X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΑΡΧΙΔΙΑ ΕΚΘΕΣΗ

Posted by Constantina Delimitrou στο Δεκέμβριος 10, 2006

Κάποτε σε μια έκθεση στο δημοτικό, έκανα το λάθος και έγραψα την λέξη «κλαμπατσίμπαλα». Μου την έλεγε η γιαγιά συνέχεια, ήταν μια λέξη που τη συνηθίζαμε γενικώς και σήμαινε πράγματα που κάνουν θόρυβο. Για παράδειγμα, όταν έβαζα τα παιχνίδια στο καλάθι, είχα σιγουρότατα φωνές απ΄την κουζίνα (το μόνιμο βασίλειο της γιαγιάς) «παιδάκι μου τελείωνε με τα κλαμπατσίμπαλα, βάλτα γρήγορα στο καλάθι και έλα να περιδρομιάσεις». Και το «περιδρομιάσεις» ήταν συνηθισμένη λέξη, αλλά πάνω κάτω, ήξερα ότι δεν το γράφεις σε εκθέσεις γιατί οι άνθρωποι «τρώνε» δεν «περιδρομιάζουν», εκτός αν έχει νεύρα η γιαγιά. Για το κλαμπατσίμπαλα όμως, δεν είχα άλλη λέξη. Για τον δικό μου κόσμο μέχρι τότε, ό,τι έκανε θόρυβο ήταν είτε κλαμπατσίμπαλο, είτε οι φωνάρες της γιαγιάς. Τόσο απλό.

Όταν λοιπόν είδε ο δάσκαλος τη λέξη, την μουτζούρωσε με έναν μεγάλο κόκκινο κύκλο (συνήθως στα λάθη έβαζε κόκκινη γραμμούλα, οπότε για να βάλει κύκλο σήμαινε χοντρικά ότι την είχες πουτσίσει) και μου έβαλε βαθμό 3. Κατά τ΄ άλλα ήταν μια πολύ καλή έκθεση, χωρίς ορθογραφικά, με ωραίο θέμα που το είχα ευχαριστηθεί και που με είχε προδιαθέσει για πολυλογία (όοοπως πάντα) τριών ολόκληρων σελίδων αναφοράς. Ανήκουστο για Πέμπτη δημοτικού και ειδικά για μένα που τις βαριόμουν και ξεμπέρδευα με τρεις παραγράφους, ίσα ίσα να ξεχωρίζει ο πρόλογος, το κυρίως θέμα και ο επίλογος. Καμιά φορά έβαζα δυό τρεις σειρές παραπάνω στο κυρίως θέμα γιατί κάπου είχε πάρει τ΄αυτί μου ότι αυτό πρέπει να ΄ναι πιο μεγάλο.

Όταν λοιπόν φώναξε ο δάσκαλος τ΄όνομά μου για να πάω στην έδρα να παραλάβω την κόλλα μου, άρχισε να φωνάζει μέχρι να πλησιάσω. «Είσαι ανάγωγη και χατιρικά πήρες τρία, κανονικά θα έπρεπε να σε αποβάλλω για τρεις μέρες και να έρθεις με τον κηδεμόνα σου». Μαλάκας εγώ. Όταν ρώτησα γιατί, μου λέει πάρε την κόλλα σου, δείχτην στους γονείς σου και θα σου εξηγήσουν. Εδώ είναι τάξη δεσποινίς και δεν συζητάμε τέτοια πράγματα.

Πήρα την έκθεση, την έκρυψα μέσα στο ανθολόγιο και πήγα σπίτι σαν να μην τρέχει τίποτα. Αρκεί βέβαια να μην ρώταγε ο παππούς τί έγινε με εκείνη την ωραία έκθεση που του είχα διαβάσει για «την πιο καλή μου φίλη». Άντε να πεις ψέμματα και να μην σε καταλάβουν. Άστα παππού, χάθηκε η κόλλα, ο δάσκαλος μου ζήτησε συγνώμη αλλά δεν πειράζει γιατί την θυμάται λέει, και την βαθμολόγησε...στο μυαλό του.

«Ντίναααααα, έλα ν΄ ακούσεις τί έπαθε το παιδί μας». Έτρεξε η γιαγιά φουριόζα, της είπε ο παππούς τί είχε συμβεί, ανάκριση κανονική, υπέπεσα σε αντιφάσεις και...υπέκυψα. Αλλά με έπιασε το πατριωτικό «διάβασε γιαγιά να δεις τί δεν του άρεσε και άντε εσύ να του εξηγήσεις ότι το ΄γραψα σωστά... αφού ενικός είναι το κλαμπατσίμπαλο, πληθυντικός τα κλαμπατσίμπαλα ε;». Η γιαγιά είχε φρικάρει. «Άμε στο δωμάτιό σου παρτσακλό που θα μου πεις πώς λέγεται».

Συμβούλιο στο σπίτι όλο το απόγευμα. Είχα αφήσει την πόρτα μισάνοιχτη κι άκουγα τον παππού να λέει ότι ο δάσκαλος θα μπέρδεψε τα κλαμπατσίμπαλα με τα καλαμπαλίκια και ότι αρχίδια δάσκαλος ήταν που δεν ήξερε πώς λέγονται αλλιώς τ΄ αρχίδια. «Να πας Ντίνα αύριο» έλεγε της γιαγιάς, «να πας και να του πεις πώς λέμε στο σπίτι μας τ΄ αρχίδια μην νομίζει ότι δεν ξέρουμε τί λέμε στα παιδιά. Και μην το πεις στον πατέρα της γιατί θα πάρει το πρώτο αεροπλάνο και ποιός τον σώνει μετά τον κακομοίρη το δάσκαλο».

Η γιαγιά ήρθε στο σχολείο και πρέπει να το ΄σωσε γιατί την άλλη μέρα είχα ένα ολοστρόγγυλο δέκα στην κόλλα μου και πολλά πολλά συγχαρητήρια. Η γιαγιά στο σπίτι όμως, είχε αλλάξει λιγάκι. Εκεί που έπαιζα με τα παιχνίδια μου, την άκουσα να φωνάζει «παιδάκι μου, τελείωνε με τζιμπράγκαλα κι έλα να περιδρομιάσεις... άκουσες; τζιμπράγκαλα είπα, δεν είπα κλαμπατσίμπαλα!». Ο παππούς έσπευσε να προσθέσει «ναι παιδάκι μου, την άκουσα κι εγώ.... ούτε καλαμπαλίκια είπε».



Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

18 Σχόλια to “ΑΡΧΙΔΙΑ ΕΚΘΕΣΗ”

  1. Μα κλαμπατσίμπαλο δεν είναι παραφθορά του clavicembalo, αυτό που λέγεται ελληνιστί, λεκτικά τουλάχιστον, κλειδοκύμβαλο;
    Κακώς υπήρξε πρόβλημα με τον δάσκαλο.

  2. Καλά, σούπερ ο παπούς και η γιαγιά ε?
    Εγώ πάντως δε κατάλαβα πως πήρες το 10 τελικά…

  3. zardoz said

    φοβερο,τοσωσε η γιαγια,,ναναι καλα κ ο παπους,
    εμενα στην ιδια ταξη μουσχισε το workbook,
    που τελειωσα την επομενη της πρωτης μερας του σχολειου,
    ΟΛΟ ΤΟ WORKBOOK.!
    Πηγα και εγω ο μαλακας να το παραδοσω (τελειωμενο ολο)
    (ενω θα το τελειωναμε τους πρωτους τεσσερις μηνες)
    ΣΤΗ ΚΥΡΑ ΔΑΣΚΑΛΑ,,,,και αυτη μουτοσχισε ,,,,
    οποτε τοκοψα το «ΑΕΙ ΑΡΙΣΤΕΥΕΙΝ» Κ αποφασισα
    να μην ξανασχοληθω με την ΕΞΟΥΣΙΑ ,=(δασκαλα)
    γιατι ετσι κ αλλοιως δεν σου διναν σημασια
    ουτε να σε διορθωσουν με τροπο
    ουτε να σου εξηγησουν , οτι δεν ειναι οπως το καταλαβες,,?
    οποτε απορριφθηκε γενικως οι οποιαδηποτε εξουσια
    ……..ΜΕ Η ΧΩΡΙΣ ΚΑΛΑΜΠΑΛΙΚΙΑ……=Ζ=

  4. indictos said

    Στο σπίτι μου πάλι κλαπατσίμπαλα σήμαιναν drums και συγκεκριμένα στην πρόταση:
    ( πρόταση που έβρισκε σύμφωνη όλη την γειτονιά ).
    Και βαρούσα τα κλαπατσίμπαλα βέβαια γιατί ήμουν Τζαζμπανίστας, λέξη που σύμφωνα με τον πατέρα μου, που μεγάλωσε στην εποχή του rock’n’roll, σημαίνει ντράμερ.

  5. indictos said

    Στο σπίτι μου πάλι κλαπατσίμπαλα σήμαιναν drums και συγκεκριμένα στην πρόταση:
    ( πρόταση που έβρισκε σύμφωνη όλη την γειτονιά ).
    Και βαρούσα τα κλαπατσίμπαλα βέβαια γιατί ήμουν Τζαζμπανίστας λέξη που σύμφωνα με τον πατέρα μου, που μεγάλωσε στην εποχή του rock’n’roll, σημαίνει ντράμερ.

  6. indictos said

    Στο σπίτι μου πάλι κλαπατσίμπαλα σήμαιναν drums και συγκεκριμένα στην πρόταση:
    «πότε θα σταματήσεις επιτέλους να βαράς αυτά τα κλαπατσίμπαλα;» ( πρόταση που έβρισκε σύμφωνη όλη την γειτονιά ).
    Και βαρούσα τα κλαπατσίμπαλα βέβαια γιατί ήμουν Τζαζμπανίστας λέξη που σύμφωνα με τον πατέρα μου, που μεγάλωσε στην εποχή του rock’n’roll, σημαίνει ντράμερ.

    Υ.Γ. ΟΚ τρεις φορές γιά να έρθει ολόκληρο, κάτι τρέχει απόψε.

  7. An-Lu said

    Ωχ-Ωχ-Ωχ! Πολύ ούφο ο δάσκαλός σου βρε κωκώ!
    Απέδειξε περίτρανα πως δεν υπάρχουν πονηρές λέξεις, μόνο πονηρά μυαλά!!!!!

    ΥΓ Και που να έγραφες «μαρσίρες»!!!!!

  8. Ονειρα γλυκά .. said

    Να ‘ σαι καλά γέλασα πολύ !! Και όχι τίποτα άλλο από τα άλλα γραφεία με κοιτάνε με λύπηση !!
    Πάντως και εγώ το «γλήγορα» που μου έμαθε η μαμά μου , έκανα αρκετά χρόνια να το αποβάλω!!

  9. Patsiouri said

    Καιρό είχα να νοσταλγήσω τόσο τη δική μου γιαγιά, να»σαι καλά…Έχει δίκιο ο ντροπαλός για τα κλειδοκύμβαλα, άκου εκεί, δηλαδή αυτός στα παιδιά του τί έλεγε? «Συλλέξτε τα περιττά και θορυβώδη αντικείμενα?»Να υποθέσω και τί ψήφιζε???

  10. xaxxaxaxxaxaxaxaxax έγραψες!!

    καλα κι αυτός ο βλογημένος ο δάσκαλος δεν καταλαβε τι ήθελες να πεις; έλεος δλδ…
    τώρα μου θύμησες φάση με τον πατέρα μου. έκανε έκθεση σε τούρκικο λύκειο, και τους έβαλε πολύ απλό θέμα μπας και γράψουν τπτ, «ο καλύτε΄ρος μου φίλος». και γράφει ο ταϊφούν

    «ντικό μου φίλο μουσταφά είναι, για΄τι δεν κάνει μαλακίες. όποτε πάμε σε γκάμο τάκα τάκα βρει γκόμενα» (για φέρε τον δάσκαλό σου να δύμε πόσα εγκεφαλικά θα πάθει =ΡΡΡ)

  11. maria said

    i giagia mou elege ta pragmata mou «tsampasidia»… me fwnaze «dousman kako» otan ekana vlakeies, ki elege sixna otan tis zitousa lefta gia na parw Manina «de ta kovw ap ton toixo»…
    Ki egw mia mera egrapsa stin ekthesi me thema «i apotamii» tin frasi «kai meis pou ta vriskoume? ap ton toixo ta kovoume?»…
    I xaderfi mou to leei akomi… Emena mou eixe fanei exwfrenika logiko. Afou kathe savato gia tin Manina ginotan mahi me thema tin apotamiefsi. Efivi pou les…. otan tis zitousa lefta evaze to xeri stin tsepi ki elege «thes koulouraki tou meliou?» kai sfirize adiafora! Otan pethane eime sigouri oti vgalan koulouria ap tin tsepi tis giagias toso pou ta xe antikatastisei me ta evrw….

  12. Ντροπαλέ, τα βρώμικα μυαλά βρώμικα σκέφτονται. 🙂

    Ψηφιακά Οχυρωμένε, σιγά το δύσκολο. Με φώναξε στην έδρα, μου είπε ότι κατάλαβε λάθος και μου ΄βαλε δέκα. Αλλά φυσικά, δεν μου εξήγησε περισσότερα, ούτε κι εγώ ρώτησα. Άμα παίρνεις δέκα δεν ρωτάς. 🙂

    Zardoz, δηλαδή σου βρήκε σε καλό. 😀

    Indictos, έτσι και σε μας. Τελικά δεν το έλεγε μόνο η γιαγιά μου.

    An-lu, τί είναι μαρσίρες;

    Ονειρα γλυκά, το μόνιμο πρόβλημά μου στο γραφείο είναι αυτό. Να γελάω σαν μαλάκας βλέποντας την οθόνη (που να δεις όταν κλαίω).

    Patsiouri, έλα ντε! Σαν απλοί άνθρωποι μιλούσαν, σιγά μην έκαναν και διάλεξη για να μαζέψω τα παιχνίδια. 🙂

    Μαριλίνα, γαμάτο το Τουρκάκι. Το ΄πιασε το νόημα από νωρίς. 🙂

    Maria, απ΄τον τοίχο;;;; αχαχαχα!!!! Φοβερή. 😀

  13. xaxaxxaxaxaxaa teleio! vlakes daskaloi! to idio provlhma eixa ki egw me ta γκογκόβια kapote!!

  14. Πάνος said

    καταπληκτικό! όταν αφηγείσαι τέτοιες ιστορίες δεν έχεις το ταίρι σου!

    χαχαχαχα…

    (ακόμα γελάω!)

  15. Sakis said

    αθάνατη Ελληνική γλώσσα!!
    επρεπε ο κυρ δάσκαλος να ξέρει πως πολλές λέξεις της αργκο ας πούμε έχουν αφομοιωθεί και χρησιμοποιόυνται όπωε η συγκεκριμένη και σιγά σιγά οικειοποιούνται. Ο τύπος είχε ξύλινο μυαλό και άποψη.
    Ολες οι γλώσσες πρέπει να έχουν οσμωτικές ιδιότητες και να εξελίσσονται με τον χρόνο ανάλογα με το ποιούς συναναστρέφονται οι εκάστοτε λαοί. Και τούμπαλιν

    σε ανεβάζω στη αετοφωλία μου με την ευκαιρία να τα λέμε πιό συχνά

  16. Jangel said

    Po po mou bgainoun kati kakies na pw san auta pou elegan kai oi kathigites gia ta spitia mas kai tin agwgi pou mas dinoun,pantws tin giagia tin katalabainw apoluta pou allakse meta,prepei na akouse kapoia logakia an kai to swse.Asteio einai to peristatiko,po po efaga friki,nomizw pws oi kathigites polu megali propaganda bre paidi mou,po po telika se kapoia ilikia imoun futo,apapa eutuxws efygan oi rizes!!Polulogw plai….pali….

  17. Να’ σαι καλά βρε Κωσταντίνα! Υπέροχο κείμενο, υπέροχοι παπούδες.

  18. An-Lu said

    Οι τρέλλες στα αρβανίτικα!
    Την είχε γράψει σε έκθεση κολλητή μου φίλη, νομίζοντας την για ελληνική λέξη 😉

Σχολιάστε

 
