X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Φεβρουαρίου 4, 2006

Μια λέξη η οποία με κυνηγάει χρόνια (με απόδοση σε ελεύθερη μετάφραση : μαλακισμένη, ηλίθια, βλήτο, κ.τ.λ). Μια λέξη, βασικό γνώρισμα των ανθρώπων που διάλεγα να είναι δίπλα μου, μια λέξη που μου έχει σταθεί εμπόδιο σε πολλά πράγματα και με έχει βάλει σε χίλιους δυό μπελάδες. Αλλά δεν είναι ένα κομματάκι του χαρακτήρα σου που το παίρνεις, το πετάς και τέλειωσε. Δεν είναι καθόλου έτσι. Απλά το έχεις, και το κρύβεις όσο μπορείς γιατί δεν θεωρείται ιδιαίτερο προσόν στις μέρες μας.

Ακούω γύρω μου πολλούς ανθρώπους να λένε «ξέρεις εγώ πού θα ΄μουνα τώρα;», «ξέρεις τί τύχες πέταξα», «ξέρεις πόσα λεφτά θα είχα;». Ένα σωρό υποθετικά πράγματα που δεν είμαι σίγουρη αν ισχύουν όπως τα ακούω. Μου θυμίζει κάποιες κακάσχημες πελάτισσες στα ινστιντούτα που μου εκθείαζαν τους εαυτούς τους στο παρελθόν «ξέρεις τί κουκλάρα ήμουν εγώ;», «ξέρεις πόσο αδύνατη ήμουν εγώ;» και όταν σου έδειχναν φωτογραφία έβλεπες τα ίδια σκατά και χειρότερα αλλά δεν σε έπαιρνε να μιλήσεις.

Θα μπορούσα να σας φτιάξω χιλιάδες τέτοιες προτάσεις για τον εαυτό μου, του στυλ «ξέρεις...», αλλά είναι απίστευτα άκυρο. Ήταν επιλογές μου και δεν αλλάζουν. Άλλωστε δεν θα τις άλλαζα ακόμη και τώρα. Δεν έχει να κάνει με την ηλικία μου το ότι δεν θα ενέδιδα π.χ., ποτέ σε κάτι που δεν γούσταρα μόνο και μόνο για λεφτά. Ότι κι αν είναι αυτό το «κάτι» για το δικό μου χαζό μυαλό είναι πουτανιά. Και είναι βλακεία τώρα να το μεταφράσω «ξέρεις εγώ τί τύχες πέταξα», γιατί εκτός από δυστυχισμένα λεφτά δεν πέταξα καμμία τύχη. Μια χαρά ευτυχισμένη είμαι.

Μου την σπάει τρομερά όταν ακούω από διάφορους αυτές τις σιχαμένες ατάκες. Και μάλιστα, καθημερινά. Ένας πραγματικά περήφανος και αξιοπρεπής άνθρωπος δεν επεξηγεί, δεν μετανοιώνει, μονάχα ζει τις επιλογές του. Ακόμη κι αν αυτές είναι δύσκολες. Σε όλες αυτές που μου πετάνε τέτοιες ατάκες, δεν έχω πλέον υπομονή. Ξέρετε κυρίες μου, μπορείτε να διορθώσετε ακόμη και τώρα την ζωή σας αν δεν είστε ευχαριστημένες. Πάντα υπάρχει ζήτηση για πρόθυμες πουτάνες.

17 Σχόλια to “ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ”

  1. όπου ακούς πολλά «ξέρεις, εγώ…» κράτα και μικρό καλάθι 🙂

  2. συμφωνώ απόλυτα. αν έκανες κάποιες επιλογές επειδή σκεφτόσουν άλλους και τι θα πουν, τότε απλά βρίσκες άλλοθι την «αξιοπρέπειά» σου.

    αν είναι όντως επιλογές, ζεις με αυτές ό,τι κ αν γίνει. αλλά πρέπει να είσαι συνειδητοποιημένος για να τις αντέχεις..

  3. Anonymous said

    ZAΡΝΤΟΖ ΛΕΕΙ:
    συμφωνω,,
    πρέπει να είσαι συνειδητοποιημένος για να τις αντέχεις..
    αλλα και μ—–σ οσο δεν παιρνει
    για να αντεξεις κ την υπολοιποι
    βλακεια του κοσμου γυρω σου που ξεχναει την αξιοπρεπεια του καθενος
    μας στη γενικοτερη βλακεια του.
    ————Ζ

  4. thodoras said

    Μα ρεσε το άρθρο πολύ γιατί είμαστε κύριοι των επιλογών μας και δεν πρέπει να σκεφτόμαστε τι θα γινόταν αν επιλέγαμε μία άλλη πορεία ακόμα και αν η δική μας βγήκε λάθος , αυτοκριτική ας γίνετε αλλά να μην στεναχωριόμαστε μάλιστα με σιγουριά ότι αν επιλέγαμε την άλλη επιλογή θα ήμασταν τέλεια .

  5. Mr zardoz

    δεν την αντέχεις, τουλάχισοτν μέχρι τη δική μου ηλικία, εισαι πολύ επιρρεπής σε νεύρα και εξοργιζεσαι με αυτά που βλέπεις. μετά κάπως ωριμάζεις ελπίζω …

  6. drugstv said

    This post has been removed by the author.

  7. drugstv said

    Ξερεις που θα ημουν εγω τωρα εαν…Πες οτι ησουν ρε μεγαλε!Τι θα καταλαβαινες?

  8. alombar42 said

    Εντάξει, αλλά δίνοντας δωρεάν το πρόγραμμα στο προηγούμενο ποστ, ξέρεις βέβαια οτι κλώτσησες την τύχη σου ε;

    Χαίρε κεχαριτωμένη, ο θείος μετα σου (και με τα μπαλκλαβαδάκια).

  9. COSTANTINA said

    Μηλοφάγε σωστός! 🙂

    Marilina, ένα point που ήθελα να σημειώσω αλλά το ξέχασα. Τα γαμημένα τα «μάτια του κόσμου». Έχει μεγάλη σχέση όλο το κείμενο με την εικόνα που θέλουμε να «περάσουμε». Να ΄σαι καλά. 🙂

    Ζάρντοζ, χρειάζεσαι επειγόντως ένα μπλογκ φίλε μου. Θα κάψεις καρδιές. 🙂

    Θόδωρα, ναι. Άλλο αυτοκριτική και άλλο χαζές εικασίες για συνειδητές επιλογές (αν όντως ήταν συνειδητές).

    Flubber, γι΄αυτό ακριβώς τον λόγο με ενοχλούν. Άσχετα από τρικλοποδιές, αυτό ακριβώς ήθελα για την ζωή μου. Ακόμη κι αν ακόμη δεν έχω καταφέρει πολλά πράγματα, τουλάχιστον βαδίζω όπως θέλω εγώ. Σ΄ευχαριστώ.

    drugs, ναι ρε συ. Αυτό λέω και εγώ. Τί να το κάνεις αν πουληθείς, θα έχεις χάσει και τον εαυτό σου στην πορεία.

    Alombar, είμαι σε διαπραγματεύσεις με την microsoft. Ο bill είναι κατενθουσιασμένος και μου στέλνει επιταγή 3 δισ. Όσοι χρησιμοποίησαν τον κώδικα, χρεώθηκαν αυτόματα. 🙂

  10. Anonymous said

    Τι ασχημη λέξη και αυτη .. και απο πότε ακριβώς η ΑΞΙΑ έχει σχέση με το ΠΡΕΠΕΙ.

  11. COSTANTINA said

    Έχεις δίκιο. Είναι πολύ άσχημη λέξη. Δεν είχα σκεφτεί ποτέ την ετυμολογία της. 🙂

  12. rodia said

    ..καλύτερα μια πρόθυμη πουτάνα από μια αξιοπρεπή πόρνη.. ή το ανάποδο..;

    Νομίζω ότι κάτι.. κάπου.. έχεις μπερδέψει σήμερα..

    Μήπως να το γυρίσουμε στο εθνοσοσιαλιστικό; χεχε
    (αχ, αυτές οι εικόνες)

    🙂

  13. guru said

    Somewhere ages and ages hence:
    Two roads diverged in a wood, and I—
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

    Robert Frost

  14. COSTANTINA said

    Ροδιά, με χίλια μια πουτάνα που το γουστάρει. Γενικά, με χίλια ότι γουστάρουμε (ότι κι αν είναι αυτό). Δεν τίθεται θέμα «ηθικής» καθόλου.Θέμα επιλογών τίθεται. 🙂

    Guru, αρχίζεις και μου αλλάζεις γνώμη για τους guru. 🙂

  15. Από τη παρασκευή έχω πήξει στην δουλειά, σήμερα λόγω καιρού-χιονίζει- ήταν πολύ χαλαρά..
    Άκουσα για πουτάνες και μπήκα..
    Αγαπητή Κωνσταντίνα ένα έχω να δηλώσω..
    Πουτάνες έχουμε πολλές λεφτά δεν έχουμε..
    Κατά τα αλλά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα..
    Δεν πειράζει να είναι κάποια/οιος πουτάνα απλώς δεν χρειάζεται να είναι και περήφανη/ος γι αυτό…
    Με πιάνεις?

  16. Κωσταντίνα, συμφωνώ μαζί σου.
    Κάποιος που «κλαίει» για τη ζωή που «έχασε» είναι αυτός που δεν σκέφτηκε «τι ήθελε» εξ’ αρχής.
    Μπορεί να μην είναι όλα στρωμένα στο μυαλό σου, μια βασική οδηγία όμως την έχεις σχεδιάσει/ονειρευτεί. Πιθανόν η ζωή να σε εμποδίζει αναπάντεχα με διάφορες τρικλοποδιές (υγεία, ανεργία, σχέσεις) αλλά πάντα κυρίαρχος της ζωής σου πρέπει να είσαι εσύ και οι επιλογές σου. Απαιτείται προσαρμοργή και αντοχή στις όποιες σφαλιάρες μας δώσει η ζωή. Συνεχίζουμε τη ρότα που έχουμε χαράξει ΕΜΕΙΣ για τον εαυτό μας.
    Τα «κλαψουρίσματα» -που τόσο γλαφυρά περιέγραψες στο άρθρο σου- δεν είναι παρά μόνο χαϊδέματα στα ίδια μας τ’ αυτιά.

  17. annoula said

    egw tha milhsw gia mia allh axioprepeia…
    EXtes eixame paei 4 gomenakia na fame se ena estiatorio-taverna! Ekei loipon pou kathomaste erxetai enas servitoros kai mas leei na shkwthoume na fugoume apo auto to trapezi kai na katsoume kapou allou! DEn htan auto pou mas eipe alla to pws to eipe… to ufos tou htan les kai tou exoume vrisei th mana, tou exoume faei to gomeno, tou exoume rixei apo 2 bounidia h kathemia! Shmera pali thn wra pou erxomouna sth douleia kai phgaina na parkarw enas allos apo pisw mou arxise na mou fwnazei xwris logo kai aitia… ekeinh thn wra eyxomouna na eixa kanei ekeina ta mathimata tae bo pou kanoyn kapoies psixes gia na katebaina apo to autokinhto kai na tou erixna 2-3. Ekeinh thn wra omws ekana moko! Aytes tis 2 meres loipon eniwsa thn axioprepeia mou ws gunaika sto -100! Kai erwtw… ti soi antres einai autoi mou milane etsi se mia gunaika… den exoun pia kanena sebasmo se emas… de ftanei pou den einai pia kunhgoi, den exoun dhl. pia ta arxeidia gia na einai mas milane kai sa gaidouria (sygnwmh pros ola ta gaidourakia tou kosmou… ekfrash einai).
    Kalhmera Kwnstantina mou!

Σχολιάστε

 
