X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΨΥΧΟ-ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Ιουλίου 3, 2006

Είναι τρελλή η εποχή μας και παράλληλα αφόρητη. Ίσως και προκλητική αν έχεις βέβαια το σθένος να ψάχνεις, να διαβάζεις και να προτάσσεις την λογική σου έναντι σε ένα μάτσο δήθεν πρωτοπόρους. Γιατί όταν η κριτική σκέψη γίνεται μόνο και μόνο για να πρωτοπορήσεις ή γιατί σιχάθηκες κάποιες πρακτικές ανθρώπων ή διότι σε εκμεταλλεύτηκαν, τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα.

Η ψυχολόγος Δρ. Τάνα Ντινήν έγραψε το βιβλιαράκι της ακυρώνοντας την επί είκοσι χρόνια δουλειά της. Δεν μπορεί αυτή η γυναίκα να μην ξέρει τί λέει. Βγήκε λοιπόν θαρραλέα με το βιβλίο της και ξεσκεπάζει την συνομωσία πίσω από την ψευδοεπιστήμη της ψυχολογίας λέγοντας πόσο επικίνδυνη είναι και που «το «προϊόν» της τελικά είναι: χαλασμένοι άνθρωποι, διαλυμένες οικογένειες, στρεβλή Δικαιοσύνη, κατεστραμμένες εταιρείες και ένα αποδυναμωμένο Έθνος». Αυτό με το Έθνος με γαργάλησε λιγάκι αλλά δεν θα το σχολιάσω, όπως και το πόσο πειστικό βρίσκουν το βιβλίο της μερικοί εδώ μέσα που φυσικά μας παροτρύνουν να εντρυφήσουμε – στα – υψηλά – νοήματα – της – θεολογίας και τονίζουν το γεγονός ότι οι πνευματικοί δεν πληρώνονται ενώ οι ψυχολόγοι τα παίρνουν κανονικά. Γιατί προφανώς είναι και οι δύο επιστήμονες. Θα μου επιτρέψετε μόνο μια παρατήρηση κύριοι. Οι πνευματικοί πληρώνονται μια χαρά από το κράτος άρα από τον καθένα μας / να μην αναφερθώ στην ταρίφα τους από τον πολυέλαιο μέχρι το κάθε μερεμετάκι στους ναούς. Ως προς τα πνευματικά τους καθήκοντα, ε ξέρω και ΄γω να βαφτίζω αμαρτωλούς, να ακούω προβλήματα και να συστήνω πέντε μετάνοιες και δέκα ευχές πρωί μεσημέρι βράδι. Απ΄την άλλη, εξορκισμό δεν ξέρω να κάνω, οπότε εδώ έχετε ένα δίκιο. Δεν το συνεχίζω, άλλο είναι το θέμα μου.

Η κριτική στην επιστήμη της ψυχολογίας έχει εδώ και καιρό αποκτήσει οπαδούς. Όπως και η κριτική στην ψυχιατρική. Είναι πάρα πολύ ωραίο να βγει κάποιος ξαφνικά, έχοντας κάποιες αντιρρήσεις για μια επιστήμη ή έστω για κάποιους ανεύθυνους γιατρούς και να ισοπεδώνει τα πάντα. Και όσο οι ψυχολόγοι και οι ψυχίατροι επιμένουν ότι όλα αυτά δεν έχουν απολύτως καμμία επιστημονική βάση, τόσο ο απλός κόσμος δείχνει να πείθεται. Μικρό παράδειγμα η εκκλησία της Σαιεντολογίας που διεισδύει σιγά σιγά στα σχολεία ενημερώνοντας γονείς και πείθοντας καθηγητές να σταματήσουν να παρέχουν φάρμακα στα παιδιά.

Το φαινόμενο συνεχίζεται και από οργανώσεις «ανθρωπίνων δικαιωμάτων» που έχουν ως απώτερο σκοπό να αποκαλύψουν ότι δεν υπάρχουν ψυχικές ασθένειες και ότι τα ψυχοφάρμακα είναι ουσιαστικά ένας ακόμη τρόπος για να μας ελέγχουν.

Και λές και τί έγινε, καλό είναι να υπάρχει αντίλογος και κριτική στα πάντα. Στην τελική, αν ισχύει αυτό και για παράδειγμα, η σχιζοφρένεια δεν υπάρχει καθόλου ως ασθένεια γιατί να δίνουμε φάρμακα σε όλους αυτούς τους ανθρώπους και να τους έχουμε ισοβίως ναρκωμένους. Έπειτα, όλοι αυτοί οι γιατροί που ξέρουν το αντικείμενο και παρόλα αυτά συμφωνούν πως η επιστήμη αυτή είναι ψευδοεπιστήμη δεν μπορεί, κάτι θα ξέρουν.

Και μετά, θυμάμαι εκείνη την επίσκεψη στο ψυχιατρείο. Και τους λόγους που με οδήγησαν σ΄εκείνη την επίσκεψη. Θυμήθηκα εκείνη την κοπέλα που κατέληξε εκεί έχοντας περάσει όλα τα μοναστήρια της Ελλάδας και χωρίς κανείς να μπορεί να την βοηθήσει. Θυμήθηκα τον Νικολάκη με την μαθητική τσάντα γύρω στα πενήντα του που νόμιζε ότι ακόμη πάει σχολείο. Θυμήθηκα την «σβούρα». Εκείνο τον κύριο που όλη μέρα γύριζε γύρω γύρω. Θυμήθηκα τα μάτια του γερούλη παραδίπλα που ήταν μόνιμα καρφωμένα στον τοίχο χωρίς ποτέ να μιλάει.

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι δεν ήταν ψέμα. Δεν κατέληξαν εκεί λόγω φαρμάκων. Το πρόβλημά τους δεν ήταν θέμα διατροφής, ή αλλεργίας όπως υποστηρίζουν οι πολέμιοι της ψυχιατρικής ανάμεσα σε άλλα. Ούτε κανείς από αυτούς πλήρωνε χρήματα για να θεωρήσω ότι έπεσαν θύματα εκμετάλλευσης. Και μετά θυμήθηκα έναν παιδικό φίλο. Που είχε μεγάλο πρόβλημα. Στο Γυμνάσιο. Αυτοκτόνησε. Τώρα θα μπορούσε να ζει αν πείθονταν από τους καθηγητές οι γονείς του να αποτανθούν σε ειδικό.

Δεν ξέρω που θα μας πάνε όλα αυτά. Στα άπειρα άρθρα που διάβασα αυτές τις μέρες για το θέμα, είδα πόσο πολύ της μόδας είναι να αρνείσαι οτιδήποτε έχει να κάνει με την ιατρική αν είσαι γιατρός. Και πόσο πολύ της μόδας είναι να «επινοείς» δική σου ιατρική (λιγάκι πιο ακριβή και με πιο ωραίο όνομα) πατώντας όμως πάνω σε κατακτήσεις της ιατρικής, τονίζοντας αδυναμίες της και βγάζοντας πάρα πάρα πολλά λεφτά.

Ίσως αυτή η συζήτηση θα έπρεπε να είναι μεταξύ γιατρών. Ειλικρινά κάθε φορά νοιώθω άσχημα να γράφω για τέτοια θέματα όντας τόσο πολύ άσχετη αλλά ένα μεγάλο μειονέκτημα των γιατρών είναι τελικά και η υπεροψία. Τα θεωρούν αυτονόητα και τελείως ηλίθια για να ασχοληθούν. Ίσως όταν αρχίζουν και πέφτουν φυλλάδια και στα δικά μας σχολεία «psychiatry : no science, no cures» και όταν οι γονείς κόψουν τα φάρμακα στα παιδιά τους, να αποφασίσουν να ασχοληθούν.


34 Σχόλια to “ΨΥΧΟ-ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ”

  1. glenn said

    Ωραία ψιλικατζού! Ξέρεις πήγα κι εγώ (για δουλειά άλλου) στο Δαφνί. Έπρεπε να περιμένω και έκατσα σ’ ένα παγκάκι εκεί λίγο πιο πάνω απ’ τις διοικητικές υπηρεσίες. Τα είδα αυτά που είπες, πολλούς τους έχουν ελεύθερους και βολτάρουν.

    Αυτό το new age στυλάκι ότι και καλά με εναλλακτικές θεραπείες όλα γίνονται και μας εξαπατούν μαζικά οι φαρμακοβιομηχανίες έχει πολλή πέραση τελευταία. Η αμφισβήτηση της ψυχιατρικής είναι παλιά. Και βλέπω πολλούς έτοιμους να την αμφισβητήσουν. Ώσπου να δουν τον πρώτο *πραγματικό* ψυχασθενή και όχι την κυριούλα που έχει πρόβλημα με τα πεθερικά της.

  2. Να σου πω…. το μέτρο νομίζω είναι ό,τι πιό σημανιτκό σε τέτοια θέματα.

    Υπάροχυν προβλήματα που λύνονται με μαι απλή συζήτηση, άλλα που λύνονται με αλλαγή στη διατροφή, άλλα που θελουν ειδικό, άλλα που θα είναι μεγάλη υπερβολή να τα απευθύνεις σε ειδικό.

    Επειδή πλέον ακόμα και η πιό τρελή θεωρία που μπορέι να επινοήσει κάποιος, μαθαίνεται γ΄ρηγορα από όλον τον κόσμο, καταλήγουμε στο να ενημερωνόματσε για θεωρίες και «επιστημες» οι οποιες δεν έχουν δοκιμαστέι για την εγκυρότητά τους, οπότε και θέλει προσοχή.

    όσον αφορά τους ψυχολόγους… κάποιοι κλάδοι της ψυχολογίας θεωρώ ότι είναι πολύ χρήσιμοι, και έιναι καλό να γνωρίζουμε όλοι λίγο, όπως είναι καλό να γνωρίζουμε και λίγο νομική. Αλλά σε μη ειδικές περιπτώσεις, αυτό σημαίνει μάλλον απλά να έχουμε ψαχτεί και να ξέρουμε τι μας γίνεται.

  3. An-Lu said

    Καλά τα λες…αν η αμφισβήτηση μιας επιστήμης έφερε τεκμηριωμένα αποτελέσματα, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα…Για να συναντήσουν όμως οι «εναλλακτικοί» ένα σχιζοφρενή σε κρίση ή ένα μανιακαταθλιπτικό σε φάση μανίας, όπου αφμότεροι γίνονται επικίνδυνοι για τους εαυτούς τους και τους άλλους και τα λέμε…έχουν να προτείνουν τίποτα καλύτερο γι αυτά; Πολύ αμφιβάλλω.

    • panagiota papakosta said

      Συμφωνώ απόλυτα. Έχω προσωπική εμπειρία με τον γιό μου 26 ετών. Τα φάρμακα κάνουν θαύματα. Αν το ήξερα νωρίτερα και είχα τους σωστούς γιατρούς από την αρχή ( πριν δύο χρόνια -μετά από μοτοσυκλετιστικό ατύχημα ) και δεν επιρεαζόμουν από την αντι-ψυχιατρική του διαδυκτίου θα γλύτωνε δύο κατά τα άλλα αναγκαίους εγκλεισμούς. Ευχαριστώ τον Θεό που είναι ζωντανός.

  4. mpampakis said

    Όπως είχε πει κι ο Dirty Harry οι απόψεις είναι σαν τις κωλοτρυπίδες: όλοι έχουν από μία.
    Συμφωνώ απόλυτα. Ναι, η ιατρική δεν είναι επιστήμη με τον ίδιο τρόπο που είναι τα μαθηματικά (δηλ. με αξιώματα, θεωρήματα, αποδείξεις) αλλά εμπειρική. So? Η μόδα του «εγώ μαντεύω αυτά που εσύ δεν ξέρεις» είναι πολύ γελοία ειδικά όταν αφορά την υγεία και την ακεραιότητα ανθρώπων. Σωματική και ψυχική….

  5. όλα καλά μόνο μην φτάσουμε να γεννάμε σιωπηλά σαν την νυν του μαλάκα του Tom Cruise
    σιωπηλή γέννα γίνεται αν δεν σε έχουν χτυπήσει στο κεφάλι με βαριοπούλα?
    ε δεν γίνεται ρε..
    αν να χαθούν με τις μαλακίες τους.

  6. Unlce Aris said

    Κοιτάξτε σίγουρα η ψυχολογία και η ψυχιατρική ΔΕΝ δίνουν τις σωστές λύσεις, με την έννοια οτι το να ναρκώνεις κάποιον για να μην εκδηλώνει το πρόβλημά του, ΔΕΝ είναι λύση κακά τα ψέμματα. Απ την άλλη όμως δεδομένου οτι ο άνθρωπος σαν σύστημα δεν έχει μελετηθέι σε τόσο βάθος κι ακόμα μας λείπουνε ΠΟΛΛΕΣ πληροφορίες όσο αναφορά, τόσο την βιολογική όσο και την εγκεφαλική-πνευματική λειτουργία του, πόσο μάλλον πληροφορίες για την λειτουργεία αυτών των δύο σε συνδιασμό, αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει κατα πάσα πιθανότητα άλλη λύση απο το να τους ναρκώνουμε. Ειδικά αν γίνονται επικύνδινοι για τους άλλους. Το να παίρνω το δικαίωμα να σε ναρκώσω για να μη βλάψεις τον εαυτό σου, είναι ένα πιο περίπλοκο ζήτημα, οπότε θα το αφήσω να περάσει έτσι σε πρώτη φάση.

    Πάντως πιστεύω οτι σε κάθε περίπτωση το ζητούμενο της φαρμακοβιομηχανίας είναι τα κέρδη κι όχι η πλήρης ίαση των ασθενών, με ότι αυτό συνεπάγεται.

  7. glenn said

    Θείε Άρη είστε ψυχίατρος;

  8. Id said

    Δεν γνωρίζω το επάγγελμα του Θείου Άρη, αλλά τους ψυχασθενείς δεν τους «ναρκώνουν». Τα ψυχοφάρμακα καταπολεμούν ορισμένα συμπτώματα και στην πορεία εμφανίζουν και πολλές παρενέργειες. Στους ασθενείς με εξάρσεις (σχιζοφρενείς, μανιοκαταθλιπτικούς) χορηγείται φαρμακευτική αγωγή που προκαλεί νωχέλεια, αδιαφορία, τάση για αδράνεια και εσωστρέφεια, αλλά προλαμβάνει τα επεισόδια της νόσου (έτσι ονομάζονται οι σποραδικές οξείες εξάρσεις των συμπτωμάτων) και γενικώς ομαλοποιεί τη ζωή τους.

    Δυστυχώς, δεν έχουν ανακαλυφθεί φάρμακα που «παίζουν» με τους νευρομεταφορείς και τις ορμόνες χωρίς επακόλουθα/παρενέργειες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν προσπαθούν οι επιστήμονες να αναλύσουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες και να κατανοήσουν πώς να επηρρεάσουν κάποιες διαδικασίες ανεξάρτητα. Στην πλειοψηφία τους όμως, οι λειτουργίες είναι πολυσήμαντες και αλληλένδετες χάριν οικονομίας, συνεπώς είναι δύσκολο αν όχι ανέφικτο να διορθωθεί κάτι χωρίς να επηρρεασθεί κάτι άλλο.

    Μια υπέροχη συζήτηση περί ψυχοπαθολογίας, ψυχιατρικής και ψυχοφαρμάκων είχε λάβει μέρος πριν λίγο καιρό (δύο ποστ).

    Τέλος, δεν είχα υπόψιν την κυρία που αναφέρεις, Κωνσταντίνα, αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω σε τι στηρίζεται ειδικά μετά από 20 χρόνια εξάσκησης του επαγγέλματος. Μάλλον τείνω να συμφωνήσω ότι την είδε επαναστάτρια και είπε να πουλήσει λίγη μούρη… δυστυχώς.

  9. Id said

    Duh… δεν έκλεισα τα tags 😦

    Τα posts είναι του Αθήναιου και βρίσκονται εδώ:

    To Μαύρο Σκυλί

    Μαύρο Σκυλί – Part Deux και τελικό

    Επίσης, προσπάθησα να δω το source σου και δεν μου άνοιξε textpad, έχω την εντύπωση ότι επενέβην κάπως στο blog σου – μου τα βγάζει όλα ως λινκ τώρα. Ελπίζω πως όχι, μπορεί βέβαια να λέω κ βλακείες :$

  10. Unlce Aris said

    Όχι ο πατέρας μου είναι ψυχολόγος, αλλά βέβαια αυτό δεν με κάνει exper ή ειδικό σε καμμία περίπτωση. Την γνώμη μου είπα με βάση του ότι έχω δεί, γιατί ναί έχω πάει και σε ψυχιατρείο (σαν επισκέπτης μόνο :p). Και το ναρκώνουν δεν το εννοούσα κυριολεκτικά. Σίγουρα ισχύει αυτό που ειπώθηκε πιο πάνω, οτι όντας όχι και τόσο ανεπτυγμένες οι φαρμακευτικές αγωγές, λόγω έλλειψης πληροφοριών, τα υπάρχοντα φάρμακα δημιουργούν παρενέγειες σε άλλους τομείς.

  11. συγκατοικοι ειμαστε ολοι στην τρελλα

  12. Νομίζω ότι πολλές φορές μπερδεύουμε την ψυχολογία με την ψυχιατρική. Είναι και οι δύο επιστήμες, με διαφορετικές, όμως, μεθοδολογίες, ικανότητες κλπ.
    Δεν ξέρω, κατά πόσο η ψυχανάλυση μπορεί να θεωρηθεί ως επιστήμη. Πόσο μάλλον αυτή του τύπου: «Τα προβλήματα σου οφείλονται επειδή δεν ξεπέρασες ομαλά το φαλλικό στάδιο και το καταπιεσμένο σύμπλεγμα της Ηλέκτρας κλπ»
    Φυσικά, εάν αποφασίσουμε να πάμε σε ειδικό ψυχικής υγείας και αρχίζει να μας λέει για ζώδια και τσάκρα μάλλον δεν είμαστε σε επιστήμονα, αλλά σε κάτι άλλο. (ή σε επιστήμονα, που είδε ότι το παραμύθι πουλά και το γύρισε)

  13. Παιδιά, δεν έχω απαντήσεις. Απλά μου τη σπάει το γεγονός ότι το συζητάμε εμείς και όχι αυτοί που πρέπει.

  14. Rodia said

    Ενα θα καταθέσω μονάχα: Οτι τα εγκλήματα που διαπράττονται από ψυχικά ασθενείς είναι ΕΛΑΧΙΣΤΑ συγκριτικά με όσα διαπράττονται από υγιείς.
    Φέρνουμε, δυστυχώς, στο νου μας τον «τρελλό δολοφόνο με το πριόνι» όταν ακούμε για ψυχασθένειες. Τα πράγματα όμως είναι εντελώς διαφορετικά. Οι άνθρωποι αυτοί -οι ψυχωσικοί και όχι πλέον «σχιζοφρενείς»- είναι φοβισμένα και δυστυχισμένα ανθρωπάκια που έχουν απόλυτα την ανάγκη μας, την ανάγκη επικοινωνίας, την ένταξη και συνοδοιπορία στην κοινωνία των «υγιών».
    Περί φαρμάκων έχω εκφραστεί στα θέματα του Αθήναιου, με τον οποίο συμφωνώ εν πολλοίς.

    Δύσκολο θέμα κορούλα μου άνοιξες… και.. δεν είναι γόρδιος δεσμός να λυθεί μπαμ και κάτω!

    σμουτς!:-)

  15. atheofobos said

    Είναιβασικό να μην συγχέει κανείς την ψυχολογία με την ψυχιατρική.
    Η ψυχιατρική που είναι ειδικότητα της ιατρικής ασχολείται με 2 κατά βάσιν οντότητες,τις νευρώσεις που λίγο πολύ όλοι έχουμε από αυτές συνήθως σε έλαφρά μορφή πχ κλέιδωσα το σπίτι;και γυρνάς να το δείς μέχρι τις βαρύτερες που χρειάζονται πλέον φαρμακευτική θεραπεία και είναι ιάσιμες και τις ψυχώσεις που δεν ειναι αναστρέψιμες και χρειάζονται πάντα θεραπεία για να αισθάνεται καλύτερα ο ασθενής και να μην αποτελεί κίνδυνο για τον εαυτό του και τους άλλους.
    Οσοι από άγνοια μιλούν κατά των φαρμάκων δεν έχουν δεί άτομα που έχουν διακόψει την φαρμακευτική τους αγωγή να περιγράφουν με αγωνία, γιατί γι’αυτούς αυτή είναι πραγματικότητα,ότι βλεπουν νεκρούς να σηκώνονται από τους τάφους η να ακούν μουγκρητά όλη την νύχτα.
    Είναι μεγάλο επίτευγμα ότι σήμερα άνθρωποι που παλιώτερα ζούσαν σε συνθήκες κάτεργου σήμερα μπορούν να επανενταχθούν στην κοινωνία.

  16. ΜΙΜΗΣ said

    θα παρακαλούσα νά εχω τίς απόψεις ανθρώπων πού στό οικογενειακο τους περιβάλλον υπάρχει ατομο μέ διαγνωσμένη σχιζοφρένεια.πώς τήν αντιμετωπίζουν καί αν διαπιστώνουν οτι μέ τήν χρηση φαρμάκων βελτιώνεται η ποιότητα ζωης του ασθενούς ή ο ασθενής καταντάει στό τέλος μιά γλάστρα.

    Στήν οικογένεια μου η κόρη μας από τόν 1ο γάμο της
    συζύγου μου ηλικίας σήμερα 23 ετών(μεγάλωσε κοντά μου περίπου από τήν ηλικία των 4 ετων)παρουσιάσε σχιζοφρένεια από τά 19 καί η βοήθεια πού της παρέχεται ειναι μέσω ομοιοπαθητικής της οποίας τά αποτελέσματα δέν ξέρω νά τά κρίνω καθώς η σύζυγος μου στό ξεκίνημα αυτης της τραγωδίας-περιπέτειας προτίμησε τήν ομοιοπαθητική παρά τήν κλασσική ψυχιατρική φοβούμενη τίς παρενέργειες των ψυχοφαρμάκων(ειχαμε εμπειρία καί από αυτό)

    Σήμερα λοιπόν μας βασανίζουν τύψεις αν αυτό πού κάνουμε ειναι τό καλλίτερο ή χάνουμε οριστικά τό παιχνίδι μέ τήν επιλογή της ομοιοπαθητικής.

    Γνώμες ειδικών,αρθρα καί ενημέρωση μέσω internet εχω
    αφθονη,αλλά αυτό πού μού λείπει ειναι απόψεις κοινων θνητών πού ζουν αυτό τό πρόβλημα καί θά ηθελα νά διαβάσω-ακούσω τήν δική τους γνωμη καί αντιμετώπιση.

  17. […] Recent Comments An-Lu on I JUST POST…aeipote on I JUST POST…ΜΙΜΗΣ on ΨΥΧΟ-ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑfirfiris on ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΡΥΠΩΝΕΙx-psilikatzoy on I JUST POST… […]

  18. Μίμη, μόλις δημοσίευσα το σχόλιό σου στην κεντρική σελίδα. Ελπίζω να έχεις feedback και εύχομαι τα καλύτερα για την μικρή και για ‘σας.

  19. newagevıctım said

    Είχα γράψει ένα καταπληκτικό για εμένα άρθρο που ήθελα να δημοσιευθεί αλλά για κάποιο λόγο δεν μπόρεσε να σταλεί.Βαριέμαι να γράψω ξανά τα όσα έγραφα αν και τα κρίνω μια ενδιαφέρουσα αναφορά ενός ατόμου που αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα.Θα επικεντρωθώ απλά στο φλέγον ζήτημα της φαρμακοληψίας.Είμαι 20χρονών και εδώ και τρία συναπτά έτη παίρνω φάρμακα με συνταγή γιατρού!!!Πάσχω από ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή.Αναγκάστηκα να υποκύψω στην φαρμακευτική αγωγή γιατί ήταν η μόνη μου σωτηρία για τις κρίσεις πανικού που περνούσα.Τα πράγματα σκούρυναν όταν ένα βράδυ εκεί που ήταν να πάω σε κάποιο μάθημα άρχισα να ζαλίζομαι.Είχα χλωμιάσει μου είπε η μητέρα μου.Μέτρησε την πίεση μου και ήταν 20 με 11.Της έλεγα απλά δεν θέλω να πεθάνω!!Ήθελε προ πολλού να με πάει σε ψυχίατρο και έτσι μιας κιεγώ είχα τρομοκρατηθεί έβλεπα πως αυτή ήταν η μόνη λύση.Το γεγονός είναι ότι τα τρία αυτά χρόνια παίρνω ανφρανίλ των 25mg.Το ανφέρω πρώτον γιατί από απλή ενημέρωση από άλλον ψυχίατρο η μητέρα μου έμαθε ότι για το πρόβλημα που είχα θα πρέπει να παίρνω παραπάνω χάπια,σχεδόν τα τριπλάσια μου είπε και απ’την άλλη γιατί με αυτή την «μικρή» λοιπόν δόση δεν μορώ να πάρω τα πόδια μου λόγω υπνηλίας και σωματικής εξάντλησης.Μα είσαι η πρώτη ασθενής που μου το λέει απάντησε ο ψυχίατρος και ενώ του αντιπροτείναμε το γεγονός του να μην μεταβολίζω σωστά τα χάπια αυτός είπε ότι νυστάζεις από κατάθλιψη.’Η ένα κορυφαίο δεν δέχεται ο οργανισμός σου ξένες ουσίες.Ωραία στην θεωρία ακούγονται.Τέλος πάντων ας ψάξουν οι γιατροί να δουν τι γίνεται γιατί είαμι ένα πειραματόζωο στα χέρια τους!!Δεν λέω ότι δεν έχω πρόβλημα αλλά το να κοιμάμαι 12 και 14ωρα σερί με ρίχνει ακόμα περισσότερο στην κατάθλιψη.Έχω πιάσειδουλειές και τις έχω παρατήσει-πριν με διώξουν-γιατί δεν ξυπνούσα τα πρωινά.Μόνο το απόγευμα συνέρχομαι λίγο.Αυτό που με μπριζώνει είναι ότι ενώ το επεξηγηματικό φυλλαδιάκι γράφει Συμπτώματα:Υπνηλία ο ψυχίατρος το αρνείται σθεναρά.Προσπάθησε να μου το αλλάξει αλλά δεν είδα προκοπή.Προσπάθησα να το κόψω ελλατώνοντας το σιγά σιγά αλλά ήμουν σε μαύρο χάλι.Γερανό ήθελα για να με στηρίζει..Μήπως να είναι τα συμπτώματα εξάρτησης που δεν προκαλούν τα τρικυκλικά αντικαταθλιπτικά;Η ψυχολογία μου γινόταν χειρότερη σταδιακά.Στην αρχή ήμουν χαρούμενη γιατί δεν νύσταζα αλλά ενώ περνούσαν οι μέρες και δεν έπινα τα χάπια έπεφτα σε λήθαργο.Οι άλλες παρενέργειες.Τα μαλλιά μου δεν «ανθίζουν».Το στόμα μου λόγω ξηροστομίαςμυρίζει,τα δόντια μου κινδυνεύουν να χαλάσουν και το δέρμα μου αν δεν βάλω αντιηλιακό σε δύο ώρες έχει κάνει πανάδες λόγω ότι το φάρμακο το κάνει πιο φωτοευαίσθητο..Τα γράφω χιουμοριστικά αλλά έχω εξαντλήσει όλα τα υπόλοιπα συναισθήματα.Όπως θα έλεγα «Ζω ένα δράμα».
    Τα «χαπάκια»που τόσο συμπαθώ έχω να πω πως απλά καταστέλλουν τον οργανισμό.Μες στη νύστα μου που να κάθομαι να καταναλών 50 χαρτοπετσέτες ή να καθαρίζω σχολαστικά το δωμάτιό μου.Άσε που κοιμάμαι 12 και 14ωρα και που να μείνει χρόνος!!Δεν είμαι σχιζοφρενής για να μου λείπει κάποια ορμόνη απλά ιδεοψυχαναγκαστική.Ένα άτομο με διαφορετική συμπεριφορά.Ιδεοψυχαναγκαστικό θεωρώ το γεγονός του να υπακούω τυφλά στις βουλήσεις του ψυχιάτρου.Πρέπει να καταλάβουν ότι υπερέχει ο ασθενήε και όχι οι γνώσεις τους και να μην το λένε απλά για να καλμάρουν και για να ελέγξουν για άλλη μια φορά τα νεύρα του ασθενή.Τα φάρμακα καταστέλλουν όπως προείπα.Δεν λύνουντο πρόβλημα.Δεν έχω σταματήσει κατά καιρούς να σκέφτομαι ότι κάποιος με παρακολουθεί,δεν έχω σταματήσει να κλείνομαι στον εαυτό μου.Απλά κοιμάμαι και δεν τα επεξεργάζομαι.Εύχομαι στην ιστοσελίδα να μπαίνουν ψυχίατροι από τους οποίους θα ήθελα να ακούσω την γνώμη.Όσο για την αντιμετώπιση που έλαβα από τους παπάδες γιατί η μητέρα μου το έψαξε από πολλές πλευρές ήταν εκτός ΄τι με κοιτούσαν και έλεγαν εσύ τόσο νέα κοπέλα είναι κρίμα να παίρνεις χάπια.Τι σου λείπει;Ενώ από μέσα τους έλεγαν το κακόμοιρο κοριτσάκι ή η αμαρτωλή!!!Γιατί όπως διάβασα αιτία της κατάθλιψης είναι ο εγωισμός κι εγώ να χτυπιέμαι στις εκκλησίες και τις εξομολογήσεις….Θα έλεγα λοιπόν σε όλους ότι δεν ξέρουν που τους πάνε τα τέσσερα και κατά δεύτερον σε αυτούς που αρνούνται ότι τα χάπια αυτού του τύπου φέρνουν υπνηλία,σε κάτι ψυχιάτρους που χτυπιούνται να αρχίσουν να τα καταπίνουν σιγά σιγά και όχι τίποτα βαριά,ας πάρουν τα δικά μου-αναφρανίλ των 25-και μετά να αρχίσουν να μιλάνε,με τσίχλα παρακαλώ για αφύπνιση αλλά και για την κακοσμία.Θα τους κάνουν καλό..Θέλω να παραθέσω πως κατά τ’άλλα ευγνωμωνώ τον ψυχίατρό μου ο οποίος μου έμαθε πολλά πράγματα και εύχομαι στον εαυτό μου πρώτα να καταφέρω να κόψω τα χάπια και να μου πουν ότι η θεραπεία του ιδεοψυχαναγκασμού γίνεται και χωρίς αυτά.Γιατί δεν αρνούμαι πως υπάρχουν ψυχικές ασθένειες που δεν θεραπεύονται με θαύματα ή ενα απλό καταλαβαίνω τον πόνο σου!!!!Αλλά μπορούν τα φάρμακα να τις θεραπεύσουν;

  20. […] Recent Comments newagevıctım on ΨΥΧΟ-ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑx-psilikatzoy on ΨΙΛΙ-ΛΕΞΙΚΟmaria on ΨΙΛΙ-ΛΕΞΙΚΟx-psilikatzoy on ΨΙΛΙ-ΛΕΞΙΚΟJ.McManus on ΨΙΛΙ-ΛΕΞΙΚΟ […]

  21. Αυτή η ιστορία έχει αρχίσει να μου τη δίνει. Μου τη δίνει όταν δεν με στεναχωρεί. Έχω καταλήξει να μιλάω για μία ασθένεια που μου ειναι επώδυνη, με ταλαιπωρεί και συνεχίζω να παλεύω μαζί της αλλά διαβάζω πράγματα που μου πέφτουν τα μαλλιά. ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ. Η ψυχική ασθένεια θέλει χρόνο να ρυθμιστεί και χρειάζεται προσπάθεια για να βρεις την κατάλληλη βοήθεια. Το χειρότερο έγκλημα το κανουν οι καταθλιπτικοί που δηλώνουν ότι γιατρεύτηκαν από την κατάθλιψη μόνοι τους. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα ήταν καταθλιπτικοί.

    Ποιος είπε ότι οι γιατροί είναι θεοί; Συχνά κάνουν λάθη,δεν βρίσκουν την κατάλληλη λύση με τη μία αλλά όταν είσαι άρρωστος πας στον γιατρό και όχι στον μάγο του χωριού.

    Θα θελα να σταματήσουν να μιλάνε αυτοί που έχουν μαύρα μεσάνυχτα για το ζήτημα.Αυτοί που έχουν θείο, μπαμπά, μαμά γιατρό ή έχουν δει μια φορά κάποιον ψυχικά ασθενή «και ξέρουν». Αρχίδια ξέρουν.

  22. newagevıctım said

    Αθηναίε,κατά πρώτον είσαι ψιχίατρος ή ψυχικά νοσών;ΔΕν μπορούν οι καταθλιπτικοί να γιατρευτούν με σκέτη ψυχοθεραπεία;Τα φάρμακα τι καταπολεμούν;Αν γνωρίζεις κάνε το λίγο πιο σαφές να με πείσεις ότι είναι αποτελεσματικά…Και ακόμα κι αν βελτιώνουν την ψυχολογία που δεν αρνούμαι ότι το κάνουν,θα χρειάζεται μια ζωή να αναπνέεις με τεχνητή ευτυχία;Ο σκοπός της ψυχοθεραπείας είναι να σε κάνει από άρρωστο,υγιή από εξαρτημένο,ανεξάρτητο.Όπως όμως διάβασα η απότομη διακοπή λήψης φαρμάκων επιφέρει χειρότερα από τα αρχικά προβλήματα.Εγώ θα συμπλήρωνα και η μη απότομη.

  23. Newage,διάβασε τα δύο κείμενα του Αθήναιου που παραθέτω σε λινκ και θα καταλάβεις:

    http://www.greekgastronomer.com/?p=198

    http://www.greekgastronomer.com/?p=199

  24. Είχα την υποψία αλλά από το τελευταίο σχόλιο πείστηκα. Είσαι τρολ και αει σιχτίρ μαλακισμενο, τράβα να κάνεις πλάκα με κανένα άλλο θέμα.

  25. maria said

    den xerw an eise trol, i oxi, xerw oti aftes oi pathologies eine diskoles, epwdines, tromazoun, einai psihofthores kai kalo den vlepeis. Den perasa oti pernas – Doxa to theo- alla ti dosoula mou tin efaga sta anthismena 18, prwto xrono spoudwn stin Athina. de tha mpw se leptomereies, apla kapou parapatisa, kai vrethika ma oxia agorafovia , 3 mines kleismeni pisw sto patriko, na koitaw to tavani, na min tolmw na vgw oute gia tsigara, kai na anarwtieme, pws sto dialo, ton septemvri, tha xanaparw afto to rimadotreno, pou tha me paei 365km makria ap to dwmatio mou stou zwgrafou, gia na sinexisw tis spoudes mou. Diskoli periodos. poli diskoli. Alla mathima zwis omws. Malakies mi leme. Ola afta gia na soupw, oti an ifistame ws anthropws opws ifistame simera, se kapio simantiko vathmo, to xrwstaw se 2 poli axious Psixologous. Kane mia volta ap to AKMA. An thimame kala einai sto palio Faliro…alla den xerw an eise Athina. An theliseis peretero leptomereies i onomata, na kanw ena mail stin Ntina kai na dwsw. Kouragio. Kotsia thelei. Polla omws. Esi odigeis kopela mou…kaneis allos.

  26. newagevıctım said

    Αθήναιος Says:
    September 24th, 2006 at 1:46 am
    Είχα την υποψία αλλά από το τελευταίο σχόλιο πείστηκα. Είσαι τρολ και αει σιχτίρ μαλακισμενο, τράβα να κάνεις πλάκα με κανένα άλλο θέμα.

    Σου έχω αφιερώσει και μια άλλη απάντηση,πιο με το γάντι,αλλά μιας και γουστάρω που γουστάρεις να εκτονώνεσαι:Άντε γαμήσου αρχικαριόλη!!!!!!!!!!!!!!Έίσαι καταθλιπτικός ε;Και αγάπησες τον ψυχίατρό σου και τα ψυχοφάρμακα;Κι εγώ απλά παίζω με το θέμα;Ενώ εσύ;Ενδοσκοπείς επιστημονικά;Και αυτοί που έχουν μαμά ή μπαμπά γιατρό ξέρουν τ’αρχίδια τους;Είμαι πολύ χαρούμενη που μου δίνεις αφορμή να βγάλω τα δικά μου απωθημένα…..Διαβάζω προσεκτικά τα σχόλιά σου και σου’ρχομαι!!!!!!!!!!!!!!!!

  27. New age, χαλάρωσε. Ο Αθήναιος έκανε λάθος αλλά προφανώς είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψει σε ένα τόσο παλιό κείμενο για να διαβάσει τις απαντήσεις σου. Μεταξύ μας, είναι μια χαρά παιδί και ξέρω ότι θα τα βρίσκατε αν συζητούσατε. Αν απ΄την άλλη γουστάρεις το βρισίδι, χώσε όσο γουστάρεις. Φιλάκια. 😀

  28. newagevıctım said

    Δεν θέλω να ξαναγράψω άλλο ποστ για το θέμα. Μου είναι πολύ δυσάρεστο,ειδικά σε αυτό το μπλογκ που για μένα συμβολίζει την απόδειξη ότι έχω απελευθερωθεί καταρχάς από τον σαρκοβόρο κισσό.

    Η όλη σου προσπάθεια είναι για να αποδείξεις στον εαυτό σου ότι έχεις απαλλαχθεί από την κατάθλιψη!
    Ανέφερες ότι ήσουν γυναικάς.
    Γυναικάς=Ανασφαλής
    Γυναικάς=Ανώριμος
    Γυναικάς=Υπολανθάνων ομοφυλόφιλος

    Αν και με πειράζει να κρίνω άτομα τα οποία προσπαθούν και υποφέρουν γιατί υπάρχω ως ένα από αυτά και γενικά είναι κατά των αρχών μου,πιστεύω πως στην δικιά σου περίπτωση μια μικρή εξαίρεση θα ήταν αναγκαία!Επαναλαμβάνω το πόστ σου είναι ένα πόστ αυτοεπιβεβαίωσης ότι απαλλάχθηκες από την κατάθλιψη γιατί ίσως ακόμα να μην το πιστεύεις!!!!!!!!
    Κακή σου μέρα!!!!!!!!!

  29. New, μεταξύ μας, ο «Αθήναιος» είναι γυναίκα. Χαχαχα. Έλα ρε, χαλάρωσε γαμώτο. Μην με κάνεις και νοιώθω άσχημα. 🙂

  30. Guest said

    Newagevictim θέλω να σου πω ότι διάβασα αυτό που έγραψες και με άγγιξε πολύ, παρόλο που δεν πασχω από κάποια ψυχική νόσο (απ’ όσο ξέρω).

    Αυτό που θέλω να σου πω είναι ότι διακρίνω μια αίσθηση παραίτησης και προσκόλλησης στον ψυχίατρό σου, που μπορεί να μην είναι και ο πιο κατάλληλος, εφόσον αγνοεί τα συμπτώματά σου. Θα σου πρότεινα να διαβάσεις πιο πολλά πράγματα και να ασχοληθείς και μόνη σου με αυτή την πάθηση, ένα πολύ καλό site είναι αυτό: http://www.stress.gr/disorders/ocd.html.

    Επίσης το αναφρανιλ είναι παλιό φάρμακο και «ίσως να μην σου κάνει». Βέβαια εγώ δεν είμαι ειδικός, ξέρω όμως ότι τώρα δίνουν συνήθως σεροπράμ. Τα οποία δεν νομίζω οτι προκαλούν αυτή την υπνηλία. Θα σε συμβούλευα πάντως να πας και σε έναν άλλο ψυχίατρο. Αυτό το λέω με πασα επιφύλαξη, αλλά καμια φορά κάποιοι γιατροί εχουν ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια φάρμακα, που μπορεί να μην είναι και τα πιο κατάλληλα.

  31. Ο ψυχίατρος και ο Ψυχολόγος εκτελούν διαφορετική εργασία. Για τις διαφορές ανάμεσα στον Ψυχίατρο και στον Ψυχολόγο, δείτε εδώ:

    http://psi-gr.tripod.com/menu_psychiatrist.html

    Θοδωρής Π. Δασκαλόπουλος, Ψυχίατρος

  32. desperado said

    ψιτ,να σου πω την εχω γραμενη στα αρχιδια μου ολη μα ολη την γαμημενη ψυχολογιαα απο την αρχη μεχρι το τελος γαμανε τον κοσμο τα μουνια,μ,,,πος ηταν ο κοσμος πριν τον φρουντ?μαλον καλιτεροςς ετσι,,,γαμιμενοι φροιντες κ λακαν,,,,χωρις εξαιρεση.κ π(Ι)ες οτι θες

  33. οκ said

    λέμε ναι στην επιστήμη

Σχολιάστε

 
