BLOW ME
Δημοσιεύθηκε από x-psilikatzoy στο Οκτώβριος 28, 2007
Έκπληκτη διαβάζω τον τελευταίο καιρό, τις έντονες διαμαρτυρίες για τα αιολικά πάρκα. Συνοψίζοντάς τις πρόχειρα, οι κάτοικοι σε επαρχίες και νησιά, με το κλασσικό “not in my backyard” σύνδρομο, θεωρούν ότι οι ανεμογεννήτριες καταστρέφουν το έδαφος, τα δάση και τα βουνά, δημιουργούν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, υπέρηχους, υπόηχους και υπόγειους θορύβους που είναι βλαβεροί, καταστρέφουν τη βλάστηση, σκοτώνουν τα πουλιά, κάνουν παρεμβολές στις τηλεοράσεις τους, κάνουν πολύ θόρυβο, ψυχοπλακώνουν (!), δεν παράγουν αρκετό ρεύμα, η τιμή του ρεύματος δεν μειώνεται, πέφτει η αξία των γύρω ακινήτων, δεν δημιουργούν θέσεις εργασίας και το κυριότερο, είναι κακάσχημες.
Όλα αυτά δηλαδή που μπορώ να ισχυριστώ κι εγώ για τους πυλώνες της Δεη δίπλα από το σπίτι μου που βουίζουν σαν παλαβοί και είναι βλαβερότατοι (να μη μιλήσω για τους μαλάκες που βαράνε κόρνες και στερεοφωνικά απ΄το πρωί ως το βράδι), ή για το εργοστάσιο τρία τετράγωνα παρακάτω που βρωμάει ο τόπος κάθε φορά που ανοίγεις το παράθυρο, ή για τον μαλάκα με το φλιμπεράκι παραδίπλα που έχει τυφλώσει όλες τις γάτες και σκοτώνει ότι πετάει και κινείται ή για τον άλλο που δηλητηρίασε προχθές καμιά πενηνταριά περιστέρια… ή… ή…. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.
Οι ενστάσεις αυτές, αντικρούονται από έναν απολογισμό των αιολικών πάρκων της Καλιφόρνια που λέει ακριβώς τα αντίθετα, αναφέροντας μύρια καλά από την χρήση τους (κλικ). Η αλήθεια όμως, είναι πάντα στη μέση. Αλλά ας τα πάρουμε απ΄την αρχή γιατί μάλλον τα ΄χουμε κάνει όλα αχταρμά. Οι κακοκατασκευές, οι μίζες, η κατασπατάληση κονδυλίων και το κόψιμο δασών(!) από ηλίθια ζώα για να χτιστούν αιολικά πάρκα, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την αποτελεσματικότητά τους. Τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα σάπιας νοοτροπίας και όχι συνομωσίας για να πεθάνουμε από τους υπόηχους θορύβους (!) ή να μας προσβάλλουν την αισθητική στα καλά καθούμενα. Και πάμε τώρα στην αισθητική και τα ψυχοπλακώματα.
Βρήκα εδώ (κλικ) μερικά επιχειρήματα για το τεχνικό κομμάτι των πάρκων, αλλά το θέμα τελικά δεν είναι η παραπληροφόρηση αλλά η γαιδουριά. Το να ζεις σε νησί ή γενικότερα στην επαρχία είναι δώρο θεού στην εποχή μας. Δεν έχετε ιδέα τί σκατά τρώμε όλη μέρα για να επιβιώσουμε στην τερατούπολη. Δεν υπάρχει μία γαμημένη αίσθηση πάνω μας που να μην έχει βιαστεί και να μην βιάζεται κάθε δευτερόλεπτο. Όραση, αφή, ακοή, γεύση, όσφρηση. Όταν εμείς στην Αθήνα ας πούμε, λέμε για «αισθητική», ποτέ δεν μιλάμε για το σύνολο του περιβάλλοντός μας αλλά για κάποια λεπτομέρεια αυτού. Μια γλάστρα ρε παιδάκι μου, ένα άστρο αν ο ουρανός είναι καθαρός, ένας πίνακας ή σπανιότατα, ένας ωραίος γκόμενος. Μέχρι εκεί φτάνει η αισθητική μας. Τέλος. Ποτέ δεν θα πούμε «τί ωραίο μέρος τα Πατήσια αλλά είναι κι αυτή η βρωμοκολώνα που γαμάει το τοπίο, ας την βγάλουμε». Έχετε δηλαδή, την πολυτέλεια να διαμαρτύρεστε για «ένα βρωμοπάρκο που χαλάει το τοπίο» τη στιγμή που κατά εκατοντάδες, πληρώνουμε τα κέρατά μας λίγες μέρες το καλοκαίρι για μια σταλιά απ΄το τοπίο σας.
Σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει κανένα τοπίο πουθενά κι εσείς κοιτάτε την προσωρινή βολή σας. Μην χάσετε το σήμα στις τηλεοράσεις, μην σας ενοχλήσει ο θόρυβος (που δεν ενοχλεί και που δεν είναι βλαβερός τελικά ή τέλος πάντων ελάτε ένα βράδι στην αγία βαρβάρα να σας πω εγώ τί σημαίνει γαμωθόρυβος) ενώ επικαλείστε περιβαλλοντολογικές ευαισθησίες για να πείσετε. Για τα αεροδρόμια ας πούμε, που πηδάνε κανονικά τα (σπάνια) πουλιά, γιατί δεν λέτε τίποτα; Για τα φυτοφάρμακα που είναι όντως βλαβερά γιατί δεν κάνετε τίποτα; Για την μόλυνση του περιβάλλοντος, για τα μπαζώματα ρεμάτων και τις καταστροφές των εδαφών που προκαλείτε για να χτίσετε, γιατί δεν λέτε τίποτα; Για όλα αυτά τα σπάνια είδη ζώων που γαμήθηκαν με τις φωτιές, τί κάνατε πέρα από το να μαθαίνουμε ότι κυνηγοί σκότωσαν και 50 ελάφια από πάνω; Και μύρια άλλα. Είστε άδικοι και μάλλον πολύ μακριά από την πραγματικά σκατένια ζωή για να καταλάβετε τί λέω. Το φτηνό μη βλαβερό ρεύμα (που δεν φταίνε οι ανεμογεννήτριες που κοστίζει ακόμη ακριβά) είναι ένα ελάχιστο από αυτά που καλούμαστε να κάνουμε μπας και κάτι σωθεί.
Η πραγματικότητα, είναι κάπως έτσι:
Σε μια δεκαετία, το πιθανότερο εσείς να μη χρειαστεί να αλλάξετε τίποτε άλλο. Άντε, το πολύ πολύ να το γυρίσετε σε βιολογικές καλλιέργειες.
Σε μια δεκαετία, το πιθανότερο εμείς να χρειαστεί να κυκλοφορούμε με μάσκες οξυγόνου. Άντε, μην τα παραλέω, ίσως όχι όλοι μας, αλλά τουλάχιστον αυτοί που δεν θα ψοφήσουμε από καρκίνο.
Αυτή είναι η διαφορά.






Οκτώβριος 28, 2007 στο 9:34 μ.μ
Αυτό που μου τη δίνει είναι που ο καθένας θέλει να έχει το ηλεκτρικό του ρευματάκι χωρίς να σκεφτεί τι περνάμε εδώ στη Δυτική Μακεδονία για να του το παράσχουμε! Χωρίς να βάλει τη γκλάβα του να δουλέψει λίγο περισσότερο, του φαίνονται άκυρα τα “φουτουβολταϊκά” και τα αιολικά! Τέλος πάντων, τα είπες όπως πρέπει…
Οκτώβριος 28, 2007 στο 9:35 μ.μ
Αθηναία ε?
Δεν διαφωνώ με αυτά που λες αλλά σε γενικές γραμμές οι άνθρωποι είναι ποιό εύκολο να αντιδράσουν στο νέο που έρχεται και όχι στο υπάρχον που έμεσα το έχουμε συνηθίσει και αποδεχτεί. Αυτό το κάνουμε όλοι μας. Τουλάχιστον μιλάω για όσους ξέρω.
Πάντως για το θέμα της αθήνας όντως είναι άστα να πάνε. Ότι αντιλαμβάνοντε οι 4
Μια συμβουλή…
Φύγε από την αθήνα!!!!
Οκτώβριος 28, 2007 στο 9:57 μ.μ
an fygoyme oloi apo thn a8hna 8a gemisei h eparxeia kai h eparxeia 8a ginei a8hna. den leei na fygo gia mena xamogelo.
thn perasmenh ebdomada phga se mia ek8esh gia ananeosimes phges energeias sto maroysi. eixe kosmo, polles etairies rotage kosmos.posoi apo aytoys 8a egkatastisoyn ena fotoboltaiko sthn taratsa toy gia na exoyn reyma? posoi 8a 8ysiasoyn to oikopedo toys gia na baloyn arketa fotoboltaika panel gia na poylane to reyma? ligoi alla to aisiodojo einai oti eida neous an8ropoys. h anemogenitries mborei na prokaloun 8orybo analoga me thn diametro toys. alles poly alles ligo.na rotiso kati? giati otan exei aera sta nhsia den diamartirete kaneis? 8orybo den kanei? oi anemogenitries 8a leitoyrgoyn otan 8a exei aera kai oxi otan 8a exei apnia.
Οκτώβριος 28, 2007 στο 10:08 μ.μ
φυσάτε δυνατά, μπας κι αεριστούν μερικά μυαλά…
(μπα, δεν το βλέπω… θα μας πάρει και θα μας σηκώσει…)
Οκτώβριος 28, 2007 στο 11:16 μ.μ
Πολύ ενδιαφέρον το κείμενό σου, αλλά δεν θα συμφωνούσα με την προσέγγισή σου.
“…οι κάτοικοι σε επαρχίες και νησιά, με το κλασσικό “not in my backyard” σύνδρομο”
Ίσως ορθώς έχουν αυτό το σύνδρομο, για να μην γίνουμε Αθήνα. Γιατί εμείς (και σου μιλάει ένας νέος άνθρωπος, που το μόνο εύκολο θα ήταν να σηκωθώ να έρθω στην Αθήνα για δουλειά, με βάση τις σπουδές και την προϋπηρεσία μου) επιλέξαμε παρόλες τις δυσκολίες (μετακινήσεις, χρήματα κλπ) να ζούμε στην επαρχία, και να θέλουμε να τη διατηρήσουμε ως έχει, κι όχι να καταντήσει Αθήνα.
Το ότι η Αθήνα είναι υδροκέφαλη (για λόγους προφανώς οικονομιών κλίμακας και συγκέντρωσης), το ότι το λεκανοπέδιο καταναλώνει τη μισή και παραπάνω ενεργεια που δαπανά ολόκληρη η Ελλάδα, το ότι δεν μπορείτε να μιλάτε για τοπίο κι αισθητική, το ότι είναι στο χέρι του κάθε “Αθηναίου” να σηκωθεί να πάει να ζήσει στην επαρχία, εεε σίγουρα για αυτά δεν ευθύνεται μόνον η περιφέρεια. Ευθυνόμαστε όλοι, κι όχι μόνον όσοι αντιδρούν στα αιολικά πάρκα και τις “καθαρές” πηγές ενέργειας. Το πρώτο βήμα θα ήταν να αποσυμφορηθεί η τερατούπολη όπως την αποκαλείς. Στην περιφέρεια αυτό το κωλοκράτος δεν δίνει τπτ (ή έστω ψίχουλα), αλλά από την άλλη ξέρει να ζητάει. Και μη μου πεις ότι δεν ζητάει για χάρην της Αθήνας.
Η περιφέρεια και η επαρχία στην οποία ζούμε απλά επιδιώκει τη βελτίωση, το καλύτερο. Ίσως καμιά φορά να τα επιδιώκει λάθος. Συμφωνώ εν μέρει μαζί σου, και δεν αναφέρομαι στην αντίδραση κάποιων για τα αιολικά πάρκα. Αλλά βρίσκω την προσέγγισή σου λάθος(ή λάθος την εξέλαβα). Για να αλλάξει η κατάσταση στην Αθήνα (ή έστω να μη χειροτερέψει) δε νομίζω ότι η περιφέρεια μπορεί να κάνει πολλά. Εσείς οιίδιοι πρέπει να κάνετε, και μάλιστα ξεκινώντας την εσωτερική μετανάστευση εκτός των τειχών (όσο ακραίο κι ανα ακούγεται), κι ασκώντας έτσι πίεση στην εξουσία να αλλάξει βιολί και να αποφασίσει να αναπτύξει ισομερώς και ισοτρόπως κάθε γωνιά της Ελλάδας. Περιφερειακή ανάπτυξη θαρρώ είναι η μαγική λεξούλα (κι όχι ένα αιολικό πάρκο απλά και μόνον σε ένα νησί) ώστε να μην “κυκλοφορείτε με μάσκες οξυγόνου” όπως λες.
Δεν θα κρίνω αν τα αιολικά πάρκα είναι θετικά ή αρνητικά, αν αλλοιώνουν το τοπίο ή όχι, αν όντως επαρκούν να καλύψουν ανάγκες ή όχι, αν προκαλούν όλες αυτές τις παρενέργειες που διατείνονται κάποιοι ή όχι, αν για χάρη τους κόβονται δάση ή όχι, αν.. αν.. Δεν έχω την κατάλληλη επιστημονική γνώση για να βγάλω ασφαλές συμπέρασμα. Ορθώς θέτεις τον προβληματισμό φυσικά, όμως περιμένω να ακούσω κι από τους ειδικούς (άλλο ένα πρόβλημα στην χώρα μας, ο λαϊκισμός της ειδικευμένης γνώσης που πολλές φορές οδηγεί σε παραπληροφόρηση, η έλλειψη ειδικών, η η πρόχειρη προσέγγιση σπουδαίων θεμάτων από την τηλεόραση). Όμως Ελλάδα δεν είναι μόνον η Αθήνα, κι αυτό όσοι έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει εκεί, τείνουν να το ξεχνούν… Η Αθήνα βασίζεται στην “υποανάπτυκτη” (με καθαρά οικονομικούς όρους) περιφέρεια για προϊόντα, ενέργεια κλπ. Σαν πολλοί δεν μαζευτήκατε εκεί? Όλοι μας έχουμε ευθύνη για αυτό. Είναι λογικό μια πόλη με το 1/3 του πληθυσμού της χώρας εντός των τειχών της να υποβαθμίζεται διαρκώς…
Το Βέλγιο (μια σταλιά χώρα με έκταση περίπου όσο Πελοπόνησσος και Στ.Ελλάδα) έχει καμιά δεκαριά σημαντικές πόλεις με πάνω-κάτω τον ίδιο πληθυσμό, και οι Βρυξέλλες -πρωτεύουσα μάλιστα της ΕΕ όπως όλοι μας ξέρουμε- κινείται κοντά στο ένα εκ. κατοίκους. Στην Ελλάδα η περιφέρεια (95+%)ερημώνει κι όλοι μαζευόμαστε στην Αθήνα. Τα αιολικά πάρκα δεν νομίζω να αλλάξουν την κατάσταση (ίσως στο Βέλγιο να την άλλαζαν). Στην Ελλάδα, χώρα των ημίμετρων και της καταστολής, ας πιέσουμε οι πολίτες μια φορά για ολοκληρωμένο σχεδιασμό και πρόληψη.
Ο προβληματισμός σου όμως παραμένει σπουδαίος και θα δώσει τροφή πιστεύω για μια μεγάλη συζήτηση ξανά
Οκτώβριος 28, 2007 στο 11:21 μ.μ
Τι βαρετο μπλογκ…
Οκτώβριος 28, 2007 στο 11:21 μ.μ
μαζί σου…..
(έλα να θαυμάσεις εδώ που ακόμα βάζουν ξώβεργα για τα 2-3 πουλάκια που εχουν μείνει ζωντανά από τα φυτοφάρμακα, και αντιδρούν τόσο επίμονα για τις ανεμογεννήτριες….. το θεατρο του παραλόγου)
Οκτώβριος 28, 2007 στο 11:22 μ.μ
κωκω δε νιώθεις πε΄ρηφανη που κάποιος σε διαβάζει πα΄ρολο που σε βαριέται; Είσαι το ναρκωτικό του!!! =)))
Οκτώβριος 28, 2007 στο 11:29 μ.μ
Να φύγουμε…
Οκτώβριος 28, 2007 στο 11:56 μ.μ
Το κακό με τα ‘αιολικά πάρκα’ Κωνσταντίνα είναι ότι πάνε και τα στήνουν οι καλοθελητές χωρίς να ρωτάνε κανένα. Τουλάχιστον αυτό έχει ακουστεί: ότι δεν ρωτάνε καν την τοπική αυτοδιοίκηση πόσο μάλλον την νομαρχία της κάθε περιοχής.
Κάνε μια βολτά προς Κάρυστο που είναι γεμάτο από ανεμογεννήτριες. Εκτός του ότι ο δρόμος έχει να κατασκευαστεί σε όλου του το μήκος εδώ και δεκαετίες (δεν θα σταθώ σε μερικά τμήματα που είναι σούπερ κατασκευασμένα, για τα μάτια του κόσμου) υπάρχουν και ανεμογεννήτριες τις οποίες τις έστεισαν κάποιοι, οι Ευβοείς δεν γνωρίζουν σε τι αποσκοπούν -η νομαρχία δεν έκανε ποτέ τον κόπο να ενημερώσει τον κόσμο- κι εκτός αυτών των λεπτομερειών οι περισσότερες λόγω των ανέμων του αιγαίου έχουν ξεχαρβαλωθεί και κανείς απ’ τους υπεύθυνους για αυτές δεν έκανε τον κόπο ή να τις αντικαταστήσει ή να τις απεγκαταστήσει. Και που ως συνήθως θα πρέπει να πέσουν σε διερχόμενα αυτοκίνητα να θρηνήσουμε θύματα, γιατί αν δεν χυθεί αίμα σε αυτή την χώρα τίποτε δεν γίνεται κατά πως πρέπει.
Ξέρω ότι υπάρχουν χίλια καλά με τις ανεμογεννήτριες αλλά το θέμα είναι ότι υπάρχει πλήρης ανοργανωσιά και έλλειψη ενημέρωσης. Δυστυχώς!
Οκτώβριος 29, 2007 στο 1:29 π.μ.
Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε τσεπώνοντας 60% των φόρων (όσο και το ποσοστό του εισοδήματος που παράγουμε), αντί -όπως γίνεται σήμερα- να παίρνετε εσείς το 60% και να το τρώτε στα κωλάδικα.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 1:47 π.μ.
Πέστα ρε Κωσταντίνα, γιατί τους ακούω και μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Στην Πτολεμαίδα και τη Μεγαλόπολη ασ πεθαίνουν από καρκίνο μέσα στο νέφος της κάυσης του λιγνίτη… Αλλά αν ξαφνικά η ΔΕΗ αποφάσιζε να τους χρεώσει το πραγματικό κόστος της κιλοβατώρας (κάπου στο 1 ευρώ αν θυμάμαι καλά)απο τα ντιζελοκίνητα ηλεκτροζεύγη που είναι εγκατεστημένα στα νησια…
και @@ θλορυβο κάνει η ανεμογεννήτρια, επειδή έχω πάει στην Κύθνο και αλλού στα 50 - 100 μέτρα δεν ακούς τπτ παρά μονάχα τον αέρα, που έτσι και αλλιώς ακούγεται, εκτός αν τα χώσουμε στο Θεό για να τον κάνει αθόρυβο.
Σαφώς δεν είμαι υπέρ της υπερβολής και οι 200 ανεμογεννήτριες που έλεγαν να εγκαταστήσουν Σίφνο η Σκιάθο (δεν θυμάμαι) ήταν μαλλον υπερβολικές, αλλά ας πάνε δίπλα σε λιγνιτικό σταθμό να δουν πόσο ωραία είναι!
Σαφώς και ένα αιολικό χρειάζεται δρόμο για να εγκατασταθεί και λίγο χώρο γύρω από κάθε ανεμογεννήτρια, αλλά δεν έιδα κανένα στο Μέλανα Δρυμό στη Γερμανία να έχει πρόβλημα με την ανεμογνήτρια μέσα κυριολεκτικά στο δάσος πάνω στο βουνό.
Σαφέστατα χρειάζεται οργάνωση αλλά και συντήρηση τους, αλλιώς δεν γίνεται δουλειά.
Αλλά εδώ δεν γίνεται τπτ με τα αυθέρετα, με τις παλιές Α/Γ θα ασχοληθούνε;
Οκτώβριος 29, 2007 στο 3:47 π.μ.
@ anisixos,
δε γαμιέσαι Στεφανάκο, μπας και ξελαμπικάρεις αγορίνα μου;
Αντε, πασάκο μου!
Μας τα έχεςι κάνει τσουρέκια με αυτό το σχόλιο ξανά και ξανά … και ξανά.
Σάλτα ασχολήσου με τίποτα που το γουστάρεις και χέσε μας εμάς στο κάτω-κάτω της γραφής.
Αντε προκατεστραμένο πουλάκι μου… άντε!
Σμούτς (για να μη σε πάρει από κάτω)
Οκτώβριος 29, 2007 στο 10:16 π.μ.
Εγω απλα ειπα τη γνωμη μου.
Εσενα δε σε εχω διαβασει ποτε αν και το μπλογκ σου ειναι γνωστο.Θα περασω και απο σενα να σου πω τη γνωμη μου.Μην κανεις ετσι!Θα ασχοληθω και με σενα!
Οκτώβριος 29, 2007 στο 11:14 π.μ.
έσβησες το λάθος σχόλιο! Δεν πειράζει. (ούτοσιάλως ούτε που θυμάμαι την διαφορά τους)
Πάντως μια παρατήρηση. Που ήθελα να το πω και το ξέχασα. Υπάρχει περίπτωση ορισμένες από τις περιπτώσεις που φωνάζουν οι κάτοικοι να έχουν πράγματι δίκιο… (δεν πιστεύω κανένας να αμφιβάλει ) ότι στην ελλάδα που ζούμε είναι ικανοί να κόψουν δάση για να βάλουν ανεμογενήτριες! Τα υπόλοιπα περι μόλυνσης κτλ είναι δικαιολογίες.
Πάντως αν και δεν έχω ασχοληθεί πολύ πιστεύω ότι το ζητούμενο είναι η μείωση της κατανάλωσης που πηγάζει από τον τρόπο ζωή μας(δεν εννοώ τόσο σε ατομικό επίπεδο) μιας και γενικά οι αναναεώσημες πηγές ενέργειας μέχρι τώρα έχουν σταθεί ασύμφορες για να καλύψουν πάνω από ένα ποσοστό ενέργειας και πέρα από αυτό η κατανάλωση αυξάνεται διαρκώς κτλ
Οκτώβριος 29, 2007 στο 11:20 π.μ.
Αήττητος ο βλάξ, αήττητος…
Οκτώβριος 29, 2007 στο 11:46 π.μ.
Τους πειράζει ο θόρυβος από τις ανεμογεννήτριες; Αν είναι δυνατόν. Μα ποιος θόρυβος;!!!
@ Anisixos: Δεν έρχεσαι μια βόλτα κι από εμένα να μου την πεις μπας και ανέβουν και τα comments μου;
Οκτώβριος 29, 2007 στο 12:04 μ.μ
Η αντίδραση στις ανεμογεννήτριες έχει να κάνει προφανώς με τον αρνητισμό μας σε οτιδήποτε το καινούργιο (που μόνο τέτοιο δεν είναι)και την προβολή τού ατομικού έναντι του γενικότερου συμφέροντος. Και ποιοί είναι αυτοί πού κόπτονται για την αισθητική της υπαίθρου μας, μήπως εκείνοι οι νησιώτες που σπέρνουν πολυκατοικίες γύρω από την παραδοσιακή “χώρα” του νησιού τους μετατρέποντας τον παράδεισο σε καμπινεδοκαταλύμματα rooms to let,ή αυτοί που ξεγελούν τους ευρωεταίρους μας πετώντας τα βοθρολύμματα δίπλα στην ακτή που βουτούν τα παιδιά τους.
Δεν μπορώ να ξεχάσω τούς αγώνες των ψευτοοικολόγων και τις “αντιδράσεις” όταν επι 20 χρόνια η Θεσσαλονίκη προσπαθούσε να αποκτείσει περιφερειακό(άς τον πούμε έτσι).Θα μπορούσε κανείς να έχει μια σημερινή εικόνα της πόλης χωρίς αυτόν τον οδικό άξονα, δεν νομίζω άλλος εκτός του…Δάντη(όχι αυτού που βλέπετε στον STAR, του άλλου).
Γιατί δεν έχουμε πιάσει απο τον λαιμό όοοολους τους υπουργούς εδώ και 30 χρόνια να γεμίσουμε φωτοβολταικά την ηλιόλουστη, όταν οι Βορειοευρωπαίοι με ελάχιστη ηλιοφάνεια το έχουν κάνει απο τότε. Τώρα ανακαλύψαμε το νέο Ελντοράντο και τρέχουμε να τσεπώσουμε τις επιδοτήσεις και ετοιμάζουμε την νέα φούσκα αλα Σοφοκλέους.
Άσε ρε Κωνσταντίνα, πάλι ξύνεις πληγές και συγχίζομαι με την φάρα μου… (Γι΄αυτό είμαι Μισέλληνας, γιατί σ’ αυτή την γλυκιά χώρα που έχει καταληφθεί απο ΑΤΗΑ (αγνώστου ταυτότητος ηλίθια ανθρωποειδή)η υποκρισία και το μακριά απ΄τον κώλο μας, έχει γίνει η σημαία και ο οδηγός μας) Περαστικά μας
Οκτώβριος 29, 2007 στο 12:07 μ.μ
καλτσό, άσε τη νεολαια να μαλακιστεί ελευθερα…. =))
Οκτώβριος 29, 2007 στο 12:14 μ.μ
Ενώ η Ελλάδα θα έπρεπε να ήταν πρωτοπόρα σε θέματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και κατανεμημένης παραγωγής, είναι (ως συνήθως) πολύ πίσω στις εξελίξεις.
Φυσικά βέβαια, το θέμα δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό αλλά και εθνικό. Χωρίς εθνικές πηγές ενέργειες, πώς μπορείς να έχεις πραγματική ανεξαρτησία;
Οκτώβριος 29, 2007 στο 1:00 μ.μ
Διάβασα και τι κείμενό σου και τα σχόλιά του.
Δεν θα είμαι η πρώτη που θα πει ότι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας είναι ό,τι καλύτερο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αλλά δυστυχώς δεν είναι αξιόπιστες (δεν φυσάει πάντα, δεν έχει ήλιο πάντα, δεν χιονίζει-βρέχει πολύ) και δεν έχουν και μεγάλο βαθμό απόδοσης. Παρόλα αυτά γίνονται συμπαθητικές προσπάθειες να αναπτυχθούν αυτές οι μορφές ενέργειας στην Ελλάδα.
Θα διαφωνήσω με την άποψη ότι τα αιολικά πάρκα στήνονται οπουδήποτε και πλέον από το 2000, για αυτή την απόφαση δεν έχει να κάνει η Νομαρχία και η Περιφέρεια αλλά ο ΔΕΣΜΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηέλτρικής Ενέργειας) για σύνδεση στο Σύστημα και όχι στο Δίκτυο, δηλαδή για σύνδεση στην Υψηλή Τάση. ΟΚ είμαι ηλεκτρολόγος μηχανικός και ΟΚ δουλεύω γύρω από όλα αυτά. Θα καταλάβω έναν που έχει ένα οικόπεδο δίπλα σε ένα αιολικό πάρκο που θα πέσει η αξία του, αλλά ο ίδιος αυτός, θα παραπονιέται το καλοκαίρι που δεν θα έχει ρεύμα να δροσιστεί..
Θα μου πεις τι σε νοιάζει εσένα, δεν σε θίγει άμεσα το θέμα .. έτσι όμως δεν πάμε μπροστά.
Επίσης χρειάζεται και προγραμματισμός. Στη Helexpo το προηγούμενο ΣΚ στην έκθεση ενέργειας, υπήρχαν αναρίθμητες μικρές εταιρείες φωτοβολταϊκών οι οποίες πήραν μια επιδότηση, έκλεισαν 4-5 συμβόλαια με ξαδερφια και φίλους τους και τώρα πλέον δεν έχουν κέρδος. Και για εκείνους που πιθανόν θα ήθελαν να ασχοληθούνε με αυτό τον τομέα, πλέον τα διαθέσιμα MW έχουν υπερκαλυφθεί και η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) δεν δέχεται νέες αιτήσεις.
Τέλος παντων, πλατίασα ..
Καλές οι Α.Π.Ε., αλλά με πρόγραμμα από την Πολιτεία και συνάμα μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή αντίληψη από τους πολίτες.
Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 3:23 μ.μ
Τα αιολικα παρκα, αν ειναι αγρασαριστα τα γραναζια, τριζουν και κανουν φασαρια και δεν θα ακουγονται οι αφοι Κονιτοπουλοι η η Εφη Θωδη απο τις μικροφωνικες 2 χωρια πιο κατω οταν γινεται το πανυγηρι του Αη Σωστη.
Ποιος λογικος ανθρωπος το θεωρει αυτο αμελητεο?
Οκτώβριος 29, 2007 στο 3:26 μ.μ
και οι κατσίκες. τρομάζουν οι κατσίκες με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται το συλλογικό λαϊκό καλλιτεχνικό έργο μετατροπής της ελληνικής φύσης σε διαβρωμένο σεληνιακό βράχο, την άγρια ομορφιά του οποίου θα θαυμάζουν οι τουρίστες.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 3:35 μ.μ
Ειχα βαλει 4-5 εκ. Αθηναιους να πληρωνουν χαρτοσημο ΟΓΑ για να παρω συνταξη γιατι δεν πληρωσα ποτε ενσημα, για να μου δουλευουν μαυρα οι Αλβανοι οσο ειμαι στο καφενειο και να εχω δωρεαν το δικαιωμα να κανω γεωτρησεις και να τραβαω οσο νερο γουσταρω και να ποτιζω 12 το μεσημερι με καυσωνα η με βροχη και να εκτρεπω ποταμια για να ποτιζω βαμβακια που δεν αγοραζει κανεις αλλα μου τα επιχορηγουν για να τα πετανε στις χωματερες και να κλεινω την Εθνικη οποτε γουσταρω με τα δανεικα και αγυριστα επιδοτουμενα τρακτερ μου. Ειχα στειλει και το παιδι μου στην Αθηνα να σπουδασει, στην Αθηνα να δουλεψει, στην Αθηνα για shopping.
Και τωρα μου λετε οτι πρεπει να βλεπω στην πανω ρουγα εκει που εχω τα προβατα μου παρανομα και αποψιλωνουν την περιοχη απο οποιαδηποτε βλαστηση, απλα επειδη το κανουν ολες οι αλλες χωρες του κοσμου και αυτες με τις οποιες γονατιστος ικετευα να ειμαι στην ιδια ενωση και ζω απο τα φιλοδορηματα τους ανεμιστηρες?
Δεν ειναι καλυτερα να ποντιζουμε υπογεια καλωδια ρευματος διασχιζοντας ολο το Αιγαιο που να ξεκινανε απο την Στερεα Ελλαδα και φτανουν στο χωριο μου για να εχω ρευμα, βαζοντας ενα ειδικο πλοιο με ενα τεραστιο καρουλι υπερενισχυμενου καλωδιου με επενδυση απο μπετο να κανει την διαδρομη και να ριχνει το καλωδιο 2 km κατω απο την θαλασσα με ειδικους βατραχανθρωπους και σουπερ εξειδικευμενο προσωπικο και απειρα εξοδα για να μου φερνουν ρευμα που εισαγουμε απο αλλες χωρες γιατι δεν μας φτανει το δικο μας?
Ετσι οπως το πατε θα μου πειτε οτι πρεπει να παψω να καιω και τα αγριοχορτα στον αγρο μου και να τα κανω κομποστ η να σταματησω να χρησιμοποιω δυναμιτη στο ψαρεμα η να παψουμε να τρωμε γονο καλαμαρακι στο καφενειο η να δηλωσουμε τους αλβανους μας.
Α ρε σαπερα πονηροι παλιοαθηναιοι, τσαπρρρρρ….
Οκτώβριος 29, 2007 στο 3:36 μ.μ
να πω κάτι.
Οι κολώνες αυτές (και όχι (ξε)-κολώστρες) δεν είναι το επόμενο φρούτο. έρχεται απο λίγο πιο παλιά. Σε αρκετά σημεία που βολοδέρνουν μές στον αέρα το καλοκαίρι (και όχι και με φυσικό κάλλος) έχουμε φυτεμένες κεραίες.
τι έγινε.
Όσο δουλεύει όλα καλά. Δε μιλάει κανένας. είναι φχαριστημένοι κτλ.
Χαλάει λιγάκι. τελέιωσε. δεν ξανακινείται ποτέ. Πιθανότητα να φτιαχτεί? μηδενική.
το μπουρδέλο δεν αλλάζει προσανατολισμό (ή όχι?)
Όλοι ξέρουν τι ακριβώς σημαίνει ευθυνοφοβία και αδιαφορία στου μαλάκα την πλάτη.
Για να μην αναγκαστούν να λυντσάρουν λοιπόν ο ιάνθρωποι φωνάζουν. μπας και κανείς από τους επίδοξους προδότες, λογικευτεί λιγάκι (προς το κοινό συμφέρον).
έτσι και αλλιώς όταν θα έρθει η ώρα, το αδ’ιστακτο χέρι θα κάψει και καμιά 50 μαλάκες της περιοχής. 1000%
Γειά χαρά.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 3:55 μ.μ
φτάνει πα πα πα γρουσούζα που να φας τη γλώσσα σου!
Οκτώβριος 29, 2007 στο 4:17 μ.μ
Επειδή πήζω, μπείτε στο παρακάτω και δείτε από τους τίτλους και μόνο των άρθρων, τους κύριους λόγους που οι εκάστοτε τοπικοί φορείς αντιδρούν στα αιολικά πάρκα (με επαρκή φυσικά επανάληψη της λέξης “πολυεθνική”).
http://eyploia.aigaio-net.gr/modules.php?name=News&file=categories&op=newindex&catid=23
(j,γιατί σχολιάζεις ως ανώνυμος; σε παίρνει για spam και εδώ; )
Οκτώβριος 29, 2007 στο 4:52 μ.μ
Η μειωμένη αξιοπιστία και διαθεσιμότητα των Α.Π.Ε. είναι γνωστή, αλλά κάπου εκεί είναι και το μυστικό της αξιοποίησησς τους, δεν μπορείς να έχεις μια μόνο πηγή ενέργειας, αλλά χρησιμοποιείς συνδιασμό για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Όσο για το οικονομικό κόστος αυτό καθε αυτό, (ενώ θα πρέπει να συνυπολογίζουμε και το κοινωνικό-περιβαλοντικό κόστος: μόλυνση, προβλήματα υγείας, περιβαλοντική υποβάθμιση κλπ κλπ) να μας δω τώρα με το πετρέλαιο στα 90$ και 100$ που θα πουλάμε τις απολώνιες κορμάρες μας για να γεμίσουμε τους καυστήρες για θέρμανση…μη χέσω
Οκτώβριος 29, 2007 στο 4:59 μ.μ
Σε όλα τα “γιατί” μία είναι η απάντηση: Γιατί είμαστε τελείως πολύδωρες.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 5:06 μ.μ
Αν είσαι μικρός , ασήμαντος και δεν επηρεάζεις τα πράγματα όπως εγώ , εσύ όλοι οι προλαλήσαντες γράφεις/διαβάζεις ένα post σε ένα blog τράβας και κάνα 2 μπινελικια και άντε πάμε για το επόμενο.
Αν όμως είσαι μικρός στη ψυχή , αλλά σημαντιντικος και επηρεάζεις τα πράγματα με χρήμα και δύναμη τότε βρίσκεις ένα ωραίο οικοπεδάκι όσο η μισή Αθήνα παίρνεις μια κρατική επιχορήγηση ιση με το 60% της επένδυσης , στήνεις τις ανεμογεννήτριες σου και τις κρατάς μέχρι να σου αποσβέσουν το υπόλοιπο 20% που πήρες από την τράπεζα σαν δάνειο με ευνοϊκούς όρους (Euribor + 0.6% περιθωριο λεμε τωρα). Το υπόλοιπο 20% έχει καλυφτεί από την υπερτιμολόγηση . Μετά έχεις ένα τεράστιο οικοπεδάκι να κτίσεις τα ξενοδοχειάκια σου ή να κανεις το real estate σου με την ευγενική χορηγία του ελληνικού κράτους , της δικής μου και δικής σας ταπεινής πλην τίμιας τσέπης.
Ps.
Χρειάζεται να πω ότι το ξενοδοχειάκι θα γίνει με χρήση αφορολογήτου αποθεματικού του αναπτυξιακού νόμου που ισχύει τη κάθε φορά , πλέον νέας επιχορήγησης;
Να τους κατηγορήσουμε λοιπόν ότι κακώς αντιδρούν στα αιολικά πάρκα όταν πραγματικά μπορούμε να τους προσφέρουμε τέτοια.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 5:14 μ.μ
seaina, ΔΠΜΣ Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας, 2003 με όσο πάει, σου θυμίζει κάτι; :-Ρ
Οκτώβριος 29, 2007 στο 5:27 μ.μ
δεν ξέρω ρε συ πραγματικά με έχει κουράσει αυτό το πράγμα αλλού με θυμάται logged-in, αλλού ανώνυμο χέστα μου φαίνεται θα κάνω μόνο pingbacks.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 10:19 μ.μ
Νομίζω ότι συνέλαβα τον υποσυνείδητο συνειρμό σου!
ΑΕΡΑ, φώναζαν το 40 οι μαχητές,
κι ο ΑΕΡΑΣ τους έφτασε μέχρι τα Αιολικά Πάρκα!
Έχω άλλη άποψη κι ευχαριστώ που με ξύπνησες κι έδωσες την ευκαιρία να την εκφράσω.
Ξεκίνησα να τη γράφω ένα comment αλλά μου βγάνει αντι-post.
Αυτό που διαβάζεις είναι το αντι-comment
Αύριο το πρωί θα μαι έτοιμος να την postatw, σεβάσμια ιέρεια ψιλικατζού.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 10:31 μ.μ
xexe, opote agaphte mou vita mi barouak AVRIO tha einai h mera pou tha pw AERA!
Οκτώβριος 29, 2007 στο 11:04 μ.μ
XM….. μπερδευω τα μπλογκ τελευταια
διαβαζω πσιλικατζου η πρεζατιβι,,,
δυσκολα ξεχωριζεις …
ΤΟ ΘΥΜΟ …..τελευταια
Α Ν Υ ΓΟΥΑ Η
Ενας φιλος βιοτεχνης λουστραδορος
εις επαρχιακη πολη ,
που προσφατα αγορασε 5 στρεμματα
βιοτεχνικο χωρο με κτιριο
εισ δασωδη ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ (ΚΥΡΙοΛΕΚΤΙΚΑ)
ενδιαφερθηκε
για
1)ΥΔΑΤΟΔΙΑΛΥΤΑ Κ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΒΕΡΝΙΚΙΑ
2)για συστηματα προστασιας του περιβαλλοντος,
απο εφαρμογη ,παραπαω προιοντων
3)για ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ συστηματα , για καθαρη ενεργεια
4)για συγκεντρωση αποβλητων-δοχειων-σκουπιδιων βιοτεχνιας
κ συστηματα αυτου για ανακυκλωση η εκκαθαριση ,,
ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ,,
ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΝΑ ΤΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ
χωρις περιτες επιδοτησεις κ σουξουμουξου, απο τις τραπεζες.
επεσε απο τα συννεφα ,,
μολις αντιμετωπισε τους υψηλους τοιχους βλακειας
στους ανα