X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

Η ΙΘΑΚΗ ΜΟΥ

Posted by Constantina Delimitrou στο Μαρτίου 19, 2006

Όλα μου τα χρόνια στο σχολείο περίμενα την πενταήμερη. Δεν ξέρω πώς το είχα κάνει τέτοια μεγάλη εμμονή, αλλά πάντα το ονειρευόμουν και το σχεδίαζα. Θα είχα ψηλώσει, θα φόραγα απ΄αυτά τα κοντά φουστάκια, σίγουρα τακούνια και μεγάλα σκουλαρίκια. Θα ήμουν μια τελειόφοιτη με τα όλα της. Θα φρόντιζα επίσης, να είχα και γκόμενο. Για πρώτη φορά στην ζωή μου θα πέρναγα πέντε βράδια μακριά απ΄τους γονείς μου.

Ως τότε οι εξόδοι μου ήταν πολύ περιορισμένες. Για ολόκληρο βράδι έξω, δεν το συζητώ. Δεν είχε γίνει ποτέ. Περνώντας τα χρόνια άρχισα τους μικροπολέμους με την μάνα μου για να φτάσω το «τελειόφοιτη». Πάντα έχανα. Κρυφά ξύρισμα, κρυφά μακιγιάζ, κρυφά γκόμενο, κρυφά σεξ. Είχα φτάσει σε σημείο εκτός από όλα τα κρυφά σύνεργα, να κρύβω κι εμένα. Νόμιζα ότι όταν κάνεις σεξ θα είναι εμφανές όπως το μολύβι στα μάτια σου και τα ξυρισμένα πόδια σου. Κλεινόμουν στο δωμάτιο και την ώρα του φαγητού, κοίταγα το πιάτο μου. Λες και αν έβλεπαν τα μάτια μου θα καταλάβαιναν.

<>Είχα φορτωθεί ένα κάρο ενοχές για όλα αυτά και θα τα ΄σουρνα μέχρι την πενταήμερη. Μετά δεν μ΄ένοιαζε. Ας τα μάθαιναν. Σε όλη την Τρίτη λυκείου το ΄χα σίγουρο ότι θα πάω. Δεν είχε συζητηθεί ποτέ, άρα θετικό. Δεδομένο. Άρχισαν όμως οι στραβές. Δεν ψήλωσα, δεν με άφηναν να φοράω φουστάκια και τακούνια, ο γκόμενος πήγε σε άλλο σχολείο. Εγώ όμως, σταθερή.

<>Λίγους μήνες πριν, έγραψα το όνομά μου στην λίστα με τους συμμετέχοντες στην εκδρομή. Θα πηγαίναμε Ιταλία. Όλες οι κολλητές μου είχαν γκόμενο και εγώ έπρεπε να ψήσω τον δικό μου να την κοπανήσει απ΄το σχολείο του και να΄ρθει μαζί μας. Θα τον δικαιολογούσαμε σαν ξάδελφο-να-με-προσέχει. Όλα τα είχα σκεφτεί. Μας μοίρασαν από μια αίτηση για να υπογράψουν οι γονείς μας. Δεν την κατάλαβα ποτέ αυτή τη μαλακία. Λες και υπήρχε περίπτωση να έλειπα πέντε βράδια απ΄το σπίτι μου και να μην το καταλάβαιναν.

<>Πήγα καταχαρούμενη στο σπίτι και μπήκα στο δωμάτιο με τις ραπτομηχανές. Η μάνα μου με τόση φασαρία δεν πήρε είδηση. Έχωσα το χαρτί κάτω από τα γυαλιά της και τρόμαξε. Και μετά συννέφιασε. Και μετά «όχι». Κάπως έτσι τέλειωναν όλοι οι πολέμοι μας. Δεν είχε νόημα να ρωτήσω γιατί. Κύρηγμα ηθικής και μετά τίποτα. Αυτή την φορά όμως, το «όχι» δεν ήταν κοφτό. Ήταν ένα συννεφιασμένο «όχι». Με έπαιρνε να ρωτήσω. Αλλά δεν το ΄κανα. Είχα καταλάβει.

<>Αφαίρεσα αθόρυβα το όνομά μου από την λίστα και απέφευγα όλες τις συζητήσεις για την εκδρομή. Μέχρι που μια από αυτές τις δύσκολες ερωτήσεις με έφερε σε αμηχανία μπροστά σε όλη την τάξη. Ο υπεύθυνος καθηγητής της εκδρομής είχε δει το σβησμένο ονομά μου. Τότε γαμώτο δεν είχαμε μπλάνκο. Τράβηξα μια μολυβιά και νόμιζα ότι θα πέρναγε απαρατήρητο. Του είπα την μόνη δικαιολογία που μου ήρθε εύκολα στο μυαλό : «δεν μ΄αφήνουν». Ο καθηγητής γέλασε. Στο διάλειμα με πήρε παραπέρα και μου ζήτησε να μιλήσει ο ίδιος στους γονείς μου. Δεν ήθελα άλλα σύννεφα πάνω απ΄το δωμάτιο με τις ραπτομηχανές. Κατάλαβε. Μου πρότεινε δωρεάν εισιτήριο. Έφυγα τρέχοντας.

<>Ο γκόμενος ψευτολυπημένος. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να έρθει στην εκδρομή και ζήλευε αν πήγαινα μόνη μου. Το έπαιζε υπεράνω. Εγώ είχα ψοφήσει στο κλάμα κι εκείνος έκανε ότι με παρηγορούσε. Μου υποσχέθηκε ταξίδι τα δυό μας όταν αποφοιτούσαμε. Θα δουλεύαμε το καλοκαίρι και μετά θα φεύγαμε εκδρομή. Για δέκα ολόκληρες μέρες. Στο Παρίσι.

<>Έπιασε. Βρήκα καινούργια εμμονή. Τα έχω σχεδιάσει όλα. Όταν θα ΄ρθει εκείνη η μέρα, θα φοράω τακούνια, μεγάλα σκουλαρίκια και κοντό φουστάκι. Δεν θα πάρω υπογραφή από κανέναν και θα κοιμηθώ δέκα ολόκληρα βράδια μακριά απ΄το σπίτι μας.

<> Τα δυό μας.

21 Σχόλια to “Η ΙΘΑΚΗ ΜΟΥ”

  1. =)

    πήρες άδεια πριν μιλήσεις για παρα-εκδρομικά ή θα τ’ ακούσεις πάλι;

  2. Mερικές (πολλές) φορές είσαι τρομερά τρυφερή. Πάει το «τρομερά» δίπλα στο «τρυφερή»;
    Πάει!
    Δεν ξέρω πώς το κάνεις, αλλά πάει!

  3. COSTANTINA said

    Marilina, ούτως ή άλλως θα τ΄ακούσω, οπότε άστο να πάει άστο… 😉

    Mano, γειά σου μωρό μου! 🙂

  4. alombar42 said

    Ούτε κι εγώ πήγα πενταήμερη… Ευτυχώς αργότερα, του έδωσα και κατάλαβε 🙂

  5. COSTANTINA said

    Alombar αυτό έχω σκοπό να κάνω. 😉
    (ο μικρός καλά;)

  6. Και? Έγινε το ταξίδι στο Παρίσι, μικρή ψιλικατζού? Ή όπως ο Ορέστης Λάσκος έγραψε:

    «Ξέρω έναν κύριο παράξενο πολύ
    που λόγια πάντα αλλόκοτα μιλεί
    για το Παρίσι
    στην συντροφιά μας όταν έρθει να καθίσει.
    Λένε γι’ αυτόν
    πως από τα μαθητικά του χρόνια είχεν ορίσει,
    μοναδικό
    μες στη ζωή του ιδανικό
    να πάει στο Παρίσι.
    Χρόνια και χρόνια τον μεθούσε
    τ’ ονειρεμένο αυτό ταξίδι
    που ποθούσε.
    Παντού για ‘κείνο συζητούσε
    μες στα όνειρά του αυτό θωρούσε
    τόσο, που ο πόθος του με τον καιρό
    του ‘γινε μες στην ύπαρξή του ένα στολίδι
    λαμπερό.

    Να πάει στο Παρίσι…
    Για το ταξίδι αυτό σκότωνε φευγαλέες επιθυμίες
    και έκανε αιματηρές οικονομίες
    για να το πραγματοποιήσει.
    Να πάει στο Παρίσι…

    Και να,
    που κάποια μέρα στα στερνά
    το κατορθώνει.
    Κι ένα πρωί μέσα στου τρένου ένα βαγόνι
    για το Παρίσι μεθυσμένος ξεκινά.
    Μα,
    μόλις αντίκρισε μακριά τον πύργο του Άιφελ
    ν’ αχνοδιαγράφεται στο φόντο τ’ ουρανού,
    φριχτή μια σκέψη εισόρμησε στην κάμαρα
    του νου.
    Κι ύστερα; Κι ύστερα τι θα γινόταν;
    Πώς θα μπορούσε πια να ζήσει
    με δίχως τη λαχτάρα αυτή για το Παρίσι;
    Γιατί ένιωθε τώρα καλά πως όταν
    σε λίγο στο Παρίσι θα βρισκόταν
    μέσα σ’ ελάχιστο διάστημα ασφαλώς,
    θα το βαριόταν.
    Και τότε;

    Και τότε
    πήρε μια τεράστια απόφαση
    που ως τώρα δεν ευρέθηκε να του τη συγχωρέσει
    κανείς.

    Αντί να προχωρήσει στο Παρίσι
    κατέβηκε σ’ ένα προάστιο
    στο Σαιν Ντενίς.
    Και το πρωί από την ίδια οδό
    ξανάρθε εδώ.
    Και τώρα, σαν και τότε προτού φύγει πάλι.
    με μια λαχτάρα σαν και πριν μεγάλη,
    μιλάει και λέει παντού, πως έχει ορίσει
    μοναδικό
    μες στη ζωή του ιδανικό
    να πάει στο Παρίσι»

    Τα ταξίδια που δεν κάναμε δεν αναπληρώνονται από τα ταξίδια που θα κάνουμε. Νοιώθω πως αυτή η χαμένη πενταήμερη σε πονάει ακόμα, μικρή μου. 🙂

  7. Mastoyras said

    ΧΑ! Εγώ πήγα πενταήμερη στη Ρόδο και πέρασα και γαμάτα!

  8. COSTANTINA said

    Doll, δεν το πιστεύω ότι υπάρχει τέτοιο ποίημα!!!!! Τί καλά που το διάβασα και πόσο πολύ κολλάει εδώ! Χίλια ευχαριστώ. 🙂

    mastoyra, καλά ρε που σε έχω και με εμψυχώνεις. Α, να χαθείς βλαμμένο!

    Κατ, σωστά. Τί θεσσαλονίκη τί Παρίσι! 😉

    Zardoz, πρέπει να έχω κάνει μαλακία με την μελέτη. Νόμιζα ότι είχε να κάνει με το να ψηλώνεις νάνους. Γαμώτο, πρέπει να την γράψω απ΄την αρχή. 😛

    Flubber, δεν είναι αντίστροφη ψυχολογία. «Αρνητική πώληση» λέγεται. 😉

    Ζouri, ναι το ΄χω καταλάβει. Σιχαμένο. 🙂

    Labrouko, θα πω στον zouri να το τακτοποιήσει το θεματάκι σου. 😛

  9. gelial said

    Κι εγώ δεν πήγα πενταήμερη, για τους ίδιους ακριβώς λόγους. Το σχολείο μου πήγε Κύπρο και η συμμετοχή κόστιζε περίπου 120.000 δρχ, ποσό αδιανόητο τότε. Το συζήτησα με τον πατέρα μου και μου είπε ότι δεν υπήρχε τρόπος, οπότε εστίασα κι εγω στο καλοκαίρι. Και παρότι πήγα όπως πάντα στο χωριό, πέρασα το καλύτερο καλοκαίρι της ζωής μου!…

  10. ε τώρα αν σας πω ότι εμείς τα «χωριατάκια» πάμε 7 ήμερη θα ζηλέψετε;;;

    ωραία εμπιρεία, βέβαια έχει υπερεκτιμηθεί από κάποια παιδιά, για΄τι αν θες να κάνεις σεξ/πιείς/ξενυχτήσεις/… το κανεις και χωρίς να πας εκδρομή. τα λεφτά είναι όντως πολλά, αλλά να μάθουν και κάποιοι να ψηφίζουν άτομα που δε θα τους κλέψουν για να πανε τζάμπα εκδρομή απ το δεκαπενταμελές. (τα θυμάμαι ακόμα γιατί είχα μεπι στην εφορευτική γι αυτόν ακριβώς το λόγο και πιάστηκα μέχρι και στα χέρια με κάποιον από δάυτους) τεσπα…. ξέφυγα παλι =ΡΡΡ

  11. Εγώ που πήρα ένα σχολείο στο λαιμό μου και δεν πήγαμε 5ήμερη, τί να πώ; Αφού περνούσαμε καλύτερα στο σχολείο!

    Για το Παρίσι άστο, όλο φασαριες γίνονται. Ετοιμασε τις βαλίτσες για το The Mall καλύτερα. Μπου χαχα

  12. Chrisa said

    Εγώ πήγα 5-ήμερη αλλά είχα γκρίνια και παρακάλια απο τον μπαμπά μου μέχρι και την πορτα!!!Μετά με έπαιρνε τηλέφωνο στο κινητό και με παρακαλούσε να γυρίσω πίσω!!!! Όταν έφτασα Ρόδο κατάλαβε πως ήμουν 5-ήμερη!!! Αχ αυτός ο μπαμπάς μου είναι απίστευτός!!!!

  13. Και εγω που πηγα 5ημερη τι καταλαβα;

  14. Anonymous said

    ==== Ζ ΑΡ Ν Τ Ο Ζ ΛΕΕΙ: ====

    OΛΑ ΚΑΛΑ ,,
    το αρθρο για την
    ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    πωωωωωωως παειιιιι..????

    == Ζ ==

  15. Good Omen said

    Περίεργη φάρα οι μπλόγκερςςς (σφυριχτό) τελικά.

    Δηλαδή όποιος δεν πάει εκδρομή γίνεται μπλόγκερ;;;

    Στην δικιά μου πενταήμερη μόνο ένας χρησιμοποίησε σκουφάκια από τους εκατό.Των άλλων χαλάσαν από τον ήλιο στο λεωφορείο…!!!

    Τουλάχιστον έτσι έλεγα εγώ…

  16. Πως αλλάζουν τα πράγματα, έ;

    Κάποτε έπρεπε να καταστρώνουμε υποχθόνια σχέδια, πλοκές και σενάρια πως να πείσουμε τους γονείς μας να μας αφήσουν να βγούμε έξω, να πάμε σε χορούς, να πάμε εκδρομές.

    Μεγάλωσα έξω και οι γονείς μου πάντα έλεγαν ΟΧΙ. «Είναι ξένοι. Που ξέρουμε τι θα σε κάνουν, που θα σε πάνε, τι θα σου δώσουν»… Ολα ΟΧΙ. Υποσχέθηκα ότι τα παιδιά μου δεν θ’ άκουγαν όχι, τουλάχιστον όχι αδικαιολόγητο ΟΧΙ.

    Και να που έφτασε η πρωτότοκη 3η Λυκείου και μας ανακοινώνει ότι «δεν γουστάρει» να πάει 5ήμερη στα Χανιά. Στήλη άλατος εγώ.
    «Γιατί, σπλάχνο μου;»
    «Μα, μου, σου του…»
    Τελικά ο πατέρας της κι εγώ έπρεπε να την πείσουμε για τα πλεονεκτήματα της 5ήμερης. Αναμνήσεις, παρέα, ξενοιασιά, να πάρει προφυλακτικά μαζί, όλα θα είναι όμορφα.
    Θα πάει τελικά και μάλιστα χαίρεται.

    Κάτι μέσα μου λέει ότι αυτή η γενιά γνωρίζει πολύ καλά τον όρο «αντίστροφη ψυχολογία». Χμ…

    😀

  17. zouri1 said

    εγω μια ζωη,πενθημερη.

  18. Και εγω δε πήγα πενταήμερη, λέτε γι αυτό να έχω μείνει παρθένος;

  19. Μια 5ημερη στην Θεσσαλονίκη ελπίζω να είναι στα άμεσα σχέδια σας..
    ουτε εγώ δεν πήγα.. 5ημερη

  20. COSTANTINA said

    o good omen τα είπε όλα «περίεργη φάρα οι μπλογερς τελικά»

    😉

  21. Loucretia said

    Ειπα κι εγω να γραψω το κατιτις μου για τις πενθημερες, αλλα μολις διαβασα το σχολιο του Λαμπρουκου μου εφυγε το πληκτρολογιο απο τα γελια!
    Ας τον μαζεψει καποιος, δημοσιος κινδυνος εχει γινει!

Σχολιάστε

 
