X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΜΑΓΙΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Οκτωβρίου 17, 2006

Ένα ένα, τα μαγικά μου καταρίπτονται και μεταξύ μας, πολύ μου την έχει βιδώσει. Άμα χάσω κάτι μέσα στην χάβρα που ο υπόλοιπος κόσμος ονομάζει «σπίτι μου», πολύ θα ήθελα αφού φάω τον κόσμο να το βρω, μόλις δέσω κόμπο μια κόκκινη κορδέλα, να ξεπεταχτεί μπροστά μου. Γιατί έτσι. Γιατί «δένεις» λέει το χαμένο αντικείμενο και έτσι μαγικά δεν μπορεί να πάει πιο μακριά ή να χαθεί για πάντα και προφανώς μην έχοντας τι άλλο να κάνει, σου παραδίδεται με τα χέρια ψηλά.

Μου λείπει επίσης το γήτεμα στ΄άστρα (κάθε φορά που έπινα καυτό κακάο) για να φύγουν οι άφθες και που όταν νύχτωνε για τα καλά και δεν προλαβαίναμε το πρώτο αστέρι, έτρωγα χυλόπιτα απ΄τη γιαγιά γιατί έπρεπε να κάνω υπομονή μέχρι το επόμενο βράδι. Κι άντε τώρα να πετύχεις το πρώτο άστρο αφού τα ρημάδια εμφανίζονταν σε κοπάδια. Μια φορά είχα κρύψει τα γυαλιά της γιαγιάς και την έπεισα ότι δεν είχε πουθενά πουθενά άλλο άστρο εκτός από από κείνο ΄κει το μεγάλο απέναντι. Το ΄φαγε η γιαγιά, με γήτεψε και έγινα καλά. Δεν της το΄πα όμως ότι τελικά όλα τα άστρα γητεύουνε.

Όλα αυτά είχαν μια γλυκειά μαγεία απ΄αυτές που τις συναντάς στα παραμύθια και λες κοίτα, έζησα κι εγώ κάποτε λίγο παραμύθι τότε που ήμουν παιδί. Τότε που κάθε μέρα η μαμά μας «ξεμετρούσε» και έσκυβε στο τέλος να κάνει σταυρό στο κούτελό μας με το λάδι. Μετά προσπαθούσε να μας φιλήσει κι εμείς τρέχαμε για να μην χαλάσει ο σταυρός και χρειαστεί μετά να περιμένουμε πέντε ώρες χασμούρημα για καινούργιο σταυρό.

Μετά μεγαλώνεις. Όχι τόσο ώστε να τα ανατρέψεις όλα, αλλά αρκετά για να μην κάνεις καμμία ερώτηση ή κάποιο ειρωνικό σχόλιο στη γιαγιά, του τύπου «καλά ρε γιαγιά, αφού δεν βλέπεις μακριά πώς είσαι σίγουρη ότι δεν με γητεύεις με αεροπλάνο»; Και να σου απαντήσει εντελώς φυσικά το αμίμητο (ακόμα και για τα οχτώ σου χρόνια) «άμα είναι αεροπλάνο θα στείλει ο πιλότος σήμα στο πρώτο άστρο και θα γίνεις καλά». Από τότε κοίταγα με νόημα τους πιλότους στα αεροπλάνα για την Γερμανία γιατί ήξερα ότι η στραβομάρα της γιαγιάς είχε αγγαρέψει πολλούς πιλότους να στέλνουν σήματα στο πρώτο άστρο.

Η μάνα μου ακόμα και τώρα πιστεύει ότι κάποτε είχε ένα μαγικό πορτοφόλι που γεννούσε λεφτά. Κάθε πρωί που ξυπνούσε έβρισκε μέσα μια ολόκληρη πεντάρα για αρκετούς μήνες. Κάποιο βράδι παραφύλαξε αλλά τζίφος. Φυσικά το μαγικό πορτοφόλι της ήταν άδειο το άλλο πρωί αλλά από την επόμενη μέρα ξανά το ίδιο βιολί. Το μυστικό με όλα αυτά τα μαγικά είναι λέει να μην το πεις σε κανέναν. Μόλις έπιασε τον παππού της να του πει το μεγάλο μυστικό, το πορτοφόλι τσαντίστηκε και σταμάτησε να γεννάει λεφτά. Πρέπει να ήταν την ίδια εποχή που πέθανε ο παππούς.

Τώρα στην οικογένεια έχουμε ένα άλλο μαγικό να διαλευκάνουμε. Το «τζιζ». Είναι ένα περίεργο «χάρισμα» λέει η μαμά, που το ΄χουμε όλοι στην οικογένεια να κάνουμε «τζιζ» σε άλλους ανθρώπους. Όταν είχα το μαγαζί κανένας πελάτης δεν τολμούσε να πάρει μεταλλικό κέρμα από τα χέρια μου και όταν το ξεχνούσαν, το χάρισμά μου δεν τους επέτρεπε να το ξαναξεχάσουν ποτέ.

Το ΄λεγα χθες στην μαμά ότι το «χάρισμα» επανήλθε. Κάτι πήγε να πει ο μικρός για στατικούς ηλεκτρισμούς αλλά η μαμά του το ΄κοψε «αααα, παιδάκι μου αυτά τα πράγματα δεν τα ξέρετε εσείς. Νομίζετε ότι τέτοια κατάρα φεύγει έτσι εύκολα; Τσάμπα λεφτά δώσαμε να σε σπουδάσουμε άμα πιστεύεις τους τσαρλατάνους που λένε ότι άμα ακουμπήσεις την νερατζιά στην αυλή θα πάψεις να κάνεις τζιζ».

Αυτές τις μέρες έχω ξεσκιστεί στα τζιζ. Άνθρωπος δεν με ακουμπάει. Αυτό το περίεργο χάρισμα φουντώνει τον χειμώνα, λέει η μαμά. Αλλά να μην στεναχωριέμαι γιατί η μάγισσα που καταράστηκε την προγιάγια μας το έδωσε μαζί με άλλα καλά πράγματα που τέλος πάντων, δεν μπορεί να μου τα πει γιατί άμα τα λες φεύγουν. Έτσι είναι αυτά τα μαγικά πράγματα.

15 Σχόλια to “ΜΑΓΙΑ”

  1. Λαστιχένιες σόλες στα υποδήματα και βήματα που σέρνονται στο χαλί;

  2. vasvoe said

    αμάν ρε παιδάκι μου κι εσύ!! μια «θρησκεία» βρήκα εκεί χάμω να με ψιλοεκφράζει, κι αυτή να μου τη ρημάξεις. δε μας χέζεις κι εσύ κι ο ορθολογισμός σου :ΡΡ

    τσκ τσκ τσκ

  3. αυτήν την κατάρα του τζηζ την έχω κι εγώ. να δεις όταν σκάει σ εκανα μαλλί ή χείλι του άλλου τι ωραία που είναι…

    τη σημαίνει «γητεύω»;

  4. An-Lu said

    Αχ βρε Ντινάκι…
    εμένα δεν με θυμήθηκε ακόμα το χάρισμα και τα αεροπλάνα τα έχω «δίπλα». Να αγγαρέψω κανα πιλότο;;;
    φιλούτσος ;-)

  5. parafonos said

    εκείνο το μαγικό πορτοφόλι… μήπως ξέρουμε που το ψώνισε η γιαγιά;

  6. Rodia said

    Το τζιζ το παθαίνω με την πόρτα του ταξί και αναγκάζομαι να τη σπρώχνω με το μανίκι ή με το πορτοφόλι μου, το οποίο γεννάει! ναι, κάθε τόσο βρίσκω λεφτά μπροστά μου όταν τα χρειάζομαι. Ισως επειδή δεν τα μετράω..
    ..κατά μάνα κατά κύρη.. 😉

  7. manosantonaros said

    To παθαίνω κι εγώ. Με το που ακούμπησα τον γάτο μου….τζιιιιιζ και έμεινα 4 ώρες κατω από τον καναπέ. Ασε μια φορά το έπαθα με ένα φερμουάρ και δεν ήταν το καλύτερο…. χαχαχαχαχαχα

  8. adamo said

    Άλλαξε παπούτσια

  9. elsa said

    Α να μη συναντηθούμε ποτέ τότε εμείς οι δύο, γιατί με τη χειραψία, εγώ θα βρεθώ στην Αυστραλία και ‘συ στην Αλάσκα!

  10. aeipote said

    Χαριτωμενέστατη, φευγάτη εγγραφή. Ίσως και άλλης εποχής. Μου θύμισε την αγαπημένη Ζυρράνα Ζατέλη.

    Καλημέρα Κωνσταντίνα!

  11. Ντροπαλός, oui. 🙂

    Vas, sorry ρε συ, δεν το ΄θελα! 😀

    Μαριλίνα, γητεύω σημαίνει λέω κάτι μαγικά κοιτάζοντας το πρώτο άστρο της βραδιάς και βάζοντας κόκκινο κρασί πάνω στις άφθες (κάτι σιχαμένα εξανθήματα που πονάνε πολύ), τις γιατρεύω. 🙂

    An-lu, ναι ρε πες σε έναν πιλότο να κάνει ένα ψυχικό! 😀

    Parafone, αυτά ρε συ είναι πολύ μαγικά πράγματα. Δεν τα λέμε είπαμε… 😉

    Rodia, τα ταξί είναι η χειρότερή μου. Και καμμιά φορά επειδή τα κλείνω με το μπράτσο βάζω μεγάλη δύναμη και πάντα μα πάντα οι ταξιτζίδες βρίζουν. 😀

    Mano, ρε σεις όλοι το ΄χετε το μαγικό μου χάρισμα; Αμάν πια! Ναι, αλλά φαντάζομαι ότι κανείς σας δεν ξέρει να πετάει… 😉

    Adamo, καλά ρε συ, εγώ έχω κάνει ολόκληρη ανάλυση του χαρίσματος και εσύ μου την καταρρίπτεις με ένα ζευγάρι παπούτσια;;; Εκτός φυσικά κι αν είναι μαγικά… 😀

    Elsa, κι εσύ;;;; Γμτ σε συνέδριο μάγων έχω πέσει εδώ μέσα! 🙂

    Aeipote, καλό μου, σ΄ευχαριστώ και πολλές πολλές καλημέρες! 😀

  12. εμένα οι άφθες είναι μαγικό σύμπτωμα του μαγικού άγχους μου, αν το κόψω, εξαφανίζονται.

  13. maria said

    apexto…me siginises xazi…

    «paei o kairos pou oi dikoi sa skinothetousan tin giorti sas kai eise esi pou prepei twra na ipsoseis tis giortis ta dwra»… Pali tha to pw, alla otan tragoudaei o Savopoulos «Xronopio» ta kanei ola resumé.

    Ektos tis lastixenias solas.

  14. elefantas said

    τέλεια 🙂

  15. Χιλιάρικο said

    Ντίνα,

    Η μαμά σου ίσως είχε δίκιο για το τζίζ.
    Μερικές φορές είναι «χάρισμα».
    Έχεις ξερό δέρμα ή ξερό … πορτοφόλι.
    Αφυδατώνεσαι ή μένεις με ψιλά.

    Τρείς πιθανές λύσεις, όχι βέβαια αποκλειστικές:
    α) Πίνε περισσότερο νεράκι.
    β) Ξόδευε λιγότερα.
    γ) Άλλαξε εργασία με περισσότερες αποδοχές.

Σχολιάστε

 
