικόνα των παιδιών των Ελλήνων αγροτών του ’70 από αυτή των σημερινών Αλβανών που διδάσκετε; Γιατί εγώ, πληροφορημένος από έγκυρες πηγές (οι γονείς μου πήγαν σχολείο τη δεκαετία του ’50) είμαι πεπεισμένος για το αντίθετο.
    Αλλά τι κάθομαι και γράφω! Αμφιβάλλω αν θα εισέλθετε ποτέ ξανά σε αυτό το blog για να υποστηρίξετε τις απόψεις σας. Γιατί θα το είχατε ήδη κάνει, μετά από αυτή την πλυμμηρίδα σχολίων.
    Αυτά από μένα. Ο Θεός μαζί σας και μαζί με τα Αλβανάκια που διδάσκετε.

    Υ.Γ. @Kathigitis Deuterobathmias Ekpaideushs:
    Κάνε ένα μπάνιο με παγωμένο νερό και ξαναέλα

  54. xazomama said

    Η danai είχε δίκιο σε ένα πράγμα. Οι ΑΛβανοί ντρέπονται για την καταγωγή τους.

    Έχω συνάδελφο που κάποια στιγμή χρειάστηκε να του ετοιμάσω μια υπέυθυνη δήλωση. Όταν τον ρώτησα τόπο γέννησης δεν μου είπε αλλά μου έκανε νόημα να μη μιλήσω και μου έγραψε σε ένα Post it «Αγ. Σαράντα Αλβανία». Του είπα «Σπύρο Αλβανός είσαι;» Ψιθυριστά μου απάντησε «ναι». Ε του λέω και γιατί δεν το λες; Δεν θέλω να το ξέρουν. Γιατί ρε συ ντρέπεσαι για την καταγωγή σου; Μου πέταξε ένα «άσε … δεν ξέρεις». Όντως δεν ξέρω τι προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίζουν, τους καταλογίζω ευθύνες όμως για το πως τους αντιμετωπίζουμε, αφού δεν βγαίνουν οι ίδιοι μπροστά να υπερασπιστούν την καταγωγή τους.

  55. Δεν έχεις καταλάβει ακόμα το «άσε… δεν ξέρεις;». Κρίμα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: