X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΕΣ

Posted by Constantina Delimitrou στο Σεπτεμβρίου 9, 2005

Είχα πολλές άγνωστες λέξεις στο παρελθόν. Πολλές μου γίνονταν εφιάλτης, γιατί κανείς ποτέ δεν μου τις εξηγούσε ώστε να τις καταλάβω. Κάποιες τις καταλάβαινα από τα συμφραζόμενα, κάποιες με τα χρόνια, κάποιες από την Δομή (αλλά βαριόμουν γιατί ήταν πάνω πάνω στην βιβλιοθήκη).

Οι δάσκαλοι είχαν βαρεθεί να ακούν ερωτήσεις και οι γονείς μου, μου απαντούσαν μονολεκτικά και μετά ψιθυρίζανε μεταξύ τους στα γερμανικά. Τελείως σπαστικό να σου κρατάνε μυστικά. Ένα πρωί μου έδωσε η μάνα μου, σχεδόν κατακόκκινη, το βιβλίο «Η αγάπη, το σεξ και η ανάπτυξη». Πλέον δεν ξανάνοιξα την Δομή και είχα πολύ λιγότερες άγνωστες λέξεις.

Αυτή όμως η λέξη που πραγματικά με στοίχειωνε χρόνια, ειδικά σε επισκέψεις των γονιών μου στο σχολείο, ήταν «επιπόλαιη». Τί χαζή λέξη. Ο πατέρας μου, μου έλεγε ότι σημαίνει βιαστικιά, η μάνα μου κάπου μου ΄λεγε να βαφτίζω την γλώσσα μου (στο στομάχι μου,στην κοιλιά μου,θα σας γελάσω). Ο δάσκαλος, ότι δεν σκέφτομαι. Ένοιωθα τελείως άχρηστη.

Αυτή η λέξη, με κυνηγούσε μέχρι την Έκτη Δημοτικού. Κάθε φορά που ήθελα να μιλήσω, χεζόμουν απάνω μου και δεν έλεγα κουβέντα. Έκρυβα το επιπόλαιη και το έκανα αμίλητα στρατιωτάκια, ακούνητα, αγέλαστα. Όταν αρχίσαμε να μαθαίνουμε τις σύνθετες λέξεις είπα να την κάνω κομματάκια, όπως είχα μάθει, να δω μήπως βγάλω άκρη. Επί + πόλαιος. Άντε το «επί» το καταλάβαινα, αλλά το «πόλαιος»; Δεν υπήρχε πουθενά στην Δομή, ούτε στο άλλο βιβλίο που μου έκρυψε η μάνα μου στο συρτάρι. Χαζομάρες.

Είχε πάρει ο σιχαμένος που την έφτιαξε ένα «επί» για να φαίνεται καμπόσος, κότσαρε και μια μαλακία απ΄την κεφάλα του και άντε τώρα εγώ να καταλάβω τί είμαι. Όταν γράφαμε εκθέσεις, απ΄αυτές που έπρεπε να γράψουμε τα προτερήματα και τα ελλατώματά μας, εγώ έγραφα μονολεκτικά «επιπόλαιη», μήπως και φιλοτιμηθεί ο δάσκαλος και μου εξηγήσει. Αυτός, τσαντιζόταν γιατί νόμιζε ότι τον κοροίδευα και άντε ξανά απ΄την αρχή.

Το μυστήριο λύθηκε όταν βρήκα γκόμενο. Μην φανταστείτε τίποτε φοβερό, μικρά παιδάκια ήμασταν. Ο γκόμενος αυτός λοιπόν, ήταν καψούρης μαζί μου από την Πρώτη. Στο πρώτο πάρτυ που πήγαμε σε δύο μέρες, με παράτησε για άλλη. Εγώ, να πέσω να πεθάνω.

Και τότε η μάνα μου, είπε το μαγικό «άντε ρε σκατό που είσαι εσύ για σχέσεις, όλα επιπόλαια είστε». Χα!, από τότε ήξερα ότι ΟΛΑ τα παιδιά το είχαν αυτό το κουσούρι. Δεν μ΄ένοιαζε πια τί σήμαινε. Μου έφυγε ένα τεράστιο βάρος και από τότε έκανα ότι επιπόλαιο μου κατέβαινε στο κεφάλι χωρίς τύψεις.

Αλλά να ξέρουν οι μαλάκες που φτιάχνουν τέτοιες λέξεις, που δεν γίνονται κομματάκια και που δεν έχουν εξήγηση, ότι τους γράφω και πολύ στα επι-αρχίδια μου!

15 Σχόλια to “ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΕΣ”

  1. 0 Comments said

    «Επί + πόλαιος» Είσαι σίγουρη ότι γράφεται έτσι; Εγώ (με όλο το συμπάθειο δηλαδή) μέχρι τώρα νόμιζα πως ήταν «Επί + πόλεως» κάτι σαν το Ζέπελιν πέρσι το καλοκαίρι.
    (Σε τι σκοτάδι ζούσα Θεέ μου!!!)

  2. macmanus said

    Στις ωοθήκες μου κι εμένα!

  3. Avanti said

    τέτοιες λέξεις, που δεν γίνονται κομματάκια και που δεν έχουν εξήγηση
    Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις
    Επιπόλαιος

  4. Πάνος said

    Ήσουν μικρή τότε, αλλιώς θα πρόσεχες το μεγάλο άζμα (με ζ) που τραγουδούσε ο Βοσκόπουλος: Επιπόλαιο με λες/ που μιλάω με πολλές/και μεθάω/ και συχνά ξενοκοιμάμαι… και θα έλυνες την απορία σου εγκαίρως.

    Μην κωλώνεις όμως, «επιπόλαια» είναι μερικά από τα ωραιότερα πράγματα της ζωής: το χάδι στον έρωτα, η πέτσα του ψητού, το απέξω της όποιας καταναλωτικής μικροχαράς.

    Αν δεν υπήρχε η «επιπολαιότητα» τότε το «βάθος» δεν θα είχε την παραμικρή αξία!

  5. Ωραία, τί ώρα να αρχίσω να ανησυχώ;)

  6. loretta said

    Να βαφτίζεις τη γλώσσα σου> Εμένα η μαμά μου λέει (ακόμα και τώρα): να βουτας τη γλώσσα σου στο μυαλό πριν μιλήσεις. Δηλαδή να σκέφτεσαι. Προφανως εννούν το ίδιο πράγμα, λίγο παραλαγμένη η φράση και σαφώς καλύτερη της δικής σου μαμάς.
    Ανατριχίλες με πιάνουν κάθε φορά που το ακουώ. Μου έρχονται στο μυαλό εικόνες απο βιτρίνα χασαπικου με μυαλά και άλλα εντόσθια (τα οποία σιχαίνομαι). Της έχω απαγορεύσει να το λέει γιατί φρικάρω, αλλά συχνά-πυκνά το ακούω. Εγώ είμαι ακόμα επιπόλαιη.

  7. Πάνος said

    Αμάν, λάθος! (Αλτσχάιμερ;). Τον «επιπόλαιο» δίδασκε ο Γιάννης Καλατζής και όχι ο Τόλης Βοσκόπουλος. Ζητώ συγγνώμη και από τους δύο.

    Κωνσταντίνα, σε βάζω σε κόπο, αλλά δεν είναι καλύτερα στα links να φαίνεται το όνομα του blog και όχι το δικό μου;

  8. COSTANTINA said

    Εντάξει, τώρα νιώθω η Μενεγάκη των blogs. Καλέ, νομίζατε ότι στα τριαντακάτι μου, δεν έμαθα την επιπολαιότητα; Με στοίχειωνε τόσα χρόνια και δεν θα της άλλαζα τα φώτα;

    Απλά ήθελα να την απενοχοποιήσω (ώρε λεξάρα που έγραψα η άτιμη) και να τονίσω όπως λέει και ο Πάνος, ότι η επιπολαιότητα, έχει πολλές φορές μεγαλύτερη αξία από κάθε προτέρημα, εάν την χρησιμοποιήσουμε εις γνώσιν μας. Πολλές φορές, απλά γουστάρω να είμαι επιφανειακή.

    Ο Λούτσος ρε παιδιά, ξέρετε τί είναι ;

  9. COSTANTINA said

    Πάνο μου, ότι θέλεις για το link σου, πες το και θα το αλλάξω.

  10. Πάνος said

    Απλά, αντί για το ονομά μου να λέει: Τα μυστικά του Κόλπου.

    Υ.Γ. Εντός των ημερών, να περιμένεις ένα διαδικτυακό δωράκι.

  11. COSTANTINA said

    Οκ, done.

    Λοιπόν, αν στείλεις τούρτα, να σε ενημερώσω ότι τρώω μόνο σοκολάτα και ΤΙΠΟΤΕ άλλο.
    Αν στείλεις παπούτσια, φοράω φεραγάμο και αν στείλεις γκόμενο, μην το πεις στον Καλτσόβρακο 😉

  12. Πάνος said

    Ευχαριστώ για το link.

    Ας μην ανησυχεί ο Καλτσόβρακος…

    (…και γιατί να μην ανησυχεί; Ας ανησυχεί!)

  13. COSTANTINA said

    ΣΩΣΤΟΤΑΤΟΣ!!!

  14. COSTANTINA said

    Loretta, θα ξεράσω. Το ίδιο ένοιωθα και με το «να φάω τα κόκκαλά μου» : )

    Μαρίνα, ας σε πουν επιπόλαιη. Εγώ πλέον δεν κάνω τέτοια χατήρια. Άλλωστε είπαμε, είμαι ότι θέλω να ΄μαι 😉

  15. Marina said

    Επειδή η λέξη «επιπόλαια» είχε γίνει τσίκλα στο στόμα των γονέων μου…το βούλωσα το στόμα μου και δεν μίλαγα…ούτε τώρα πολύ μιλάω σε σημείο να μου βγάλουν όλοι οι γνωστοί μου τη ρετσινιά-παρατσούκλι «η αγγλίδα» γιατί δεν ανοίγομαι εύκολα..να μην με πούν και επιπόλαιη..
    ΣΚΑΤΑ

Σχολιάστε

 
