X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΤΗΕ ADVERTISING CONSPIRACY

Posted by Constantina Delimitrou στο Οκτωβρίου 23, 2006

Πολύ περίεργο πράγμα αυτή η διαφημιστική βιομηχανία. Ουσιαστικά, είναι κάτι τυπάκια που για έναν ακατανόητο λόγο (όχι, κόψτε φάτσες δηλαδή και πείτε μου) έχουν επιλεχθεί να εκπροσωπούν όοοοολους εμάς. Και χωρίς ψήφο. Δικτατορία του κερατά. Κάτι σαν πολιτικοί ένα πράμα αλλά για πιο προσωπικά θέματα. Αυτοί οι τύποι, επιλέγουν αν οι πατάτες μου θα είναι με φλούδα ή γιαχνί, αν θα παραγγείλω μαρτίνι με θρούμπα ή καλαμών, αν θα βάλω στρινγκ ή σκελέα και πόσες μέρες αξυρισιά είναι οι ενδεδειγμένες για να σου κάνει κλικ ο γκόμενος (αυτό το «κλικ» ήθελα να ΄ξερα ποιος μαλάκας πήγε και το σκέφτηκε – προφανώς κάποιος που πηδιόταν με πληκτρολόγια).

Αυτή είναι εξουσία. Όχι παίζουμε. Γιατί τί να το κάνω να με ψηφίσουν νομαρχίνα, δημαρχίνα και άλλα βαρετά, αν είναι να επιλέγω για πράγματα που δεν μαγκώνουν το προβατάκι από παντού και δεν το πείθουν ότι κάβλα = κλικ. Μιλάμε για true conspiracy και τύφλα να ΄χουν οι Eλ και οι Eμ*.

Πίσω από κάθε κίνησή μου, υπάρχει ένα τέτοιο τυπάκι που αποφάσισε ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια. Μιλάμε, ατέλειωτες ώρες μπλα μπλα για το αν οι σερβιέτες μας θα έχουν φτερά με αεροτομή ή ζάντες, αν το γαμάουα κινητό θα είναι ροζ ή μπιχλιμπιδί ή αν αύριο θα γκαβλώνουμε με κώλους ή τον τρίτο οσφυικό σπόνδυλο (ευτυχώς ως τώρα δεν τίθεται θέμα, οι κώλοι δουλεύουν μια χαρά).

Τα φαινόμενα εκφυλισμού δεν θα μπορούσαν να λείπουν φυσικά. Εδώ έχουν αλλοιωθεί κάτι μπαγλαμάδες που και καλά εξουσιάζουν, δεν θα αλλοιωθούν οι δέαρ – γουιλ – μπι – όνλι - ουάνς; Μερικοί απ΄αυτούς λοιπόν, ξέροντας επακριβώς το μέγεθος της επιβολής (και επειδή προφανώς τις έχουν χεσμένες τις ψήφοι) την έχουν δει θεοί. Και δεν μιλάω για τίποτε ανθυποθεουλάκια ή ημίθεους, μιλάω για κατευθείαν σύνδεση με Όλυμπο και τα τέτοια. Περιφέρονται με μαστίγια, βγάζουν λόγους, μοιράζουν αποφάσεις για την ανθρωπότητα και ενίοτε το παίζουν φιλεύσπλαχνοι προς τους μικρούς πιστούς κερνώντας νέκταρ. Αλλά δεν μασάμε.

Ο διάβολος εδώ δεν φοράει prada. Τα prada είναι για τη μάζα. Τα “prada” τα πουλάνε μόνο, δεν τα αγοράζουν. Ο αληθινός διάβολος αντιγράφει εμένα κι εσένα. Μόνο έτσι θα σε μπερδέψει. Όχι εμένα ρε, εσάς λέμε. Περνά απαρατήρητος αλλά το μάτι του φτάνει ίσα με το τρίτο οσφυικό οστούν (παρεκτός κι αν έχεις ωραίο κώλο).

Αν θες να τον ξεμπροστιάσεις λες την μαγική φράση : «god’s syndrome». Εκεί θα αλαλιάσει αλλά κατά βάθος ψοφάει να τον ξεσκεπάζουν, με μια διαφορά όμως: θα σου τα κάνει τσουρέκια για να σου αποδείξει ότι δεν είναι καθόλου syndrome. Είναι σκέτο God. Κι εσύ τότε θ΄ αρχίσεις τα «πιστεύω εις έναν θεό» και μπλα μπλα μπλα για να μην στα ζαλίζει. Γιατί έτσι ακριβώς φαντάστηκες πως θα ήταν ο θεός. Γι΄αυτό είσαι άθεη.

Αν δεν είσαι, την πούτσισες. Ντροπ εν γκιβ δεμ φάϊβ. :)

*Eμ = αι μαλάκαι αγγλιστί.

29 Σχόλια to “ΤΗΕ ADVERTISING CONSPIRACY”

  1. Dark Angel said

    Goody’s Syndrome λέγεται. Και μια αρώτηξη: Ντροπ εν γκιν εμ φαιβ οφ γουατ?

  2. «Ντροπ εν γκιν εμ φαιβ οφ γουατ? »

    oφ γιορ μπεστ λαιβς (ιφ γιου αρ λακυ ιναφ του μπι ε κατ)

    (τσίμπησες με τη μία όμως διαφημιστόπαιδο) 😛

  3. pascal said

    Ρε κωνσταντίνα, αυτό το ωραιότατο κείμενο μήπως ταιριάζει περισσότερο στην κατηγορία «metablogging»?
    ΕΙΜΑΙ ΘΕΟΣ, ΕΜΦΑΝΙΣΙΑΚΩΣ!!!

  4. ioudas said

    κοίτα λίγο πιο ψηλά, πάνω από τους εργαζόμενους-όλων των βαθμίδων- στις διαφημιστικές εταιρίες, θα βρεις τους εργαζόμενους στις εμπορικές διευθύνσεις των προιόντων. εκεί παίζεται το μεγάλο παιχνίδι, οι διαφημιστικές απλώς ακολουθούν το μαστίγιο που όσο πάει έχει και περισσότερες ουρές. όχι ότι οι διαφημιστικές δεν έχουν ευθύνη, έχουν, αλλά την αμέσως επόμενη στη σειρά…

    άλλο ένα «διαφημιστόπαιδο» που τσίμπησε…

  5. Pascal, αγόρι μου είσαι μεγάλη ψωνάρα!!! Μαργαρίτα μάζευτον! Θα πέσει γιαούρτι!!! 😀

    Ioudas, χεχε…κάνεις λάθος. Αυτοί οι «αποπάνω» έχουν μαστίγιο στους και-καλά-διαφημιστές που ουσιαστικά δρουν ως παραγγελιολήπτες. Υπάρχει φυσικά και αυτό το είδος αλλά εγώ μιλάω για «διαόλους». 😉

  6. Dark Angel said

    Τσίμπησα η ψαρούκλα το ομολογώ. (Στο 5ο Καταστροφικόν τμήμα υπηρετώ) Και κάτι από τον φίλο Μπεγκμπεντέ : Οταν πεθαίνει ένας διαφημιστής δεν συμβαίνει απολύτως τίποτα. Απλά τον αντικαθιστά ένας ζωντανός.

    🙂

  7. ioudas said

    προφανώς ξέρεις καλύτερα.
    ίσως τα 15 χρόνια εμπειρίας μου δεν με βοηθάνε να καταλάβω το χώρο….

  8. Dark, πεθαίνουν ωρέ οι θεοί; (χεχε τα ξέρω, μου τα΄χει κουτσομπολέψει ο μπουγατσοφίλος σου). 😉

    Ioudas, μην στραβώνεις ρε συ. Τί να ξέρω εγώ απ΄αυτά. Μια γνώμη είπα γι΄αυτά που βλέπω ως μικρά γραμματίτσα. 😀

  9. κι εγώ κάποτε που τους έφτιαχνα τα λογότυπα και κάποιο μότο…
    να ζήσω ήθελα βρε ψιλικατζού.
    (κάποτε είπα, εντάξει; τώρα είμαι ο Ροΐδης…)

  10. Patsiouri said

    Το πιό εύκολο πράγμα στον κόσμο είναι να εκμεταλλεύεσαι κορόιδα…η πεσκανδρίτσα πώς έγινε μόδα, ξέρετε???Μία παρέα πρώην πλουσιόπαιδα, νύν ιδιοκτήτες εστιατορίων στου Ψυρρή είχαν βάλει κάποτε ένα στοίχημα καλοκαιράκι στην Ύδρα, να βρούν το χειρότερο ψάρι ever και να το κάνουν μόδα μέσα στη δεκαετία..Μετά από τόνους τεκιλάκια, finalist αναδείχτηκε η μικρή πεσκανδρίτσα! Ξέρω κι άλλους όμως που μπορείς εύκολα να τους πείσεις ακόμα και πως τα σκατά ( που έχουν στο κεφάλι τους ) γίνονται χρυσάφι σε χρόνο dt, τί θλιβερό….

  11. mpampakis said

    Ενώ μου αρέσει το κείμενό σου, διαφωνώ. Οι διαφημιστές μυρίζονται τις πεποιθήσεις μας όπως ο καρχαρίας οσμίζεται το αίμα. Γιαυτό και ο μέσος καταναλωτής στον οποίο απευθύνονται είναι ένας μάλλον αξιολύπητος μικροαστός – ξέρουν ότι θα αγοράσει τα πάντα για να ξεπλύνει την ρετσινιά του μικρόπουτσου.

    Όπως ακριβώς με την διακυβένρηση, έτσι έχουμε και την διαφήμιση που μας αξίζει.

    (σχεδόν άσχετο, αλλά έκανα το σφάλμα να πάω να δω το Ο Διάβολος φοράει Prada. Don’t. Just don’t. Μόνο η Στρηπ αξίζει.)

  12. ΠΡΕΖΑ TV said

    Οπως και να το κανουμε,η διαφημιση ειναι επιστημη…

  13. funEL said

    fuck them all

    ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ (όταν τις βλέπετε)
    ΚΑΝΤΕ ΖΑΠΙΝΓΚ (πάντα) ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ
    ΑΓΝΟΕΙΣΤΕ ΕΠΙΔΕΙΚΤΙΚΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (δηλ. όλα σχεδόν)

    ΚΑΝΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ (μας αρέσουν οι ουτοπίες)

    Η ΛΕΞΗ ΟΠΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΡΙΣΙΑ

    … ΟΙ ΣΚΛΑΒΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΝ ΑΦΕΝΤΗ ΤΟΥΣ

    … να μας συγχωρείτε μικρή μας τυρόπιτα, που και που θυμόμαστε τα επαναστατικά μας νιάτα.
    +σκοτάδισον+διαφήμισον+

  14. elsa said

    Mia xara ta phgainame…meta s’exasa!

  15. maria said

    O filos Beigbeder to eipe sto vivlio tou 99F (14.99€ pleon e!)
    «Xinoun kathimerina mes’to dexi sas imisferio» kai goustaaaaaaaaroun!
    Apo mesa milaw ki egw…
    einai poli eknevristikos mikrokosmos i diafimisi (file Pascal…!)
    einai spasarx… kosmos diladi!
    prin ta 30 pernaei kai den akoumpaei dioti eimaste psilogiourgia, meta ta 30 emena mou peftei vari sto stomaxi… Gamw tis epiloges …
    Ti perimeneis agapi mou! dialegoume epaggelma sta 17.

  16. maria said

    ax! mi xehasw kai to alla to wreo pou elege mesa…
    «oi kalitexnes den exoun wrario, exoun mono deadlines»
    …. mouhaha…!
    Wreos!! de me xezeis…

  17. Ροίδη, έχεις επίσημα άφεση αμαρτιών. 😀

    Patsiouri, να ΄σαι καλά ρε συ που με τραβάνε κάτι φιλαράκια σε κάτι ξεχασμένες ψαροταβέρνες γιατί έχουν λέει, καλή πεσκανδρίτσα στα κάρβουνα. Θα πέσει χοντρό δούλεμα λέμε! Θενκς. 😀

    Mpampakis, ρε σεις, μην το παίρνετε τόσο σοβαρά. Μια πλάκα σε κάτι συναδέλφους πήγα να κάνω και ξέχασα να σας το πω. 😉

    Πρέζα, μπα… 🙂

    Funel, χώσε όσο γουστάρεις, βγάλε το απωθημένο σου γιατί μεταξύ μας δεν υπάρχει περίφτωση να γλιτώσουμε από αυτά. 🙂

    Elsa, κι εγώ μ΄έχασα. 😀

    Maria, πρέπει να ΄χεις δίκιο αρκεί να μην τα βλέπεις από «μέσα». Να είσαι δηλαδή «μέσα» αλλά να τα βλέπεις «απ΄έξω». Εκεί είναι η μεγάλη πλάκα. 🙂

    ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ

  18. maria said

    plaka plaka, den einai ola toso efkola panta.
    Ki apo mesa to koitaw, ki ap exw to koitaw, exartate ton xrono, tin fouria kai to deadline!
    as leme oti leme, mas plirwnei to stegastiko kai to efxaristoume vathitata.
    kalimeres kalimeres episis!

  19. PsyxiatroZ said

    Πάω για ένα κρύο ντους να συνέλθω…

  20. Στο «βασικό μέτοχο» του Μάρκαρη, ο σχιζοφρενής δολοφόνος σκοτώνει διαφημιστές και απειλεί να τους ξεκάνει όλους, αν δεν σταματήσουν οι διαφημίσεις…

  21. Μαράκι, ίσως φταίει το ότι δεν είμαι μέσα για μέσα. 😀

    Psyxiatroz, ένα ντους δεν κάνει τπτ. Άκου που σου λέω. 🙂

    Vita, κάτι ήξερε αυτός, κάτι ήξερε. 😉

  22. ioudas said

    δεν στράβωσα ρε συ, απλά είναι εύκολο να δαιμονοποιούμε τις διαφημιστικές, όχι ότι δεν φταίνε για πολλά, αν δεις το ρυθμό και την ένταση που επιβάλλουν στους εργαζόμενους, φτάνει για να θες να τις ανατινάξεις. αλλά το θέμα είναι ότι το σκατό όπως και το ψάρι, βρωμάει από το κεφάλι. και εδώ κεφάλι είναι οι εμπορικές διευθύνσεις των μεγαλοπροϊόντων που επιβάλλουν τη λογική τους σε όσους συνεργάζονται. εκεί είναι το όλο παιχνίδι, εκεί παίζονται τα μεγάλα κεφάλαια και παίρνονται οι αποφάσεις, απλά ήθελα να το διευκρινίσω για να ξέρουμε από που ξεκινάμε το βρισίδι…

  23. Ναι, μα φυσικά είναι σωστό αυτό που λες . Απλά είναι μερικές φορές που θέλω ο «διάβολος» να έχει φάτσα και να είναι απέναντί μου για να του τα χώσω. 😀

  24. Χαχαχαχαχαχα!
    Πέθανα στα γέλια. Οχι με το κείμενό σου ψιλικατζού μου… αντιθέτως… το λάτρεψα…. υπέροχη ματιά σε έναν χώρο που λάμπει τόσο που στραβώνει και τους έξω, αλλά και τους μέσα.
    Γέλασα με τα comments των «διαφημιστόπαιδων», που δεν μπόρεσαν να βγουν από την πανοπλία τους.
    Με διασκέδασε αφάνταστα πολύ η προάσπιση του μικρόκοσμου τους, που δεν τους επέτρεψε να δουν την καθαρή ματιά, ενός ανθρώπου, που αποδεδειγμένα έχει την ικανότητα της παρατήρησης.
    Μου έκανε τρομερή εντύπωση που άνθρωποι της διαφημιστικής πιάτσας δεν μπόρεσαν να πιάσουν – το επίσης αποδεδειγμένο- χρονογραφικό σου στυλ.
    Προσπάθησαν και αυτοί να είναι μμμμμ….. light στο γράψιμο… αλλά το περιέχομενο της σκέψης ήταν εξαιρετικά heavy.
    Δεν ξέρω ποιοί είναι ποιοί –οι ίδιοι δήλωσαν «διαφημιστόπαιδα»,και αυτο νομίζω έχει κάποια αξία, αλλά είμαι (σχεδόν) σίγουρος ότι κανείς τους δεν είναι στο creative.
    Μμμμμ;

  25. Μάνο, είσαι λάθος. Δεκτό το κοπλιμάν αλλά είσαι πολύ επιφανειακός άμα νομίζεις ότι πίσω από τα πάντα δεν υπάρχουν οι Σιωνιστές, οι Αμερικάνοι, οι Εξωγήινοι, οι Ελ, οι Εμ και – τώρα πια – οι Πελάτες. 😀 😀 😀 😀

  26. Dark Angel said

    To creative δεν υπάρχει μίστερ μανος. Μια λούπα είναι και ριφλέξ αντιδράσεις. Πως σου χτυπάνε το γόνατο με το σφυράκι? Ε, κάτι τέτοιο…

    🙂

  27. Dark Angel said

    Δεν υπάρχει creative μιστερ μανος. Μια λούπα είναι. Μια ριφλέξ αντίδραση κάτι σα το σφυράκι που χτυπάει το γόνατο. Τακ! Μπαμ!

    🙂

  28. Patsiouri said

    Σου»χω κιάλλα, τελικά αυτός που ανακάλυψε τη μόδα ήταν μεγάλος μάγκας, εδώ ρε έχει γίνει in και πανάκριβο το μπλιάξ ωμό ψάρι, τί λέμε τώρα!!
    Προχτές έπεισα εύκολα κάποιον ηλίθιο για κάτι εξίσου ηλίθιο. Είχα αγοράσει ένα από τα γνωστά βουρτσάκια που καθαρίζεις τη χέστρα, λαχανί παρακαλώ, 2 ευρώ.Χαζεύοντάς το μέσα στη συσκευασία του παρατήρησα πως είναι ασορτί με τα λαχανί καλύματα του καναπέ μου! Παραμερίζοντας κεριά και άλλα διακοσμητικά του πρόσφερα μία θέση περίοπτη πάνω στη βιβλιοθήκη! ΄Περίμενα για καφεδάκι βλέπεις μία φίλη άρτι αφιχθείσα από New York όπου σπουδάζει. Για να μήν τα πολυλογώ μέσα σε ένα τέταρτο έπεισα το ζωντόβολο πως τα ξεσκατηστήρια είναι η τελευταία εικαστική παρέμβαση στη Ευρώπη, πως συμβολίζουν το γκρέμισμα της ρατσιστικής αντιμετώπισης κάποιων χώρων του σπιτιού όπως το μπάνιο, φέρτε τη φύση στο σαλόνι σας και τέτοια και πως αυτά τα βουρτσάκια κυκλοφορούν ακόμα και με σβαρόφσκι πάνω και είναι πανάκριβα!!!!Επειδή είμαι καλός άνθρωπος και μόνο γι αυτό ΔΕΝ προσφέρθηκα να της βρώ ένα φούξια με τουρκόυάζ σχέδια για να ταιριάζει με τα δικά της έπιπλα!!!!Το τούβλο ήταν έτοιμο να σκάσει και πενηντάρικο μπορώ να σου πώ!!Τελικά δέν είναι ο γιαλός στραβός…..

  29. […] * Eμ: αι μαλάκαι (αγγλιστί) ** bloggin’: εκ του “το μπλόγκειν εστί φιλοσοφείν” You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed. RSS 2.0 […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: