X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

AD(EVIL)S

Posted by Constantina Delimitrou στο Ιουλίου 17, 2007


Υπέπεσα θύμα ενός ακόμη ηλίθιου ταμπού που λέει χονδρικά ότι: α. δεν διαφημίζουμε τη δουλειά μας, β. δεν διαφημίζουμε γενικά, γ. δεν διαφημίζουμε επί πληρωμή και δ. όποιος τα κάνει όλα αυτά είναι πουλημένος, λαμόγιο, μίσθαρνο όργανο των πολυεθνικών και της παγκοσμιοποίησης και γενικά έχει σκοτεινούς σκοπούς.

Με λίγα λόγια, όσοι αναφέρονται σε προιόντα και μάλιστα πολυεθνικών, (πόσο μάλλον αν έχουν κέρδος απ΄αυτά) είναι για φτύσιμο και καρακατασίγουρα δεν έχουν καμία θέση ανάμεσα στους (αθώους, άσπιλους και αμόλυντους) bloggers. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, στους άνωθι ανήκουν: τα θεματικά blog με αντικείμενο τη δουλειά τους (gadgets, τεχνολογία, βιβλία, διαφήμιση, design κ.τλ.), τα ενημερωτικά blog με ειδήσεις και link (σε εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία, προσφορές εντύπων, κ.τ.λ.), τα blogs με πληρωμένες διαφημίσεις, οποιοδήποτε post αφορά προιόντα (αν και άμα αφορά βιβλία, το Κέρδος καταπλακώνεται απ΄την Κουλτούρα και τον Πολιτισμό, οπότε γλιτώνεις το βρισίδι) και γενικά οποιοσδήποτε αναφέρεται σε οτιδήποτε δεν είναι τσάμπα. Εντάξει, προφανώς μιλάμε για το 80% των blogs και posts.

Το μίσος προς τη διαφήμιση γενικότερα έχει όμως μερικά κενά. Αφήστε που είναι αγαπημένο θέμα του Ψαριανού (ανάμεσα στα διαλείματα για… διαφημίσεις) μετά τους παπάδες, τους ταξιτζήδες και τους γαύρους. Εντάξει, έχει άπειρη πλάκα ο τρόπος που τα λέει αλλά τα επιχειρήματά του μηδενικά ή κλισέ, με βασικότερο τα λεφτά που βγάζουν. Έχει πολλά κακά η διαφήμιση και δεν είναι τα φράγκα το πρόβλημά μου.

Η μεγαλύτερή μου ένσταση στη διαφήμιση, είναι η βίαιη επιβολή προτύπων και η υπερβολή. Ντε και καλά να είμαστε όλοι ξερακιανοί, τουλάχιστον ένα πεντόκιλο κάτω από το κανονικό, πετυχημένοι, πλούσιοι και χαρούμενοι, ενώ για να σου πλασάρουν ένα γαμωταμπόν, πρέπει να φας στη μάπα λεπτομέρειες στο μπακγκράουντ, από τί βρακί θα φοράς μέχρι τί χρώμα θα είναι ο καναπές σου. Οι περισσότερες είναι άτοπες, πώς να το κάνουμε; Έτσι λοιπόν, βλέποντας όλη αυτή τη χλίδα και το ψέμα για προιόντα που δεν αξίζουν ή που σε θέλουν να αγωνίζεσαι (συνειδητά ή ασυνείδητα) να ταυτιστείς με το προφίλ που πουλάνε, ήρθε το μίσος προς τις διαφημιστικές.

Το θέμα είναι, ότι το πλασάρισμα των προιόντων μπορεί να αλλάξει γρήγορα και ευκολότατα αλλά μας έφαγαν τα ταμπού, τα κλισέ και η καχυποψία. Εννοώ, ότι προτιμώ χίλιες φορές να μου πει ένας άνθρωπος απλά ότι πήρε την τάδε φωτογραφική μηχανή και είναι σούπερ ή το τάδε λάπτοπ και ήταν πατάτα παρά να τα διαβάζω σε γυαλιστερά διαφημιστικά έντυπα και να νοιώθω σαν να παίζω λόττο κάθε φορά που τα αγοράζω. Προτιμώ χίλιες φορές να συζητήσω για ένα προιόν με άλλους δέκα που το αγόρασαν και να διαβάσω τα reviews και τα σχόλια, παρά να φοβάμαι να ανοίξω κουβέντα μη τυχόν και με πουν «πουλημένη». Βρήκαμε επιτέλους έναν καλύτερο τρόπο να γλιτώσουμε την παραπληροφόρηση αλλά δεν μας αρέσει γιατί… κάποιοι λέει, βγάζουν φράγκα! Ουυυυυυ πουλημένοι!

Πάμε τώρα και στα φράγκα. Πάρτε μερικά ρητορικά ερωτήματα για αρχή: Τι ακριβώς πρόβλημα έχετε με τα blogs που βάζουν διαφημίσεις; Αν υπάρχει ειδικός χώρος γι΄αυτές και η διαφήμιση γίνεται ανοιχτά και όχι «ύπουλα», γιατί είναι λάθος κάποιος που έχει ανάγκη, να βγάζει χρήματα από το blog του; Αν ο διπλανός σας έχει οικονομικό πρόβλημα αλλά ταυτόχρονα έχει ένα πολύ καλό blog, για ποιόν ακριβώς λόγο να αρνηθεί τις διαφημίσεις; Για να μην τον κράξετε; Για να μην χάσει την αξιοπιστία του; Μα, πόσο κακό θα κάνει στην αξιοπιστία του blog μου αν χρησιμοποιώ άβα και όχι π.χ. ρολί; Και τί σημαίνει δηλαδή ότι εμπιστεύεστε αυτά που γράφουμε και θα χάσετε την εμπιστοσύνη σας;

Όλα είναι θέμα κρίσης. Αν έχετε έλλειψη κρίσης, κινδυνεύετε χίλιες φορές περισσότερο από ένα κεκαλυμένο ακροδεξιό post τύπου Καρατζαφέρη παρά από ένα διαφημιστικό μπανεράκι. Και στην τελική, σε όποιον δεν αρέσει ας μην ξαναδιαβάσει. Αν και σε ένα – δύο χρόνια, παίζει να μην υπάρχει blog χωρίς διαφήμιση, απλά είμαστε οι πρώτοι και χρειάζεται να φάμε ένα κάποιο κύμα ηλιθιότητας πριν κάποιοι καταλάβουν ότι δεν είναι αμαρτία να πληρώνεσαι. Το μόνο πρόβλημα με τις διαφημίσεις στα blogs είναι επειδή ακριβώς υπάρχει αυτό το ταμπού, κάποιοι αναγκάζονται να τις κάνουν πλαγίως. Μόνο αν απενοχοποιηθεί η διαφήμιση δεν θα έχουμε πρόβλημα να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.

Πάμε τώρα και στο αντικείμενο του καθενός μας. Γιατί παρακαλώ είναι οκ για έναν γραφίστα να φτιάξει το λογότυπο της γιούνισεφ και κατάπτυστο για έναν άλλο να φτιάξει το λογότυπο της βόνταφον; Και οι δυό πληρώνονται, απλά έτυχε να έχουν διαφορετικούς πελάτες. Γιατί είναι οκ για έναν περιπτερά να πουλάει το ελληνόραμα π.χ., και είναι κατάπτυστο για έναν blogger να βάζει link στο αγαπημένο του περιοδικό; Γιατί είναι οκ για έναν διαιτολόγο να μου προτείνει γιαούρτι τάδε και είναι κατάπτυστο για έναν blogger να γράψει τις μάρκες των προιόντων που προτιμά; Γιατί είναι οκ να μου προτείνει ένας τεχνικός τί μάρκα υπολογιστή και τί software θα πάρω, αλλά είναι λαμογιά να τα διαφημίσει ένας blogger;

Στην πολύ τελική, όλοι διαφήμιση κάνουμε και όλοι καταλήγουμε να «δουλεύουμε» για σατανικές πολυεθνικές. Αν μέχρι τώρα δεν έχω δεχτεί χρήματα για τυχόν αναφορές στο blog μου, αυτό δεν σημαίνει ότι είμαι εναντίον των παιδιών που το κάνουν. Αν έχεις περάσει οικονομικές φρίκες μαθαίνεις να σέβεσαι και να καταλαβαίνεις λιγάκι τον διπλανό σου.


Τα πάντα είναι θέμα ανθρώπου. Είτε μιλάμε για blogger, είτε για συνάδελφο, είτε για φίλο, αν έχεις να κάνεις με ζώο, δεν υπάρχει τρόπος να τον εμποδίσεις να (σου) κάνει λαμογιά. Αυτό που πάντα μου έκανε εντύπωση είναι η άποψη ότι αν κάποιος πάρει λίγα φράγκα παραπάνω ή ανέβει ένα τσικ μισθολογικά, κατεβαίνει ένα τσικ ανθρωπιάς. Σόρι κιόλας αλλά αυτό δεν είναι ο κανόνας. Ο άφραγκος μαλάκας είναι συνήθως πιο μαλάκας από τον φραγκωμένο. Γιατί ο άφραγκος καίγεται να επιβιώσει. Αν κρίνω από τον εαυτό μου δηλαδή, αν ερχόταν μια πολυεθνική πριν δύο χρόνια και μου έσταζε κάνα πεντοχίλιαρο, ίσως και να το σκεφτόμουν. Φυσικά, ποτέ των ποτών δεν θα διαφήμιζα ινστιντούτα αδυνατίσματος. Ούτε για δέκα μύρια ευρώ. Όχι πως έβγαλα φράγκα τώρα αλλά τουλάχιστον έχω μετά από πολλά χρόνια, έναν σταθερό μισθό που επιτέλους φτάνει να πληρώνω τους λογαριασμούς μου.

Σταματήστε λοιπόν να φρενάρετε ανθρώπους με ηλίθιους ηθικούς κανόνες που δεν τηρείτε πρώτα εσείς (κοκακολίτσα, χαρμπουγκεράκια, τζηνάκια, τσιγαράκια, γκομπιουτεράκι και γενικά το 999.9999% των προιόντων που καταναλώνετε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ανήκουν και «διαφημίζουν» πολυεθνικές). Ο καθένας ας αποφασίζει ελεύθερα τί γουστάρει και τί όχι, αλλά μη μου το παίζετε οσίες επειδή κάποιοι θέλουν να βγάλουν ( ; ) φράγκα ή να διαφημίσουν τη δουλειά τους που κόπιασαν ή που αισθάνονται περήφανοι (δικαίως ή αδίκως) γι΄αυτήν.

Το καταλαβαίνω ότι είναι στη μόδα το κόλλημα με τις πολυεθνικές γενικά, αλλά άμα αποφασίσες να επαναστατήσεις, ο μόνος τρόπος να είσαι συνεπής στην επιλογή σου είναι να το κάνεις με σήματα καπνού και όχι με πισιά πολυεθνικών. Είναι σαν να αποφάσισες να πολεμήσεις την Αγγλία με μοναδικό όπλο το αγγλικό χιούμορ. Μόνο εσύ θα πέσεις ξερός. 😀


Post it: να θυμηθώ να τον κράξω.


Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

Advertisements

75 Σχόλια to “AD(EVIL)S”

  1. passerby said

    Απ τη στιγμη που δεχομια να μου κοβουν την ταινια που βλεπω για ενα τεταρτο καθε τεταρτο για να υποστω διαφημισεις, θα τις δεχτω και στα μπλογκ και στις ιστοσελιδες, αρκει ν αμην ξεπερνανε καποιο οριο (δικης μου εφευρεσης)

  2. σωστός.

  3. indictos said

    Έχεις και δίκιο και άδικο σε αυτά που λες.
    ΟΚ το να έχει φάει κάποιος κόλλημα με τις πολυεθνικές είναι και λίγο Δονκιχωτισμός και λίγο αριστερό κόλλημα άλλων εποχών, πολύ δε περισσότερο αν το ίδιο άτομο καταναλώνει συνειδητά τα προϊόντα τους.
    Ως προς την διαφήμιση τώρα, εντάξει και εγώ ανεβάζω κριτικές δίσκων και άνετα μπορεί κάποιος να πει ότι αυτό είναι έμμεση διαφήμιση, κανείς δεν ξέρει αν τα «παίρνω» από κάπου. Αλλά από την στιγμή που οι διαφημίσεις θα γίνουν καθεστώς, σίγουρα η έννοια του blogging θα αλλοιωθεί. Δες για παράδειγμα τι έγινε με τα κλασικά Μέσα. Περισσότερη τσόντα, υπερβολές, δώρα, λαϊκισμός όλα στην μάχη της τηλεθέασης /ακροαματικότητας /αναγνωσιμότητας όλα mainstream, όλα εύπεπτα, όλα μέτρια, μην τυχόν και χάσουμε κανά πελάτη και χάσουμε από το διαφημιστικό πακέτο. Όσο συχνά ακούς,/βλέπεις/διαβάζεις κάτι αξιόλογο στα Παλαιά Μέσα, σχεδόν ποτέ δηλαδή, τόσο συχνά θα βρίσκεις και κάτι αξιόλογο στα μπλόγκς. Σκέψου ότι σήμερα που ακόμα τα πράγματα είναι αγνά (λέμε τώρα) πόσα παλικάρια σφάζονται στην ποδιά της περιβόητης λίστας της WP, και μιλάμε μόνο για το ονόρε έτσι; Σκέψου να μπουν και τα φράγκα στην μέση, και μην μου πεις ότι το χρήμα πολύ εμίσησαν ,την δόξα ουδείς.

  4. Pan said

    α) Έχεις δίκαιο πέρα για πέρα.

    β) Περιμένω με αγωνία το κράξιμό σου.

  5. patsiouri said

    Θα συμφωνήσω απόλυτα, έχω και οικονομικό πρόβλημα, καταλαβαίνεις, χά!!

    Και τώρα ας σοβαρευτούμε…άν οι διαφημίσεις στα blogs ενοχλήσουν, τα ίδια τα blogs θα τα φάει το μαύρο σκοτάδι…όπως συμβαίνει και με περιοδικά, εφημερίδες και διάφορα άλλα…η αλλαγή είτε γίνεται δεκτή από την πλειοψηφία, ή όχι, ρίσκα είναι κι αυτά!

    Και απορώ πώς μερικοί άνθρωποι δέν έχουν άλλη δουλειά να κάνουν από το να ψάχνουν προβλημα εκεί που δέν υπάρχει…

    Βασικά τους ζηλεύω…

    Μπορώ κι εγώ να κάνω αυτή τη δουλειά???

    Θέλω να μήν έχω πρόβλημα και να πληρώνομαι για να το βρώ το πρόβλημα!

    Τί ευτυχία!

    Το αυτό εύχομαι και δι υμάς αδέρφια!

  6. patsiouri said

    Τί είναι το WP?????

  7. indictos said

    @ patsiouri Καταρχήν, δεν είπα ότι η διαφημίσεις σώνει και καλά είναι κακό πράγμα, απλά λέω ότι κρύβουν κινδύνους.
    Δεν ξέρω την ηλικία σου αλλά αν έχεις προλάβει τους πειρατικούς ραδιοσταθμούς θα θυμάσαι ότι όταν ξεκίνησαν εκεί οι διαφημίσεις και έκαναν όλοι βουρ στο χρήμα (σιγά το χρήμα δηλαδή) έγινε όλη η μπάντα σαν διαγωνισμός σκυλάδικου και εμπορικού τραγουδιού και κάθε εναλλακτική φωνή χάθηκε. Και όταν ήρθαν οι ιδιωτικοί που δουλεύουν καθαρά με τους νόμους της αγοράς τους κατάπιαν όλους (γιατί στην αγορά το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό ΠΑΝΤΑ). Και επέπλευσαν μόνο οι φελλοί του Yeah, του Come on Baby και της βλαχοαμερικάνικης προφοράς.
    Λές: «Και απορώ πώς μερικοί άνθρωποι δέν έχουν άλλη δουλειά να κάνουν από το να ψάχνουν προβλημα εκεί που δέν υπάρχει…»
    Μα φυσικά αφού έχω λύσει το (οικονομικό) πρόβλημα μου. Δες εδώ: http://indictos.wordpress.com/2007/06/18/%ce%a4%ce%b1-%cf%80%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%b1-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%ce%bb%ce%b5%cf%86%cf%84%ce%ac-%cf%83%ce%b1%ce%bd-blogger/

  8. android said

    Ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει, μα εδώ θέλω να συμφωνήσω κι εγώ. Τέτοιου στυλ κολλήματα δεν υπάρχει περίπτωση να οδηγήσουν πουθενά.
    Μα δεν είναι πολύ πιο έντιμο να έχεις την άποψη σου; Να κριτικάρεις ένα προϊόν; Γιατί αν είσαι σωστός, όταν το προϊόν είναι για τα μπάζα κάπου-κάποιος πρέπει να το πει.

    Τα υπόλοιπα είναι φθόνος. Αρχαίο συναίσθημα. Ας αφήσουν και κανέναν να προκόψει. Έτσι για αλλαγή.
    Καλημέρα.

  9. axtapos said

    Όλα καλά όπως τα λέτε, αλλά αν κάποια στιγμή ένας μπλόκερ που δέχεται διαφημίσεις έχει την ιδέα να σχολιάσει αρνητικά μια εταιρία ή ένα προϊόν ή μια κατάσταση, που εμπλέκεται η εταιρία που του δίνει ή ίσως στο μέλλον να του δώσει διαφημίσεις, τι γίνεται;
    Προχωράει και τα ρίχνει χύμα ή το διπλοσκέπτεται επειδή μάλλον θα χάσει τη διαφήμιση;
    Πόσο δηλαδή μπορεί να αλλοιωθεί η ελεύθερη και αυθόρμητη έκφραση των μπλόκερς από την αποδοχή διαφημίσεων;

  10. OSCAR said

    Η διαφήμιση από μόνη της είναι πλέον τέχνη της σύγχρονης εποχής. Πιστεύω ότι σε όλους μας έχουν γεννηθεί συναισθήματα από κάποιες έξυπνες διαφημίσεις. Έχουμε γελάσει, έχουμε μελαγχολήσει, έχουμε αναπαράγει τα λόγια τους. Για μένα αυτό είναι δημιουργία από κάποιους ανθρώπους.
    Η διαφήμιση σαν δημιουργία, συνυπάρχει με την ελεύθερη αγορά. Όλοι οι επαγγελματίες προσπαθούν να διαφημιστούνε. Από τις μεγάλες πολυεθνικές, μέχρι τον μικρότερο καντινιέρη σε μια παραλία που σου λέει οτι τα κρέατα που χρησιμοποιεί είναι καθαρά, ενώ του δίπλα δεν είναι. Είναι και αυτό μια διαφήμιση, μαζί με δυσφήμιση για τον ανταγωνιστή. Δεν γίνεται ελευθερη αγορά χωρίς διαφήμιση και όσοι δεν τις δέχονται, είναι σαν να μην δέχονται την κοινωνία που ζουν και στην οποία καταναλώνουν. Άτοπο. Δεν εξετάζω αν είναι καλό αυτό, αλλά γενικά αν κάτι δεν σου αρέσει το αλλάζεις ή έστω προσπαθείς και δεν έχω δει παρά ελάχιστους να την κάνουν από τον «πολιτισμό» για κάτι πιο natural.
    Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τις διαφημίσεις. Έχουν εξελιχτεί πολύ και πραγματικά το βλέπω σαν δημιουργία.
    Το πρόβλημα βασικά έγκειται σε εμάς τους ίδιους.
    Εμείς πρέπει να κρατάμε κάποιο επίπεδο και όχι οι διαφημιστές και οι πελάτες τους. Αν κρατάμε εμείς επίπεδο θα τους βάλουμε μόνοι μας σε τάξη. Κάθε επαγγελματίας (μικρός ή μεγάλος) άλλωστε, αν δεν υπήρχε αντίδραση θα την πήγαινε πολύ μακριά την βαλίτσα για το κέρδος. Το θέμα λοιπόν είναι οι καταναλωτές.
    Και αυτό λειτουργεί σε όλα τα επίπεδα. Αν κάποιο μέσο (είτε μπλογκ, είτε έντυπο είτε οτιδήποτε), επηρεάζεται από την διαφημίσεις που δέχεται και αλλάζει μορφή, τότε οι ίδιοι που το διαβάζουν πρέπει να αντιδράσουν και να δηλώσουν την αποχή τους. Με αυτό τον τρόπο δεν θα το προτιμούν και οι διαφημιστές για να διαφημιστούν. Την ποιότητά του πρέπει να την κρατήσει ο κάθε μπλόγκερ και ο κάθε εκδότης από μόνος του, με βάση την παιδεία του και τα πιστεύω του.
    Αν ένα από τα διαφημιζόμενα προϊόντα δεν είναι αυτό που λέει, οι καταναλωτές θα πρέπει να το αποφεύγουν και σε περιπτώσεις μεγάλης διαφοράς από αυτό που λέει ότι είναι, θα πρέπει να το θάφουν.
    Αυτές είναι απλές αντιδράσεις αναγνωστών και καταναλωτών που ξέρουν τι τους συμβαίνει σε αυτή τη ζωή και που πάνε τα τέσσερα.
    Αυτό που έχουμε κατακτήσει τα τελευταία χρόνια είναι η ελευθερία μας και επιβάλλεται να της κάνουμε χρήση για να μην την χάσουμε.
    Έχω ακούσει πολλές φορές ότι στην Ελλάδα μεγαλώνουμε μην γνωρίζοντας τις υποχρεώσεις μας απέναντι στην κοινωνία. Στην πραγματικότητα στην Ελλάδα πιστεύω ότι μεγαλώνουμε μην γνωρίζοντας τα δικαιώματά μας που η κοινωνία μας οφείλει.
    Και αυτό το λέω γιατί σπανίως βλέπω ανθρώπους να αντιδρούν. Και δεν λέω για αντιδράσεις της στιγμής, αλλά αντιδράσεις ουσίας.
    Αν δεν μας κάνει κάτι έχουμε κάθε δικαίωμα να το αλλάξουμε, να το αποφύγουμε – για να μην πω υποχρέωση. Γιατί αυτό είναι η υποχρέωσή μας προς την κοινωνία και όχι όλα τα άλλα. Να αντιδρούμε στο κακό και το άσχημο.
    Αν είμαστε εμείς λογικοί, δεν θα μας φανεί κακιά καμιά διαφήμιση και κανένα έντυπο που τις περιέχει. Άλλωστε η διαφήμιση αποτελεί και ενημέρωση. Αλλά χρειάζεται πρώτα εμείς να είμαστε λογικοί και λειτουργικοί.
    Μπορεί να τα έγραψα όλα αυτά, αλλά δεν πιστεύω ότι γίνονται. :))
    Άτοπο είναι να ζητάς από τον κόσμο να είναι λογικός και λειτουργικός. Θέλει οργάνωση και παιδεία.
    Από όλα τα κράτη του κόσμου, καμιά δεκαριά είναι οργανωμένα και έχουν την παιδεία οι λαοί τους (και όχι στο σύνολό τους) να το καταφέρουν. Οι υπόλοιποι καταναλώνουν αλόγιστα και χωρίς να σκέφτονται. Δισεκατομμύρια κόσμου δηλαδή. Άρα η διαφήμιση τελικά είναι κακό πράγμα. Παρασύρει τα πλήθη. Αλλά οποιοδήποτε μέσο χωρίς την διαφήμιση δεν λειτουργεί, ειδικά αν προσφέρεται δωρεάν.
    Και η κοινωνία έτσι όπως είναι δομημένη, θέλει κάθε τι που κάνεις να το πληρώνεσαι. Θα πρέπει μάλλον να το πληρώνεσαι. Τίποτα δεν είναι τσάμπα και δεν το βλέπω τόσο κακό αυτό, ίσα ίσα το βλέπω λογικό. Καθείς που δρα πρέπει να παίρνει τον κόπο του. Μπορεί κάποια πράγματα να τα θεωρούμε δωρεάν, αλλά πίσω από αυτά κρύβεται κάποιος και αυτός πρέπει να πληρωθεί, ανεξάρτητα αν εμείς τα θεωρούμε δωρεάν.

  11. Dralion said

    Καλημερα,
    θιγεις πολλα θεματα – στα περισσοτερα συμφωνω. Δεν βρισκω κατι κατακριτεο ουτε στις διαφημισεις γενικα ουτε στα μπλογκς που βαζουν διαφημισεις ειτε «προωθουν» ενα προϊον επι πληρωμη.

    Εκει που διαφωνω λιγο ειναι στο παραδειγμα που δινεις με τους γραφιστες (ο ενας για την Unicef ο αλλος για την Vodafone). Σε αντιθεση με σενα, πιστευω οτι παιζει ρολο απο ποια εταιρεια πληρωνεσαι. Θα δουλευες ποτέ για μια εταιρεια που κατασκευαζει οπλα; Ακομα κι αν πειναγες, ανεργη στον δρομο, θα δουλευες ποτέ για μια εταιρεια που εκμεταλλευεται παιδια;

    ΟΚ, ολα ειναι σχετικα στην τελικη. Ακομα και η Unicef μπορει να κατηγορηθει για καταστροφικες και λαθος επιλογες. Δεν υπαρχουν 100% αθωες εταιρειες (ουτε καν οι ΜΚΟ δεν ειναι 100% σωστες). Παρ’ ολα αυτα, πιστευω οτι πρεπει να εχουμε καποια ηθικα ορια [*], στο αν θα δουλεψουμε για την Α η την Β εταιρεια.

    [*] ο καθενας τα δικα του, οπως κρινει σωστο

  12. OSCAR said

    Εκει που διαφωνω λιγο ειναι στο παραδειγμα που δινεις με τους γραφιστες (ο ενας για την Unicef ο αλλος για την Vodafone). Σε αντιθεση με σενα, πιστευω οτι παιζει ρολο απο ποια εταιρεια πληρωνεσαι. Θα δουλευες ποτέ για μια εταιρεια που κατασκευαζει οπλα; Ακομα κι αν πειναγες, ανεργη στον δρομο, θα δουλευες ποτέ για μια εταιρεια που εκμεταλλευεται παιδια;

    Θέμα τύπων είναι νομίζω. Να έχουμε να λέγαμε.
    Καταρχήν η εταιρεία που εκμεταλλευεται παιδια είναι παράονομη σίγουρα, δεν υπάρχει κάποια τέτοια νόμιμα. Σαν να λέμε εταιρεία που κατασκευάζει ναρκωτικά. Δεν υπάρχουν τέτοιες νόμιμες.
    Η vodafone δεν είναι τίποτα άλλο από μια πολυεθνική. Δεν υπάρχει λογική να κόψουμε τέτοιους πελάτες. Εδώ καταναλώνουμε τα προϊόντα τους, δεν θα πάρουμε τις δουλειές που δίνουν;
    Όσον αφορά την εταιρεία που κατασκευάζει όπλα, ξέρεις πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι εργάζονται στην Ελληνική Βιομηχανία Όπλων;
    Και είναι και καλοπληρωμένοι και δεν αλλάζουν την δουλειά τους με τίποτα και δεν πεινάνε σίγουρα. Και υπάρχουν πολλοί εξωτερικοί συνεργάτες με την ΕΛΒΟ σε κάθε επίπεδο που μια χαρά την βλέπουν σαν πελάτη και δεν σκέφτονται ότι κατασκευάζει όπλα.

    Γενικά θέλω να πω ότι η ηθική έτσι όπως την ακούγαμε, γιατί δεν πιστεύω ότι κάποιος την έχει γνωρίσει, έχει πεθάνει εδώ και αιώνες. Θα έλεγα ότι το καλύτερο είναι να έχουμε «τιμή». Τιμή και ως προς την δουλειά μας, αλλά τιμή και στον λόγο μας και σε αυτά που κάνουμε.

  13. Captain Green said

    χωρίς σχόλια
    κάποιοι bloggers
    που ζουν μόνο από αυτό.

  14. m13 said

    η διαφήμιση είναι μία μαλακία.
    (άσε που γαμιέται η παγκόσμια κατανάλωση γι αυτό το λόγο)

    επαναλαμβάνω, η διαφήμιση είναι μία μαλακία.
    Τώρα αν κάποιος θέλει να διαφημίσει, ας γίνει ελεύθερα μαλάκας. (δική μου άποψη ε? :))
    Σε ελεύθερο κόσμο δε ζούμε;

    Τί σημασία έχει αν τη διαφήμιση τη βάζεις στο μπλόγκ σου ή στην ταράτσα του σπιτιού σου για να σου πληρώνουν και τη ΔΕΗ; Τί σημασία έχει αν την έχεις στο μπλόγκ σου ή στο αμάξι σου;;;

    Καμία.

