X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ: GTPK

Posted by Constantina Delimitrou στο Μαΐου 22, 2007


Λογικά αν είσαι γύρω στα 17 αυτή την εποχή, την πούτσισες. Πρέπει να ξημεροβραδιάζεσαι πάνω από ηλίθια και παράλογα βιβλία, - πράγμα που θα έπρεπε να το είχες ήδη κάνει εδώ και μια ολόκληρη σχολική χρονιά αλλά ναι, υπάρχουν πολύ καλύτερα πράγματα να κάνεις στα 17 σου, ή μάλλον υπάρχει τουλάχιστον ένα καλύτερο πράγμα να κάνεις στα 17 σου, αντί να τρέχεις σε χαζοεξετάσεις.

Κι άμα τα καταφέρνεις στους βαθμούς, τζετ. Αν όμως είσαι τόσο σκράπας όσο ήμουν εγώ, πιθανόν αυτή να είναι η χειρότερη περίοδος της ζωής σου. Να πρέπει να αποστηθίσεις ό,τι προλαβαίνεις μέχρι τις εξετάσεις, να ξέρεις ότι θα αποτύχεις σιγουρότατα και να μην έχεις την παραμικρή ιδέα τί στο διάολο «θα γίνεις όταν μεγαλώσεις… oops λάθος, τί θα γίνεις ακριβώς ΤΩΡΑ».

Ακόμα χειρότερα; Να ξέρεις επακριβώς τί θέλεις να γίνεις αλλά να μην υπάρχει καμία περίπτωση στον κόσμο να συγκεντρώσεις ποτέ τα κωλομόρια ή να είναι πολύ ακριβές σπουδές για να πας σε ιδιωτικό. Κι εσύ να μην θέλεις τίποτε άλλο να σπουδάσεις αλλά για τα μάτια του κόσμου (οκ, και των γονιών σου) να πρέπει να συνεχίσεις να ρημαδοδιαβάζεις, να τρως όλες αυτές τις δυναμωτικές μαλακίες που σε μπουκώνει η μάνα σου, να μην επιτρέπεται να λιώσεις στο σεξάκι που μόλις ανακάλυψες (νταξ άργησες σε σχέση με τ΄αγόρια, αλλά βρήκες κι εσύ την εποχή να ανακαλύψεις ένα από τα σημαντικότερα πράγματα της ενήλικης ζωής σου), να πρέπει να αποστηθίσεις κεφάλαια ηλιθιότητας που δεν καταλαβαίνεις ή αρνείσαι να καταλάβεις και κάπου γύρω στο Σεπτέμβριο να πάρεις «καινούργιες αποφάσεις» για όλη σου τη ζωή. Τουτέστιν, είτε να ξαναδώσεις Πανελλήνιες ή να πιάσεις καμιά κωλοδουλειά για να πληρώσεις την ιδιωτική σχολή ή να πιάσεις καμιά κωλοδουλειά πίριοντ. Παλιοκατάσταση.

Επειδή λοιπόν η φάση είναι δώρο – άδωρο και επειδή δεν πρόκειται να ζήσεις δεύτερη φορά (τα ΄παμε, τα ξαναλέμε, όταν πεθάνεις – που θα πεθάνεις – θα σε φάνε τα σκουλήκια) κι επειδή έχω σκυλομετανιώσει για άπειρα θεματάκια – και θα το λέω και θα το φωνάζω, δεν είναι ντροπή να μετανιώνεις – αν μπορούσα να γυρίσω πίσω θα έκανα τα πράγματα πολύ πολύ διαφορετικά. Τα μόνα που θα κράταγα θα ήταν τα γκομενιακά μου (εκτός από έναν αρχιμαλάκα που τα ΄χα ένα χρόνο στο γυμνάσιο αλλά τεσπα έμαθα από νωρίς πόσο αρωστημένο πράγμα είναι η ζήλια, οπότε θα τον κρατούσα χατηρικά αλλά για ένα δίμηνο το πολύ. Δεν αντεχόταν για παραπάνω με τρίποτα).

Γουέλ, ένα το κρατούμενο, δεν θα υπήρχε καμία περίφτωση να παρατούσα τα Γαλλικά μου. Μη σου πω ότι θα μάθαινα και Γερμανικά όπως τ΄αδέλφια μου και δεν θα έστηνα ομηρικούς καυγάδες για το «πόσο χοντροκομμένοι είναι οι Γερμανοί» και ότι «εγώ θέλω να μάθω αληθινές γλώσσες και όχι γλώσσες που ροχαλίζουν». Ούτε θα χασκογέλαγα όταν όλοι στο σπίτι μιλούσαν γερμανικά κι εγώ σνόμπαρα σαν το χαζό δείχνοντας με το δάχτυλο αλλά μαθαίνοντας μετά ότι με κοροίδευαν πίσω από την πλάτη μου οικογενειακώς τα σκουλήκια. Ναι, βλαμένα, έμαθα τί είναι «σάιζερ».

Άλλο σημαντικό βήμα, δεν θα έδινα ποτέ Πανελλήνιες στην κατάστασή μου. Λέγοντας «κατάσταση» εννοώ το χάλι μου (δηλαδή βαθμολογία από 19 και κάτω. Βασικά 15 και κάτω ήταν, αλλά και οι μέχρι το 19 δεν είχαν καμιά καλύτερη τύχη). Άσχετη σε όλα τα μαθήματα πέρα από σκόρπια πράγματα εδώ κι εκεί, που έπιανα κατά τύχη στον αέρα όταν δεν σκεφτόμουν γκόμενους ή όταν βαριόμουν να γράψω σκονάκια. Κι όλα αυτά προτού ανακαλύψω το σεξ. Μετά, το μυαλό μου ένα τεράστιο κρεβάτι.

Το λοιπόν, αυτό που θα ΄κανα ασυζητητί, θα ήταν να πάρω το μωρό μου και να τρέξουμε στα εξωτερικά. Οπουδήποτε. Μακριά. Έξω. Σε μια χώρα που θα επιτρεπόταν να σπουδάσεις αυτό ακριβώς που θέλεις με λογικά λεφτά, χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις και ας έπρεπε να δουλέψουμε (αφού αυτό κάναμε κι εδώ). Αλλά θα ζούσαμε κάθε δευτερόλεπτο μαζί (ήταν αφόρητο τότε να πρέπει να είμαστε μακριά ο ένας απ΄τον άλλο) και θα σπουδάζαμε και οι δύο επακριβώς τα όνειρά μας. Ατόφια. Όχι μισά, όχι καθόλου ή ξημεροβραδιάζοντας πάνω από ανούσια βιβλία, όχι με χαζές εξετάσεις που θα ΄πρεπε στην καλύτερη να πιάσεις γκόμενο τον καθηγητή για να σε περνάει τα εξάμηνα, όχι με ηλίθιες κομματικές οργανώσεις που θα ΄πρεπε να πουλήσεις τις ιδέες σου για να σου δίνουν τα θέματα των εξετάσεων.

Πιθανόν να μην τα καταφέρναμε. Αλλά τουλάχιστον θα είχα μάθει αυτό που ήθελα, θα είχα γλιτώσει όλες αυτές τις ηλίθιες σχολές, πληρωμένες με κόπους χρόνων για να πάρω ένα πτυχίο που οι μαλάκες ακόμα να αποφασίσουν αν είναι αναγνωρισμένο και τελικά να καταλήξω μετά από δεκάδες διαφορετικά επαγγέλματα, να βρω τώρα τί θέλω να κάνω. Έχασα με τις μαλακίες τους τουλάχιστον μια δεκαπενταετία και κανένα λαμόγιο δεν πρόκειται να μου τα δώσει πίσω. Κι ας μου τα χρωστάνε. Και σε μένα, αλλά και σε δεκάδες παιδιά που έστειλαν εδώ κι εκεί, σε ό,τι άσχετη σχολή μπορείτε να διανοηθείτε, μακριά απ΄τους μεγάλους μας έρωτες (που ηλιθιωδώς ο έρωτας θεωρείται δευτερεύουσα προτεραιότητα σ΄αυτήν την ηλικία από άπαντες τους ενήλικες), για να καταλήξουμε ΟΛΟΙ μια εντελώς χαμένη γενιά αν κρίνω απ΄τα τωρινά χάλια μας. Εντελώς όμως. Με όνειρα που δεν τολμήσαμε καν να ξεστομίσουμε, με σπουδές που ποτέ τελικά δεν κάναμε και με υποχρεώσεις που ξεκίνησαν ακριβώς την εποχή που είπαμε μήπως ξανακυνηγήσουμε τα όνειρά μας.

Οι Πανελλήνιες για μια μέτρια ως κακή μαθήτρια σαν κι εμένα ήταν και είναι ο καλύτερος τρόπος να χάσεις τον πολύτιμο χρόνο σου, να κάνεις εκπτώσεις στα όνειρά σου και να δεχτείς ένα εντελώς παράλογο σύστημα αξιών για το ποιοί αξίζουν και ποιοί όχι. Όλοι αξίζουμε. Απλά, σε διαφορετικά πράγματα. Ούτε ένας δεν αξίζει λιγότερα πράγματα απ΄αυτά που ονειρεύτηκε αν θέλει να τα κυνηγήσει. Καμμία Πανελλήνια εξέταση δεν είναι σε θέση να το αποφασίσει αυτό και κανένας καμμένος δεν έχει δικαίωμα να σε ταξινομήσει έτσι απλά, στην σχολή που βάσει κωλομορίων «δικαιούσαι».-

Α, και ψιτ.. μην ακούσω πάλι μαλακίες ότι θα αυτοκτονήσετε αν δεν περάσετε. Συνέλθετε ρε χαζά. Ούτε για φτύσιμο δεν είναι οι Πανελλήνιες, όχι για κοτζάμ αυτοκτονία. Όχι για τη μία και μοναδική ζωή σας. Σιγά το δύσκολο δηλαδή, να αποτύχεις στις Πανελλήνιες!


Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

99 Σχόλια to “ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ: GTPK”

  1. Καλη επιτυχια να ευχηθουμε σε ολα τα παιδια διοτι απο τη Πεμπτη αρχιζουν τα μαθηματα της κατευθυνσης που ειναι παλουκακια…

  2. luccia said

    Κανένα κείμενο δεν θα μπορούσε να με εκφράσει καλύτερα.
    Χαιρετισμούς.

  3. suzyQ said

    Μα μέσα στο ΜΥΑΛΟ μου είσαι?? Τοσες κοινές σκέψεις…
    Δεν θα τα παρατήσουμε ομως… ας πούμε οτι μας περιμένουν τα καλύτερα… λέμε τωρα…ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ? keep going…

  4. Άντα Φτυς said

    Συμφωνώ με Luccia. Ειδικά εκεί με το τεράστιο κρεβάτι.

  5. idimon said

    πανελληνιες το συστημα της παπαγαλιας! μπλιαχ! χαρας το κουραγιο τους που δινουν λεω εγω!

  6. Και εγώ που πέρασα τι κατάλαβα?
    Ούτε ένα γαμωπτυχίο δεν αξιώθηκα να πάρω η βλαμένη..
    Γι αυτό λέω μπας και το πάρω τώρα να μην αισθάνομαι πως τόσα χρόνια και προσπάθειες πήγαν εντελώς τσάμπα.

  7. Ti είναι σάιζερ;

  8. Julia said

    Α ρε κοριτσάκι…ποσο σε καταλαβαινω με αυτα που γράφεις….
    Πανελληνιες δεν έδωσα γιατι απλά θα ξυπναγα τσάμπα από τα αξημέρωτα, θα κοροϊδευα τον εαυτό μου και τους γονείς μου και καλά οτι διαβάζω και θα γινόμουν και περίγελος στο σχολείο όταν θα έβγαιναν τα αποτελέσματα.
    Δεν γούσταρα το σχολείο, δεν γουσταρα τους καθηγητές, δεν γούσταρα τα μαθηματα… δεν ήθελα να διαβάσω και δεν μου έδωσαν τίποτα αυτά που με το ζόρι έμαθα…. Τόσα χρόνια από την ζωή μου τσάμπα……

  9. lupa said

    Νομίζω ότι ήταν τη χρονιά που έδινα Πανελλήνιες που ένακορίτσι σηκώθηκε από τη θέση του , λίγα λεπτά αφότου οι καθηγητές είχαν δώσει τα θέματα, πλησιάσε το παράθυρο της τάξης και πήδηξε κάτω, στο κενό…

    Δεν νομίζω ότι έχω περάσει περισσότερο πιεσμένη και κολασμένη περίοδο στη ζωή μου. Ίσως μπορεί να συγκριθεί μόνο με την περίοδο που ήμουν άνεργη αλλά συτό συνέβη πολύ αργότερα και δεν είχα πια την ορμονική αναταραχή της εφηβειας να μου ζαλίζει το μυαλο και έτσι το ξεπέρασα πολύ πιοπ έυκολα.
    Αν κάτι όμως με έχει σημαδέψει είναι η ΤΡΕΛΛΗ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ που μας έπιασε όλους τις πρώτες μέρες στη Σχολή όταν καταλάβαμε πόσο ψεύτικο ήταν το όνειρο που μας πούλησαν, πόσο είχαμε λειώσει για κάτι αμφιβόλου αξίας…

  10. db0 said

    Χα! Ούτε καν έκανα τον κόπο να διαβάσω (και να αγχωθώ) για τις κωλοπανελλήνιες. Οι δικοί μου τα έσκαγαν στα φροντιστήρια και δεν με άφηναν να πάω σε ένα τεχνικό λύκειο να βρώ την ‘γεία μου. Μαλακία φυσικά γιατί έτσι όπως έγραψα στις πανελλήνιες δεν πέρναγα ούτε σε ΩΕΙ αλλα απο τεχνικό θα πέρναγα άνετα προγραμματιστής.

    Φυσικά εγώ δεν είχα ανακαλύψει το σεξ εκείνη την εποχή (εκεί που μετανιώνω εγώ) αλλά έλιωνα στον υπολογιστή σαν σωστό geek🙂

    Όλα τα παιδιά τις μαλακίες και τα όνειρα της οικογενείας πληρώνουν.

  11. Αααααααα…. θα σας μαλώσω…

    Όχι και αυνανισμός οι Πανελλαδικές…

    Τόσοι απόφοιτοι φυσικοί, μαθηματικοί, φιλόλογοι που κάνουν φροντιστήρια τι θα γίνουν; Κλέφτες;

    Δεν μπορείτε να λασπολογείτε κατά αυτό τον σκαιό τρόπο ένα βασικό τομέα της οικονομίας της ενδόξου, σεμνής, ταπεινής και ομολογιούχου πατρίδος μας…

    Αυτή η νεολαία πια… τσ,τσ,τσ…

  12. LikeToBite said

    Θέλω να πιστεύω πως τα παιδιά της δικής μας γενιάς θα έχουν καλύτερη τύχη. Όχι τίποτα άλλο αλλά εμείς οι γονείς τους, είμαστε αυτοί που τα περάσαμε -έστω και με το ζόρι- και ξέρουμε τι θα πει βερύκοκο. οι γονείς μας είχαν βγει από άλλες δύσκολες εποχές κι έτσι το όνειρό τους ήταν να δουν παιδιά σπουδαγμένα, επιστήμονες. Ας αλλάξουμε μυαλά… για το καλό τους…

    καλημέρα

  13. Aπό προχτές όλο το σπίτι ήταν βουτηγμένο στον ιουστινιάνειο κώδικα. Ήπιαμε καφέ Θεοδώρα και παραγγείλαμε πίτσες μπέικον-φεουδάρχες. Πλακωθήκαμε κάπου στα μισά του 11ου αι. και μέχρι να πούμε ουφ, αρχίσαμε να μετράμε joul για να φτάσουμε όπως όπως να κοιμηθούμε με το ερώτημα, ατρείδη κύδιστε τί με σπεύδοντα και αυτόν οτρύνεις;

    Και να σκεφτείς, πως μόλις άρχισε ν’ αχνοφαίνεται ο μύστακας στο άνω χείλος. Ετη δεκατέσσερα και κάτι. Βουτηγμένα, σε απαράδεκτα βιβλία και κλίμα εξετάσεων. Στο μεταξύ οι ορμόνες ανεβοκατεβάινουν με ασανσέρ και γω να δείχνω τις σκάλες:-/

    Φυσικά, δεν έχω τολμήσει να ρωτήσω: και δε μου λες παιδάκι μου, όταν μεγαλώσεις, τι θέλεις να γίνεις…

  14. vangelakas said

    Ρέ Κωνσταντίνα, θυμάσαι μιάν μαθηματικό ονόματι Νικήτα;

  15. xBerliner said

    Το πρόβλημα με τις πανελλήνιες δεν είναι ότι είναι εξετάσεις. Καλώς ή κακώς σε όλο τον κόσμο η εκπαιδευτική αλλά και η ακαδημαϊκή εξέλλιξη (ακόμα και η έρευνα) περνάει απαραίτητα μέσα από κάποιου είδους εξετάσεις. Και υπάρχουν στιγμές που οι εξετάσεις αυτές κρίνουν το μέλλον σου (που λόγω του χαοτικού χαρακτηρα της ζωής μπορεί η αποτυχία να βγει και σε καλό). Και επαναλαμβάνω αυτό ισχύει σε όλο τον κόσμο. Το πρόβλημα στην ελλαδα οι εξετάσεις αυτές έχουν θεοποιηθεί. Από τη μια είναι τα απωθημένα των γονιών να σπουδάσουν τα παιδιά (για να πιάσουν μια θέση στο δημόσιο και να τακτοποιηθούν). Από την άλλη είναι ότι είναι ο μόνος αδιάβλητος θεσμός στην ελλάδα (εντάξυ ακούγονται κατά καιρούς κάποια παρατράγουδα, αλλά αυτό είναι στατιστικό σφάλμα). Και επειδή είναι αδιάβλητος όλοι νομίζουν ότι είναι και αξιοκρατικός ή δίκαιος. Τέλος πάντων, οι πανελλήνιες είναι η κορυφή του παγόβουνου. Το παγόβουνο είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

  16. @ X Berliner,

    Συμφωνώ καθέτως οριζοντίως, ΚΑΙ διαγωνίως!

  17. junior said

    Ειμαι μια μικρή 32άρα που δεν έδωσα Πανελλήνιες γιατί πήγα Πολυκλαδικό (κακώς τα κατήργησαν). Πέρασα όμως σε ΤΕΙ Πληροφορικής μετά από άπειρες ώρες διαβάσματος.
    Πάντα πίστευά πως για να φτάσεις το όνειρό σου πρέπει να δουλέψεις πολύ. Είναι πολϋ λυπηρό να είσαι 17 χρονών και να αρχίσεις τις εκπτώσεις. Ακόμα και αν δεν περάσεις στις Πανελλήνιες πάντα υπάρχει λύση για να πας παραπέρα.
    Η άποψη ότι μπορείς να φύγεις στο εξωτερικό και να δουλεύεις ενώ σπουδάζεις με βρήσκει σύμφωνη. Όμως τα ξένα παν/μια δεν είναι και τόσο ελαστικά όσο τα δικά μας. Έκανα Μαστερ στο εξωτερικό, προσπάθησα να δουλέψω αλλα…..ήμουν 2 μήνες με 2 ώρες ύπνου την ημέρα και η απόδωσή (και στα δύο αλλα κυρίως στις σπουδές μου) που έκανε μακροβούτι. Η απόφαση ήταν απλή αλλά και οδυνηρή (οικονομικά), άφησα την δουλειά και στρώθηκα στο διάβασμα.
    Τώρα μετά από 5 περίπου χρόνια δεν έχω μετανιώσει για τα βράδια που έπεφτα με άδειο στομάχι ή για τον χειμώνα που πέρασα με το ίδιο ζευγάρι παπούτσια και άλλα τέτοια.
    Δυστοιχώς (ή ευτυχώς για μερικούς) εδώ που μένουμε πρέπει να πιστοποιούμε την αξία μας…. Έγω όμως την απέδειξα πρώτα στον εαυτό μου πριν από όλους….
    Θάρρος χρειάζετε και επιμονή

  18. An-Lu said

    Εκείνα τα απωθημένα των απανταχού γονιών για το «χαρτί»των παιδιών τους, ποιός θα τα θεραπεύσει;

  19. keimgreek said

    κι εγώ την πούτσισα, αχ, ναι είμαι 17 ειμαι 17 ειμαι 17 ειμαι 17😛

  20. junior said

    ΑΝ -LU:
    ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΤΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ!!!!!

  21. Ασμοδαίος said

    Πραγματικά, χαζά, μη σκέφτεστε βλακείες (θα πάρω ένα κουτί ασπιρίνες και τα συναφή). Υπάρχουν και χειρότερα. Σκεφτείτε να πετυχαίνατε στις εξετάσεις και να αποτυχαίνατε σε όλα τα άλλα…😦

  22. maria said

    iparxei kati pio psixofthoro ap to na liwneis sto diavasma kai sto agxos, na louzese mpoukalakia emfailwmeno nero vgenontas giati exei 46° sti skia kai molis persases 4 wres mesa se mia aithousa, na se perimenoun mprosta stin porta tou sxoleiou goneis filoi kai xaderfia, na kaneis to resumé «ti egrapses, ti egrapsa, ti kataleves kai ti katalava», na xeis faei 62 sokolates se 1 mina kai na prepei na pas diakopes mes to agxos perimenontas 2 mines gia ta apotelesmata, ki ola afta gia na siniditopieiseis sta 10 epomena xronia oti den itheles na spoudaseis statistiki kai asfalistiki stin emporiki tou peiraia telika, ki oti mallon fwtografos eniwthes vatheia mesa sou alla pios xanarxizei twraaaa…
    ante vre! student jobs oloi, gia na plirwsete kana didaktro parapanw, kai pante kante afto pou pragmatika thelete!
    Sta 17 einai apolitws ADINATO na xereis ti theleis na kaneis stin ipolipi zwi sou… malakies min akouw twra!
    sex sex sex kai pali sex.

  23. Lina said

    τολμω να πω ότι πλέον, που δίνονται περισσότερα μαθήματα και δνε υπάροχυν οι άθλιες δέσμες, η κατάσταση είναι πιο φυσιολογική απο άποψη παπαγαλίας. Μόνο την έκθεση να δεις πόσο διαφέρει απο αυτήν των δεσμών θα καταλάβεις τι εννοώ. επίσης πλέον δεν χρειάζεσαι 19ρια μόνο για να περάσεις στις περισσότερες σχολές.

    Επίσης να πω ότι δεν φτάιει το κράτος που ο υποψήφιος δηλώνει όποια σχολή του κατέβει. Να δηλώσει μόνο τη σχολή που θέλει.Ποιός τον υποχρεώνει να δηλώσει 50 σχολές;

    Φυσικά, θεωρώ άδικο που ακόμα κι αυτοί που θέλουν απλά απολυτήριο λυκείου αναγκάζονται να δώσουν πανελλήνιες, θεωρώ άδικο το σύστημα εισαγωγής στα πν/μια και θεωρώ αφελές να περιμένεις να έχουν όλοι οι 18χρονοι την ωριμότητα να αποφασίσουν τι θα γίνουν στην ζωή τους.

  24. Patsiouri said

    Αχ Θεέ μου, τί μου θύμισες, τί φριχυή περίοδος ήταν εκείνη, και όλα αυτά για το σχεδόν τίποτα…

    Το χαρτί άχρηστο, η απαξίωση πλήρης και οι γονείς να εξακολουθούν να ωρύονται ως τα παιδιά τους πρέπει να βγ΄λουν τις ίδιες αριβώς άχρηστες σχολές…

    Μία ένσταση μόνο έχω, παρ’όλα τα στραβά δέ μετάνιωσα που σπούδασα,η γνώση δέν έβλαψε ποτέ κανέναν, άν μή τί άλλο κάνω λίγο περισσότερο την έξυπνη στο trivial, χε χε!

    Μετάνιωσα μόνο γι αυτό που λές Κωνσταντίνα, που αφοσιώθηκα στις μαλακοπανελλήνιες αντί να κοιτάξω να μάθω μία τρίτη γλώσσα ή Η/Υ ή κάτι τέτοιο τελοσπάντων που θα με βοηθούσε πολύ περισσότερο από το κολόχαρτο νομίζω…αλλά που να ξέρουμε 17 χρονών παιδάκια, ο γονείς παντελώς άσχετοι…στα τυφλά βάδιζες, σήμερα είναι λίγο καλύτερα τα πράγματα…

    Και hellow, γονείς και παιδάκια, αλλού είναι τα προβλήματα, όλα εδώ θα μείνουν, και κανείς δέ χάνεται, το έμαθα κι εγώ λίγο αργά αλλά οδυνηρά, καλή επιτυχία όχι στις εξετάσεις αλλά στη ΖΩΗ!

  25. Lina said

    παρεμπιπτόντως, φυσικά και δεν θεωρώ τις πανελλήνιες υποχρεωτικές, κι επίσης ξέρω πολύ καλά πώς είναι να σαι στην τ΄σιτα δυο χρόνια(εγώ έδωσα και στη Β λυκειου), είναι πρόσφατο το βίωμα και νιώθω το αγχος των παιδιών.
    Απλά τονίζω ότι δεν είναι όλα λάθη του συσ΄τηματος ή τόοοσο τραγικά.

  26. yo!reeka's said

    ωχ, σαν να έχεις δίκιο. κι εγώ κάθε φορά που ακούω για πανελλήνιες με πιάνει τρέλα, στεναχωριέμαι για τα δόλια τα παιδιά. αν και θα διαφωνήσω στο σενάριο «παίρνω τον/την γκόμενο/α και πάω στα βουνά». μπορείς και να διαβάσεις και να περάσεις εδώ, δεν είναι ανάγκη να είσαι του 19. εδώ μέχρι πέρισυ περνούσαν στις πανελλήνιες με 02….

  27. elena said

    εγω δινω πανελληνιες και με κοιτανε ολοι σαν ενα κακομοιρο…και εγω γελαω…σιγα τη δυσκολη περιοδο ρε παιδια…μην τρελαθουμε…με ενα συστηματικο διαβασματακι και οχι υστεριες μια χαρα..και εξω εβγαινα ολη τη χρονια και κοπανες εκανα και περασα μαλιστα παρα πολυ καλα γιατι ηταν η τελευταια χρονια στο σχολειο…Ειμαι τυχερη ομως γιατι ζω με τον πατερα μου ο οποιος δε με πιεζει καθολου,εχω βαλει δικους μου στοχους ..και αν δεν τους πετυχω?παμε για αλλα.Το μονο που χρειαζεται ειναι ψυχραιμια.Ακομα και τα 19αρια μπορεις να τα πιασεις αν ξερεις πως να διαβαζεις και οχι να ακους καθε υστερικο που σου λεει(φροντηστηρια) να διαβαζεις 15 ωρες την ημερα! ελεος!

  28. m13 said

    απλά να πώ ότι οι πανελλήνιες…εισαγωγικές είναι ένα και το αυτό με τις απολυτήριες…οπότε μην τα συμβουλεύεις τα παιδιά να μη δώσουν και να φύγουν εις τας Ευρώπας, θα φύγουν χωρίς απολυτήριο Λυκείου και θα μείνουν και στην ίδια τάξη!!!

    χαχαχα

    καλή επιτυχία σε όλους, ευχόμεθα τα καλύτερα και προς Θεού, όταν συμπληρώσετε μηχανογραφικό ΧΕΣΤΕ αυτό που σας αρέσει ΤΩΡΑ (το πιο πιθανό να το σιχαίνεστε σε λίγα χρόνια) και δηλώστε μία σχολή που ΞΕΡΕΤΕ ότι αν τη βγάλετε…θα βρείτε δουλειά, θα έχετε ΠΡΟΟΠΤΙΚΕς!
    Γιατί εγώ και βαθμούς είχα και όλα τα είχα, αλλά έκανα την πιο μαλακισμένη επιλογή της ζωής μου κι ‘έχασα’ 5 χρόνια από τη ζωή μου ΣΤΟ ΝΕΡΟ.

  29. Καλά!Αυτό το χάλι να τρέχουν και να αλλαλάζουν γονείς πίσω από τα βλαστάρια όταν δίνουν εξετάσεις μόνο σ’εμάς γίνετε!
    Να χαλάνε μια περιουσία σε φροντιστήρια για να μάθουν πράγματα που έπρεπε να τα διδάσκει το σχολείο με βγάζει από τα ρούχα μου.
    Τις προάλλες άκουγα ότι το λύκειο κοστίζει 80.000 ευρώ σε μια οικογένεια..αχαχαχαχαχχαα
    Φτάνουν τόσα για να βγάλεις ένα καλό αμερικάνικο πανεπιστήμειο χωρίς
    καν να ιδρώσεις για τις βλακώδεις πανελλάδικές που μπορεί να σε στείλουν στην σχολή του κώλου που δεν θέλεις!
    αχαχαχαχχαχα
    ειναι για γέλιααααααααααα
    Γμτ..ξέχασα τις εφημερίδες και την τηλεόραση έχασα πάσα ιδέα,κεντρικό θέμα οι πανελλαδικές..’ημαρτον!

  30. Το πράγμα, μέσα απ’ τη φαινομενική του πολυπλοκότητα, είναι πολύ απλό. Και το ‘χαν περιγράψει γλαφυρά οι Pink Floyd μ’ έναν και μόνο στίχο: «Another brick in the wall»…

  31. irrelevant said

    κάθε φορά που πλησιάζουν οι εξετάσεις και θυμάμαι τα βάσανά μου, μετανιώνω που δε δέχτηκα εκείνο το προξενιό στα 15 μου και ήθελα σπουδάγματα, τρομάρα μου…
    οι βαθμοί είναι σχετική έννοια. εγώ έδωσα την πρώτη χρονιά μετά τις δέσμες, 15 μαθήματα, και η βάση για την Ιατρική-δεν ήθελα Ιατρική, σαν παράδειγματο αναφέρω-είχε φτάσει το 19,8. και υπήρχανε παιδιά που κλαιγόντουσαν που δεν περάσανε με 19αρια, λες και απαγορεύευται να γράψει κάποιος καλύτερα.
    τι μου έμεινε από τότε?
    πως η δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι κόλαση…..

    μέχρι να γνωρίσεις την τριτοβάθμια. μετά σου φαίνεται παιδική χαρά.

    γιατί συνειδητοποιείς ότι έφαγες χρόνια από τη ζωή σου, τα σπατάλησες, για να περάσεις σε μία σχολή όπου ο καθηγητής κάνει απεργία ατιμώρητα, αλλά εξασκεί το δικαίωμα να μην δώσει την εμβόλιμη εξεταστική, γιατί η κανονική χάθηκε λόγω καταλήψεων, εν έτει 2007. μπορώ να ονομάσω και καθηγητή και σχολή. (όποιος κάνει την πράξη, ναι, τόσα χρόνια είναι).

    η γνώση είναι ο καταλύτης του ανθρώπινου χαρακτήρα, και έχουμε καταλήξει να τη μετράμε με τζάουλ και χιλιόμετρα.

    οι πανελλήνιες είναι μια σκληρή δοκιμασία ζωής, και φτιάχνει χαρακτήρα, καλώς ή κακώς. και για τις αυτοκτονίες δεν φταίει καθαυτό το σύστημα εξετάσεων, φταίνε άλλα πράγματα, πιστεύω.
    και όσοι βγήκανε με τη μία στην αγορά εργασίας, δώσανε τις δικές τους μάχες, και είναι πολύ πιο άδικο να σε απολύουν από μάι δουλειά για να προσλάβουν την ανηψιά της διευθύντριας, και να σου καβατζώνει και όλα τα πρότζεκτς.

    και τέλος, από τα παιδιά που καταπιέζονται και μελαγχολούν και ξημεροβραδιάζονται πάνω από τα βιβλία, είναι πολύ πιο τραγικά τα παιδιά που δεν ξέρουν καν να διαβάζουν.

    καλή δύναμη σε όλα τα παιδιά.

  32. maria said

    to blog sou me agnoei! esteila idi ena comment prin alla den deixnei na to goustari idietera opote an to laveis double, agnoise to!
    elega loipon, poso anoito kai anwfela epodino einai apo agxos kai diavasma ipo 45°C, na louzese emfialwmena mpoukalakia IOLI vgenontas ap tin ethousa meta apo 4 wres paparies manitsa’m (dialect tou kampou), na se perimenoun ap exw filoi kai oxtroi na kanete resumé tin katastasi «ti katalaves ti katalava, ti egrapses ti egrapsa», na xeis xlapakiasei 62 sokolates ton telefteo mina kai na prepei na xtipiseis kai diakopes mes to agxos perimenontas t apotelesmata, ki ola afta, gia na siniditopieiseis kalws exontos ton pragmatwn oti den itheles na spoudaseis statistiki kai asfalistiki stin emporiki tou Peiraia, alla profanws itheles na gineis fotografos…

    Ena student job sta grigora, kai na pate na kanete afto pou ONTWS thelete.
    ki enas i dio xronia se tameio super market den skotwse kanenan stin peiptwsi pou den apofasisate akomi ti thelete na kanete.
    Giati sta 17, einai anthrwpinos ADINATON na xerete TI thelete na kanete stin ipolipi zwi sas.

    sex sex sex kai mono sex sta 17. Doxa ton Kirio.

  33. Guys, οι απόψεις ποικίλλουν τόσο που θα ήταν μλκ να κάτσω να δώσω επιχειρήματα γιατί όλα αυτά είναι οι απόψεις μας, για τις δικές μας ζωές.
    Το μόνο που ήθελα να πω με αυτό το ποστάκι είναι πως πολλοί δεν πετύχαμε στις πανελλήνιες και τώρα, μετά από τόσα χρόνια, με περισσότερη ψυχραιμία τις βλέπουμε πιο ασήμαντες (εντάξει, προσωπικά τις βλέπω εντελώς απαράδεκτες, αλλά οκ, θα μου πεις όσα δε φτάνει η αλεπού και τα λοιπά).

    Και επειδή το γάμησα στην πολυλογία και πάλι θα μου βγει ανακόντα, κρατήστε μόνο αν θέλετε, ότι δεν είναι και του θανατά αν δεν περάσεις.😀

  34. ihnilatis said

    οταν ημουν 17….και τώρα που ειμαι 30 χρόνια μεγαλύτερος και πάλι νοιωθω 17. απάνω τους παιδιά!! χωρίς άγχος!! όλοι έχουν θέση σαυτή τη ζωή και οι καλοί και οι κακοί μαθητές..άλλωστε η ζωή μετά από λίγο καιρό ξεχνάει τους καλούς και τους κακούς μαθητές και δίνει..εκεί που αυτή νομίζει οτι χρωστάει…

  35. maria said

    exw arxisei kai ta pernw twra…
    ti sto dialo re pousti!
    2 sxolia esteila, kanena de mpike…
    mipws exw piei? ….
    tha patisw SUBMIT COMMENT TWRA

    na koita: hop!

  36. maria said

    tipota….
    snif…

  37. passer by said

    Το μόνο που έχω να πω είναι να μην τολμήσει κανεις να χαπακωθει η να βουτηξει στο κενο λογω εξεταστικής, γιατι θα τον παρει και θα τον σηκωσει!!! Αντε μην ερθω εκει!!

    Το βασικο προβλημα ειναι οι γονεις και το εννοώ. Μην πιεζετε τα βλασταρια σας ουτε να διαβασουν ουτε να πανε στη σχολη της επιλογης σας. Και καντε ησυχια στο σπιτι γμτ μου, οταν θελουν να διαβασουν.

    Η μαθησιακη ζωη δε σταματαει στα 18. Γλωσσες, υπολογιστες , οδηγηση και οτι αλλο φανταστειτε μαθαινονται ανετα και μετα το λυκειο, μην απελπιζομαστε.

    Απο το πανεπιστημιο αποκομισα την ικανοτητα να μη γελαω δημοσιως οταν καποιος λεει βλακειες. Προσον χρησιμοτατο στη δουλεια μετεπειτα. Ακαδημαικα δεν περιμενα πολλα κι ετσι δεν απογοητευτηκα. Σαν μαθημα ζωης ήταν καλο. Επειδη ηταν σχολη χωρις απουσιολογιο, καταφερα να χωνομαι και να παρακολουθω και σε σχολες του κτιριου που μ ενδιεφεραν κι ετσι ολο και κατι εμαθα… Τελοσπαντων.

  38. Frantic said

    Εγώ το μόνο που θέλω να πω είναι καλή επιτυχία στα παιδιά….. και δυστυχώς…ούτε ψήλος στο κόρφο σας…..ΚΟΥΡΑΓΙΟ!!!

    (Αχχχ είμαι τόσο χαρούμενη που όλα αυτά είναι περασμένα και ξεχασμένα….!!!!)

  39. The Torch said

    Το δυστύχημα με τη χώρα μας είναι ότι η αξιοκρατία και τα αδιάβλητα συστήματα δεν συμβαδίζουν. Απλά δεν υπάρχει κάτι που να τα συνδιάζει και τα δύο. Αντί λοιπόν το κάθε πανεπιστήμιο να δέχεται με δικές του εσωτερικές διαδικασίες τους φοιτητές του (όπως σε όλο τον κόσμο) τις αποφάσεις τις παίρνει κάποιος άλλος με αυτό το τραγικό σύστημα των Πανελληνίων. Λές και αν καταργηθούν οι Πανελλήνιες η Ιατρική Αθηνών θα παίρνει μαθητές του 14. Πάλι του 19 θα πάρει. «Ναι αλλά -αρχίζουν εκείνοι που είναι σίγουροι ότι αν καταργηθούν οι Πανελλήνιες οι εγγραφές στα Πανεπιστήμια θα είναι διβλητές- πως ξέρουμε ότι δεν θα πάρουν στην Ιατρική Αθηνών και τον γιο ενός καθηγητή που είναι μαθητής του 16;» Ε δεν το ξέρουμε ρε πούστη μου, αλλά αυτό είναι το πρόβλημα; Για να μην μπει ένας ή δύο ή δεκα «με μέσον» γαμάμε γενιές και γενιές της χώρας μας;
    Το ίδιο και με τις προσλήψεις στο δημόσιο. Θεωρούμε ότι οι συνέντευξη ανοίγει το παράθυρο στο «μέσον» τη στιγμή που οι ίδιοι είναι σίγουρο ότι αν είχαμε μία επιχείρηση αποκλείεται να προσλαμβάναμε κάποιον χωρίς να τον δούμε πρώτα.

  40. gyrologos said

    Δε μας χέζεις καλλίτερα ρε torch.Εγώ λέω να καταργήσουμε και το ΑΣΕΠ. Μήπως και ο βουλευτής και ο υπουργός τους καλλίτερους με 19,8 δεν θα προσλάβουν?

    Ή μήπως και οι με 9,8 δεν θα σπούδαζαν αν «περνούσαν»? Τόσα χρόνια τι έκαναν? Γι’αυτό γέμισε ο τόπος με άχρηστους πτυχιούχους. Εάν κάποιος δεν παιδευτεί και ταλαιπωρηθεί στην χειρωνακτική ή αγροτική κλπ εργασία δεν πρόκειται ποτέ να εκτιμήσει την εκπαιδευτική διαδικασία και αξιολόγηση.

    Πτυχιούχος σημαίνει εκπαιδευμένος,όχι απαραίτητα και μορφωμένος – καλλιεργημένος.

  41. triaina said

    Αλέθουν ψυχές, καταστρέφουν την ψυχοσωματική κατάσταση, ωθούν στα άκρα (αυτοκτονία) κάποια 17χρονα παιδιά. Και παρά τα όσα απάνθρωπα συμβαίνουν, συνεχίζουν χωρίς τύψεις, χωρίς ντροπή. Δεν είναι αυτός ο δρόμος της γνώσης.
    Ένα διαφορετικό μοντέλο σχολείου, το οραματίστηκε ποτέ κανείς τους; Όχι, διότι δε βολεύει τα συμφέροντα της στείρας, χωρίς φαντασία εκάστοτε εξουσίας.

  42. savvas said

    σημερα οι πανελληνιες ειναι η αρχη για την ολοκληρωση του ΑΣΕΠ 5500 οικονομολογοι διαγωνιστηκαν για 84 θεσεις καθηγητων μεσης εκπαιδευσης, και εγω μεσα, παναγια βοηθα

  43. justelene said

    Σ’αυτό που λες για τα γκομενικά έχεις μεγάλο δίκιο. Ευτυχώς που το ακούω και από κάποιους μεγάλους γιατί όλοι οι άλλοι είναι της άποψης «Στην Τρίτη Λυκείου οι γκομενοδουλειές κομμένες. Δε γαμπρίζουμε!»..
    Σιγά μην αυτοκτονήσουμε για τις Πανελλήνιες κιόλας..
    Πάνω απ’όλα είμαστε παιδιά 17 χρονών, ακόμα κι αν το έχουμε ξεχάσει ή αν μας επιβάλαν να το ξεχάσουμε..
    By the way το βιβλίο σου ήταν από τα λίγα λογοτεχνικά που διάβασα αυτή τη χρονιά.Τα σπάει!!

  44. Πανελλήνιες… άνοιξες πληγή τώρα. Τουλάχιστον το ότι πέρασα ήταν το διαβατήριο μου για να ξεφύγω από την επαρχία και να ενηλικιωθώ και το πτυχίο μου φάνηκε χρήσιμο για να πείσω κάποιους ότι ήξερα απο υπολογιστές, γιατί δεν έχω και λέγειν.
    Προσυπογράφω τα του xberliner.
    Και, εσείς που γράφετε ή που έχετε παιδιά που γράφουν, take it easy, μην την πάθετε σαν το Τριφύλλι που αφού πήρε τα ντέρμπι κάηκε και μετά πήρε τον πούλο…

  45. paidia deite kai to sxolio 32 kai to 35 kai to 36.. sorry maraki se eixe parei gia spam.😦

  46. Το μετά είναι που πονάει…
    Αυτά λέω στο αδερφάκι μου που τώρα περνάει αυτήν την σκατοφάση και με κοιτάζει με απορία.
    Το μετά είναι το πακέτο. Οι Πανελλήνιες είναι απλά το χαλάκι της εισόδου.

  47. ggk said

    Είναι πολλά τα comments και συγνώμη αν επαναλαμβάνω πράγματα που έγραψαν παραπάνω.
    Πρώτα από όλα οι πανελλήνιες, ειδικά στην εποχή με τις δέσμες, ήταν ένα βασανιστήριο. Θυμάμαι μία φορά δύο μαθήτριες να λένε η μία στην άλλη «είδες; έπεσε η σελίδα 36 και 37 αλλά ξέχασα να γράψω την πρότελευταία παράγραφο από την 36». Ανάθεμα και αν ήξερε τι έλεγαν αυτές οι σελίδες. Νομίζω ότι τώρα είναι καλύτερα τα πράγματα. Τουλάχιστον τώρα έχει και ερωτήσεις κρίσεως για τους μη-παπαγάλους.
    Ένα άλλο θέμα όμως είναι ότι και ο ίδιος ο μαθητής και οι γονείς του δεν θέλουν να παραδεχτούν τις δυνατότητές του. Εγώ ήμουν μαθήτρια του 15 και δεν ήξερα τι θα έκανα στο μέλλον. Καταλάβαινα όμως ότι οι δυνατότητές μου δεν ήταν για πανεπιστήμιο γιατί μετά από τις Πανελλήνιες καταλαβαίνεις ότι τελικά είναι εύκολο να μπεις και δύσκολο να βγεις από το πανεπιστήμιο. Τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα εκεί μέσα. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που πήγα σε τεχνικό λύκειο. Δεν έπεσα στα ναρκωτικά, οι συμμαθητές μου δεν ήταν αλήτες, η μόρφωση μου δεν ήταν χαμηλού επιπέδου (συγκεκριμένα αυτά που έμαθα εκεί με βοήθησαν πολλές φορές στο μέλλον), πέρασα με πολύ λιγότερο διάβασμα στα ΤΕΙ με την πρώτη προσπάθεια και το κυριότερο δεν στιγματίστηκα. Πάντα στο βιογραφικό μου έγραφα ότι είμαι απόφοιτη τεχνικού λυκείου και ποτέ δεν είχα πρόβλημα με αυτό. Υπάρχουν πολύ καλά τεχνικά λύκεια αλλά όλοι τα θεωρούν χαμηλού επιπέδου. Άμα πήγαινα για νομική, ακόμα θα έδινα πανελλήνιες.

  48. Αναρωτιέμαι όμως, αν δεν καταλαβαίνεις, τότε πως θα σπουδάσεις;

  49. Μargarita said

    ΑΠΛΑ ΣΗΜΦΩΝΩ!!!Με ΟΣΑ γραφεις..
    Δεν σ εχω ξανα στειλει comment αλλα αυτο με αγγιξε…! αλλωστε ειμαι κοντα 17..!Λατρευω τα posts σου και δεν ειναι κοπλιμεντο!Ειναι πολυ συμπαθιτικα…!Α! πηρα κ το βιβλιο σ..

  50. penguin_witch said

    «Giati sta 17, einai anthrwpinos ADINATON na xerete TI thelete na kanete stin ipolipi zwi sas.»

    Το καλύτερο σχόλιο βρήκε να μπλοκάρει το spamfilter…

  51. harisheiz said

    Χάλια ήταν, πολύ χάλια… πέρασα στη σχολή που ήθελα (αλλά κατάλαβα ακριβώς τι είναι μόνο όταν άρχισα να σπουδάζω) με τη δεύτερη αλλά ήταν δυο χρονιές απαίσιες που με γέμισαν με μιζέρια χωρίς κανέναν απολύτως λόγο. Αυτό που μου συνέθληβε την ψυχή δεν ήταν το αν με άφηναν να βγώ για καφέ (μια χαρά με άφηναν) αλλά η ατμόσφαιρα και το κλίμα γύρω μου… καθηγητές στο φροντιστήριο, καθηγητές στο σχολείο, φίλοι, γονείς… Όλοι γύρω μου έγιναν ξαφνικά αυστηροί λες και εγώ στα 18 μου έπρεπε να ξέρω τι θέλω στη ζωή μου ή λες και θα αποτύγχανα ως άνθρωπος αν δεν περνούσα στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Στα χρόνια που το υπηρέτησα αυτό το πανεπιστήμιο (γιατί πράγματι του έδωσα περισσότερα απ’ότι εκείνο σε εμένα) συνηδειτοποίησα ότι δεν είναι και τίποτα το σπουδαίο. Τελικά αποφοίτησα ως αυτοδίδακτος γιατί μου άρεσε αυτό που έκανα… Το είπα και στη μάνα μου, «Τόσα χρόνια που πληρώνεις για να είμαι στη Θεσσαλονίκη μη νομίζεις ότι με έμαθε κανείς τίποτα, αυτοδίδακτος είμαι!»… Το καλό είναι ότι δεν κατέληξα σαν τους φίλους μου στην Αθήνα που σκίστηκαν και πέρασαν στις σχολές που ήθελαν αλλά στην πορεία κατάλαβαν ότι δεν τους άρεσε αυτό που σπούδαζαν και τώρα μιζεριάζουν γιατί είναι αργά για να κάνουν κάτι άλλο. «Μα το σπούδασα, αν δεν δουλέψω πάνω σε αυτό θα έχω αποτύχει…» λένε σαν να τους κατατρέχει ακόμα ο ίδιος φόβος της αποτυχίας από τις πανελλήνιες. Γι αυτό ρε μη μασάτε και μη φοβάστε να αποτύχετε. Σαν εργαζόμενος πτυχιούχος σε γραφείο στην Ελλάδα έβγαζα λιγότερα από την κομμώτρια στο ισόγειο, αυτή είχε αποτύχει στις πανελλήνιες…

  52. Idάκι said

    Ήμουν από τις τυχερές. Dead sure ότι θα περάσω στις Πανελλήνιες, και ναι πέρασα, αλλά ουδέποτε φαντάστηκα τον εαυτό μου στην Κοινωνική Θεολογία οπότε δεν γράφτηκα. Στα κλάματά μου για το 11 στην Έκθεση της δεύτερης χρονιάς (ο τρίτος εξεταστής, οι άλλοι δύο διαφωνούσαν: 17 και 9 οι βαθμολογίες) και την απελπισία μου, υπήρχε η σταθερή απάντηση του πατέρα μου: είτε εξωτερικό, είτε Κολέγιο και μεταπτυχιακό έξω, και βλέπουμε. «Please μείνε τώρα εδώ και φεύγεις μετά» αλλά δική μου η επιλογή…

    Μπορεί σήμερα να μην κάνω τίποτε σχετικό με τις σπουδές μου, αλλά δεν θα το έκανα χωρίς αυτές. Και τις τέλειωσα, και δούλεψα όσο τις έκανα, ανεξαρτήτως οικονομικής άνεσης: για μένα. Αν είχα μπει στην Πάντειο, όπως ήθελα ετών 17, ακόμη θα έδινα μαθήματα…

    Όχι, δεν είναι το παν. Αλλά η νοοτροπία δεν θα αλλάξει σύντομα, δυστυχώς. Μόνη διέξοδος, οι Ευρωπαϊκές χώρες όπου είναι εύκολο να μπεις και αν δεν στρώσεις κώλο σε πετάνε έξω στο χρόνο άνετα. Στα σίγουρα αν δεν ξέρεις πού πέφτει η βιβλιοθήκη! Εκεί κρίνονται οι διαθέσεις και η αγάπη για γνώση…

  53. Γαμώτο, δεν μπορώ να απαντήσω σε όλους αλλά οφείλω απαντήσεις σε μερικές ερωτησούλες:

    Τανίλα, σάιζερ σημαίνει «σκατά», στην συγκεκριμένη περίπτωση, «το σκατό». Ναι εγώ. 🙂

    Vangelakas, χεχε, πέντε blogάκια πρόχειρα χρειάζομαι για να σου απαντήσω. Ένιγουέι στείλε ένα mail στον Καλτσό να σου πει τί της έκανε. Δημόσια δεν. 😉

    Ggk, έχεις απόλυτο δίκιο για τον ρατσισμό απέναντι στους απόφοιτους Τεχνικών Λυκείων.

    Darthir, δεν κατάλαβα ρε συ την ερώτηση.

    Σόρι σε όσους δεν απάντησα αλλά ήδη πονάει το χέρι μου.

    (επίσης, ήθελα εδώ και καιρό να σας ζητήσω συγνώμη που δεν προλαβαίνω να απαντάω πάντα και μάλλον αυτό θα συνεχίσει γιατί έχει πέσει άπειρη δουλειά και ακόμα και τα postakia τα γράφω στο πόδι ή στα διαλείματα, αλλά σε καμία περίπτωση μη θεωρήσετε ότι δεν τα διαβάζω ή ότι δεν θα είχα να γράψω ΤΙΣ απαντήσεις σε ένα σωρό από τις ιστορίες ή τις απόψεις που γράφετε. Οπότε μάλλον θα περιορίζομαι να απαντώ σε εκείνους που διαφωνώ γιατί όλα κι όλα, ένα κάποιο τζέρτζελο απαιτείται) 😀

  54. Υπάρχει κιάλλο σενάριο-να τα καταφέρνεις στους βαθμούς αλλά παρόλα αυτά να μην έχεις την παραμικρή ιδέα τι σκατά θέλεις να κάνεις με τη ζωή σου-κ τελικά να αποφασίζουν άλλοι για σένα γιατί εσύ δεν έχεις αντιπρόταση….:/

  55. […] χάνεται και το όνομα του… Κατά λάθος έπεσα στο Post της X-Psilikatzous σήμερα και διάβασα αυτή τη μακρινή και τόσο τρομακτική […]

  56. Debby said

    Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα δεν λένε… Ε! αυτό ακριβώς.

    Που μυαλό τότε να τα σκεφτούμε αυτά. Που μυαλό να τα καταλάβουμε.
    Και που ήταν αυτοί που θα μας άνοιγαν τα μάτια.

    Αλλά πόσοι νομίζεις που την πάτησαν επίσης δεν θα διστάσουν να κάνουν το ίδιο και στα παιδιά τους?

  57. o spasiklas said

    Για να μην εχει κανεις αμφιβολια για το νοημα του εκπαιδευτικου συστηματος και τις επιδιωξεις αυτων που αποφασιζουν για εμας, χωρις εμας:

    «Εάν μειωθούν οι δαπάνες λειτουργίας, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα να μην μειωθεί η ποσότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, έστω κι αν πρόκειται να μειωθεί η ποιότητα. Για παράδειγμα, μπορούν να μειωθούν οι πιστώσεις που διατίθενται για τη λειτουργία των σχολείων ή των πανεπιστημίων, αλλά θα ήταν επικίνδυνο να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ή των φοιτητών. Οι οικογένειες θα αντιδράσουν με βίαιο τρόπο στην περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωπες με την άρνηση εγγραφής των παιδιών τους σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Όμως, δεν θα υπάρξει η ίδια αντίδραση από την πλευρά τους εάν μειωθεί βαθμιαία η ποιότητα της παιδείας». Christian Morisson, «Cahier de l’ economie politique», No 12, Centre de developpemt de l’ OCDE, Παρίσι. (Αναφέρεται από τον Frank Poupeau στο «Γαλλία: η παιδεία ιδιωτικοποιείται» «Le Monde Diplomatique», ελληνική έκδοση, «Ελευθεροτυπία», 19 Οκτωβρίου 2003.

  58. -ToLiS- said

    Tο τωρινό εκπαιδευτικό σύστημα δίνει, κατά τη γνώμη μου πάντα, τη δυνατότητα να σπουδάσουν σε δύο κατηγορίες μαθητών 1)στους πολύ ή αρκετά έξυπνους 2)σε αυτούς που δεν είναι και τόσο έξυπνοι, αλλά ούτε και εντελώς χαζοί και έχουν θέληση και εργατικότητα. Οι μαθητές που ανήκουν στην πρωτη κατηγορία μπορούν να περάσουν άνετα σε κάποια σχολή με ελάχιστο διάβασμα. Ένας απο αυτούς πιστεύω ότι εν δυνάμει είμαι κι εγώ. Σίγουρα αυτοί αξίζουν να σπουδάζουν. Αυτοί που ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία αξίζουν επίσης, καθώς στερούνται πολλά από τη ζωη ενός νορμάλ έφηβου. Όποτε δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το πρόβλημα όλων σας με τις Πανελλήνιες. Ίσως αυτό συμαβαίνει επειδή ούτε έξυπνοι είστε, αλλά ούτε έχετε τη διαθεση να δουλέψετε.

    Και κάτι άλλο. Υπονοείται στο παρόν κείμενο ότι τα αγόρια κάνουν σεξ νωρίτερα από κορίτσια. Αυτό σύμφωνα με την κοινή λογική είναι αδύνατο να συμαβαίνει, καθώς συνήθως ένας 17αρης που στατιστικά ειναι η ηλικία που τα αγόρια κάνουν πρώτη φορα σεξ (κατα Μ.Ο), στατιστικά πάλι έχει περισσότερες πιθανότητες να δημιουργήσει σχέση με κάποια 15άρα (π.χ). Έκτος αν μιλάμε για μπορντέλα, που τώρα πια τείνουν να γίνουν ντεμοντέ.

  59. lina lina said

    Τι λέτε ρα παιδιά??? Πανελλήνιες για πάντα!
    Πότε άλλωτε θα μείνεις τόσες ώρες μέσα στο σπίτι σου πάνω από βιβλία που δεν σε ενδιαφέρουν? Πότε άλλωτε θα σου δωθεί η ευκαιρία να βάλεις τόσα κιλά (εγώ πέρσι σε έναν μήνα έβαλα κοντά 8)? Θα σε κάνουν να πιστέψεις ότι δεν κάνει να παλέψεις για αυτό που αισθάνεσαι? Ναι πιστέψεις ότι το μόνο πράγμα που πρέπει αν ακολουθήσει το σχολειό είναι το πανεπιστήμιο? Και προς Θεού! Όχι κανένα ΤΕΙ μόνο ΑΕΙ! Δεν θα σου ξαναδωθεί τέτοια ευκαιρία να σε αμφισβητίσουν όλοι ποτέ ξανά. ΠΟΤΕ.

    Πάντως για τα παιδιά που δίνουν φέτος μη μασάτε. Και προ πάντων μην ακούτε τον κάθε μαλάκα που βγαίνει στην τηλεόραση και λέει το μακρύ του και το κοντό του για τις πανελλήνιες.
    Και η ζωή μας ΔΕΝ τελειώνει με τις πανελλήνιες. Και στην τελική είναι μια πόρτα. ΜΙΑ πόρτα, όχι η μοναδική. Και στην τελική οι άλλες μπορεί να έχουν καλύτερο περιεχόμενο.😉

  60. Καλησπέρα,
    τί σημαίνει GTPK;

  61. gia ton poutso kavala.

  62. αχαχαχαχαχα
    που το σκεφτηκες ρε μαλακα!!!!

  63. den einai diko mou

  64. Ευχαριστώ, με είχε φάει η περιέργεια🙂

  65. ναι αλλα ειναι τελειο…
    καλτσο μου μυριζει…

  66. kat, oute. apla kykloforei sto net.

    have to go guys, see u later.

  67. Πρασινο αλογο said

    Οι πανελληνιες ειναι ενα συστημα σκληρο για την ηλικια των παιδιων αλλα δεν μου αρεσει να τα ριχνουμε ολα στην ατιμη κοινωνια, αδικο συστημα, στο κρατος, σε καποιους αορατους που μας εκλεψαν τα χρονια και δεν ξερω και εγω που. Μεγαλο μεριδιο ευθυνης εχουν και οι γονεις που δεν βοηθουν τα παιδια τους να αναπτυξουν τις δεξιοτητες τους, που ενω ειναι μαθητες του 10-15, τους ταραζουν το μυαλο για επιτυχιες που δεν προκειται να ερθουν. Αν λοιπον καποιος σπαταλησε τα χρονια του αδικα, ενα μερος της ευθυνης ειναι και ατομικο-οικογενειακο. Αν αλλαξει η κουλτουρα της Ελληνικης
    οικογενειας, τοτε θα εχουμε κανει ενα αρκετα μεγαλο βημα για να αλλαξουμε και το συστημα εισαγωγης.

  68. Tolis, υπάρχουν και αυτοί που θα χτύπαγαν 20άρια χωρίς καθόλου διάβασμα αν αυτά που διδάσκονταν είχαν ενδιαφέρον. Αν λοιπόν, υπήρχε τρόπος να τοποθετηθεί το κάθε παιδί στις κατάλληλες σπουδές, οι διακρίσεις που κάνεις δεν θα είχαν καμία θέση. Επίσης, θα μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω κατά πόσο είναι περισσότερο έξυπνος κάποιος ο οποίος έχει περισσότερη έφεση στην αποστήθιση.

    Πράσινο Άλογο, πολύ σωστά.

  69. afros said

    αν είσαι γύρω στα 17 και μέχρι αυτήν την ηλικία δεν είχες ποτέ την ανάγκη να χαθείς μέσα στο υπέροχο κόσμο των μαθηματικών, της φυσικής, της βιολογίας, της χημείας, έστω των αρχαίων ή άλλων μαθημάτων…έστω και από περιέργεια..να αποκτήσεις τη μαγκιά της γνώσης…επειδή το θες εσύ ο ίδιος και όχι επειδή στο επιβάλλουν οι γονείς και τα φροντιστήρια και οι πανελλήνιες..πράγματι, την πάτησες…την πούτσισες..την πούλεψες..και καλά στέφανα…

    ακόμα και ένα σχολικό βιβλίο ( με το αποκρουστικό εξώφυλλο, και τα νεκρά άχαρα γράμματα-βυθισμένα στη σκόνη μιας άλλης εποχής ) έχει κάτι να σου δώσει…αρκεί να έχεις την όρεξη να το ξεφυλλίσεις έστω…δυστυχώς τα παιδάκια σήμερα (και όχι μόνο σήμερα, αλλά και παλαιότερα ) περιμένουν να τους έρθει η γνώση κατακέφαλα, χωρίς να κάνουν τίποτα γι αυτό…κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους ( το μικρό ή το μεσαίο-δεν είμαι σίγουρος), υποκρινόμενα ότι δυσκολεύονται, και ότι δεν έχουν χρόνο και ότι άλλο θες ή φαντάζεσαι αν φαντάζεσαι,…δεν χρειάζεται το μυαλό του Αλβέρτου για να καταλάβεις τα μαθηματικά γενικής παιδείας ή τη φυσική κατεύθυνσης…θέληση χρειάζεται…αγωνία και περιέργεια για την γνώση- πίσω από το βιβλίο ( το σχολικό ) υπάρχουν νόμοι που είναι η ίδια η ζωή – επεξεργάσου απλά ότι σου προσφέρεται-…και οι εξετάσεις, ή καλύτερα οι βαθμοί που θα πάρεις στις εξετάσεις, απλά αποδεικνύουν τι θέληση που είχες…και σε ένα μικρό ποσοστό επιβεβαιώνουν και τους έξυπνους και επιμελείς ( ταυτόχρονα ) μαθητές…απλά αυτοί λιγοστεύουν ολοένα και περισσότερο…

    ΣΚΡΑΠΑΣ ΔΕΝ ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ ΓΙΝΕΣΑΙ..ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΕΜΠΕΛΗΣ…ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΦΥΤΟΥΚΛΑΣ…ΑΛΛΑ ΣΕΒΑΣΤΗ…

    αν πάλι είσαι σκράπας..και δεν σκαμπάζεις από γράμματα…τότε κάνε κάτι άλλο-πάρε το απολυτήριο ( πράγμα πολύ εύκολο -αφού πια οι καθηγητές δεν βαθμολογούν με βάση την αξία του μαθητή αλλά βάση της εντύπωσης που θα αφήσει ο βαθμός που θα βάλουν σε γονείς και μαθητές-δεν τους νοιάζει στην τελική, και ένα μαθητή του 5 δεν τον κρίνουν αντικειμενικά όπως θα του άρμοζε αλλά διπλασιάζουν τον βαθμό του χωρίς τύψεις και σκέψεις πολύπλοκες- χάριν της παρακμής )και κάνε ότι σε φωτίσει η γκλάβα σου…κάνε κάτι που νομίζεις ότι μπορείς να κάνεις καλύτερα..και νομίζεις ότι σου αρέσει..δε γίνεται να γίνουμε όλοι γιατροι-δικηγόροι-πολιτικοί μηχανικοί-αρχιτέκτονες ή ότι άλλο θέλουν οι μαμάδες μας…ούτε γίνεται να ξέρουμε τι θέλουμε να γίνουμε…

    όσο καλός μαθητής κι αν είσαι, κι όσο κακός μαθητής κι αν είσαι, δεν μπορείς να ξέρεις τι θες να κάνεις..ούτε στα 17, ούτε στα 25, ούτε στα 50 σου-έρχεται η στιγμή που θα πεθάνεις και δεν έχεις ανακαλύψει τι θες πραγματικά να κάνεις…πως γίνεται να έχεις όνειρο να γίνεις κάτι,να σπουδάσεις κάτι, να μάθεις κάτι, από τη στιγμή που δεν το έχεις δοκιμάσει..και από τη στιγμή που δεν το έχεις σπουδάσει…..αδυνατώ να το καταλάβω εγώ αυτό..με συγχωρείτε…όλα είναι θέμα συνήθειας…όλα είναι θέμα ανοιχτού μυαλού…καθημερινή πάλη για το φόβο του αύριο…ελευθερία σκέψης…

    καλό είναι και το σεξ…αλλά μετά από κάποιο σημείο κουράζει-και στα 17 δεν νομίζω να γαμιούνται τα παιδάκια ασύστολα…κι αν γαμιούνται πράγματι, δεν το ευχαριστιούνται όσο θα μπορούσαν…είναι αυτή η έπαρση της ηλικίας που σε οδηγεί ακόμα και να προσποιηθείς οργασμό…ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣ ΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕΣ…

    …πιο υπέροχο πράγμα από τον έρωτα συμφωνώ πως δεν υπάρχει…αλλά μπορεί να συνυπάρξει με όλα αυτά στην δύσκολη εφηβεία των 17- με το διάβασμα και την αγωνιά και τα γυαλιά της μυωπίας…άλλωστε αν αφοσιωνόσουν αποκλειστικά στον έρωτα θα βαριόσουνα αφόρητα και θα χαλούσε η μαγεία του…απ’ την άλλη, η ζωή δε σταματάει στα 17…τότε αρχίζει…και μπορείς να κάνεις ότι θες εσύ…αρκεί μονάχα να το θέλεις…αρκεί να έχεις τη δύναμη να ακούσεις μόνο την καρδιά σου…οι εφηβικοί έρωτες δεν συγκρίνονται με τους φοιτητικούς ή τελοσπάντων με τους μετέπειτα έρωτες…και ναι, το ξέρω πολύ καλά ότι δεν υπάρχει ερωτό-μετρο και οι καρδιές με τα συναισθήματα δεν μπαίνουν σε ζυγαριά…αλλά στα 20 και στα 22 σου, με κάποιον απροσδιόριστα μυστήριο τρόπο ξέρεις να δοθείς καλύτερα..πιο παθιασμένα και πιο ολοκληρωτικά, απ’ ότι στα 17 και 16 σου..που τότε αρχίζεις και μαθαίνεις της καρδιάς σου τα ανεξήγητα…

    και επειδή πολύ το κούρασα το θέμα- ξεχνώντας αρκετά από αυτά που ήθελα να πω ως αποτέλεσμα πολυλογίας…καταλήγω..

    οι πανελλήνιες είναι ένα στοίχημα που πρέπει να βάζεις με τον εαυτό σου…μια αγωνία και μια λαχτάρα μαζί…ένας τρόπος για να αρχίζεις να ανακαλύπτεις τις δυνατότητες σου…τίποτα παραπάνω και τιποτα παρακάτω…εφαλτήριο του ονείρου του κάθε νέου δεν πρέπει να γίνονται οι πανελλήνιες…και κάτι τελευταίο:

    «θάνατος στους φαντασμένους και καταπιεστικούς γονείς- όταν καταλάβουν το λλάθος τους θα είναι αργά-και με τύψεις θα τρέφονται-και θα ντρέπονται»

    έχω τόσα πολλά στο μυαλό που θα μπορούσα να σας γράψω για αυτό το θέμα..σωστά και λάθος μαζί…μα είναι τόσο λάθος ο τόπος για μια τέτοια συζήτηση…δεν με βοηθά να συγκροτηθώ και χάνω τη σκέψη μου…
    …και καλή τύχη στα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΦΙΛΟΜΑΘΗ ΠΑΙΔΑΚΙΑ..ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ, ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΜΟΥ ΣΕ ΟΛΑ..ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΘΗΛΥΚΑ..ΜΑΥΡΑ ΚΑΙ ΑΣΠΡΑ…!!!

  70. j95 said

    Γαμάτος ο afros.

  71. gia kathighth ton kovw.

  72. afros said

    απλά ένας φοιτητής είμαι…

  73. triaina said

    @ afros

    Φοιτητής της «φυτολογίας»?
    Δικαίωμα σου να λες όλα αυτά, αλλά μου κάνουν κάτι σε συντηρητική ναφθαλίνη
    με το συμπάθιο κιόλας που στη βγαίνω αρνητικά, αλλά δικαίωμα μου κι εμένα.

  74. afros said

    LoL…

  75. j95 said

    Δεν πήγα πενταήμερη επειδή διάβαζα[*].

    Οι περισσότεροι από αυτούς που πήγανε, την επόμενη χρονιά είτε δούλευαν σε σούπερ μάρκετ με το 1/5 των χρημάτων που βγάζω τώρα, είτε διάβαζαν 100 φορές πιο σκληρά απ’ ό,τι εγώ για να ξαναδώσουν, είτε ήταν φαντάροι, είτε είχαν πάει στην Αγγλία (και τώρα βγάζουν το 1/2 των χρημάτων που βγάζω).

    Εγώ btw την επόμενη χρονιά πήγα δύο πενταήμερες και έκανα περισσότερες καφρίλες απ’ ό,τι όλοι αυτοί οι θλιβεροί τύποι αθροισμένοι σε όλες τους τις θλιβερές ζωές.

    Ποιος ήταν το φυτό, και ποιος ο cool;

    Συντηρητικός ήμουν εγώ που διάβαζα, ή η Π. που σε αυτή την εκδρομή έμεινε έγκυος από ένα μαλάκα και τον παντρεύτηκε το ίδιο καλοκαίρι και τώρα τρώει το ξύλο της από το δεύτερο άντρα της και βυζαίνει τα παιδιά της και άμα μας βάλεις δίπλα-δίπλα -ή άμα μας βάλεις να συζητήσουμε- νομίζεις ότι είναι η γριά θεία μου από το χωριό;

    Ο afros έχει δίκιο ότι οι Πανελλήνιες δοκιμάζουν αν είσαι σε θέση να βάλεις ένα στόχο και να τον κυνηγήσεις. Και υπόψη ότι δε μιλάμε για ιδιαίτερα δύσκολο στόχο (τουλάχιστον όπως ήταν στον καιρό μου): το να διαβάσεις τέσσερα ή πέντε ή οχτώ μαθήματα πάρα πολύ καλά είναι συγκρίσιμο σε κόπο με αυτό που κάνεις κάθε εξάμηνο σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο, και περίπου 200 εκατομμύρια φορές πιο εύκολο από το να πας σε μια ξένη χώρα με τριπλάσιο κόστος ζωής και να σπουδάσεις δουλεύοντας.

    Και όσοι δε μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στο πρώτο (και όχι λόγω αδικίας του συστήματος που φυσικά και υπάρχει/υπήρχε π.χ. για τους δυσλεξικούς ή για όσους δε μπορούν να παπαγαλίσουν, αλλά λόγω επιλογής τους) έχουν ακριβώς μηδενική πιθανότητα να ανταπεξέλθουν στο δεύτερο.

    Θα ήσουν με το μωρό σου Κωνσταντίνα και θα ζούσατε την κάθε στιγμή, αλλά ξέρεις κάτι; Και πάλι θα υπήρχαν ανούσιες εξετάσεις και μόλις κοβόσουν στο δεύτερο μάθημα θα βρισκόσουν διωγμένη από το πανεπιστήμιο και να πρέπει να ξεπληρώσεις ένα φοιτητικό δάνειο ισόποσο με αυτά που θα βγάζατε σε 10 χρόνια και οι δύο μαζί ως ανειδίκευτοι σε αυτή τη χώρα.

    Χώρες με πιο ορθολογικά συστήματα από την Ελλάδα υπάρχουν πολλές. Χώρα που να έχει λιγότερη σημασία ο ανταγωνισμός (και κατ’ επέκταση η ταξικότητα) δεν υπάρχει καμία.

    [*] και επειδή η γκόμενά μου πήγαινε Β’ Λυκείου και επειδή σιχαινόμουν όσο τίποτα τις φάτσες του 99% των συμμαθητών μου, αλλά όλα αυτά χωρίς βλάβη της γενικότητας.

  76. na sou thymisw tote, oti otan klh8hka na spoudasw kati pou pragmatika mou arese, xtypaga eikosaria xwris katholou diavasma (kai milame gia anatomies-fysiologies-dermatologies kai o,ti aposth8ish thes). So, afto pou lew einai pws an yparxei ena tsik endiaferontos gia to mathima h tis spoudes ta pragmata tha htan polyyyy diaforetika akoma kai gi’aftous pou thewreite anepidektous. Gia mena den yparxei anepidektos mathisews. Yparxei anepidektos didaskalias.

  77. zouzouna said

    αχ αστα κοπελιά!εγω εδωσα 3φορές(μα να κρατήσω εκθεση με 16????)οντως ελεηνη περιοδος της ζωής!!!!δε ξερω τι 8α έκανα αν γυριζα το χρονο πισω.αυτο που χαρηκα παντως ειναι οτι οταν κανεις δε το περίμενε εγω μπηκα και τους το κοπανησα κιολας(σκληρο αλλα ωραίο)και σιγουρα μετάνιωσα που δεν συνέχισα τα γαλλικα μου!!!!μαλακιααααα
    ευτυχως δεν ειχα ανακαλυψει το σεξ τοτε

  78. Lida said

    είτε είχαν πάει στην Αγγλία (και τώρα βγάζουν το 1/2 των χρημάτων που βγάζω).

    Η παραπάνω πρόταση ισχύει αν βγάζεις πάνω από 6 χιλιαρικα καθαρά τον μήνα.

  79. j95 said

    όχι, γιατί εσύ είσαι η μία στους 100 από Αγγλία, ενώ εγώ είμαι οι 98 στους εκατό από πολυτεχνείο και εσύ είσαι senior ενώ εμένα είναι η πρώτη μου κανονική δουλειά.

  80. Lida said

    ενώ εγώ είμαι οι 98 στους εκατό από πολυτεχνείο

    Κόψε κάτι…η μάλλον κόψε πολύ.

  81. j95 said

    Άσε μας ρε Λήδα που σου θίξαμε τα αγγλικά πανεπιστήμια.

    Αυτό που προσπαθώ να πω Κωνσταντίνα είναι ότι οι Πανελλήνιες είναι ένας μηχανισμός ταξικής επιλογής μέσω της Γ’ βάθμιας εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση της πρόσβασης σε καλές εργασιακές θέσεις. Ταξικής επιλογής που τείνει όλο και περισσότερο στην ταξική στασιμότητα όσο η Ελλάδα συγκλίνει με τις υπόλοιπες καπιταλιστικές χώρες (και btw έχουμε πάρα πολλές σχολές -κυρίως θεωρητικές- που οδηγούν πλέον στην ανεργία γιατί οδηγούσαν σε καλές δουλειές μόνο στα πλαίσια μιας κρατικής εσωστρεφούς οικονομίας).

    Όποιος νομίζει ότι τα πράγματα είναι λιγότερο ταξικά στην Αγγλία που κόβεσαι για ένα μάθημα (κάτι που μπορεί μεν να σου συμβεί άμα είσαι τεμπέλης αλλά μπορεί επίσης να σου συμβεί άμα είσαι η 20χρονη Χάριετ η οποία τυγχάνει μαύρη και φτωχιά που πρέπει να διαβάσει αφού έχει τσακίσει τον κώλο της ένα δεκάωρο γιατί το φοιτητικό δάνειο μόλις που φτάνει για τα δίδακτρα) αυταπατάται οικτρά. Δεν τις λένε «προχωρημένες καπιταλιστικές χώρες» χωρίς λόγο.

    Συνεπώς αν υπάρχει κάτι άδικο είναι η ταξικότητα του κοινωνικού μας συστήματος.

    Από εκεί και πέρα όσοι δε συνειδητοποιούν (προσοχή: όχι «όσοι λόγω της αδικίας του συστήματος αδυνατούν να ανταπεξέλθουν») στα 16 και στα 17 τους ότι μπροστά τους βρίσκεται μια διαδικασία ταξικής επιλογής[*] και ότι σε κάθε περίπτωση το να κατρακυλήσεις απαιτεί πολύ λιγότερο κόπο από το να ανέβεις και προτιμούν να κωλοβαράνε σε μαθητικές μαλακίες με άτομα που σε δυο χρόνια κατά 99% δε θα θυμούνται αντί να διαβάσουν, ε με συγχωρείς αλλά τα ψιλοθέλει ο κώλος τους.

    [*] και δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να το παρατηρήσεις, συγκρίνοντας πώς τα περνάει π.χ. ο μέσος στρατιωτικός σε σχέση με το μέσο ανειδίκευτο υπάλληλο σούπερ-μάρκετ.

  82. Lida said

    Το θέμα δεν είναι κατά πόσο αυτά που γράφεις μπορούν να θίξουν εμένα η τα αγγλικά πανεπιστήμια. Το θέμα είναι οτι γράφεις ανακρίβειες.

    Τα πτυχία του ΕΜΠ και του πολυτεχνείου Κρήτης δίνουν κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας απέναντι σε αντίστοιχες σχολές άλλων ελληνικών πανεπιστημίων αλλά όχι απέναντι στα πτυχία ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.

    Κάποιος που θα διαβάσει τα παραπάνω σχόλια μπορεί να μείνει με την εντύπωση ότι αν καθίσει να σκιστεί για να μπει στο ΕΜΠ θα εξασφαλίσει θέση με διπλάσιο μισθό από ότι ένας απόφοιτος πανεπιστημίου της Αγγλίας. Αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση.

  83. Πρασινο αλογο said

    «Τα πτυχία του ΕΜΠ και του πολυτεχνείου Κρήτης δίνουν κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας απέναντι σε αντίστοιχες σχολές άλλων ελληνικών πανεπιστημίων αλλά όχι απέναντι στα πτυχία ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.»

    Oταν λες Ευρωπαικα πανεπιστημια ελπιζω να εννοεις το πολυτεχνειο της Ζυριχης η του Παρισιου και οχι το 95% των Βρεττανικων πολυτεχνειων με τριετη φοιτηση και αποφοιτους που ξερουν το πολυ….. προσθεση…

  84. Lida said

    οχι το 95% των Βρεττανικων πολυτεχνειων με τριετη φοιτηση και αποφοιτους που ξερουν το πολυ….. προσθεση…

    Μπορεί να μην είναι όλα τα Βρετανικά πανεπιστήμια Α κατηγόριας αλλά πολλά από αυτά είναι αξιόλογα. Αλώστε αυτά προμηθεύουν σε αρκετά μεγάλο ποσοστό την Βρετανική (αλλά και παγκόσμια) αγορά εργασίας σε τομείς όπως το ΙΤ αλλά και σε διάφορες άλλες κατηγορίες τεχνικών επαγγελμάτων.

  85. Akraida said

    Παιδια εγω ειμαι φετος 2α λυκειου!
    Περιττο βεβαια να σας πω πως απο φετος ξεκινησαν καθε ειδους μαλακιες.Απο το κωλοσχολειο μέχρι τα γαμημένα τα φροντιστηρια και τις εξετασεις.Και αν σας πω πως η τωρινη περιοδος των εξετασων ειναι η πιο χαλαρη???Και ξέρετε γιατί???
    Γιατι σε όλη τη διαρκεια της χρονιας (με εξαιρεση τον ενα μηνα καταλήψεων – οπου και εκει καθε μερα μπινελικονομουν με καποιους γονεις οι οποιοι πιστευαν πως το σχολειο σου μαθαινει) το προγραμμα μου ηταν ξυπνημα – σχολειο – σπιτι (για 1 ωρα) – φροντιστηριο και μετα σπιτι για διαβασμα ωσπου κατεληγα εξουθενωμενος να πεφτω σαν κουτσουρο για υπνο για να εχω δυναμη να επαναλαβω τα ιδια σκατα την επομενη μερα….
    Με την κοπελα μου???Δεν συμπιπτουν οι ωρες στο φροντιστηριο και ετσι εχω καταληξει σχεδον να μην θυμαμαι το ονομα της…
    Για σεξακι??Ωραιο το αστειο – παμε παρακατω…γιατι ειχα ξεχασει τι σημαινει η λεξη (με καποιες ελαχιστες εξαιρεσεις) ωσπου να ερθουν οι εξετασεις και να αποκτήσω ξαφνικά απλετο χρονο και αδειο σπίτι…
    Και ξερετε ποιο ειναι αυτο που με διαολιζει πιο πολυ???Πως ενταξει εγω να ξεκολωθω στο διαβασμα για να μπω σε μια σχολη αλλα γνωρισα μεσω chat ( περσι γιατι φέτος σιγα μην χαλαγα τον χρονο μου σε chat ) μια κοπελα η οποια ειναι Ελληνιδα και σπουδαζει στην Αγγλια!Και αντι να δουλεψει λιγο να βοηθησει τουσ γονεις της που ξεκωλονονται να πληρωνουν ή εστω να διαβαζει για να παρει κανα καλο βαθμο καθεται ολη μερα μπροστα απο μια οθονη και ασχολειται με το chat…
    Και σκέφτομαι τελικα…αξιζει???
    Η απαντηση ειναι καθαρα οχι…αλλα αφου δεν μπορω να κανω κατι αλλο θα παλεψω για αυτο…

  86. gyrologos said

    Άν ο άνθρωπος είναι μαλάκας και σπουδάσει και πάρει τρία πτυχεία και εκπονήσει ένα διδακτορικό, δεν θα πάψει ποτέ να είναι ένας μαλάκας με τρία πτυχεία και ένα διδακτορικό.

    Οτιδήποτε κάνουμε,πρέπει να μας αρέσει για να το κάνουμε και δεν πρέπει να απολογούμαστε κιόλας. Ό,τι κι’αν είναι: γκομενιλίκια,μελέτη, εργασία,διάβασμα, διασκέδαση, χάσιμο στο ιντερνέτ(!), σχέσεις,ταξίδια κλπ.

    Οσο για τα λεφτά, κανείς δεν μπορεί να ξέρει μετά από 15-25 χρόνια από την λήψη του πτυχείου – που είναι το μέσον της εργασιακής διάρκειας 35 ετών – ποιές θα είναι οι συνθήκες της αγοράς εργασίας, και ποιά καινούρια επαγγέλματα θα προκύψουν και ποιά παλαιά θα απαξιωθούν.

    Δηλαδή ακόμη και στον επαγγελματικό προσανατολισμό ακολουθήστε την καρδιά σας, το ένστικτό σας, την τύχη σας κλπ χωρίς να σταματάτε την προσπάθεια και την δουλειά, επίμονα, πειθαρχημένα και με στόχους ξεκάθαρους.

  87. j95 said

    Ναι ναι, «δε μετράνε τα λεφτά», «be yourself», «σημασία δεν έχει η εμφάνιση αλλά ο εσωτερικός κόσμος» και μετά αυτός που τα πίστεψε όλα αυτά γράφει 20 στην έκθεση και μπαίνει στο τμήμα Φιλοσοφίας (μαζί με άλλους 200 [κάθε χρόνο]) και όταν συνειδητοποιήσει τι έκανε αρχίζει τις καταλήψεις με αίτημα να μπορεί να διδάσκει φιλολογικά μαθήματα σε Γυμνάσια.

  88. harisheiz said

    Οι Πανελλήνιες είναι σαν τις παιδικές ασθένειες, παραθέτω το link http://crazycows.wordpress.com/2007/05/25/%ce%a0%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ae%ce%bd%ce%b9%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%ac%ce%bb%ce%bb%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b1%cf%83%ce%b8%ce%ad%ce%bd/

  89. αμελιαν said

    Το ελληνικο συστημα παιδειας εχει περισσοτερες τρυπες απο οτι ενα ελβετικο τυρι! οι γονεις θελουν τα δικα τους, οι καθηγητες επεισης, οι φιλοι επεισης, ο δεσμος το ιδιο και εσυ καθεσαι και τους κοιτας. Εν τω μεταξυ, πρεπει να ξεσκιστεις τωρα στα 17 να διαβαζεις [εννοω 8 ωρες στο σχολειο, 3 στο φροντηστηριο και 2 με 3 ωρες μονη σου σπιτι] για να μπεις σε ενα πανεπιστημιο που δε σου εγγυαται ΟΥΤΕ καν αμεσως δουλεια!

    Εγω ειμαι 16+ τωρα και μαλλον με βλεπω να κραταω το απολυτηριο [που θα ειναι στανταρ πανω απο 19] για να μπω σε κανενα καλο πανεπιστημιο της αγγλιας. Ειναι το ονειρο μου απο μικρη να παω στην οξφορδη αλλα οι γονεις μου μου λενε πως δεν ειμαι ουτε τοσο εξυπνη , ουτε τοσο επιμελης, ουτε τοσο πλουσια για να παω εκει. Με λιγα λογια, μου λενε [παρ’οτι οι βαθμοι μου ειναι απο 19 και πανω] οτι δεν ειμαι αρκετα καλη για να παω εκει. Το οτι στα 15 διαβαζα αντι για κομικς τη βιογραφια του ντεκαρτ και στα 15 εγραφα για πλακα τη γνωμη μου για την εξωτερικη πολιτικη των Η.Π.Α. στα αγγλικα ειναι κατι τελειως δευτερευων για αυτους. Παρολα αυτα , δες μαλακια! Αν πηγαινα να γινω κομμωτρια, δε θα ειχαν κανενα προβλημα!!!
    Εγω θα παρω υποτροφια και θα παω!!!! Οπωσδηποτε! Εχω το δικαιωμα να πραγματοποιω τα ονειρα μου και κανενας δε θα μου τα στερησει! δε θα κανω εκπτωσεις στις αναγκες μου ουτε θα περιοριζω τα δικαιωματα μου.

    Και μετα απο ολα, ανεπτηξα μια θεωρια την οποια ΚΑΝΕΝΑΣ δε θα με κανει να την αμφισβητησω οθτε για δευτερολεπτα! Και καλο θα ηταν να την χρεισημοποιησετε και εσεις ως μοττο σε ολη τη διαρκια της ζωης σας.

    Η θεωρια ειναι αυτη:
    Μπορει να μην αξιζω τα παντα [οπως πολλοι μοθ λενε η μου δειχνουν] αλλα αυτο ειναι γιατι αξιζω μονο το καλυτερο.
    και οποιος δε συμφωνει ή εχει αντιρησεις, ασ παει να γαμηθει!

  90. αμελιαν said

    ρε παιδια, για πιο βιβλιο μιλατε ολοι?

  91. marilenaki.... said

    ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ…ΒΟΗΘΕΙΑ….!!!!!!!ΕΙΜΑΙ 17 ΧΡΟΝΩΝ….ΕΧΩ ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΘΕΙ…ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΩΣΩ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ…ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΜΕΣΩ Ι.Ε.Κ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗ ΔΙΝΟΥΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ……..ΕΚΠΕΜΠΩ Σ.Ο.Σ….ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΣ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ…!!!!

  92. harisheiz said

    Δώσε Πανελλήνιες…

  93. Maggie said

    Μήπως έχεις και τίποτα για τις κατατακτήριες εξετάσεις???

  94. ALONZAFANDELAPATRIPAMEGIATRELESSTOPARI said

    Γεια σε όλους. Θα σας φανεί παράξενο αλλά μου άρεσε πολύ ο τρόπος έκφρασής σου παρ’όλο που πάω ΄Β Γυμνασίου. Όμως έχω έναν αδερφό που είναι στο πρώτο χρόνο. Κι εκείνος με έβριζε στα γερμανικά αλλά έμαθα κάποιες λέξεις.

  95. ALONZAFANDELAPATRIPAMEGIATRELESSTOPARI said

    Γεια σε όλους. Θα σας φανεί παράξενο αλλά μου άρεσε πολύ ο τρόπος έκφρασής σου παρ’όλο που πάω ΄Β Γυμνασίου. Όμως έχω έναν αδερφό που είναι στο πρώτο χρόνο. Κι εκείνος με έβριζε στα γερμανικά αλλά έμαθα κάποιες λέξεις. ωδ

  96. koulia150590 said

    Να πάνε στο διάολο οι ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ!!!!!
    ΑΝ δεν περάσατε ΧΕΣΤΗΚΑΤΕ…Σκοπός του ανθρώπου είναι να πετύχει στη ζωή όχι στις ΠΑνελλήνιες!!!!!!

  97. marianna.. said

    euxaristw pl ola ta paidia gt mporw na pw oti me voithisan para polu…dinw se mia vdomada panellinies exw agxwthei se trela alla dn antexw allo.perasa ena xrono mes sto agxos kai stn piesi prokeimenou na mn apogoiteusw kanenan k ustera twn eauto m..
    exw diavasei polu 8a elaga…grafw kala sta diagwnismata tou frontistiriou alla dn einai arketo…ais8anoumai les ka 8a paw stn kremala…oti 8a ka8oristei i zwi m apo 6 gamoma8imata sta opoia an dn grapsw kala dn exw kamia pi8anotita epitixias gia to mellon…
    mallon twra vlepw ta pragmata etsi…
    pantws elpizw na alla3ei auto to sistima gt apla dn palevetai…
    se katastrefei…….

  98. Παιδιά χαλαρά.Εγώ που σπουδάζω λέω να τα παρατήσω…Για όλους έχει ο Θεός , αρκεί να φροντίζουμε το είναι μας.Α και ρίξτε και καμια ματιά στο ριμαδομπλογκ μου.

  99. […] χάνεται και το όνομα του… Κατά λάθος έπεσα στο Post της X-Psilikatzous σήμερα και διάβασα αυτή τη μακρινή και τόσο τρομακτική […]

Σχολιάστε

 
