X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Posted by Constantina Delimitrou στο Νοέμβριος 24, 2005

Όλοι γύρω μου, έχουν καταπιεί κασέτα : «άδραξε τη μέρα», «ζήσε το παρόν», «μην ανησυχείς για το αύριο», «ζήσε σαν να ήταν η τελευταία σου μέρα» και τέλος πάντων, όλες αυτές τις ενθαρυντικές ενεσούλες, μπας και την παλέψεις. Σε όλα αυτά τα ρητά, έχω ανατρέξει συχνά στο παρελθόν και η αλήθεια, κάτι έκαναν. Αν ας πούμε, είσαι στο χείλος της καταστροφής και διαβάσεις τον Αλχημιστή, τουλάχιστον θα καταστραφείς με αισιοδοξία.

Τώρα, τα θεωρώ σκέτες πίπες. Όταν έχεις προβλήματα, έχεις προβλήματα. Πάει και τελείωσε. Όσο φιλοσοφικά κι αν το δεις το θέμα, όσο ρομαντικά, όση αγάπη κι αν διαθέτεις για την ζωή, το τίμημα θα το πληρώσεις. Όλα τα ρητά, βγήκαν από σοφά κεφάλια, αλλά ΜΕΤΑ την καταστροφή. Άντε ρώτα τους, όταν ήρθε η καταιγίδα πώς ένοιωσαν. Άντε, την στιγμούλα πριν την καταστροφή και κότσαρέ τους μια παπαριά, του τύπου «αν θέλεις κάτι πάρα πολύ, όλο το σύμπαν θα συνωμοτήσει να τα καταφέρεις» και στην καλύτερη, δεν θα σε σώσει όλο το σύμπαν μαζί.

Είναι ωραίο πράγμα η ελπίδα και η αισιοδοξία, αλλά πάνω απ΄όλα ο ρεαλισμός. Είναι τέλειο να ακολουθείς τέτοιου τύπου ρητά, αλλά σαν γενική θεώρηση των πραγμάτων και όχι σαν λύση για τα προβλήματά σου, που σίγουρα κάποια στιγμή θα έρθουν. Αυτές τις μέρες ψάχνω κάτι να πιαστώ. Αλλά κάτι πραγματικό και ουσιαστικό. Κάτι που δεν θα με κάνει χαζά αισιόδοξη, αλλά θα φέρει λύσεις. Προσπαθώ να βρω την πραγματική διάσταση του κάθε προβλήματος και οφείλω να παραδεχτώ, ότι δεν γουστάρω καθόλου να αδράξω την μέρα. Αν έπρεπε να πιαστώ και να ζήσω στο έπακρο, μέρες σαν την σημερινή, βράστα.

Αυτά λοιπόν, που θα ήθελα να πω σε κάποιον που έχει πρόβληματα και που του τα ΄χουν κάνει τσουρέκια με τα σύμπαντα, θα ήταν λίγα και ρεαλιστικά, αλλά ουσιαστικά λογάκια (όποιος δεν βαριέται, ας τα κάνει βιβλίο με τίτλο ΣΚΑΤΑ) :

«Σκάσε και κολύμπα τώρα, κακομοίρη»,

«Μπορεί να την γλιτώσεις πεθαίνοντας απ΄το άγχος, βρε χαζό»,

«Αν τη σκαπουλάρεις, θα γράψεις best seller, μαλάκα μου!».

26 Σχόλια to “ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ”

  1. Σου έχω πει χίλιες φορές πως:
    Ο ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΣ!

    Εσύ κρατάς πάντα τις ισσοροπίες γαμώτη μου!

  2. COSTANTINA said

    Not today, love.

  3. caffegreco said

    Το «σύμπαν» ήταν όντως πολύ γενναιόδωρο
    με τον συγκεκριμένο συγγραφέα οπότε κρίνει εξ ιδίων τ΄αλλότρια…
    Καλημέρα!

  4. drugstv said

    Το θεμα ειναι να μπορεις να ανταποκριθεις και στις δυσκολιες αυτης της ζωης που ολοι την περιφρονουν.Εκει ειναι η μαγκια.Λες και σε πηραν τα χρονια.Μια χαρα εισαι.Τι αλλο θες;Εχεις μια κλασσικη μιζερη ζωη που εσυ τη δημιουργησες.Εσυ μπορεις και να την καταστεψεις οποτε θες.Τολμας;;;

  5. πολύ καλά τα λες
    και εύχομαι να δεις καθαρά και να κάνεις κάτι που θα σε βοηθήσει…
    κι εγώ δεν πολυπιστεύω στα γενικά και αόριστα
    δεν βοηθάνε καθόλου στην καθημερινή μου κατάσταση
    εκεί χρειάζομαι κάτι παραπάνω από λόγια
    αν όχι έργα

    τουλάχιστον Δράσεις

  6. J95 said

    Αν ας πούμε, είσαι στο χείλος της καταστροφής και διαβάσεις τον Αλχημιστή, τουλάχιστον θα καταστραφείς με αισιοδοξία.

    Μακράν ό,τι καλύτερο έχω διαβάσει[*] 🙂

    [*] τις τελευταίες 72 ώρες και σε μπλογκ.

  7. COSTANTINA said

    «Εχεις μια κλασσικη μιζερη ζωη που εσυ τη δημιουργησες»

    Drugs, να σε πληροφορήσω αν δεν το ΄χεις πάρει πρέφα ότι τείνεις στον φιλελευθερισμό. Μετά τα σαράντα αγόρι μου. Είσαι πολύ μικρός για τέτοιους συνειρμούς.

  8. d.c. kostas said

    but we do need hope and optimism.
    life would be unbearable otherwise.
    when things get so bad that i feel i hit rock bottom, for some reason, this is when i’m at my most hopeful, because the only the way is up. or at least this is what i say to myself.
    and then i laugh out loud.
    what else can you do?

  9. Anna said

    Αστα, κι εγω οποτε εχω τις γκρινιες μου και τα μικροπροβληματα μου ολο «υπαρχουν και χειροτερα» μου λενε ή «ζησε εντονα τωρα που μπορεις και μη τα σκεφτεσαι!» και λοιπες παπαριες. Δηλαδη γιατι δεν μπορουν απλα να με αφησουν να γκρινιαξω;; Τοσο δυσκολο ειναι; Κατευθειαν να το καταπιεις, να σκεφτεις τα παιδακια της Αφρικης που πεινανε και να νιωσεις τυχερος. Ε οχι, δεν ειναι αυτο που χρειαζομαι αυτη τη στιγμη, πως να το κανουμε!!
    (Παρεπιπτοντως ειμαι αρκετα αισιοδοξος ανθρωπος και μου αρεσε ο Αλχημιστης αλλα το «Σκασε και κολυμπα τωρα κακομοιρη μου» ειναι γαματο!)

  10. Πάνος said

    Όταν το παρεις πραγματικά απόφαση πως όλα όσα λες ισχύουν (και με το παραπάνω!) – τότε θα συνειδητοποιήσεις και το οτι η μη -λύση (οποιουδήποτε προβλήματος), είναι κι αυτή μια λύση!

    Η επόμενη διαπίστωση θα είναι οτι με την παραδοχή αυτή έχεις απαντήσει ικανοποιητικά στο υπαρξιακό σου πρόβλημα – οπότε ορμάς με ανανεωμένες δυνάμεις – και λύνεις όποιο πρόβλημα μπορεί πραγματικά να λυθεί!

    (Αυτό μονάχα κατάφερε να καταλάβει η προηγούμενη γενιά – υποψιάζομαι και πολλές άλλες…)

  11. Lao said

    για τον αλχημιστή το καλύτερο (κατά την άποψή μου βεβαίως!) μου το είπε ένας φίλος μου που μου το δάνεισε να το διαβάσω να βγω από την περιέργεια: «για ότι διαβάσεις σε αυτό το βιβλίο, ισχύουν ακριβώς τα αντίθετα.» Μετά που το τελείωσα κατάλαβα.
    (κακό δεν είναι κανείς αισιόδοξος, μα είναι πολύ μειωτικό για τον ίδιο να είναι φαντασιόπληκτα αισιόδοξος. Όποιος πιστεύει βαθιά μέσα του πως για οτιδήποτε αποφασίσει να θέσει ως στόχο θα το επιτύχει γιατί τάχα όλο το σύμπαν θα συνωμοτήσει για την πάρτη του, μάλλον πρέπει να έχει γνωστούς σε κάθε γωνιά του. Πράμα λιγουλάκι δυσκολούτσικο.)

  12. Maiandros said

    Συγκρούστηκε η Ανατολή με τη Δύση…
    Ορθολογιστικές θεωρίες εναντίον μεταφυσικής μοιρολατρίας! Κατά την άποψή μου έχουν και οι δύο δίκιο, το πεδίο εφαρμογής διαφέρει σε κάθε περίπτωση. Άλλα προβλήματα είναι εκείνα που χρειάζονται ορθολογισμό και όχι μεταφυσικές παπάρες, άλλα είναι εκείνα που η αισιοδοξία πρέπει να υπερτερήσει του ορθολογισμού. Το ίδιο είναι να μη σου κάθεται γκόμενος με το να έχεις χρέη στην τράπεζα; Δε λέω, προβλήματα και τα δύο…

  13. Old Boy said

    Το μόνο που μπορώ να πω είναι το εξής: Σκέψου να είχες την ίδια ακριβώς ημέρα, τα ίδια ακριβώς προβλήματα, χωρίς τη δυνατότητα να γράψεις γι’αυτήν την μέρα και γι’ αυτά τα προβλήματα στο μπλογκ.

  14. το τσογλάνι said

    @ d.c.kostas:
    when things get so bad that i feel i hit rock bottom, for some reason, this is when i’m at my most hopeful, because the only the way is up.

    Το ξέρεις το ποίημα του Κατσιγιάννη?

    Ε, όχι κι έτσι βρε αδερφέ
    δε λέω πως δε φτάσαμε
    στο τελευταίο σκαλί
    της σκάλας…

    Μ’ ας μην απελπιζόμαστε.
    Έλληνες, διάβολε, είμαστε.
    Θα φτιάσουμε σκαλιά
    πιο κάτω κι άλλα!

  15. Ο καθένας δίνει στα πράγματα την δική του διάσταση, δεν πιστεύω στην αντικειμενικότητα παρά για ελάχιστα πράγματα-καταστάσεις στην ζωή.

    Πριν ένα μήνα ο 11χρονος γιος μια φίλης με ρώτησε:

    -υπάρχει τίποτε χειρότερο από το να χάσει η ΑΕΚ?

    -ναι αγάπη μου υπάρχει…να χρωστάς στην εφορία 200 χιλιάδες ευρώ!

    με κοίταξε και παρόλο το νεαρό της ηλικίας συμφώνησε, αλλά για εκείνον ήταν πιο σημαντικό το δικό του «χειρότερο πράγμα στον κόσμο»!

    Εύχομαι λοιπόν οι δικές σου χειρότερες μέρες να τελειώσουν σύντομα..

  16. COSTANTINA said

    Τώρα που βρήκα λίγο περισσότερο χρόνο, ας τα πούμε λίγο. Btw, τα σχόλιά σας, ήταν το ένα καλύτερο απ΄το άλλο. Thanx people.

    Caffe, ο συγκεκριμένος συγγραφέας το ΄χει παραγαμήσει και πλέον βγάζω καντήλες όταν και η κυρα κατίνα, πάνω στις φουρτούνες μου, πετάει ατάκες του.

    Drugs, για να το πω λιγάκι καλύτερα,το να καταστρέψει κάποιος τη ζωή του, δεν είναι θέμα τόλμης. Η τόλμη χρειάζεται για να την φτιάξει. Και μην μπερδεύεσαι.Πολλές φορές η μίζερη ζωή δεν έχει καθόλου να κάνει με τις προσπάθειες και τους κόπους μας.

    Αστραδενή, ακριβώς. Έχω κουφαθεί με το πόσα βιβλία υπάρχουν για αισιοδοξία, εύκολο πλουτισμό, βελτίωση της ποιότητας ζωής. Πιό πολύ όμως κουφαίνομαι με το αυτοντοπάρισμα που δεν έχει καμμία σχέση με την πραγματικότητα.

    j, thanx.

    Kosta, είμαι η προσωποποίηση της αισιοδοξίας όσο και κουφό να σου φαίνεται. Ρώτα τον Τάσο που βγαίνει απ΄τα ρούχα του με την χαζομάρα μου ώρες-ώρες. Απλά μεγαλώνοντας καταλαβαίνω ότι αυτό, αν δεν έχει βάσεις με βυθίζει πιο βαθιά απ΄ότι θα ΄πρεπε. Αυτοκαταστρέφομαι σχεδόν καθημερινά με τους υπέρμετρους ενθουσιασμούς και τις τρελλές απογοητεύσεις που είναι σχεδόν πάντα το αναγκαστικό επακόλουθο. Προσπαθώ λοιπόν, να εφαρμόσω για πρώτη φορά τον ρεαλισμό στον τρόπο που βλέπω τα πράγματα.

    Ναι ρε συ Άννα. Αυτό το «υπάρχουν και χειρότερα» με τρελλαίνει. Αν και το κειμενάκι δεν ήταν για το δικαίωμα στην γκρίνια, αλλά για να βλέπω τις μαύρες μου «μαύρες» και όχι «γκρι με άσπρες βούλες». 🙂

    Pano, είσαι φοβερός. Αυτό δεν το είχα σκεφτεί. Βέβαια, θα ήθελα να το πάρω απόφαση και για κάποια προβλήματα που παλεύω χρόνια, αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς ακόμα τα παλεύω. Σ΄ευχαριστώ.

    Lao, αυτό «μάλλον πρέπει να έχει γνωστούς σε κάθε γωνιά του» είναι ακριβώς αυτό που εννοούσε ο Κοέλιο. Ο σιχαμένος έχει δικτυωθεί σε όλο τον πλανήτη!

    Μαίανδρε, ακριβώς αυτό λέω με το κείμενο. Ότι καλή η αισιοδοξία, αλλά σε μερικές περιπτώσεις είναι απαραίτητος ο ρεαλισμός και η στεγνή λογική.

    Old boy, ακόμη δεν μ΄έχεις καταλάβει; Θα τα ΄γραφα φιλαράκι κάπου σίγουρα. Αυτό έκανα πάντα. Αδύνατον να κρατηθώ. Απλά τώρα έχω και ένα δυό ανθρώπους να μου πουν τα δικά τους και να με συμβουλέψουν. Αυτό, είναι το μεγαλύτερο κέρδος. 🙂

    Τσογλάνι, έγραψες!!!!

    Ευχαριστώ, ρε όλους σας :)))

  17. COSTANTINA said

    outra, ήμουν offline, τώρα σε είδα. Χίλια ευχαριστώ. Να΄σαι καλά.
    🙂

  18. splogo said

    Τίτλος ενός πονήματος ανάλογου του Αλχημιστή θα μπορούσε να είναι :
    «Τον ήπιαμε!!»

  19. Giorgie said

    Μου θύμισε τραγούδι του Ζάκ Στεφάνου , ας τα δούμε όλα με αισιοδοξία..

  20. Και αν δεν την σκαπουλάρεις, αφού είσαι -ελπίζουμε- νέος και ωραίος, τουλάχιστον θα έχεις ωραίο πτώμα.
    Σημαντικό και αυτό για την υστεροφημία. Και για τις φωτογραφίες. Στην Πολωνία τραβούν μπόλικες τον νεκρό, για να τον θυμούνται. Ίσως και αλλού.

    Αλλά πάλι… κοιτάς δίπλα σου, βλέπεις το δικό σου καλτσόβρακο -σε όποια μορφή υπάρχει τελοσπάντων- παίρνεις βαθειά ανάσα και ξανά πάλι το κεφάλι στο νερό (είμαι ευγενική, στα σκατά ήθελα να πω).
    Μέσα έξω, κάπως έτσι κυλάει η ζωή. Αλλά αυτές οι σύντομες βαθειές ανάσες, μπορούν να είναι τόσο όμορφες και εκμαυλιστικές, οι άτιμες…

  21. Thrass said

    Tόσο πρόσκαιρα είναι όλα.

  22. 0 Comments said

    Μωρέ είναι πολύ μυστήρια κατάσταση αυτή με τα προβλήματα.
    Για παράδειγμα:
    Στο στρατό, είχα φτάσει στα όρια μου (πράγματι) με χαζοκαταστάσεις και χαζομαλάκες που σήμερα ούτε τον οίκτο μου …
    Στην τελευταία μου χαζοδουλειά (που την άφησα κι ας ήμουν 40) ένας κάφρος μ’ έφερε σε σημείο να βαράω το κεφάλι μου (στ’ αλήθεια το ‘κανα).
    Σήμερα τα σκέφτομαι όλα αυτά και λέω πως αν είχα αντιμετωπίσει αυτές τις καταστάσεις με ψυχραιμία, δεν θα είχα κονομήσει όλα αυτά τα ψυχανεμίσματα και θα ήμουν και πιο άνετος στην τωρινή μου ζωή.
    Κάποιοι στα ίδια ζόρια το έκαναν. Γράψανε στην καραπου… τις ανασφάλειες των καθημερινών μας τυράνων και βγήκαν νικητές (Εγώ όχι) Άρα με ψυχραιμία όλα γίνονται. (Δάσκαλε που δίδασκες …. θα μου πεις και θα ‘χεις δίκιο)
    Το μόνο που έμαθα τελικά είναι ότι η κατάσταση αυτή με τα προβλήματα είναι πολύ μυστήρια .

  23. funEL said

    μικρή μας τυρόπιτα μόλις τώρα γυρίσαμε με τις κοσμοσφαίρες από το γραφείο γήινων θεμάτων του Θεού. Πρέπει να σου επιστήσουμε τη προσοχή περί της αποχής σου από την εξομολόγηση και θεία κοινωνία. Θα κάνουμε ότι μπορούμε για την αίτησή σας αλλά κάνε κάτι και σύ.
    αντι να διαβάζεις αλχημιστή και λοιπά σκοτεινισιωνιστικά κλπ, πιάσε και καμια Αγιαγραφή…

    ο θεός σου λέει οτι όσο πάτο και νάσαι, αν φωνάξεις θα ακούσεις φωνές απο βάθος βαθος πολύ πιο πάρα κάτω… Ολα εν σοφία τα εποίησε…

    Χαιρετίσματα απο τη νονά. Θα ΠΟΖΑΡΕΙ τελικά, τη πείσαμε…

  24. COSTANTINA said

    Splogo, ρε συ, το θέμα είναι να αναφέρεται στο παρόν. Ας πούμε, «ΤΟΝ ΠΙΝΟΥΜΕ ΑΣΧΗΜΑ». Γιατί άμα περάσει,δεν θα ΄χουμε διαφορά από έναν Αλχημιστή. 🙂

    Giorgie, lol. Εμένα μου θύμισε λιγάκι τον Ν.Ηλιόπουλο «Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα!» 🙂

    Juanita, άμα αρχίσω το black humour, θα φύγουν όλοι από ΄δω μέσα (ξέρεις, μην πεθάνεις Παρασκευή και μας χαλάσεις το Σαββατοκύριακο κ.τ.λ.). Αλλά χαίρομαι που έχουμε ίδιο χιούμορ.Για τα υπόλοιπα, όπως πάντα, ευστοχότατη! 🙂

    0 comments, μάλλον έχεις δίκιο. Ίσως απλά να έχει να κάνει με την ιδιοσυγκρασία του καθενός. Κάποιοι με το ίδιο πρόβλημα αυτοκτονούν, ενώ κάποιοι άλλοι γελάνε. Έχεις δίκιο. 🙂

    Funel, μακάριοι οι πιστοί. Εγώ πάντως, προτιμώ να διαβάζω βαβέλ, παραπέντε και funel. :))))

  25. d.c. kostas said

    tsoglani,
    that’s really good. i wasn’t aware of that. being away from greece, i missed some chapters.
    costantina,
    baby, i know. but, lately, it seems like there is a black cloud hanging over your head.
    if necessary i would lie to you, just to make you believe that there is hope around the corner.

  26. COSTANTINA said

    kosta, you’re so sweet.

    Καλημέρες. 🙂

Σχολιάστε

 
