X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Posted by Constantina Delimitrou στο Μαΐου 14, 2006

Ποτέ δεν μου άρεσε το μάθημα της Ιστορίας. Ίσως επειδή έχω γενικότερα πρόβλημα με πράγματα που θέλουν μνήμη και επεξεργαστή άνω του μετρίου. Αυτά που συγκρατούσα μόνο ήταν περιστατικά κοσμογονικά που είναι αδύνατον να αφήσεις να ξεχαστούν. Παράδειγμα, ο Καποδίστριας με τις πατάτες. Μέγας ευεργέτης. Ή ιστορικές τοποθεσίες που είχα φροντίσει να τις αποστηθίσω σαν ποίημα και μου μείνανε : «Εσκί Σεχίρ Κιουτάχεια Αφιόν Καραχισάρ – δεν γουστάρω χίστορι, της θειάς σας το σερβάν». Αρκεί να θυμόμουν να μην έγραφα ολόκληρα τα ποιήματά μου στα διαγωνίσματα.

Η χειρότερή μου ήταν οι τοποθεσίες και τα ονόματα. Σαν να είσαι μάγειρας και η χειρότερή σου να είναι το μαγείρεμα. Με τίποτα δεν υπήρχε περίπτωση να μην τα κάνω σκατά. Μια άλωση της Πόλης θυμάμαι και τον χρυσό αιώνα του Περικλέους. Πάλι καλά που δεν με είχαν ρωτήσει για τον αργυρό και τον χάλκινο. Αλλά ήταν και τόσο σιχαμένα τα βιβλία της ιστορίας που δεν σε τραβούσαν καθόλου. Όπως και οι καθηγητές. Λες και είχαν συννενοηθεί όλους τους άχρωμους, άγευστους, αγέλαστους και ξενέρωτους ανθρώπους να τους κάνουν καθηγητές ιστορίας.

Αν δηλαδή έβγαινε νόμος να κάνουν οι Γαλλικούδες ιστορία, εγώ τώρα θα ήμουν αστέρι. Γιατί το μάθημα της ιστορίας θέλει το πιπεράκι του, θέλει το κουτσομπολιό του, θέλει να ασχολείσαι λιγάκι με τα κοσμικά ή έστω την μόδα. Αν για παράδειγμα κάποιος μου έλεγε ότι η τάδε Βασίλισσα της Αγγλίας δεν έκανε ποτέ μπιντέ και πηδιόταν για όλη της την θητεία από τότε μέχρι τότε με το αγαπημένο της άλογο, δεν θα υπήρχε καμμία μα καμμία περίπτωση να το ξεχάσω.

Στην Τρίτη Λυκείου ήμουν υποχρεωμένη να αποστηθίσω κάτι συνθήκες για τις Πανελλήνιες. Μαζεύονταν όλοι οι μαλάκες όλη την ώρα, κάποιες συγκεκριμένες ημερομηνίες στου διαόλου την κάλτσα και άρχιζαν τ’ αλισβερίσια. Η Πολωνία έπαιρνε πίπες στην Γερμανία που έχυνε με την Ρωσσία που γυάλιζε τον κώλο της Πρωσίας και όλοι μαζί γαμούσαν την Ελλάδα. Ναι, πάντα αυτό ήταν το ηθικό δίδαγμα των συνθηκών. Όλοι κυνηγούσαν τον κώλο μας.

Κάπως έτσι τα μετέφραζα μπας και τα καταλάβω καλύτερα. Θα έφταιγαν και οι εφηβικές ορμές και βρήκα να ξεσπάσω στην Ιστορία. Βέβαια όταν γράφαμε διαγωνίσματα έβαζα και λίγο έρωτα στα γαμήσια για να γουστάρει η καθηγήτρια. Και γούσταρε η ηλίθια. Αγάμητη γαρ. Μιλάμε άμα της έγραφα άρλεκιν, πάλι ιστορία θα νόμιζε ότι διάβαζε. Μια φορά βέβαια μου την είπε, ότι και καλά πρέπει να γράφω επακριβώς ότι λέει το βιβλίο και να μην κάνω παρομοιώσεις ή εκτενείς αναλύσεις στις διαπροσωπικές σχέσεις των κρατών αλλά εκτιμούσε λέει, την συνθετική μου σκέψη.

Μέχρι τα είκοσι νόμιζα ότι «συνθετική σκέψη» είναι να τα αναγάγεις όλα σε γαμήσια. Αν μου κάνει κάποιος τώρα τεστ για τις συνθήκες, θυμάμαι μόνο την σος. Την συνθήκη των Σεβρών. Που φυσικά ήταν ένα από τα θέματα. Και που φυσικά ήταν το μόνο που απάντησα. Μόνο που δεν είχα προλάβει να της φτιάξω ποιηματάκι και την έγραψα «συνθήκη των Σερβών». Πέντε ήταν ο βαθμός μου στην Ιστορία. Η καθηγήτρια μου είπε ότι οι εξεταστές δεν εκτίμησαν την συνθετική μου σκέψη και ότι είναι πολύ οπισθοδρομικό το σύστημα για δεχτεί προσωπικές κρίσεις.

Πρέπει δηλαδή να παίρνεις το βιβλίο, να το αποστηθίζεις, να μην πάει με τίποτε το μυαλό σου στο πονηρό, να μην κουτσομπολέψεις, να μην κρίνεις και να μην κάνεις ποιήματα. Και να είσαι και έφηβη.

Αναρρωτιέμαι τί άνθρωπος θα γινόμουν αν το έκανα όλο αυτό.

Μπορεί και καθηγήτρια Ιστορίας. Μπρρρρρ...

Advertisements

21 Σχόλια to “ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ”

  1. Anonymous said

    Μα καλά εσύ μας είπες κάποτε ότι πήγαινες για παραϊατρικά κλπ, τώρα έγινες τριτοδεσμίτισα;;;

  2. COSTANTINA said

    Kαι η τέταρτη δέσμη ιστορία είχε. Τα παραιατρικά ήταν σε ιδιωτική σχολή. Θα σε μαλλώσω, δεν με διαβάζεις όσο πρέπει. 😛

  3. alximist said

    kala, thymamai skhniko egw me filh se leoforeio na diagwnizomaste sto poios einia pio fytoylas sthn istoria, opws px, sel tade yposhmeiosh grafei ekeino…
    E, loipon egw goystara thn istoria panta, alla pote den katapia tis pararies poy mas plasarane…h epishmh istoria einai panta mia ekdoxi, h pragmatiki diastash safws daiferei alla ola einai ypokeimenika telika, analoga me thn optiki gwnia toy katagrafea.
    Pantws ayto to Eski Sehir Kioytaxeia afion karaxisar htan ola ta lefta…
    kai egw 4desmitis eimoyn, alla flertara me 3h desmh….eytyxws den to ekana to lathos, h poios xerei twra ti tha eixa apoginei…
    A sorry gia ta greeklish, den eimai ston ypologisth moy

  4. Anonymous said

    ZARDOZ SAYS:

    «ILLUSTRIUS»

    ΩΡΑΙΟ , ΝΤΙΝΙ

    =Ζ=

  5. Re>>2300 said

    Το καλύτερο το είχε πει ένα φιλαράκι μου όταν η κουβέντα το έφερε στον.. ψυχρό πόλεμο. «Πότε έγινε ρε παιδιά αυτός?»
    Επίσης, ένας απάλευτος συμμαθητής είχε γράψει κάποτε (στην τρίτη λυκείου) το Κιλελέρ ως Killerer, προφανώς κάνοντας υποσυνείδητα τη σύνδεση των παρόμοιων ηχητικά λέξεων Κιλελέρ και kill με τους νεκρούς της εξέγερσης.

    (προσκυνάμε ευλαβικά τον Καποδίστρια για το colpo grosso με τις πατάτες!)
    Ύπνο τώρα, ουστ!

  6. η αλήθεια είναι ότι οι δέσμες ήθελαν περισ΄σοτεορ παπαγαλία απ ό,τι χρειάζεται τώρα.

    είχα ένα φιλόλογο που μας ΄λεγε το εξής :
    «τον πε΄ριμενε λέει η πηνελόπη χρόναι ολόκληρα τον οδυσσέα… και γω με 50 μνηστήρες θα τον περιμενα όσο ήθελε.. αφού όταν έφτασε ο οδυσσέας σπίτι του, ακούστηκαν τα κέρατα που χτύπησαν στην πόρτα, πώς νομίζετε τον άκουσε το γερόσκυλό του;»

    αυτό θα πει να ξέρεις ιστορία. να μπορέις να την κάνεις καθημερινότητα. και γω ανιστόρητη.. δυστυχώς

  7. COSTANTINA said

    alximist, έχεις πολύ δίκιο. Αν διαβάσεις από δύο διαφορετικούς ανθρώπους το ίδιο συμβάν θα είναι λες και διαβάζεις διαφορετικά πράγματα. Πάντως η τέταρτη δέσμη ήταν μια χαρά αν δεν είχες σκοπό να περάσεις. 😉

    re, ακόμη να ξυπνήσεις βρε ξενύχτη; Αυτό με τον Ψυχρό Πόλεμο ήταν όλα τα λεφτά! Καποδίστριας rulez! 🙂

    onomatodosia, η έκθεση και το σχολείο δεν ήταν μπλογκ. Άρα ότι έγραφα ήταν τυποποιημένο, ξενέρωτο και χωρίς να πω ούτε μια φορά «μαλάκες». Δεν βάζω εδώ εκθέσεις μου γιατί τις βαριέμαι αφόρητα. 🙂

    eva, τεχνικό + νυχτερινό, ο καλύτερος συνδυασμός! Τα καλύτερα παιδιά έβγαιναν μου φαίνεται από πιο «χαλαρά» σχολεία. 😉

    Ζαρντόζ, τί σημαίνει illustrius? Φιλιά. 🙂

  8. COSTANTINA said

    Μαριλίνα αν ήταν έτσι όλοι οι καθηγητές θα ξέραμε απ΄έξω όλα τα βιβλία ιστορίας. Κανόνισε να τους βάλεις τα γυαλιά τουλάχιστον εσύ. 🙂

  9. mn8 said

    Ιστορια, ε; Ποτε δεν το πηγα αυτο το μαθημα, παντα ημουν της αποψης οτι αν εισαι νορμαλ και πιστεψεις αυτα που λεει, θα γινεις εθνικιστης. Αν παλι εισαι εθνικιστης, θα γινεις φασιστας.

    Απλα, τα μαθαινα παπαγαλια για να παρω τον βαθμο και βεβαια σημερα δεν θυμαμαι τιποτα απο αυτα που ελεγαν τα βιβλια. Μονο κατι συμπερασματα δικα μου εχω κρατησει, τελειως αντιθετα απο τα συμπερασματα που εβγαιναν στο βιβλιο, ας πουμε για την καταστροφη της Σμυρνης ή το αν η Θεσσαλονικη επεσε ή οχι τελικα σε βουλγαρικα χερια…

  10. Ήμουν 3η δέσμη και το γούσταρα..(καθ’ότι καθαρά «θεωρητική»).Αν με ρωτήσεις τώρα τί θυμάμαι π.χ από ιστορία,το πιθανότερο είναι να σου πω κανένα τραγουδάκι των Scorpions..!!Μυαλό είχα(πρόσεξες τον παρελθοντικό χρόνο; ;)),αλλά είχα επίσης(κι έχω)πατέρα φιλόλογο και κατ’επέκτασιν,τεράστια αποθέματα αντιδραστικότητας..
    Όταν,λοιπόν,συζητούσαμε για τη Φιλική Εταιρεία,εγώ σκεφτόμουν τις «φιλικές κοπάνες» και τους «φιλικούς καφέδες» που με περίμεναν….Αααχχχ…Μας φάγανε οι έρωτες!!!;p

  11. Eva said

    Εβελινα,παλι εγραψες…ιστορια,χααχαχα!Ειναι που ειχες αλλο concept στο μυαλο σου για την εννοια της «φιλικης εταιρειας»χαχαχα!
    Ντινουλι,εχει πεσει πολυ τρεξιμο σε αυτο το τεχνικο+νυχτερινο.Αλλα ενα περιεργο πραμα βρε παιδι μου,να δεις για ποτε γινονται ανθρωποι οι καθηγητες μολις δουλεψουν κανα-δυο χρονακια στο νυχτερινο..να δεις για ποτε μαθαινουν τον πληθυντικο ευγενειας…για ποτε πλουτιζουν το λεξιλογιο τους με εννοιες οπως»κατανοηση»γιατι τι να πεις στον 50αρη που κλεινουν τα ματια του απο τις υπερωριες ή στη μανα που αφησε τα παιδια στην πεθερα και παλι θα ακουει εξαψαλμο;Γιατι δε διαβασες παιδι μου;
    Διαπλαθει χαρακτηρες το νυχτερινο,ειναι γεγονος..

  12. null said

    χαιρετισμούς! (δεν έχω να κάνω σχόλιο για την ιστορία… να ήταν μαθηματικά να πω)

  13. renata said

    Λοιπόν ως παλιά τριτοδεσμίτισσα, φύτουλας και λάτρης της ιστορίας (όχι της επίσημης) σε δικαιολογώ!Βλέπω τα παιδιά που δεν βρίσκουν κανένα ιδίαιτερο ενδιαφέρον κια δεν τα παρεξηγώ! Κι εγώ αντιδρώ, έτσι όπως είναι γραμμένη!
    Όσο για σένα, γράφεις τη δική σου ιστορία!

  14. κωνσταντινα ιστορια μπορει να ειχες 5,στην εκθεση παντως κοντα στο 20 σε κοβω ε; ανεβασε καμμια απ τις εκθεσεις των σχολικων σου χρονων, να δω τη γραφη της «νιοτης» σου,απο τοτε ταλεντο δηλαδη;

  15. Eva said

    εγω παλι I love history,αχαχα!παντα ειχα καλους βαθμους,αλλα φυτο μη με πειτε γιατι αν βλεπατε τι ειχα Χημεια,Μαθηματικα και Φυσικη θα αλλαζατε γνωμη…παρολα αυτα,εγω ειμαι του Τεχνικου και ειμαι περηφανη γι’αυτο..και του Τεχνικου και του Νυχτερινου,χαχαχα!

  16. O mn8 με κάλυψε. Να φανταστείς δε ότι τη χρονιά που μας κάνανε για τους παγκόσμιους πολέμους, εγώ δεν έμαθα πότε έγιναν γιατί δεν προλάβαμε να καλύψουμε την ύλη!!! Κι επειδή μετά ένιωθα μεγάλος βλάκας που δεν ήξερα, το έψαξα μόνη μου στην εγκυκλοπαίδεια. Χάλια όπως γινόταν τότε η Ιστορία στα σχολεία. Για τα βιβλία να μη μιλήσω.
    Και όντως τότε όλα ήταν θέμα παπαγαλίας. Δε θα ξεχάσω το βράδυ πριν της Πανελλήνιες που μπέρδευα ΜΙΑ ολόκληρη πρόταση (και δεν την έλεγα ακριβώς) η οποία αφορούσε τον Άνταμ Σμιθ. Είχα πάθει τρελό πανικό λέμε. Και είχα δίκιο μια κι έπεσε το θέμα. Ευτυχώς είχα προλάβει να το δω πριν μπω μέσα και γλύτωσα τη συμφόρηση.

  17. Anonymous said

    ZARDOZ SAYS:

    ILLUSTRIOUS:

    1)VERY FAMOUS,GREAT OUTSTANDING
    DISTINGUISHED.
    2)BRINGING OR CONFERING TO GLORY, GLORIOUS.

    Xρηση σε προταση:
    » CONSTANTINA IS AN ILLUSTRIUS HISTORIAN.»

    THORNDIKE AND BARNHART DICTIONARY
    1972 EDITION.

    Eνταξει ντινι..?
    =Z=

  18. Id said

    Είχα ένα μαθητή σαν κι εσένα, Κωνσταντίνα! Του έκανα ιδιαίτερα για να περάσει Ιστορία το Σεπτέμβρη, και δεν εννοούσε να διαβάσει μέχρι που του επέβαλα να τα λέει όπως τα καταλαβαίνει. Το τι άκουσα για γαμήσια, μαλάκες και τον «καραπούσταρο τον Μέττερνιχ που μας έχει πηδήξει» δεν λέγεται, προσπαθούσα να μη γελάω συνέχεια, αλλά έγραψε 17. Αντίθετα με μένα που έγραψα 8,5 στις Πανελλήνιες διότι ουδέποτε έμαθα ο,τιδήποτε παπαγαλία!

  19. COSTANTINA said

    Star, τουλάχιστον εσύ άνοιξες και κάνα βιβλίο να μάθεις τα κενά σου. Εγώ τα σιχάθηκα τόσο που βλέπω ιστορία και τρέχω. 🙂

    zardoz 🙂

    id, ρε συ είδες που θα ήταν και γαμώ τα μαθήματα αν δεν το κάναμε με τόση σοβαροφάνεια; Εννοώ ότι η ιστορία έχει να κάνει με ανθρώπους, κράτη, πολιτισμούς και αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα. Τί πιο ενδιαφέρον γαμώτο από αυτό; Ο πιτσιρικάς πάντως, όλα τα λεφτά. 🙂

  20. COSTANTINA said

    Mn8, το ήξερα ότι εσύ είσαι φυσιολογικός άνθρωπος. 🙂

    Evelina, δικιά μας κι εσύ. Ειλικρινά προσπαθώ να βρω κάποιον να μου πει πως γούσταρε ιστορία έτσι όπως την έγραφαν τα βιβλία του σχολείου και έτσι όπως την δίδασκαν. 🙂

    Eva, έχεις πολύ δίκιο. Τα παιδιά του νυχτερινού και οι καθηγητές είναι άπειρα πιο άνθρωποι διότι οι καθηγητές αναγνωρίζουν τις θυσίες που κάνουν όλα αυτά τα εργαζόμενα παιδιά για να σπουδάσουν.

    null, φιλάρες. Θα σε έχω στα υπόψιν για τα μαθηματικά. 😉

    Renata, τόσα χρόνια όμως, τα βιβλία δεν λένε ν΄αλλάξουν. Άστα, μάταιες οι διαμαρτυρίες.

  21. An-Lu said

    Συμφωνώ με τη ρενάτα…παθούσα κι εγώ στις επάλξεις της 3ης δέσμης! Αυτό που λείπει είναι εμπνευσμένοι και ανοιχτόμυαλοι καθηγητές. Η ιστορία μου άρεσε μέσω Τσιφόρου! Για να μην σου πω τι τραβήξαν τα αρχαία από τα χεράκια μου! Μετάφραση από τα αρχαία στα αγγλικά και κοινωνική κριτική στα τεκταινόμενα! Το πως «πέρασα» παραμένει επιστημονικό μυστήριο….και όχι ΔΕΝ έγινα καθηγήτρια, από επιλογή!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: