X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

BRAIN TEASER ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Posted by Constantina Delimitrou στο Σεπτεμβρίου 15, 2005

Κρατάω πάντα αρχείο για τις αγορές του μαγαζιού μου. Όχι τίποτε ιδιαίτερο, ένα excel είναι, για να υπολογίζω στο περίπου πόσα χρήματα θα χρειαστώ κάθε φορά, για τις αγορές μου. Το αρχείο αυτό, περιλαμβάνει όλα τα προιόντα που έχω αγοράσει ποτέ, από την πρώτη μέρα που άνοιξα το μαγαζί.

Κάθε φορά που ένα προιόν ακριβαίνει, η τιμή του αλλάζει και η παλιά μπαίνει στο αρχείο με τις παλιές τιμές, για να μην με μπερδεύει. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι ένα τεράστιο αγγούρι, αν σκεφτείτε ότι παίζουν τρελλές διαφορές μεταξύ προμηθευτών και τρελλές ανατιμήσεις περίπου κάθε βδομάδα σε προιόντα που δεν είναι «κράχτες», που δεν πολυφαίνονται.

Για παράδειγμα η ζάχαρη και ο καφές δεν θα ανατιμηθούν τόσο συχνά όσο κάποια καρυκεύματα ή απορρρυπαντικά που ποτέ δεν θυμόμαστε την τιμή τους. Πριν ανοίξω αυτό το μαγαζί, ποτέ δεν μπορούσα να συγκρατήσω πόσο κάνει, ας πούμε ένα σαλτσάκι. Το βούταγα, πλήρωνα και έφευγα. Μετά, ήταν απαραίτητο να γνωρίζω, να συγκρίνω, να υπολογίζω την λιανική του. Καταλαβαίνετε φαντάζομαι τί μου έκανε στο αρχείο η αύξηση του φπα, ή τί τραβάω κάθε φορά που βάζω νέα είδη στο μαγαζί. Και μιλάμε για πάνω από χίλια διαφορετικά προιόντα.

Και φαντάζεστε την φάτσα κάθε προμηθευτή, όταν του αναφέρω επακριβώς τις τιμές του ανταγωνιστή του, το ποσοστό κέρδους μου και τις προσφορές, ακόμη και για μία οδοντογλυφίδα. Το φετίχ μου άλλωστε, ήταν πάντα η λεπτομέρεια. Ξεσκονίζοντας λοιπόν τα αρχεία μου και μετά από μία φάση να ρίξω μερικές τελευταίες ματιές στα πράγματα που μου έτρωγαν ολόκληρα δωδεκάωρα πριν λίγους μήνες, έπεσα στο αρχείο με τις παλιές τιμές.

Το ΄βαλα λοιπόν δίπλα δίπλα με το σημερινό και κουφάθηκα. Ενώ ας πούμε θα χρειαζόμουν 150 ευρώ για αγορές την βδομάδα (για είδη μινι μάρκετ – τρόφιμα κ.τ.λ.), τώρα για τα ίδια είδη δεν φτάνουν ούτε 250. Δεν πήγα σε παλιότερους μήνες, έμεινα στο Φεβρουάριο, γιατί μου φάνηκε μικρό το διάστημα για να δικαιολογηθούν τέτοιες ανατιμήσεις. Και εννοείται ότι το ποσοστό κέρδους μου δεν έχει διαφοροποιηθεί προς τα πάνω.

Μερικές φορές το κατεβάζω, για λόγους κατανάλωσης. Θα πάρω μερικά παραδείγματα έτσι για να δείτε τί εννοώ.

[Συγνώμη για την παρένθεση, αλλά μάλλον δεν θα σας βάλω ποσοστό αύξησης του κάθε προιόντος, μόνο την τιμή του, γιατί τηλεφώνησα στο αδελφάκι μου και μου είπε να το υπολογίσω ως εξής : Παλιά τιμή + ( χ δια 100 επί παλιά τιμή) = Νέα τιμή. Και είχε το θράσσος να μου πει «βρες το χ»! Όχι ρε, γι΄αυτό έχω excel για να τα βρίσκει μόνο του! Ά, να μου χαθείτε μορφωμένοι με τα mind teaser σας (βρες εσύ ρε, αν ταιριάζει Δίδυμος με ωροσκόπο καργιόλη, με Ταύρο που η Αφροδίτη του είναι στον Δία (?) και ο Ποσειδώνας του στο διάολο. Είδες ; Ο καθένας με την επιστήμη του).]

Anyway, αν αγοράζαμε χονδρική ένα απλό καθαριστικό τζαμιών (πάντα η ίδια μάρκα), τον Φεβρουάριο θα πληρώναμε 1,20 ευρώ. Τώρα, θα πληρώσουμε 2,30. Ο καταναλωτής θα πληρώσει λιανική από 30% εώς + άπειρο (ανάλογα τον αγιογδύτη που θα πέσει). Ένα πακέτο μακαρόνια κόστιζε 0,41 λεπτά και τώρα κοστίζει 0,59. Αλλά το εξωφρενικό είναι οι σερβιέτες.

Ένα πακέτο απ΄αυτές με τα αυλάκια και τα φτερά, κόστιζε 2,15 ευρώ. Τώρα κοστίζει 2,54 ευρώ (από τον πιό φτηνό προμηθευτή μου). Οφείλω να παραδεχτώ ότι τα μουνιά είναι πανάκριβα στην συντήρησή τους. Και όλα αυτά, σε εφτά μήνες. Δεν είμαι μαθηματικός για να σας πω πόσο θα κοστίζουν του χρόνου ή του παραχρόνου με αυτούς τους ρυθμούς, αλλά χαίρομαι που δεν θα κάνω για πολύ ακόμη αυτό το επάγγελμα.

Τουλάχιστον δεν θα χρειάζεται να τα παρακολουθώ τόσο στενά. Βέβαια οι σερβιέτες πάντα θα μου είναι απαραίτητες, αλλά σκέφτομαι σοβαρά να ράψω μεταξωτές, που σε λίγο θα κοστίζουν πολύ λιγότερο και θεωρώ ότι ούτως ή άλλως, μου ταιριάζουν καλύτερα.

15 Σχόλια to “BRAIN TEASER ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ”

  1. Μουνιά με κομμένα τα φτερά.

  2. COSTANTINA said

    Βλέπω μωρό μου, μόνο εσένα καίει το θέμα. Α, ρε μπρούκληδες όλοι σας :)))

  3. macmanus said

    Brook-ληδες? I don’t know this word!

  4. COSTANTINA said

    Δεν πειράζει, είσαι μικρό ακόμη.

  5. 0 Comments said

    Δύσκοολαααα!!!
    Και που να μην έπαιρνε όλα αυτά τα κατα παραγγελίαν ΣΕΒ μέτρα δηλαδή.
    Γεια σου ρε Κωσταντίνα!

  6. COSTANTINA said

    Γεια σου μηδενικούρα :))))

  7. Id said

    Σας πηδάνε κανονικότατα… τιμές Λονδίνου και μισθοί Ανατολικού μπλοκ… κάθε φορά που έρχομαι Ελλάδα φρικάρω με την ακρίβεια και με τα δάνεια που παίρνουν όλοι για να ξεπληρώσουν τα προηγούμενα!!

    Αλλά το καινούριο αυτοκίνητο, τις υπερλουξ διακοπές και τα ακριβότατα γεύματα έξω δεν μπορεί κανείς να τα απαρνηθεί στιγμή… Ε ρε ξύλο που θέλουν οι Έλληνες!

  8. Εγώ γιατί να τις «φάω» ρε id μου;
    Ενα παλίοFiat Panda έχω και διακοπές από παραπρόπερσι και αυτές λειψές.
    Πές και συ ρε Κωνσταντίνα κάτι!
    😦

  9. COSTANTINA said

    Παιδιά, οι Έλληνες θέλουν να δείχνονται αλλά πλέον δεν περνούν τόσο καλά. Είναι βάρβαρα πλέον τα πράγματα.

  10. Your Man said

    Μπήκατε στα πολιτικά τα οποία όσο κι αν δεν είναι τα νερά μου, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο άνθρωπος που δεν έχει να φάει ψηφίζει οτιδήποτε άλλο πλην της Αριστεράς που θα τον ταΐσει.

    Παίρνοντας αυτό ως βάση, ο Έλληνας είναι τελείως κοντόφθαλμος.

  11. Id said

    Καλτσόβρακό μου, δεν είπα για σένα καλό μου, αλλά είσαι εξαίρεση πίστεψέ με!!

    Α, και να συμπληρώσω πως άλλο να παίρνεις καταναλωτικό δάνειο για να ξεπληρώσεις το στεγαστικό, και άλλο για να ξεπληρώσεις το περσινό διακοπο/σουβλο/γαλοπουλοδάνειο. Και με ποια λογική κάνεις δεύτερο παιδί και το γιορτάζεις με καινούριο αυτοκίνητο όταν χρωστάς ακόμη τα έπιπλα στα 120 ηνωμένα εργοστάσια; Δεν είναι μία και δύο περιπτώσεις, είναι πολλές και παρόμοιες που ξέρω, και ανατριχιάζω κάθε φορά που τα ακούω.

    Και επιμένω: σε ένα μεγάλο ποσοστό, θέλουν ξύλο οι Έλληνες. Έχουν το κεφάλι κάτω εκεί που τους βαράνε άδικα (βλ. διακανονισμοί εργασιακού δικαίου) και ξεσπούν σε αγορές που δεν έχουν χρήματα να κάνουν. Θα μου πεις εγώ δεν τα έχω κάνει; Ναι. Αλλά πάω και παίρνω 5-6 μπλουζάκια να βγάλω το άχτι μου, όχι αυτοκίνητο. Έλεος!!

  12. Thrass said

    ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο άνθρωπος που δεν έχει να φάει ψηφίζει οτιδήποτε άλλο πλην της Αριστεράς που θα τον ταΐσει.

    Κι εγώ το αναρωτιόμουν παλιά αυτό (παρόλο που δεν ανήκω με τίποτα στο χώρο της αριστεράς). Κατέληξα στο ότι μερικοί θέλουν να πάρουν το ρίσκο, ώστε να να μην περιμένουν και τα παιδιά τους από άλλους να τα ταϊσουν.

    YΓ. Δεν κρίνω, απλά αναφέρω.

  13. ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο άνθρωπος που έχει να φάει ψηφίζει οτιδήποτε άλλο πλην της Δεξιάς που θα τον παραταΐσει.

    Δεν βγάζω νόημα!

    …. και η αριστερά δεν νομίζω πως είναι κόμμα.
    Στάση ζωής είναι.

  14. marilina said

    pisw sto xartovamvaka….

  15. mn8 said

    Και τι να πω κι εγω, που οταν τελειωσω την οικονομικη σχολη του Παν. Μακεδονιας, θα πρεπει να ασχοληθω επαγγελματικα με αυτο το χαος!!!

    Παντως, σας πληροφορω οτι ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ οικονομικα φαινομενα της εποχης μας ΑΝΤΙΤΙΘΕΝΤΑΙ σε ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΕΣ οικονομικες αρχες και θεωριες… [Επισης η θεωρια λεει πως οτι ανεβαινει, κατεβαινει, και το αντιθετο…]

    Μπαι δε γουει… Μηπως ειμαστε και λιγο γκρινιαρηδες;Στο ζαπινγκ επεσε το ματι μου στο «Ρετιρε» (νομιζω), σειρα δεκαετιας… Και μια απο τις βασικες ατακες ηταν η ακριβεια, απο τοτε!!!

Σχολιάστε

 
