X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ

Posted by Constantina Delimitrou στο Νοέμβριος 30, 2005

Όταν τα βρόντηξα απ΄την δουλειά μου και είπα να αλλάξω επάγγελμα, βούτηξα ένα πρωί μια εφημερίδα και αποφασισμένη να κάνω τα πάντα, άρχιζα να παίρνω τηλέφωνα. Πωλήτρια, τηλεφωνήτρια, γραμματέας, ότι καθόταν. Ξεσκόνιζα κάθε μέρα όλες τις αγγελίες και έστελνα παντού βιογραφικά. Δεν είχα τίποτε ιδιαίτερες γνώσεις, αλλά βλέποντάς το σφαιρικά, όλα μια πώληση ήταν. Του εαυτού μου. Και ψιλοδικαιώθηκα. Μια γνωστή σε ένα δημαρχείο, είδε το βιογραφικό (μαγειρεμένο με μπόλικη σάλτσα) και με έστειλε γραμματέα σε μια εταιρεία-τηλεοπτικό σταθμό.

Εκτός απ΄το ταγιεράκι και τα βασικά, ήμουν τελείως στούρνος, αλλά δεν θα το ΄βαζα κάτω. Ότι μου ζητούσαν, έλεγα ναι και κάθε βράδι καθόμουν και διάβαζα κάτι τεράστια βιβλία για το Office. Η αγάμητη ιδιαιτέρα του Γενικού, ήταν το πιο στριφνό άτομο που έχω δει ποτέ στην ζωή μου και πήρε πρέφα νωρίς, ότι ήμουν άσχετη με αυτό το αντικείμενο. Γι΄αυτό το γαμημένο, το merge cells και το border, το τί μου είχε σούρει, δεν λέγεται. Και ήταν από τις γκόμενες που δεν γουστάρουν να στα χώσουν κατ΄ιδίαν, αλλά ήθελε και ακροατήριο. Περίμενε λοιπόν, να εμφανιστεί ο γενικός και όλοι οι διευθυντάδες, για να αρχίσει το κήρυγμα.

-Απορώ κυρία μου, ποιός βλάκας σας έδωσε αυτή τη θέση (ο γενικός ήταν, αλλά κι αυτός ο μαλάκας, άκουγε ότι τον συνέφερε). Αν δεν έχετε μάθει να κάνετε merge (με προφορά), στα cells (πάλι με προφορά) μέχρι αύριο, θα σας στείλω στο τηλεφωνικό κέντρο. Είστε απαράδεκτη!

Λες και ήταν δύσκολο να μου δείξει ένα κλικ, η σκρόφα. Ουφ, έσκυβα το κεφάλι, ζητούσα συγνώμη και το βράδι πάλι ξενύχτι, μέχρι η σιχαμένη να μου ζητήσει την επόμενη, κάτι καινούργιο. Θα μπορούσα να παραιτηθώ αμέσως, αλλά είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου, ότι θα την καταφέρω την καινούργια δουλειά. Έπειτα, η σκρόφα είχε δίκιο. Ήμουν άσχετη. Το υπόλοιπο προσωπικό, είχε απορήσει με το μένος της. Θεωρούσαν ότι είχαμε προηγούμενα για να με κάνει κάθε μέρα, ως και τρεις φορές ρόμπα δημοσίως, αλλά θεωρούσα ότι κάποια στιγμή, θα της πέρναγε.

Μια μέρα, μετά από τρελλές υστερίες, επειδή χρησιμοποιούσα λάθος τον υπολογιστή (έκανα save στα κείμενα που μου υπαγόρευε με ctrl+s, αντί για file-save – ήταν η καλύτερη μαλακία που βρήκε εκείνη τη μέρα), κανόνισε την μεταφορά μου σε χαμηλότερη θέση, στην ρεσεψιόν. Ουσιαστικά, σ΄ένα γραφειάκι έξω απ΄το δικό της, οπότε πάλι φωνές και υστερίες.

Οι συνάδελφοι απορούσαν πώς κρατιόμουν. Γενικά, σχεδόν ποτέ δεν έχω καυγαδίσει ή υψώσει φωνή σε συνάδελφο (μαλακισμένη νοοτροπία, αλλά δεν μου βγαίνει ποτέ) και άσχετα απ΄τις αγαμίες της, ήθελα να αποδείξω στον εαυτό μου ότι θα τα καταφέρω και αργά ή γρήγορα, θα σταματούσε να ασχολείται μαζί μου. Βλέποντας εκείνη, ότι μπορεί να σούρει ότι γουστάρει (και ότι ήμουν ικανή να σκάσω γάιδαρο απ΄τη φτέρνα, με τα συγνώμη μου), με φόρτωνε έξτρα δουλειά και υπερωρίες, μπας και κλατάρω.

Μια μέρα, με πλησίασε ο Αρχιλογιστής. Μάλλον με λυπήθηκε, επειδή δούλευα απ΄το πρωί ως το βράδι και ήμουν η μόνη που κάπνιζα κρυφά στην τουαλέττα. Θα είχε ακούσει ο άνθρωπος και τα κοσμητικά επίθετα...Με φόρτωσε ένα σωρό βιβλία Γενικής Λογιστικής και μου είπε πως αν τα μάθω γρήγορα, θα με πάρει στο λογιστήριο. Μου εξήγησε, ότι η Λογιστική δεν είναι καμμιά επιστήμη, μια χαζοτεχνική είναι, αρκεί να ξέρεις μαθηματικά. Μου εκμυστηρεύτηκε, ότι ήταν οικοδόμος και στα τριάντα του, αποφάσισε να γίνει λογιστής και τα κατάφερε μια χαρά.

Εγώ, πελάγωσα. Όχι, πάρτε έναν άσχετο και δώστε του αυτά τα τεράστια βιβλία. Κάθε βράδι για κάνα μήνα, μεταξύ τηγανίσματος και μπουγάδας, μάθαινα τί είναι το χαρτοφυλάκιο, οι εγγραφές λογιστικής και οι λογαριασμοί, με αυτά τα περίεργα τεράστια νούμερα 32.00.00.001.Και ήταν τόσοι πολλοί οι ρημάδες. Αλλά μου άρεσε τρελλά. Χωρίς να τα ΄χω μάθει καλά και έχοντας αγανακτήσει απ΄την παπάρω, πήγα και του είπα ότι τα ΄μαθα, μπας και γλιτώσω. Και ήρθε η πρώτη κεραμίδα. Με έκανε ταμία και μου παρέδωσε το χρηματοκιβώτιο και το χαρτοφυλάκιο με τις επιταγές. Τόσα λεφτά στην ζωή μου, δεν είχα ξαναμετρήσει (κάπου σαράντα εκατομμύρια μετρητά και πεντακόσια εκατομμύρια επιταγές).

Η παπάρω, μόλις άκουσε για την καινούργια μου θέση, αφήνιασε. Έκανε ολόκληρο καυγά στον Αρχιλογιστή και για πρώτη φορά, έλεγε τα καλύτερα λόγια για μένα. Ότι ήμουν το δεξί της χέρι, ότι δεν μπορεί να με αντικαταστήσει, ότι καμμιά δεν είναι τόσο επαγγελματίας και ένα σωρό άλλες πίπες, γιατί πού αλλού, θα έβρισκε άλλο κορόιδο να τα χώνει. Ο κυρ-Γιάννης δεν μάσησε. Της το ΄κοψε και με καθησύχασε ότι κανείς δεν θα μπορούσε να μου ξαναμιλήσει έτσι.

Η νέα μου δουλειά ήταν ότι καλύτερο έχει συμβεί στην ζωή μου. Η λογιστική ήταν φοβερά ενδιαφέρουσα και σύντομα τα έμαθα φαρσί. Ο κυρ-Γιάννης, μου εκμυστηρεύτηκε ότι δεν ήξερε αγγλικά, οπότε του μετέφραζα κρυφά, ότι ήθελε απ΄το αγγλικό πρόγραμμα λογιστικής και εκείνος με βοηθούσε στις δύσκολες ταμειακές εγγραφές. Η κάργια, ανά καιρούς ερχόταν στο καινούργιο μου γραφείο, να με χώσει για δακτυλογραφήσεις και ο κυρ Γιάννης την πέταγε έξω με τις κλωτσιές.

Μετά από καιρό, μου ανέθεσαν και την μισθοδοσία. Πλέον, ανήκα στην μικρή κάστα υπαλλήλων, που ήξερε ακριβώς πόσα έπαιρναν όλοι εκεί μέσα, και ειδικά η παπάρω. Την μέρα της πληρωμής, την κάλεσα στο γραφείο μου, για να την πληρώσω. Στο τηλέφωνο ήταν ιδιαίτερα διαχυτική «ναι αγάπη μου, τρέχω!». Όταν μπήκε στο γραφείο μες την χαρά, πλέον οι δυό μας, άρχισε τις γλύκες.

-Κωσταντινούλα μου, είδες που τα κατάφερες; Εγώ, το ΄ξερα απ΄την αρχή. Φαινόσουν μόνο, ότι ήθελες λίγο σπρώξιμο και τώρα κοίτα που έγινες και λογίστρια.

Την έγραψα στ΄αρχίδια μου, φύσηξα τον καπνό μου στην μάπα της και της έδωσα τον φάκελο. Το σύστημα ήταν, να τα μετρήσει για να σιγουρευτεί ότι δεν έχει γίνει λάθος. Στραβομουτσούνιασε με τον καπνό, αλλά άρχισε γρήγορα το μέτρημα του ιδιαίτερα μεγάλου ποσού. Ξαφνικά, πετάχτηκε πάνω και άρχισε τις φωνές.

-Μα, εδώ λείπουν πενήντα ευρώ. Αμάν βρε άχρηστη, πάλι λάθος έκανες. Φώναξέ μου τώρα τον κύριο Γιάννη, να δεις τί έχει να γίνει!

Είχα χεστεί επάνω μου. Είχα μετρήσει την μισθοδοσία τρεις φορές το προηγούμενο βράδι, δεν μπορεί να είχα κάνει λάθος. Και ειδικά στην σκρόφα. Ο κυρ Γιάννης μπήκε μέσα φουριόζος. Την άφησε να αδειάσει για άλλη μια φορά τον βόθρο της και έριξε μια ματιά στην λίστα μου. Τα λεφτά ήταν σωστότατα.

-Ξέρεις, η μισθοδοσία έρχεται κατευθείαν απ΄τον Γενικό. Μμμμ...αλλά είναι περίεργο γιατί κάποιοι άλλοι (μου ΄κλεισε ματάκι), πήραν και αύξηση. Λυπάμαι, αλλά θα πρέπει να μιλήσεις με κείνον. Πού ξέρεις, μπορεί το λαθάκι...να είναι ένα μικρό πρόστιμο...μάλλον για ψυχική οδύνη! Θα μπάφιασε ο άνθρωπος με τις φωνάρες σου, κάθε πρωί.

Έφυγε και δεν με ξαναενόχλησε. Έχω μετανοιώσει άσχημα, που δεν της είπα ποτέ τίποτε, αλλά μάθαινα καθημερινά από τρίτους, για τις προσωπικές δυστυχίες της, τις επεισοδειακά αποτυχημένες σχέσεις της και την λυπόμουν λιγάκι.

Τελικά, κάποιοι άνθρωποι, μοιάζουν με το πεπτικό μας σύστημα. Ότι και να φάνε, πάντα σκατά θα βγάζουν. Μόνο που για μερικούς, κρίνοντας απ΄τη μπόχα, ξέρεις καμμιά φορά, ότι έχουν μπερδέψει τα εισαχθέντα με τα εξαχθέντα. Ξέρεις σίγουρα για μερικούς, ότι μόνο σκατά πρέπει να τρώνε.

29 Σχόλια to “ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ”

  1. aeipote said

    Τούκα προ! Ακόμα ένα λαμπρό δείγμα γραφής. Μήπως να τα μάζευες όλα και να βρόνταγες την πόρτα ενός εκδότη ή έστω κάποιου περιδικού; Και σοβαρολογώ. Υγίαινε και γράφε. Μας κάνει [και εμάς] καλό.

  2. funEL said

    Μικρή μας τυρόπιτα -πριν φύγουμε για δουλειές στο υπερπέραν-

    Γιατί έχουμε την αίσθηση ότι τα’χουμε ζήσει όλα αυτά με παραλλαγές?
    είναι το ντεζα βου στο ματριξ
    είμασταν το πόμολο του λογιστηρίου (ex life)
    μήπως παντού γίνονται τα ίδια?

    ΓΥΡΙΣΜΑ

    όμως πέτυχες δεν πέτυχες?? εεεεε???
    το καλό τελικά νίκησε εεε?
    ποιό το ηθικό δίδαγμα εεεε?

    και ζήσαν αυτοί καλά και μείς καλύτερα

  3. Που πάτε αγαπητέ Funel;

    Στην Ανδρομέδα και τον αστερισμό της, να σας briefάρουν οι ΕΛ;)

  4. Id said

    Καλά, το έχεις αποδείξει ότι έχεις ισχυρότατα κότσια και ανεξάντλητο (οκ, σχεδόν) κουράγιο…

    Ένα βρισίδι ίσως σε ξεθύμαινε… αλλά η εκδίκηση ήταν ότι εσύ ανέβαινες, σε σεβόντουσαν οι συνάδελφοί σου, και η ίδια απλά έβγαζε χολή και θα έμενε πάντοτε η γραμματέας του Γενικού: χωρίς ουσιαστική εξουσία, απλά κάποια που ανέχονται λόγω της δανεικής.

    Ετερόφωτη. Χολιασμένη. Αξιολύπητη.

    Εσύ να στέκεσαι στο ύψος σου και αν αξίζουν να το βρουν, από κάπου θα το βρουν.

    (χμ.. κάπως ντετερμινιστικό αυτό, αλλά τέσπα)

  5. COSTANTINA said

    Αείποτε, για ακόμη μια φορά, ευχαριστώ. 🙂

    Funel ήσαστε το πόμολο; Το είχα φανταστεί…Αυτό βασικά που πέτυχα, είναι να απολυθώ μαζί με 250 άτομα γιατί η εταιρεία έκλεισε μετά από λίγο. Τσάμπα το διάβασμα – καλό ταξίδι! 🙂

    Id, δεν το ΄κανα ξέροντας την συνέχεια. Τις περισσότερες φορές δεν μου έχει βγει σε καλό, απλά αυτή ήταν απ΄τις λίγες φορές που χάρηκα με την μαλακία μου να μην μιλάω. Τί σημαίνει ντετερμινιστικό;

  6. Anna said

    Η λογιστικη εχασε ενα φωστηρα (δε ρωταω πως και γιατι) κι εμεις κερδισαμε μερικα απο τα καλυτερα κειμενα και σχολια καθε μερας 🙂

    Αν οντως συνεβησαν ολα αυτα πρεπει να σε συγχαρω για το κουραγιο σου και την επιμονη σου, εγω θα τα ειχα παρατησει πιστευω, ομως εσυ δικαιωθηκες και αστην την αγαμητη μες στα σκατα τωρα (αν και πολυ φοβαμαι πως καποιο καινουριο «θυμα» θα εχει βρει να τα ακουει)

  7. COSTANTINA said

    Anna, ο Καλτσόβρακος την πλήρωνε κάθε βράδι! Πάντως χωρίς πλάκα η λογιστική ήταν απ΄τις πιο ωραίες δουλειές που έχω κάνει ποτέ. Είχα στο τέλος της ημέρας και ένα καινούργιο πρόβλημα να λύσω (έλλειμα-πλεόνασμα ταμείου) και πάντα τους λογιστές, να γελάνε πάνω απ΄το κεφάλι μου. 🙂

  8. Lao said

    ντετερμινιστικό

    αιτιοκρατικό δλδ αίτιο προσδιορίζει επακριβώς το αιτιατό (πάντως εν γένει ο ντετερμινισμός απέθανε, προσωπική μα ουχί ταπεινή μου άποψις!)

  9. null said

    χμ δηλαδή υπάρχει ελπίδα για να περάσω κι εγώ κανένα μάθημα λογιστικής 🙂

    είμαι και λίγο ζαλισμένος – τα 50 ευρώ τι έγιναν;

  10. COSTANTINA said

    Lao, από δω και πέρα, θα είσαι το λεξικό μου. Αλήθεια, το lao τί σημαίνει (λαοπλάνος, μενέλαος…) 🙂

    null, την λογιστική την κατάλαβα, όταν μου την έκαναν σχήμα (το κουτάκι 30 π.χ., είναι το ταμείο κ.τ.λ.). Είχε πολύ γέλιο (για το υπόλοιπο τμήμα του λογιστηρίου), να τους ρωτάω συνέχεια, παιδιά αυτό το τιμολόγιο σε ποιό κουτάκι μπαίνει;
    Τα 50 ευρώ, ήταν λάθος του Γενικού (ή ο άνθρωπος δεν άντεξε το μπλα μπλα και της τά ΄δωσε)

  11. FUFUTOS said

    «Τελικά, κάποιοι άνθρωποι, μοιάζουν με το πεπτικό μας σύστημα. Ότι και να φάνε, πάντα σκατά θα βγάζουν.»
    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!!!

    Όσο για αυτούς που μπερδεύουν τα εισερχόμενα με τα εξερχόμενα να τους μάθεις να τα διαχειρίζονται με τη μέθοδο LIFO (μην μείνουν και ληγμένα μπαγιάτικα σκατά στο φινάλε…)

    Τελικά εκείνο το 50άρι ήταν περικοπή από τον boss;

  12. COSTANTINA said

    Fufute, το LIFO καλό!!!!
    Προσπάθησε ο άνθρωπος για περικοπή αλλά που να βγάλει άκρη με την σκρόφα που είχε μεγάλο μέσον…
    🙂

  13. mia fora kariola gia panta kariola!
    oso gia tin ekdikisi tin pairnei o xronos anti gia sena…
    den yparxei kalytero apo afto!
    giati na xaseis esy energia me to na asxolitheis mazi tis..

  14. Lao said

    ναι αμέ Κωσταντίνα (αλλά όχι και τσάμπα ε!)

    lao τί σημαίνει
    τι να σου πω, δλδ το Κωσταντίνα τι σημαίνει? :PpP

  15. Πέρασε απο εδώ ο Λέμενς, ή μου φάνηκε;)

  16. caffegreco said

    Γράψε ένα βιβλιό με τις εργασιακές σου εμπειρίες. Θα γίνει μπεστ σελερ και θα
    λύσεις και το οικονομικό σου-αν έχεις-
    πρόβλημα!

  17. Lao said

    Πολύ πιθανόν (τραυματίας γαρ, θα είπε να πιει κανά φραπεδάκι διαβάζοντας ψιλικατζού)

  18. Lao said

    (εμένα πάλι αυτό το λέμενς γιατί μου κάνει περισσότερο για όνομα ραλίστα?)

  19. COSTANTINA said

    Vatraxokoritso, δεν υπάρχει κορίτσι μου μεγαλύτερη μαλακία, απ΄το ότι όλα εδώ πληρώνονται. Αν ήταν έτσι, τα πράγματα θα ήταν πολύ πολύ διαφορετικά απ΄ότι είναι σήμερα. Καλωσήρθες 🙂

    Caffe, βαριέμαι ρε φιλαράκι. 😛

    Kaltsovrake & lao, τί θα γίνει ρε μάστορες; Έχουμε γαμηθεί στην εντροπία σήμερα, ή μου φαίνεται;

  20. Όχι ρε συ.
    Όταν κατάλαβε πως θέλει να γίνει τερματοφύλακας (μάλλον αποροφυτήρας του βγήκε) είδε τον Κλέμενς, παλαιό βέλγο γκολκίπερ-κανονικό και είπε:
    «Τι Κλέμενς, τι Λέμενς» και έγινε….νομίζει.

    Πω πω εντροπία μεγάλε!

  21. marilina said

    Χαρά στο κουράγιο σου και την υπομονή σου, τι να πω;

    «όλα εδώ πληρώνονται» εμμέσως όμως. θα ‘ήταν δυνατόν ένας άνθρωπος σαν κι αυτήν να είχε καλές σχέσεις προσωπικές και αρμονία στη ζωή της; noway

  22. 0 Comments said

    «Γιατί έχουμε την αίσθηση ότι τα’χουμε ζήσει όλα αυτά με παραλλαγές?
    είναι το ντεζα βου στο ματριξ
    είμασταν το πόμολο του λογιστηρίου (ex life)
    μήπως παντού γίνονται τα ίδια?»

    ………..

  23. COSTANTINA said

    Μαριλίνα, ήταν από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις που έχω συναντήσει.

    O comments, παντού τα ίδια, ρε γαμώτο. Είχα και μάρτυρα το πόμολο! 🙂

  24. barbarian said

    A-PSO-GO..!!!!!!!!!!!!!!

    :-))))))))))))))))))))))))))

  25. Lao said

    Προς κ.Καλτσόβρακο (κ’ υπόψιν κ.Κωσταντίνας)

    Μην την ειρωνεύεσται καθόλου την Κυρία Εντροπία. Σας βεβαιώ πως όλα τα βλέπει όλα τα ακούει (και στο τέλος-με το παρδόν- όλους θα μας γαμήσει :))

  26. funEL said

    Κύριε Λάο συγγνώμη δηλαδής τι στον Ηφαιστίωνα το μπερδεύεις το 2ο θεώρημα συνέχεια. Δεν ξέρεις ότι η ρημάδα έχει αντιστραφεί από τον Προφήτη.
    Sorry μικρή τυρόπιτα, δυο όνοι εγκαρίζωσι σε ξένο παχνίον.
    Ξαναφεύγω…

    ( για ρίξε μια ματια στο boxaki μας να δείς υπερβατικές συζητήσεις υψίστης επιστημονικής ενόρασης και αυθόρμητης αντιεντροπικής φυσικής ροής…)

  27. Chrisa said

    Μπράβο βρε Κωνσταντίνα για την υπομονή σου και τον επαγγελματισμό σου!!!! Αλλά εγώ θα την είχα βρίσει την κάργια και συγχαρητηρια και στον κο Γιάννη που θα μπορούσε να είχε κάνει τα στραβά μάτια, αλλά αυτός σε βοήθησε!!!!

  28. Lao said

    Πανσοφολογιότατε Φιούνελ, αν το κατάφερε ΚΑΙ ΑΥΤΟ ο προφήτης μετά της αμερίστου βοηθείας εκ μέρους των γεροντάρων, τότε πια τίποτε άλλο δεν μας μένει.
    +eευλόγησον+ +εbgogησον+

  29. Estarian said

    Να σαι καλά ρε Κωνσταντίνα! Θα το στείλω αυτό στην καλή μου.. όχι τίποτα άλλο, γιατί μου έλεγε πίπες για τη λογιστική και επέμενε…
    θα κλάψω από συγκίνηση..
    Επιτέλους μέσα σε αυτή τη σχέση έχω και μια φορά δίκιο 😛

Σχολιάστε

 
