X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ

Posted by Constantina Delimitrou στο Νοέμβριος 14, 2005

Η νονά μου, ήταν αυτό που θα χαρακτήριζα γυναικάρα. Δίμετρη, πανέμορφη και ντυμένη πάντα εκπληκτικά. Ήταν κακή συναναστροφή για τις υπόλοιπες Ελληνίδες στην Γερμανία. Οι άντρες της παρέας, έκρυβαν τα πορτοφόλια τους. Μιά βόλτα μαζί της και ήθελες τρεις μισθούς για να την ακολουθήσεις σε μαγαζιά, κομμωτήρια, ινστιντούτα. Ήταν η ίδια αισθητικός, αλλά για προσωπική χρήση.

Έμαθε την μάνα μου, να καπνίζει στα τριάντα της και έβαλε μια φίλη της να κουρέψει τα μαλλιά της σύριζα. Της πουτάνας είχε γίνει με τον άντρα της, αλλά είχε πειστεί, ότι ήταν απίστευτα μοδάτη και δεν χαμπάριαζε. Ο νονός μου, ήταν αυτό που θα λέγαμε επαρχιώτης. Όποτε με έβλεπε με φώναζε «γαιδάρα μου» και η νονά μου, δαγκωνόταν. Εκείνος με έπαιρνε αγκαλιά και με φιλούσε τραβώντας τα κοτσίδια μου , ενώ εκείνη απλά μου τσίμπαγε το μάγουλο γελώντας τόσο, όσο ακριβώς επέτρεπε το κραγιόν της.

Η μαμά μου, μου έλεγε ότι με αγαπούσε πολύ, απλά η ομορφιά της ήταν λιγάκι πιο σημαντική, από απλές καθημερινές πράξεις. Όταν ήρθαμε στην Ελλάδα, την έβλεπα σπάνια. Μια φορά, ήρθε να με πάρει απ΄το σχολείο να πάμε βόλτα, διακόπτοντας το μάθημα, γιατί θα έφευγε το βράδι για Γερμανία. Ο δάσκαλος, βλέποντας μια τέτοια θεογκομενάρα, έμεινε κάγκελο. Ούτε κουβέντα δεν της είπε, που μπήκε σαν σίφουνας και διέκοψε το μάθημα. Τον αγνόησε επιδεικτικά και με εντόπισε γρήγορα με τα μάτια της. Ήρθε στο θρανίο μου, φωνάζοντας «γλυκό μου, σήκω, έχουμε ψώνια», με βούτηξε απ΄το μπράτσο και γέλασε φεύγοντας, στον άναυδο δάσκαλο. Όποτε το έλεγε αυτό, σήμαινε ότι θα με ξεθεώσει στον ποδαρόδρομο, θα μου πάρει θεόστενα ρούχα και καραστάνταρ θα μου έκοβε τα μαλλιά κοντά. Αλλά ποτέ δεν σήκωνε κουβέντα.

Είχα να την δω περίπου δέκα χρόνια, όταν έμαθα ότι πέθανε ο νονός μου. Είχαν εγκατασταθεί στην Ελλάδα μόνιμα, όταν αρρώστησε. Η νονά μου ήταν το αντίθετο της θρήσκας. Δεν το είχε πει ποτέ, αλλά το μοτό της σίγουρα ήταν «ότι φάμε ότι πιούμε...». Πήγε τον άρρωστο νονό μου, παραδόξως σε όλα τα μοναστήρια της Ελλάδας, του έκανε ότι ματζούνια υπήρχαν, τον γύρισε σε όλους τους γιατρούς, αλλά μάταια. Τρία χρόνια μετά τον θάνατό του, μου τηλεφώνησε ένα απόγευμα, στο άσχετο.

-Έλα γλυκό μου, η νονά είμαι, εσύ είσαι;

-Ποιά νονά;

-Έλα αγάπη μου, με ξέχασες;

-Νονά μου, εσύ; Καλά είσαι;

-Τώρα, καλά αγάπη μου. Σε πήρα γιατί χρειάζομαι την συγχώρεσή σου.

-Ορίστε;

-Πρέπει να με συγχωρέσεις, γιατί ήρθε η ώρα να χειροτονηθώ Ηγουμένη.

-Ορίστε; Εσύ Ηγουμένη;

Ο μπαμπάς τρελαμένος, βούτηξε το ακουστικό.

-Καλά βρε μουρλή, τί σχέση έχεις εσύ με μοναστήρια; Πόσα τους πλήρωσες για να σε πάρουν;

Μετά από κάνα μισάωρο, ο πατέρας μου έκλεισε τσαντισμένος το τηλέφωνο. Όλη η περιουσία των νονών μου, όλα τα χρήματα που είχαν μαζέψει με απίστευτο κόπο, τόσα χρόνια στην Γερμανία, δόθηκε στο μοναστήρι. Το μόνο που είχε αφήσει στα παιδιά της, ήταν ένα παλιό σπιτάκι, το πατρικό της στο χωριό. Είπε στον πατέρα μου, ότι τώρα παντρεύτηκε τον Θεό και το μόνο που την ενδιέφερε ήταν η συγχώρεσή μου, αφού τα παιδιά της το είχαν ήδη κάνει. Μου είχε στείλει ένα δέμα και είπε στον πατέρα μου, όταν το λάβω, θα μου τηλεφωνούσε για μάθει αν την συγχώρεσα.

Το κουτί ήταν πολύ βαρύ. Το παρέλαβα μετά από δέκα μέρες και ήταν γεμάτο βιβλία. Τα άπαντα του Χριστιανισμού και μερικές εικονίτσες. Δεν έβρισκα όμως, για ποιό πράγμα να την συγχωρέσω. Δεν μου είχε κάνει τίποτε κακό, δεν ήξερα τί εννοούσε, τί την βασάνιζε ώστε να χρειάζεται απαραίτητα την συγχώρεσή μου για να γίνει Ηγουμένη. Η μάνα μου, μου είπε ότι μάλλον είναι θέμα καθαρά εθιμοτυπικό. Πρέπει να το κάνω, για προχωρήσει η διαδικασία, ακόμη κι αν δεν το καταλαβαίνω.

-Έλα μωρό μου, το πήρες το δέμα;

-Ναι...

-Θα με συγχωρέσεις, τώρα;

-Οκ, αλλά δεν μου έκανες τίποτε.

-Το ξέρω. Απλά πρέπει να μάθω την ταπεινότητα. Πες ότι τώρα, μαθαίνω ένα μάθημα.

-Δηλαδή, αν δεν σε συγχωρούσα, τί θα γινόταν;

-Μάλλον, δεν θα γινόμουν Ηγουμένη.

-Ωραία, δεν σε συγχωρώ.

Βούτηξε η μάνα μου το ακουστικό, της ζήτησε συγνώμη για τις βλακείες μου, την συγχώρεσε εκ μέρους μου και τώρα η νονά μου, είναι Ηγουμένη σε κάποιο μοναστήρι, σε κάποιο βουνό της Βόρειας Ελλάδος.

Τελικά ο Θεός, παντρεύεται τις καλύτερες γκόμενες και παίρνει και προίκα.

20 Σχόλια to “Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ”

  1. funEL said

    ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΤΥΡΟΠΙΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ

    ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΟΥ

    Η ΝΟΝΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΡΙΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΟΣ ΜΑΣ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΙΕΡΜΗΝΕΥΣ (ΛΟΓΩ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ) ΜΕΤΑΞΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΓΕΡΟΝΤΟΣ

    ΕΧΕΙΣ ΤΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΆ ΤΗΣ
    (η Αλήθεια ποτέ δε μένει κρυφή. Τυχαία νομίζεις ευρισκόμεθα τόσο καιρό εδώ γύρω?)

  2. Μ αρέσει η νονά σου. Χορτάτος άνθρωπος, αυτούς δεν τους φοβάμαι αν γλιτώσουν τη σκληροκαρδία. Τη φαντάζομαι –την φαντάζομαι σε σεπια, σαν παλιά φωτογραφία.

  3. Anna said

    Τρομερη ιστορια!
    Με τετοια νονα πως να μη βγεις εσυ ετσι;; 🙂
    Τα φιλια μου και τις καλησπερες μου!

  4. η κολλητή μου, που τυγχάνει να είναι και συνάδερφος, είναι όπως περιγράφεις τη νονά σου, πριν πάει στο μοναστήρι. λες να με εγκαταλείψει, να αφήσει τις μάσκες με τα φύκια, τις βόλτες στο carouzo και να τρέχουμε για αντίδωρα ; για κάτσε να την προετοιμάσω.

  5. COSTANTINA said

    Funel, χα! Το είχα καταλάβει, ειδικά όταν έλαβα το «βαρύ πακέτο» της, απ΄το ταχυδρομείο! 😛

    Miradolina, κυριολεκτικά πήρα σβάρνα το μπλογκ σου, αφού διάβασα τα περισσότερα κείμενα. Γράφεις επιεικώς, υπέροχα. Καλωσήρθες. Όσο για το σχόλιό σου, τί σημαίνει σέπια;

    Άννα, η νονά μου, ήταν η παρότρυνση να γίνω αισθητικός, πιο πολύ γιατί ήθελα να γίνω τόσο όμορφη όσο εκείνη. Δυστυχώς, τώρα για να την ξαναδώ πρέπει να πάω εγώ γιατί εκείνη δεν μπορεί να βγει έξω. Τα φιλιά μου Αννούλα.

    Πολύβιε, χρειάζεται ένα γερό σοκ για να γίνει αυτό. Η νονά μου, αν δεν έχανε τον άνθρωπό της, ούτε απ΄έξω απ΄την εκκλησία δεν θα πάταγε. Αλλά την καταλαβαίνω, τον αγαπούσε πολύ.

  6. Σε ευχαριστώ για την ευγένειά σου και τα καλά σου λόγια.

    Σέπια είναι εκείνο το γλυκό καφέ που έχουν οι παλιές φωτογραφίες. (Παρεμπιπτόντως, στα μοναστήρια έχουν κάτι συνταγές άλφα άλφα. Δεν κλέβεις τίποτε λόγια της νονάς;)

  7. marilina said

    ή του ύψους ή του βάθους…..

    ο θεός την παντρεύτηκε και πήρε προίκα ή η εκκλησία;;; (ούτως ή άλλως η εκκλησία ξέρει περισσότερα για προίκες και ακόμα περισσότερα για κυριολεκτικές θεο-γκόμενες)

  8. παπατσάκαλος said

    Aν θέλετε κορίτσια περάστε από το μοναστήρι να σας δώσουμε τις ευλογίες μας

  9. Πάνος said

    Τυπική περίπτωση αξεπέραστης, απόλυτης, καταστροφικής για τους άλλους εγωπάθειας,

    αλλά

    ο αναμάρτητος ας τον βάλλει πρώτος!

    (τον λίθον, βρε…)

  10. Domino said

    Ξέρεις τι όμως;Ζεις την ζωή σου όσο δεν πάει,τα βλέπεις όλα,αλλάζεις μετά τρόπο σκέψης.Αν γινόταν στα 30 για παράδειγμα μοναχή δεν θα ήταν ίσως λίγο αλλιώς;

    Δεν μιλάω μόνο για την συγκεκριμένη περίπτωση.

    Πάντως μαγκιά της αν πίστεψε τόσο.

  11. d.c. kostas said

    just tell me that you won’t follow her steps.
    it would be interesting to hear her take on the whole thing.
    did she find what she was looking for?

  12. παπατσάκαλος said

    Εαν πάλι κωλύεσθε κάνουμε delivery κατ’οίκον (και ευχέλαια special)

  13. funEL said

    …ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΟΖΑΡΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ ΟΡΑΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΤΖΑΖΕΜΕΝΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ.

    ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΤΥΡΟΠΙΤΑ?
    (δεν ήθελε να το μάθεις γιατί ντρεπόταν λιγάκι)

  14. περαστική γερόντισα said

    Με συγχωρείτε .
    Να χρησιμοποιήσω λίγο τη τουαλέτα σας?

  15. Maiandros said

    Απιστεύτου και Αδυνάτου γωνία…

    Κωνσταντίνα πραγματικά δεν είναι πρόθεσή μου να προσβάλω εσένα ή τη νονά σου, αλλά πιστεύω πως έπεσε θύμα της ψευτοπαραμυθίας των μοναστηριών. Ο Θεός να με συγχωρέσει (Ο Θεός είπα, κάτσε κάτω εσύ ρε Χριστόδουλα), αλλά έχω την εντύπωση πως στα μοναστήρια δεν θα ασχολιόταν κανένας μαζί της και με τον πόνο της όταν γυρόφερνε το μακαρίτη το νονό σου, αν δεν μυρίζονταν την περιουσία από τη Γερμανία. Κοντολογίς, γιατί άραγε όλες οι περιπτώσεις όψιμα χειροτονημένων «τυχαίνει», για κοίτα ρε παιδί μου…, και έχουν και κατιτίς στην άκρη;

    Ωστόσο, αν αυτή ειρήνευσε μέσα της, τα δικά μου κοσμικά σχόλια περιττεύουν…

  16. drugstv said

    ΔΗΛΑΔΗ ΕΑΝ ΕΓΩ ΚΑΝΩ ΤΑ ΟΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΖΗΤΗΣΩ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΣΑΣ ΜΕΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΚΑΛΑ;ΜΠΟΡΕΙ…

  17. Ο μεγάλος εγωκεντρισμός κρύβει τελικά μια ακόμα μεγαλύτερη δειλία. Κάπου στηριζόταν αυτή η εντυπωσιακή γυναίκα και όταν έχασε το στήριγμα, αποφάσισε να θαφτεί κάπου safe and sound. Έχοντας όμως και παιδιά, θα έλεγα ότι τελικά ίσως να χρειαζόταν άμεσα ιατρική φροντίδα και υποστήριξη και να μην έγινε έγκαιρο αντιληπτό από τον περίγυρό της.

  18. Mπορεί drugstv, για κοίτα καλύτερα το target group που συναλάσετε με τους ναούς. Απο 65 και πάνω. Τελευταία ευκαιρία, ο Παράδεισος!

  19. COSTANTINA said

    Miradolina, αν ποτέ την ξαναδώ, θα το κάνω.

    Μαριλίνα, αν δεν υπήρχε εκκλησία, θα υπήρχε θεός με την έννοια που τον ξέρουμε τώρα;

    Παπατσάκαλε, ένα ευχέλαιο please γιατί μου φαίνεται έχω φάει κατάρες!!!

    Domino, μήπως λοιπόν η ανάγκη και η ανασφάλεια, την έκαναν μοναχή, αφού ποτέ δεν ήθελε παρτίδες με την εκκλησία; Θεωρώ ότι μεγαλύτερη μαγκιά θα ήταν, αν είχε την δύναμη να είναι κοντά στα παιδιά της.

    Κωστή, δεν ξέρω αν βρήκε αυτό που έψαχνε. Πάντως αν ποτέ γίνω καλόγρια, απλά πυροβολήστε με. Ούτως ή άλλως νεκρή θα είμαι.

    Funel, σεβασμός στα θεία! Άκου, πόζαρε! 🙂

    Γερόντισα, άντε στο next blog 🙂

    Maiandre, ακριβώς. Αυτό το «τυχαίνει» είναι που μου τη δίνει. Συμφωνώ απόλυτα. Για το αν ειρήνεψε, θεωρώ ότι ο χρόνος ούτως ή άλλως, θα το κατάφερνε αυτό.

    Drugs, δεν έκανε κανένα όργιο, απλά η συγχώρεση ήταν μέρος του εθιμοτυπικού. Για μένα η συγχώρεση γενικότερα, δεν είναι κάτι που ζητιέται, αλλά κάτι που αποδεικνύεις με πράξεις για να το λάβεις.

    Καλτσόβρακε, είπες τη μαγική λέξη μωρό μου «target group»!

    Καλημέρα παιδιά.

  20. uneducated said

    Πάουερ νονά ή πάουερ γερόντισσα; Όπως και νά’χει πάουερ είναι. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα;

Σχολιάστε

 
