X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ

Posted by Constantina Delimitrou στο Μαρτίου 7, 2006

Τρομάξατε έτσι; Οι κατασκευασμένες εικόνες που λέγαμε. Δηλαδή πόσο κακό είναι που σε λίγο θα πάψουμε να είμαστε διαφορετικοί από τους άλλους, που όλοι θα μιλάμε αγγλικά, που θα κυριαρχήσουν οι πολυεθνικές και άλλα δεινά.

Δεν ξέρω κατά πόσο χωράει στην ιδεολογία μου, αλλά εγώ πήγα και έχωσα την παγκοσμιοποίηση πάνω πάνω στα αγαπημένα μου. Δεν ξέρω αν ένας αριστερός αντικαπιτάλας, αναρχικός και δεν-ξέρω-τί-άλλο μπορεί να ανοίξει την κεφάλα του να δει κάποια πράγματα, όμως όταν αντιληφθώ κάτι καλό, ακόμα και ο Λιακό να το υποστηρίξει, εγώ θα το ψάξω. Το είδα βέβαια λιγάκι πιο απλοικά.

Πάρτε ένα χωριό και κλείστε του τα σύνορα. Ψιλοαυτόνομο, ψιλοαυτάρκες και γεμάτο «παραδόσεις». Ένα σωρό πράγματα δηλαδή που το κάνουν περήφανο και άξιο και σημαντικό. Το δίπλα χωριό, το ίδιο. Για να μην τα πολυλογούμε και όλα τα άλλα χωριά γύρω γύρω. Ξαφνικά πάει ο 666 και ανοίγει τα σύνορα. Αν ένα απ΄τα χωριά είχε τρεις γιατρούς και δούλευαν οι δύο, τώρα βρίσκουν δουλειά όλοι. Αν το ένα χωριό δεν είχε σχολεία, τώρα όλοι μπορούν να σπουδάσουν στο δίπλα. Και ένα σωρό άλλα. Όμως ο εγωισμός και οι κοντόφθαλμοι ορύωνται. Γιατί δεν μπορεί κάτι να είναι μόνο καλό. Σωστό.

Η τοπική διάλεκτος επικοινωνίας πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να εξαφανιστούν κάποιες λέξεις ή και ολόκληρες γλώσσες που ανήκαν στην «παράδοση». Αυτό είναι πολύ κακό. Μην με ρωτάτε, δεν ξέρω γιατί. Καινούργιες ιδέες θα αρχίσουν να φυτρώνουν από παντού, αλλάζοντας τα υπάρχοντα ήθη και τον τρόπο σκέψης. Αυτό είναι πολύ κακό.

Φαντάσου δηλαδή πόσο καταστροφικό είναι, εκεί που είχες δύο πουτάνες να ανοίξεις τα σύνορα και να μπουν άλλες δέκα. Ναι, μεγάλο το κακό. Σε κάποια χωριά θα εκμεταλλευτούν τα φτηνά εργατικά χέρια και έτσι σε άλλα χωριά θα μείνουν χωρίς δουλειά. Ναι, φταίει η παγκοσμιοποίηση και όχι οι εργοδότες ή η πολιτική εργασίας του κάθε χωριού. Πριν την κατάργηση των συνόρων βλέπετε, αυτά γίνονταν μέσα στο χωριουδάκι και τα εν οίκω μη εν δήμω. Τώρα το έμαθαν όλοι, το εκμεταλλεύτηκαν και αυτό είναι πάρα πολύ κακό. Εδώ τουλάχιστον, καταλαβαίνω τους λόγους.

Αφήστε το μεγάλο κακό με τις θρησκείες. Δεν έχεις να σου πιπιλάνε τα αφτιά οι ίδιοι και οι ίδιοι, ακούς και άλλους δεκαπέντε οπότε την ψιλιάζεσαι τη δουλειά. Ου κλέψεις, ου μοιχεύσεις, ου, ου. Όλοι τα ίδια. Υιοθετείς λοιπόν τα ου που εσύ θες να πορεύεσαι και στέλνεις τους αντιπρόσωπους να τα πούνε σε κάνα απομακρυσμένο χωριουδάκι στην Ουγκάντα. Αυτό είναι πάρα πολύ κακό.

Βέβαια, βάζεις στο κεφάλι σου ένα σωρό προβλήματα. Δεν σε νοιάζει μόνο για το μολυσμένο ποταμάκι σου αλλά έχεις πια, να σκεφτείς και το δίπλα. Δεν αγωνίζεσαι μόνο για τα δικαιώματά σου αλλά και για όλα τα άλλα χωριά. Έχεις ένα σωρό μπελάδες πια γιατί πρέπει να νοιάζεσαι για όλους.

Μήπως όμως η παγκοσμοιοποίηση σε κάνει λιγάκι παραπάνω άνθρωπο;

Μήπως λέω, κοιτάς πια τη γη σφαιρικά και όχι επίπεδα και μάλιστα μέχρι τα σύνορά σου;

Μήπως όταν γίνει ένας πόλεμος παραδίπλα, δεν φτύνεις τον κόρφο σου που δεν έγινε σε σένα, αλλά αντιδράς άμεσα και ακούγεσαι γιατί και εκεί έχεις συμφέροντα και συγγενείς;

Μήπως η παράδοσή σου, τα ήθη σου και τα έθιμά σου, δεν είναι τα πιο σημαντικά πράγματα του κόσμου όταν έχεις δίπλα σου έναν άνθρωπο που προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί σου και να σε μάθει πράγματα;

Μήπως υπάρχουν ομορφότερες χώρες από την δική σου, ομορφότεροι άνθρωποι, μεγαλύτερα προβλήματα που θα πρέπει επιτέλους να ανοίξεις την πόρτα σου και να τα δεις;

Μήπως στην τελική η εφεύρεση των συνόρων και των «κλειστών κοινωνιών» σου έκλεισαν τα μάτια και σε έκαναν να νομίζεις ότι είσαι το κέντρο του κόσμου, κρατώντας μια χαζά ελιτίστικη στάση απέναντι στους υπόλοιπους λαούς του κόσμου;

Πόσο ηλίθιος μπορεί να είσαι, για να θέλεις ακόμη και τώρα, να κλείσεις την πόρτα σου έχοντας πια δει ότι δεν είσαι μόνος, αγνοώντας τόση δυστυχία και τόση ομορφιά...

28 Σχόλια to “ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ”

  1. yiorgos said

    Αλήθεια, νοιώθεις διαφορετική που είσαι Ελληνίδα; Που έχεις ήθη και έθιμα που δεν υπάρχουν σε άλλες χώρες; Που μπορείς να εκφράζεις τις απόψεις σου ελεύθερα και ωραία, να γράφεις εκεί που δεν πιάνει μελάνι όλα αυτά που σε ενοχλούν; Σ’αρέσει που ζεις στην ωραιότερη ίσως χώρα του κόσμου, όταν όμως πρόκειται μόνο για διακοπές;΄
    Κάλή η παγκοσμιοποίηση και τα ωφέλη της όπως, πολύ σωστά, τα δήλωσες. Μήπως όμως η παγκοσμιοποίηση είναι μία ωραία καραμέλα για να περάσουν αυτοί που την επιζητούν, τις αρχές και τις απαιτήσεις του χωρίς ιδιαίτερη αντίδραση;
    Δες το παράδειγμα του χωριού: μία αντίθετη φωνή στις 10 ακούγεται, στις 100 όμως;

  2. COSTANTINA said

    Γιώργο, τα αποτελέσματα της παγκοσμιοποίησης δεν είναι τίποτε φαντάσματα. Είναι ορατά και χειροπιαστά πράγματα, καλή ώρα αυτό που κάνουμε εδώ στα μπλογκς αυτή τη στιγμή, το free software και ένα σωρό άλλα πράγματα. Όπως και πολλά κακά. Καραμέλα θα ήταν, αν κάτι δεν υπήρχε και εις όνομα αυτού δεχόμασταν ένα σωρό πίπες για να το αποφύγουμε. Σαφώς και κάποιοι έχουν τεράστια συμφέροντα από αυτό, σαφώς εγώ έχω λιγότερα π.χ. από μια πολυεθνική, αλλά το να προσπαθώ να δαιμονοποιήσω κάτι που ήδη έχει συντελεστεί και με ωφελεί καθημερινά είναι άτοπο. Έπειτα δεν συμφωνώ με την λογική του «για να μην πλουτίσει ο δίπλα, ας μείνουμε και οι δύο φτωχοί».

    Ως προς την αντίθετη φωνή, δεν νομίζω ότι είναι έτσι. Μια αντίθετη φωνή στις 10 δεν μπορεί να παραμείνει αντίθετη και στις 100 ή στις χίλιες. Το πιο πιθανό είναι είτε να βρεις συμμάχους ή να αντιμετωπίσεις άλλες 20 αντίθετες μεταξύ τους απόψεις για το ίδιο θέμα. Φαντάσου πόσο όλα αυτά μπορούν να διευρύνουν την αντίληψή σου. Καταλαβαίνεις βέβαια ότι η παγκοσμιοποίηση δεν είναι πανάκεια, αλλά δεν πρέπει κιόλας να την δαιμονοποιούμε.

  3. yiorgos said

    Δεν υποστήριξα κάτι τέτοιο. Η παγκοσμιοποίηση είναι καλή, όπως και πολλά άλλα πράγματα σ’αυτόν τον πλανήτη, με την προϋπόθεση ότι δεν θα καταστρατηγεί τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες και ανάγκες.
    Οσον αφορά τις φωνές, απλά είπα ότι στις 100 δεν θα ακούγεται τόσο όσο στις 10.
    Η δαιμονοποίηση ποτέ δεν ωφέλησε κανένα (δες Μεσαίωνας). Απλά, πρέπει να φυλάμε και λίγο τα νώτα μας σε κάθετί που προσπαθεί να μας καταπιεί. Να κρατάμε μία πισινή και να μην αφηνόμαστε με την αιτιολογία ότι «…αφού έτσι θα γίνει, ας γίνει μία ώρα αρχίτερα»…

  4. rodia said

    Το πράγμα έγινε λιγουλάκι ανάποδα με την παγκοσμιοποίηση, την επιβάλλουν οι μεγάλοι και οι τρανοί, χωρίς να σκέφτονται τους μικρούς. Πάνε τα δικαιώματα που για χρόνια (αιώνες) αγωνίστηκαν οι εργαζόμενοι, πάει η κοινωνική πολιτική.. Τυχαία είναι η έξαρση μετά την ανακοίνωση απο τη Γαλλία του 34ώρου; Αντί να δουλεύουμε λιγότερο, με τόσα ηλεκτρομηχανικά μέσα που εχουν εφευρεθεί, τόσο πιο πολύ ξεσκιζόμαστε για να ‘αντιπαρατεθούμε'(??) στα φτηνά εργατικά χέρια των «υπό ανάπτυξη» χωρών.. ΓΙΑ ΝΑ τα κονομάνε όσοι τα κονόμαγαν ως τώρα μυριάδες φορές περισσότερο.
    Δε σου κάνει εντύπωση ότι οι τράπεζες π.χ. που δηλώνουν φέτος, σ’ εμάς, υπερκέρδη, την ίδια στιγμή ανακοινώνουν απολύσεις..?

    Μεγάλο θέμα βάζεις Κωσταντίνα μου, και μένα μου αρέσει ένας πλανήτης χωρίς σύνορα, με ελεύθερη διακίνηση ιδεών και εμπορίου.. αλλά πάνω πάνω βάζω τον Ανθρωπο. Και, όπως πάει, δε θα μείνει ούτε ρουθούνι..:-(

    (συνεχίζεται, γιατί τα σεντόνια δύσκολα τα πιάνει κανείς στο ιντερνετ)

    🙂

    ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΔΟΥΛΩΝ
    (εκεί οδηγεί και η τρομολαγνεία.. τεστακια κανουνε τα παιδια)

  5. Προσωπικά, θεωρώ εαυτόν «πολίτισσα του κόσμου τούτου». Για μένα «πας μη έλλην» δεν είναι βάρβαρος και το να ξαναζωντανέψουμε το μαρμαρωμένο βασιληά με αφήνει παγερά αδιάφορη. Δεν ξέρω Β. Ήπειρο εγώ, ξέρω Αλβανία.

    Έχω την πεποίθηση πως πρέπει, με ανοιχτά μυαλά,καλή θέληση και σεβασμό, να ερευνήσουμε τις άλλες κουλτούρες – ήθη – έθιμα και να διδαχτούμε από αυτά.

    Και το λέω αυτό γιατί, εμείς οι ΄Ελληνες, είμαστε συνηθισμένοι να θεωρούμε εαυτούς πρότυπα (πολιτιστικά, έστω) για τους άλλους λαούς.

    Ταύτα και μένω και γράμματα γνωρίζω

  6. Α! δείτε και το σημερινό post του ακατάδεχτου για φιλί βατράχου

  7. COSTANTINA said

    Ροδιά, κοίτα πώς το σκέφτομαι. Πριν την παγκοσμιοποίηση υπήρχαν μερικές χώρες που εκμεταλλεύονταν τους εργαζόμενους, άφηναν να δουλεύουν παιδιά, πλήρωναν σχεδόν τίποτε κ.τ.λ. Μετά την παγκοσμιοποίηση όλο και περισσότερες χώρες δίνουν δουλειά σε αυτά τα φτηνά εργατικά χέρια και έτσι κάποιοι άλλοι μένουν άνεργοι. Σωστά; Μήπως λοιπόν τώρα έγινε και δικό μας πρόβλημα η εκμετάλλευση των ανθρώπων αυτών, μήπως επειδή άγγιξε τις τσέπες μας, βοηθήσουμε ενεργά να βρεθεί λύση; Γιατί αν κάτι απλά το ακούς και δεν σε αγγίζει, τότε κάνεις την δουλίτσα σου εις βάρος κάποιων φτωχών ανθρώπων. Τώρα που έμεινες άνεργος εξ΄αιτίας τους, αντί να τα βάζεις με την παγκοσμιοποίηση, είναι σοφότερο να αγωνίζεσαι για όλους του εργαζόμενους και όχι μόνο για την καμπούρα σου ή τις καμπούρες αυτών που ζουν μέχρι τα σύνορά σου.

  8. COSTANTINA said

    doll, έχεις ένα δίκιο. Αυτό το «Εμείς οι Έλληνες» υποδηλώνει κάτι που δεν έχουν κάποιοι άλλοι και αυτό είναι λάθος για να ξεκινήσεις έναν σωστό συλλογισμό. 🙂

  9. Olympios said

    παγκοσμιοποίηση: Να είστε εναντίον, έστω και αν δεν καταλαβαίνετε τι σημαίνει. Είναι η λέξη-τσίχλα που αντικατέστησε τον ιμπεριαλισμό. (Και εκεί ήμασταν εναντίον, έστω κι αν συμπεριφερόμασταν ως ιμπεριαλιστές στη γειτονιά μας – Βαλκάνια.) Μην ακούτε τους αντιδραστικούς που ισχυρίζονται πως η παγκοσμιοποίηση είναι μία φυσική εξέλιξη που άρχισε πριν από αιώνες με τους εξερευνητές, τους θαλασσοπόρους και το διεθνές εμπόριο. Ότι δεν είναι ιδεολογία αλλά μία διαδικασία (κι άρα δεν έχει αξίες, ούτε θετικές ούτε αρνητικές). Ότι το αντίθετο της παγκοσμιοποίησης θα ήταν ο αποκλεισμός, ο εθνικισμός, ο ρατσισμός, ο κρατισμός και τελικά ο ολοκληρωτισμός. Και ότι το ζητούμενο δεν είναι η αποτροπή της παγκοσμιοποίησης (ανέφικτη) αλλά η εξισορρόπηση των ανισοτήτων μέσα στον ενιαίο κόσμο.

    Νίκος Δήμου, Ειρωνικό Νεοελληνικό Λεξικό (Αθήνα: Πατάκης).

  10. Ναι, είμαστε εμείς οι Έλληνες, αυτοί οι Γάλλοι και εκείνοι οι Βολιβιανοί, αλλά κανείς δεν είναι ανώτερος από τον άλλο, με περισσότερα δικαιώματα ή υποχρεώσεις. Διαφορετικά έθνη και κουλτούρες που μπορούν να συνυπάρξουν και να αλληλοδιδαχθούν.

  11. psarras said

    interesting

  12. sal.ló said

    Μου αρέσει ο τρόπος που θέτεις τα πράγματα. Αφαιρετικά και απλοϊκά τόσο που δεν μπορώ να σου απαντήσω. Μόνο που οι γλώσσες, οι παραδόσεις, το πνεύμα και οι θρησκείες δεν αντιμάχονται η μία την άλλη μπορούν και είναι προορισμένα να συμβιώνουν… Όσο για την παγκοσμιοποίηση όπως τη χρησιμοποιείς θα συμφωνήσω με τη ροδιά ως ένα σημείο. Διότι γίνεται με μία επίφαση συνεργατικότητας.

  13. Epicuros said

    Καλά όλα (ας πούμε) αλλά χώρα ομορφότερη από τη δική μας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Αντιρρήσεις δεν γίνονται δεκτές. ‘Οποιος έχει αντίρρηση είναι αναρχικός, βασιλοκομμουνιστής, αριστεροδεξιός και γενικώς κατακάθι της άτιμης της κενωνίας!

  14. COSTANTINA said

    Olympios, ναι ότι δεν καταλαβαίνουμε τί σημαίνει ή ότι πολυακούγεται αρνητικά στις ειδήσεις πρέπει να το θάβουμε. Πολύ ωραίο quote. Thanx 🙂

    doll, αυτή είναι η κεντρική ιδέα. 🙂

    psarras, ακόμα ψάχνομαι, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής.

    Sal.lo, φαντάσου δηλαδή να διαφωνούσες! 😉 Anyway, τα γράφω τόσο απλά γιατί δεν ξέρω να τα γράψω πιο δύσκολα,βασικά. Από ΄κει και πέρα αν καταφέρουν ποτέ το πνεύμα και οι θρησκείες να συμβιώσουν σφύρα μου, γιατί ακριβώς το αντίθετο έχω καταλάβει. Μακάρι να γινόταν έτσι. Αυτό το «επίφαση συνεργατικότητας» δεν το κατάλαβα. Αν εξηγήσεις, σου απαντώ. Σόρυ. 😦

    Επίκουρε, γιατί ένα τόσο δα οικοπεδάκι να είναι το πιο όμορφο και να μην είναι κάτι αχανείς οικοπεδάρες που συγκεντρώνουν στην έκτασή τους δέκα διαφορετικά τοπία, κλίματα και μορφολογίες; Καλά, δεν αντιλέγω αν είναι να μου τα χώσεις προκαταβολικώς. 😛

  15. alzap said

    Ολα τα αληθινά είναι απλά και απολύτως κατανοητά. Σωστά τα λές Κωνσταντινα, κάποτε το λέγανε διεθνισμό και εκατοντάδες χιλιάδες ανθρωποι άφησαν τη ζωή τους σε χώρες μακρινές. Αλληλέγγυοι στη ζωή και στο θάνατο με άλλους λαούς στο όνομα της υπεράσπισης πανανθρώπινων και διαχρονικών αξιών.
    Δυστυχώς ή ευτυχώς όμως είτε στο μικρό, είτε στο παγκόσμιο χωριό το δίλημμα παραμένει και είναι υπαρκτό:
    «Με ποιούς θα πας και ποιούς θα αφήσεις» Και για να αποφύγουμε τη γελοιότητα θα πρέπει οι επιλογές μας να έχουν μια συνάφεια.
    Να μην είμαστε ας πουμε διεθνιστές για τους Παλαιστίνιους στη Γάζα και ρατσιστές με τους Πακιστανούς στην Αθήνα…

  16. alombar42 said

    Ετσι όπως τα γράφεις, θα γίνω ένθερμος οπαδός της παγκοσμιοποίησης, της οποίας άλλωστε είμαι ήδη ένας κρίκος… κρατάω ευτυχώς θέση άμυνας 😉

    (ο sal.ló κάτι κρύβει)

  17. Anonymous said

    Είδες άμα σου βγαίνει ανάποδα;

    Κάπως έτσι αισθάνεται κι η Μπακογιάννη

  18. alombar42 said

    @thrass
    Πώς νομίζεις ότι όλα τα αμάξια στην Ελλάδα έγιναν καινούρια, όλοι απέκτησαν κινητά, πολλοί PC και internet κλπ? Επειδή έπεσε χρήμα από έξω. Τι θεωρείς, ότι αν ήταν να κρατήσουμε κλειστά τα σύνορα, θα μας τα χάριζαν?

    Συμφωνώ γενικά με το σκεπτικό σου, διατηρώ όμως και σοβαρές επιφυλάξεις. Αν είναι να πουλήσω την ψυχή μου, προτιμώ το πατίνι. Στο παγκόσμιο χωριό όμως, θα με αφήσουν να ζήσω με πατίνι;

  19. @thrass
    >Ο μόνος τρόπος να επιβιώσει ο
    >παραδοσιακός, ελληνικός τρόπος ζωής
    >είναι να εμφανιστεί πιο γοητευτικός από τον
    >»ξενόφερτο».

    Προσωπικά τον ελληνικό τρόπο ζωής δε τον ξεχωρίζω απο τις δυτικοχριστιανικές αξίες, τις «ξενόφερτες» όπως λες. Η ανησυχία μου είναι για άλλες κουλτούρες μη δυτικές οι οποίες αναπόφευκτα θα απορροφηθούν και χαθούν.

  20. Thrass said

    Κανένας μεγάλος ποτέ δεν πήρε απόφαση για αλλαγές σκεπτόμενος το κοινό καλό. Μόνο συμφέρον του.

    Ασφαλώς, αυτό όμως δε σημαίνει ότι το συμφέρον του είναι ξένο από το δικό σου, έτσι δεν είναι; Τα κίνητρα είναι μονάχα σημαντικά όταν δε φαίνονται οι συνέπειες. Στην παγκοσμιοποίηση οι συνέπειες είναι μάλλον προφανείς.

    Και προσωπικά σέβομαι τις διάφορες κουλτούρες με τα ήθη και έθιμά τους και θα ήθελα να διατηρηθούν. Γιατί στο τέλος όταν θα έχεις μια μάζα με ίδια σκέψη τι ανταλλαγή ιδεών να υπάρχει?

    Όντως μερικές -αρκετές- κουλτούρες θα τις πάρει και θα τις σηκώσει. Κατά τη γνώμη μου, όμως, η παγκοσμιοποίηση θα είναι μόνο η αφορμή. Η βαθύτερη αιτία θα είναι ότι αυτές οι κουλτούρες έχουν σταματήσει να παράγουν… κουλτούρα. («Ανανεώνεσαι ή πεθαίνεις», έλεγε εκείνος ο τυπάκος, ο Μουσολίνι.)

    Απότι βλέπω όμως προς το παρών τουλάχιστον η παγκοσμιοποίηση έχει αρχίσει να είναι συνονόματη με την τάση επικράτησης των δυτικοχριστιανοεβραικών αξιών, που μάλλον πάνε μαζί με τις πολυεθνικές.

    Ας ξεκαθαρίσω κάτι εδώ, δεν είναι ο άνθρωπος που έχει την κουλτούρα, η κουλτούρα είναι που έχει τον άνθρωπο.
    Εξηγούμαι: Στατιστικά, ένα μεγάλο κομμάτι της κουλτούρας του κάθε ατόμου οφείλεται στον τόπο που μεγάλωσε ή στην καταγωγή του, δηλαδή πράγματα τελείως τυχαία. Ο παππάς σε πιάνει και σε κάνει ορθόδοξο, ο δάσκαλος σου μαθαίνει ελληνικά, ο Χορν τον έρωτα και ο Αλεξανδράκης πώς να φέρεσαι στις γυναίκες. Παραδίπλα, παρόμοια πράγματα τους τα μαθαίνουν άλλοι. Τα πιο επιτυχημένα θα επιβιώσουν, τα άλλα όχι. Ο μόνος τρόπος να επιβιώσει ο παραδοσιακός, ελληνικός τρόπος ζωής είναι να εμφανιστεί πιο γοητευτικός από τον «ξενόφερτο». Αυτός είναι ο φυσιολογικός τρόπος να επιβιώσει κι όχι να ορθώνουμε τα τείχη όπως στη Σοβιετική Ένωση, για να μη δουν οι υπηκόοι ότι ο ξένος προλετάριος οδηγεί BMW 1.6.

    Αντί να δουλεύουμε λιγότερο, με τόσα ηλεκτρομηχανικά μέσα που εχουν εφευρεθεί, τόσο πιο πολύ ξεσκιζόμαστε για να ‘αντιπαρατεθούμε'(??) στα φτηνά εργατικά χέρια των «υπό ανάπτυξη» χωρών.. ΓΙΑ ΝΑ τα κονομάνε όσοι τα κονόμαγαν ως τώρα μυριάδες φορές περισσότερο.

    Και τώρα μπορείς να δουλεύεις λιγότερο, όπως και πριν να μπούμε στην ΕΕ. Απλώς αντί να έχεις το ωραίο σου αυτοκινητάκι, θα έχεις εκείνο το πατίνι που είχαμε όλοι μας, πριν μπούμε στην ΕΕ. Κι αντί για email, σήματα καπνού. Δεν αυξήθηκαν οι υποχρεώσεις, οι ανάγκες αυξήθηκαν. Πώς νομίζεις ότι όλα τα αμάξια στην Ελλάδα έγιναν καινούρια, όλοι απέκτησαν κινητά, πολλοί PC και internet κλπ? Επειδή έπεσε χρήμα από έξω. Τι θεωρείς, ότι αν ήταν να κρατήσουμε κλειστά τα σύνορα, θα μας τα χάριζαν?

  21. DCD said

    Πολυ καλη σαν εννοια η παγκοσμιοποιηση! Πολυ θα ηθελα να υπαρχει μια παγκοσμιοποιηση οπως την εχω στο μυαλο μου. Οπως θα επρεπε να ειναι. Απλα νομιζω οτι καπου εδω μπερδευεται με μια αλλη εννοια. Την Πανπλουσιοδυτικοποιηση, η οποια καθολου δε με εκφραζει. Η παγκοσμιοποιηση πιστευω ειναι μια αφηρημενη και -ισως- ουτοπικη εννοια. Μου θυμιζει το Χριστο μερικες φορες. Ποτε δεν υπηρξε, ισως να εκανε καλο αν ερχοταν, κι ομως χρησιμοποιουν το ονομα του για του κοσμου τα κακα…

  22. Κωσταντίνα ωραία τα λες και συμφωνώ περί ανοιχτών συνόρων, δουλειών, ανταλλαγή ιδεών, να βλέπουμε τα προβλήματα του άλλου σαν δικά μας (γιατί είναι δικά μας) κλπ. Συμφωνώ τόσο που για μένα όλα αυτά είναι αυτονόητο ότι έτσι θα έπρεπε να είναι ο κόσμος.

    Αλλά δυστυχώς στην πράξη βλέπω πολυεθνικές, μωλς, και ομοιογενοποίηση. Και προσωπικά σέβομαι τις διάφορες κουλτούρες με τα ήθη και έθιμά τους και θα ήθελα να διατηρηθούν. Γιατί στο τέλος όταν θα έχεις μια μάζα με ίδια σκέψη τι ανταλλαγή ιδεών να υπάρχει?
    Απότι βλέπω όμως προς το παρών τουλάχιστον η παγκοσμιοποίηση έχει αρχίσει να είναι συνονόματη με την τάση επικράτησης των δυτικοχριστιανοεβραικών αξιών, που μάλλον πάνε μαζί με τις πολυεθνικές.
    Και να σου πω δεν έχω και πολύ εμπιστοσύνη ότι τα πράγματα μπορεί να γίνουν όπως τα περιγράφεις. Φοβάμαι όμως να το πω και ουτοπία γιατί κάπου μέσα μου υπάρχει τουλάχιστον η ελπίδα.

  23. Tolisbak said

    Η παγκοσμιοποίηση είναι μια ωραία λεξούλα που ωφελεί κυρίως τις εταιρείες.

    Κανένας μεγάλος ποτέ δεν πήρε απόφαση για αλλαγές σκεπτόμενος το κοινό καλό. Μόνο συμφέρον του.

    Όσο για το ‘ελεύθερο εμπόριο’ (γι’αυτό τρώμε στη μάπα τη παγκοσμιοποίηση), τα κράτη που το στηρίζουν εξακολουθούν να εφαρμόζουν τον προστατευτισμό για δικά τους προϊόντα (κυρίως τα αγροτικά), ενώ οι οικονομίες τους αναπτύχθηκαν υπό καθεστώς προστατευτισμού.

  24. COSTANTINA said

    Ρε παιδιά, σας ευχαριστώ όλους, καταλαβαίνετε ότι δεν μπορώ να σας απαντήσω σε έναν-έναν αλλά η συζήτηση αυτή ήταν φοβερή. Ίσως το είδα λιγάκι πιο ρομαντικά απ΄ότι θα ΄πρεπε και ποτέ δεν είπα ότι είναι τελείως καλό απλά απ΄ότι λέτε και οι περισσότεροι, η δαιμονοποίηση σίγουρα δεν είναι η λύση. Λίγη παραπάνω προσοχή ίσως.

    Σας ευχαριστώ θερμά. 🙂

  25. Τους τελευταίους 3 μήνες βρίσκομαι στη Δανία για δουλειά και σπουδές. Αποφάσισα λοιπόν να μάθω τη γλώσσα (έτσι κι αλλοιώς πληρώνει η εταιρεία οπότε..). Στην τάξη των Δανικών που πηγαίνω υπάρχουν οι εξής εθνικότητες: Ρουμάνοι, Κινέζοι (πολλοί), Μεξικάνοι, Περουβιανοί, Ουκρανοί, Ρώσοι, Γουατεμαλ.. (πως το λένε αυτό?) ένας Ισραηλινός και μια κοπέλα από Ερυθραία (δύσκολο κι αυτό αλλά το άφησα τελευταίο για να κάνω τρίπλα). Σε πληροφορώ οτι νιώθω πραγματικά υπέροχα, είναι μια απίστευτη εμπειρία για μένα. Ειδικά ο Ισραηλινός είναι τεράστια ιστορία, μπαμπάς από Ισραήλ και μαμά από Αυστραλία, άσε που μένανε και σε κιμπούτζ.. (Lemon θα σου πω ιστορίες). Είμαστε εντελώς ηλίθιοι να νομίζουμε ότι μπορεί να απειλούμαστε από την «παγκοσμιοποίηση» (όχι όμως όπως την εννοούν οι μεγάλες δυνάμεις). Εγώ προσωπικά θέλω να νιώθω οτι όλοι οι πολιτισμοί και οι παραδόσεις ανήκουν και σε μένα.

  26. alximist said

    Πες τα κορίτσι μου!
    δεν δίαβασα τα άλλα σχόλια, αλλά μιας και είμαι έξω από τα όρια του χωρίου, με εκφράζεις απόλυτα. Οκ, τίποτα δεν είναι 100% καλό, όπως κάθε αλλαγή, όμως στην αλλαγή οι άνθρωποι προσαρμόζεται, ή χάνονται όπως οι δεινόσαυροι…

  27. sal.ló said

    Δεν είπα ότι συμφωνώ είπα ότι μου αρέσει ο τρόπος που θέτεις τα πράγματα γιατί πέρα από οικονομικές και κοινωνοιολογικές θεωρίες αυτά είναι ορισμένα από τα διλήμματα που μας προβληματίζουν και εμάς τους εκτός.

    «Επίφαση συνεργατικότητας» είναι με λίγα λόγια η συνεργασία που έχει η πόρνη με τον προστάτη της.

  28. Angelos said

    Κωνσταντινα

    Υποκλίνομαι. Απο τα πιο καλά σου άρθρα (IMHO)

    Angelos.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: