X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ

Posted by Constantina Delimitrou στο Νοέμβριος 17, 2005

Τα χρόνια της δικτατορίας, οι γονείς μου και όλοι οι μετανάστες, τα έζησαν από μία ασφαλή αλλά βασανιστική απόσταση. Αγόραζαν από τα περίπτερα ελληνικές εφημερίδες, συνήθως ΤΑ ΝΕΑ και προσπαθούσαν κουτσά στραβά να μάθουν για τους δικούς τους. Ο θείος μου, που έμενε στην Ελλάδα, ήταν ένα βήμα πριν τη φυλακή, για τα πολιτικά φρονήματα του παππού του. Τον ανάγκασαν να παρατήσει τις σπουδές του και να εργαστεί μετέπειτα στα καράβια. Ο «φιλόσοφος» τον αποκαλούσαν οι υπόλοιποι εργάτες, μη μπορώντας να ακολουθήσουν τις επαναστατικές απόψεις του για τον συνδικαλισμό. Αναγκάστηκε να μεταναστεύσει. Τον φιλοξένησαν για λίγα χρόνια, οι γονείς μου στη Γερμανία, αφήνοντας πίσω την γιαγιά, τον παππού, την αδελφή μου και εμένα νεογέννητη. Η μάνα μου, ήταν ράκος. Είχε δύο παιδιά που τα ΄βλεπε σπάνια σε μια επικίνδυνη χώρα, όπου επικρατούσαν ξυλοδαρμοί, ανελευθερία, βασανιστήρια.

Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, τα έμαθαν από τις γερμανικές ειδήσεις και μαζεύονταν κάθε βράδυ όλοι, στο εστιατόριο του νονού μου, για να ανταλλάξουν πληροφορίες. Κάποιο βράδι, ήρθε ένας κύριος, που φυγάδεψε μια μαγνητοταινία απ΄την Ελλάδα. Είχε καταγράψει τα πάντα μέσα απ΄το Πολυτεχνείο. Την έδωσε κρυφά στον πατέρα μου και έφυγε για άλλη χώρα. Ο λόγος ήταν, να μάθουν όλοι οι Έλληνες του Βερολίνου, τα αληθινά γεγονότα.

Η μαγνητοταινία αυτή, υπάρχει ακόμα. Έχω να την ακούσω απ΄τα δεκάξι μου, γιατί το κασετόφωνο χάλασε και δεν είχαμε τα μέσα να την αντιγράψουμε. Μας την έβαζε να την ακούσουμε ο πατέρας μου κάθε επέτειο του Πολυτεχνείου και ήταν το μόνο πράγμα, που αν και πιτσιρίκια, μας καθήλωνε για ώρες. Είχε σκεφτεί να την δώσει σε δημοσιογράφους, για να την ακούσουν ή ακόμη και να την αντιγράψουν, αλλά δεν το έκανε ποτέ. Την τύλιγε σε ένα πανί, σαν ακριβό κόσμημα και την φύλαγε στο συρτάρι του. Κάθε 17 Νοέμβρη, ξέραμε ότι θα ξανακλάψουμε, θα ξαναφοβηθούμε, θα ξαναθυμώσουμε.

Η επιμονή του πατέρα μου να την ακούμε κάθε χρόνο, μου φαινόταν σκληρή και αδικαιολόγητη. Τώρα, καταλαβαίνω ότι ήταν ένα ακόμη απαραίτητο μάθημα. Μία ακόμη προσπάθεια, μέσα από τις ουρλιαχτές φωνές των φοιτητών, να μας δείξει, πόσο οικείο πράγμα πρέπει να είναι οι αγώνες των ανθρώπων για πράγματα τόσο δεδομένα, όσο η ελευθερία.

Πόσο τρομερά φυσικό ήταν, για μια χούφτα πιτσιρίκια να πεθάνουν έτσι απλά, χωρίς δεύτερη σκέψη, μόνο και μόνο για να είμαι εγώ εδώ και να σας γράφω ένα κάρο μαλακίες.

15 Σχόλια to “ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ”

  1. και καλά να γράφεις εσύ ότι γράφεις … αλλά να έχουν πεθάνει για να είναι η Μαρία Δαμανάκη, η Λιάνα κανέλη βουλευτίνες, ο Μιχάλης Λιάπης υπουργός κι ο Ρουσόπουλος κυβερνητικός εκπρόσωπος αυτό που το πάς?

  2. COSTANTINA said

    Τότε πέθαναν, για πολλά περισσότερα απ΄ότι νομίζουμε.

    Πέθαναν για να έχουν θέση στην χώρα μας ακόμη και οι πιο μαλάκες απ΄τους μαλάκες(Ξέχασες τον υπέρτατο Παυλόπουλο, φιλαράκι).

  3. Τον μετανάστη στις ΗΠΑ, σύντροφο Τζουμάκα μην τον ξεχνάς!

  4. sotiris said

    Συγνώμη αλλά δεν ήξεραν γιατί πέθαναν. Νομίζω πως σε εκείνη την ηλικία ό,τι κάνεις, για τις γκόμενες το κάνεις. Όταν εμείς στο σχολείο κάναμε καταλήψεις και διάφορα τέτοια, για την παιδεία νοιαζόμαστε; Λέω τώρα εγώ.

    Να είναι καλά τα παιδιά εκεί που βρίσκονται αλλά αν τότε ήταν δέκα χρόνια μεγαλύτερα, μαζί μας θα ήταν.

  5. λες να πέθαναν για τις γκόμενες σωτήρη?

  6. Το σίγουρο σωτήρη είναι οτι πέθαναν απο οργή. Αυτό εμένα μου φτάνει πέρα απο πολιτικές τοποθετήσεις.

  7. marilina said

    θα θελα τόσο πολύ να ακούσω αυτήν την κασέτα…

  8. COSTANTINA said

    Μήπως αναγκάστηκαν να πεθάνουν;

  9. κολόπαιδο said

    OEO?
    oeo?
    OEO?
    oeo?
    OEO?
    oeo?

    Θέτε να σας πω πως ήταν?
    Πρώτη φορά ανέπνεες και πρώτη φορά τα πάντα είχαν χρώμα.
    Ο θάνατος ήταν πάντα πάνω απ’ τα κεφάλια μας.
    Η Μπουμπουλίνας ήταν απέναντι.
    Ο χαφιές πίσω μπρος πάνω κάτω.
    Ναι υπήρχαν και οι γκόμενες αλλά με τρόπο που δεν υποψιάζεστε καν.
    Είμασταν έφηβοι και αυτό ήταν όλο.
    Καλύτερο από όλα τα ναρκωτικά μαζί.

    Τώρα γιατί ασχολούμαι με αυτό το ψιλικατζίδικο?
    Γιατί ασχολήθηκα κάποτε με αυτό που λέτε τώρα επέτειο?
    Γιατί ασχολούμαι καθημερινά με σκουπίδια?

    Γιατί μεγάλωσα και δε φταίω.

    Αλλά Τζουμάκας, Σαββόπουλος και Δαμανάκη δεν έγινα.

    ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ

  10. Ε, όχι και έφηβος!

  11. COSTANTINA said

    Κολόπαιδο, έχεις δίκιο. Έχουμε χάσει κάθε επαφή με αυτά που περάσατε, τα θεωρούμε πλακίτσα ή ένα ωραίο θεματάκι συζήτησης για μπλογκ. Εγώ, προσωπικά, δεν κάνω τίποτε. Ίσως καταφέρω στο μέλλον να το αλλάξω.
    Να ‘σαι καλά.

  12. drugstv said

    ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.
    ΕΔΩ ΑΚΟΥΤΕ ΤΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ.ΠΟΛΥΤΕΧΝEIO RADIO DEE JAY!!!ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ!!!

    ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!Α ΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ!!!ΤΙ ΡΟΛΟ ΕΠΑΙΞΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ;ΕΕΕΕΕΕΕΕ;;;;;;;;;;;;

  13. Sotiris πόσο σε συμμερίζομαι…
    Εντάξει, μην ενοχοποιούμαστε…θρησκεία το χουμε κάνει πια!

  14. funEL said

    Mικρή μας τυρόπιτα φευ πια.
    Eπιτέλους το έχομεν παραχέσει με αυτό το Αντιχριστιανικό, Αθεο και Σκοτεινοσιωνιστικό Πολυτεχνείο.
    Γιατί δεν ήταν Θεολογική εεεε? Γιατί δεν κάθονταν στ ‘ αυγά τους τα κολόπαιδα?
    Φυσικά και τα κάναν για τις γκόμενες οι Άπιστοι, μαζί με τους Υποχθόνιους που εκείνη την εποχή είχαν ανέβει από τις τρούπες του μεγαλέξανδρου, γιατί είχαν ατονίσει τα ευχέλαια των γεροντάδων της Ορθοδοξίας +ευλόγησον+
    Ο προφήτης Λιάκουρας έδειξε τον τρόπο να βλέπουμε τα πράγματα Δυνατά και Ελληνικά.
    Πλήρες ρεπορτάζ

  15. evelin said

    den mporeis na kaneis polla..dustuxws

Σχολιάστε

 