  15. mpampakis said

    Ελαφρώς άσχετο, αλλά μου αρέσει φοβερά η διαφήμιση για DSL με την κόρη που λέει στον πατέρα «δεν πάτησα το σέϊβ την ώρα που έκανα τσατ στο εμ-εσ-εν, κλπ κλπ» και αυτός, αφού την κοιτάει εμβρόντητος, της λέει δειλά-δειλά: «Στην μάνα σου το είπες;»

    Έχω γελάσει πολύ λέμε! 🙂

    Όσο για το άρθρο του κου Μανδραβέλη, κι εγώ ένιωσα την ανάγκη κραξίματος όταν το διάβασα. Ειδικά εκείνο το «αντιδημοκρατικός» μου φάνηκε τόσο ταμπέλα…

  16. kabamaru said

    simfwnw apolita mazi sou!

  17. Dralion said

    OSCAR, υπαρχουν χιλιαδες νομιμοτατες εταιρειες που εκμεταλλευονται παιδια. Τα περισσοτερα χαλιά που αγοραζεις για το σπιτι σου εχουν κατασκευαστει απο παιδια – δουλους. Συστηνω το σαιτ της Unicef γυρω απο την παιδική δουλεία (πρόσεξε τον τόνο στην λέξη) για παραπερα ενημερωση.

    Δεν εχω προβλημα να δουλεψω για την vodafone (αν και ολο καποια ατιμια θα εχει κανει κι αυτη). Και φυσικα γνωριζω οτι πολλοι ελληνες δουλευουν για την ΕΛΒΟ / ΠΥΡΚΑΛ. Οπως γραφω, ειναι προσωπικη – αυθαιρετη – επιλογη του καθενος. Η δικια μου ηθικη σταματαει μπροστα στις πυλες της ΕΛΒΟ. Θα προτιμησω να πεινασω εγω + ο σκυλος μου παρα να δουλεψω γι’ αυτους. Τωρα αν η δικια σου ηθικη ειναι διαφορετικη, δικαιωμα σου.

    Οι διαφημισεις – το ξαναλεω – δεν με χαλανε. Τις βλεπω σαν κομματι της ελευθερης οικονομιας.

  18. Axtapos, tous orous tous vazeis esy kai den katalavainw giati na pantreftw thn ekastote etaireia. An h etaireia pou diafhmizw kanei malakia tha kserei apo prin oti den desmeyomai se tipota na tin kraksw. Aplo. 🙂

  19. Ξέρει κανείς κανένα εφημερεύον φαρμακείο για μία γερή δόση αντίδοτου κατα του λαϊκισμού;
    Μη θεωρηθεί διαφήμιση ρε παιδιά. Είναι ανάγκη! Δείξτε την ευαισθησία σας.

  20. kitrinogati said

    To θεμα ειναι οτι η διαφημιση ξεκιναει απο εμας τους ιδιους. Οποιος νιμιζει οτι δεν διαφημιζει τον εαυτο του στις διαπροσωπικες του σχεσεις πλαναται οικτρα….

  21. kitrinogati said

    και το λεω εγω που παρατησα τις διαφημιστικες και προτιμησε να δουλευει με μικρους πλην τιμιους επιχειρηματιες καθως και ανερχομενους αλλα γεματους ονειρα καλλιτεχνες.. Α και μην ξεχνιομαστε ειναι πολυ πιο παραγωγικο να εχεις ζεστο φαγακι για τον καλο σου, εστω μια στις τοσες απο το να προσκυνας την καταχωρηση του καθε μαλακα…(ο πονος μιας γραφιστριας που εβαλε blacklist σε διαφημιστικες).
    Ομως η διαφημιση ζει μεσα μας και κυριως ξεκιναει απο εμας οπως ειπα και πριν.

  22. scratchandwin said

    Egw pali pedia, tin agapaw tin diafimisi kai tin thewrw texni otan einai kaloftigmeni kai me xioumor.
    Otan mpeis sta apo mesa kai deis posos kosmos ftinei aima kai idrwta gia na kerdisei molis 1200 evrw ton mina doulevontas mexri tis 3 to prwi gia na ftiaxei to folder tou carrefour pou esi -ki egw- katharizoume patates epanw, matheneis na sevese tin douleia tou. Ki as katharizeis patates epanw.
    Molatafta, tis poliethnikes kai tis diafimistikes tis afinw pisw mou diapantws se 3 mines apo twra kai den lipame katholou. Protimw na faw skata, alla grafistiki den xanakanw.
    Tis diafimiseis omws panta tha tis agapw kai tha tis koitw me kritiko mati.
    Den mou ftene oi diafimiseis. O kosmos tis diafimisis kai i sapila tou mou fteei.

  23. kitrinogati said

    αλλα να σου πω την μαυρη μου αληθεια δεν θα ελεγα οχι να τα επαιρνα χοντρα για to project ενος super duper διασημου προιοντος αρκει βεβαια να υπηρχε η προυποθεση – που δυστυχως δεν θα υπαρξει ποτε- να ειχα να συναναστραφω εναν πελατη-ανθρωπο και οχι εναν πελατη-ξυλο με αρκετο στοκο απανω, απο αυτους δηλαδη που πανε πακετο με αυτα τα προιοντα…Αρα, που καταληγουμε?
    Εγω βασικα εχω λιγο χρονο ακομα να ταλαντευομαι αν και η τωρινη μου ζωη μου παει καλυτερα..Και ας εχω ενα μονο diesel στην ντουλαπα μου…(και αυτο απο το factory) 🙂

  24. kitrinogati said

    scratchandwin ακριβως!!

  25. j95 said

    Το κόμπλεξ απέναντι στη διαφήμιση έρχεται από πολύ μακριά και είναι 100% χαλασμένο τηλέφωνο των ελλήνων διανοουμένων (γιαλατζί μαλάκες) από τους γάλλους διανοούμενους (original μαλάκες).

    Πρέπει να δεις τι κράξιμο άκουγε ο Δήμου το 1980 από τη στήλη Αντι-διαφήμιση του Αντί, για διαφημίσεις που με τα σημερινά δεδομένα ήταν ασυνήθιστα ειλικρινείς.

    Π.χ. διαφήμιζε ένα αυτοκίνητο και έλεγε «εξοικονομείτε τόσα γιατί έχει λιγότερους φορολογίσιμους ίππους». Το κράξιμο «ναι αλλά δεν τους λέει για τα μακροπρόθεσμα προβλήματα της χρήσης αυτοκινήτου στις πόλεις».

  26. scratchandwin said

    tzampa pedia to maliotravigma.
    I Diafimisi oxi apla einai edw, alla irthe kai gia na meinei.
    Exei mpei kaneis prosfata sto Google earth?
    Eixa na mpw kati mines, mpika prin 10 lepta gia na dw pou tha paw tin paraskevi, ki emeina malakas.

    Xtipisa pou lete LARISA-GREECE, ki den mou vgike apla i poli opws palia.
    Mou vgike i poli, oi fwtogrfies pou o opiosdipote mporei na travixei kai na anevasei pia sto google earth stil: «Iwanninwn & Irwwn Politexneiou Gwneia» «to fanari stin odo farsalwn» ki alla tetoia endiaferonta, alla mou vgikan kai polla-polla mpilakia portokali se polla simeia tis polis, pou otan pas panw me to pontiki ti sou vgenei? GERMANOS, CHAMPION MARINOPOULOS, FAST FOOD «TO EAT», ASPIS BANK ki alla romantika…
    Loipon ti leme twra. KATHE EIDOUS DIAFIMISI EINAI KALI DIAFIMISI. Arkei na mathei o kosmos pou eimaste , pioi eimaste kai ti kanoume.

    Ara …ti to palevoume twra…

  27. Πιστεύω οτι σε κάθε περίπτωση είναι λάθος να συνδέει κανείς τη σχέση ενός μπλογκ με τη διαφήμιση, με προβλήματα ηθικής τάξης.

    Ο καθένας οργανώνει ένα περιεχόμενο και το προσφέρει σε κοινή θέα ως μπλογκ -τζάμπα, όχι ως εμπόρευμα. Πώς λοιπόν να ζητήσει ο αναγνώστης τα ρέστα; Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να το κρίνει και (αν θέλει) να επιλέξει τον κατάλληλο τρόπο ανάγνωσης, άντε και να συμμετάσχει στη συζήτηση που διεξάγεται με ευθύνη του ιδιοκτήτη του μπλογκ.

    Εμένα πάντως οι διαφημίσεις με ενοχλούν. Όσο μπορώ να μην τις προσέχω, έχει καλώς. Όταν γίνονται υπερβολικά «παρεμβατικές» και διεκδικούν με το έτσι θέλω την προσοχή μου, τότε αρχίζω να μετράω αν αξίζει τον κόπο να τις υπομείνω για χάρη του υπόλοιπου περιεχόμενου. Ξενερώνω τελείως αν αυτό το τελευταίο έχει φτιαχτεί με μέλημα να κάνει τον αναγνώστη πιό διαθέσιμο στις διαφημίσεις. Αν πάλι το ίδιο το περιεχόμενο είναι μάρκετιγκ, την κάνω με ελαφρά.

    Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει τίποτα το ηθικά μεμπτό. Όλοι τη δουλειά τους κάνουν…

    (J95, έχεις μια αμερικανικούτσικη οπτική για τη διανοητική κίνηση στη Γαλλία… ιάσιμο είναι πάντως…)

  28. fani said

    Αγαπητή X-PSLIKATZOY θα συμφωνήσω μαζί σας στο εξής, αλίμονο στον απόκληρο φτωχό που στην ελεύθερη αγορά μας δεν μπορεί να διαλέξει το αφεντικό του και ποιεί την ανάγκην φιλοτιμία και ακόμη χειρότερα τρις-αλίμονο σε αυτόν που το ταλέντο και τις υπηρεσίες του κανένα αφεντικό δεν καταδέχεται να πάρει στη δούλεψη του, έστω για μια χούφτα ευρώ, για ένα χαρτζηλίκι. Στην καπιταλιστική κοινωνία, η οποία καθολικά αποδέχεται ως βασικό κανόνα επιβίωσης και ανάπτυξης πως τα πάντα τείνουν να γίνουν εμπορεύματα που πουλιούνται και αγοράζονται, δεν υπάρχει μεγαλύτερη δυστυχία από το να μη μπορείς να πουλήσεις και να αγοράσεις τίποτα. Όταν όμως μπορείς ως «προνομιούχος» παραγωγός και καταναλωτής, μας αρκεί να είναι σε τελική ανάλυση απλώς θέμα γούστου, ατομικών ικανοτήτων άντε και προσωπικών αρχών τι μπορεί και θέλει να πουλήσει και να αγοράσει έκαστος ημών?

  29. Στέκομαι σε ένα μόνο σημείο: «χρειάζεται να φάμε ένα κάποιο κύμα ηλιθιότητας πριν κάποιοι καταλάβουν ότι δεν είναι αμαρτία να πληρώνεσαι».
    Αμαρτία δεν είναι αυτό. Αμαρτία είναι να θέλεις να πληρωθείς και να μην τα καταφέρνεις, όταν μάλιστα κάποιος άλλος τα καταφέρνει καλλίτερα. Αυτό είναι η αμαρτία για μερικούς, γι’ αυτούς που ασχολούνται με τις υποθέσεις των άλλων και δημιουργούν αντιζηλίες.
    Όσο για τη δεοντολογία αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο, που έχει να κάνει και με την ηθική των συναλλακτικών ηθών αλλά και με ήθος του καθενός ξεχωριστά.
    Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι τί μας ενοχλεί το περιεχόμενο του x blog, αφού ούτε η πρόσβαση σε αυτό είναι υποχρεωτική ούτε και κανένας μας υποχρεώνει να απονέμουμε αριστεία προόδου στα διάφορα ιστολόγια. Οι μικρότητες, έτσι κι αλλιώς, υπάρχουν παντού: ο φιλόδοξος blogger μπορεί και να ζηλέψει τον πιο δημοφιλή κι αυτός που δεν έχει υπόψιν του την παροιμία «όποιος δεν βρέξει κ…λο δεν τρώει ψάρι» ενδέχεται να θεωρεί πουλημένο τον επιτυχημένο.

  30. apasxolisi said

    AN DEN YPHRXE H DIAFIMISI TO INTERNET KAI POLLA ALLA MESA THA HTAN NEKRA
    TO OTI EXOYME EMEIS THN DYNATOTHA NA BLOGAROYME KAPOIOI POY DOULEPSAN GIAYTO PREPEI NA PLHROTHOYN KAI AN DEN YPHRXAN OI DIAFIMISEIS DEN THA YPHRXE ENHMERWSH EIDIKA STA ELEYTHERA DHLADI FREE MESA ENHMERWSHS …

  31. Εγώ δεν θα κρίνω αν είναι καλό η κακό η διαφήμηση,απλά θα μιλήσω σαν ίντερνετ χρήστης.
    Προσωπικά όταν μπαίνω σε σελίδες με διαφημηστικά βγάζω σπυράκια γιατί με τα Java script,flash banners και παρόμοιες αηδίες μου καθυστερεί να κατέβει η σελίδα.Συφιλιάζω και την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια αδιαφορώντας για το περιεχόμενο,όσο και αν αυτό με ενδιαφέρει.
    Θεωρώ ότι ένας μαλάκας μου τρώει τον χρόνο μου και δεν μπορώ να το ανεχθώ!
    Για τους λόγους αυτούς έχω σταματήσει να διαβάζω μερικά μπλόγκς καθώς και ορισμένες άλλες σελίδες(εφημερίδες ον λάιν).
    Αν λάβουμε υπ’οψην οτι η σύνδεσή μου είναι 2ΜΒ(ΟΤΕ στάνταρτ,ποτέ δεν ξέρεις ποιά είναι η αληθινή ταχύτητα)και πάλι αργούν οι σελίδες με πολλές διφημήσεις που έχουν μπλινγκ μπλίνγκ..Σκέψου λοιπόν τον καψερό που έχει μια σύνδεση αναλογική..άντε και σαν την δική μου,τι συφίλιασμα τρώει.
    ΄Και ειδικά σε ελληνικές ιστοσελίδες κάτι παθαίνουν με τις διαφημήσεις που κάνουν μπλινγκ μπλιγκ και έχουν ένα κάρο φρόντζολα.

    αυτάαα.

  32. patsiouri said

    Indictos το είδα!
    Ξέρεις ποιό θα είναι το μέλλον??? Ότι κάποιοι που για καλή τους τύχη έχουν πολύ πολύ ελεύθερο χρόνο, θα έχουν 2 blogs! Ένα για να εκφράζονται και ένα για να πουλάνε, είμαι σίγουρη…οπότε…

    29 ειμαι και συμφωνώ πως από τους πειρατικούς άρχισε το κακό…κοίτα όμως τώρα πόσοι νεοι άνθρωποι σνομπάρουν καί την τηλεόραση και το ραδιόφωνο…ψάχνουν και την άκρη τη βρίσκουν, κι άν δέν είναι να μασήσουν δέ θα μασήσουν…γαμώ τα play lists τους!

  33. Eli said

    Proswpika mou einai adiafores oi opoies diafimiseis sta blogs/sites.
    Apla tis agnow. Kai pou einai pantelws adiaforo to an kapoios vazei
    diafimisi sto site/blog tou. Magkia tou. Exw omws mia antirisi: allo
    pragma h kritiki kai allo h diafimisi. Allo pragma na grafeis oti to
    tade cd sou arese kai allo to na se plirwnoun gia to grapseis. Min ta
    isopedwnoume ola. Exeis dikio se ayto pou les, alla to epixeirima sou
    mpazei.

  34. arammos said

    χμμμ…. πάλι στα δύσκολα βραδιάτικα. Ο καθένας βλέπει το blog του διαφορετικά. Άλλος το δημιουργεί για να κράξει, άλλος για να βγάλει αυτά που δεν μπορεί να πει αλλιώς, άλλος για να μοιρατεί τις γνώσεις του κ.α. και άλλος για να βγάλει λεφτά. Δεν είναι κακό το να θες λεφτά από το blog σου. Δεν είναι κακό να ανταμοίβεσαι για τον κόπο σου και την ικανότητα σου να προσελκύεις κόσμο. Είναι άσχημο όμως το να μην παραδέχεσαι ότι το κάνεις για αυτό. Προσωπικά δεν θα έβαζα ποτέ διαφημίσεις στο blog μου γιατί τα θεωρώ και εφήμερα και κάτι τέτοιο θα με δέσμευε με τον τρόπο του. Θα έπεφτα σίγουρα πάντως και εγώ θύμα του ταμπού που αναφέρεις αλλά για κάποιον λόγο θα μου άρεσε…

  35. ελπίδα said

    Φιλενάδα μου, ποιος σε θύμωσε κορίτσι μου;
    Πριν από λίγο ο άντρας μου μου γκρίνιαξε:
    «Αν πληρωνόσουν τις τόσες ώρες που κάθεσαι εκεί, δε θα χρειαζόταν να πάω ούτε εγώ στο περίπτερο!» μου είπε.
    Αν ήμουνα στη γειτόνισσα στο μπαλκόνι, δε θα είχε πρόβλημα.
    Κι ο γιος μου τ’ απόγευμα μου είπε:
    «Με το ζόρι να σε βάζανε, δεν θα έγραφες τόσες ώρες!»
    Τους προκαλώ όταν γράφω μέρα.
    Θέλω να σου πω μ’ αυτό, πως αν όντως πληρωνόμουν γι’ αυτό, δεν θα είχε κανένας πρόβλημα. Άσε που θα έγραφα καλύτερα πράγματα!
    Μακάρι να υπάρξει ένας τρόπος πληρωμής και ενημέρωσέ με και μένα Κωνσταντίνα μου! Όταν το χόμπυ μπορεί να φέρει λεφτά, τότε λέγεται εργασία!Άλλωστε όλοι οι καλλιτέχνες για τα χόμπυ τους δεν πληρώνονται; Είτε τα λένε ζωγραφική, είτε βιβλία, είτε θέατρο κ.λ.π.
    Αρκεί βέβαια να σε εκφράζει αυτό που διαφημήζεις!
    Βέβαια κάποιοι έχουν λύσει το οικονομικό τους και δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό. Δεν πρέπει όμως να παρεξηγούν κι αυτούς που το κάνουν. Η ντροπή ας είναι για άλλα πράγματα.Σίγουρα όλοι μας έχουμε μια υπερηφάνια, αλλά η δουλειά δεν είναι ντροπή! Άμα έχεις ένα δάνειο και τρέχει και παιδιά που σπουδάζουν, καταδέχεσαι και την διαφήμηση! Κι εγώ αν ήξερα πως, θα την έψαχνα μόνη μου!Δεν ήταν λύση βέβαια αυτό που μου πρότειναν κάποιοι γνωστοί μου με τα ξενοδοχεία τους! Για να μην παρεξηγηθώ δεν τα έβαλα καθόλου. Άλλο να διαφημίζεις ένα προιόν και άλλο να διαφημίζεις τον φίλο σου ή τον γνωστό σου και να του παίρνεις και λεφτά!
    Κάνε όπως νιώθεις Κωνσταντίνα μου και όποιος θέλει ας σε διαβάζει! Οι πραγματικοί φίλοι, εκεί φαίνονται!
    Και κάτι άλλο: Γιατί δεν διαβάζονται κάποιες γραμμές; Είναι οι ρυθμίσεις σου έτσι ή εγώ στραβώθηκα που έχω τόσες ώρες;
    Φιλάκια πολλά και καλό βράδυ!

  36. Jangel said

    θέλω και εγώ να διαφημίζω προιοντα στο μπλογκ μου!(Ζντοιν η Ψιλικατζού μας!)Κάτσε ρε ψιλικατζού φοιτητής είμαι να μην κοτσάρω μια διαφημισούλα να πέρνω κανα ποσοστό?πώς θα πληρώνω τις σπουδές μου?

  37. padrazo said

    Kαι εξ’ άλλου το blog είναι διαφήμιση ενός μέρους του εγώ του ίδιου του blogger.

  38. OSCAR said

    @Dralion
    Ναι, γενικά δε νομίζω να διαφωνούμε, σίγουρα είναι θέμα επιλογής του καθενός για ποιον θα δουλέψει και των αρχών του. Προσωπικά, προσπαθώ να τηρώ τις δικές μου αρχές και αυτό είναι που έχει σημασία για μένα και πιστεύω για τον καθένα.

    Εταιρείες που εκμεταλλεύονται παιδιά αλλά και ενήλικες «νόμιμα», ναι το ξέρω ότι υπάρχουν. Και όσο περνάει ο καιρός είναι όλο και περισσότερες. Σε αυτό είμαι λίγο ψυχρός ως προς την αντιμετώπιση. Δεν πιστεύω ότι μπορώ να κάνω τίποτα. Γενικά δεν πιστεύω ότι μπορώ να κάνω τίποτα για καμία κοινωνία σε τόσο σημαντικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει. Θεωρώ ότι ο κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει από μόνος του το ένστικτο να προστατεύει τον εαυτό του από κάθε τι σε τέτοια θέματα.

  39. axtapos said

    Σαν μια προσωπική σου τοποθέτηση απέναντι σε θέματα ευθύτητας-ακεραιότητας συμφωνώ απόλυτα. Όμως από μια καθαρά επιχειρηματική σκοπιά, τα μέσα επικοινωνίας ποτέ δεν σχολιάζουν αρνητικά τους πελάτες που διαφημίζουν. Πως θα γινόταν αλλιώς άλλωστε;
    Μόνο όταν αποφασίζουν οτι το κέρδος από την αρνητική τους τοποθέτηση (μέσω της ακροαματικότητας) θα είναι μεγαλύτερο από τα «χαμένα» λεφτά του πελάτη θα το κάνουν..
    Όμως συμφωνώ οτι είναι ανόητο να υπάρχει «ηθικό» δίλημμα ή τύψεις για οποιαδήποτε νόμιμη ενασχόληση με κέρδος.. Αλίμονο!

  40. Dralion said

    OSCAR, οσοι πιστευουν οτι δεν μπορουν να κανουν τιποτα, τεινουν να δεχονται μοιρολατρικα τα παντα. Δικαιωμα σου φυσικα. Απλα ειμαι διαφορετικος.

  41. keimgreek said

    Συμφωνώ με τον ενημερωτικό σκοπό της διαφήμισης, μερικές φορές μπορούμε να βρούμε προϊόντα και υπηρεσίες που μας ενδιαφέρουν και διαφορετικά δε θα γνωρίζαμε την ύπαρξη τους. Ή ακόμα μπορούμε να βρούμε και δουλειά. Ένας φίλος, από μια γκουγκλ-αντ βρήκε δουλειά σε μεγάλη εταιρεία και βγάζει τίμια το ψωμάκι του. Από εκεί και πέρα είναι θέμα επιλογών του καθενός το τι κάνει, τι αγοράζει, αν παρασύρεται κλπ. Παν μέτρο άριστο.

  42. Με αυτά που ακούω θα κάνω το σταυρό μου και δε το θέλω! Επειδή η μαντάμ x-psilikatzou δουλεύει τώρα στο Διαφημιστικό Τμήμα γνωστής πολυεθνικής εταιρείας θα πιστέψουμε πως η διαφήμιση ειναι η Μητέρα Τερέζα των ημερών μας;

    Μήπως όταν έκανε το ψιλικατζίδικο έπρεπε να πιστέψουμε πως τα γαριδάκια, η pepsi cola (να τη διαφήμιση), και οι σοκολάτες βοηθούν τις οδοντοστοιχίες των πιτσιρικάδων να αναπτυχθούν υγιώς;

    Θα τον κάνω το σταυρό μου στο τέλος! Δε θα αντέξω.

  43. Niemandsrose, αυτό κατάλαβες απ΄όλα όσα έγραψα; Οτι δηλ. εξυπηρετώ τα εκάστοτε συμφέροντα του κλάδου που απασχολούμαι; Εντάξει, από αύριο θα γράφω κινέζικα. Πιο πολλά θα καταλαβαίνετε.

  44. penguin_witch said

    Ενα απο τα σωστά πράγματα που είχε πει το ένα από τα Πι που σαΠίζουν τη σκέψη (το αριστερό το Πι, ο Παπανούτσος, αν θυμάμαι καλά) ήταν ότι «Χέρια που δουλεύουν δεν μπορεί να είναι καθαρά». Τέλος πάντων, το ζήτημα είναι ποιοί και πόσο μεγάλοι συμβιβασμοί κρίνεις ότι δεν θίγουν την αξιοπρέπειά σου.
    Κάτι είχε πει και ο Αρκάς μέσω Βαγγέλη περι τούτου στο Show Business… 😉
    (*…τώρα μαλακίες γράφω… τέσπα*)

    Να κουτσουλήσω λίγο στο άρθρο; Αμάν πια! Η ίδια δικαιολογία: Δεν θίγουμε τους εκπροσώπους μας στη Βουλή γιατί θίγουμε το θέσφατο και ιερό της Δημοκρατίας (της ποιάς; της ελέω θεού κληρονομικής ‘δημοκρατίας’ του Ελλαδιστάν;). Η Δημοκρατία δεν είναι κολυμβήθρα του Σιλωάμ ούτε βάφτισμα, ώστε όποιος ψηφιστεί βουλευτής αυτομάτως να είναι φωτισμένος και υπεράνω κριτικής. Γμτδιαολό μου, η Δημοκρατία δεν είναι ούτε οι βουλευτές, ούτε η κάλπη την τετραετία. Ασιχτίρι, δεν μπορούμε να κάνουμε μια φορά χωρίς ιερές αγελάδες και χωρίς ναούς;
    Εεεε, μα!
    (*θέλω να ρίξω ένα ad hominem αλλά άσε καλύτερα…*)
    Καλημέρες!

  45. uroborus said

    Yo!

    Καταθέτω την απόψή μου -όχι οτι μου τη ζήτησε κανένας- αλλά είναι αγαπημένο μου θέμα και δεν μπορώ να αντισταθώ. Εξ ορισμού λοιπόν είμαι υπέρ της x-psilikatzoy(z) και όχι γιατί ζω από τη διαφήμιση – το οποίο εν πολλοίς συμβαίνει. Είμαι υπέρ καθότι δεν μου αρέσει καθόλου η κριτικη περί ηθικής και ειδικά όταν αυτή προκύπτει με θολά κριτήρια. fan της προσωπικής ηθικής θα κρίνω πως θα χειριστώ τα κείμενα και τις ασχολίες μου με βάση αποκλειστικά τη δικιά μου αίσθηση δικαιοσύνης και ηθικής. Δεν βάζω διαφήμιση στο blog μου καθότι δεν έχω διάθεση να λειτουργώ ως εκδότης και θεωρώ πασιφανές ότι ο blogger δεν είναι δημιοσιογράφος αλλά είναι δημοσιογράφος και εκδότης. Από εκεί και πέρα αν θεωρεί κάποιος ότι γράφω σικέ πολύ απλά δεν ξανάρχεται στο Blog ή δεν με ξαναδιαβάζει στο Μπούσια και στο Λυμπέρικο. Και εμένα δεν μου αρέσουν τα μπουζούκια. Απλώς δεν πάω. Αν πάντως θελήσω να βάλω διαφήμιση στο Blog δεν έχω κανένα ηθικό ενδοιασμό. Όποιος έχει καλά κάνει.

    Δεν συμφωνώ ούτε διαφωνώ με τη διαφήμιση ως έννοια. Αν τη χειριστείς σωστά είναι ενημέρωση και θεμιτός ανταγωνισμός. Αν τη χειριστείς λάθος μπορεί να εξελιχθεί σε κοινωνικό θέμα. Μόνο που θεωρώ τον καθένα από εμάς υπεύθυνο για τις επιλογές του. Είναι χρέος μας να έχουμε αντιστάσεις και η δικαιολογία ότι η διαφήμιση διαβρώνει συνειδήσεις είναι αστεία.

    Ουφ.

