X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΨΗΣΤΕ ΚΑΦΕ

Posted by Constantina Delimitrou στο Απρίλιος 15, 2006

(έχουμε πάρλα)

Μαζεύω βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά και τα κάνω ντάνες δίπλα στο κρεβάτι μου. Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέι, παρέα με την Δίκη του Κάφκα και τους δύο τόμους από τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη. Η κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, παρέα με την Καθημερινή, όλα τους τα διαφημιστικά και μια στοίβα dvd και ντοκυμαντέρ. Ότι δηλαδή περισσέψει κάθε φορά απ΄το μαγαζί ή προλάβει να μου φυλάξει το πρακτορείο.

Μια τεράστια στοίβα από πράγματα που ντανιάζω για να ασχοληθώ το βράδι. Σχολάω, ψιλομαγειρεύω, χαζοσιδερώνω, βάζω κρέμα νυκτός, πιτζαμούλες, παρατάω τον Καλτσό στο γραφείο του και χώνομαι μόνη στην κρεβατοκάμαρα σκορπώντας γύρω μου ότι είχα μαζέψει το Σαββατοκύριακο. Δίπλα μου, καπνός, φιλτράκια, χαρτάκια, τασάκι, αναπτήρας, νερό και μια τζούρα κόλα για την γεύση. Έχω κι αυτό το ιδίωμα να θέλω αφού στρωθώ, να μην χρειαστεί να σηκωθώ για τίποτα.

Μέχρι και υγρά μαντηλάκια φροντίζω να έχω, για να καθαρίζω κάθε τρεις και λίγο τα δάχτυλά μου, που γίνονται κατάμαυρα απ΄τις εφημερίδες και τις φτηνοεκδόσεις των βιβλίων που μαζεύω. Η στοίβα κάθε μέρα μεγαλώνει επικίνδυνα. Έχουμε Σάββατο και δεν έχω τελειώσει ακόμη τις Κυριακάτικες. Ο Μακρυγιάννης με συνεπήρε την Δευτέρα, ενώ ο Καλτσό με μάλλωνε που δεν τον θυμόμουν απ΄το σχολείο. Έφτασα στην σελίδα 30 μονορούφι μόνο και μόνο απ΄την απλότητα της γραφής αυτού του ανθρώπου. Μετά κοιμήθηκα.

Την Τρίτη, έπιασα τον Κάφκα. Κοιμήθηκα στην 70 και ακόμη δεν έχω βγάλει άκρη τί σόι δικαστήριο είναι αυτό. Προσπαθώντας να τα προλάβω όλα, είπα την επόμενη να ρίξω μια ματιά στον Ντόριαν Γκρέι. Στην είκοσι ροχάλιζα (από παράπονα το έμαθα αυτό). Το Έγκλημα και Τιμωρία αρνήθηκα να το πιάσω στα χέρια μου. Οι πνιγηρές ατμόσφαιρες, οι φυματικές κρίσεις και οι άπλυτοι είναι εφιάλτης όταν τρως και δεν την ξαναπατάω.

Η γκαντεμιά είναι ότι έχω και την μεγάλη τηλεόραση να παίζει στο δωμάτιο. Αν έχει και τίποτε ποδόσφαιρο, μπάσκετ ή αθλητικές κατινιές στο ραδιόφωνο, έχω και αγριοφωνάρες απ΄το γραφείο με την μικρή τηλεόραση. Να μην πω για τα κωλοπαίχνιδα του Καλτσό στον υπολογιστή με τις κωλοβόμβες. Χθες είπα να ρίξω μια ματιά στον πρώτο τόμο του Παπαρηγόπουλου για την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους.

Εγώ φταίω που στο fame story ήταν ένα παιδί που στο δωμάτιο επικοινωνίας μια χαρά Ιστορία έλεγε; Και είπε και για τους Κύπριους και είπε και για τους παλιοΤούρκους και για τους παππούδες του στην Κωνσταντινούπολη και πόσο άσχημο είναι να συμβιώνει με έναν Τούρκο στο reality. Πάει και ο Παπαρηγόπουλος. Τον πούλο πήρε κι αυτός ευκολότατα. Το ζωντανό είναι καλύτερο τελικά.

Είπα να ξεφυλλίσω παράλληλα τον θερμιδομετρητή μπας και μαζέψω λίγο τον κώλο μου και με πήρε ο ύπνος πάλι. Πάει και τελείωσε τα βιβλία με νυστάζουν. Αλλά δεν νοιώθω ενοχές.

Τώρα κατάλαβα γιατί ο κόσμος τα διαβάζει στο κρεβάτι.

13 Σχόλια to “ΨΗΣΤΕ ΚΑΦΕ”

  1. funEL said

    Aνάλογα τα βιβλία μικρή μας τυρόπιτα, ανάλογα.
    Δεν διαβάζετε τα σωστά…

    μηπως πήρε το μάτι σας τη γερόντισσα δω γύρω…
    μας ξέφυγε πάλι..

    (τι είναι μονομανία?… βρισιά?

  2. nicola said

    ειμαι στην 170 σελιδα του καφκα και ουτε εγω εχω καταλαβει τι συμβαινει .Πρεπει ομως να τελειωσω σημερα γιατι αυριο εχουμε τους »δουβλινεζους »του Τζοις.

  3. M13 said

    Πώς μου τη σπάει να διαβάζω ένα βιβλίο και να με παίρνει ο ύπνος…κλείνουν τα μάτια μου κι εγώ τα ξαναγουρλώνω για να συνεχίσω αλλά…μάταιος κόπος.
    Γι αυτό και συνήθως διαβάζω το πρωί όταν ξυπνάω, όταν είμαι μέσα στο μετρό, όταν είμαι σε αίθουσες αναμονής…

    πάντως τα συγκεκριμένα που αναφέρεις δεν τα έχω διαβάσει.

  4. Να διαβάζεις το ΦΩΣ το βράδυ να μη σε πιάνει ύπνος. Χαχαχα

  5. Thrass said

    This post has been removed by the author.

  6. Εγώ μάλλον προτιμώ την περίπτωση που περιγράφεις, δηλαδή να διαβάζω και να με παίρνει ο ύπνος.
    Το πιο σπαστικό είναι να ‘χω πιάσει βιβλίο λίγο πριν την πέσω για ύπνο και να μην μπορώ να το παρατήσω απ’ τα χέρια μου προτού το τελειώσω… Εκεί να δεις χάλι. Να πηγαίνει τέσσερις η ώρα, να ‘χω να σηκωθώ πρωί την άλλη μέρα, να ξέρω με σιγουριά πως θα σέρνομαι και θ’ αργήσω στη δουλειά, αλλά να συνεχίζω μέχρι να το τελειώσω.

    Όχι πως δε το φχαριστιέμαι (την ανάγνωση δηλαδή), αλλά αυτό δε με κάνει να μη συχτιρίζω το επόμενο πρωί… Και ναι, εξαρτάται απ’ το τι βιβλιο θα πιάσεις. Δεν ξέρω αν είναι τόσα πολλά αυτά που μπορούν -πια- να μας κρατήσουν ξάγρυπνους τη νύχτα.

  7. renata said

    Εγώ πάλι τα περισσότερα βιβλία τα διαβάζω να «ξυπνήσω» ή να τα ευχαριστήθώ. Ακόμα κι όταν ξενυχτάω, δε σιχτίρίζω το πρωί αλλά περιμένω πώς και πώς την επιστροφή στο σπίτι όπου τα παρατάω όλα, για να διαβάσω.Όσον αφορά στα βιβλία που αναφέρεις, είναι βαρύ να πιάσεις Κάφκα έτσι στο ξεκούδουνο ή Τζόις, χωρίς να έχεις ιδέα το τι πραγματεύεται ο καθένας!Για να κοιμηθείς σου συστήνω παραμυθάκια! Πιάνουν!

  8. null said

    προς m13: έχω δει ανθρώπους να διαβάζουν στο μετρό – καλά πώς μπορείτε; αφού όλο κουνάει… έχω δει ακόμα και όρθιους να διαβάζουν στο μετρό… χρειάζεστε βραβείο!!!

    εγώ δε διαβάζω βιβλία… μόνο το 1984, τη φάρμα των ζώων και το νόμο του ντίλμπερτ πρέπει να διάβασα στα φοιτητικά μου χρόνια. Αρκετά για να εξάγω το συμπέρασμα ότι έτσι κι αλλιώς πάμε χαμένοι.

  9. COSTANTINA said

    Funelako μου, σαφώς και ανάλογα τα βιβλία. Αν για παράδειγμα έπαιρνα το μπλογκ σου στο κρεβάτι μου, ούτε μάτι δεν θα ΄κλεινα. Απ΄την τρομάρα εννοώ. 😛

    Νικόλα, ευτυχώς το ΄κρυψα απ΄το πρωί γιατί δεν έμεινε λέπι! Μου φαίνεται το καλοκαίρι θα τα διαβάσω όλα μαζί. 🙂

    m13, αν σκεφτείς ότι με πιάνει ναυτία ακόμη και πάνω σε ποδήλατο καταλαβαίνεις ότι μόνο στο κρεβάτι μου μπορώ να διαβάσω. Είχα προσπαθήσει να διαβάσω και μέσα στο μαγαζί αλλά μου έσπαγε τα νεύρα να με διακόπτουν κάθε τρεις και λίγο. Πάντως, όντως το πρωί είναι η καλύτερη ώρα.:)

    Καλτσό, κρυάδες!!!! 😛

    Thrass, είσαι τελείως χαζό καλέ; Γιατί μου το είπες ρε γαμώτο;;;;; Και ΄γω που νόμιζα ότι θα έβγαινε άκρη προς το τέλος, τώρα πώς θα το διαβάσω ξέροντας ότι πάει έτσι και μένει αναπάντητο; Κάτσε να πατσίσουμε. Έχεις δει τους «συνήθεις ύποπτους»; Ο κουτσός το ΄κανε φιλαράκι, ο κουτσός. 😛

    Τύπισσα, έχεις απόλυτο δίκιο. Αλλά έχει να μου συμβεί πολύ καιρό να μην κοιμηθώ εξ΄αιτίας ενός βιβλίου. Νομίζω την τελευταία φορά ήταν με δυό αδελφούς που ερωτεύτηκαν ο ένας τον άλλο, αλλά δεν θυμάμαι πώς λεγόταν.

    Ρενάτα, ίσως να έχεις δίκιο. Θα ξεκινήσω από πιο απλά πράγματα μπας και με συνεπάρουν.

    Null, εγώ πάλι διάβαζα μόνο βαβέλ και παρά πέντε. Και΄γω το ίδιο συμπέρασμα έβγαλα. 😛

    sailor, αφήνεις τα πιο γλυκά μηνύματα. Σ΄ευχαριστώ. 🙂

    Derek, στην φάση που είμαι, δύσκολο να έχω καθαρό κεφάλι. 🙂

  10. Thrass said

    Xμ… μα δε σου είπα το τέλος! Άλλο οι ερμηνείες της ιστορίας. Αλλά κατάλαβα τι θες να πεις, συγγνώμη αν στο χάλασα.

  11. Sailor said

    Μια καλημέρα θα πω αυτή την
    τόσο ωραία μέρα, τις αξίζει!
    Βγές να κάνεις μια βόλτα
    στον ήλιο και την θάλασσα.
    Και άστα όλα να τα πάρει
    η θαλάσσια αύρα!

    ο γιος της θάλασσας!

  12. Derek said

    symfonw me thn Renata, h kalyterh wra gia na diabaseis einai to prwi kai to apogeyma pou exeis ka8aro kefali, diaforetika den katalabeneis ti diabazeis…

  13. Βασικά μέχρι και τη 2η παράγραφο περιγράφεις την κατάσταση που επικρατεί ακριβώς κάτω από το κρεβάτι μου. Απο ‘κει και πέρα όμως αλλάζουν τα πράγματα, εγώ πλέον τα Σ/Κ δεν είμαι ποτέ σπίτι, τις Δευτέρες έρχεται η Γιωργία από’ δω και βλέπουμε «Παρά 5», μετά όλο και κάπου θα πάω, εν ολίγοις οι δικές μου στοίβες αυξάνονται και πληθύνονται…:ppp.
    Στο μετρό πάντως διαβάζω όρθια, καθιστή, ανάσκελα, μπρούμυτα, όπως θέλετε (ενίοτε διαβάζω και περπατώντας, άμα δείτε καμία βλαμένη να κουτουλάει στις κολώνες κρατώντας ένα βιβλιο στο χέρι πείτε ένα «γεια», εγώ θα είμαι). 🙂

Σχολιάστε

 
