X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

  • --------
  • Σελιδοδείκτης

  • Εγγραφή

  • Συμπληρώστε το mail σας για να λαμβάνετε εκεί τις ενημερώσεις του blog.

    Μαζί με 649 ακόμα followers

  • Kaltsovrako @ flickr

  • Τρέντι κλικς!

  • SheBlogs!

    SheBlogs!
  • RSS SheBlogs Feed

    • Οργάνωσε τις κλωστές κεντήματος σου – Free PDF Οκτώβριος 8, 2017
      Τύπωσε το δωρεάν PDF του SheBlogs για να οργανώσεις όμορφα τις κλωστές κεντήματος που διαθέτεις ώστε να μη μπλέκονται μεταξύ τουςThe post Οργάνωσε τις κλωστές κεντήματος σου – Free PDF appeared first on SheBlogs.eu.
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Έφτασε η εποχή για να φροντίσετε τα ξύλινα έπιπλα κήπου Σεπτεμβρίου 14, 2017
      Λατρεύουμε τα ξύλινα έπιπλα κήπου και τα χαιρόμαστε όλο το καλοκαίρι, τώρα που φθινοπωριάζει όμως πρέπει να τα φροντίσουμεThe post Έφτασε η εποχή για να φροντίσετε τα ξύλινα έπιπλα κήπου appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Pesto alla Genovese, το πέστο της Tiziana Σεπτεμβρίου 8, 2017
      Φτιάχνουμε Γενοβέζικο πέστο! μια αυθεντική ιταλική συνταγή που εκτός από βασιλικό, μυρίζει μεσόγειο σε όλο της το μεγαλείο!The post Pesto alla Genovese, το πέστο της Tiziana appeared first on SheBlogs.eu.
      Giannis Charpantidis
    • Σπουδή πάνω στο κρητικό πιλάφι Σεπτεμβρίου 6, 2017
      Το κρητικό πιλάφι είναι ένα τα πιο γνωστά πιάτα της κρητικής κουζίνας και η Καλλιόπη το μαγειρεύει με βασικό συστατικό το άρωμα των παιδικών της αναμνήσεωνThe post Σπουδή πάνω στο κρητικό πιλάφι appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Kalliopi Fountoulaki
    • Παντζάρια σε βάζο Σεπτεμβρίου 1, 2017
      Σκεφτήκατε ποτέ να διατηρήσετε παντζάρια σε βάζο για να έχετε έτοιμη σαλάτα ή μεζέ οποιαδήποτε στιγμή;The post Παντζάρια σε βάζο appeared first on SheBlogs.eu.
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Τι είναι τα hashtags, πώς και που τα βάζουμε στο Internet Αύγουστος 28, 2017
      Ακόμα κι αν δε ξέρεις τι είναι τα hashtags, σίγουρα έχεις δει στην τηλεόραση τις περίεργες λεξούλες με το καγκελάκι. Ας δούμε τι είναι τα hashtagsThe post Τι είναι τα hashtags, πώς και που τα βάζουμε στο Internet appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Πιτιά Καρπάθου Αύγουστος 25, 2017
      Ξέρεις τι είναι τα πιτιά Καρπάθου; Εγώ όχι. Αλλά ξέρει η αναγνώστρια μας η Άννα και μας στέλνει τη συνταγή της για να μάθουμε και να τα δοκιμάσουμεThe post Πιτιά Καρπάθου appeared first on SheBlogs.eu.
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Πως να κρατήσεις τους φίλους σου όταν αποφασίσεις να κάνεις παιδάκι Αύγουστος 22, 2017
      Όταν αποφασίζεις να κάνεις ένα παιδάκι η ζωή σου αλλάζει. Αν δε θέλεις να αλλάξουν και οι φίλοι σου, θα πρέπει να μάθεις να διαχειρίζεσαι κάποια πράγματαThe post Πως να κρατήσεις τους φίλους σου όταν αποφασίσεις να κάνεις παιδάκι appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Μεσογειακή μελιτζανοσαλάτα Αύγουστος 22, 2017
      Πειράζουμε τη μελιτζανοσαλάτα για να της προσθέσουμε μέσα κι άλλες καλοκαιρινές γεύσεις για να ξεφύγει από τα συνηθισμέναThe post Μεσογειακή μελιτζανοσαλάτα appeared first on SheBlogs.eu.
      Μαίρη Χαρίσκου
    • Φτιάξε Μπακάλικα Πικάντικα Πιπεράκια σε βάζο Αύγουστος 20, 2017
      Γέμισαν οι λαϊκές αγορές με μικρά , πράσινα, πικάντικα πιπεράκια! Πάμε να φτιάξουμε πικάντικα, μπακάλικα πιπεράκια σε βάζα για να έχουμε για όλη την επόμενη χρονιά.The post Φτιάξε Μπακάλικα Πικάντικα Πιπεράκια σε βάζο appeared first on SheBlogs.eu. […]
      Μαίρη Χαρίσκου

ΚΡΑΤΟΣ – ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Οκτώβριος 22, 2005

Κράτος : Είναι εκείνο το σύνολο των μηχανισμών, που λειτουργούν με σκοπό την διακυβέρνηση, την σωστή λειτουργία και την ευμάρεια μιας χώρας.

Εκκλησία : Είναι εκείνο το σύνολο των μηχανισμών, που λειτουργούν με σκοπό την διακυβέρνηση, την σωστή λειτουργία και την ευμάρεια της θρησκείας των ορθόδοξων χριστιανών. (εντάξει, αυτές ήταν δικές μου ερμηνείες – χωρίς πολλές πολλές σάλτσες)

Ο διαχωρισμός Κράτους – Εκκλησίας είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να ήταν δεδομένο. Ο όρος «κράτος», αφορά το σύνολο του πληθυσμού μιας χώρας και ο όρος «εκκλησία» ένα μεγάλο υποσύνολο αυτής. Εκτός αν κάποιοι αποφασίσουν να λέγονται, ας πούμε, Μαδαγασκάροι πολίτες και τότε θα έπρεπε να συζητάμε τον διαχωρισμό Κράτους – Πολιτών, αλλά δεν φτάσαμε ακόμα εκεί.

Όταν πήγαινα δημοτικό, είχα στην τάξη μου και ένα ξαδελφάκι, που ήταν μάρτυρας του Ιεχωβά. Τον υποχρέωναν κάθε πρωί να κάνει προσευχή μαζί μας και στο μάθημα των θρησκευτικών άκουγε συνέχεια σπόντες για την θρησκεία του. Όταν μας πήγαιναν εκκλησία, ήταν υποχρεωμένος να ακολουθήσει και πάντα είχαμε φασαρίες όταν προσπαθούσαν να τον βάλουν σηκωτό μέσα στον ναό. Αργότερα, στον στρατό, πήγε πέντε χρόνια φυλακή γιατί αρνήθηκε να πιάσει όπλο και πλέον έχει γίνει πιο φανατικός απ΄τους Ταλιμπάν.

Στον γάμο της αδελφής του, γνώρισα πρώτη φορά την εκκλησία του και η αλήθεια, η τελετή μου φάνηκε απίστευτα υποτιμητική για την δεκαεφτάχρονη ξαδέλφη (να υπακούς τον σύζυγό σου, να μην φέρνεις αντιρρήσεις, απαγορεύεται να χωρίσετε κ.τ.λ.), αλλά σέβομαι την πίστη του και το δικαίωμά του να την ακολουθεί. Όπως και οποιαδήποτε άλλη θρησκεία υπάρχει, αρκεί να μου δίνεται το δικαίωμα να συμφωνήσω, να διαφωνήσω, να ακολουθήσω ή να απέχω.

Ο διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας, έγκειται καθαρά στα ανθρώπινα δικαιώματα. Στην κατάργηση του στιγματισμού, του εξαναγκασμού και της ψυχολογικής βίας, όπως αυτή που υπέστη ο ξάδερφός μου. Ειδικά στην εποχή μας, που τα σχολεία είναι γεμάτα παιδάκια από διαφορετικές θρησκείες.

Όσο είναι νωρίς πρέπει να τα διαφυλάξουμε από τον ρατσισμό, που τα περισσότερα έχουν ήδη υποστεί. Στην γειτονιά μου, τα παιδάκια χωρίζονται σε παρέες, ανάλογα την εθνικότητα και την θρησκεία, με τους γονείς, φρουρούς και τους δασκάλους άδολους προσηλυτιστές.

Η εκκλησία, έχει κάθε λόγο να αντιδρά και να προσπαθεί να διατηρήσει την «συνοχή» των πιστών. Είναι το τελευταίο οχυρό που της έχει μείνει, πριν την πλήρη κατάρρευση της ιερότητάς της. Οι περισσότεροι κληρικοί, ενώ θέλουν να συμβαδίζουν με την εποχή και την σεξουαλική απελευθέρωση, αρνούνται να σταματήσουν να είναι οι μπροστάρηδες της επανάστασης ενάντια στην παγκοσμιοποίηση, την αλλοίωση του Έθνους, στα «κουσούρια» και ενάντια στο 666 που έχει εισβάλλει στις ταυτότητές μας. Βέβαια, αγνοώντας πάντα τις πιο μαύρες εποχές του Έθνους, όπως η Δικτατορία, αλλά αφού δεν έπληξε τον χριστιανισμό, δεν πρέπει να ήταν τόσο κακή, στην τελική.

Εμείς όμως ως άνθρωποι, τί κάνουμε; Η πλειοψηφία των πολιτών, πιστεύει στον χριστιανισμό και στις διδαχές του. Η εκκλησία είναι κάτι τελείως διαφορετικό, είναι εγκαταστάσεις, είναι πλούτη, είναι ιερατείο, είναι εκφοβιστικοί και απογορευτικοί κανόνες, είναι ότι πάντα ο χριστιανισμός πολεμούσε και τελείως ενάντια στην φιλοσοφία του.

Πώς μπορείς να ασπαστείς το «αγαπάτε αλλήλους», έχοντας παράδειγμα τον Χριστόδουλο με τον Ειρηναίο και όλους τους υπόλοιπους καυγάδες των ιερέων, που διασύρονται καθημερινά;

Πώς μπορείς να πεις το «ο έχων έναν χιτώνα...», έχοντας μάθει τις αστρονομικές τιμές των αμφίων και φορώντας λιωμένα παπούτσια;

Πώς μπορείς να δεχτείς το «ου μοιχεύσεις», όταν το ιερατείο με ροζ εσώρουχα και ερωτικές περιπτύξεις, δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από την τελευταία πόρνη της Αθήνας;

Πώς μπορείς να ασπαστείς το «ου ψευδομαρτυρήσεις», όταν στους κόλπους της εκκλησίας έχουν στηθεί ολόκληρα δικαστήρια με ίντριγκες, απατεωνιές και ριφιφί που θα ζήλευε και ο Αλ Καπόνε;

Δεν θέλω να γίνω άλλο γραφική, αν και νομίζω ότι η γραφικότητα είναι παρεξηγημένη έννοια και είναι από τους μόνους τρόπους προσέγγισης που ταιριάζουν στο μικρό μου μυαλό. Απλά θεωρώ ότι όταν έχουμε να υπηρετήσουμε μία θρησκευτική πεποίθηση, πρέπει να δίνουμε το παράδειγμα, πρέπει να ακολουθούμε κατά γράμμα τις διδαχές της, ή αν τέλος πάντων είναι αδύνατον, γιατί «είμαστε κι εμείς άνθρωποι», να φτιάξουμε μια δικιά μας θρησκεία, στα ανθρώπινα μέτρα μας, που θα μπορούν όλοι να ακολουθήσουν.

Πριν ένα χρόνο, στην γειτονιά μου, αρρώστησε με λευχαιμία, ο Αλέξανδρος εννιά χρονών. Μια φορά την εβδομάδα, εκπρόσωποι του ναού, χτυπούσαν τα κουδούνια και όλοι οι κάτοικοι έδιναν ένα ποσό για την ανέγερση ενός υπέροχου και τεράστιου ναού. Όταν ο Αλέξανδρος αρρώστησε, η μαμά του αποτάνθηκε στον Ναό για βοήθεια. Έπρεπε να σταλεί ο μικρός στην Αμερική για θεραπεία.

Η εκκλησία το αρνήθηκε, λέγοντας ότι θα ήταν τσάμπα λεφτά, γιατί ο μικρός ήταν ετοιμοθάνατος. Οι εκπρόσωποι του ναού, ακόμα χτυπάνε τα κουδούνια και εισπράτουν κάθε βδομάδα χρημάτα από τους κατοίκους για την αποπεράτωση του ναού.

Ο Αλέξανδρος πέθανε, ο ναός έχει κάτι μερεμετάκια ακόμα και εγώ επιλέγω να είμαι γραφική.

Advertisements

32 Σχόλια to “ΚΡΑΤΟΣ – ΕΚΚΛΗΣΙΑ”

  1. Maiandros said

    Μαζί σου!

    Συμφωνώ απόλυτα και αφήνω το όρο ‘γραφικότητα‘ για τους παπάδες και τα έργα τους, όχι για όσα γράφεις εσύ.

    Όταν υπάρχει , και θα υπάρχει πάντα, τεράστιο έλλειμμα σε ό,τι ευαγγελίζεται η Εκκλησία και μάλιστα υπάρχει εξαιτίας των ίδιων των λειτουργών της, το θεωρώ τουλάχιστον πλεονεξία εκ του πονηρού το να διεκδικούν γνώμη και άποψη (και δικαίωμα παρέμβασης – επέμβασης) στα του Κράτους, χωρίς μάλιστα να δέχονται να φορολογηθούν, ενώ δέχονται ευχαρίστως να πληρώνονται από το Κράτος.

  2. marilina said

    εγώ θυμάμαι κάτι που ήμοθν σχετικά μικρή… είχε γίενι μια φυσική καταστροφή και ο τρόπος που βοήθησε η «φτωχιά» εκκλησία μας ήταν να φέρει μια εικόνα για προσκύνημα, ώστε οι πιστοί να δώσουν λεφτά… ήμουν παιδί και κατάλαβα ότι αυτό ήατν κοροιδεία.