  46. scratchandwin said

    loipon exw mia vatheia erwtisi pou mou gennithike teleftea diavazontas to blog sou, alla mallon tha prepei na stin thesw private…
    perimene mail i ama se petixw pote sto msn tha sou rthei…

  47. dimitris-r said

    Είναι διαφημίσεις που μου αρέσουν τρελλά. Είναι και κάτι άλλες που όχι!
    Μ’ αρέσει τρελλά και το ζάπινγκ την ώρα των διαφημίσεων.
    Πάντως δεν θα ήθελα όταν κάποιος έρθει στο μπλογκ μου να πρέπει πρώτα να παρακολουθήσει τη διαφήμιση υποχρεωτικά. Αν αυτή παίζει διακριτικά στο πλάι, έχει καλώς.
    Κατά τ’ άλλα τί λες; Η οπινέλ δεν θα έπρεπε να καλύψει τα «εξοδα» των κάρβουνών μου; Τόση διαφήμιση πια …τσάμπα. Τόσα μαγιάτικα, σκορπίνες, αχινοί!
    Εγώ είμαι μέσα, σε ότι ο καθένας αποφασίζει.
    Το αν συνεχίζω να διαβάζω είναι θέμα αισθητικής που προκύπτει από τον λόγο, την εικόνα, τα μηνύματα… Όλα!
    Κάνοντας πάντως μια «επιχειρηματική» κίνηση, ο καθένας παίρνει τα ρίσκα του. Ο διαφημιστής, ο διαφημιζόμενος, ο φορέας, έναντι του κοινού που είναι και ο τελικός αποδέκτης-«πελάτης»-κριτής.

  48. kitrinogati said

    Αγαπητη psilikatzoy prepei na exeis katalabei pia oti apoteleis stoxo kai einai poly eykolo gia ton kathena na sta χωνει ειδικα εδω μεσα που ξερει οτι θα το δεις.
    Εισαι το κοριτσι της διπλανης πορτας που εκανε ena BEST SELLER kai ταυτοχρονα εχει ενα πληθος apo bloggers που την παρακολουθουν μανιωδως….Με λιγα λογια το κρυφο ονειρο καθε blogger. Οταν ηρθε η επαγγελματικη επιτυχια και καταξιωση στον Γκαζι, οι αντιπαλοι του πολλαπλασιαστηκαν, για ευνοητους λογους, και φανταζομαι οτι καπως ετσι θα λειτουργησει και το συστημα απεναντι σου. Αλλα μη ξεχνας: Οποιος φτυνει ψηλα, φτυνει τον εαυτο του…

  49. Kitrinogati, den kserw an kapoioi me exoun ypertimhsei toso poly, to sigouro einai oti exw ksenerwsei xontra (kai oxi mono apo afta pou vlepete edw mesa).

    Tespa, adynaton na apanthsw se olous – ta (k)leme. 🙂

  50. vassia said

    Δεν ειναι θεμα υπερτιμησης, ειναι θεμα ζηλειας για την επιτυχια σου. Την αξια σου την γνωριζεις εσυ και αυτοι οι ανθρωποι που ειναι στον πραγματικο σου κοσμο..Παρολο που φαινεται τι παστα ανθρωπος εισαι, νομιζω οτι η επιτυχια σου ειναι που προκαλει τα οποια αρνητικα σχολια και σαφως ειναι αδυνατον να απαντησεις σε ολους. Σε βλεπω ομως οτι θιγεσαι καθε που καποιος αμφισβητει τα λεγομενα σου η τελος παντων τα βλεπει ολα τελειως με αλλο ματι. Γραψτους και μην αναλωνεσαι αλλο, ειναι κριμα. Εχω φαει πολλα χρονια στη ζωη μου να απολογουμαι και σου προτεινω να το κοψεις το συντομοτερο…

  51. vassia said

    giati egina pali Vassia?ftou
    Eimai to kitrino gati 🙂

  52. “Σε βλεπω ομως οτι θιγεσαι καθε που καποιος αμφισβητει τα λεγομενα σου η τελος παντων τα βλεπει ολα τελειως με αλλο ματι”

    Εδώ κάνεις λάθος. Δεν έχω καλύτερη απ΄το να διαφωνούν μαζί μου με επιχειρήματα. Τα μισά απ΄όσα πίστευα, τα άλλαξα μέσω αυτής της διαδικασίας δύο χρόνια τώρα στα μπλογκ..Άλλα με ξενερώνουν.

  53. indictos said

    Κωνσταντίνα, εκτός από ένα νομίζω σχόλιο, δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να ξενερώνεις από τον διάλογο που προκάλεσε το ποστ σου. Αυτό που βλέπω εγώ, είναι ένας προβληματισμός και μία αγωνία για το μέλλον του Μέσου και καλό είναι ο διάλογος αυτός να γίνεται ΜΕΣΑ στα μπλόγκς και με ποστ σαν και το δικό σου μπας και βρούμε καμιά άκρη μόνοι μας, πριν τα μεγαθήρια των κλασικών ΜΜΕ πέσουν να μας φάνε, γιατί σκοπός όλων (και δεν μιλάω μόνο για τους επιχειρηματίες) είναι να περιοριστεί η ελευθερία του Μέσου αυτού.

  54. Indictos, τα σχόλια που εμφανίζονται, πίστεψέ με, είναι εκθειαστικά μπροστά σε αυτά που μπλοκάρονται και σε αυτά που λαμβάνω με mail και σε αυτά που λαμβάνει ο άντρας μου ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ. Ελπίζω τώρα να καταλάβατε περίπου το μέγεθος της ξενέρας.

    Τεσπα, έχεις δίκιο πάντως.

  55. indictos said

    Αυτό είναι πραγματικά κρίμα 😦

  56. kitrinogati said

    μιλουσα για σχολια χυδαια και οχι για αρνητικη κριτικη. Τουλαχιστον εγω εχω διαβασει πολλα που σε προσβαλουν και που στα ματια τα δικα μου τουλαχιστον δεν εχουν κανενα επιχειρημα αλλα 100 κιλα εμπαθειας. Οπως και να εχει εσυ μπορεις να κρινεις φανταζομαι καλυτερα απο μενα και να βαλεις τα ορια σου…Μη μασας παντως, προχωρα..

  57. kitrinogati said

    α και μη με παρεξηγεις… αλλα αρχισα μια θεραπεια με φαρμακα και με εχουν κανει λιγο σαν καζανι που βραζει ενα πραμα!!!

  58. Προς x-psilikatzou
    Τέλοσπαντων, αν εγώ, γράφοντας σου όσο επώνυμα μπορώ από τη θέση του blogger και όσο δημόσια γίνεται μέσα σε τούτο το ποστ, σε ξενέρωσα έστω και 0.01% sorry. Δεν είχα καμια τετοια πρόθεση.
    Ίσως και να μη κατάλαβα τι εννοούσες. Απλά, έτσι κι αλλιώς, νομίζω πως υιοθετώντας ενα επαγγελματικό ρόλο [που να τους πάρει όλους ο μαύρος διάολος] μας επηρεάζει θέλοντας και μη, συνειδητά ή μπορεί και χωρίς να το παίρνουμε γραμμή. Ετσι, δε μπόρεσα να δω συμπτωματικά τη μια μερα να μιλας για το event της πέπσι και την άλλη για τη διαφήμιση στο μπλογη σα θέμα. Υπέθεσα πως κάποια συσχέτιση έχει. Κι έτσι ήθελα να σε πειράξω. That’s all.

    Όσο για τα σχόλια του κομμωτηρίου που κάνανε κάποιες πεφωτισμένες εδώ μέσα περί ζήλειας και άλλες πίπες, σιγά μαρή να μη σου κάνω και βουντού!

    φιλιά,

    Π.

  59. alzap said

    Χμμμ, ωραία ιστορία ξεκίνησες. Και ασφαλώς πολύ μεγάλο το θέμα.
    Όσα γράφεις ακουμπάνε σταθερά στις γραμμές της λογικής και της ειλικρίνειας. Κυρίως όμως της πραγματικότητας.
    Για να μην το (και σε) πολυκουράζω: πολύ ευχαρίστως, μα πάρα πολύ ευχαρίστως, θα διαφήμιζα με μπανεράκια στο μπλογκ μου, εκδοτικούς οίκους και εφημερίδες. Πολύ πιο ευχαρίστως θα έπαιρνα τα χρήματα γι΄αυτό και καθόλου δεν θα με πείραζε αν οι τύποι που με πληρώνουν είναι πολυεθνικές. Το ίδιο θα έκανα και για άλλα προιόντα, ραδιόφωνα κλπ.

    Απο την άλλη βεβαίως κανείς δεν είναι τόσο μαλάκας και παράφρων, στις εταιρείες εννοώ, ώστε να θέλει να πληρώσει στο δικό μου μπλογκ για διαφήμιση. Μπορεί να βρεί κάποια μπλογκς, λίγα είναι η αλήθεια προς το παρόν, που η διαφήμισή του θα έχει ακροατήριο και άρα τα χρήματά του θα πιάσουν τόπο.
    Όμως εγώ θα πρέπει να αποφύγω τον πειρασμό να βγάζω χολή για όποιον βάζει διαφήμιση στο μπλογκ του. Να το κάνω μάλιστα στο όνομα προστασίας μιας αριστερής παρθενιάς, ανύπαρκτης μετα απο δεκάδες παρθενοραφές, ή στο όνομα μιας κουλτούρας -τάχα μου- υψηλής (χ… μας κι αγνάντευε. Κι ενώ μέσα μου θα ξέρω ότι κατακρίνω αυτό που πολύ θα με βόλευε να κάνω αλλά δεν μπορώ.
    Λέω τώρα…

    (Από την άλλη τώρα που το σκέφτομαι μπορεί να πάρω κι εγώ διαφημίσεις στο μπλογκ μου. Αν θέλει ας πούμε το SKIP να δυσφημίσει το ARIEL, θα έρθει το SKIP και θα μου τα ακουμπήσει για να διαφημίζω στο μπλογκ μου τον ανταγωνιστή του, το ARIEL).
    🙂
    Καλημέρααααα.

  60. no worries, niem.

  61. Alzap, etsi akrivws. Kalhmera? Gamwto ti wra phge??? Ftou!

  62. kitrinogati said

    Niemandsrose,αν πιστευεις οτι το σχολιο μου αφορουσε αποκλειστικα κ μονο εσενα, τοτε το μονο που μπορω να σκεφτω ειναι οτι απιστευτα εγωιστης. Οσο για την Ατακα:

    («Όσο για τα σχόλια του κομμωτηρίου που κάνανε κάποιες πεφωτισμένες εδώ μέσα περί ζήλειας και άλλες πίπες»)

    το λιγοτερο που μπορω να σκεφτω ειναι οτι κουβαλας μεγαλο κομπλεξ και ενοχη για το χωσιμο που εκανες στην Ψιλικατζου και ειπες να τα χωσεις σε μας που την υποστηριξαμε μπας και παρεις ανασα!
    Anyway ετσι για να νιωσεις καλυτερα,αφορμη υπηρξες για μια απλη τοποθετηση απεναντι σε ολους που υποβαθμιζουν μια επιτυχια απλα και μονο γιατι » Οσα δεν φτανει η αλεπου…»
    Α! και κατι ακομα…εχεις κατι με τα κομμωτηρια?
    Η πεφωτισμενη…Δοξα να εχει ο Κυριος!!!

  63. ΠΕΣ ΤΑ ΚΡΙΣΟΣΤΟΜΙ.

  64. ANemos said

    http://openitnow.blogspot.com/2007/07/blog.html

  65. […] 2007 in Διαφήμιση, Media, Blogging Διαβάζω με ενδιαφέρον εδώ κι εδώ μια συζήτηση για τη διαφήμιση στα ιστολόγια και […]

  66. […] άρθρο για την προέλευση του ισλαμικού φανατισμού. H Ψιλικατζού θίγει το θέμα της διαφήμισης στα blogs και ακολουθούν […]

  67. οι «συζητήσεις» συνεχίζονται και εδώ:

    http://old-boy.blogspot.com/2007/07/did-you-love-me-as-loser.html#c3928796476293148501

  68. onionfava said

    psilikatzou paei to kitrino gati…egina onion fava kai apofasisa na sthsw epiteloys ena blog ths prokophs….filakia

  69. onionfava said

    exeis idea giati to podi mou den vgainei sto comment moy?

  70. onionfava said

    ok to vrika

  71. Grigsgr said

    x-psilikatzou έχει γίνει τρελή κουβέντα εδώ πέρα για τη διαφήμιση.
    Οπότε λέω να συμμετέχω κι εγώ. Συγνώμη για το μεγάλο κείμενο και τα κεφαλαία αλλά κάπου κι εγώ ενίσταμαι.
    Διάβασα πολλά και με αρκετά εδώ μέσα χάζεψα. Θέλω να αρχίσω λέγοντας το εξής όσον αφορά τις διαφημίσεις και να το συνδέσω και με ένα σχόλιο που έγινε κάπου εδώ μέσα στα πολλά.
    Το να διαβάζεις ένα ιστολόγιο είναι κάτι που γίνεται ηθελημένα, το αν κάποιος έχει διαφημίσεις μέσα είναι κάτι που είναι επιλογή του καθενός. Το αν θα τις δει αυτός που διαβάζει το ιστολόγιο είναι άλλο θέμα και κυρίως προσωπικό του καθενός και εξαρτάται απο το τι έχει μάθει να διαβάζει και να προσέχει και τι όχι. Αν θέλεις τις διαφημίσεις μπορείς να μην τις προσέξεις καν. Εγώ πλέον (προσωπικά μιλάω) τις διαφημίσεις δεν τις προσέχω σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα και αν μπω. Επικεντρώνομαι στο κείμενο και σε αυτό που με ενδιαφέρει και απο εκεί και πέρα δεν προσέχω τις διαφημίσεις. Πέρα απο αυτό κάποιος πιο πάνω σχολίασε και είπε πως κάποιος που βγάζει χρήματα απο τις διαφημίσεις που κάνει δεν μπορεί να «κράξει» μια εταιρία. ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ, απο οτι έχουμε όλοι μας παρατηρήσει οι διαφημίσεις που γίνονται στα ιστολόγια και που κυριαρχούν είναι οι διαφημίσεις που «μπαίνουν» απο τη Google και όχι απο εμάς (δεν συμπεριλαμβάνω αυτούς που κάνουν κριτική και παρουσιάσεις προϊόντων). Όπερ αυτό σημαίνει πως οι διαφημίσεις που παρουσιάζονται κάθε φορά είναι διαφορετικές και έχουν σχέση με το τι γράφουμε στο κείμενο και δεν είναι συγκεκριμένες άρα κάποιος δεν γίνεται να βγάζει χρήματα αποκλειστικά απο κάποια εταιρία.
    Τώρα το οτι έχει γίνει τόσο μεγάλος λόγος για τις πολυεθνικές δεν το κατάλαβα γιατί. Εντάξει το κείμενο αναφέρεται και στις πολυεθνικές αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τη σύγκριση και το διαχωρισμό που κάνουμε. Ας το ξεκινήσω λίγο γενικά για να το επικεντρώσω μετά εκεί που θέλω. Όσον αφορά τις δαιφημίσεις γενικά και όχι συγκεκριμένα στα ιστολόγια και στο διαδίκτυο θα παρατηρήσουμε πως πολλές εωως οι περισσότερες ή, αρκετές απο τις εταιρίες που διαφημίζονται και κυρίως στην τηλεόραση είναι ελληνικές. Απο εκεί και πέρα όπως είπα και πιο πάνω στα ιστολόγια οι διαφημίσεις εμφανίζονται σύμφωνα με το τι γράφουμε μέσα στο κείμενό μας.
    Τώρα όσον αφορά αυτή την εχθρικότητα που διαφαίνεται μέσα απο τα σχόλια. ΡΕ ΠΑΙΔΕΣ, τι σας πειράζουν τα Carrefour, η Vodafone και η οποιαδήποτε άλλη εταιρία η οποία διαφημίζεται; Ποιο το πρόβλημά σας; Δηλαδή αν αντι για την Vodafone διαφημιζόταν η Cosmote ή, αντί για την Coca Cola διαφημιζόταν η Epsa Cola (λέμε τώρα, δεν ξέρω αν υπάρχει) θα άλλαζε κάτι; Αντί για μια εταιρία που η μητρική της είναι άλλης χώρας θα ήταν μια «Ελληνική». Εντάξει το δέχομαι. Ας «πιάσουμε» την Cosmote λοιπόν. Έστω οτι διαφημίζεται αυτή. ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΣ Η COSMOTE ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ;;;;;;;;; GROW UP GUYZZZ…. Μιλάμε για εταιρίες, είτε είναι πολυεθνικές είτε είναι τοπικές οι οποίες τυχαίνει να είναι και πολυεθνικές – εμείς εθελοτυφλούμε – δεν αλλάζει κάτι. Η διαφήμιση είναι διαφήμιση. Και όσο για κάποιους που θίγονται και ενοχλούνται είναι δικό τους θέμα να καταφέρουν να αρχίσουν να διαβάζουν μόνο αυτό που τους ενδιαφέρει και όχι ΚΑΙ τις διαφημίσεις. Δηλαδή έλεος. Και γενικότερα συμφωνώ μαζί σου X-PSILIKATZOY. Ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει οτι θέλει.

  72. […] το blog της Κωνσταντίνας αυτό εδώ το post άρχισε μια ολόκληρη συζήτηση. Έχω χάσει κάποια […]

  73. […] Ad(evil)s @ xpsilikatzoy Πόσο πιθανό είναι να μπουν διαφημίσεις στα Blogs; @ ANemos 10 […]

  74. […] Ad(evil)s , xpsilikatzoyΠόσο πιθανό είναι να μπουν διαφημίσεις στα Blogs;  ANemos10 λόγοι για τους οποίους δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει η διαφήμιση στα blogs, openΝα δεχτώ διαφήμιση στο blog μου ή όχι; openΗ πέμπτη εξουσία στα ιστολόγια,  andriotakisDid you love me as a loser?  old-boyΈχω μετρήσει πως στο blog μου… kaltsovrakoΣε καλή μεριά, manos antonarosΨάρεμα θεμάτων στα blog,  ώρα ελλάδαςΘα βάλουμε διαφημίσεις στην καλύβα;  panosz […]

  75. […] Ad(evil)s @ xpsilikatzoy Πόσο πιθανό είναι να μπουν διαφημίσεις στα Blogs; @ ANemos 10 λόγοι για τους οποίους δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει η διαφήμιση στα blogs @ open Να δεχτώ διαφήμιση στο blog μου ή όχι; @ open Η πέμπτη εξουσία στα ιστολόγια @ andriotakis Did you love me as a loser? @ old-boy Έχω μετρήσει πως στο blog μου… @ kaltsovrako Σε καλή μεριά @ manos antonaros Ψάρεμα θεμάτων στα blog @ ώρα ελλάδας Θα βάλουμε διαφημίσεις στην καλύβα; @ panosz […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: