X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

Η ΚΡΑΤΗΤΗΡΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Ιουνίου 1, 2006

Το πατρικό μου ήταν λιγάκι περίεργο. Μπροστά απ΄την φάτσα ένα τριώροφο και πίσω μικρά μικρά κολλητά καμαράκια. Το τριώροφο ήταν καινούργιο και τα καμαράκια γύρω γύρω στην πίσω αυλή, τα απομεινάρια της παλιάς γειτονιάς που τα πρόλαβα λίγο πριν ερειμώσουν και γίνουν αποθήκες. Απ΄έξω είχαν σοβά και μέσα χώμα. Τόσο κόκκινο χώμα που όταν έπεφτε ο σοβάς το κάναμε λάσπη και βαφόμασταν Ινδιάνοι. Πού και πού έβγαινε από μέσα κάνα ποντίκι και το κρύβαμε απ΄τη γιαγιά για να μην το κάψει με λάδι. Με ένα μάλιστα, είχα μοιραστεί το μισό σάντουιτς. Η γιαγιά τράβαγε τα μαλλιά της.

Έξω απ΄την αυλή ένα δρομάκι γεμάτο τσουκνίδες δεξιά και αριστερά και στην πόρτα μας μπομπόνες τριανταφυλλιάς μαζί με φούλι, μωβ καμπανούλες και «σκουλαρίκια». Δεν ξέρω πώς τα κατάφερνα και κάθε μέρα σκουντούφλαγα μέσα στις τσουκνίδες. Απίστευτο τσούξιμο. Ειδικά αν ήταν καλοκαίρι και φόραγες σορτσάκι. Μετά λοιπόν την τούμπα στις τσουκνίδες το καλύτερο ήταν να τρέξεις να βουτήξεις με την μούρη στο οικόπεδο με τις μολόχες. Δυό τρεις κωλοτούμπες και πάει το τσούξιμο. Η γιαγιά έλεγε ότι για κάθε τι στην αυλή μας υπήρχε το αντίδοτο. Όπως οι μολόχες για τις τσουκνίδες, όπως ο παππούς για τον κόκκορα ή οι γάτες μας για τα ποντίκια. Έκανα ότι συμφωνούσα και δεν της έλεγα ότι υπήρχε κι άλλο αντίδοτο στην αυλή. Εγώ για τις γάτες. Τα ποντίκια στην δική μας αυλή δεν είχαν αντίδοτο.

Όταν ζούσαμε στα καμαράκια όλη η γειτονιά μαζευόταν στην κοινή αυλή. Όλες οι πόρτες έβλεπαν σ΄αυτή την αυλή. Καμμιά φορά έβαζαν πολύχρωμες λάμπες, έφτιαχναν μεζέδες και ερχόταν ο θείος Στεφανής που ήταν μεγάλος τραγουδιστής στην ταβέρνα της πλατείας και μας τραγουδούσε τσάμπα. Μου τραγουδούσε κάθε φορά το αγαπημένο μου τραγούδι «τα μαύρα μάτια σου» και η γιαγιά δάκρυζε. Άλλες φορές όταν ήθελαν να διασκεδάσουν στην πλατεία χωρίς πιτσιρίκια, μας έλεγαν να πάμε στην θεία και να φέρουμε την κρατητήρα. Η κρατητήρα ήταν κάτι σαν κλήρος για μια από τις γυναίκες της αυλής. Πηγαίναμε εμείς τα πιτσιρίκια και λέγαμε : «θεία, μας είπαν να μας δώσεις την κρατητήρα». Πάντα μας απαντούσαν : «καλά, παίξτε λιγάκι και την ετοιμάζω». Ήταν το σύνθημα για να μας κρατήσει μέχρι να επιστρέψουν οι δικοί μας. Και εμείς τα χαζά ποτέ δεν ρωτήσαμε τί ήταν αυτή η ρημάδα η κρατητήρα.

Η αγαπημένη μου δουλειά στα καμαράκια ήταν να φτιάχνω τα κεραμίδια. Ανεβαίναμε με την αδελφή μου γιατί η γιαγιά ήταν κουτσή και δεν μπορούσε και κλείναμε τις τρύπες με καινούργια κεραμύδια. Καμμιά φορά έκανα ότι γλιστρούσα και πέταγα δυό τρία κεραμύδια κάτω για να παρατείνω την παραμονή μου στην στέγη. Δαγκωνόταν η γιαγιά αλλά ήμουν πολύ ψηλά για να με πιάσει. Μια άλλη φορά πήγα άκρη άκρη για να δω την φωλιά που είχαν φτιάξει οι μέλισσες. Είχαν κάνει τον τοίχο σουρωτήρι και ο παππούς, μου είχε πει πως όταν το γκρεμίσουμε θα έχει μέσα μια τεράστια κυρήθρα. Πήγα πολύ κοντά όταν άρχισε ο παππούς να φωνάζει να πηδήξω. Δεν ήταν μέλισσες, ήταν λέει σφίγγες και μπούμπουνες. Μάλλον επειδή μπουμπουνίζανε αντί να ζουζουνίζουν. Του είπα, δεν πειράζει κι αυτές ωραίες είναι. Και τότε ήρθε ένας μπούμπουνας και μου μπουμπούνισε το κούτελο. Ανάμεσα στα μάτια. Και τότε έπεσα από τα κεραμύδια πάνω στην γάτα. Τίποτε δεν έπαθα. Η γάτα ούτως ή άλλως με μισούσε.

Τα καμαράκια γκρεμίστηκαν αργότερα. Τώρα είναι πάρκινγκ. Έμεινε μόνο η μπομπόνα με τα τριαντάφυλλα. Από εκείνα τα μεγάλα τα κόκκινα που μυρίζουν. Οι γάτες είναι ακόμα εκεί.

Τα ποντίκια κι εγώ φύγαμε για πάντα.

30 Σχόλια to “Η ΚΡΑΤΗΤΗΡΑ”

  1. Id said

    Υπέροχες αναμνήσεις… Αθήνα μιας άλλης εποχής και τόσο πρόσφατα!

    Καλημέρες και καλό μήνα 🙂

  2. Marialena said

    Τα έζησες αυτά βρε θηρίο? Τι ωραίο να κουβαλάς αυτές τις μνήμες και να μας περιγράφεις μια εποχή που έσβησε για πάντα. Αυτό είναι κληρονομιά…

    Καλό μήνα και ελπιδοφόρο καλοκαίρι και από δω, φιλιά, Μ.

  3. Πάντα τέτοια, καλό καλοκαίρι.

  4. Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι Κυρία μου.

    Δέν θα θέλατε να είχατε και τώρα μία τέτοια αυλή; Μία τέτοια αλάνα; Για τα παιδιά σας;

    Να τα στειλετε εκει να παίξουν, να τρέξουν, να ιδρώσουν, να κρυώσουν, να χτυπήσουν, να ματώσουν ,να τσούξουν…

    Όσα και να κάνεις με τους φανταστικούς ήρωες του PC, PS, Xbox κλπ…
    ΑΜΑ ΔΕ ΣΕ ΤΣΟΥΞΕΙ Η ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ
    ΑΜΑ ΔΕ ΓΚΡΕΜΟΤΣΑΚΙΣΤΕΙΣ ΤΡΕΧΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ
    ΑΜΑ ΔΕ ΦΑΣ ΛΑΣΠΩΜΕΝΗ ΜΠΑΛΑ ΣΤΗ ΜΑΠΑ

    Δέ γίνεσαι άνθρωπος

    😀

  5. Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι Κυρία μου.

    Δέν θα θέλατε να είχατε και τώρα μία τέτοια αυλή; Μία τέτοια αλάνα; Για τα παιδιά σας;

    Να τα στειλετε εκει να παίξουν, να τρέξουν, να ιδρώσουν, να κρυώσουν, να χτυπήσουν, να ματώσουν ,να τσούξουν…

    Όσα και να κάνεις με τους φανταστικούς ήρωες του PC, PS, Xbox κλπ…
    ΑΜΑ ΔΕ ΣΕ ΤΣΟΥΞΕΙ Η ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ
    ΑΜΑ ΔΕ ΓΚΡΕΜΟΤΣΑΚΙΣΤΕΙΣ ΤΡΕΧΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ
    ΑΜΑ ΔΕ ΦΑΣ ΛΑΣΠΩΜΕΝΗ ΜΠΑΛΑ ΣΤΗ ΜΑΠΑ

    Δέ γίνεσαι άνθρωπος

    😀

  6. «Τα καμαράκια γκρεμίστηκαν αργότερα».

    αυτό μου θύμισε ένα από τα πιο αγαπημένα μου τραγούδια :

    Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
    Στίχοι: Γιώργος Χρονάς

    Την μέρα που ήρθα και σε βρήκα κάτω στο Πέραμα με τους γέρους
    Στη θάλασσα να βρίζεις την κάμαρα που σε γέννησε και τον Ξέρξη

    Στάθηκα δίπλα σου και σου είπα τα κεραμίδια θα γίνουνε τσιμέντο
    Τα ξύλα θα γίνουνε πέτρες κι η αγάπη θα γίνει χρήμα

    Την μέρα που ήρθα και σε βρήκα κάτω στο Πέραμα με τους γέρους

    Στάθηκα δίπλα σου και σου είπα θα μας ξεχάσουνε την Πέμπτη

    Το Σάββατο την ίδια ώρα θα αναστηθούμε

  7. padrazo said

    Καλο μηνα. ειναι δύσκολο να σχολιάσω.όπως μια γουλια κόκκινο κρασί. πρέπει να κρατησεις μια σταλιτσα τα μάτια κλειστά και το στομα κλειστό για να βρεί την θεση του στις αισθησεις και το τελευταιο μοριο απόλαυσης. Αν ο λόγος είχε στοιχειωδη σωματίδια σε ένα θα δίναμε το όνομα σου.
    Τελικά σχολίασα.

  8. Πολύ όμορφο… Και πολύ γαμάτη η «κρατητήρα»! 🙂

  9. COSTANTINA said

    kosti, ευτυχώς που δεν συμβαίνει συχνά πάντως, δεν είναι το καλύτερό μου. 🙂

    aeipote, πολυλογού είμαι βασικά… καλημέρα και καλό μήνα φίλε μου. 🙂

    mike,κωλόπαιδο ξεκίνησε το καλοκαίρι σου;;;; Άντε, γιατί τα σουλάτσα με γκομενίτσες ΧΩΡΙΣ εμένα, μου τα σφυρίξανε κάτι κατάσκοποι και στα ΄χω μαζεμένα! 😛

    main, thanx. 🙂

    giramondo, φιλιά 2u2. 🙂

    evelina, έφτασεεεεεε! 😛

    id, «τόσο πρόσφατα», μόλις μου έσωσες την υπόληψη με τα υπονοούμενα μερικών μερικών για την ηλικία μου! 🙂

    marialena, δεν τα έζησα απλά, τα χοντροέζησα. Όντως καταπληκτική εποχή. Καλό καλοκαίρι μικρή μου. 🙂

    Ημίαιμε, επίσης φίλαράκι. 🙂

    Xameno kormi, έχεις δίκιο. Όλα χρειάζονται. Αλλά το ρημάδι το playstation θέλει πολύ χρόνο. 🙂
    manifesto, ποτέ δεν το ΄χω ξανακούσει. Τί γαμάτοι στίχοι! Να ΄σαι καλά. 🙂

    pad, κόψε κάτι βρε συ. Αν δεν με βρίζεις δηλ. γιατί μην νομίζεις ότι τα κατάλαβα όλα. Αν βρίζεις, στα μούτρα σου. 😛

  10. COSTANTINA said

    star, πώς μου ξέφυγες εσύ;;;;; thanx φιλενάδα. 🙂

  11. d.c. kostas said

    sweet and melancholy at the same time.
    i love it when you get like that.

  12. padrazo said

    αν το «γαμωτο θα ηθελα να το ειχα γραψει εγω αυτο το ποστ» είναι βρισια , τοτε ναι εβρισα λιγακι

  13. COSTANTINA said

    στα μούτρα σου λοιπόν. 😛

  14. εμ γι αυτό δεν κρατιέσαι να γίνεις «η κυρά του μπαρμπα-καλτσοβρακου»… αλλά με ποντίκια γι ακαοιτκίδια θα σε λένε ανεπρόκοπη στο χωριό τζιέρι μου =ΡΡ

  15. aeipote said

    Τελικά, είσαι ανεξάντλητη!

    Καλημέρα, Καλό Μήνα!

  16. Mike said

    … που την θυμήθηκες την αποθήκη με τις τσουκνίδες και τις μολόχες; Τελικά παραείσαι γριούλα…

    Σε λίγο θα μας λες ιστορίες από τότε που ο Βασιλικός Κήπος ήταν ακόμα σε γλάστρα ! ! !

    Καλημέρες, καλό μήνα, και καλό Καλοκαίριιιιιιιιιιιι…

  17. Συμφωνώ απόλυτα με τον mainmenu.
    Γεια σου ρε Costadina!

    * Noμίζω ότι πρέπει να συνεννοηθούμε όλοι και να σου γράφουμε comments τύπου: Πάλι μαλακία έγραψες σήμερα. Ασχολήσου κυρά μου με τα πιάτα σου κ.α. τέτοια…

    Αστέρι μου!

  18. MainMenu said

    excellent painting…:))

  19. Giramondo said

    Ξύπνησαν γλυκές αναμνήσεις.

    Ευχαριστώ

    Καλό μήνα

    φιλιά

  20. Καλό μήνα!…και μια κρατητήρα παρακαλώ,στο 4…;p

  21. Περαστικούλια!!!!

  22. An-Lu said

    Περαστικούλια…..
    Το κείμενο τέλειο…..ξαναζωντάνεψες τα πάντα!

  23. d.c. kostas said

    i love, love, love the song that manifesto mentioned.
    i’m surprised you are not aware of it. ask kaltovrako, he’ll know.
    and since we’re on the soundtrack of your post, my choice would be, «odos aristotelous».

  24. COSTANTINA said

    Παιδάκια, sorry τα λέμε αύριο. Προς το παρόν πάω να ψηθώ στον πυρετό. 😦

  25. Anonymous said

    zΑΡΝΤΟz ΛΕΕΙ:

    ….βεντουζες θες..?????

    βαλτο το καλτσοβρακο να σου κανει.!

  26. Καλά εσύ είσαι μικρή. Που τα πρόλαβες αυτά; Εντός Αθηνών;

  27. Rodia said

    Απολαυστικότατο το κείμενο, όπως πάντα.
    Μπάβο κορούλα μου!

    σμουτς!:-))

  28. COSTANTINA said

    marilina, κουβέντα δε θέλω για τα ποντικάκια. Έπειτα είπα εγώ ποτέ ότι δεν είμαι ανεπρόκοπη; 😛

    mano, ok. Πάω να τηγανίσω κολοκυθάκια. 😛

    zardoz, όχι ευχαριστώ δεν θα πάρω. Αρχίζεις πάντως και με τρομάζεις. Χάθηκε ρε φίλε καμμιά ασπιρινούλα; 😉

    evelina, thanx. Όλα οκ τώρα.

    Χαρτοπόντικα, εννοείται ότι είμαι πολύ μικρή. Απλά η Νίκαια δεν είναι ακριβώς αυτό που θα λέγαμε εντός Αθηνών. 😉

    an-lu, thanx 🙂

    dc, ναι ρε συ τελικά κατάλαβα ποιό είναι. Γαμάτο δεν θα ήταν ένα soundrack των post μας;

    Doll, εντάξει μην με κάνεις να νοιώθω άσχημα. Αποφάσισα να παραδεχτώ ότι το έγραψες εσύ (που είναι και της ηλικίας σου). 😛

    Rodia, ρε μανούλα να δω πότε θα γνωρίσεις το παιδάκι σου. Όλο μπουκάλα με αφήνεις. 🙂

  29. renata said

    «Φεύγουν τα καλύτερά μας χρόνιααα..» μου θύμισες εμένα, Κωνσταντίνα! Φτου να μη σε ματιάξωωωωωωωωωωωω!–>

  30. Το ζηλεύω απίστευτα αυτό το κείμενο..

    Αλλά δεν θα το παραδεχτώ ΠΟΤΕ!!!

    (Εξαίρετο, μικρούλι, ΥΠΕΡΟΧΟ!)

Σχολιάστε

 
