X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ODDISNEY

Posted by Constantina Delimitrou στο Δεκέμβριος 19, 2005

Ένας θείος μου όταν ήμουν πολύ μικρή, έκανε ένα σπουδαίο επάγγελμα. Είχε ένα τρίκυκλο και πουλούσε Μίκι Μάους και κόμικ στις γειτονιές. Είχε ένα μεγάφωνο και φώναζε κάθε πρωί «Μικι Μάους, Σπάιντερμαν, Τιραμόλας, Ντόναααααλντ». Σ΄αυτό το σπουδαίο μαγαζί, μπορούσες να κάνεις παζάρια ή ακόμη και να ανταλλάξεις παλιά κόμικ με καινούργια. Μάλλον, όχι και τόσο καινούργια, αλλά τέλος πάντων με κόμικ που δεν είχες ξαναδιαβάσει.

Ήμουν πάντα σε πλεονεκτικότερη θέση από τους υπόλοιπους πελάτες, καθ΄ότι θείος μου. Περίμενα να σχολάσει και πήγαινα στο τρίκυκλο, ανέβαινα στην καρότσα και χωμένη στα εκατοντάδες κόμικ κάτω απ΄τον μουσαμά, διάβαζα με τις ώρες κρυφά. Αυτό το «κρυφά» με έκανε να διαβάζω όλο και περισσότερο, σε σημείο να θυμάμαι λεπτομέρειες απίστευτες. Με έπαιρναν συνήθως χαμπάρι απ΄τα γέλια που ακούγονταν κάτω από τον μουσαμά. Όμως το «κρυφά» δεν ήταν από τον θείο μου. Εκείνος ποτέ δεν μου χαλούσε χατήρι. Το «κρυφά» ήταν από την γιαγιά μου. Της είχαν απαγορέψει ρητά οι γονείς μου απ΄την Γερμανία να διαβάζω Μίκι Μάους. Θεωρούσαν ότι οι αξίες που περνούσαν αυτά τα κόμικ ήταν απαράδεκτες. Η τεμπελιά του Ντόναλντ και η φιλαργυρία του Σκρουτζ, απογορευόταν να είναι μόνο αστεία. Απαραίτητα για τους γονείς μου, θα μου δίδασκαν πράγματα που δεν έπρεπε. Γι΄αυτό και τα διάβαζα όλα μανιωδώς.

Οι πελάτες του θείου μου δεν ήταν μόνο πιτσιρίκια. Ή μάλλον, σπάνια ήταν πιτσιρίκια. Ήταν ως επί το πλείστον μεγάλοι. Και ήταν τελείως αστείο το θέαμα να μαλλώνουν δυό ενήλικες γιατί ήθελαν το ίδιο κόμικ. Ο κόσμος του Ντίσνευ δεν υπήρχε τότε στις τηλεοράσεις. Ήταν τυπωμένος σε πολύ κακής ποιότητας χαρτί, σωριασμένος σε μια καρότσα που τριγυρνούσε στην γειτονιά μου. Τώρα ο κόσμος αυτός έχει κυριαρχήσει παντού. Ταινίες, ειδικά καταστήματα, ολόκληρες πολιτείες με τις ιστορίες του. Πάντα όταν άκουγα την λέξη Ντίσνευ, μια γλυκιά ζέστη με πλημμύριζε. Όχι πια.

Τα πράγματα πλέον έχουν αλλάξει δραματικά. Το παιδί πλέον η Ντίσνευ, το αντιμετωπίζει τελείως διαφορετικά. Προσπαθεί ξαφνικά, να το εντάξει απότομα στον κόσμο των μεγάλων με φοβερά άκομψο τρόπο. Σε λίγο καιρό θα λανσαριστεί το πρώτο παιδικό κινητό τηλέφωνο Ντίσνευ. Το παιδί είναι ένα καταναλωτικό κοινό, που δεν έχει τίποτε να ζηλέψει η αγοραστική αξία του από τον κόσμο των μεγάλων. Καιρός να το κάνει λοιπόν αγνοώντας ηλικίες, ψυχισμούς και κινδύνους. Ας επιβάλλει στους γονείς να εντάξουν τα παιδιά τους, γρηγορότερα στον κόσμο μας.

Κύριοι της Ντίσνευ όμως, δεν το σκεφτήκατε καλά. Δεν μπορείς να δίνεις μισά πράγματα στα πιτσιρίκια. Είναι πολύ έξυπνα και απαιτητικά πια. Πάντα μαζί με αυτά και πάντα προσπαθώντας να τα βάλετε επιτυχώς στον ενήλικο κόσμο, θα πρέπει να φτιάξετε και ένα γρήγορο αυτοκίνητο «Γρανάζης ο πύραυλος» και να εκδίδετε πιστωτικές κάρτες «Ντόναλντ». Θα μπορούσατε να φτιάξετε ολόκληρη σειρά μακιγιάζ και περιποίησης παιδικών ρυτίδων «Χιονάτη», καθώς και μεγεθυντή πέους «Πινόκιο». Απαραίτητο συμπλήρωμα, εσώρουχα «Κλάραμπελ» και δονητές «Όλιβ» σετάκι με λιπαντικά «Όλιβ όιλ». Α, και μην ξεχάσετε να βγάλετε ξυστό «Γκαστόνε» και παιδικό πορνοsite «O Χιούι, o Λιούι και o Ντιούι, σε παρτούζα με τη Νταίζη».

22 Σχόλια to “ODDISNEY”

  1. Α, ρε Κωνσταντίνα, τα χρόνια της αθωότητας μου θύμισες… Το τι χαρτζιλίκι έχω φάει στον Τιραμόλα, το Σεραφίνο και τον Ντόναλντ δε λέγεται…

  2. Id said

    Το χειρότερο είναι πως όλα αυτά τα υποθετικά προϊόντα δεν θα τα αφύπνιζαν παραπάνω απ’ όσο ήδη είναι μικρομέγαλα… Η αθωότητα που ζήσαμε εμείς τούς είναι απαγορευμένη.

    Δεν ξέρω αν θέλω να δω τα σημερινά δεκάχρονα στα 25 τους.

  3. spyros said

    Μέγα καθήκι, ο Businey! Θυμάσαι και ένα κινούμενο σχέδιο με ένα λαγό με καρό αυτάκια που πέταγε; Κι εκείνο Τσεχικο ήταν!

  4. 😉
    ..και τον αιωνίως μαλάκα λύκο!

  5. Marina said

    Λάτρευα απο παιδί τα κόμικς και ακόμη έχω κόλλημα μαζί τους. Ο μπαμπάς μου ήταν ο πρώτος διδάξας που πέρα απο τα Μπλέκ, Ζορρό, Μάσκα, Μυστήριο είχε και συνδρομές σε ξένα όπως ο Σπάϊντερμαν και ο Θαντερ! Εγώ έπαιρνα μικυ μάους, μικρή Λουλού, Ντόναλντ, Μπαγκς ΜΠάνυ, τρυποκάρυδο…κλπ..

    Τώρα τα ανήψια μου παίζουν playstation και σφάζονται με τα νινζάκια.. έχει γεννηθεί ένας άλλος κόσμος..

  6. Νομίζω οι μπόλεκ και λόλεκ ήταν πολωνοί, όχι τσέχοι.

  7. Σέλω να βάλει τη Candy-candy πάλι.Αααχ Τέρυ (τι μου θύμισες..ααα και ο Sport Billy..)

  8. η απόλυτη βρεφοποίηση των ανηλίκων – ενηλίκων

  9. Costantina said

    This post has been removed by a blog administrator.

  10. COSTANTINA said

    Κλώνε, την επόμενη φορά θυμίσου ότι είμαι όλη μέρα μπροστά από μία οθόνη. Είναι παιχνιδάκι να σβήνω σχόλια μεγάλε. Να σου θυμίσω επίσης, στην επόμενη που θα γράψεις ότι δεν έχω αρχίδια.

  11. Costantina said

    This post has been removed by a blog administrator.

  12. COSTANTINA said

    Α, ναι. Από αυτά τα αρχίδια που εννοείς έχω πολλά κιλά. Καλά πας πάντως.

  13. marilina said

    ααχχ μην το γελάς….. απ τη στιγμή που έχουν βγει κούκλες με λεπτή μέση και κατι βυζάρες ΝΑ, κ δίνουν δώρο «τρέντυ μαγιώ τριγωνάκι» για τις καταναλώτριες, τι περιμένεις;

    παιδάκια. πόσο τα εκμεταλλεύονται γμτ.

  14. Avanti said

    Απ’ ότι καταλαβαίνω Κωνστανίνα, ο ίδιος κλώνος έγραψε τα σχόλια και στο δικό μου blog…
    Σωστά;

  15. COSTANTINA said

    Ωχ, ρε συ κάνε κλικ στο όνομα να δεις πού βγάζει!
    Ρε τον στόκο!
    Όχι και τίποτε δηλαδή, αλλά έχουμε και ένα όνομα στην πιάτσα!
    😦

  16. Avanti said

    Έκανα και μια βόλτα από το kaltsovrakos-room και τα κατάλαβα όλα…
    Πάω να τα σβύσω… Εύκολη δουλειά…
    🙂

  17. mn8 said

    Θα συμφωνησω με τον id Κωνσταντινα. Τα σημερινα πιτσιρικια εχουν στο μυαλο τους μεγαλυτερη ηλικια απο την βιολογικη τους, χωρις αυτο να σημαινει οτι ειναι ωριμα. Δεν φταιει η Ντισνευ για αυτο, φταινε οι γονεις που αγοραζουν δωρο κινητο στα 10χρονα παιδακια τους, φταινε τα ΜΜΕ με τις σκηνες βιας και σεξ που προβαλλουν, φταινε ενα καρο πραγματα… Κι εγω αν ημουν Ντισνευ, κινητο θα εβγαζα να πουλουσα για τα παιδια. Γιατι οχι; Αφου υπαρχουν γονεις [δυστυχως ΚΑΙ στην Ελλαδα – παντα θεωρουσα τους Αμερικανους πιο βλακες απο μας, αλλα σιγα σιγα τους φτανουμε] που θα πανε να το παρουν… Τι περιμενες; Να νοιαστει η Ντισνευ ή η οποιαδηποτε μεγαλη πολυεθνικη για τιν παιδικη αθωοτητα…;;;

    Ωρες ωρες νιωθω πολυ τυχερος που εμεινα παιδι για οσο γουσταρα…

  18. COSTANTINA said

    penguin, ναι βρε και ο Σεραφίνο! Την μεγαλύτερη πλάκα την είχα πάθει με τα καρτούν στην τηλεόραση. Μέχρι τα είκοσι, τα παρακολουθούσα μανιωδώς. 🙂

    id & mn8, έχετε δίκιο. Απλά την disney την έβλεπα πάντα ρομαντικά. Δεν την είχα εξισώσει με τις άλλες, πιστεύοντας ότι είναι κάτι διαφορετικό, κάτι πραγματικά παιδικό. Γι΄αυτό τα πήρα. Πάντως πιστεύω ότι οι γονείς δεν μπορούν να κάνουν πια και πολλά πράγματα για να προστατεύσουν τα πιτσιρίκια. Δυστυχώς.

    Καλημέρες.

  19. spyros said

    Δυστυχώς, σαν γονιός δεν μπορείς να αντισταθείς εύκολα στο πιτσιρίκι σου που κλαίει και φωνάζει «θέλω». Δύσκολα, επίσης, θα βρεις και επιχείρημα που θα αντικρούσει το «μα το έχει και η Κατερινούλα!»…
    Είτε πρόκειται για Disney, είτε για Winnie the Pooh.
    Πάντως είχε κυκλοφορήσει παλιότερα από τις εκδόσεις Υψιλον ένα βιβλιαράκι που λεγόταν «Ντόναλντ, ο Απατεώνας» που ανέλυε πως η Disney, με τα πρότυπα που προβάλλει (Τσιγγούνης ζάμπλουτος θείος, φτωχός ανηψιός) εισάγει -άκομψα- τα πιτσιρίκια στους βασικούς νόμους του καπιταλισμου.
    Και κάτι τελευταίο, η Olive του Ποπάυ δεν είναι Disney :-))
    Καλημέρες!

  20. gelial said

    Μου θύμισες ότι είχα μια τεράστια συλλογή με Μίκι Μάους και συναφή κόμικ, την οποία σε κάποια φάση πήγα στο χωριό. Δυό καλοκαίρια μετά την αναζήτησα και η γιαγιά μού είπε ότι έβαλε νερά η οροφή και μούχλιασαν από την υγρασία και τα πέταξε.
    Επίσης, τα ανηψάκια μου σπανίως διαβάζουν, οτιδήποτε. Τηλεόραση και Playstation, αντε καμιά μπαλίτσα.

  21. Γιατί είναι ο Σεραφίνο;)

    Ο Ντίσνευ έτσι και αλλιώς καθίκι καταδότης ανθρώπων ήταν! Αλλά με μεγάλο ταλέντο (που λέει και ο Μac σήμερις)

    Ζήτω ο Μπολεκ και Λόλεκ και τα Ανατολικά κινούμενα σχέδια!

    :PPppP

  22. vasvoe said

    Θυμάσαι και ένα κινούμενο σχέδιο με ένα λαγό με καρό αυτάκια που πέταγε; Κι εκείνο Τσεχικο ήταν!

    αχ ναι, ήταν υπέροχο το λαγουδάκι!!

    και ο αστυνόμος σαίνης, και ο φρου φρου, και η κάντυ-κάντυ!!

    μέχρι και τα μικρά μου πόνυ έβλεπα…

    αααχχχ μακάρι να είχανε και σήμερα τέτοιες ωραίες παιδικές σειρές

Σχολιάστε

 
