X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΦΥΤΙΚΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Ιουνίου 14, 2006

“Γεια,με λένε Κατερίνα.Είμαι γεωργός βιολογικού λαδιού και βοτάνων και εδώ και 8 χρόνια φτιάχνω φυτικές κρέμες.Αυτό που είδα είναι πως μπορεί να μην έχουν τα θεαματικά αποτελέσματα που όλες θέλουμε αλλα σίγουρα κάνουν καλό. Τις κρέμες που φτιάχνω τις έχω δοκιμάσει σε μένα,στα δυο μου μωρά και σε πολλές φίλες και φίλους με δερματικά προβλήματα(π.χ.έκζεμα, ξηροδερμία,σύγκαμα από πάνα,ακμή,πόνους των μυών και των νεύρων και άλλα) και είδα πως όντως θεραπεύουν.Σε περίπου ένα χρόνο(το ελπίζω) θα κυκλοφορούν νόμιμα στην αγορά”. May 25th, 2006 at 5.46 a.m.

Κατερίνα, μόλις είδα την απάντησή σου. Η ένστασή μου στα καλλυντικά είναι πολύ απλή βασικά. Όταν μιλάμε για καλλυντικά, θα πρέπει να εννοούμε καλλυντικά. Καλλωπισμός, ενυδάτωση, γυαλάδα και ότι τέλος πάντων έχουν εφεύρει οι διαφημιστές για να χρυσώσουν το χάπι της ματαιοδοξίας μας. Όταν όμως μιλάμε για καλλυντικά που θεραπεύουν (!) έκζεμα, ξηροδερμία, σύγκαμα, ακμή, μυικούς πόνους και πόνους νεύρων, ΔΕΝ μιλάμε για καλλυντικά. Μιλάμε είτε για φάρμακα, είτε για αυθαίρετα σκευάσματα που αν δεν ελεγχθούν μπορεί να είναι από επικίνδυνα έως μοιραία.

Το «θα πωλούνται νόμιμα στην Ελλάδα» είναι λίγο tricky. Εάν πωλούνται σε καλλυντικάδικα και ενδείκνυνται για τις θεραπείες αυτές ΝΑΙ έχω ένσταση. Αν πωλούνται σε φαρμακεία και θεωρούνται φαρμακευτικά σκευάσματα, καμμία ένσταση.
Όλα αυτά, επειδή έχω παρεξηγηθεί σε ένα λεπτό σημειάκι που λέγεται ΑΝΤΕΝΔΕΙΞΕΙΣ και ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ. Και που εννοείται, κανένα καλλυντικό σκεύασμα ΔΕΝ αναφέρει γιατί ΔΕΝ υπάρχει λόγος αφού ΔΕΝ είναι φάρμακα. See?

Τέλος, λέγοντας φυτικά καλλυντικά προφανώς εννοείς φτιαγμένα από φυτά και βότανα. Και μάλιστα χωρίς συντηρητικά ή αντιοξειδωτικά. Και δαιμονοποιούμε αυθαίρετα όρους, νομίζοντας ότι αυτό είναι καλό.
Check again, I’d say.



Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

21 Σχόλια to “ΦΥΤΙΚΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ”

  1. Είμαι περίεργη να δω,αν ποτέ διαφωνήσω μαζί σου!!!;)
    Καλό ξημέρωμα..*

  2. Eve, μην με προκαλείς! 😛

  3. cyrusgeo said

    Τις έχει δοκιμάσει …ΣΤΑ ΜΩΡΑ ΤΗΣ;;;;;;;;;

    Μήπως θα έπρεπε, τελικά, να υποχρεώνουμε τους μέλλοντες γονείς να περνάνε από ψυχολογικά τεστ πριν φέρουν στον κόσμο άλλο ένα πειραματόζωο; (Ανέφικτον, και ολίγον ναζί-κανείς-ή-να-μη-ζει, αλλά τι να πω, πια…)

  4. Όχι ρε, άραξε δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Μην κοιτάς απ΄την Ελλάδα, ο πλανήτης πάσχει από υπερπληθυσμό. 😉

  5. Όχι,σε προκαλώ…. 😉

  6. Ναι, αλλά μετά το μπλογκ δεν θα λέγεται x-psilikatzoy αλλά xxx-psilikatzoy.

    😈

  7. Id said

    Κωνσταντίνα, συμφωνώ κι εγώ απόλυτα, μάλιστα μέχρι πριν λίγα χρόνια σε φυτικά σκευάσματα που πωλούνταν στα φαρμακεία (πχ. βαλεριάνα αντί για Valium) δεν αναγραφόταν τίποτε απολύτως όσον αφορά αντενδείξεις, εθισμό, παρενέργειες κτλ. Γιαυτό (?!!!)θεωρούνταν πιο φυσικά/υγιεινά και βέβαια την έπαθε κόσμος έτσι…

    Ένας καθηγητής μου μας τόνιζε στη νευροφυσιολογία πως ένα χημικό φαρμακευτικό σκεύασμα έχει τεσταριστεί μέχρι θανάτου σε πλήρως ελεγχόμενες συνθήκες πριν κυκλοφορήσει και για αυτό είναι προτιμότερο από ένα «εναλλακτικό» φυτικό που δεν έχουμε βασικά ιδέα ποια είναι η ακριβής δράση του. Φροντίζω κι εγώ να το τονίζω συχνά σε όσους μου εκθειάζουν τις βοτανοθεραπείες που τους σύστησε ο τάδε γιατί έκαναν θαύματα… αλλά δεν ακούει κανείς. Παράλογο; …

  8. Id, μπράβο ρε συ. Επιτέλους ας τα πει και κάποιος άλλος γιατί βαρέθηκα να τα λέω και να τα ξαναλέω. Στο τέλος θα νομίζουν ότι έχω και τίποτε σκοτεινούς λόγους να κράζω συνέχεια τα καλλυντικά. 😉

  9. vasvoe said

    κωσταντίνα, από κρέμες για το σύγκαμα το πήγατε στα φάρμακα που τα καταπίνουμε. ίσως εννοείς πως μπορεί κάποιος π.χ. να έχει αλλεργία στο αβοκάντο. ε, ωραία, αν φτιάξει ενυδατική μάσκα αβοκάντο θα γίνει η μούρη του σαν το κώλο τσι μαιμούς. αλλά εδώ δεν σου φταίνε τα φυτικά καλλυντικά.

    φτιάχνω πλέον τα δικά μου καλλυντικά και σαπούνια στο σπίτι και σίγουρα το δικό μου σαπούνι με μόνο ελαιόλαδο μέσα είναι καλύτερο από το νιβέα μπεμπέ, καθώς και η δικιά μου κρέμα λανολίνης είναι καλύτερη από την πενατέν κλπ κλπ. και το άφτερσέηβ που έφτιαξα στον άντρα μου μόνη μου είναι το μόνο που δεν του δημιουργεί κοκκινίλες, (γιατί έφτιαξα την συνταγή σε σχέση με αυτό που χρειαζόταν το δέρμα του, σε άλλους μπορεί να προκαλούσε σπυράκια γιατί είναι πολύ λιπαρό). άσε που γλιτώνω πολλά λεφτά, και κάνω και τέλεια δώρα. πίλινγκ σώματος, άλατα μπάνιου, λάδι για μασάζ και δεν συμμαζεύεται.

    τα φυτικά καλλυντικά είναι καλύτερα σε ποιότητα γιατί έχουν πολύ περισσότερα από τα ενεργά συστατικά μέσα. π.χ. εγώ φτιάχνω την κρέμα σώματος με μόνο βουτυροκακάο+νερό ενώ η νιβέα την φτιάχνει με νερό, παραφίνη (μπλιαχ), και μια κλανιά βουτυροκακάο ίσα για να μπορεί να βάλει στη διαφήμηση «με απαλυντικό βουτυροκακάο»

    όσο για συντηρητικά και βέβαια έχουν συντηρητικά και τα φυτικά καλλυντικά όπου χρειάζεται, αλλιώς θα έπρεπε να τα πετάξεις σε μια βδομάδα. αλλά έχουν διαφορετικά συντηρητικά από αυτά του εμπορίου, αποφεύγοντας να χρησιμοποιούν αυτά που είναι γνωστά αλλεργογόνα π.χ. paraben. για να μην πούμε για ολόκληρη λίστα καλλυντικών συστατικών που θεωρούνται πιθανά καρκινογόνα.

    δεν ξέρω πώς ελέγχονται τα καλλυντικά στην ελλάδα, αλλά εδώ υπάρχουν συγκεκριμένα συστατικά που επιτρέπονται&δεν επιτρέπονται στα λεγόμενα Naturkosmetik. Είναι σαν να λέμε προστατευόμενη ονομασία, δεν μπορεί να την χρησιμοποιήσει ο καθένας στα προιόντα του αν δεν περάσει τον έλεγχο.

  10. vasvoe said

    επειδή αναφέρθηκε και κάτι για μυικούς πόνους… είναι πολύ εύκολο να φτιάξει κανείς κάτι ανάλογο του Tiger Balsam ή του Vicks με καμφορά κι ευκάλυπτο σε μια λιπαρή βάση και να το απλώσει στους πιασμένους μεις… αυτό που κάνει είναι να προκαλεί θερμότητα κι έτσι να χαλαρώνει. μπορεί αν μην είναι καλλυντικό αλλά δεν είναι και ακριβώς φάρμακο ούτε η κρέμα για το πιάσιμο, ούτε για το σύγκαμα…

  11. Ρε συ vas, όλο αυτό που έγραψες έχει να κάνει με καλλυντικά. Εδώ η κοπέλα λέει, ότι έχει φτιάξει «καλλυντικά» που θεραπεύουν πράγματα που δεν έχου ν να καθόλου να κάνουν με κοσμετολογία αλλά καθαρή φαρμακευτική.

    Για να βγουν λοιπόν αυτά τα φάρμακα (και δεν εννοώ χάπια) στο εμπόριο δεν πρέπει να ελεγχθούν; Δεν λέω τίποτε παράλογο ούτε διαφωνώ για το πόσο καλύτερα είναι τα home made καλλυντικά. ΟΤΑΝ βέβαια μιλάμε για καλλυντικά όπως εσύ.

    Ειλικρινά δεν κατάλαβα πού διαφωνείς.

  12. vasvoe said

    Μα δεν διαφωνούμε. Ήθελα να σου κάνω μόστρα, ότι ξέρω κι εγώ από καλλυντικά… :ΡΡ

  13. Maria said

    Μιας που ξέρεις απο καλλυντικά Vasvoe δεν μας ρίχνεις κάνα post με συνταγές?

  14. MaryS said

    Αφού ανοίξατε τέτοια συζήτηση, ποιος ξέρει να μου πει για την αλόη? Την έχω σε γλάστρες, το μπαλκόνι μου θα γίνει ζούγκλα, και ακούω συνεχώς για τις ευεργετικές ιδιότητες που έχει. Υπάρχει τρόπος να την αξιοποιήσω στο σπίτι για να φτιάξω κάτι homemade??
    Thanks εκ των προτέρων!!

  15. Κατερίνα said

    Γεια σε όλους.Είχα καιρό να μπω και ένας φίλος μου είπε για τα ωραία σχόλια.Δεν νομίζω οτι πρέπει να απολλογηθώ σε κάποιον για τον αν είμαι καλή μητέρα επειδή βάζω μια κρέμα στα παιδιά μου που την φτιαχνώ μόνη μου.Σίγουρα δεν θα το έκανα αν υπήρχε η ελάχιστη πιθανότητα να πάθουν κάτι.Τις συνταγές τις βρήκα σε βιβλία βοτάνων γραμμένα από γιατρούς με εξειδίκευση στα βότανα.Η βάση είναι το λάδι και το κερί τα οποία όντως έχουν καλλυντικές ιδιότητες και τα βότανα που βάζω(καλέντουλα,υπερικό,λεβάντα)έχουν και καλλυντικές,ηρεμιστικές δράσεις όπως και θεραπευτικές.
    Αν τελικά τις φτιάξω σε εργαστήριο θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνο ως καλλυντικές σε βιολογικά
    καταστήματα.Η νομοθεσία των φαρμάκων είναι πολύ αυστηρή,θέλει τρία χρόνια μελέτης και 5.000 ευρω(μπορεί και παραπάνω)για να εγκριθεί το φάρμακο απ’τον Ε.Ο.Φ.Αυτά για τις κρέμες.Την αλόη,MaryS,μπορείς κόβοντας κατα μήκος μερικά φύλλα να βγάλεις απο μέσα την γέλη(εκείνο το διάφανο ζελέ)με το μαχαίρι να την βάλεις σε κατσαρολάκι και αυτό να το βάλεις μέσα σε μια λίγο
    πιο μεγάλη κατσαρόλα με νερό που βράζει(μπεν μαρί) μέχρι να πήξει και να γίνει άσπρη.Έτσι
    διαρκεί περισσότερο αν και είναι καλύτερα να μπει και στο ψυγείο.Γενικά οτι δεν έχει
    συντήρηση μπαίνει στο ψυγείο.Οι ιδιότητες της:για εγκαύματα,πληγές,ξηρό δέρμα,μυκητιακές
    λοιμώξεις,δαγκώματα εντόμων και σαν ήπιο μαλακτικό καλλυντικό.Αυτά δεν τα λέω εγώ.Για περισσότερες πληροφορίες αγοράστε κανένα βιβλίο με βότανα.Άντε γεια.

  16. stelios said

    Σόρρυ για την παρέμβαση απλά έκανα ένα γκούγκλιν για βότανα και μου έβγαλε αυτη τη σελίδα.

    Κατερίνα πως ξέρεις ότι η γέλη από την αλόη είναι για δαγκώματα εντόμων;
    Από το γύμνάσιο πρέπει να ξέρεις οτι η ουσία που εκκρίνει κατά το δάγκωμα κάθε ένα διαφορετικό έντομο διαφέρει επισης ως προς το αν είναι όξινο ή βασικό… έτσι επιλέγεται και ή θεραπευτική ουσία που θα βάλεις… π.χ. διάλυμα αμμωνίας (βασική) στο δάγκωμα του μυρμηγκιού (μυρμηγκικό οξύ ->όξυνο)!
    Όλα αυτά γίνονται για να επιτυχθεί η χημική διεργασία που ονομάζεται εξουδετέρωση!!!

    Κοινώς αν κατουρήσεις (ας μου επιτραπεί) τσίμπημα μέλλισας αντι για σφήκα όπως λένε ενισχύεις τη δράση του δηλητηρίου!!!
    Οπότε σε ποιά περίπτωση θα βάλεις την αλόη;

    Βλέπεις λοιπόν οτι αν υποθέσουμε πως ενα από τα παιδιά σου σε μια τέτοια περίπτωση είχε αλλεργεία τότε αν δεν το προλάβαινες θα πάθαινε αλλεργικό σοκ!

    Όλα αυτά τα λέω χωρίς παρεξήγηση απλά για να σου δείξω πως δεν είναι ετσι απλά τα πάγματα με τα βότανα και κάθε παρασκεύασμα… Θέλει μεγάλη προσοχή αφού υπάρχει και μια ολόκληρη χημεία από πίσω τους.

  17. ν.παπαχριστοδουλου said

    θα ηθελα να γνωριζω εαν πρεπει να υπαρχε εγκριση του εοφ για ενα massage gel απο βοτανα
    ευχαριστω
    νικολας

  18. Markella said

    Γεια χαρα!!

    σε συνεχεια των παραπανω για τα τσιμπηματα,εχω και εγω τις αποριες μου, οντας προσφατο θυμα τσιμπηματος(μολις σημερα το πρωι!!)
    Με τσιμπησε πετωντας και σε καμμια περιπτωση δεν μπορω να ξερω τι ηταν(μελλισα ή σφηκα). Τι κανω λοιπον???
    Εχω χρησημοποιησει στο προσφατο παρελθον, τη μεθοδο κατουρηματος με εκπληκτικα αποτελεσματα, αλλα και παλι δεν ειχα ιδεα τι ηταν!!
    Και αν τελος παντων εχει τοση σημασια τι ηταν, ειναι σοφοτερο να μην χρησημοποιησω κατι φυτικο/εναλλακτικο, αλλα να παρω κατι φαρμακευτικο που τα «τσακιζει» ολα ??
    *Αυτη τη στιγμη ημουν ετοιμη να παω στο φαρμακειο γιατι εχει πρηστει πολυ!!

    εχετε κατι να προτεινετε??
    Ευχαριστω

  19. ΑΜΕΣΟΣ ΜΠΛΟΓΚΙΚΗ ΔΡΑΣΗ: markella, τρέχα στο γιατρό/φαρμακείο/κάπου τέλος πάντων κι άσε τα σχόλια και τα εναλλακτικά γιατροσόφια (μπορούμε να τα συζητήσουμε όσο θες όταν δεν κρίνεται η υγεία σου).

  20. lena said

    μπορείτε βρε παιδιά να μου πείτε που μπορώ να βρώ εδώ στην αθήνα βουτυροκακάο,βουτυρο καριτε,αιθαιρια έλαια,καλούπια για σαπούνια και γενικα τέτοια πραγματάκια?Γνωρίζεται κάποιο μαγαζί στο κέντρο ,στον πειραιά,στο φάληρο…???

  21. Τ.Ν. said

    Δοκιμάστε αυτό το σάϊτ! Η ΛΥΣΗ https://ftiaxnokallyntika.wordpress.com/

Σχολιάστε

 
