X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΨΟΛΑΡΩ

Posted by Constantina Delimitrou στο Μαΐου 31, 2006

(ψολάρω = παίρνω αυτό που φαντάζεστε (εντάξει, λέμε τώρα) και το περιφέρω άσκοπα/ πηγή : λεξικό mastoyras)

Η μαλακία του να κάθεσαι σπίτι, είναι ότι αφού πια δεν έμεινε τίποτε άλλο να κάνεις, πρέπει κάποια στιγμή να ταξινομήσεις αυτά τα ρημάδια τα συρτάρια. Αυτά με τα τετράδια του σχολείου. Και κάνεις την μαλακία και τα ανοίγεις. Και βλέπεις τις σημειώσεις σου και αυτά που έμμεσα σου δρομολογούσαν την σκέψη προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

Θα μπορούσα ακόμη και τώρα να τα υποστηρίζω, θα μπορούσα να μείνω στον άριστο βαθμό της έκθεσης στις Πανελλήνιες και πάνω σε αυτόν να στηρίξω τις μετέπειτα πεποιθήσεις μου. Η παιδεία με αντάμειψε ενίοτε με μεγάλο βαθμό. Κυρίως γιατί δεν σκεφτόμουν ή γιατί δεν έπρεπε να σκέφτομαι.

Παράδειγμα 1: Τρίτη Λυκείου/ Θέμα έκθεσης για το σπίτι: «Αληθεύει η γνώμη ότι οι συνεχίζοντες την παράδοση είναι λιγότερο δούλοι από τους αρνητές της γιατί στην πρώτη περίπτωση υπάρχει ο διάλογος και η επικοινωνία, ενώ στη δεύτερη η στείρα αντιπαράθεση και η σύγκρουση;»

Ανάλυση του θέματος από την καθηγήτρια :

Α άποψη : Συνέχεια της παράδοσης = διάλογος και επικοινωνία Θετικά στοιχεία = κριτική επεξεργασία και ομαλή αφομοίωση ξένων επιδράσεων. Αρνητικά στοιχεία = (καμμία σημείωση – δεν συζητήθηκε)

Β άποψη : (καμμία σημείωση – δεν συζητήθηκε)

Παράδειγμα 2 : Θέμα Έκθεσης για το σπίτι. «Ο θεός μας χάρισε μια γλώσσα ζωντανή, εύρρωστη, πεισματάρα και χαριτωμένη που αντέχει ακόμη μολονότι έχουμε εξαπολύσει όλα τα θεριά για να την φάνε». Γ. Σεφέρης.

Α. Σχολιάστε τα λόγια του ποιητή που φανερώνουν τις αρετές και την αντοχή της ελλ. γλώσσας παρουσιάζοντας και τους λόγους που πείθουν ότι η ελλ. γλώσσα θα επιβιώσει και στο μέλλον.

Β.Δικαιολογείστε την συμφωνία ή την διαφωνία σας με την άποψη ότι η γλώσσα είναι ο καθρέφτης του κάθε λαού.

Σημείωση από την καθηγήτρια : πολιτισμική άλωση = θίγεται και υπονομεύεται η γλώσσα (δεν χρειάζεται να αναλύσω τί ήθελε να διαβάσει η καθηγήτρια – ούτε τί βαθμό πήρα – right now μουτζώνομαι).

Αντιπαράδειγμα 3 : «Επίλυση γραμμικού συστήματος με την μέθοδο των διαδοχικών απαλοιφών : Αν πολλαπλασιάσουμε ή διαιρέσουμε και τα δύο μέλη μιας γραμμικής εξίσωσης με έναν αριθμό (όχι με μηδέν), η εξίσωση που προκύπτει είναι ισοδύναμη με την αρχική».

Τελικά οφείλω να παραδεχτώ ότι τα μαθήματα που σιχαινόμουν ήταν πολύ πιο τίμια από αυτά που αγαπούσα. Επίσης, ότι αν ανέλυα στην καθηγήτρια έκθεσης ένα μέρος της λογικής της επίλυσης γραμμικών συστημάτων (με μπόλικη ποιητική αδεία) θα καταλάβαινε πόσες μαλακίες υποστήριζε και πόσο μηδενικό ήταν το αποτέλεσμα της διδασκαλίας της*.

*αν δεν το πολυκαταλάβατε μην παρεξηγείτε, ψολάρω ασύστολα σήμερα και είναι αδύνατο να μην γράψεις μαλακία δεδομένης της κατάστασης / πάρτε παράδειγμα από τους αρχαίους πότε ακριβώς φιλοσοφούσαν και πόσο πιο διεστραμμένα πράγματα είπαν. ;)

15 Σχόλια to “ΨΟΛΑΡΩ”

  1. Marialena said

    Αχοοοου, γυναίκα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης σε βλέπω φιλενάδα απογευματιάτικαααααα! Νομίζω πως το ρήμα το συγκεκριμένο γράφεται με ω δηλαδή «ψωλάρω» (για ευνόητους λόγους). Εμείς στο χωριό μας το λέμε «παίρνω τον πούλο» και συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Άστα να πάνε, φιλιά, Μ.

  2. COSTANTINA said

    marialena, έπεσες διάνα. Ως προς την ορθογραφία το όμικρον μου φάνηκε πιο κομψό. 😛

  3. …πάλι καλά.Εγώ είχα μαθηματικό,ο οποίος υποστήριζε ότι είναι ο καλύτερος μαθηματικός των βαλκανίων κι ότι,όσοι δε γνωρίζουν μαθηματικά,δεν είναι άνθρωποι.Ζώα ίσως…; ;p

  4. username said

    Πω πω ρε πούστη μου. Τι θέματα έκθεσης είναι αυτά; Μα αυτά είναι σκέτη απάτη. Κάνουν beg the question. Είναι βρωμοfallacies. Α τα καθίκια. Δεν τα θυμάμαι καθόλου τα δικά μου έχουν περάσει και τόσα χρόνια. Πω πω συγχίστηκα τώρα ρε πούστη μου. Τι παιδεία μας έδιναν ρε γαμώτο το φελέκι μου; Τι χάλια σκατά είναι αυτά; Που είναι η κρίση; Δηλαδή τι, να αναπτύξεις ένα θέμα πως; Ωραία, ανέπτυξε το εξής: Κύριε εξεταστή, με δεδομένο ότι είσαι πούστης και τον παίρνεις και γέρνεις, πες μας τι προτιμάς στο στόμα ή στον κώλο; Συγχίστηκα γμώτο.

  5. δε βάζουν καλύτερα κανα θέμα «πόσο επηρέασαν οι πανελλήνιες τα νεύρα σου , την ψυχολογία σου και το σώμα σου», μπας και θυμηθούν μερικοί υπουργοί τι είναι οι εξετάσεις;

    όσο για το «ψωλάρω» ειναι φοβερό γλωσσικό έυρημα… μοιαζει με το σουλατσάρω.. εύγε μαστούρα ( πώς πάει; ο «ψωλαριστης»;)

  6. COSTANTINA said

    Παιδιά, αν είχα σκάνερ θα σας έβαζα και τα άλλα θέματα. Πού να έβαζα δηλαδή την έκθεση για την παιδεία κατά Πλάτωνα. Τεσπα, κι εγώ έφριξα άσχημα που τα ξαναδιάβασα και θυμήθηκα γιατί δεν τα ΄χω πετάξει τόσα χρόνια. 🙂

  7. mn8 said

    Και που να ανοιξεις και κανενα βιβλιο ιστοριας…!!!

    Λες να ημουν τυχερος που παντα λατρευα τα μαθηματικα…;;; 😉

  8. Eva said

    Εγω παλι ειχα καθηγητη(και στο νυχτερινο μαλιστα)ο οποιος ισχυριζοταν οτι οποιος δεν ξερει φυσικη και χημεια θα πεθανει της πεινας!Οι δε εκπροσωποι της γλωσσας ηταν το χειροτερο του γιατι οπως ελεγε ειναι λιγουρια,μια και με τη φιλολογια κανεις δε γεμιζει την κοιλια του!
    Ο καλυτεροτερος ομως ηταν ο θρησκευτικος που μας ομολογησε οτι αποφασισε να διδαξει θρησκευτικα επειδη η θρησκεια εχει περισσοτερο χρημα απο τη νομικη που ηταν το δευτερο πτυχιο του!
    Αψογος ο κυρ-Αλεξανδρος,μη μου πειτε!

  9. COSTANTINA said

    mn8, δεν ήταν βιβλία ρε συ, τετράδια ήταν. Ήσουν.- 🙂

    eva, αυτοί το είχαν πιάσει το νόημα. Εμείς αργήσαμε. 🙂

  10. Eva said

    Καλλιο αργα παρα ποτε Ντινιω μου..αλλωστε εγω ολα τα ζω με καθυστερηση και αναδρομικα.Και με τη σοφια που μου προσφερουν οι ασπροι μου κροταφοι…γι’αυτο τα απολαμβανω διπλα 😉

  11. ΔΙαβάζει κανείς δοκίμια επίδοκιμίων το πώς ο Χ συμπεριφέρθηκε με τον τρόπο Ψ, διότι είχε ασυνείδητες συγκρούσεις με τα Οιδειπόδια συμπλέγματα και προσκόλληση στο πρωκτικό στάδιο, ενώ η μητέρα του είχε νευρωτικές τάσεις κλπ.
    Και βλέπεις ότι ψυχολόγοι σε πανεπιστήμια σου λένε «Φρόϋντ κλπ; Αναμφίβολα σημαντικός, οδήγησε στην αλλαγή της αντίληψης, ίσως είπε και κάτι σημαντικό, αλλά μάλλον δεν ισχύουν αυτά που λέει και η θεραπευτική του μέθοδος έχει αμφίβολα αποτελέσματα»
    Μπερδεμένος, το γύρισα στις εξισώσεις του Λυκείου (της Α’, δηλ., διότι δεν ήμουν καλός στα μαθηματικά) και στα βιβλία εκλαϊκευμένης θετικής επιστήμης.
    Καλημέρα

  12. COSTANTINA said

    Eva, σωστή αλλά μην υπολογίζεις και τόσο στην σοφία των γκρίζων κροτάφων. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι χαζό στερεότυπο. 😛

    star, καλά ΄ξηγήθηκες. Ο Καλτσό σε μια άλλη περίπτωση τρελλής (κυριολεκτικά) καθηγήτριας φώναξε ασθενοφόρο και την πήρανε σηκωτή. 🙂

    righttochange, γειά σου κι εσένα. Εντάξει, δεν θα ΄πρεπε να είμαστε και τελείως τετράγωνοι όμως κι εγώ διαπιστώνω όπως κι εσύ ότι τις περισσότερες φορές η απλή λογική είναι τελικά η σπουδαιότερη. thanx 🙂

  13. Αυτό ακριβώς που περιγράφεις, θεωρώ ότι είναι το πιο τρωτό σημείο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ότι η έκθεση αντιμετωπίζεται ηλιθιωδώς σαν να είναι μαθηματικά. Δηλαδή, υπάρχει πάντα μια «σωστή» και μία λάθος «οπτική». Η εναλλακτική γνώμη και άποψη απλά «δεν παίζει». Αναρρωτιέμαι γιατί οι σκεπτόμενοι άνθρωποι πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν ανεπιθύμητο είδος…
    Endless Ψολαρising στο Υπουργείο Παιδείας!…

  14. COSTANTINA said

    indeed sandiago! welcome. 🙂

  15. Συμπτωματικά έκανα κι εγώ μία «σχολική αναδρομή αυτές τις μέρες»… Στο Γυμνάσιο κάποια στιγμή είχαμε μία υστέρω φιλόλογο (νέα σε ηλικία) η οποία τσίριζε, μου έλεγε ότι την κοίταγα περίεργα (το κακόμοιρο ήμουνα γκαβό και προσπαθούσα να εστιάσω για να βλέπω καλύτερα) και γενικώς ευχαρίστως θα την πλάκωνα στις μάπες.
    Την προηγούμενη εβδομάδα, ανακάλυψα ότι η τύπισσα έχει βγάλει βοηθήματα για τους μαθητές. Πήγα λοιπόν σοβαρή-σοβαρή στον πωλητή του Ελευθερουδάκη και του είπα «αυτηνής τα βιβλία να μην τα σπρώχνετε, την είχα στο Γυμνάσιο, είναι κακός άνθρωπος, φαντάσου τι θα λένε μέσα τα βιβλία της τρελλής κλπ κλπ κλπ». Μπορείς να φανταστείς πώς με κοίταγε το παληκάρι έτσι; Χαχαχα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: