X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

PIPES

Posted by Constantina Delimitrou στο Ιανουαρίου 30, 2007


«Αυτοί που δεν γνωρίζουν την ιστορία τους είναι καταδικασμένοι να την ξαναζήσουν».

Δεν έχω ακούσει μεγαλύτερη βλακεία απ΄αυτήν. Ενίοτε μπορεί να ισχύει για πράγματα που αφορούν ανθρώπινες συμπεριφορές και πρακτικές αλλά σίγουρα όχι για την ιστορία.
Η ιστορία είναι άπειρα πιθανότερο να επαναληφθεί και να καταδικάσει αυτούς που την ξέρουν παρά τους άσχετους.

Face it: Ούτε για πλάκα δεν θα μου είχε περάσει απ΄το μυαλό ότι είμαι ανώτερη από άλλους λαούς ή ανθρώπους, ούτε για πλάκα δεν θα σκεφτόμουν να πολεμήσω για να κατακτήσω ένα κομμάτι γης που μου το ΄πανε για «δικό μου», ούτε για πλάκα δεν θα σκεφτόμουν την πατρίδα μου να χωράει σε συγκεκριμένα χωρικά ύδατα, σύνορα, γλώσσες, ανθρώπινα εμπόδια. Ούτε στο πιο προχώ σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Αλλιώς θα τα ΄χα στο μυαλό μου και να που έφτασε η στιγμή που αυτά που σκέφτομαι μου τα στέρησαν, αντικαθιστώντας τα με όλες αυτές τις μπούρδες που σκέφτονταν κάποιοι μαλάκες στο παρελθόν. Πάρτε ένα παιδί και διδάξτε το ιστορία. Του γαμήσατε τα πρέκια. Του στερήσατε το δικαίωμα να σκεφτεί τον μελλοντικό κόσμο όπως τον φαντάζεται εκείνο, μακριά από αρρωστημένα μυαλά. Το χώσατε σε έναν φαύλο κύκλο που το «καταδικάζει» να ξαναζήσει την ιστορία. Και μετά απ΄όλα αυτά, τι πιο λογικό; Του δώσατε και τέτοια τρομακτικά ρητά για να μην ξεφύγει απ΄τα γρανάζια σας. Η ιστορία σαφώς και έχει μαθήματα να δώσει. Όχι όμως αυτά που νομίζετε και προβάλλετε, ριζώνοντας πράγματα σε ανθρώπους που δεν είναι απαραίτητο να χωθούν τόσο βαθιά. Και όχι στην ηλικία που τα δίνει.

“A person who has experienced just how easily and simply beliefs can be created or removed views beliefs as voluntarily adopted art forms. They cease to be things to kill and die for. Rather than asserting victimhood, the person deliberately focuses attention on creating solutions where lines in the sand are erased, and “enemies” are welcomed home as allies”. Nelson Mandela


Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

24 Σχόλια to “PIPES”

  1. oops said

    ελα χρυση μου τωρα, αντιγραφεις ενα ξενο υφακι για να το παιξεις καπως… μονο και μονο για να πεσεις στην λουμπα

    αν η ιστορια λοιπον οπως λες εχει να δωσει μαθηματα (εστω και οχι αυτα που νομιζουν.. ποιοι?) πρεπει λοιπον να την μαθω αλλοιως θα χασω αυτα τα μαθηματα!! (ελπιζω να μας τα μαθεις εσυ που τα κατανοεις προφανως και πιανεις πουλια στον αερα!)

    το ρητο που ετσι ξεκαρφωτα πετας μιλαει για την ιστορια και οχι για την ερμηνεια των ιστορικων γεγονοτων (πχ το 1821 η ο Β’Π.Π. ειναι γεγονος, οι αιτιες που τον δημιουργησαν ειναι θεμα ερμηνειας και πολιτικης αναλυσης και θρησκευτικου φανατισμου και οτι γουσταρεις δε με νοιαζει! μηπως να μην το λεμε??)

    face it: καποιοι σε γουσταρουν για σκλαβο κι ο καλυτερος τροπος ειναι να σου αφαιρεσουν την ιστορικη μνημη (μνημη ειπα, οχι ερμηνεια ετσι?)

    oops!

  2. «το ρητο που ετσι ξεκαρφωτα πετας μιλαει για την ιστορια και οχι για την ερμηνεια των ιστορικων γεγονοτων»

    και τί είναι ακριβώς αυτό που σε κάνει να πιστεύεις ότι διδάσκεσαι ιστορία και όχι ερμηνεία; Μήπως ας πούμε τα στερεότυπα που κουβαλάνε οι Έλληνες για τους Τούρκους;

    Χρυσή μου λοιπόν όταν μιλάω για τα αληθινά μαθήματα ιστορίας εννοώ όλα αυτά που αφορούν πραγματικά επιτεύγματα και όχι να αναλώνονται τα βιβλία σε τόμους ολόκληρους ποιός έσφαξε ποιόν και με εντολή ποιού κ.τ.λ.

    Τεσπα, το υφάκι σου δεν με προδιαθέτει για περαιτέρω ανάλυση. Και αρκετά έγραψα.

  3. mn8 said

    Wow, το μεσημερι ετυχε να γραψω ενα ποστ με πολυ παρομοιο θεμα. Check it out…

    Οσο για το δικο σου ποστ…Να θεσω και ενα ερωτημα που εχει να κανει με ενα καθαρα ιστορικο γεγονος και οχι με την ερμηνεια του, ετσι, για το παρεμπιπτοντως του πραγματος:

    Η Θεσσαλονικη αραγε επεσε σε βουλγαρικα χερια;

    Γιατι το σχολικο βιβλιο της Γ’ Λυκειου λεει σε ενα σημειο οτι ο Βενιζελος προλαβε τους Βουλγαρους εξω απο την Σαλονικα, και 10 σειρες πιο κατω λεει οτι τους εβγαλε με την βια εξω απο αυτην… Α ναι, και μου εχουν μεταφερει λογια Ελληνα ιστορικου που διδασκει στο Δημοκριτειο στην Κομοτηνη, οτι η Θεσσαλονικη εμεινε 3 μερες σε βουλγαρικα χερια…

    Το πιο απλο παραδειγμα ειναι απλο. Στο σχολειο μπαινεις σχεδον tabula rasa και, αν πιστεψεις οσα σου λενε, βγαινεις το λιγοτερο πατριωτης και στην χειροτερη φασισταριο του πουτσου.

    Τα χαιρετισματα μου😉

  4. όπως καταλαβαίνεις ο μν8 είναι ένα από αυτά τα παιδιά που όπως λες του γαμήσανε τα πρέκια. 😀

    (νταξ, ξενέρα το σχόλιο, αλλά δεν κρατιόμουν)

  5. mn8 said

    Οχι αγαπη μου γλυκια, εμενα ακριβως και ΔΕΝ μου τα γαμησανε τα πρεκια🙂 Κοιτα μην τα γαμησεις εσυ τα πρεκια στα μαθητουδια σου :Ρ

  6. (τι είναι τα πρέκια μαρή; :P)

  7. Rodia said

    Οπα! ευκαιρία να γράψω αυτό που διηγόταν ο παπούς μου, που έμεινε με το τάγμα του 2-3 μερόνυχτα μέσα στο βάλτο των Γιανιτσών, το νερό ίσαμε το στήθος και το ντουφέκι πάνω από το κεφάλι να μη βραχεί, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή να προελάσουν στη Θεσσαλονίκη -το Σαλονίκι, όπως τό’λεγε. Στο Σαλονίκι γινόταν χαμός, αλλά από τις δυνάμεις της Αντάντ πρώτη η Ελλάδα μπήκε με διαφορά στήθους (λίγων ωρών) από τους Γάλλους. «Αν μπαίναν άλλοι εκτός από μας, θα τό’χαμε χάσει το Σαλονίκι» έλεγ’ ο παπούς μου και ψιλοδάκρυζε. Από υγεία, ταύρος ως τα βαθειά του γεράματα. Το νερό, όπου μούλιαζε τόσες ώρες ξάγρυπνος, δεν τον είχε πειράξει καθόλου.
    Λεπτομέρειες μη ρωτάτε, έγραψα όσα θυμάμαι. Τα υπόλοιπα κάπου θα βρίσκονται, ελπίζω κάποιος ιστορικός να τα αναφέρει. Δεν ενδιαφέρθηκα να τα βρω και για εκείνη την εποχή ελάχιστα γνωρίζω άλλα εκτός από τις διηγήσεις του. Στη Μικρασία δεν πήγε ο παπούς μου, ήταν μεγάλος πια για πόλεμο, έτσι άρχισα να μαθαίνω από βιβλία.
    🙂 ξέρεις, και η ιστορία έχει πολλές όψεις.. δύσκολη η αντικειμενικότητα.. μάλλον δεν είναι δυνατό να υπάρχει, τη στιγμή που στη ροή του χρόνου υπάρχουν νίκες, ήττες, προδοσίες… ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΜΑΣ, ε

  8. Rodia said

    πατα το νικ ΕΔΩ να βγεις στο φρεσκο μου παιδακι😉

  9. giannis said

    «και τί είναι ακριβώς αυτό που σε κάνει να πιστεύεις ότι διδάσκεσαι ιστορία και όχι ερμηνεία; Μήπως ας πούμε τα στερεότυπα που κουβαλάνε οι Έλληνες για τους Τούρκους;»

    Το ρητό είναι σωστό, είναι ουδέτερο και αντικειμενικό. Μιλάει για την ιστορία και όχι για τις ερμηνείες και την παραποίηση της. Όσοι δεν γνωρίζουν την ιστορία επειδή την έμαθαν διαστρεβλωμένη, θα την ξαναζήσουν για να την μάθουν σωστά.

    Πώς ξεχωρίζεις την αλήθεια από τις παρερμηνείες; Αυτό έχει σχέση με την κριτική ικανότητα του καθενός και την διάθεση του να ψάχνει και να αναζητά όλες τις εκδοχές.

  10. Fraoula said

    H x-psilikatzoy exei piasei to nohma ths ellhnikhs (giati mono gi’ afthn kserw sigoura) ekpaidefshs se oti afora to ma8hma ths istorias. Sto uni 8umamai eixame kanei se ena ma8hma mia meleth gia to pws parousiazontai oi eikones Tourkwn sta ellhnika egxeiridia kai Ellhnwn sta tourkika h to pws parousiazetai to idio gegonos apo ta sxolika egxeiridia twn 2 xwrwn. Tis xaotikes diafores vevaia tis fantazeste. Opws epishs kai thn ypogeia prospa8eia na perasei to mhnuma tou kakou ‘allou’ se antidiastolh panta me ton kalo eafto mas, pou apla noiazetai kai agapa thn patrida tou. Les kai o allos den kanei akrivws to idio.

  11. Fraoula said

    A kai btw peite mas nte. Ti ein’ ta prekia??

  12. adamo said

    Το πρέκι.
    Ο Πρέκι

  13. Σας παραπάμεπω σε πρόσφατο post του Ροΐδη (http://roides.wordpress.com/2007/01/30/pwsgrafetai/) και στα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια σχετικά με το θέμα της διδασκαλίας της ιστορίας. Η οποία θα εξακολουθήσει δυστυχώς να γράφεται στα σχολικά βιβλία διαστρεβλωμένη μέσα από τη ματιά της εκάστοτε εξουσίας και των συμφερόντων που εξυπηρετεί. Όσο για τους «επαγγελματίες» ιστορικούς που γνωρίζουν κάτι παραπάνω, συχνά δεν είναι παρά μια χούφτα ακαδημαϊκών που τσακώνονται για το κουκουνάρι του δέντρου και συχνά αγνοούν ότι είναι περικυκλωμένοι από ολόκληρο δάσος.

    Επίσης, ίσως βρείτε διασκεδαστικό το (ομολογουμένως ισοπεδωτικό) τελευταίο post μου, που τιτλοφορείται «Δίνη Ολικής Αντίληψης».

  14. Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα.
    Προτείνω να διδάσκοντε μόνο αναγνωση γραφή και αριθμητκή στα σχολεία.Τίποτα σπουδαίο,τις πράξεις μόνο.
    Τα υπόλοιπα να τα μάθουν μόνα τους.
    Τι ωραίος κόσμος που θα ήταν!

  15. roidis said

    συνέχισε να κυνηγάς την ηλιθιότητα ψιλικατζού μου και μην ακούς κανένα.
    είτε τους ακούς είτε όχι Αυτοί πάλι πλειοψηφία θά’ναι

  16. Rodia said

    Αυτό που ξέρω, επειδή μου το έμαθε ο σοφός γέρων, είναι ότι όλοι το σχέδιο υπηρετούμε. Ο,τι και να γίνει, να διδάσκεται έτσι ή αλλιώς η ιστορία ή και να μη διδάσκεται καθόλου, το σχέδιο θα θριαμβέψει!
    +σχεδίασονπαπάριαναφυτρώσουνπαπαριές+

  17. periplanhths said

    to na 3ereis thn istoria… akoma kai tis ermhneies (lan8asmenes h swstes) ths istorias, einai aparaithto… (einai san na mazeueis sumpuknwmenes empeiries se mikro xroniko diasthma).

    o an8rwpos pou 3erei istoria, kai logika (elpizw) to rhto ennoei olh thn istoria oxi mono thn dikh sou, boh8aei polu sto na mhn kaneis ta idia la8h, estw kai an ta la8h einai twn ermhneiwn kai oxi ths alh8inhs istorias.

    to na mhn didaskesai thn istoria wste na mhn se diastreblwnoun san an8rwpo, einai to idio me to na les oti den prepei oi goneis na didaskoun tipota ta paidia tous gia ton idio logo kai mono. ermhneies 8a einai kai pali.

    ton idio rolo exoun kai ta sxoleia, na parexoun sta paidia gnwseis, estw kai lan8asmenes, wste na exoun ena metro sugrishs. h paireterw eu8unh einai sto ameso oikogeiako kai filiko periballon na dei3ei sto ka8ena apo auta ta paidia ti na krathsei kai ti na diapseusei.

    oops: filarako, mhn eisai toso au8adhs. den eisai o pio e3upnos an8rwpos ston kosmo… uparxoun kai pio e3upnoi, pes thn gnwmh sou kai filika kane kritikh se auta pou leei o allos.

    psilikatzou: prospa8hse otan den sumfwneis se kati na mhn eisai apoluth, o kosmos den einai toso aplos wste na les oti kati einai swsto h la8os. oute yparxei antikeimenikothta, ta panta einai upokeimenika.

  18. στα γρήγορα (αργότερα αναλυτικά προς όλους). Η φράουλα έπεσε μέσα. Μιλούσα για μένα. Γι΄αυτά που έμαθα και προσπαθώ με κόπους να ξεμάθω. Για τον τρόπο που σκέφτομαι και προσπαθώ να αποβάλλω και άλλα πολλά.

    Περιπλανητή, θα το προσπαθήσω. Θεωρούσα ως τώρα πως δεν ήμουν απόλυτη αλλά τελικά μου το ΄χουν πει τόσοι πολλοί άνθρωποι που αρχίζω και το σκέφτομαι.Μόνη μου δικαιολογία ο γραπτός λόγος που θες δε θες δεν μπορεί να σου δείξει την χαρούμενη φάτσα μου όταν μου μαθαίνετε πράγματα και όταν μου τραβάτε το αυτί.😀

  19. maria said

    Pote den esthanthika kalitera oso apo tin stigmi pou evala mia apostasi 2000km anamesa se mena kai stis eidiseis tou MEGA/ANTENNA kai afisa pisw sto patriko to vivlio istorias.
    Toulaxiston oson afora tous tourkous kai to poso kaka plasmata einai.
    ante gamidia m’aftin tin istoria.
    den tha xanaemplakw se tsakwmo epi tou thematos, to kana prin kana dio mines…
    elpizw to pedaki mou na mporesei na zigisei kai na krinei…
    Ftanei pia me ta stereotipa.

  20. diml said

    Τελικα o sykofanths στο μοτο του «Ειμεθα περισσοτεροι απο οτι φανταζεστε» ειχε δικιο… respect

  21. Mn8, το διάβασα. Γαμάτο το κειμενό σου και πιο γαμάτο το μήνυμα. Πολύ μου την έχει σπάσει που κάποια πράγματα τα έμαθα λάθος και ένα παραπάνω το ότι δεν μπορώ να υποψιαστώ τι άλλο έχω μάθει λάθος. Στους τέσσερις τοίχους του εγκεφάλου μου οι τρεις έγιναν λαμπόγυαλο. Άμα γκρεμιστεί και ο τελευταίος, θα τους πάρει ο διάολος και θα τους σηκώσει όλους τους.😀

    Μαριλίνα, aaaa χαλάρωσε φιλενάδα. Είδαμε και πάθαμε να σε ζευγαρώσουμε, μην χάσουμε το κελεπούρι στα καλά καθούμενα! 😀

    Rodia, φυσικά είναι δύσκολη. Απλά σκέφτομαι ότι η αντικειμενικότητα των ιστορικών ίσως θα μπορούσε να γίνει λιγότερο υποκειμενική. 😉

    (ροδιά και ροίδη – το ΄χει το όνομα φαίνεται- κάποια στιγμή θα σιάξω τα λινκς μου – σας διαβάζω από bloglines και τα ‘χω ψιλορημάξει εδώ μέσα).

    Γιάννη πολύ σωστά. Αν ξαναδιαβάσεις το κείμενο που έγραψα (κι αν λάβεις υπ΄όψιν ότι το γράφει ένας άνθρωπος σε ένα μπλογκ, aka υποκειμενικά και με όλα τα σκατά που πιθανόν να έχει στο κεφάλι του για να γράφει έτσι) δεν λέμε κάτι διαφορετικό. 🙂

    Φράουλα, δεν ξέρω για την ελληνική εκπαίδευση αυτή τη στιγμή. Μιλάω για μένα και για την γενιά μου. Τούρκοι = μαύρα θηρία με γιαταγάνια, πλοκάμια, κυνόδοντες και σατανιστές. Κάπως έτσι. 😀

    Adamo, σ΄ευχαριστώ. Έχεις καταντήσει η προσωπική μου wiki με τις πάντα έγκαιρες παρεμβάσεις σου. 🙂

    Helix και τον Ροίδη διάβασα και τον Πανούλη και καμμιά εικοσαριά άλλους. Πόνεσε το κεφάλι μου και… αυτό το κείμενο προφανώς ήταν το αποτέλεσμα. Btw, καθόλου ισοπεδωτικό το κείμενό σου. Για να καταλάβεις δηλαδή σε τι αλλοπρόσαλο άτομο έπεσες.🙂

    Μαραμένα Σύκα, με τα τωρινά δεδομένα συμφωνώ. Σε έναν ιδανικό κόσμο, θα ήθελα ένα παγκόσμια συμφωνημένο βιβλίο ιστορίας όλης της γης. Για οικονομία χώρου θα χωρούσαν μόνο ξερά γεγονότα.😀

    Ροίδη, αυτό που συμβαίνει δεν είναι καθόλου θέμα ηλιθιότητας. Θα ήταν εύκολο αν ήταν έτσι. Είναι θέμα βιωμάτων. Ακόμα και την μεγαλύτερη μυαλουδάρα του κόσμου να έχεις, τα βιώματα δεν ξεριζώνονται και ας χτυπιέται κάτω ο Μαντέλα και ο κάθε Μαντέλα.

    Ροδιά, δεν είναι έτσι. Είπαμε, είμαι ισοπεδωτικιά αλλά όχι κι έτσι. 😉

    Περιπλανητή, γουέλ, σου έχω απαντήσει. 🙂

    Μαράκι, ίσως εσύ λόγω απόστασης καταλαβαίνεις καλύτερα αυτό που θέλω να πω. Θενκς ρε. 😀

  22. Diml, θα φανεί. 🙂

  23. man on the moon said

    πολυ καλο το κειμενο σου… με καλυψες απολυτα se οτι αφορα την επισημη κρατικη ιστορικη αφηγηση.

    καλη συνεχεια.

  24. man on the moon said

    πολυ καλο το κειμενο σου… με καλυψες απολυτα σε οτι αφορα την επισημη κρατικη ιστορικη αφηγηση.

    καλη συνεχεια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: