X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΜΠΡΟΣ ΓΚΡΕΜΟΣ

Posted by Constantina Delimitrou στο Απριλίου 19, 2006

(και πίσω πόλη)

Κάθε φορά που είναι γιορτές παθαίνω ένα κάτι. Όλοι ετοιμάζονται για εκδρομούλες στο χωριό τους, να δουν τους συγγενείς τους, να κάνουν πράγματα παραδοσιακά που εννοείται ότι σημαίνουν ασυνήθιστη μάσα που δεν την κάνεις στην Αθήνα, καθαρός αέρας και επιστροφή στις ρίζες.

Εγώ δεν έχω χωριό. Μην παρεξηγηθώ, μια χαρά βλαχάρα είμαι. Εννοώ έχω αλλά δεν έχω πάει ποτέ. Είναι το πιο ψηλό χωρό στην Μυτιλήνη εξ΄ου και τ΄όνομα «Υψηλομέτωπον» όπως το ΄γραφε ο παππούς στα δέματα που μας έστελνε με τα λαδότυρα και τα σύκα με μέλι. Μια θεά Μυτιληνιά που γνώρισα χθες βράδι με μάλλωσε : «δεν το λες σωστά, Ψηλομέτωπο λέγεται».

Κάποιος μου ΄κοψε τις ρίζες μου και άντε να τις ξανακολλήσω. Δεν έχει μείνει ούτε σπίτι ούτε χωράφι να πας να δεις. Ήταν λιγάκι περίεργη ιστορία με την περιουσία μας στο χωριό.

Ήρθε ο μπαμπάς στην Αθήνα να σπουδάσει ψυκτικός, είδε την μαμά από μακριά και την δεύτερη μέρα, πάει και της λέει «αν δεν με παντρευτείς πέφτω τώρα απ΄τον γκρεμό». Η μάνα μου μικρούλα και αθώα, τον έγραψε στ΄αρχίδια της και συνέχισε τον δρόμο της. «Ωραία» της είπε, «πάω τώρα στον γκρεμό». Κοντά στο πατρικό μου, αν περπατήσεις ίσα πάνω είναι ένας μεγάλος γκρεμός που τώρα του έχουν βάλει συρματόπλεγμα γιατί προφανώς οι Μυτιληνιοί δεν είναι για να παίζεις.

Η μάνα μου δεν τον ήξερε καθόλου, αλλά επειδή μου εκμυστηρεύτηκε ότι ήταν ωραίο γκομενάκι και θα ήταν κρίμα να πάει χαμένο, είπε να ρίξει μια ματιά να δει αν το εννοεί. Ο τύπος μιλάμε πήγαινε ντουγρού για τον γκρεμό. Λίγα μέτρα πριν το σάλτο, φώναξε η μάνα μου «έλα εδώ ρε άνθρωπε να το συζητήσουμε». Τότε ο πατέρας μου της είπε «δεν συζητάω τίποτε, αν δεν με παντρευτείς πέφτω τώρα».

Όταν μου το εξιστορούσαν, μου φάνηκε μεγάλη μούφα και τους την είπα κανονικά, γιατί και ένα απλό «τα φτιάχνουμε» ή κάνα «μωρουδέλλι μ΄ είσαι τρέλλα» μια χαρά θα ΄ταν, αλλά υπάρχουν και μάρτυρες της ιστορίας. Τί να κάνει λοιπόν η μάνα μου, είχε μαζευτεί και όλη η γειτονιά, είπε το «ναι» και ο τυπάς το ΄δεσε.

Όμως τις υποθέσεις του στο χωριό δεν τις είχε κλείσει. Είχε και ένα τσούρμο αδελφές να παντρέψει. Φωνές, παράπονα, χαμός, ο πατέρας μου ανένδοτος. Είχε βρει λέει τον έρωτα της ζωής του και δεν θα τον άφηνε να περιμένει λεπτό. Μεταξύ μας, οι αδελφές του ήταν και για τα μπάζα οπότε το ήξερε ο άνθρωπος ότι δεν υπήρχε περίπτωση να βρει τέσσερις γαμπρούς να κάνουν όλα αυτά τα ψυχικά. Και τί έκανε ο φωστήρας; Τους έδωσε όλη την περιουσία, πήρε ένα σώβρακο και ήρθε στην Αθήνα να μην χάσει την νύφη.

Τις αδελφές του πατέρα μου, δεν τις έχω γνωρίσει. Δεν του ξαναμίλησαν που παντρεύτηκε πρώτος. Βρήκαν σχεδόν αμέσως όλες γαμπρούς, με τέτοια προίκα και εκείνος έγινε Αθηνέζος για τα καλά. Τί κατάλαβες τώρα ρε άνθρωπε;

Και φτάνουμε στο προκείμενο : Ζητείται χωριό. Στοπ.

23 Σχόλια to “ΜΠΡΟΣ ΓΚΡΕΜΟΣ”

  1. Alkisti said

    Nomizw se kapoio xwrio tis messinias dwrizoun oikopeda me tin proypo8esi na ftiakseis spiti entos 5etias apo tin paraxwrisi.

    Vour loipon…pare ki esy 1 oikopedo…:)

  2. ραδικι said

    απο αλλο σοι εκτως του μπαμπα δεν παιζει κανα χωριουδακι …γιατι πασχα χωρις χωριο και φυση δεν λεει ρε συ μες τα τσιμεντα που χετε κλειστει !

  3. COSTANTINA said

    Id, είσαι δηλαδή μια Σούβαρδη; :PPPPPP

    alkisti, το οικόπεδο με μάρανε ακριβώς τώρα. Να ΄σαι καλά πάντως. 🙂

    ραδικάκι, δεν παίζει άλλο γαμώτο. Μας έχουν πηδήξει τελείως τα τσιμέντα. Α, ρε πατέρα!!!! 😉

    Καλημέρες!!!

  4. Κι εγώ το ίδιο πρόβλημα έχω: Δεν έχω χωριό. Μιλάμε για μεγάλη μαλακία. Μέχρι που πριν απο λίγα χρόνια πήγα και νοίκιασα ένα μικρό (μια σταλιά) σπιτάκι στο Σούνιο και -ω του θαύματος- βρήκα το …χωριό μου.
    ΥΓ. Αλήθεια θα μου γνωρίσεις και μένανε την θεά Μυτιληνιά; Βρε μπας και είναι μακρυνή σου ξαδέλφη;

  5. COSTANTINA said

    Όχι Μάνο δεν στην γνωρίζω, θα την κρατήσω για μένα. 😛

  6. Marialena said

    Ρε συ φιλενάδα ο Καλτσό δεν έχει ρίζες πουθενά? Ορφανός από παππούδες είναι και τούτος ωρέ?

    Έλειπα και σ’ έχασα λίγο καιρό. Χαίρομαι που διαβάζω ωραία πράγματα στα προηγούμενα σημειώματά σου. Α, στο πάρτυ θα έλθετε σήμερα πουλάκια μου? Μ.

  7. Chrisa said

    Τραγικό που δεν έχεις γνωρίσει τις αδελφές του μπαμπά σου!! Μπορεί να έχεις περάσει απο δίπλα με τον πρώτο σου ξάδελφο και να μην το έχεις πάρει χαμπάρι!!! Αν ποτε στο «έχεις γράμμα» ή στο «πάμε πακέτο» δω τέσσερις γυναίκες να ξάχνουν για τον αδελφό τους θα πιστέψω πως αυτός είναι ο μπαμπάς σου!!!

  8. Id said

    Όχι βρε, αυτό είναι το spare χωριό μου 😀 Για την ακρίβεια, είναι το καλοκαιρινό, γιατί το πεδινό στην Ηλεία με το κουτσουρεμένο όνομα χρησιμοποιούνταν ως χειμαδιό για τα ζώα.

    Θεωρώ πως είμαι από όλη την Ελλάδα πάντως… οι γονείς μου ουδέποτε θέλησαν να πηγαίνουμε μόνο στα (3, ναι :P) χωριά μας για διακοπές, ώστε να γνωρίσουμε τη χώρα και τις ομορφιές της. Μόνο μετά τα 16 συνειδητοποίησα σε πόσα μέρη έχω πάει και πόσο σπάνια ιδέα είναι για τους Έλληνες – και χαίρομαι απεριόριστα!

  9. κατερινα said

    μανο ασε τα σαπια ρεεεεεεεεεεεε
    χαχαχα!!!
    (μα τι τυχερος αυτος που την εχει…ειμαι σιγουρη πως το ξερει …ε μπαγασα το ξερεις δεν το ξερεις?)

  10. roxanne said

    χαχα επιτέλους Κων/να έσκασε το χειλάκι μου πάλι. έχω διαβάσει και τα άπαντα σου και περιμένω το επόμενο εύθυμο ποστ σου , ξέρω ότι το να μην έχεις βέβαια χωριό να πας είναι δράμα:ρρρ ΄
    Εμένα είναι όλο μου το σόι από το ίδιο μέρος , το οποίο ανεξηγήτως πως δε με σηκώνει ήθελα και εγώ να έχω μισό σόι από εδώ και μισό από αλλού να υπάρχει μια εναλλακτική βρε αδερφέ.
    Καλημέρες 🙂

  11. An-Lu said

    ντινούλα! σου κάνει κάτι στα ορεινά των Καλυβίων? Εντος νομού Αττικής είναι….αλλά δεν του φαίνεται!
    Φιλούρες!

  12. α μην αρχίζεις πάλι τις γκρίνιες τώρα που θα έχετε ελεύθερο χρόνο θα σας καλέσω στο δικό μου το χωριό είπαμε 😉

  13. padrazo said

    Εχεις το χάρισμα να μιλάς απλά. Τα σέβη μου.

  14. Rodia said

    Βρε συ! Η κόρη μου είσαι! τεκμηριωμένο αυτό. Απο μικρή με ρώταγες, θυμάσαι; «μαμά, γιατί εμείς δεν έχουμε χωριό;» και τι να σου απαντούσα… Ευτυχώς ο παπούς σου μας άφησε κάτι ψιλά, λίγες ελιές, αλλά δε χτίζονται -ακόμα.
    Υπομονή κοριτσάκι μ’

    🙂

    Υ.Γ. Alkisti, με ενδιαφέρει τα μάλα αυτό που αναφέρεις. Δώσε στίγμα ακριβείας πληζζζζζ
    (να αποσυρθώ η συνταξιούχα)

  15. Mastoyras said

    Υψηλομέτωπο, ε; δηλαδή είσαι μια μικρή….εεε…..μια γκασμαδοπούλα;
    χεχεχεχε….

    και γιατί δεν πας το Πάσχα στο ξεκάρφωτο να δεις τι παίζει; Αν και δεν θα στο συνιστούσα, γιατί θα γκρεμιστεί στον κόσμο σου ο μύθος που είναι το χωριό. Είναι πίτα στα κωλόμπαρα και στα στριπτηζάδικα. Πήγα παλιότερα (πριν δεκαετίας) και πήγα και πρόσφατα (διετία). Πραγματικά, δεν φαντάζεσαι πόσο έχει αλλάξει. Οπότε θα σε συμβούλευα να μείνεις με το πουλί στο χέ…εεεε…..να μείνεις με μια ωραία σκέψη και να μην πας να δεις την ρωσο-αλβανο-ουκρανο-βαρσοβιο-ληθουανο-….-πραγματικότητα.

    Καλό Πάσχα στην τσιμεντούπολη και αμα λάχει πιες κανα μπάφο να ταξιδέψεις πουθενά εκτός Αθήνας (ΓΟΥΗΝΤ), εκτός Ευρώπης (ΣΚΑΝΚ), εκτός πλανήτη (ΜΑΣΡΟΥΜΣ) εκτός εντός και επί τα αυτά. Αυτά.

  16. Id said

    Καλέ άντε στη Μυτιλήνη… μπορεί και να βρεις τίποτε να σε περιμένει (να το καταπατήσεις) 😉

    Πάντως σου δίνω το δικό μου άμα θες, Σούβαρδο Αχαΐας κάτω από το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων. Εσύ και τα έλατα 😉

  17. Εγώ πάλι έχω πατρίδα (ο μπαμπάς έχει γεννηθεί στη Δονούσα) αλλά το σπίτι που έχουμε εκεί α) είναι σ’ένα χωριό που σχεδόν είναι ακατοίκητο & είναι δύσκολη η πρόσβαση και β) έχει γκρεμιστεί το μισό λόγω του ότι είναι πολύ παλιό. Άρα τι να το κάνεις, κι εγώ δεν έχω ένα χωριουδάκι να πηγαίνω όπως όλοι… Απ’ την πλευρά της μαμάς μου δε, καμία τύχη. Καταγωγή Αθήνα πάππου προς πάππου 😦

  18. Πάνος said

    Χε, εγώ νταραβερίζομαι με τέσσερα χωριά!

    Ένα το δικό μου, στη Μεσσηνία

    Ένα της δικιάς μου, στην Πιερία

    Ένα που ζω (Περαία) και

    ένα που δουλεύω (στη Χαλκιδική)!

    *

    Το χωριό της Μεσσηνίας που δίνουν ΤΖΑΜΠΑ οικόπεδα νομίζω πως είναι η Θουρία, αλλά δεν είμαι απολύτως σίγουρος. Αν δεν είχα χωριό /χωριά (με οικόπεδα …να φαν κι οι κότες) θα πήγαινα τρέχοντας!

    *

    Κωσταντίνα, τις καλύτερες ευχές μου για το Πάσχα – να περάσετε τέλεια με τον καλλιτέχνη (ρώτα τον να σου πει ή μάλλον να σου δείξει 🙂

  19. tilemahos said

    Η μητέρα σου, Κων/να,θα πρέπει να νιώθει πολύ υπερήφανη για το σύζυγό της.Δεν είναι είναι και λίγο να θυσιάζει κανείς τα περιουσιακά του στοιχεία, με αντάλλαγμα τον έρωτα!Στην σημερινή , τουλάχιστο, επόχή σπανίζουν τέτοιες περιπτώσεις.
    Από την άλλη,το έχεις αντιληφθεί άλλωστε,όταν πρόκειται για «μοιρασιά», ο καθείς στο σόι, πατά επί πτωμάτων για το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας.Είναι ο κανόνας…Εκεί αν θες,δοκιμάζονται και οισχέσεις μεταξύ των ανθρώπων.

  20. COSTANTINA said

    Marialena, οι ρίζες του Καλτσό ξεκινούν από τρία διαφορετικά μέρη αλλά χωριό με την έννοια του «χωριού» δεν υπάρχει εκτός από κάτι συγγενείς στον Ωρωπό. Καλό Πάσχα μωράκι μου. 🙂

    Chrisa, καθόλου τραγικό που δεν τις έχω γνωρίσει. Δεν τρελλαίνομαι και ιδιαίτερα να σου πω την αλήθεια αφού ακόμη δεν μιλάνε στον αδελφό τους για κάτι τόσο ηλίθιο. Τα ξαδέλφια μου τα γνωρίζω και είναι όλα τους σούπερ. 🙂

    Id, είσαι πολύ τυχερή. Πρέπει κάποια στιγμή να ξεκινήσω κι εγώ τα ταξίδια μου φαίνεται. 🙂

    roxanne, τουλάχιστον έχεις ένα «χωριό» βρε παιδί μου. Εντάξει, από κάποια στιγμή και μετά το σκυλοβαριέσαι, όμως είναι μια εναλλακτική. 🙂

    an lu, ακριβώς τώρα θέλω να την πέσω τρεις μήνες ανάσκελα και τρεις μπρούμυτα. Μετά, βλέπουμε. 😛

    mani, ρε συ αφού με ξέρεις. Αν δεν γκρινιάξω θα σκάσω! 🙂

    padrazo, thanx. 🙂

    Rodia, ρε μαμά μην τα λες όλα! Άσε θα τα πούμε από κοντά. Πάντως έκανες μεγάλη μαλακία στο σκηνικό με τον γκρεμό! 😛

    mastoyra, επιλέγω μάσρουμς ασυζητητί. Τί σόι γκαζμαδοπούλα θα ήμουν αλλιώς; 😛

    ιφιμέδεια, άμα τους δεις ακόμη και τώρα κάνουν σαν χαζά ερωτευμένα. Τρώνε πάντως πολύ δούλεμα. 🙂

  21. Εμένα αυτό που μου άρεσε περισσότερο στο ποστ σου αυτό είναι ότι είσαι ένα αληθινό Παιδί του Έρωτα που λέει και ο Ξανθούλης (νομίζω στο Ροζ που Δεν Ξέχασα).

  22. COSTANTINA said

    star, είδες μαλακία που είναι να έχεις χωριό αλλά να μην «έχεις». Φιλιά κουκλίτσα σε σένα και τον καλό σου. 🙂

    Pano μου, μέσα απ΄την καρδιά μου ότι επιθυμείς και να χαίρεσαι την οικογένεια σου. Να ΄σαι καλά πολυχωρίτη. 😛

    Tilemahos, τα κληρονομικά είναι μεγάλη χαζομάρα φίλε μου. Ευτυχώς δεν μου έχει τύχει τέτοια διένεξη αλλά από γνωστούς έχω πέσει απ΄τα σύννεφα με αυτά που άκουσα. Μην γελιέσαι απ΄το κείμενο, η μαμά είναι πιο καψούρα απ΄τον μπαμπά.Να ΄σαι καλά. 😉

  23. renata said

    Οι δικοί μου είναι από 2 κοντινά χωριά που τα ενώνει ένα γεφύρι. Όταν ήθελε να την πειράξει ο μπαμπάς μου έλεγε:»Να γκρεμιζόταν το γεφύρι!»Αυτό τελικά έγινε τη χρονιά που αρρώστησε!Για 9 χρόνια ζούσα σε μια μικρή επαρχιακή πόλη- ένα μεγάλο χωριό δηλαδή- και σκυλοβαρέθηκα τα χωριά. Όσο για τα κληρονομικά, άσε θα γράψω καμιά φορά πώς φέρθηκε η γιαγιά μου στον πατέρα μου-κι ήταν άρρωστος- και θα φρίξετε. Εγώ πάντως όσο τα θυμάμαι «φορτώνω»!
    Υ.Γ. 2 χρονάκια έκανα στη Μυτιλήνη φοιτήτρια, σούπερ πέρασα!

Σχολιάστε

 
