X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Ιανουαρίου 5, 2007


«Πώς γίνεται να στείλω ένα γράμμα στην κυβέρνηση… απ΄τα γράμματα τα άλλα, του ίντερνετ;» Την έπιασαν πάλι την μάνα μου τα επαναστατικά της κι άμα την πιάσουν, μόνο στα κανάλια δεν βγαίνει (καλά δηλαδή που την κρατάει ο μπαμπάς…α, ρε πατέρα ήρωα). Όλα τα άλλα τα έχει κάνει. Κάτι έχει ακούσει για το ίντερνετ (εκτός φυσικά του να το πληρώνει εδώ και χρόνια), κάτι διάβασε για τα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία, κάτι της ψιθύρισαν ότι υπάρχουν λέει διευθύνσεις «εκεί μέσα» που εσύ γράφεις και αυτοί είναι υποχρεωμένοι να απαντήσουν (αχαχαχααααααα) και φαγώθηκε να στείλει το «γράμμα» της.

Με τα πολλά και επειδή γούσταρα με χίλια, της είπα άντε γράφτο και το δημοσιεύω στο σάιτ μου αλλά πρώτα για πες, τι θες να γράψεις; «Ότι πάμε κατά διαόλου, ότι ποτέ δεν είχαμε τέτοια κρίση στην δουλειά, ότι μας έχει φάει η ακρίβεια, ότι πρώτη φορά βλέπω τέτοιους μπούληδες να μας κυβερνάνε και να λένε κι ευχαριστώ στους βρωμοσκοπιανούς που στο τέλος θα μας κλέψουνε και την Αθήνα, που …..» μπιλίβ μι, εκεί την σταματήσαμε. Ο μπαμπάς από δίπλα κορόιδευε «άντε ρε μουρλιάπα που σε πείραξαν οι Σκοπιανοί». Ο σύζυγος απέναντι προσπαθούσε να τη συνετίσει, κι εγώ ακόμα πιο δίπλα, της το ΄κοψα: «αααα εγώ τέτοιες μαλακίες στο blog μου δε βάζω».

[Και φανταστείτε σε τι σημείο μ΄έφερε που αναγκάστηκα να πω «μαλακίες» μπροστά της. Εδώ μια φορά είχα πει «παράτα μας» όταν ήμουν πιτσιρίκι και έκανε λες και το παιδάκι της ήταν ένα βήμα πριν το άσυλο. Κλάμματα, λιποθυμίες, καυτές πιπεριές κι ένα σωρό άλλα απ΄αυτά που κάνει η μάνα μου στα χάι της. Πρόσφατα διάβασε κάτι που είχα γράψει και ήρθε πονηρά πονηρά και μου είπε «ντινούλα μου, εσύ έχεις γράψει κακιές λέξεις εδώ»! Τι είχα γράψει ρε γαμώτο, κάτι για πούτσες έλεγα, κάτι γι΄αρχίδια και κάτι άλλα που εντάξει, έχουν μεσολαβήσει και κάτι δεκαετίες ρε γαμώτο και άμα για τα περισσότερα ξέρεις πια τη χρήση τους, είναι αδικία να μην πρέπει να τα λες ή να τα γράφεις]

«Και τι βάζεις στο σάιτ σου δηλαδή;» Ωχχχ… το ΄ξερα ότι εκεί θα φτάναμε. Τεσπα, άρχισα να τη ρωτάω για όλα αυτά που τραβάνε στη δουλειά, για το μεροκάματο που δε βγαίνει με τίποτα, για τις γιορτές που μόνο «γιορτές» δεν ήταν τελικά για τους εμπόρους και ξεχάστηκε γι΄αυτά που γράφω εγώ.

Με επιβεβαίωσε όμως. Ένας άνθρωπος που περνάει χοντρά ζόρια και δεν έχει σταματήσει να δουλεύει από μικρό παιδί παλεύοντας (ενίοτε μάταια), δίνει μεγάλη έμφαση στα «εθνικά» θέματα και αδυνατεί να τα διαχωρήσει από τα πολιτικά. Αγαπάει πολύ την πατρίδα του και κατά έναν περίεργο τρόπο τη νοιώθει σπίτι του, ιδιοκτησία του, κάτι για το οποίο πρέπει να βρίσκεται σε επαγρύπνηση ώστε φέρνει μόνιμα ένα ψυχικό βάρος για την κάθε επιτυχία ή αποτυχία της. Μια έγνοια τέτοια, που δεν διανοείται να την πετάξει από πάνω του ή έστω να τη δει πιο αποστασιοποιημένα, ένα χρέος που δεν καταλαβαίνει ότι ΔΕΝ το ΄χει γιατί δεν υπάρχει. Ένα άγχος που του ΄χουν φορτώσει από την πρώτη μέρα της ζωής του για να επιτύχουν ακριβώς το αντίθετο: να τον ανεβάζουν και να τον κομματιάζουν συναισθηματικά όποτε γουστάρουν. Ένα απάνθρωπο όπλο στον κρόταφο.

Δεν μπορώ να της πάρω αυτό το ηλίθιο βάρος από πάνω της. Το μόνο που φάνηκε να την ταρακούνησε αρκετά ήταν μια φράση του άντρα μου: «αν ήσουν Αμερικανίδα και σκεφτόσουν όπως σκέφτεσαι, τώρα θα συμφωνούσες με την επέμβαση στο Ιράκ ενώ ως ελληνίδα διαδήλωνες και έκλαιγες».


Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

18 Σχόλια to “ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ”

  1. alzap said

    Αν δεν κάνω λάθος η μητέρα σου έχει αναγκαστει να ζήσει για αρκετά χρόνια σε άλλη χώρα.

    Είναι αυτή η «παραδοξότητα» ότι τέτοιοι άνθρωποι έχουν πάντα μια αναπτυγμένη αίσθηση της έννοιας «πατρίδα».
    Γιατί; Δεν είμαι σίγουρος αλλά φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με ό’τι στερήθηκε εξ’ αιτίας εξωτερικών παραγόντων και άθελά της.

    Πέρα απο τη ψυχρή λογική που ταιριάζει με τα επιχειρήματά σου, υπάρχει το συναίσθημα και ο ψυχισμός που νομίζω ότι πρέπει κάποιες φορές να σεβόμαστε περισσότερο και απο την τετράγωνη λογική.

    Αυτόν τον πατριωτισμό εγω τουλάχιστον τον σέβομαι. Σε αντιδιαστολή με την εθνικοφροσύνη.
    Φιλιά.
    (στη μαμα σου αποκλειστικά)

  2. έλααα… το τλευεταίο το έοχυμε ξανα»συζητήσει», δεν είανι απόλυτο.

    κάνε ένα «σάιτ» για τη μαμά σου ρε, δε μπορέι, από κάπου το πήρες το ταλέντο

    καλή χρονιά =))

  3. ημίαιμος said

    Αν, από τα συμφραζόμενα, έχω καταλάβει σωστά, την έννοια «πατρίδα» δεν της την φύτεψε κανείς πατριδοκάπηλος και δεν συμφωνώ για τη δογματική σου κριτική στη μάνα σου. Να μου τη φιλήσεις. Φαντάζεσαι απάνθρωπα όπλα στον κρόταφο χωρίς να λογίζεσαι ότι η γενιά της ΕΙΧΕ το όπλο στον κρόταφο από χίλιες μπάντες.
    Συγνώμη για την δική μου κριτική σε σένα. Κράτα μόνο το φιλί μου σ’ αυτήν.

  4. Αυτό λοιπόν που εννοούσα, είναι ότι δεν την φτάνει η κούρασή της, τα βάσανά της και ότι σκατά έχει περάσει ως τώρα αλλά θα πρέπει να κάθεται να σκάει για το πώς μίλησε η Ντόρα στους Σκοπιανούς και αν ο μεγαλέξανδρος ήταν Έλληνας ή όχι.

    (άντε ρε, ξεκολλάτε που θα πειράξει αν με κριτικάρετε)🙂

  5. Patsiouri said

    Εγώ μαζί σου και ιδίως με το σύζυγο, ήταν πολύ καίριο και αληθινό αυτό που της είπε, και τελικά πατρίδα είναι εκεί που σου φέρονται καλά και εκεί που έχεις περάσει καλά στη παιδική σου ηλικία κατ»εμέ. Την επαρχία απ»όπου κατάγεται η μάνα μου τη λατρεύω γιατί έχω περάσει και περνάω χρυσά εκεί, έχω κάνει και συνεχίζω να κάνω τις καλύτερες φιλίες και κάποτε θα πάω να ζήσω εκεί. Του πατέρα μου το νησί, την Πάτμο, το σιχαίνομαι ενώ όλοι το αποθεώνουν, μου θυμίζει φρικτά καλοκαίρια που μας σέρνανε με το ζόρι και φρικτούς συγγενείς και γνωστούς και όταν με ρωτάνε από που είμαι ξεχνάω και να το αναφέρω. Όσο για την Ελλάδα γενικά συμφωνώ με σένα, δέ σέβομαι και δέν πονάω παρά για κάποια μεμονωμένα πρόσωπα και γεγονότα (από τα οποία τα μισά αμφιβάλλω άν υπήρξαν), ζώ εδώ γιατί εδώ είναι οι αγαπημένοι μου, άν ο μη γένοιτο γινόταν κάτι και έχανα αυτούς τους 20-30 ανθρώπους έφευγα και σε μιά ώρα, σοβαρολογώ.
    Πάντως, δημοσίευσε το γράμμα της μαμάς σου και εννοείται την απάντηση που θα της στείλουν, εκεί να δείς γέλιο που έχει να πέσει…

  6. Patsiouri said

    Και σιγά που θα αγχωθούμε με το Μεγαλέξαντρο, τιμή για τη χώρα θα ήταν να αποδειχτεί Σκοπιανός το φασιστόμουτρο, μαλλιάσανε πιά τα δάχτυλά μου να το γράφω και ντρέπομαι να διδάσκω τα κατορθώματά του στα πιτσιρίκια, ας τον πάρουν να μας φύγει και η ρετσινιά!

  7. pascal said

    Πατρίδα είναι το μέρος για το οποίο πληρώνω φόρους και περιμένω αυτοί οι φόροι να πιάνουν τόπο. Όποιος καριόλης λοιπόν βάλει σε κίνδυνο αυτή μου την επένδυση, θα του δαγκώσω το αφτί.
    Kαλησπέρα δεσποινίς🙂

  8. Πάνος said

    Πάντως ο άντρας σου είναι γεννημένος συνδικαλιστής!🙂

  9. chrisptoma said

    Είναι έμφυτη η αναγκη του ανθρώπου να έχει δεδομένα για να αυτοπροσδιορίζεται. Με την οργάνωση των κοινωνιών όμως τα φυσικά δεδομένα μετασχηματίστηκαν σε κοινωνικές κατασκεύες του τύπου Πατρις-Θρησκεία-Οικογένεια(όχι πάντα με την ίδια σειρά και σπουδαιότητα). Αυτά μας φοριούνται τόσο καιρό που θέλει μεγάλο αγώνα και κόπο να τα πετάξεις από πάνω σου.

  10. antilogos said

    και οχι μονο μπουληδες αλλα και ανθρωποι που δεν εχουν κανει καμμια δουλεια ποτε στην ζωη τους…

    καλη σας μερα..

  11. tedpar said

    Η μαμά σου όπως και ο καθένας μας, κατά βάθος δε ζητάει τίποτα περισσότερο από αυτό που οι βουλευτές και οι δικαστικοί (αλλά και άλλοι) θεωρούν ως αυτονόητο για τον εαυτό τους, δλδ να έχουν την οικονομική και ηθική δυνατότητα να ζουν αξιοπρεπώς, για να μην ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ. Εκείνοι κυριολεκτικά και εμείς και η μαμά σου μεταφορικά.
    Μπράβο στη μαμά σου, σε σένα και τον άντρα σου, που παρότι τα παίρνετε (στο κρανίο), εξακολουθείτε να είστε αξιοπρεπέστατοι.

    Καλημέρες.

  12. xaxa!
    mana,mhtera,manoula,mama…!

  13. Tί έχεις πάθει παιδί μου;
    Ενας άνθρωπος όπως η μητέρα σου που ξενιτεύτηκε, δουλεύει σκληρά, τίμια, και έχει καταφέρει να στήσει μια οικογένεια (εσένα μόνο ξέρω και μου φτάνει) … φυσικό είναι να αγαπάει τον τόπο του… κι οταν αγαπάς κάτι (κάποιον) αγαπάς και την πιο μικρή του λεπτομέρεια.
    Η πατρίδα για την μητέρα σου φοβάμαι (με την αγγλική έννοια του όρου) δεν είναι το ίδιο πράγμα για σένα (δηλ. τη γενιά σου…) Ο Ημίαιμος στο εξηγεί εξαιρετικά.
    Ποιός στο λέει; Εγώ που είμαι ΦΑΝΑΤΙΚΑ όπου γης και πατρίς.

    Πολιτική πρέπει να κάνουν άνθρωποι οπως η μαμά σου, που έχει άδολη και ενστικτώδικη αντίδραση για τα πράγματα.Η μαμά σου βλέπει καθαρά τα πράγματα, κι όχι εγώ ή κάποιος άλλος, με την πιστωτική του κάρτα, τα ΑDSLκ.λ.π.

    Φυσικά και να δημοσιεύσεις την επιστολή της, βρε γαϊδουρι.
    Και φυσικά να πιέσουμε για να πάρει απάντηση.
    Αντε βλαμμένο…

    Φιλί εγώ στη μαμά σου είπα να δώσεις;
    Παράλειψη μου. Να δώσεις…

    PS. Εχεις εναν τρόπο να περνάς τα πράγματα, εσύυυυυυυ…..αααααααχ, εσύ.

  14. adamo said

    «Πώς γίνεται να στείλω ένα γράμμα στην κυβέρνηση… απ΄τα γράμματα τα άλλα, του ίντερνετ;»

    http://www.primeminister.gr/gr/contact_.asp

    Δουλεύει. Έχω δει γράμμα πολίτη που έφτασε στα χέρια μου ενώ είχε σταλεί στον Πρωθυπουργό. Δυστυχώς δε μπορώ να αποκαλύψω το περιεχόμενό του γιατί είχε χαρακτηριστεί «Εμπιστευτικό» (και αυτό ήταν λάθος του αρχικού χειριστη IMNSHO). Με δεδομένο πως ο αποστολέας για το μήνυμα που είδα εγώ ήταν 16 χρονών, δε χάνει να δοκιμάσει και η μητέρα σου.

    Σημ: Πρωθυπουργός ήταν ο Σημίτης τότε.

  15. Ένα καλό μπινελίκι αν στείλω στον πράιμ μινιστερ θα φτάσει στα χέρια του Αδάμ?Η θα περάσει απο την καφετερία μόνο και απο εκεί στον γκαμπινέ?

  16. alximist said

    10 στον καλτσο!!!!
    καλή χρονία, μπήκατε με το δεξί?
    Γιατί τα προγνωστικά δύσκολα, για φέτο (πάλι)
    να σας πάρω κανα τελεφωνο αμα ειναι…

  17. adamo said

    @μαραμένα σύκα:
    Δεν είμαι spokesman για κανένα. Μπορώ να μιλάω μόνο για αυτά που έχω δει και για τίποτε παραπάνω. Το σωστό ερώτημα δεν είναι εάν ένα απλό μπινελίκι θα φτάσει στον αποδέκτη του, αλλά εάν το τεκμηριωμένο μπινελίκι θα φτάσει στον αποδέκτη του.

  18. Κι εγώ έχω κάτι τέτοιες διαστάσεις απόψεων με τον πατέρα μου αλλά τι να κάνουμε τον αγαπώ και συν τοις άλλοις με έκανε αυτό που είμαι κι έτσι συμμετέχει – άθελά του – στην δική μου άρνηση της εθνικής μεταφυσικής.
    Καλή χρονιά.

Σχολιάστε

 
