X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

«ΠΕΘΕΡΕΣ» ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ

Posted by Constantina Delimitrou στο Σεπτεμβρίου 10, 2005

Εν αναμονή των reality με τις πεθερές και επειδή φαντάζομαι τα κουλά που θα βγουν στη φόρα, θέλω να πω δυο λόγια, που τουλάχιστον έχω καταλάβει από ανάλογες περιπτώσεις που γνωρίζω, καθώς και από προσωπική πείρα.

Από την δική μου οπτική γωνία, δεν υπάρχουν πεθερές σκύλες και νύφες κατατρεγμένες. Δεν υπάρχουν πεθερόπληκτοι γαμπροί ή ελαφρών ηθών νύφες. Κατ΄ επέκταση, και πάντα στο δικό μου μυαλό, δεν υπάρχει τίποτε άλλο στο σύμπαν, εκτός από το ζευγάρι. Από την στιγμή που δύο άνθρωποι τα ΄χουνε βρει μεταξύ τους και έχουν αποφασίσει να πορευθούν από κοινού, δεν υπάρχει κανείς ανάμεσά τους που θέλει να τους χωρίσει- βασανίσει- υπονομεύσει, εκτός από τους ίδιους.

Το ξέρω ότι είμαι απόλυτη, αλλά έχω τα επιχειρήματά μου. Επαφείεται στην Ωριμότητα, την Κρίση και την Αγάπη του κάθε ανθρώπου για τον σύντροφό του, για να χειριστεί τέτοιες καταστάσεις. Ποτέ κανείς κατά την γνώμη μου, δεν πρέπει να βάλει τον σύντροφό του πάνω ή κάτω από την οικογένειά του.

Η θέση του, είναι ακριβώς δίπλα. Αλλά ακριβώς. Ούτε χιλιοστό παραπάνω, ούτε χιλιοστό παρακάτω. Και όλοι έχουν τα δικαιώματά τους και τις προτεραιότητές τους. Όταν όμως πρόκειται για θέματα προσωπικά (το λέει και η λέξη), είναι προσωπικά. Τελεία. Είναι θέματα μη διαπραγματεύσιμα ή συζητήσιμα από τρίτους, πολλές φορές και μη κοινοποιήσιμα, ακόμη και στην οικογένεια.

Οι όροι «πεθερά» ή «νύφη» ή «γαμπρός» ή «πεθερός», είναι καθαρά παρεξηγημένοι ρόλοι. Είναι ρόλοι που πλέον επεξηγούνται μόνο στερεοτυπικά και σαν ρομπότ τους παίζουμε για δεκαετίες.

Εκτός κι αν συνειδητοποιήσουμε πως το αλάτι της ζωής, δεν είναι φουρτούνες, πλάγιες οδοί και ίντριγκες, αλλά η ομορφιά της ηρεμίας και της πεποίθησης ότι το τιμόνι ενός σπιτιού, το κρατάνε μόνο δύο.

7 Σχόλια to “«ΠΕΘΕΡΕΣ» ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ”

  1. Anonymous said

    Πιστεύεις ότι ο γυναικείος ανταγωνισμός είναι ένας μύθος; Αν όχι, δεν μπορεί η νύφη και η πεθερά να έχουν ανταγωνιστική σχέση στα πλαίσια ακριβώς της γενικότερης γυναικείας ανταγωνιστικότητας; Αν επαινέσω τη μάνα μου μπροστά στη γυναίκα μου, το πιθανότερο δεν είναι να ζηλέψει η γυναίκα μου; Ευχαριστώ.

  2. COSTANTINA said

    Φίλε μου, το είδα μόλις τώρα. Αύριο το απογευματάκι που θα ξαναέχω λίγο χρόνο (γιατί το πρωί έχω τις εφημερίδες) θα τα πούμε. Μεγάλο θέμα.

  3. vasvoe said

    This post has been removed by the author.

  4. vasvoe said

    Εγώ να πω την μαύρη μου αλήθεια, δεν ζηλεύω την πεθερά μου. Εκτός που μιλάει σουηδικά, νορβηγικά και δανέζικα, φτιάχνει καταπληκτικές μαρμελάδες και κάποια ελβετικά φαγητά που δεν ξέρω, έχει αληθινό attitude και φοράει πάντα το ομορφότερο φουλάρι. Και αυτή δεν ζηλεύει εμένα. Εκτός απ’τα άψογα αγγλικά μου και άπταιστη γνώση της γερμανικής γραμματικής, το ταλέντο να διακοσμώ το σπίτι μας και την ικανότητα, ακόμα κι αν το φουλάρι μου δεν είναι το ομορφότερο, να ταιριάζει τουλάχιστον με τα υπόλοιπα ρούχα μου.

    Όταν η καθεμιά ξέρει το δικό της ρόλο και αναγνωρίζει κι αποδέχεται αυτόν της άλλης, (λογικά) δεν υπάρχει πρόβλημα. Η μια είναι μάνα, η άλλη γυναίκα. Δεν είναι αντίζηλες, ο σκοπός τους όσον αφορά στο πρόσωπο που τις συνδέει είναι ο ίδιος, να τον κάνουν ευτιχισμένο.

    Το θέμα όμως είναι ότι τί γίνεται όταν δεν ξέρει η καθεμιά τον ρόλο της… που από ότι έχω καταλάβει είναι το μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων!

  5. Harry said

    Εγώ το έχω πει. Τα καλύτερα χάνουμε εδώ πάνω… Άκου big mother… Μου το λέγανε και νόμιζα ότι ήταν ανέκδοτο

  6. COSTANTINA said

    Λοιπόν, πρώτα πρώτα οφείλω μία απάντηση στον ανώνυμο. Δεν πιστεύω ότι είναι μύθος η γυναικεία ανταγωνιστικότητα. Ούτε επίσης η αρρωστημένη εξάρτηση που μπορεί να έχει ένας γιος από την μητέρα του. Ούτε ακόμη το δέσιμο πέραν των ορίων μίας μάνας και μίας κόρης. Όλα αυτά όμως, είναι προβλήματα για έναν γάμο.
    Φαντάζομαι και τα υπόλοιπα παιδιά να σου απάντησαν σε αυτό. Το τελικό ζήτημα λοιπόν, είναι κατά πόσο εμείς σαν άνθρωποι είμαστε ώριμοι ή κατ΄επέκταση έτοιμοι για μία σχέση.
    Αν αυτά τα δύο λειτουργούν, πιστεύω πως όλα θα πάνε καλά ακόμη και αν παραμονεύει ένα βαμπίρ – πεθερά : )

    Vasvoe, ακριβώς αυτό εννοούσα.

    Χαρούλη, δεν νομίζω να πάσχετε εκεί πάνω από reality. Θα πέσει φωτιά να σε κάψει !!!

    Μαρίνα, όπως πάντα συμφωνούμε. Αυτό που μου τη δίνει στα reality, είναι ότι προσπαθούν να καλουπώσουν καταστάσεις, διαιωνίζοντας στερεότυπα τέτοια, που στην εποχή μας, θα έπρεπε να τα έχουμε ξεπεράσει.

  7. Marina said

    Ολα αυτά τα σίριαλς και τα reality της τηλεόρασης με χαλάνε πολύ γιατί τα βρίσκω παρατραβηγμένα και εκτός πραγματικότητας.
    Ισως στο παρελθόν που η μαμάδες προσπαθούσαν «να τακτοποιήσουν» το γιόκα τους..ή που έμπαιναν στη μέση,να υπήρχαν αυτές οι καταστάσεις..

    Εάν όμως ένα ζευγάρι δεν είναι ώριμο αρκετά και σίγουρο για τη σχέση του, τότε ο θεσμός των πεθερικών μπορεί να αποβεί μοιραίος.
    Αλλά είναι θέμα ζευγαριού, αν στέκεται ο ένας (όπως πολύ σωστά είπες) δίπλα στον άλλον.
    Αν ξέρει ο καθένας (και ο γονιός) τη θέση του.

Σχολιάστε

 