    στη σχολή μου προχθες παρακολουθούσα έναν υπέροχο καθηγητή. το μάθημά του έλεγε ότι θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να διδάσκουμε σε παιδιά όλων των χωρών, θρησκειών, κοινωνικών στρωμάτων και των πολιτιστκών ομάδων. ότι τα σχολεία σ ελίγα χρόνια θα είναι ανομοιόμορφα κι ότι αυτό δεν περιορίζει, αλλά δίνει περιθώριο αλλαγής στην εκπαίδευση.

    βγαίνοντας απ το αμφιθέατρο, μια ομάδα της χριαστινικής οργάνωσησ φοιτητών είχε κρεμάσει μια αφίσα : «είσαι έλληνας, είσαι χριστιανός ορθόδοξος,είσαι γενναίος»…τα παιδιά αυτά σε λίγα χρόνια θα διδάξουν σε τσιγγανόπουλα, νεγάκια, αλβανάκια, μουσουλμανάκια.. ευλογείτε

  3. null said

    συμφωνώ σε όλα

    και μιας και θέλουν (ακόμη άραγε; ) να κάνουν δημοψήφισμα για ταυτότητες – ας κάνουν κι ένα δημοψήφισμα για το πόσος κόσμος τους έχει γραμμένους στα @@ του

    προτείνω την εξής ερώτηση:
    πώς νιώθετε για το παπαδαριό;
    α. το σιχαίνομαι
    β. προτιμώ να βλέπω Λιακόπουλο
    γ. γιατί απαγορεύεται η οπλοκατοχή;
    δ. είμαι ο Χριστόδουλος

  4. marilina said

    χαχαχαχααχ, αγαπητό μηδενικο (με την καλή έννοια), είανι πολλοί αυτοί που γουστάρουν αν ξεπαραδιάζονται για την εκκλησία.

    αλλά αν γίνει δημοψήφισμα θα τρέξουν να ψηφίσουν αυτοί που νοιάζονται, αν κάποιος την αμφισβητεί γιατί να συμμετάσχει; οπότε όλα τα δημοψηφίσματά τους θεωρούνται πανηγυρικά

  5. Anonymous said

    Σας παρακαλώ, βγάλτε τον Λιακόπουλο από την ψηφοφορία. Δημοσθένη βλέπουμε ούτως ή άλλως. Δεν το συζητάμε αυτό ούτε το θέτουμε σε ψηφοφορία.

  6. COSTANTINA said

    Μαίανδρε, ειδικά όταν επιλέγουν πού θα παρέμβουν . Δλδ, σε θέματα που άπτονται της πλήρους προβατοποίησης, του κέρδους της εκκλησίας και επιλέγουν να αγνοούν τα πιο ουσιαστικά. Στα ροζ σκάνδαλα, εκτός από το ξεκατίνιασμα, δεν είδα ιδιαίτερη παρέμβαση, αλλά και σε ένα σωρό άλλα.

    Μαριλίνα, γαμώ τις ταμπέλες : «είσαι έλληνας, είσαι χριστιανός ορθόδοξος,είσαι γενναίος». Και πού να ΄ρθεις καμμιά μέρα από ΄δω τις Κυριακές. Μετά το πρωινό εκκλησίασμα μου ΄ρχονται όλοι για τις εφημερίδες τους. Έχουν κάθε Κυριακή ματς στο μαγαζί, για τα πολιτικά, για τους παλιοαλβανούς, για τις ρωσσίδες, για την φτώχεια που μαστίζει τους Έλληνες, αλλά έχει χώσει ο καθένας από πριν τουλάχιστον από ένα πεντάευρο στο παγκάρι.

    Null, η αφορμή αυτού του ποστ, ήταν ότι θέλει ο Χριστόδουλος να κάνει δημοψήφισμα για τον διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας. Το πρώτο επιχείρημα, είναι ότι η Ελλάδα είναι συνδεδεμένη με την θρησκεία και ο λαός θα μόνο αποδείξει ότι δεν πρόκειται να γίνει. Μου φάνηκε λίγο περίεργο που ο Χριστόδουλος από την Χούντα και μετά δεν έχει ιδέα για την άποψή μας για την εκκλησία.

    Λολίτα, λατρεμένη η Patti, σ΄ευχαριστώ. Μακάρι οι άνθρωποι να καταλάβαιναν πως αρκεί κάποιος να λογοδοτήσει στον εαυτό του. Δεν χρειάζονται θεοί, να φοβηθούμε, είναι αρκετά πιο φοβερό να χάσει κανείς τον εαυτό του.

    Funel, καλωσήρθες. Nice blog!!!

    Lao, όταν ο ορθολογισμός γίνει θρησκεία, με αρχιερείς και ναούς, τότε θα πάψει να είναι ορθολογισμός.

  7. mn8 said

    Οπως θιχτηκε και στο μπλογκ της Μαριλινας, η Εκκλησια εχει ατυπη εξουσια και αυτην εκμεταλλευται. Χαιρομαι που πολλα νεα παιδια [δηλαδη οι αυριανοι 40ρηδες] δεν πιστευουν σαν χαιβανια [δηλαδη ακριτα] οσα πιστευουν οι τωρινοι μεγαλοι…

    Η εκκλησια ειναι η μοναδικη εταιρεια [ναι, εταιρεια] στην Ελλαδα με τοσο μεγαλα κερδη και τοσο μικρα εξοδα. Μηπως ειναι η προσωποποιηση του καπιταλισμου; Μηπως εκει θα επρεπε οι αναρχικοι να ριχνουν και καμια μολοτωφ; Λετε…;;; Χμ… 🙂

  8. funel said

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ
    ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ ΙΣΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΑ ΠΛΑΣΙΕ
    ΕΠΙ ΜΑΤΑΙΩ

    επίσης να σας επιστήσω τη προσοχή διότι αστράφτει και βροντάει

  9. caffegreco said

    … for president και πάλι!!!

  10. Lao said

    εγώ πάλι, όταν κάποτες πήγαινα σχολείο, έπινα τ’ αμίλητο νερό. Ποτέ μου δεν είπα προσευχή, απλά μέχρι την πρώτη γυμνασίου έκανα τάχα μου το σταυρό για να μην μου τα πρήζουν. Αργότερα, και επειδή είχα αρχίσει να καφρεύω επικινδύνως, ακολούθησα την τακτική του αμίλητου νερού+ αγριεμένου βλέμματος. Κανείς ποτέ δεν μου την είπε, ποτέ κανείς δεν με ρώτησε έστω από περιέργεια. Στο στρατό πάλι η τακτική παραλλάχθηκε αναγκαία (στην ουσία αντιστράφηκε). Ήπια το ομιλούν ύδωρ και χαλάρωσα. Όλως παραδόξως, οι πλέον κατανοούντες ήταν απόφοιτοι ιερατικών-θεολογικών σχολών. Οι στραβομουτσουνιασμένοι ήταν αυτά τα παιδάκια με το μπασταρδεμένα σεμνό βλέμμα που όλο «βόηθα παναγιάμ’ να μην έχω σκοπιά Σ/Κ» και «νασαι καλα θεούλημ’ που κατάφερα και έχωσα τον ψαρά κι εγώ θα πάρω άδεια να πάω να γαμήσω».

    «να φτιάξουμε μια δικιά μας θρησκεία»

    Αμέ!! Την εκκλησία του ορθολογισμού γίνεται? Με αρχιερέα τον till! Σύνθημα: πίστη στη λογική :PPppPP

  11. Jesus died for somebody’s sins but not mine
    meltin’ in a pot of thieves
    wild card up my sleeve
    thick heart of stone
    my sins my own
    they belong to me, me

    Patti Smith Grace

  12. καλημέρα κούκλα και καλή εβδομάδα

    η μόνη επισήμανση που θα ήθελα να κάνω είναι πως δεν πρέπει να μπερδεύουμε την θρησκεία με την εκκλησία

  13. as i’m getting older i find religion and church have nothing for me and i’m of no use to them.
    really, what keeps me awake at night is not questions about the existence of god.
    i’m sorry, i took the issue that constantina raised, sideways.
    that said, i would loooove to visit mount athos, again.

  14. Ο Αλέξανδρος δεν πέθανε από την απονιά των παππάδων του Ναού. Πέθανε από την αφέλεια και την απονιά αυτών που απαρτίζουν την εκκλησία. Οποιουδήποτε Θεού. Ημών αυτοπροσώπως.

  15. COSTANTINA said

    kosta, i don’t get it either. Κάποτε είχε γράψει ο till, ένα περίφημο ρητό του Stephen Roberts : «»Είμαστε όλοι Άθεοι, απλά μερικοί απο εμάς πιστεύουν σε λιγότερους Θεούς απ΄ ότι άλλοι. Όταν θα καταλάβεις γιατί απορίπτεις όλους τους άλλους πιθανούς θεούς, τότε θα καταλάβεις γιατί εγώ απορίπτω τον δικό σου» .

    Ίσως αυτό βοηθήσει την συζήτηση στο θέμα της πίστης. Όσο για μένα, θεωρώ ότι όσο ζούμε στη γη υπάρχουμε, μετά πολύ απλά ΔΕΝ υπάρχουμε πια. Τίποτε το θεικό, τίποτε το μεταθανάτιο, τίποτε το μαγικό δεν υπάρχει στην μικρούλα ύπαρξή μας. Ίσως ο φόβος της μικρότητάς μας, οδηγεί πολλούς σε θρησκείες, αλλά εγώ αποφάσισα να δεχτώ την ύπαρξή μου, ως έχει.

    Δημήτρη, καλή βδομάδα και σε σένα. Όπως πάντα, με έπιασες.Αν και λίγο αδαής έχεις ένα κοφτερό κοφτερό μυαλό κάπου μέσα στο κεφαλάκι σου. 😛
    υ.γ. διάβασε τα σχόλια στο αποκάτω ποστ και μετά ας μιλήσουμε για θρησκείες και αγάπη 🙂

  16. ok, this is my last word on the subject and then i’m going to bed, god willing of course.
    all i need is the golden rule: treat others as you want to be treated.
    why we need some men dressed like drag queens to relay the message to us, that i don’t know.

  17. COSTANTINA said

    sleep on that 🙂

    (ίσως για να μας φοβίζουν – μέχρι πέντε χρονών, τους έβλεπα και έτρωγα όλο το φαί μου 😉

  18. πραγματικός διάλογος:

    – τι μου κάνεις αγόρι μου;
    – τα ανομόλογητα πάτερ…

  19. caffegreco said

    ποσοστά από τα βιβλία
    που θα γράψεις όμως!
    :))

  20. Κωστάντω, συγνώμη, (ζήτησα κι απ’ την ΚΟΥΡΟΥΝΑ), αλλά στην απελπισία μου, λόγω του επείγοντος, καταχρώμαι του χώρου σου για να πώ ότι:
    Ξεκίνησα το ιστολόγιό μου κεντρισμένος από τα κείμενα του Μιχάλη Μητσού και τα άκρως διδακτικά σχόλια κάποιων «φίλων» που, έστω κι αν εκφέρονται από «ακούνητες» θέσεις, κάνουν τον καθένα μας σοφώτερο. Σκαλίζοντας στο βάθος, ανακάλυψα εκπληκτικές ΚΟΥΡΟΥΝΕΣ, ΨΙΛΙΚΑΝΤΖΙΔΕΣ, ΤΑ ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ, ΚΑΛΤΣΟΒΡΑΚΟΥΣ κλπ και «Τα μυστικά του Κόλπου», τον Πάνο δηλαδή, που πέρα από τον λογοτεχνικό οίστρο του, τόλμησε να θέσει στο Διαδίκτυο τα ίδια ερωτήματα που προσπάθησα να θέσω κι εγώ μερικά χρόνια πριν, σε εκπροσώπους των θεσμών (πανάθεμά τους) και σε έγκριτους δημοσιογράφους (ξανάθεμά τους). Είχα την κρυφή ελπίδα ότι στον κόσμο αυτόν τον «εικονικό», αυτοί που τον βιώνουν είναι πολύ πιό ρομαντικοί (πραγματιστές δηλαδή, γιατί θέλουν να βλέπουν την αλήθεια και να μάχονται γι αυτήν) από αυτούς που αυτοαποκαλούνται «ρεαλιστές» με βάση τη δικιά τους «πραγματικότητα» που είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη και ψευδής.
    Είναι αλήθεια ότι το θέμα που θίγει ο Πάνος, και συμπληρώνω κατά δύναμη εγώ, δεν προσφέρεται για «εκμετάλλευση» με τις παραμέτρους «ακροαματικότητας», «τηλεθέασης» ή «αναγνωσιμότητας» που θέτει η σημερινή λειτουργία του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου. Το έργο «επέκταση του διαδρόμου 10-28 Α/Δ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στη θάλασσα» είναι διακομματικό. Αυτό σημαίνει ότι η πίτα είναι μοιρασμένη σε ικανοποιητικά για όλους κομμάτια με τρόπο που αποκλείει την κομματική αντίδραση. Τα θεσμικά πρόσωπα είναι ενταγμένα στο κάθε μαντρί και δεν έχουν την παραμικρή δυνατότητα έκφρασης της προσωπικής τους γνώμης. Οι δημόσιοι λειτουργοί, το ίδιο. Είδαμε έναν τέτοιον να μιλά με τέτοιο μένος κατά του Πάνου που το μόνο που κατόρθωσε ήταν να αναδείξει τις ενοχές του.
    Οι δημοσιογράφοι; Δεν έχω την απαίτηση να με πιστέψουν ή να πιστέψουν τον Πάνο. Θυμώνω, όμως, όταν ο μόνος εμφανής στόχος τους είναι ο έλεγχος, η καθυπόταξη των πολιτικών που μπορεί να έχουν βουλευτική ασυλία αλλά είναι ολόγυμνοι και αδύνατοι απέναντι στη δημοσιογραφική ασυδοσία. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι δεν υπάρχει ελπίδα. Δεν έχουμε κλειδαρότρυπα να δείξουμε σε δημοσιογράφο. Έχουμε τα δεδομένα, τόσο ξεκάθαρα που δεν χρειάζεται να ανοίξουμε όζοντα σεντούκια. Εδώ «βρωμάει» ο τόπος όλος. Αλλά, φαίνεται ότι το άν τα πιάνει ο κολλητός του Γιακουμάτου είναι περισσότερο σπουδαίο από την ενδεχόμενη καταστροφή του Κόλπου της Θεσσαλονίκης. Φαίνεται ότι η εικονική πραγματικότητα της γρίππης των πτηνών πουλάει περισσότερο από την πραγματικότητα της ενδεχόμενης μόνιμης αλλοίωσης των ακτών του Θερμαϊκού από ένα ενδεχομένως μη χρειαζούμενο έργο. Που «ξεκινάει» τώρα. Τον Οκτώβριο!
    Παρακαλώ όλους τους ιστολόγους και ιστολόγες να απευθύνουν σε όποιο ΜΜΕ θέλουν, και όσο πιό γρήγορα μπορούν, ένα και μοναδικό ερώτημα «πού είναι οι μελέτες περιβαλοντικών επιπτώσεων και επιπτώσεων επί της ακτογραμμής;», να «βομβαρδίσουμε» μ’ αυτή την ερώτηση κάθε έντυπο, κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό Σταθμό και πού ξέρετε. Μπορεί να βρεθεί και κάποιος που δεν θα αντέξει να σιωπά.

  21. αγαπητέ ημίαιμε συμμερίζομαι την αγωνία σου αλλά θα ήθελα να σου επισημάνω πως το 90% των δημοσίων έργων στη χώρα μας γίνεται χωρίς τις απαραίτητες περιβαλοντικές άδειες

    ίσως αν επευθυνθούμε και καταγείλουμε την ελλάδα στο ευρωπαικό δικαστήριο θα έχεουμε μεγαλύτερη επιτυχία απο το αν ασχοληθεί το οποιοδήποτε ΜΜΣ με αυτό το ζήτημα

  22. δες και το μεγαλύτερο συνεχιζόμενο σκάνδαλο στη χώρα μας … την εκτροπή του Αχελώου

  23. DCD said

    Πολυ καλο το post, οπως και αρκετα απο τα σχολια που ακολουθησαν. Μιλαμε για το αυτονοητο κι ομως δεν ειμαστε πλειοψηφια. Μιλαμε λογικα κι ομως κανεις τους δε καθεται να σκεφτει λιγο παραπερα. Ελπιζω καποια στιγμη να αλλαξει αυτη η κατασταση…

  24. Maiandros said

    Κι εμείς το ελπίζουμε dcd

  25. when i was younger, i remember reading what karl marx wrote about religion, «religion is the opium of the masses». back then i thought it was excessive. not anymore.
    as far as i’m concerned, anybody over 21 and with some sort of education who believes in that sort of thing is a fool.
    period.

  26. lao said

    «όταν ο ορθολογισμός γίνει θρησκεία, με αρχιερείς και ναούς, τότε θα πάψει να είναι ορθολογισμός. »

    Αστειεύομουν! Έτσι κι αλλιώς, ο ορθολογισμός δεν παύει ποτέ. Όσο υπάρχουν νοήμονα όντα, τούτος θα υφίσταται, έστω και στο περιθώριο της ανθώπινης σκέψεως. Όπως έλεγε κι ένας διοικητάς στο στρατό «ο στρατός θα υπάρχε, ακόμη κι ένας να έχει απομείνει», ε το ανάλογο ισχύει και με την ορθολογιστική σκέψη..

  27. Chrisa said

    Πέσατε βρε Ψιλικατζού… οι παπάδες θα πάνε πρώτοι στο πυρ το εξώτερον!!!!

  28. COSTANTINA said

    Caffegreco, μου φαίνεται εσένα πρέπει να αρχίσω να σου δίνω ποσοστά. Ευχαριστώ : )

    Thano, καλωσήρθες. Διαφωνώ ως προς την διαστρωμάτωση των μπλόγκερς (εκτός από τον null βεβαίως, βεβαίως) . Εγώ, είμαι καραλαικιά. : )
    Σοβαρά τώρα, σε μελλοντικό δημοψήφισμα για τον διαχωρισμό κράτους εκκλησίας, νομίζω ότι ίσως υπερισχύσουν αυτοί που είναι υπέρ του διαχωρισμού. Ίσως να λέω μαλακία, αλλά δεν έχω ακούσει κανέναν (πέρα από τις χαζομάρες στα κανάλια), να είναι υπέρ της εκκλησίας. Δεδομένης της φοβερά άσχημης οικονομικής κατάστασης όλων και της πρόκλησης των υλικών αγαθών της εκκλησίας. Και σημαντικό να τονίσω, ότι πλέον στα κεφάλια των απλών ανθρώπων είναι ήδη διαχωρισμένη η θρησκεία από την εκκλησία.

    Dcd & Μαίανδρε, έχουμε αρκετό δρόμο, για να πειστούμε ότι η πίστη και η θρησκεία δεν συνδέονται με πορτοφόλια και τάματα. Θα φανεί.

    Κωστή, μην είσαι απόλυτος. Υπάρχουν πολλοί μορφωμένοι άνθρωποι που πιστεύουν και έχουν τα δικά τους επιχειρήματα. Δεν μπορείς να πείσεις κάποιον που πιστεύει να το σταματήσει, όπως και το αντίθετο. Η πίστη είναι μια ανάγκη. Το θέμα που σχολιάζω, είναι γιατί για αυτή την ανάγκη να πληρώνουμε χαράτσι, ή γιατί να υποχρεώνουμε φασιστικά άλλους ανθρώπους ( που είναι αλλόθρησκοι ή άθεοι) να την τρώνε στην μάπα.

    Καλημέρες σε όλους : )

  29. it goes without saying that i’m with you on your original point of your post.
    my mother, my sister, my father and some of my friends believe in god. my love for them is not less because of that. i do see why people need to believe, something to get them through the night. and i used to feel that as long they get what they need, it’s alright by me.
    now, i just don’t get it.
    i meam, really.

  30. «meam» is supposed to be «mean».
    you got me too excited with this issue.
    off course, i blame you and religion. always somebody else’s fault.
    and a good morning to you.

  31. thanos said

    Σχόλιο στο σχόλιο:)

    Κωσταντίνα ο χριστόδουλος ξέρει πολύ καλά τι συμβαίνει. Και γεγονός είναι ότι ακόμα ένα μεγάλο ποστοστό των Ελλήνων είναι υπέρ τησ εκκλησίας. Τώρα αν είναι πάνω από 50% δεν το ξέρω, αλλά είναι αρκετά μεγάλο.

    Η χριστοδούλεια εκκλησία έχει γίνει πλέον η σύγχρονη «λαϊκή δεξιά». Γι αυτό το λόγο και έχει μεγάλη ανταπόκριση στα λαϊκά στρώματα. Οι μπλόγκερς ως επί το πλείστον ΔΕΝ αποτελούν λαϊκά στρώματα (πχ NULL ο γνωστός καπιτάλας:)). Παράδειγμα λαϊκής δεξιάς αποτελέι και ο Μπους που όλως τυχαίως μιλάει με το θεο (του στέλνει και mail).

    Επί της ουσίας αυτό που θέλω να πω είναι ότι η εκκλησία έχει ακόμα αρκετούς φανατικούς υποστηρικτές και ότι οποιαδήποτε αλλαγή θα έρθει σιγά σιγά και μάλλον είναι θέμα της δικής μας γενιάς, όχι της τωρινής.

    Εν τέλει βέβαια ο χειρότερος εχθρός της εκκλησίας είναι οι παπάδες, ή τουλάχιστο όλοι αυτοί οι παπάδες που έχουν ξεφτυλίσει το όλο θέμα.

  32. Stefanos said

    Πολύ επίκαιρος ο προβληματισμός της Costantina και πολύ ξεκάθαρα παρουσιασμένες οι σκέψεις της. Όμως μην τα ισοπεδώνουμε όλα, μην τοποθετούμεθα αβασάνιστα, έτσι απλά για να πούμε κάτι. Δεν είναι ούτε κουλτούρα ούτε μοντερνισμός το χτύπημα σε κάτι που υπάρχει από καταβολής κόσμου σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη μας, τη θρησκεία, την εσωτερική και ανεξήγητη δηλαδή ανάγκη κάθε νοήμονος όντος να πιθανολογεί και να πιστεύει ότι κάτι παραπάνω απ’ αυτό υπάρχει που στην έσχατη δύσκολη θα’χει έν’αυτί ν’ακούσει το «βόηθα Παναγιά μου» διότι και οι άθεοι στη δύσκολή, αυθόρμητα τη Παναγιά επικαλούνται. Επομένως, όπως πολύ σωστά λέει και ο newmanifesto στο σχόλιό του στις 2:21 μμ, μη μπερδέυουμε την εκκλησία (το παπαδαριό) με τη θρησκεία. Τη θρησκεία (την κάθε θρησκεία) τη σεβόμαστε και την αφήνουμε στην άκρη μαζί με τους πιστούς της ασχολίαστη. Την εκκλησία (το παπαδαριό) το ελέγχουμε και το κρίνουμε και μάλλιστα πολύ αυστηρά μια και κατά τεκμήριο είναι το πρώτυπο της αρετής και της αγάπης όπως τις κηρύσσουν τους «πτωχούς». Προσοχή όμως στους σχολιασμούς να μην είναι στείροι έτσι γα να λέμε κάτι, διότι όπως είναι γνωστό τα ‘άδεια βαρέλια’ είναι εκείνα που κάνουν τον μεγάλο θόρυβο. Τέλος από εμένα τον πτωχό μόνο ένα μπράβο στη costantina και τον newmanifesto.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: