X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΑ ΞΕΡΩ ΟΛΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Οκτώβριος 6, 2006

Ρε γαμώτο είμαι πολύ κουτσομπόλα για να μην μπω στον πειρασμό και είπα να ρωτήσω αφού είμαστε τόσοι πολλοί εδώ μέσα και το νετ προσφέρει κατά κύριο λόγο πληροφορία (τουτέστιν η χαρά της κουτσομπόλας). Αφετηρία αυτού κάτι κουλά που ακούω για μισθούς και ήθελα λιγάκι να έχω μια σαφή εικόνα από τους μισθούς που παίζουν δεξιά αριστερά σε διάφορα επαγγέλματα.

[Για παράδειγμα έμαθα σήμερα ότι η κολλητή της αδελφής μου που έκανε master στο marketing στην Αγγλία και ξέρει τρεις γλώσσες, ότι δουλεύει σε ασφαλιστική για 600-750 ευρώ τον μήνα (το ποσό παίζει λόγω ποσοστών). Αλλά είναι πολύ λίγο νομίζω για τέτοιες σπουδές.]

Τεσπα, ανώνυμα πάντα αλλά πείτε μου σας παρακαλώ (και γουστάρω να είμαι αδιάκριτη), πόσα λεφτά καθαρά παίρνετε στις δουλειές σας; (π.χ., είμαι κούριερ, εργάζομαι οχτάωρο και παίρνω καθαρά 650 ευρώ). Έτσι, για να ΄χουμε μια εικόνα μπας και βγει κάνα αληθινό συμπέρασμα και όχι ασαφείς φήμες ανάλογα τι εφημερίδα διαβάζεις.

Update / Συμπεράσματα :
Τα σχόλια ήταν πολύ μακριά από όλα αυτά που είχα στο κεφάλι μου για τους μισθούς στην Ελλάδα. Εντάξει, γνώριζα ότι μερικές καλές σπουδές βοηθούν την ζωή μας αλλά ποτέ μα ποτέ δεν είχα φανταστεί ότι ΔΕΝ έχουν ΚΑΜΜΙΑ επιρροή στους μισθούς μας. Πόσο μάλλον η προυπηρεσία, το ωράριο και άλλες φαντασιώσεις που διατηρούσα ως τώρα. Είτε ξέρεις πεντακόσια πράγματα είτε ένα, η ουσία είναι ότι λεφτά της προκοπής δεν πρόκειται να πάρεις σε καμμία δουλειά.

Από την άλλη ήξερα ότι τα πράγματα είναι καλύτερα σε άλλες χώρες, όμως τώρα κατάλαβα ότι τα πράγματα είναι εντυπωσιακά καλύτερα σε άλλες χώρες. Και δεν είναι αναλογικά όπως νόμιζα. Το να ζεις σε ακριβότερη χώρα θα συνεπαγόταν ένα 30% παραπάνω απ΄τον ελληνικό μισθό σου και όχι τριπλάσιο μισθό.

Τέλος, το πιο σημαντικό συμπέρασμα είναι ότι η εύρεση εργασίας δεν έχει καθόλου να κάνει με την καταπολέμηση της ανεργίας. Δεν πολεμάς την ανεργία χαντακώνοντας σπουδές χρόνων και δημιουργώντας κατάκοπους και δυστυχισμένους εργαζόμενους που πάνω στην ανέχεια και την απελπισία δέχονται να κάνουν τα πάντα για ψίχουλα. Αντίθετα, τους διώχνεις από την Ελλάδα.

Πριν πολλά πολλά χρόνια οι γονείς μου έφυγαν για τα εργοστάσια της Γερμανίας. Άλλοι τότε, έφυγαν για Αμερική και Αυστραλία. Προβλέπω ξανά γερό κύμα μετανάστευσης και το θεωρώ τον μόνο τρόπο να προχωρήσουν όλα αυτά τα παιδιά που χώνονται στις κωλοεταιρείες θυσιάζοντας κυριολεκτικά τις σπουδές και την όρεξή τους να παράγουν ένα καλύτερο μέλλον.

[Εμείς; Εμείς θα μείνουμε πίσω, θεοποιώντας τους Έλληνες της αρχαίας Ελλάδας και καμαρώνοντας για τους Έλληνες που θα διαπρέπουν στο εξωτερικό, παραδεχόμενοι ότι τελικά είμαστε και γαμώ τους επιστήμονες και ξεχωρίζουμε σε κάθε γωνιά της γης. Όσοι μείνουμε πίσω θα έχουμε ιερό καθήκον να διαφυλάξουμε την ελληνική γλώσσα, τις παραδόσεις και τα έθιμα ενώ θα μισούμε τους μετανάστες που αλλοιώνουν την ταυτότητά μας. Και μετά θα πάρουμε την Πόλη, θα γίνουμε αυτοκρατορία, θα επιστρατεύσουμε τους Έλληνες του εξωτερικού και θα κατακτήσουμε τον κόσμο.]


78 Σχόλια to “ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΑ ΞΕΡΩ ΟΛΑ”

  1. Είναι τεράστια μαλακία ο internet explorer τελικά!!! 😦

  2. dtsomp said

    Ανώνυμα για να μην μας τσιμπίσει η εφορία; 🙂

    Είμαι απόφοιτος ΤΕΙ Πληροφορικής, 2 ξένες γλώσσες στην περίπτωση που έχει σημασία, δουλεύω ως προγραμματιστής σε εταιρεία μηχανοργάνωσης/software και παίρνω 780 καθαρά κάθε πρώτη του μηνός.

    Επίσης μεταφράζω κείμενα και για ένα περιοδικό, αλλά ακόμα φράγκο δεν είδα από κει, άρα… σύνολο 780 και ένα σετ @@ τον μήνα 🙂

  3. anonymous said

    Είμαι απόφοιτος ΤΕΙ, 2 ξένες γλώσσες αλλά η μία καλά, περίπου 15 χρόνια προϋπηρεσία σε διάφορες δουλειές, δουλεύω σαν Γραμματέας του Προέδρου «μεγάλης» εταιρείας παροχής υπηρεσιών (άσχετης με το αντικείμενο σπουδών μου), (επίσης εκτός από «Γραμματέας του Προέδρου», κρατάω το ταμείο της εταιρείας, αλλά σηκώνω και τα τηλέφωνα γιατί δεν υπάρχει τηλεφωνήτρια, ε και υποστηρίζω γραμματειακά και κανέναν άλλον όταν χρειάζεται…), συνήθως δουλεύω 9 με 5 και μισή, αλλά αν χρειαστεί (όχι συχνά) κάθομαι και παραπάνω φυσικά χωρίς υπερωρίες και παίρνω καθαρά 950 ευρώ. Α, και όταν επρόκειτο να πάρα άδεια το καλοκαίρι, εκτός του ότι δεν μου έδωσαν όση ζήτησα, μου έδωσαν μαζί laptop και κινητό just in case. Παρόλα αυτά είμαι ευχαριστημένη…

  4. anonymous said

    Ο ie είναι μεγάλη βλακεία όντως
    Είμαι web designer μιλάω μόνο αγγλικά αλλά δεν έχω ούτε lower έχω σπουδάσει σε ιεκ άσχετο πράγμα με τη δουλεία που κάνω, και παίρνω 980 καθαρά.

    Πάντως δε πρόκειται να βγάλεις άκρη γιατί τελικά σε πολλά επαγγέλματα οι σπουδές δεν μετράνε καθόλου. Για παράδειγμα ξέρω designers με λιγότερες γνώσεις από εμένα που παίρνουν περισσότερα, και άλλους με πολύ περισσότερες γνώσεις από εμένα που παίρνουν περισσότερα. Είναι αρκετοί οι παράγοντες που παίζουν …

  5. Παιδιά πήζω, το βράδι θα μιλήσουμε για συμπεράσματα. Θενκς ε λοτ. 🙂

  6. Είμαι πολύ πλούσιος. Είμαι και τυχερός γιατί πηγαίνοντας για Τρίκαλα ο πελαργός φταρνίστηκε πάνω από το Σκορπιό. Τώρα δεν κάνω τίποτα. Α! βλέπω Μενεγάκη. Ο μπαμπάκας μου μου δείνει ένα μωβ την εβδομάδα για να το κάνω ό,τι θέλω. Κόκα αγοράζουμε από το οικογενειακό badger και έτσι δεν έχω πρόβλημα. Ελπίζω ο Αη-Βασίλης να μου φέρει και μια ομάδα ποδοσφαίρου να ασχολούμαι. Γενικά γαμώ και δέρνω. Παίζω και σκουός. Εφημερίδες δεν διαβάζω και ο ie δεν ξέρω τι είναι. Αυτά.
    🙂

  7. alzap said

    22 χρόνια στην τράπεζα, 1200 ευρω καθαρά

  8. anonymous said

    Είμαι πτυχιούχος μηχανικός με διδακτορικό. Μιλάω 2 ξένες γλώσσες. Δουλέυω στον ελληνικό στρατό και καθαρίζω περίπου 8.60 το μήνα καθαρά.

  9. Lola said

    eimai 26xroni ellinida, ergazomai 1.5 xrono sto London, spudes c.s., 3 glosses, 3,500L/month
    Paidia, elate England! zitountai ekpaideftikoi.
    (eimai desmevmeni, mi trexete)

  10. adamo said

    Για το χώρο της Πληροφορικής μπορείς να διαβάσεις σε αυτό το post της lida.

  11. ki allos enas said

    hektrologos EMP, didaktoriko, 4 ksenes glwsses, kaqhghths se panepisthmio eurwpaikhs xwras apo to 1998 (192 wres to xrono) 2500€ (X 12) kaqara (eforia plhrwmenh)

  12. Ashetos said

    Ακομα στον internet explorer εμεινες?Προτεινο Opera.Χαμαλης σε ξενοδοχειο 750 ευρω τον μηνα.Και αντε να ζησεις με τοσα λεφτα στην Κυπρο.

  13. XAMENO KOPMI said

    Όσα μου δίνει η μάνα μου x12… αλλα μπορεί και όχι.

    Το ‘πα για να γελάσετε (όχι οτι δέν είναι αλήθεια) γιατί άν σκεφτείτε αυτά που πέρνετε, πρέπει να κλάψετε…

    ΚΟΥΡΑΓΙΟ

  14. imiaimos said

    Η καθαρόαιμη, πτυχίο Οικονομικών, Αγγλικά, Γαλλικά, όχι πιάνο, με δύο παιδιά, υπεύθυνη παραγγελιών, πωλήσεων, προδιαγραφών, κολλεξιόν και αποθήκης (πέντε δουλειές σε μία) σε βιομηχανία ρούχων επί τρία χρόνια, από 620 έως 679 καθαρά τον μήνα! Εδώ κι έξη μήνες στο Ταμείο ανεργίας.
    Και δεν πρόκειται να πειστούμε ποτέ να χρησιμοποιήσουμε τις γνωριμίες μας για να διοριστεί στο δημόσιο ή να κάνει την …κουμπάρα!

  15. bahalos said

    software engineer (με master και 3 χρόνια εμπειρία) σε μεγάλη ασφαλιστική σε ευρωπαική χώρα, 5Κ € *13

  16. Rodia said

    Eίμαι πλούσια λέμε! Πρώτη φορά στη ζωή μου που έχω μηνιαίο εισόδημα. Ούτε το νοίκι μου δε φτάνει να πληρώσει η (~700€) σύνταξή μου. Ευτυχώς που είχα φροντίσει πριν… Αν και μου αρέσει η αβεβαιότητα, τα του ελεύθερου επαγγέλματος δεν είναι ποτέ σταθερά -και σίγουρα.

  17. Διαβάζοντας όλες τις απαντήσεις (Και κυρίως αυτές του Ki allos enas και bahalos) το συμπέρασμα εξάγεται αβίαστα: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΤΕ!

  18. antilogos said

    βαλε firefox και θα ησυχασεις…

  19. Ρε ΄σεις firefox έχω στο σπίτι, αλλά στην δουλειά ακόμα να πείσω τον it ότι πρέπει να μου εγκαταστήσει firefox. Του ΄χω πει τα πιο σκουλικιάρικια επιχειρήματα (ότι και καλά δεν είναι δυνατόν να εργάζομαι σε πεντακόσια ανοιχτά παράθυρα και ότι καίγομαι για tabs) αλλά μάλλον πρέπει να επινοήσω κι άλλα.Αν του έλεγα ότι είναι τσάμπα 😉

    Τώρα, για τα επαγγέλματα λέω να συνεχίσουν τα σχόλια ως έχουν και να βγάλουμε ένα καλό ρεζουμέ σε κάνα διήμερο (γιατί έχω πολύ μπίζι σου κου) που θα είναι πολύ διαφορετικά τελικά από αυτά που είχα στο μυαλό μου. Με έχετε καρασοκάρει!!! Ευχαριστώ πολύ όμως. 🙂

  20. Haris said

    Eίμαι Πτυχιούχος φαρμακοποιός,μεταπυτχιακό,2 γλώσσες (η μία άπταιστα λόγω σπουδών στο εξωτερικό),8 χρόνια εμπειρίας σαν ιατρικός επισκέπτης (πωλήσεις)1215 ευρώ.
    Το καλοκαίρι μου είπαν να «ψάξω» να βρω άλλη εταιρεία γιατί θέλουν να ανανεώσουν το τμήμα και θέλουν να βάλουν πρόσωπα «δικά» τους,εγώ την επόμενη εβδομάδα υπογράφω σε μια άλλη με 120 ευρώ παραπάνω 1350 (περίπου καθαρά χωρίς τα μπόνους και τα εκτός έδρας)
    Κάθε εμπόδιο σε καλό τελικά!!!

  21. Xaxaxa! Tουλάχιστον ένα γρήγορο συμπέρασμα είναι ότι έχω να κάνω με υψηλά μορφωτικά επίπεδα εδώ μέσα αλλά όλοι είμαστε εξίσου φτωχομπινέδες. Κλαψ. 😀

  22. κροτ said

    να σου πω, δε θα μας βγάλεις στο Μέγκα, έτσι;
    Λοιπόν, σπουδές: Ιστορία/Αρχαιολογία (Αθήνα) και μεταπτυχιακό (Γαλλία), 6 γλώσσες. Κάνω την ίδια δουλειά με σένα (αλλά σε πιο glam περιβάλλον, μη χέσω). Στη δουλειά από την οποία φεύγω σε μία εβδομάδα, 1800 καθαρά. Εκεί που θα πάω, για την ίδια δουλειά, 2400 καθαρά. Ωράριο, στην τωρινή 9-5.30 (που συχνά γίνεται 7 και 8 -υπερωρίες δεν πληρώνονται). Στην επόμενη, το ίδιο ωράριο, υπερωρίες δεν ξέρω αν θα’χω (σιγά μη δεν έχω), αλλά από κάποιες ώρες και πάνω, θα τις παίρνω σε άδεια (που το προτιμώ από το να μου τις έδιναν σε λεφτά).

    Εφορία πληρώνω, οπότε και εφοριακός να είσαι δεν κινδυνεύω! :ΡΡΡΡΡ

    (το προηγούμενο ποστ που δνε το πρόλαβα έγκαιρα ήταν ΓΑΜΑΤΟ!!!)

  23. κροτ said

    Α, ξέχασα, στην Ελβετία για την ίδια ακριβώς δουλεια (και ωράριο, αλλά δεν είχε υπερωρίες), έπαιρνα 2.900. Αλλά, οκ, η Ελβετία ειναι sci-fi…

  24. ΜΑΛΑΚΕΣ ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;;;;;

    Κrot, 6 γλώσσες μαζί με όλα τ΄άλλα; Ρε κούκλα μου και λίγα παίρνεις! Συγχαρητήρια μωρό μου. 😀

    (Καμμιά φορά νοιώθω τυχερή που σας γνώρισα ρε σεις!)

  25. κροτ said

    Ρε συ, το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι για ποιο μαλακισμένο λόγο, εσύ κι εγώ κάνουμε την ίδια δουλειά, κι εσύ παίρνεις τα μισά; το ένα τρίτο; Εγώ θυμώνω μ’αυτό, γιατί στην τελική τα πτυχία και τα άλλα δεν τα χρησιμοποιώ στη δουλειά μου (οκ, αγγλικά, γαλλικά αναγκαστικά, αφού ζω εδώ που ζω). Αλλά έχω συνάδελφο που δεν εχει σπουδές, έχει απολυτήριο λυκείου αγγλικά και γαλλικά και παίρνει τα ίδια. Και καλά κάνει γιατί κάνει τη δουλειά της ΤΕΛΕΙΑ. Εσύ που επίσης την κάνεις τέλεια -και η όποια εσύ οκ?) γιατί να παίρνεις ας μην πω τι; Πιο μεγάλη αξία έχει ο δικός της κόπος; Γιατί, μην τρελαθούμε, το κόστος ζωής δεν διαφέρει και πολύ. Μόνο οι ντομάτες είναι πιο φτηνές στην Ελλάδα και τα άλλα ζαρζαβατικά. Ε μόνο ζαρζαβατικά χρειάζεσαι;

    Τα παίρνω όμως, είναι αδικία αυτό το πράμα.

    (και να πει κανείς πως το glam περιβάλλον έχει ουσία… άσε, ας μη μιλήσω καλύτερα. αμα βρεθούμε, θα στα πω από κοντά! γιατί big brother is watching us!)

    φιλάκια πολλά!!

  26. maratel said

    ti na sou po…apo dyo douleies,peripou 1.400,ohi omos sineheia kathoti kai elefthero to epaggelma vevaios vevaios,opote anasfaleia genikos…5 ksenes glosses,ptyhio aei kai ena deftero sta skaria. douleia polli,zeis gia na douleveis kai na plironeis logariasmous. nai,to ksero oti «exo» tha evgaza me tis idies ores ta diplasia kai vale. nai,imoun vlakas pou emeina. alla afto einai!

  27. vasvoe said

    είμαι:
    27 χρονη νοικοκυρά με μία γλώσσα δική της και 2 ξένες άψογα συν άλλες δυο έτσι κι έτσι, με γνώσεις μαγειρικής, πλυντικής, σιδερωτικής, περιποίησης κατοικιδίων και συζύγου καθώς και διόρθωσης πτυχιακών (κάνουμε και μεταφράσεις).

    παίρνω:
    700 ευρά μηνιαίως συν έξτρας (σε είδος) σε επετείους, γενέθλια, γιορτές

    έχω:
    ασφαλίσεις, σπίτι, φαί κλπ λογαριασμοί και διακοπές όλα πληρωμένα

    η θέση μου:
    αναμένεται να είναι ελεύθερη από το 2009.

    Καλό ΣΚ παιδιά!

  28. Κι ας μην προσθέσεις κάποια επιπλέον ερωτήματα όπως «ποιοι είστε ασφαλισμένοι» «ποιοι πληρώνεστε υπερωρίες» «ποιοι παίρνετε κανονικά τα ρεπό» γιατί τότε θα ετοιμάσουμε βαλίτσες άπαντες.

  29. marina said

    πτυχιο τει νοσηλευτικης ,τωρα εργαζομενη σε εργαστηριο αρτοποιειου με 420 ευρο το μηνα για 8ωρο παρακαλω .ειπε κανεις οτι ο κατωτατος μισθος ειναι 665 στις ειδησεις ….μη χεσω .

  30. Παιδιά, δεν ξέρω για σας αλλά αυτό το ποστ αρχίζει και γίνεται εφιάλτης για μένα.

    Συνεχίστε παρακαλώ. Θα βγάλουμε τρελλό ζουμί για όλες αυτές τις πίπες που μας σερβίρουν, λες και η ανεργία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή ή λες και αν πιάσεις δουλειά θα καταφέρεις να ζήσεις σαν άνθρωπος. Επιφυλάσσομαι για Δευτέρα.

  31. adamo said

    Να προσθέσω δύο σημερινά ευρήματα:

    ΗΜΜΥ (από Αγγλία) σε μεγάλη εταιρία Τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα παίρνει 1200 μικτά (πρώτη του δουλειά) για 8ωρο.

    Στην ίδια εταιρία software developer με περισσότερα χρόνια λίγο πάνω από 2000.

    Μερικές παρατηρήσεις ακόμα:
    – Από φίλους που έχουν μικρές εταιρίες και ασχολούνται αποκλειστικά με το εξωτερικό έχω δει και 4000 το μήνα.
    – Freelancer που δουλεύει 4 μέρες «έξω» και τρεις εδώ 1000/μέρα.

    Αυτά για το πάνω φράγμα. Στο κάτω φράγμα του IT στην Ελλάδα, δεν υπάρχει πάτος, μπορεί να ξεκινάει από 700/μήνα χωρίς πληρωμένες υπερωρίες («είναι λίγα αλλά θα κερδίσεις εμπειρία ρε κουτό»)

  32. Ego dn doulevo, eimai foititria sto Ximiko Athinon k ksero teleia 2 glosses, alla eixa paei na piaso douleia sta Zara, etsi gia tin plaka mou k exo na po to eksis:

    6 fores ti vdomada epi 1 tetraoro
    giro sta 280 evro kathara to mina.

    Poios einai koroido rey?????

  33. Είμαι δασκάλα και παίρνω 1.000 ευρώ μετά από 12 χρόνια που δουλεύω.
    Όσο για τον ΙΕ, κατέβασε τόν ΙΕ 7 , που βγάζει όσα tabs θες στο ίδιο παράθυρο! 😉

  34. Rizlas said

    Παπάρια…..

    Bachelor σε Business Information Technology και ένα Master σε eCommerce & Internet Systems και τί κάνω; μ@λ@κίζομαι…

    8άωρο στη δουλειά και άλλο ένα 8άωρο διάβασμα σπίτι και παίρνω 900 καθαρά. Ξέρω πως υπάρχουν και χειρότερα, αλλά ξέρω ότι υπάρχουν και καλύτερα… Θα δείξει…

  35. Νικος said

    Ειμαι στην Αμερικη με PhD και περνω 12000$ το μηνα. Η πατριδα παει απο το κακο στο χειροτερο και δεν βλεπω δηστυχως ουτε διεξοδο αλλα ουτε και ανθρωπους που να μπορουν να διαγνωσουν αιτιες και να παραγουν λυσεις.

    Χαιρετισμους,

    Νικος

  36. κροτ said

    Κωνσταντίνα είπες τη μαγική φράση: το πρόβλημα δεν είναι η ανεργεία. Είναι πως ο όρος απασχόληση έχει αντικαταστήσειτον όρο εργασία. Για αναλύστε λιγάκι τις δύο έννοιες:
    εργάζομαι: παράγω έργο
    απασχολούμαι: αχολούμαι με κάτι. περνάω την ώρα μου. πρέπει και να πληρώνομαι;
    πολύ σοφά και ύπουλα κατάφεραν να υποκαταστήσουν τη μια έννοια με την άλλη, τόσο στο λεκτικό, όσο και ουσιαστικά στην πράξη.

    Για περισσότερες «περιπτωσεις», δεν αυτό: http://krotkaya.blogspot.com/2006/06/o-tempora.html
    Όλες οι περιπτώσεις που αναφέρονται είναι απολύτως αληθείς.

  37. elenitsa said

    1100 kathara*12 plus bonus sto telos tu mina
    60% tu teve siberilamvanetai sto mistho kai kala o misthos anaprosarmozetai me vash to teve
    duleyo se uni sthn elada 6,5 ores thn imera to orario, ala kathomai 7,8 ores kaia kala iperoria

    exo teliosi ikonomika proto ptixio, business information technology systems master, kai 3 glosses. kai proipiresia 2,5 xronia

  38. Tina from london said

    Δουλευω Αγγλια εδω και 8 χρονια στην ιδια εταιρια ως PA / Office Manager σε λογιστικο γραφειο. Δουλεια με χαλαρους ρυθμους και οχι την υστερια της Ελλαδας του «τρεχω να τα προλαβω ολα και τρεμω να μην χασω και την δουλεια μου». Ειχα την «ευτυχια» να δουλεψω και Ελλαδα δυο χρονια και ξερω απο πρωτο χερι τι ζορι τραβαει ο κοσμακης! Εδω δουλευω 9 με 5 αυστηρα, με μια ωρα διαλειμμα για φαγητο που τηρειται με ευλαβια και βγαζω καθαρα στο χερι 1600 λιρες. Σε ευρω βγαινει γυρω στα 2300 νομιζω. Οταν πρωτοξεκινησα να δουλευω Αγγλια ηξερα μονο τα αγγλικα μου, απταιστα ομως, και τιποτε αλλο. Σε αυτη τη χωρα ομως μου δοθηκε η ευκαιρια να σπουδασω λογιστικα και τωρα να δινω εξετασεις για ορκωτη λογιστρια κατι που στην Ελλαδα πρεπει να εχεις μπαρμπα στην Κορωνη για να το καταφερεις χωρις μεσο! Οταν δουλευα Ελλαδα δουλευα 9-10ωρο (χωρις υπερωριες) και εκανα δουλεια 2.5 ατομων (υπολογισμενο!). Ο μισθος? 119 χιλιαρικα το μηνα καθαρα και ουτε ενα ευχαριστω. Δεν το συζηταω για ευκαιριες περαιτερω εκπαιδευσης!… Μηδεν!!!

  39. Παιδιά, στο αρχικό ποστ έκανα σχετικό update με τα συμπεράσματα. Πείτε ελεύθερα και τα δικά σας γιατί τα ΄χω πάρει τόσο άσχημα που σίγουρα μου έχουν διαφύγει τα μισά.

    Ευχαριστώ πολύ πολύ πάντως. 🙂

  40. Sourtoukw said

    Τέλειωσα ΑΣΟΕΕ – Διοίκηση Επιχειρήσεων, δούλευα με ένσημα από την πρώτη μέρα που τέλειωσα το σχολείο, ξέρω 3 γλώσσες. Όταν η οικογενειακή επιχείρηση στην οποία δούλευα έκλεισε και έψαξα να βρω δουλειά ως πτυχιούχος με προϋπηρεσία με έβρισκαν «overqualified» και η μόνη δουλειά που κατάφερα να βρω ήταν σε έναν συνάδελφο του κλάδου ο οποίος ήθελε να αναλάβω την μια από τις δύο επιχειρήσεις του εξ’ ολοκλήρου ΚΑΙ μετά να πάω για 6 μήνες στο εργοστάσιό του στην Ταϋλάνδη να το στρώσω ΜΕ 600 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ.

    Τότε ήταν που έμαθα για την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Ψόφησα στο διάβασμα, έδωσα, μπήκα. Τον πρώτο χρόνο της Σχολής παίρναμε όλοι 720 ευρώ [όσοι είχαν μεταπτυχιακό έπαιρναν +40 ευρώ το μήνα, όσοι είχαν οικογένεια +35 περίπου ευρώ που είναι το επίδομα]. Τον δεύτερο χρόνο της Σχολής παίρναμε 800 ευρώ [συν ότι επίδομα δικαιούνταν οι μεταπτυχιακοί και οι παντρεμένοι κλπ].

    Τοποθετήθηκα σε ένα από τα χειρότερα υπουργεία, όπου τεμπελιάζουμε σαν κοπρόσκυλα [και ντρέπομαι που το λέω αυτο] και παίρνω 1050 ευρώ για 6 ώρες δουλειά τη μέρα. Τα πρωτοκλασάτα υπουργεία καθαρίζουν μέχρι και 1700 ευρώ το μήνα.

    Από τους φίλους μου της ΑΣΟΕΕ οι περισσότεροι παίρνουν 800-900ευρώ για τουλάχιστον 8ωρη εργασία [συνήθως για 10ωράκια]. Μόνο ένας παίρνει 1300 ευρώ και αυτός δουλεύει στάνταρ 10ωρο και πολλές φορές και 12ωρο.

    Σκέφτομαι κι εγώ να φύγω για Αγγλία κι ας είναι το κλίμα χάλια κι ας έχω εδώ μια σίγουρη δουλειά. Αισθάνομαι οτι αν μείνω εδώ σε 10 χρόνια θα έχω γίνει μια χοντρή φακλάνα που θα μιλάει άσχημα στους πολίτες-πελάτες και θα είναι δυστυχής και μίζερη.

  41. κροτ said

    Κωνσταντίνα πριν από 30-40 χρόνια εξάγαμε ανειδίκευτους εργάτες ή βιομηχανικούς εργάτες, ή εργάτες σε ορυχεία.
    Τώρα εξάγουμε πτυχιούχους.
    Όπως και να το δεις, έχουμε αναβαθμιστεί.

    Πριν από 30-40 χρόνια είμασταν βρομοέλληνες μετανάστες, κλέφτες και εγκληματίες στη Γερμανία και στο Βέλγιο. Σήμερα, είμαστε αφεντικά και κυνηγάμε Αλβανούς.
    Δεν είναι αυτό αναβάθμιση;

    Γιατί να γκρινιάζουμε λοιπόν;

    (ο επίλογος-update που έβαλες, είναι όλα τα λεφτά!)

  42. Rodia said

    «Είτε ξέρεις πεντακόσια πράγματα είτε ένα, η ουσία είναι ότι λεφτά της προκοπής δεν πρόκειται να πάρεις σε καμμία δουλειά.»

    …παρεκτός αν γίνεις πολιτικός. Δήμαρχος μεγάλου Δήμου της χώρας πούλησε 2 (ΔΥΟ) καταστήματα του πατέρα του για την εκλογή του. Εξελέγη το παιδί -ευτυχώς (γι αυτόν!)- και πάει για τη νέα σαιζόν. Ποιος λέει ότι αυτή η εργασία δεν είναι εργασία αλλά λειτούργημα.. το οποίο αποφέρει μηδέν έσοδα.. κλπ κλπ παραμυθάκια (ανώτερα από) της Χαλιμάς..?
    Υποψήφιος υπερνομάρχης έπραξε παρόμοια με οικογενειακή ακίνητη περιουσία.
    Σπουδαγμένα και τα δυο παιδιά που ανέφερα, οπότε.. το συμπέρασμα είναι ή ΕΞΩ ή ΠΑΝΩ..!!! Εξω από τη χώρα ή πάνω από τους άλλους. Ετσι το «πιάνω» το ζήτημα. 😉

    ΠΡΟΤΑΣΗ: Να αποφασίσουμε τελικά, να χωνέψουμε το δικομματισμό, να εναλλάσσονται κάθε 4 χρόνια οι εξουσιαστές. Τη μια τετραετία θα τρώνε οι μισοί έλληνες και θα κάνουν μπαζα (που λένε) και την επόμενη οι άλλοι μισοί. Αλλη λύση δεν υπάρχει. Α! ίσως να είναι ακόμα καλύτερα αν οι μισοί να έχουνε κουμπάρους τους άλλους μισους….

  43. antilogos said

    λιγοι ειναι αυτοι που κονομανε στο ελλαντα…
    Ο λαος,η μαζα ειναι στην διαιτα και στην λιτοτητα μονιμα…
    απο το 1985 και εντευθεν μασ εχουνε παραμυθιασει οτι και καλα δεν παμε και τοσο καλα οικονομικα διαιωνιζοντας την λιτοτητα..
    Εν τω μεταξυ τα τζιπ και τα πανακριβα αυτοκινητα αλωνιζουν παντου στην ελλαντα…
    Πωσ ειναι δυνατον να καυχωνται οι εκαστοτε κυβερνωντες πως εχουμε υψηλους ρυθμους αναπτυξης και απο την αλλη να λενε πως δεν παμε καλα οικονομικα οταν ζηταει ο εργαζομενος αυξησεις?

  44. Κροτ, η αναβάθμισή μας έγινε μόνο σε επίπεδο γνώσεων και πουθενά αλλού δυστυχώς. Αν είχαμε προχωρήσει ως άνθρωποι έστω και ένα χιλιοστό δεν θα αφήναμε με καμμία παναγία να φτάσουμε στο σημείο να ξαναχωριστούν οικογένειες όπως τότε με τις μεταναστεύσεις. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

    Ροδιά, έχεις απόλυτο δίκιο. Απλά ως τώρα είχα μερικές ελπίδες για τα τόσα παιδιά που σπουδάζουν και σπουδάζουν και σπουδάζουν… Έλεγα δεν μπορεί, κάτι παραπάνω θα πάρουν, κάποια καλύτερη θέση θα βρεθεί. Αλλά πια τζίφος. Δυστυχώς έχεις δίκιο. Όπως πάντα δηλαδή.

  45. Antilogos, όταν κάποτε υποστήριξα το ίδιο ακριβώς πράγμα πέσανε να με φάνε έχοντας στοιχεία ότι η οικονομία πάει όλο και καλύτερα. Και έλεγα, πώς γίνεται ρε παιδιά; Κανείς απ΄όσους ξέρω δεν έχει να πληρώσει το νοίκι, όλοι χρωστάμε σε τράπεζες και κάρτες (που δανειστήκαμε για να ζήσουμε), οι περισσότεροι άνεργοι, πώς γίνεται η οικονομία να πάει καλά; Και μου απαντούσαν ότι λαικίζω.

    Ξέρεις τί κατάλαβα; Ότι η πραγματικότητα στις μέρες μας λέγεται λαικισμός και όταν τη λες υποτιμάται αυτόματα το βάρος της γνώμης σου.

  46. Sourtoukw, σόρι τώρα σε είδα. Φύγε κοριτσάκι μου. Μακριά από δω όσο πιο γρήγορα μπορείς. Και χειρότερη δουλειά να βρεις, θα παίρνεις τα διπλάσια. Και μην ανησυχείς για την απόσταση. Να, ρώτα την Κροτ. Κάθε μήνα την τρώμε στην μάπα. 😀

  47. ggk said

    Διαβάζω όλα αυτά που λέτε και δεν μπορώ να καταλήξω κάπου. Εγώ έχω πτυχίο + μάστερ + 2 ξένες γλώσσες και παίρνω 750ευρώ. Στην Αγγλία θα έπαιρνα γύρω στις 1500 λίρες με τα ίδια προσόντα αλλά δεν ξέρω αν θα ήθελα ποτέ να ζήσω εκεί.
    Έχω κάνει το μάστερ μου στην Ουαλία και σας διαβεβαιώ ότι είναι δύσκολο να έχεις το μαύρο σύννεφο πάνω από το κεφάλι σου τις περισσότερες μέρες του χρόνου. Ο κόσμος είναι πολύ κλειστός και η κουλτούρα πολύ διαφορετική. Σίγουρα όλα είναι πιο οργανωμένα αλλά όσο θυμάμαι τους μεθυσμένους Άγγλους να χτυπιούνται μεταξύ τους στις pub μου έρχεται αναγούλα (οι ίδιοι οι φίλοι χτυπιόντουσαν μεταξύ τους).
    Και όλα αυτά για εμένα έχουν σημασία. Δε ζούμε για να δουλεύουμε αλλά δουλεύουμε για να ζούμε. Νομίζω ότι εγώ δεν αλλάζω την καλοκαιριάτικη βραδινή βόλτα με τον καλό μου στην παραλία και ας μην έχω τόσα υλικά αγαθά όσα θα είχα στην Αγγλία. Ίσως να είναι λίγο άσχετο το comment αλλά το λέω για να μην αισθανόμαστε και τόσο άσχημα όσοι παίρνουμε λιγότερα από αυτά που θα παίρναμε σε άλλη χώρα. 😉

  48. Ggk, έχεις πολύ δίκιο, όσο όμως απολαμβάνεις αυτά που λες. Όταν κάποιος εργάζεται 9-10 ώρες την ημέρα για τόσα λίγα χρήματα, πίστεψέ με, όσο ήλιο και παραλίες να έχει δίπλα του δεν έχει την δυνατότητα ή το κουράγιο να τα απολαύσει.

    Παράτησα το μαγαζί γιατί 17 ώρες την ημέρα χωρίς ρεπό για περίπου 1500 ευρώ (όχι πάντα τόσα – που πήγαιναν όλα στα δάνεια της τράπεζας που χρειάστηκα για να το ανοίξω) ήταν απελπιστικό. Ακόμα κι αν είχα το κουράγιο για βόλτες, δεν είχα την οικονομική άνεση.

    Ξέρω από πρώτο χέρι ότι η μετανάστευση είναι ότι χειρότερο μπορεί να τύχει σε μια οικογένεια. Πάραυτα και όντας στα 33 μου εγκλωβισμένη να τρέχω μια ζωή να προλάβω και να μην τα καταφέρνω, αν είχα μπροστά μου ένα μικρό παιδί με τέτοιες σπουδές όπως τα παιδιά που σχολίασαν εδώ, με βαριά καρδιά, θα τα συμβούλευα να φύγουν. Δεν ήταν καθόλου άσχετο το σχόλιό σου. Αντίθετα, ήταν ένας όμορφος επίλογος. 🙂

  49. An-Lu said

    Πάντως οι μισθοί που ανέφερε πιο πάνω η Σουρτούκω, ισχύουν για το Δημόσιο, με μία εξαίρεση: τα «παραγωγικά» Υπουργεία (Οικονομικών-Ανάπτυξης-Γεωργίας) ξεκινούν από ψηλότερο «πλαφόν» τους «βασικούς» μισθούς τους, σε σημείο που κλητήρας στα εν λόγω υπουργεία, μπορεί να πληρώνεται ΠΑΡΑ ΠΑΝΩ από διπλωμάτη καριέρας όταν υπηρετεί στο εσωτερικό.

  50. maria said

    grafistas apo VAKALO (pou den tin xerei oute o Theos sto Belgio kai tzampa ta lefta manoula pou skases tosa xronia) 3 glwsses,8 xronia proipiresia ta 5 stin idia etaireia, mia diafimistiki etaireia worldwide ap afta ta terata pou xeroume oloi (onomata mi leme, gnwstes einai)me poli agxos alla xwris iperwries (tis ekopsa maxairi), doulevw sto studio 4/5 (tis tetartes den doulevw) gia 1430 to mina + 16 check ton 5,58 evrw ta opia edw xrisimopiounte gia oti exei na kanei me trofi (plirwneis super market i estiatoria) + 13o ké 14o mistho, kai asfaleia nosileftiki (plirwsan tin genna ki itan kai kaisariki!) Ola afta stas Brixellas…

  51. maria said

    Gia na apantisw ws anthrwpos pou me afora to thema, o Voras exei mavro sinefo. Afti einai karastandar. Opios den to antexei, kai i diathesi tou exartate ap to poso fws exei exw, as min erthei pote. Gia onoma tou Theou. An thewrei afto provlima, as mi milisoume gia ta ipolipa, ta sovara. O kairos, kairos einai. An einai na klaigese oli mera giati vrexei (sto belgio i stin agglia) mazefta kai girna pisw, gia tha plirwseis olo to mistho se prozac.

  52. vasvoe said

    σιγά βρε παιδιά. σε μας πάντως δεν βρέχει και συνέχεια. άσε που δνε είναι κι άσχημο, να βλέπεις τις εναλλαγές των εποχών. εξάλλου δεν υπάρχει άσχημος καιρός, αλλά ακατάλληλη ένδυση.

  53. An-lu, αυτό ήταν πραγματικά διαφωτιστικό. thnx.

    Μαρία και Vas, αν μιλάμε για μένα που λατρεύω την βροχή και ψοφάω για χειμώνες, θα ήταν παράδεισος ο βορράς. Αλλά καταλαβαίνω μερικούς ανθρώπους που δεν αντέχουν χωρίς ηλιόλουστες μέρες.
    Πέραν αυτού όμως, εσείς έχετε την πολυτέλεια να πάτε διακοπές στον ήλιο ή στο χιόνι ανάλογα τα γούστα σας (και δεν μιλώ φυσικά για εξωτικά ή εξεζητημένα μέρη – μιλάω για απλές ανθρώπινες διακοπές). Οι περισσότεροι από εμάς όμως, όχι. Εκεί έγκειται η διαφορά.

    Η Ελλάδα το μόνο που μπορεί να γίνει πετυχημένα στο μέλλον, θα είναι να γίνει το εξοχικό μας. Τίποτε άλλο.

  54. Patsiouri said

    Καλησπέρα σε όλους! Σε διαβάζω πάρα πολύ καιρό αλλά η ασχετοσύνη που με δέρνει για τα P/S με τρομοκρατούσε και δέν τολμούσα να στείλω ένα σχόλιο.Καταρχήν συγχαρητήρια για τη σκέψη, την έκφραση, το χειρισμό της γλώσσας και τη στάση ζωής σου γενικότερα. Το θέμα σου καίει…Ο.κ, εγώ φιλοσοφική τελείωσα, ήξερα αλλά δέν ήθελα να παραδεχτώ τι με περιμένει και οικονομική δυνατότητα να γραφτώ σε κάποια ιδιωτική σχολή δέν υπήρχε. Πλησιάζω τα 30, αναγκαστικά ζώ στο πατρικό μου και ζώ από ιδιαίτερα άν και όταν κάτσει ( γιατί η οικονομική κρίση χτυπάει πρώτα απ’ όλα τους γελοίους εκείνους τύπους που πίστεψαν πως στη γαμόχωρα αυτή έχεουν τα μούτρα να θέλουν και παιδιά…). Κατα τ» άλλα έχω μοιραστεί μαζί σου την ονειρεμένη εμπειρία των τηλεφωνικών πωλήσεων και διάφορες άλλες χαμαλοδουλειές οι οποίες από τους φίλους θεωρούντο ντροπή ενώ εγώ θεωρώ ντροπή τα χρήματα που έπαιρνα και μόνο αυτό. Κοινώς άν δέν έχετε καταλάβει παιδιά η χώρα πάει για κράχ, πάει εύκολα για κράχ και το μόνο που θα μας μείνει χαραγμένο στο κεφάλι είναι η παρέλαση των καγιέν φέτος στα νησάκια και οι απορίες των φίλων:μα πού τα βρίσκουν, αφού δέν υπάρχει χρήμα… Αλήθεια, πόσοι από σάς τους εν Ελλάδι ζείτε ακόμα στο πατρικό????Ενδιαφέρον και το γκάλοπ αυτό, έτσι???Τσοντάρουν οι δικοί σας ή την παλεύετε μόνοι??? Κωνσταντίνα ευχαριστώ για το χώρο, αμφιβάλλω βέβαια άν το σχόλιο θα σου έρθει ποτέ γιατί χλωμό να τα καταφέρω και πάλι ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. Θα κλείσω με μία αναφορά σε κάτι που συνέβη χτές και αποφάσισα να πιάσω πληκτρολόγιο…Φίλη ετών 36, κάναμε μαζί τέστ εγκυμοσύνης γιατί ΦΟΒΟΤΑΝ να το πεί στον άντρα της..Το τέστ ήταν θετικό και η 36χρονη κοπέλα των 350ευρώ το μήνα έβαλε τα κλάμματα γιατί δέν ξέρει άν μαζί με τον 39χρονο των 800 τους παίρνει να το κρατήσουν,μορφωμένοι άνθρωποι στη σωστή ηλικία, Ελλάδα, εν έτει 2006…Γειά σας…

  55. κχ said

    Απ’τα καλύτερα post που έχω διαβάσει μακράν. Πρώτη φορά που γράφω και αυτό γιατί έχω φτάσει στο αμήν. Δεν ξέρω αν σ’ενδιαφέρει να μάθεις την περίπτωσή μου μιας και είμαι άνεργη οπότε δεν μπορώ να σου πω τι μισθό παίρνω.
    Μπορώ να σου πω όμως τι έχω τραβήξει όλο αυτό το διάστημα που ψάχνω για μια απλή και ταπεινή δουλειά γραμματέως(άσχετα αν έχω τελειώσει δημόσιο ιεκ λογιστικής και γραφιστικής, καλά αγγλικά και 3 χρόνια προϋπηρεσία ως γραμματέας σε ασφαλιστική-τίποτα σε σχέση με αυτά που διαβάζω εδώ αλλά…αυτά έχω), γιατί προσπαθώ όπως και χιλιάδες άλλοι συνάνθρωποί μας να μπω στο δημόσιο, οπότε χρειάζομαι όσα περισσότερα μόρια γίνεται.
    Εγώ που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήμουν ενάντια αυτής της νοοτροπίας του βολέματος τώρα θάβω τα όνειρά μου για τη σιγουριά ενός μόνιμου μισθού.. Γιατί ήρθα στην Αθήνα αφού στην επαρχία όπου ζούσα δεν υπήρχαν δουλειές, γιατί μόλις χθες έκλεισα τα 27, ζω μόνη μου από τα 20 και γιατί οι λογαριασμοί επιμένουν να λήγουν στο τέλος κάθε μήνα και δεν τουα νοιάζει αν εσύ έχεις να τους πληρώσεις! Τα θάβω όλο και βαθύτερα για μην με πρήζει ο κάθε επιχειρηματίας-εργοδότης-αφεντικό-αφέντης-κρατάω πούρο και πρέπει με σέβεσαι γι’αυτό-είμαι ο γ@μ@ω και δέρνω-τολμάς και με κοιτάς στα μάτια εμένα τον επιχειρηματία μικρό και ποταπό σκουλήκι, κάθε φορά που πάω για συνέντευξη. Να σε έχουνε 45 λεπτά για να σε ρωτάνε αυτά που βλέπουνε μπροστά τους στο βιογραφικό σου, αλλά προφανώς βαριούνται να τα διαβάσουνε και μετά οι πιο προσωπικές ερωτήσεις του τύπου.. τι δουλειά κάνει ο φίλος σου? τι μουσική ακούς? χορεύεις πάνω στα τραπέζια?τι ζώδιο είσαι? ποιά είναι τα χαρακτηριστικά του ζωδίου σου?πως θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου? Έχεις χιούμορ? Και όλα αυτά για μια δουλειά στην οποία πρέπει να βρίσκω, μέσω ψεύτικων αγγελιών, διάφορα κοριτσάκια που τα προορίζουν για πλασιέ και όχι για υπαλληλική εργασία όπως γράφουν(και εμένα για εκεί με προόριζαν άλλωστε..).Ένα από τα πολλά παραδείγματα.
    Προσοχή στις αγγελίες που διαβάζετε! Οι περισσότερες που δεν γράφουν την επωνυμία είναι απάτη.. Και μακριά από εκδοτικές.
    Μετά από όλα αυτά, για μια αξιοπρεπή δουλειά και έναν νορμάλ μισθό θα πήγαινα και στο Βόρειο Πόλο, θα παντρευόμουνα και έναν εσκιμώο και θα είχα για κατοικίδιο ένα αρκουδάκι…! Όποιος έχει να μου προτείνει κάτι καλύτερο ευπρόσδεκτο..
    Ευχαριστώ πολύ για το χώρο και συγγνώμη αν τον καταχράστηκα αλλά θα έσκαγα!
    Ελπίζω σε ένα καλύτερο μέλλον για όλους μας. Την ελπίδα τουλάχιστον δεν μπορεί κανείς να μας τη στερήσει..
    Κατερίνα

  56. ggk said

    Μωρέ λέτε; Δεν μπορώ με τίποτα να καταλήξω κάπου. Τρέμω όταν ακούω πράγματα όπως αυτά από τους patsiouri και κχ. Μήπως δεν πρέπει να συγχωρέσουμε την Ελλάδα που τρώει τα παιδιά της; Ενημερώστε μας τουλάχιστον για το πως βρήκατε τις δουλειές σας εκεί στο Βορρά για να ξέρουμε πως να κινηθούμε σε περίπτωση που χρειαστεί. Και για τι να είμαστε προετοιμασμένοι. 🙂

  57. Rodia said

    Α! Κάτι που ξέχασα είναι οι εταιρείες που «δανείζουν» υπαλλήλους. Η γνώμη μου είναι πως αν ψάχνει κάποιος για δουλειά να μην αποκλείει οποιοδήποτε τρόπο να τη βρει. Γνωστη κοπελίτσα ξεκίνησε απο μια τέτοια εταιρεία. Εχω ακούσει πολλούς να αποκαλούν «δουλεμπόριο» αυτή την κατάσταση δανεισμού ανθρώπων, αλλά νομίζω καλύτερα σκλάβος καλοπληρωμένος παρά κακοπληρωμένος με την ψευδαίσθηση της ελευθερίας.
    Η κοπελίτσα που λέγαμε, ξεκίνησε με αυτό τον τρόπο, είχε την τύχη να τη δανείσουν σε μια ξένη επιχείρηση, οι ξένοι της προτείνανε να πάει στη χώρα τους στα κεντρικά, κατόπιν να μονιμοποιηθεί εκεί πέρα όπου -ευτυχώς!- της άρεσε ΚΑΙ το κλίμα, τέλος τώρα είναι μια χαρά.
    Είχα κάποια λινκς αλλά δεν τα βρίσκω.

  58. adamo said

    @Κροτ:
    Στο comment 41 γράφεις:
    «Κωνσταντίνα πριν από 30-40 χρόνια εξάγαμε ανειδίκευτους εργάτες ή βιομηχανικούς εργάτες, ή εργάτες σε ορυχεία.
    Τώρα εξάγουμε πτυχιούχους. Όπως και να το δεις, έχουμε αναβαθμιστεί.»

    Λάθος! Αυτό που εξάγουμε τώρα είναι απλά η Νέα Εργατική Τάξη. Ανειδίκευτους εργάτες εξάγουν άλλες χώρες. Εμείς (ειδικά με την πληθώρα τόσων πτυχίων γύρω από την Πληροφορική) εξάγουμε τους νέους εργάτες, που είμαστε οι πατοκούμπηδες.

  59. adamo said

    @Sourtoukw:
    «Τοποθετήθηκα σε ένα από τα χειρότερα υπουργεία, όπου τεμπελιάζουμε σαν κοπρόσκυλα [και ντρέπομαι που το λέω αυτο] και παίρνω 1050 ευρώ για 6 ώρες δουλειά τη μέρα. Τα πρωτοκλασάτα υπουργεία καθαρίζουν μέχρι και 1700 ευρώ το μήνα.»

    Ένα είναι το πρωτοκλασσάτο υπουργείο και οι δάσκαλοι άλλωστε αυτό που ζητάνε είναι να εξομοιωθούν οι αποδοχές τους με αυτές που παίρνουν οι καθαρίστριές του.

    «Σκέφτομαι κι εγώ να φύγω για Αγγλία κι ας είναι το κλίμα χάλια κι ας έχω εδώ μια σίγουρη δουλειά. Αισθάνομαι οτι αν μείνω εδώ σε 10 χρόνια θα έχω γίνει μια χοντρή φακλάνα που θα μιλάει άσχημα στους πολίτες-πελάτες και θα είναι δυστυχής και μίζερη.»

    Αν δεν θέλεις να φύγεις για Αγγλία (ή όποια άλλη χώρα) καλό είναι να αρχίσεις να σκέφτεσαι από τώρα τη μετάταξη προς άλλο υπουργείο ή και υπηρεσία. Προς Θεού όχι προς Νομαρχίες ή Δήμους. Θα μιζεριάσεις πιο γρήγορα.

    Αν φύγεις θα γίνουμε λιγότεροι.

  60. krot said

    adamo, το σχόλιο ήταν ειρωνικό. προφανώς και έχεις απόλυτο μα απόλυτο δίκιο!

  61. maria said

    konstantina mou ti les? eilikrina milaw ti les??
    analoga me ta gousta mou xioni i ilios? Afto pou den pernete ipopsin sxetika me tous misthous sto exwteriko, einai oti einai men megaliteroi, alla to kostos zwis episis. O pedikos stathmos edw (DIMOSIOS MILAW) einai sta 20 evrw tin mera! kane polaplasiasmo kai tha deis oti eimai sta 320evrw to mina gia 4 meres tin vdomada. (doulevw pedia, pou na ton afisw??) oi asfaleies, ta enoikia, ta stegastika oi foroi ktl…ti na sou pw agapi mou…egw to xioni ap to parathiro to vlepw. Kai tis diakopes ston ilio…nai, exeis dikio, i Ellada egine to exohiko mas, alla i kardoula mas to xerei posos tha thelame na pame diakopes-DIAKOPES. Entelws. Pou na min exoume ipoxrewseis kapaki pou mas tis kovoun se 14 kommatia giatii prepei na doume mpam-mama, theio, theia, filous, aderfia, xaderfia ktl pou den eidame kai den mas eidan edw ki 6 mines. Diakopes xwris na metafrazw ti leei o enas ki o allos. Loipon oxi, ta lefta afta, me to kostos zwis to simerino einai paparies! Stin Comission pedia oloi!!! O portieris einai sta 2000 kathara to mina! 2300 gia na moirazw ta courier pedia! estw kai me simvoleo 9 minwn. meta vlepoume!!! ekei einai ta xontra lefta…Ekei pou douleva prin erthw edw, sinantisa mia ellinida, grafista episis, apo Athina, pantremeni me diplwmati pou ton steilan edw gia 2 xronia an thimame kala…
    enoikio se diamerisma avenue rousvelt stis brixelles (teleiws xailiki) plirwmeno, aftokinito me pinakida CD (Corp diplomatique) en oligis «kane oti goustareis», misthos apextos, eisitiria aeroplanou elefthera, metakomisi epiplwn ktl plirwmeni. Ase me agapi mou…mas douleveis? Proxthes piga sto Proxeneio Elladas edw, milame gia poli kolovarema pedia! posa pernoun? pios tous plirwnei? pios toue evale ekei??? To de kainourgio ktirio tou proxeneiou kai tis presvias, kainourgio, olokliro oikodomiko tetragwno stin pio akrivi perioxi twn Brixellwn, Pisw ap to Hilton, i Crot xerei pou milame ki as me diapsefsei, me graniti apo panw mexri katw…ti egine re pedia??? ti enoikia dinete??? pou ta vrikame ola afta?????….twra kolovarane kai xrisoplirwnonte alla de pio axiologo perivallon….yes…

  62. Maria, προφανώς είπα μεγάλη μαλακία αλλά πρέπει να καταλάβεις ότι κρίνω βασικά από όσα μου γράφετε. 20 ευρώ την ημέρα ο δημόσιος παιδικός σταθμός;;;;; Πολύ ακριβά ρε συ! Γαμώτο, παντού σκατά είναι αν δεν έχεις δόντι. Σ΄ευχαριστώ για την ενημέρωση.

    (αν και θα έπρεπε να το είχα φανταστεί γιατί η Κροτ φέρνει πολύ λίγες σοκολάτες κάθε φορά – φτώχεια καταραμένη) 😀

  63. Id said

    Είμαι 26 χρονών, με πτυχίο Ψυχολογίας, Μaster στη Νευροεπιστήμη, και φιλοδοξία για διδακτορικό. Το πτυχίο μου δεν αναγνωρίζεται στην Ελλάδα – το Μaster όμως ναι (από τα εξωφρενικά παράδοξα!!), και το ΔΙΚΑΤΣΑ μου δίνει τη δυνατότητα να υποβάλω το Μaster για να γραφτώ στο δεύτερο έτος του τμήματος Ψυχολογίας Παντείου και να πάρω πτυχίο με τα 3/4 των μαθημάτων.

    Όλο αυτό το πατιρντί με ώθησε να μείνω στην Αγγλία μετά το Μaster και να ψάξω δουλειά σχετική με το αντικείμενό μου, την οποία δεν βρήκα (αλλά δεν έχω απελπιστεί ακόμη). Βρήκα όμως δουλειά ως διαχειρίστρια και στη συνέχεια οικονομική αναλύτρια σε πολυεθνική, καθαρά βάσει ικανοτήτων, όπου καθαρίζω τώρα 1250 λίρες το μήνα συν υπερωρίες συν 10% του ετήσιου μισθού σε bonus – συνολικά γύρω στα 20 χιλιάρικα λίρες/24 χιλιάρικα ευρώ το χρόνο.

    Τα λεφτά αυτά μου δίνουν τη δυνατότητα να ζω μια αρκετά άνετη ζωή, με εξόδους, ψώνια και ταξίδια, στο Manchester, που ομολογουμένως είναι πιο φτηνό από το Λονδίνο και σιγά σιγά και από την Αθήνα. Δεν θα έχω δικό μου σπίτι σύντομα, αλλά σε δυο χρόνια μπορώ να έχω ξεπληρώσει ένα αυτοκίνητο και μέρος του στεγαστικού αν αποφασίσω να πάρω.

    Ο καιρός δεν με πειράζει καθόλου και θεωρώ το Νησί πανέμορφο αν έχεις μάτια να το δεις… Φαντάζομαι πως δεν χρειάζεται να πω πως δεν θα γυρίσω στην Ελλάδα να ζήσω στο άμεσο μέλλον, ε; 🙂

  64. Some IT guy said

    Πτυχίο πληροφορικής ελληνικού παν/μίου.
    Είμαι σε ελληνική εταιρεία με ~140ε τη μέρα (τέτοιο συμβόλαιο έχω), χωρίς πληρωμένες άδειες και δώρα, αυτασφάλιση.

    Είμαι κάπου στο βορρά για αρκετό καιρό τώρα με «απόσπαση» και παίρνω επιπλέον 50ε τη μέρα «επίδομα διατροφής» με πληρωμένο σπίτι.

    Το σκέφτομαι πάρα πολύ σοβαρά να μείνω για περισσότερο διάστημα.

    Τα χρήματα που παίζουν εδώ είναι μέχρι και 500-600ε τη μέρα, εταιρικά αυτοκίνητα για κάποιον σαν εμένα με την ίδια δουλειά που κάνω τώρα με το κόστος ζωής να ΜΗΝ είναι διπλάσιο, αλλά 50-60% πιο πάνω. Το μόνο βαρβάτο είναι το νοίκι: επιπλωμένο δυαράκι σε μέτρια συνοικία πάει >700ε το μήνα.

    Το πιο σημαντικό, όμως, πέρα από χρήματα και κόστη είναι η ποιότητα της ζωής που έχεις.
    Έρχεσαι με το ρολόι, φεύγεις με το ρολόι, τα διαλείμματα τηρούνται ευλαβικά, όπως έγραψε κάποιος πιο πάνω και οι υπερωρίες είναι κάτι τόσο άγνωστο, ώστε όλοι θυμούνται να σου πουν 1-1 τις φορές που έχουν καθήσει αργά ή (Θεός φυλάξοι!) Σαββατοκύριακο.
    Φαγητό μέσα στην εταιρεία, σε πολύ χαμηλές τιμές.
    Πληρωμένο κόστος μετακίνησης.
    Πρώτη φορά εδώ ένιωσα της χαρά του να είσαι στο σπίτι σου στις 6, με όλο το απόγευμα μπροστά σου και όχι όλη τη μέρα πίσω σου!

    Μόνα μειονεκτήματα:
    – καιρός: Κακά τα ψέματα, παίρνει χρόνο να το συνηθίσεις και το πρώτο διάστημα σε ρίχνει η πολύ συχνή μαυρίλα.
    – οικογένεια/φίλοι: το τηλέφωνο και ο messenger δεν υποκαθιστούν τίποτα! Μια Κυρ στο οικογενειακό τραπέζι ή ένας φραπές και 2 μαλακίες με τους φίλους δεν αναπληρώνονται.

    Κατά τα άλλα, όμως, δεν υπάρχει μάνα-Πατρίδα!
    Πατρίδα είναι εκεί που ευχαριστιέσαι τη ζωή.
    Και, πλέον, δεν μπορώ να πω με σιγουριά πού την ευχαριστιέμαι πιο πολύ, εκεί ή εδώ…

    Είμαι πολύ τυχερός που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία «εκ του ασφαλούς». Σε διαφορετική περίπτωση που ερχόμουν εδώ μόνος τα πράγματα δε θα ήταν ίσως τόσο ρόδινα. Δε νομίζω, όμως, να ήταν χειρότερα από το ψάξιμο και την απογοήτευση στην Ελλάδα. Οι ορίζοντες και οι ευκαιρείες που ανοίγονται μπροστά σου έξω είναι εντελώς διαφορετικοί!

    Ένας γνωστός που ήδη μένει έξω μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στο να στρωθεί ο δρόμος. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, χρειάζεται ένα ποσό στην άκρη >2000ε για τα πρώτα έξοδα (προκαταβολές ενοικίων, ενδεχόμενα έπιπλα) και, το πιο σημαντικό, η μεγάλη απόφαση.

  65. maria said

    kai efxaristw na tis lete tis Crot ama fernei sokolates gaidourakia! 36 evrw to mikrotero koutaki NEUHAUS exoun! ainté! 🙂

  66. antilogos said

    Τελικά ποιος θα μου πει τι εστί λαϊκισμός?
    Είναι κάτι το απευκταίον?
    Τότε το λαϊκό στοιχείο να το εκτοπίσουμε από την ζωή μας και την απλή φωνή του έλληνα να πάψουμε να την ακούμε..
    Αγαπητοί πατριώτες ότι αντιδρά στα κάθε λογής κατεστημένα και δεν συμβιβάζεται με αυτά που του σερβίρουν είναι φτου κακά?…
    Η απλή λαϊκή φωνη,η φωνή του μεροκαματιάρη δια στόματος κάποιου έχοντος πρόσβαση για να μπορεί να τα λέει χαρακτηρίζεται ως παράδειγμα προς αποφυγήν από κάποιους δήθεν και καλά «μεγάλους»…

  67. maria said

    Oxi agapite antiloge. Den eipe kaneis na to ektopisoume to laiko stixeio, alla me tin idiosigrasia tou sindikatou -eidika ston idiwtiko tomea – to opio proswpika se megalo vathmo mou kanei psilomizeri klapsa monimi -kai molis vgika apo sizitisi opou mou arnithikan afxisi, ara ta xw parei me tous «megalous» opws les, mi nomizeis oti exw metoxes- apla m’afto to «oi megalometoxoi aftou tou kosmou einai oloi tous Nazgûl» xwris telos, den tha pame kai poli makria pia en eti 2006. Pan metron ariston.

  68. Επίσημα ξεκίνησα να δουλεύω το 2001 που έκανα την πρακτική μου (τελειόφοιτη ΤΕΙ), τα χρήματα που έπαιρνα ήταν 145.000 δρχ (το ενοίκιο μου ήταν 95.000δρχ), απο τα οποία ο εργοδότης μου απο την τσέπη του έδινε τα μισά. (τα υπόλοιπα μέσω ΟΑΕΔ).
    Σε εποχές ισχνών αγελάδων με τους γονείς μου, έχω δουλέψει μέχρι και σε πάγκο λαϊκής αγοράς (μετά το χωράφι). Άρχισα λοιπόν να κοιτάζω γύρω μου για να δω τι είναι εκείνο που τραβάει το χρήμα.
    Κατέληξα να δουλεύω στην ίδια εταιρεία 10-12 ώρες την ημέρα για 800 euros.
    Το 2003 τους σιχτίρισα. Έριξα μαύρο μενίρ πίσω μου. Την ώρα που γράφω το μαγαζί το έχουν κλείσει λόγω χρεών.

    Απο το 2003 δουλεύω σε μια άλλη εταιρεία και θεωρώ τον εαυτό μου εξαιρετικά κωλόφαρδο. Παίρνω 1.100 επί 14 (και πάω για αύξηση), με ασφάλεια κομπλέ, plus ανάλογα με τα κέφια bonus (κατίμαυρο, για να μη μαθευτεί και πολύ) που παίζει 2-3 χιλιαρικάκια ετησίως.
    Το boss μου είναι ο μόνος άνθρωπος που συνεργάζομαι εντός εταορείας. Έχουμε φτάσει στο σημείο που πια είμαστε σχεδόν οικογένεια ο ένας για τον άλλο.

    Το μόνο κακό της υποθέσεως είναι πως η λέξη ωράριο είναι άγνωστη. Το κινητό είναι ανοιχτό 24 ώρες και μπορεί να χτυπήσει και εγώ να μαζέψω δυο βρακιά και να φτάσω στην άκρη της ελλάδας. Φυσικά υπάρχουν και μέρες που ξύνομαι ανελέητα. Για αυτό και κρατάω ακόμη το blog!

  69. HMMY said

    ηλεκτρολόγος μηχανικός τηλεπικοινωνίες, μεταπτυχιακό πληροφορικής 3 γλώσσες τη 1 άπταιστα λόγο σπουδών, 820 ευρώ απο εταιρία 8:00-15:00 6 μέρες τη βδομάδα και γύρω στα 500 απο απογευματινή δουλειά (3-4 ώρες τη μέρα)στο χώρο της εκπαίδευσης. Σκατα… ΑΣΕΠ πότε έχει για καθηγητές; Θα κάνω και απεργία μετά το υπόσχομαι.

  70. Rodia said

    Συμπέρασμα: «Ubi bene, ibi patria» λέγαν οι λατίνοι, δλδ «όπου καλά, εκεί πατρίδα»

  71. Xaxaxa! Το δικό μου συμπέρασμα είναι : Αν έχεις τύχη διάβαινε! 😀

  72. Alximist said

    Στην Ελλάδα καταρχήν κανείς δεν θα σου δώσει καλό μισθό. Πρέπει να παραμυθιάσεις κάποιον, να έχεις πληροφορίες εκ των έσω και να τους δεσμέυσεις…
    Αν με πληρώνανε στην τελευταία μου δουλειά ίσως να το σκεφτόμουνα διπλά, αλλά ευτυχώς δεν το έκαναν…
    Μετά βέβαια τους πόνεσε…δύσκολα θα βρουν τέτοιον μάλάκα με 5 γλώσσσες, προφίλ όπως ούτε να το ονειρεύονταν, υπερωρίες απλήρωτες εθελοντικά, και τόσο καλόβολο στον μισθό και ανασφάλιστο…
    Γι αυτό, πάγαινεται στο εξωτερικό! Η Ελλάδα και για διακοπές καλά είναι…
    καμμια νοσταλγία..
    Να θυμηθώ να σας πάρω κανα τηλέφωνο παιδία να τα πούμε…

  73. Ναι, alximist. Σε σκεφτόμουν στις απαντήσεις που διάβαζα. Και μάλιστα μου είχε κάνει εντύπωση πόσο χαρούμενος ήσουν που έφυγες, που δεν σου έλειπε καθόλου η Ελλάδα και πόσο περήφανος ήσουν για την δουλειά σου εκεί και την αγάπη σου.

    (δουλεύουμε 12ωρα, ο τάσος και σ/κ πάρε μας μετά τις 11 το βράδι για να μας πετύχεις – και ενημέρωσέ μας όταν κατέβεις Ελλάδα )

    Φιλάκια μωρό μου. 🙂

  74. Χιλιάρικο said

    Ωραίο θέμα.
    Σε μιά μικρή αγορά κυρίως υπηρεσιών και εμπορίου όπως η Ελληνική, η υπερπροσφορά πτυχίων και ξένων γλωσσών δημιουργεί αυτό το παράξενο χάσμα μεταξύ γνώσης και παραγωγής.
    Τα πτυχία και ιδιαίτερα τα Ελληνικά πτυχία στην Ελλάδα κάνουν μόνο μια πολύ μικρή διαφορά στο εισόδημα σε σχέση με άλλες χώρες.

    Rule of thumb (Εμπειρική μέθοδος):
    Οι μισθοί υπαλλήλων σε άλλες Δυτικές χώρες είναι τριπλάσιοι των ελληνικών.
    Τα έξοδα διαβίωσης και οι φόροι ακριβότεροι, κατά το ήμισυ.
    Αποτέλεσμα είναι το βιοτικό επίπεδο είναι σχεδόν διπλάσιο από το Ελληνικό.
    Η ποιότητα διασκέδασης ζωής κατά κανόνα είναι η μισή μια και σε πολλές βόρειες χώρες ο χειμώνας είναι διπλάσιος από τον ελληνικό, οι ευκαιρίες για διασκέδαση και τουρισμό οι μισές.
    Συμπέρασμα:
    Προσωπική Ευτυχία (Personal satisfaction in Life) είναι η ίδια.

    Όποιος ζει στις Βόρειες Χώρες λατρεύει τον Νότο και τον ήλιο, και όποιος ζει στο μέσο βιοτικό επίπεδο των Νότιων Χωρών λατρεύει τους μισθούς, τα καταναλωτικά αγαθά και τις άνετες υπηρεσίες του Βορρά.

    Αν μπορείς να ζείς όποτε θέλεις, όπου θέλεις και όπως θέλεις και είσαι απαισιόδοξος πάλι θα βρείς να κατακρίνεις τον τρόπο ζωής του δικού σου ή των άλλων.

    Ναι το γνωρίζω, είναι simplification of a complex process (απλουστοποίηση του σύνθετου), αλλά γιατί δεν είναι απλή η πραγματικότητα;

    Είσαι αισιόδοξος, με υπομονή και θέληση για μάθηση και δουλειά;
    Θα επιτύχεις στα λογικά σχέδιά σου όσο και απίστευτα να φαίνονται σε κάποιον άλλον.

    Χρηματιστηριακή εμπειρία 15 χρονών, real money trading.
    Εμπειρία 20 χρόνων σε σχεδιασμό χρηματιστηριακών προγραμμάτων real time trading.
    Οικονομικός σύμβουλος.
    Χρηματιστηριακή ειδίκευση και άδειες NASD 7, 24.
    Mεταπτυχικά σε software design.
    Μία ξένη γλώσσα.
    Πτυχίο Ηλεκτρομηχανολόγου.

    Υ.Γ.
    Το πτυχίο Ηλεκτρομηχανολόγου είναι στο τέλος όχι λόγω χρονολογικής σειράς αλλά λόγω σημασίας στo εισόδημά μου:

    1000-2000 ευρώ μέσος όρος μικτά κέρδη την ημέρα.

  75. gaylust said

    Θα συμφωνήσω με το σχόλιο του φίλου μας του Χιλιάρικου. Σωστή ανάλυση και απόλυτα συμβατή με το διττό προβληματισμό (που πάντα είναι επίκαιρος): ψυχική ισορροπία vs χρηματικές απολαβές. Αυτά πάντοτε άρρηκτα συνδεδεμένα με την αναζήτηση της ευτυχίας, που για τον καθένα μας μπορεί να έχει διαφορετική μορφή, αλλά νομίζω πως είναι ο στόχος ζωής…

    Ζω κι εγώ λόγω επαγγέλματος στο εξωτερικό, αν και υπηρετώ την πατρίδα. Έχω δύο πτυχία ελληνικών πανεπιστημίων, εκπονώ τη διδακτορική μου διατριβή μιλάω πολύ καλά άλλες 5 γλώσσες, όντως με το πιάνο μου (Ελληνικό Ωδείο άπειρα χρόνια), computer literate. Εργάζομαι στο Δημόσιο 5 χρόνια

    Αυτά για να σας πω ότι στην Ελλάδα όταν βρίσκομαι έχω μικρότερο βασικό μισθό από τους εκπαιδευτικούς, τους στρατιωτικούς, τους καθηγητές ΑΕΙ/ΤΕΙ, τους δικαστικούς, τους μόυσικούς, τους υπαλλήλους ορισμένων Υπουργείων, ήτοι καθαρά 1250 ευρώ. Ως ξενιτεμένος απολαμβάνω καθαρά περί τα 7000 ευρώ.

    Απλά να θέσω το δικό μου διακαές ερώτημα: τι κι αν βρέχει, αστράφτει, χιονίζει, λάμπει ο ήλιος, κάνει καύσωνα κτλ κτλ κτλ….όταν δεν έχεις ισορροπία εντός κι έναν άνθρωπο να σε κοιτάει στα μάτια και να σε βλέπει θεό του; Δεν αρνούμαι τα υλικά αγαθά (αλίμονο, ο καθένας αρέσκεται στο όμορφο που είναι ενίοτε ακριβό – εγώ ίσως περισσότερο από άλλους), αλλά ο έρωτας ήταν πάντοτε για μένα συστατικό στοιχείο της ευδαιμονίας μου…

    Αυτά σ ένα κυνήγι πληροφόρισης περί αμοιβών και ανταμοιβών!

  76. gaylust said

    κι επειδή είμαι λίγο λεπτολόγος με αυτά συχγχωρέστε μου το τυπογραφικό «πληροφόρισης» αντί του ορθογραφικά σωστού «πληροφόρηση»

    χχ

  77. tomcat5.0 said

    ego akoma tipota levedes….exo teleiosei to tei pliroforiksi kai tilepikoinonion sti larisa.irth edo sto southampton sto 3o etos gia na paro to bachellor (giati me dothike tetoia efkaireia).den eixa diploma agglikon.to kovo omos poli diskola re paidia ta pramata oso afora to panepistimio kai ta mathimata.to na meino aggli de me xalaei katholou…opote tin kopanao apo edo (tzaba 5000 liras) kai anevaino londino ton ianouario gia mia nea arxi.tha prospathiso an boro na kano isaksio to ptixio tou tei me to bachellor edo pera.giati to bachellor xoris master stin ellada einai to idio prama.opote tha psakso gia kamia douleia oxi kai trela pramata kai meta tha kano isos kana master…pados me kovo edo pera.opoios kserei kati sto thema bachellor-ptixio_tei as steilei kati…i psixologia mou den einai kai sti kaliteri tis….

    thnx prokatavolika…. (kai kalos sas vrika)

  78. Ladychill said

    Φοβερό ποστ, συγκλονιστικη πραγματικότητα. Έχω μείνει άφωνη. Η ζωή άλλωστε γράφει τα καλύτερα (?) σενάρια. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα.

Σχολιάστε

 
