X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

GADGETS ΓΙΑ ΣΚΟΝΑΚΙΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Δεκεμβρίου 6, 2006

Διάβαζα χθες (δεν θυμάμαι πού – μάλλον στο focus) το πόσο έχουν αυξηθεί τα σκονάκια στα σχολεία. Έγραφε ότι το 70% των αριστούχων μαθητών αντιγράφουν και παρέθετε gadgets για χάι τεκ αντιγραφές. Κάτι στυλό που έχουν τυλιγμένα ταινιάκια για να γράψεις, κάτι άλλα στυλό που γράφεις στο θρανίο με άχρωμο μελάνι και που μετά τα φωτίζεις με ειδικό φως για να τα διαβάσεις, κινητά, palm tops και ένα σωρό άλλα.

Hello? Υποτίθεται ότι η τεχνολογία θα μας διευκόλυνε τη ζωή. Για άλλη μια φορά τα καμένα μυαλά των παραδοσιακών αμοιβάδων, με ηλίθιες απαγορεύσεις, αρνούνται να συμβαδίσουν με την εποχή τους (ή μάλλον συμβαδίζουν μια χαρά, αν λάβουμε υπ΄ όψιν τις απειλές τους για το διαβολικό internet, ως τυπικότατη συμπεριφορά ενός καμένου εγκεφάλου απέναντι στην φυσική εξέλιξη).

Καλά ρε ζώα, έχουμε φτάσει στο υπέροχο σημείο ό,τι μα ό,τι πληροφορία γουστάρουμε, να την έχουμε μπροστά μας σε δευτερόλεπτα. Μπορούμε να βρούμε πράγματα στα οποία ως τώρα, δεν είχαμε καμία πρόσβαση και η μόνη σας μέριμνα είναι η αποστήθιση;

Δηλαδή είναι τόσο έγκλημα να μην ξέρει ένα παιδί την ημερομηνία της κάθε γαμωσυνθήκης, πόσα παιδιά είχε ο Ισαάκ και πόσα νησιά έχει ο Ειρηνικός; Πρέπει ντε και καλά να στομώσετε εγκεφάλους με σαβούρα για να πείτε ότι κάνατε σωστά την δουλειά σας; Πόσο διαστημικό θα ήταν το σενάριο να μην χρειαζόταν κανένα παιδί να αποστηθίσει τίποτε απολύτως; Πόσο χαρούμενα θα ήταν τα πιτσιρίκια αν έπρεπε αντί αυτού να δημιουργούν πράγματα; Να διαβάζουν κείμενα, να γράφουν ποιήματα, να ζωγραφίζουν, να λύνουν ασκήσεις, να αρχίσουν να αγαπούν τον κόσμο αντί να τον θεωρούν μια τεράστια σκουπιδομάζα άχρηστων πληροφοριών;

Εγώ στην θέση σας θα έβαζα άριστα στο πιο εφευρετικό σκονάκι. Είναι το μόνο δημιουργικό πράγμα που καλούνται να κάνουν σήμερα αυτά τα παιδιά (εκτός φυσικά απ΄το να ξεσκίζονται στο counter strike – αλλά εντάξει, αυτό δεν πιάνεται γιατί ακόμα δεν υπάρχει μάθημα που να λέγεται «gaming»).



Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

47 Σχόλια to “GADGETS ΓΙΑ ΣΚΟΝΑΚΙΑ”

  1. Mastoyras said

    Skonakia…….den goystarw skonakia, eneseis kai xapakia kai malakies…EGW PINW MONO XORTARAKI TOY 8EOY ;o)

  2. Συμφωνώ! Ο νεοτερισμός πρέπει να επιβραβεβεται…

  3. Rodia said

    ..τον καλό παλιό καιρό… (χαχαχα) σκονάκια και παλαμίδες ολόκληρες να δεις!

  4. nosyparker said

    Χμ… έχω πιάσει πολλούς μαθητές με σκονάκια, δυστυχώς κανένα δεν ήταν πρωτότυπο:-/

  5. ίσως θα σε ενδιέφερε να μάθεις πως στο βιβλίο των μαθηματικών της γ δημοτικού τα παιδιά μαθαίνουν να κάνουν πράξεις με τη βοήθεια κομπιουτερακίου

    δεν κάνω πλάκα (όταν το είδα αυτό φρικάρισα)

    δηλαδή τα παιδιά μαθαίνουν διαίρεση με κομπιουτεράκι (και δεν μαθαίνουν ποτέ μαθηματικά)

  6. blogarismenos said

    Συμφωνώ με τη σκέψη σου και θυμήθηκα ένα φίλο που κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης εξεταστικής είχε βάλει στο ένα του χέρι γύψο για να κρύβει εκεί τα σκονάκια. Προτεινόμενος για βραβείο εφευρετικότητας λοιπόν.

  7. @Newmanifesto
    Δεν νομίζω ότι τα παιδιά δεν μαθαίνουν μαθηματικά, επειδή τους δείχνεται πώς να χρησιμοποιούν τα κομπιουτεράκια. Εξάλλου πολλοί μεγάλοι μαθηματικοί, δεν ήταν και τόσο καλοί στους καθημερινούς υπολογισμούς.
    εδώ
    η άποψη μου σχετικά με το πρόβλημα των μαθηματικών (προσωπική οπτική)
    Τώρα για τα σκονάκια δεν ξέρω. Δεν έχω εμπειρία. Όμως, σε κάθε περίπτωση και η καταδίωξή τους, αλλά και να κάνεις δείχνουν έμφαση μάλλον στο ασήμαντο.

  8. ελπίζω πάντως ντροπαλέ πως οι μεγάλοι μαθηματικοί να μην έκαναν διαίρεση με κομπιουτεράκι στην γ δημοτικού

  9. Mastoyra, για το θεματάκι σου, κάνε κλικ στον ακριβώς αποκάτω (σου) σχολιαστή (barouak). Νομίζω θα σ΄αρέσει. Άντε μπας και γλιτώσουμε εδώ μέσα από τους καμμένους.😛

    Vita, θενκς ε λοτ.😀

    Rodia, χαχα είμαι σίγουρη.🙂

    Nosy, αν τα επιβράβευες αρκετά ίσως και να έβλεπες.😀

    Mani, εξήγησέ μου τί κακό βρίσκεις στο κομπιουτεράκι, δεν καταλαβαίνω. Εννοώ, οκ να μάθουν πώς γίνεται μια διαίρεση αλλά γιατί να αναλώνονται να κάνουν διαιρέσεις μόνα τους αφού σε όλη τους τη ζωή θα τις κάνουν με κομπιουτεράκια;

    Blogarismenos, άξιος ο τύπος!🙂

    Ntropale, συμφωνούμε.🙂

  10. @Newmanifesto.
    Ποιός ξέρει;
    Το πιθανότερο είναι να χρησιμοποιούσαν μια πρωτότυπη μέθοδο, που δεν την καταλάβαιναν οι δάσκαλοί τους.
    Όσοι δάσκαλοι, είδαν το ταλέντο των μαθητών τους ήταν αυτοί των οποίων οι μαθητές έγιναν μεγάλοι μαθηματικοί.
    Όσοι φώναζαν , «τί είναι αυτά τα πράγματα» και τούς κόψαν τα φτερά ήταν οι δάσκαλοι αυτών, που θα μπορούσαν να είχαν γίνει μεγάλοι μαθηματικοί.

  11. xaxaxa ναι ρε συ. Μπορεί δηλαδή αύριο ένα πιτσιρίκι να εφεύρει έναν καινούργιο τρόπο να χρησιμοποιεί το κομπιουτεράκι του.😀

  12. Patsiouri said

    Χα χα μαστούρα, πέθανα στα γέλια με το συνειρμό σου!!
    Συμφωνώ με το mewmanifesto, εννοείται πως για τις πιό πολύπλοκες πράξεις όλοι χρησιμοποιούμε κομπιουτεράκι αλλά χωρίς παλλαπλασιασμό, διαίρεση και κλάσματα του δημοτικού ρε παιδιά μας κλέβουν που μας κλέβουν οι υπόλοιποι, θα μας έκλεβαν και οι περιπτεράδες στα τσιγάρα και οι σερβιτόροι στους καφέδες ( ά, και κάτι τσίπηδες που όλοι έχουμε πετύχει στην παρέα όταν είναι να πληρώσουμε από κοινού!)Εννοείται πως αυτά όχι με χαρτί και μολύβι αλλά και από μνήμης να μπορούμε να τα κάνουμε πρέπει στο τσάκ μπάμ!!
    Το πιό ευφυές σκονάκι που έχω πετύχει είναι μίας μαθητριούλας μου που στην αρχή της χρονιάς με ψάρεψε άν ξέρω ιταλικά, είπα όχι και το σκασμένο έγραφε όλο το μάθημα πάνω στο γραφείο της στα ιταλικά!!Μάλιστα, έβαζε και καρδούλες και τελίτσες και τέτοια για να φαίνεται σάν ποιηματάκι! Την πάτησε όμως γιατί ήξερα γαλλικά που μοιάζουν και το έκανα κι εγώ στο Λύκειο!!

  13. maria said

    kalo einai na xeroun pws ginete i dieresi, kalo na xeroun pws doulevei kai to computeraki.
    Poli xerome (t’arxid* mas kouniounte) pou ematha pws na sxediazw Botoni me ton rapitografo kai na ksinw 7 wres tis seller tin kola me to xirafki ekei pou enwnete o kiklos me tin eftheia, alla mono ama paw filaki tha to xanakanw. Na pernaei i wra.
    mathe texni ki astine.
    Giati kata ta alla, to skonaki itane texni aderfia mou…
    Mazi me olo to agxos pou to stolize, prin koitaxeis, lata tin deiarkia pou koitas, kai meta pou antigrafeis.
    afto einai doping!

  14. infrared said

    kalo!!!

    episis na isxyei to idio gia kathenan pou tha listeyei, skotonei, klevei tin eforia, koroideyei alkootest, pernaei ta kokkina ktl ktl me prototypo tropo i me ena kalo gadgetaki.

  15. Stef said

    Ότι πολεμά το κατεστημένο είναι ζεστό και φρέσκο.
    Ακόμα και όταν δεν το ξέρει.
    Οι μαθητές έχουν σώο ακόμα το ένστικτο.
    Από μας τους κωλόγερους έχει ξασπρίσει.

  16. Infrared, εγώ κατέθεσα την διαστημική μου πρόταση κι εσύ μου πήγες σε άλλο γαλαξία. Τς τς τς όλοι οι προοδευτικοί εδώ μέσα μαζευτήκαμε!

  17. κωσταντίνα μου είναι απλό

    η ανηψιά μου μαθαίνει αυτή την εποχή διαίρεση και πολλαπλασιασμό

    αν μάθει να τα κάνει αυτά με το κομπιουτεράκι δεν θα μάθει ποτέ ούτε διαίρεση ούτε πολλαπλασιασμό

    είναι τόσο δύσκολο αυτό που λέω?

    και τι χρησμεύσει ένα κομπιουτεράκι σε ένα παιδί της γ δημοτικού?

    τι πολύπλοκες πράξεις καλείται να κάνει που δεν μπορεί να τις κάνει με το μυαλό του?

    μιλάμε 5 χ 5 = 25

    ήμαρτον

  18. κωκώ, έχεις πιάσει το νόημα =) ακριβώς εκέι που λες βαδίζει η εκπαιδευτική σκέψη, άσχετα με το αν ακόμα κάποιοι ζητάνε αποσ΄τηθιση.

    σήμερα πληθαίνουν τόσο γρήγορα οι πληροφορίες που δεν ε΄χει νόημα να τις μαθαίνουμε απ έξω, αλλά να έχουμε μια βάση και τ΄ροπους να ψάχνουμε και να χρησιμοποιούμε/κρίνουμε τις πληροφορίες.

    Ο καθηγητής της παιδαγωγικής όταν μας έβαζε εξετάσεις μας έλεγε «αν θέλετε ανοίξτε τα βιβλία, αν θελετε μιλήστε και με το διπλανό σας, θα φανεί αν έχετε καταλάβει όσα πρέπει να καταλαβετε. κι ακόμα κι αν πει τα περισσότερα ο διπλανός σας, θα τα μάθετε τώρα. »

    Σε διαβεβαιώ ότι πάλι, μόνο όσοι πραγματικά κατάλαβαν όσα διάβασαν έγραφαν καλούς βαθμούς. Απλά έχουμε κολλήσει στο απ έξω.

  19. Stef ακριβώς η σκέψη μου.

    Mani, αυτό που λέω είναι το εξής. Αν πάρουμε ένα πιτσιρίκι και του εξηγήσουμε τί σημαίνει πολλαπλασιασμός και πώς γίνεται, κατά την ταπεινή μου άποψη αρκεί. Ας ξέρει δηλαδή ότι την έννοια του «επί» του «συν» και του «πλην». Το να μάθει όμως ολόκληρη προπαίδεια παπαγαλία, ή να κάνει για τρία(!) χρόνια στείρες πράξεις αντί να μάθει όλα αυτά τα θαυμαστά των μαθηματικών και των άλλων επιστημών το θεωρώ υπερβολικό.
    Μπορεί να κάνω λάθος στο συγκεκριμένο και θα ήθελα γνώμες πληζ.

    (φυσικά όλα τα υπόλοιπα που έγραψα για το κωλοσύστημα της παιδείας δεν τα αναιρώ)😀

  20. μάνι, το σημαντικότερο ζήτημα είναι αν η ανηψιά σου έχει καταλάβει τι στο καλό ειναι ο πολλαπλασιασμός.
    το κομπιουτεράκι χρησιμοποιείται γιατί βοθάει πολύ τα παιδιά με δυσαριθμησία, που μπερδευονται πολύ με τους αριθμούς και δεν τους ταιριάζει να κάνουν πράξεις με το χέρι. Η ουσία βρίσκεται στο να κατανοήσουν τη φύση των πράξεων, και σιγά σιγά ας εξασκηθούν και στην εφαρμογή τους.

  21. Μαριλίνα, μαζί γράφαμε. Ουφ, χαίρομαι που δεν το έχω σκεφτεί μόνο εγώ έτσι. Φαντάζεσαι πόσο χρήσιμο θα ήταν ένα μάθημα για την σωστή χρήση των ψαχτηριών στο ίντερνετ; Αλλά πολλά ζητάω μάλλον…

  22. όχι ρε… τα βιβλία της γλώσσας έχουν και λινκς σχετικά με το θέμα του κειμένου. που σημαίνει ότι σου λένε «δάσκαλε, μάθε τους λίγο να το χρησιμοποιεί το μαραφέτι», άλλο αν εμέις δεν το ξέρουμε όσο πρέπει.

    τα καινούρια βιβλία βαδίζουν πάνω σε αυτά που λες κι εσύ, αλλά κατα τη γνώμη μου τα πυροβολούμε χωρίς να τους δώσουμε χρόνο. αν δεις τι προβλήματα πρακτικής φύσεως έχουν τα μαθημαιτκά, θα πεις ότι είναι δύσκολα. και είναι, για΄τι εμέις μάθαμε να κάνουμε μόνο πράξεις. Απλά χρειάζεται χ΄ρονος για να τα συνηθίσουμε και να μάθουμε να δουλευουμε με αυτά.

    και βασικ’ά, το βιβλίο δεν καταργέι τις πράξεις με το χέρι, απλά δεν κάνει έναπαιδί που δεν αποστηθίζει εύκολα να νιώθει τύψεις. καταφερα να μάθω την πορπαίδεια στην πέμπτη τάξη, αλλά ήξερα ότι με διαδοχικές προσθέσεις βρίσκω το αποτέλεσμα, ενώ κάποια παπαγαλάκια δεν το ήξεραν. και δεν μου βγήκε σε κακό.

  23. Μαριλίνα, wow!!!! I’m impressed για τα βιβλία μας. Άντε, καιρός λοιπόν να αρχίζουν ν΄αλλάζουν και μυαλά. Για τον ρατσισμό απέναντι στους κακούς μαθητές έχω σκοπό να γράψω κάποια στιγμή.😉

  24. [Αν πάρουμε ένα πιτσιρίκι και του εξηγήσουμε τί σημαίνει πολλαπλασιασμός και πώς γίνεται, κατά την ταπεινή μου άποψη αρκεί. ]

    δυστυχώς ή ευτυχώς για να μάθει κανείς διαίρεση και πολλαπλασιασμό δεν αρκεί να του εξηγήσουμε απλώς τι σημαίνει διαίρεση και πολλαπλασιασμός

    πρέπει να κάνει εξάσκηση και στα δύο με το μυαλό του για να κατανοήσει τι σημαίνει πολλαπλασιασμός και διαίρεση

    και πράξεις πολλές

    με το χέρι

    κι όχι με το κομπιουτεράκι

  25. toolman said

    πόσο μα πόσο δίκιο έχεις!! αλλά ποιος σε ακούει;

  26. πρασινο αλογο said

    Τα τελευταια χρονια, μεγαλωνουν οι φωνες που λενε οτι στο σχολειο του μελλοντος το μονο που θα διδασκεται ειναι το πως να αναζητας την πληροφορια που σου χρειαζεται οσο το δυνατο γρηγοροτερα. Παρολα αυτα, προσωπικα πιστευω οτι τα παραπανω ειναι ανοησιες. Στο σχολειο πρεπει να μαθαινεις το πως να σκεφτεσαι αυτονομα και να συνθετεις. Αυτα αλλωστε μας ξεχωριζουν απο τις μηχανες. Ο πολλαπλασιασμος λοιπον στο σχολειο δεν μας μαθαινει οτι 5*5=25 αλλα για οτιδηποτε που θελουμε υπαρχει ενας μηχανισμος, μια λογικη αλληλουχια βηματων οπως οτιδηποτε στο κοσμο.

  27. An-Lu said

    Έχουμε πολλά αστρόπλοια να «κάψουμε» ακόμα μέχρι να αρχίσουν να διδάσκονται ουσιαστικά πράγματα και όχι σαβούρες στα ελληνικά σχολεία….

  28. Ανώνυμη said

    Οι πράξεις με το χέρι νομίζω ότι είναι πολύ χρήσιμες: αυνανισμός, ζωγραφική, μαγειρική, on/off, μπάνιο. Μπορείτε να φανταστείτε άνθρωπο που δεν κάνει αυτά τα απλά χωρίς να τον θεωρείται ειδικών αναγκών; Στις πράξεις με τον εγκέφαλο νομίζω πως κάπου χάνουμε.

  29. Ανώνυμη said

    Οι πράξεις με το χέρι νομίζω ότι είναι πολύ χρήσιμες: αυνανισμός, ζωγραφική, μαγειρική, on/off, μπάνιο. Μπορείτε να φανταστείτε άνθρωπο που δεν κάνει αυτά τα απλά χωρίς να θεωρείται ειδικών αναγκών; Στις πράξεις με τον εγκέφαλο νομίζω πως κάπου χάνουμε.

  30. Crucilla said

    Μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι αριστούχοι δεν παύουν να είναι και παπαγάλοι, αφού το σύστημα αυτούς επιβραβεύει.
    Θυμάμαι περικοκλάδα συμμαθήτρια που αντέγραψε τόσο ηλίθια, που κράτησε τη δομή των προτάσεων απαράλλαχτη , ακόμα και τα σημεία στίξης. Η καθηγήτρια της έβαλε 20 λέγοντας της:
    «Δεν μπορώ να μη σου βάλω 20 αφού τυπικά δεν έχεις λάθη. Το ξέρω ότι αντέγραψες, και δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό τώρα πια. Αλλά με ενοχλεί που δεν σε έπιασα ρε γαμώτο!Μπράβο σου που ξέρεις και αντιγράφεις τόσο καλά…» και όλα αυτό με τρυφερό χαμόγελο. Η λεβεντιά της περικοκλάδας εξαφανισμένη. Χαμηλοβλεπούσα…»όχι κυρία, απλά είχα μάθει καλά το μάθημα…»

  31. tedpar said

    Νομίζω ότι το θέμα που θίγεις, ο καθένας μας το «διαβάζει» με βάση τις γενικότερες αντιλήψεις του για τη γνώση:
    1)μεταφέρεται σαν πακέτο, στον μαθητή-αντικείμενο, ή αναδύεται σαν προσωπική διαδικασία, από τον μαθητή-υποκείμενο;
    2)είναι αυτοσκοπός (γιατί) ή είναι μέσο (για τι);
    3)είναι μονοδιάστατη (μεμονομένα γνωστικά αντικείμενα-εξειδίκευση) ή πολυδιάστατη;
    Επίσης, καθοριστικό ρόλο στο «διάβασμα» παίζει η συναισθηματική φόρτιση του καθένα μας (και αυτό ισχύει ακόμα και για το «διάβασμα» των μαθητών του σχολείο, όπως και τα παραπάνω βέβαια).

    Διαβάζοντας κι εγώ με αυτό τον τρόπο τα παραπάνω σχόλια, αναρωτιέμαι:
    Το σκονάκι δεν είναι «μέθοδος» που σχετίζεται άμεσα με τη «γνώση» (όπως την αντιλαμβάνεται ως τώρα το σχολείο), εφόσον χρησιμοποιείται σαν απόδειξη «κατοχής» της, σαν πακέτο και όχι σαν διαδικασία; Δε νομίζω πως το σκονάκι χρησιμοποιείται γενικά και αόριστα (καλούμε να αξιολογηθώ για το κατά πόσο μπορώ να λύσω ένα πρόβλημα, και αποδεικνύω ότι μπορώ), ούτε είναι κάτι που το βρίσκεις έτοιμο, συνήθως είναι ιδιοκατασκευή που απαιτεί κόπο και εφευρετικότητα. Το σκονάκι δεν είναι ένας μηχανισμός «επιβίωσης» που «μαθαίνεται» στο σχολείο από το ίδιο το σχολείο; Αυτό συμβαίνει γιατί η αξιολόγηση δεν γίνεται με στόχο τη βελτίωση (κυρίως των εκπαιδευτικών μεθόδων και προσεγγίσεων), αλλά τον αποκλεισμό των μαθητών. («Μα δεν είναι δυνατόν να σπουδάζουν όλοι… πάντα θα πρέπει να υπάρχει ένα κριτήριο πρόσβασης…» Μ. Γιαννάκου, αναφερόμενη στη βάση του δέκα).

    Σχετικά με τα κομπιουτεράκια, (που δεν είναι νομιμοποιημένα σκονάκια, εφόσον δεν προϋποθέτουν κανέναν κόπο και καμιά δημιουργικότητα από το παιδί), νομίζω ότι σαν περιεχόμενο είναι στη «σωστή» κατεύθυνση (χρησιμοποιώ μεθόδους επίλυσης προβλημάτων και εστιάζω στην ουσία του προβλήματος), αλλά διατηρώ επιφυλάξεις ως προς τη μορφή τους, σε πολύ μικρές ηλικίες. Ένα αριθμητήριο (που θα μπορούσε να χρησιμοποιείται εναλλακτικά) προάγει την αποκωδικοποίηση της λογικής του δεκαδικού συστήματος και την εμπέδωση των ιδιοτήτων του, ενώ ο μηχανισμός λειτουργίας ενός calculator είναι αθέατος κι έτσι ενισχύει την «αυθεντία», ήδη εξέχουσα σε ένα (ως τώρα) δασκαλοκεντρικό σύστημα. Εφόσον όμως η λογική του δεκαδικού συστήματος έχει γίνει κατανοητή από τον μαθητή (εδώ μπαίνει το θέμα της ηλικίας, αναπτυξιακά και εκπαιδευτικά), τότε το κομπιουτεράκι δεν θα ήταν απλώς χρήσιμο, αλλά κατά τη γνώμη μου απαραίτητο. Αλλά και πάλι η χρησιμότητα ή η αναγκαιότητά του θα πρέπει να μπορεί να είναι στην κρίση του κάθε μαθητή.

    Τέλος θα πω ότι (πάντα κατά τη γνώμη μου), «το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα είναι άχρηστο αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλα εκπαιδευμένοι, εκπαιδευτικοί να το εφαρμόσουν» και ότι «δεν μπορούμε να έχουμε καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς τη συμμετοχή (κυρίως στο σχεδιασμό του) των εκπαιδευτικών και οπωσδήποτε των ίδιων των μαθητών».

    Άσχετο. Μ’αρέσει πολύ εδώ και περνάω κάθε μέρα. Όχι ότι έχει καμία ιδιαίτερη αξία, αλλά μπράβο σ’όλους/ες σας… Ευχαριστώ.

  32. tedpar said

    Τώρα είδα ότι έγραψα σεντόνι, συγνώμη…

  33. adamo said

    @X-P:
    Δηλαδή είναι τόσο έγκλημα να μην ξέρει ένα παιδί την ημερομηνία της κάθε γαμωσυνθήκης;

    Ναι.

  34. maria said

    Giati kale mou Adamo nai?
    koita, ama kolisw exw kai voitheia…
    http://www.e-history.gr/

    Aftes oi imerominies se ti akrivws me pane parakatw? mipws mporeis na mou to tekmiriwseis se parakalw? stin kathimerini zwi mou lew…

  35. kwlogria said

    Εγώ όλο το σχολείο το πέρασα με σκονάκια. Περνούσα τόση ώρα να τα φτιάξω που αν διάβαζα, θα ήξερα και τη βιβλιογραφία των βιβλίων. Παρόλα αυτά, το σχολείο (το ελληνικό σχολείο για την ακρίβεια) είναι μεγάλο μπουρδέλο και σπάνια βρίσκεις καθηγητή/τρια που είναι καλός/η και σε βοηθάει να μάθεις ώστε να μην χρειαστεί να κάνεις σκονάκια. Ευτυχώς συνάντησα τέτοιους στο πανεπιστήμιο και δεν έκανα σκονάκια και έμαθα πράγματα! Ας είναι καλά…

  36. adamo said

    Η εξωτερική πολιτική της χώρας -που είναι ένα βασικό στοιχείο για να ψηφίζουμε Κυβέρνηση- εξαρτάται εν πολλοίς από ένα πλήθος συνθηκών, των οποίων τόσο η χρονοσειρά (timeline) όσο και το περιεχόμενο τους είναι άγνωστο σε όσους δεν ενδιαφέρονται για τις ημερομηνίες. Λέγοντας «έλα μωρέ τι σημασία έχει πότε υπογράφτηκε η συνθήκη του Μοντρέ» ουσιαστικά δεν ξέρεις εάν έγινε πριν ή μετά των Σεβρών, από ποιον πολιτικό και για ποιο λόγο.

    Ο πολίτης πρέπει να ξέρει τις ημερομηνίες. Και όχι μόνο ξερές, αλλά για να ξέρει τι έγινε σε αυτές που αφορά την πλάτη του. Όταν δεν ξέρει ούτε τις ημερομηνίες, δεν ξέρει ούτε τι αποφασίστηκε για αυτόν χωρίς αυτόν, ούτε τίποτε. Και φυσικά καταλήγει να μιζεριάζει μέσα στην ανούσια καθημερινότητά του, στην οποία ο ίδιος βουλιάζει αγνοώντας προκλητικά την σύγχρονη ιστορία του «γιατί έχει σημαντικότερα προβλήματα».

    Αποτέλεσμα; Να επιλέγει βουλευτές (αλλά και δημάρχους) με βάση το αν προσωρινά (για τη μισή του ζωή maximum δηλαδή) θα του γεμίσουν το στομάχι, αδιαφορώντας για το τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό στα παιδιά του, ή στον ίδιο μετά από 30 χρόνια.

    Το ζήτημα δεν είναι να ξέρει πως την 1967/04/21 έγινε «επανάσταση». Το πρόβλημα είναι πως αν δεν ξέρει πως αυτό έγινε τότε, τότε είναι ακόμα πιθανότερο να μην ξέρει εάν καταλύθηκε ποτέ με στρατιωτικά μέσα το πολίτευμα.

  37. adamo said

    @X-P:
    Πόσο χαρούμενα θα ήταν τα πιτσιρίκια αν έπρεπε αντί αυτού να δημιουργούν πράγματα; Να διαβάζουν κείμενα, να γράφουν ποιήματα, να ζωγραφίζουν, να λύνουν ασκήσεις, να αρχίσουν να αγαπούν τον κόσμο

    Χμμ… Summerhill School.

  38. adamo said

    @X-P:
    Μπορεί δηλαδή αύριο ένα πιτσιρίκι να εφεύρει έναν καινούργιο τρόπο να χρησιμοποιεί το κομπιουτεράκι του

    Ο Gauss στην εποχή του το έκανε. Από τον επόμενο Gauss περιμένουμε να κάνει το ίδιο με το κομπιουτεράκι του🙂

  39. Adamo,διαφωνώ κάθετα. Η γνώση της ιστορίας για έναν απλό πολίτη δεν χρειάζεται όλα αυτά τα ανούσια που διδάσκονται σήμερα.

    Μια ιστορία: Μιλώντας προσωπικά γνωρίζω για (σχεδόν) όλα τα «σημαντικά» γεγονότα χωρίς καθόλου να θυμάμαι ημερομηνίες αλλά «εποχές» διότι πάντα είχα μια χοντροπροβληματάρα αποστήθισης αριθμών. Αυτό με έκανε μέτρια έως κακή μαθήτρια. Η αδελφή μου ήταν τόσο καλή στην αποστήθηση που ένας καθηγητής φώναξε την μητέρα μας για να την ενημέρωσει ότι παρόλο που βραβευόταν κάθε χρονιά, πάραυτα «κάτι» δεν πήγαινε καλά. Το αποτέλεσμα; Σε λίγες εβδομάδες ξεχνούσε τα πάντα. Αλλά στις ετήσιες εξετάσεις έσκιζε γιατί τα αποστήθιζε απ΄την αρχή. Οι γνώσεις μας στην ιστορία για παράδειγμα, είναι στα ίδια ακριβώς επίπεδα. Οι διαφορές μας είναι ότι η κάθεμιά ψάχνει αυτό που την ενδιαφέρει ανά καιρούς. Εγώ δηλ. μισώ να διαβάζω ιστορία κι εκείνη γουστάρει τρελλά.

    Θέλω να πω, πως πέρα από τα βασικά, οι σάλτσες στο σχολείο είναι πολλές για να χρειάζεται να τις μάθεις όλες. Πίστεψέ με, ένα «σωστός» και «υπεύθυνος» πολίτης, αν μάθει να σκέφτεται ως τέτοιος, δεν θα αφήσει τπτ άψαχτο και αδιάβαστο όταν το χρειαστεί. Εκατοντάδες στείρες ημερομηνίες και άλλα τόσα γεγονότα δεν σε κάνουν «πολίτη».

    (ωραίο το λινκ, δεν είχα ιδέα γι΄αυτό το σχολείο_

  40. Ρε σεις, πού να απαντήσω σε όλους, αλλά tedpar γράφε όσο θες. Ωραίο το σχόλιό σου!😀

  41. m13 said

    bravo constantina!!!

    BRAVO!

    eidika afto to ‘imerominia kathe gamwsinthikis’ itan OLA TA LEFTA!
    les kai exei shmasia an itan stis 10 i stis 11 tou minos!
    eleos!

    loipon. exeis dikio. kai to sizitousa tixaia xtes, stin ellada iparxei poli megalitero problima apo tis alles xwres. nomizoun oti ama sta sfinwsoun ola stin kefala…esi ektos tou oti tha ta matheis…tha gineis kai kaliteros anthrwpos!

    eleos!

  42. adamo said

    @X-P:
    Πρέπει να καταλάβεις πως δεν μιλάω για αποστήθιση / παπαγαλία. Δεν υπάρχει σοβαρός άνθρωπος που να πιστεύει πως η παπαγαλία προσφέρει κάτι.

  43. maria said

    «…επανέφερε τη μοναρχία, αλλά δεν απέτρεψε την όξυνση της σύρραξης που σοβούσε και η χώρα σύρθηκε -για δεύτερη φορά…» «…Η ήττα εκλήφθη ως τεράστιο πλήγμα, προκαλώντας καθολική απογοήτευση καθώς και αμφισβήτηση του κράτους και των δομών λειτουργίας του…»

    Klassikes protaseis vivliou istorias.
    Kai sou lew fantasou:
    Eisai 17aris, exeis mia kathigitria istorias, 50ara, pou variete kai pou den sou didaxe POTE afto to kefaleo me allo tropo ap to klassiko «anoigoume to vivlio stin selida 14, Fwteini diavase mas to prwto keimeno» kai blablabla…
    Loipon Adamo?
    Afta pou les, gia na ginoun pragmatikotita theloun xrono, diathesi kai mia ilikia pou kamia sxesi den exei me ta 16 -17…
    twra as poume sta sxedon 34, m’aresei na diavazw tin istoria tis Ellados, exou kai vrika afto to katapliktiko site.
    Sta 17 mou, m’endiefere perisotero o gomenos, kai to pou tha pame to savato…
    Kai sigoura i kathigitria pou eixe stoxo kai skopo na me kanei nalaxw gnwmi kai na endiaferthw gi afto to vivlio istorias, den ekane tipota gi afto.
    Ta vivlia einai kakogramenna, i toulaxiston itan, kai oi kathigites me to kolwsistima mexri na dioristoun exoun xtipisei ta 45-50 ki einai idi ptwmata…

    Genika, eilikrina, den nomizw pws i sinthiki twn Sevrwn tha me voithisei na psifisw dimarxo…MA to Xristo, den vlepw pia i sxesi. Sevome afta pou les, alla to oti kerdise o Tzanakoulis sti larisa, KAMIA SXESI me tin doxasmeni istoria tou ethnous! kai den kanw plaka…

  44. Τα καλύτερα σκονάκια είναι αυτά που κολλάγανε οι συμφοιτήτριες στα πόδια τους κάτω απ’ τις φούστες🙂

    Πέραν πλάκας.. Όσο η μάθηση==αποστήθιση και ο καλός ο μαθητής==ο καλός παπαγάλος τόσο θα υπάρχουν και σκονάκια. Προσωπικά τις περισσότερες φορές που έφτιαξα σκονάκια (hi ή lo tech) δεν τα χρησιμοποίησα. Η διαδικασία κατασκευής τους με ανάγκασε να μάθω αυτά που έγραφα.

    Επίσης οι καλύτερες εξετάσεις που έδωσα στη ζωή μου ήταν αυτές που οι καθηγητές επέτρεπαν να φέρουμε και συγγράμματα/βοηθήματα στην εξέταση (χαρακτηριστικά κάποιος έλεγε «φέρτε και τη μάνα σας άμα θέλετε»). Αυτά στα φοιτητικά.

    Κάποια αποστήθιση είναι αναγκαία… κυρίως στα πρώτα χρόνια. Αλλιώς όλη μας η ζωή θα ήταν ένα απέραντο Google search.

  45. tedpar said

    X-P, Σ’ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

    Θα ήθελα να πω κάτι για τον όρο «γαμωσυνθήκη».
    Δεν θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω ακριβέστερη λέξη σ’ένα τέτοιο κείμενο. Ο τρόπος που βλέπεις το θέμα σου, και που τυχαίνει να συμφωνώ, βρίσκεται ακριβώς στην κρίση σου για την εκάστοτε «συνθήκη». Και δεν νομίζω πως υπάρχει οποιαδήποτε «συνθήκη» χωρίς κακώς εννοούμενο σεξουαλικό υπονοούμενο. Άλλωστε το μειονέκτημα της Ιστορίας απένταντι στις άλλες επιστήμες είναι οτι δουλεύει πάνω σε ένα δεδομένο που δεν μπορεί να αγγίξει. Ο ιστορικός δεν έχει την ευκαιρία της επαλήθευσης συνεπώς όλα είναι θεωρητικά. Με αυτή την έννοια, εφόσον η κρίση για την ιστορική σημασία των γεγονότων (σαν ροή) αναδεικνύεται (δεν υπάρχει ποτέ μία και μόνη ερμηνεία και η διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία όλου του κόσμου είναι προπαγανδιστική), η απομνημόνευση των ημερομηνιών (για να μην πω και η ακριβής σειρά τους) είναι παντελώς αδιάφορες. Το καλύτερο μάθημα (μη προκατειλημμένης) ιστορίας «παραδίδεται» με δύο και μόνο φράσεις: «Η Ιστορία γράφεται από τους ητημένους. Βρείτε τους… και αποδείξτε το αντίθετο…» (ακόμα κι από το google).

    Σημ.: Μιλάμε πάντα για γενική παιδεία και όχι για εξειδικευμένες (επιστημονικές) σπουδές ενός λάτρη της Ιστορίας, σαν επιστήμη. Εκεί δεν τίθεται καν το θέμα που συζητάμε.

  46. atheofobos said

    Αντί να γράψω σχόλιο-σεντόνι εγραψα ένα πόστ.

  47. Idάκι said

    Συμφωνώ απόλυτα Κωνσταντίνα μου… ποτέ δεν κατάλαβα γιατί έπρεπε να ξέρω ακριβώς τις ημερομηνίες και ποτέ δεν τα κατάφερα. Ευτυχώς στο Γυμνάσιο-Λύκειο έπεσα σε καθηγήτριες που τις ενδιέφερε να ξέρουμε το μάθημα και όχι τις λέξεις που το απαρτίζουν, και πάντοτε μάθαινα με δικά μου λόγια που έδειχναν καθαρότατα αν έχω καταλάβει ή όχι. Απεναντίας, τα παπαγαλάκια στριμώχνονταν με ξαφνικές ερωτήσεις σχετικά με το νόημα του κειμένου που αποστήθισαν, για το οποίο συνήθως δεν είχαν ιδέα.

    Βέβαια αυτό με καταρράκωσε όταν κλήθηκα να μάθω παπαγαλία την Ιστορία Δέσμης, και πάτωσα στις πανελλήνιες – την πρώτη χρονιά τα έγραψα με δικά μου λόγια και πήρα 8, τη δεύτερη πολέμησα να αποστηθίσω ένα χρόνο και τελικά κόλλησα στη διατύπωση μίας πρότασης (!!) και πανικοβλήθηκα κατά τη διάρκεια των εξετάσεων με αποτέλεσμα να χάσω και την επόμενη ερώτηση λόγω χρόνου. Ε τους φασκέλωσα και πήγα να μορφωθώ δίχως παπαγαλία, και μια χαρά τα κατάφερα😉

    Τέλος για τα μαθηματικά και τα κομπιουτεράκια, άποψή μου είναι πως δεν χρειάζεται αποστήθιση αλλά διδασκαλία του τρόπου. Όταν ένα παιδί μάθει το πώς, δεν έχει σημασία αν θα χρησιμοποιήσει μολύβι και χαρτί ή κομπιουτεράκι για τις πολύπλοκες πράξεις. Αλλά στην Γ Δημοτικού είναι ακόμη στη φάση του πώς…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: