X-PSILIKATZOY

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΄ΜΑΙ

ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ VS ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Posted by Constantina Delimitrou στο Σεπτεμβρίου 8, 2005


Όταν έφαγα τη μεγάλη σούπα στις Πανελλήνιες, θεώρησα μεγάλη μαλακία να ξαναδώσω. Είχα και το παράδειγμα της αδελφούλας μου, που για δύο συνεχόμενες χρονιές είχε μείνει έξω από την Ιατρική για τριάντα κωλομόρια (το ηλίθιο, είχε δηλώσει μόνο Ιατρική Αθηνών-μία μαθήτρια μόνο με 20 μέσο όρο πάντα).

Ούτως ή άλλως, εγώ ήθελα να γίνω ΜΟΝΟ Κοινωνιολόγος, οπότε δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να τα καταφέρω. Ήταν τότε πολύ στη μόδα τα εργαστήρια ελευθέρων σπουδών. Είχαν πρωτοφανεί και κάποια καινούργια και ελκυστικά επαγγέλματα και είπα για πρώτη φορά να διαλέξω να σπουδάσω κάτι που γουστάρω, από το μενού των επαγγελμάτων τους. Θα δούλευα σε ότι δουλειά έβρισκα και θα πλήρωνα τα αρκετά τσουχτερά δίδακτρα.

Οι περισσότεροι συμμαθητές μου, είχαν περάσει σε σχολές που ούτε γούσταραν, ούτε ήταν κοντά στην Αθήνα, αλλά παρόλα αυτά η αντιμετώπισή τους προς τους αποτυχόντες ήταν απαράδεκτη. Οι φίλες μου, και οι δύο, πέρασαν Πάτρα, η μία γιατρός και η άλλη μαθηματικός με αποτέλεσμα να συζήσουν και να μην υπάρχει πλέον χώρος στην παρέα τους για μη φοιτητές. Η μάνα μου, δαγκωνόταν κάθε φορά που συναντούσε στο δρόμο μαμά φοιτητή. Είχε το μαράζι της αδελφής μου, δύο χρόνια, έφαγε και την χλαπάτσα από τα δικά μου, να ανοίξει η γη να την καταπιεί.

Η φιλοσοφία των γονιών μου, ήταν πάντα να μας δώσουν όσα περισσότερα εφόδια γινόταν. Το οικονομικό, ποτέ δεν μας το άφησαν να γίνει εμπόδιο, αν και ήταν πολύ δύσκολες εποχές. Έπρεπε και οι τρεις μας, μέχρι την β΄Λυκείου, να είχαμε στα χέρια μας το proficiency, για να έχουμε χρόνο στην γ΄Λυκείου, να διαβάσουμε για τις Πανελλήνιες. Έπρεπε και οι τρεις μας, να δώσουμε Πανελλήνιες και να γίνουμε γιατροί, δικηγόροι και πάνω. Τα αδέλφια μου, έμαθαν και Γερμανικά, εγώ πάντα τα σιχαινόμουν, οπότε με χώσανε σε υπολογιστές και στίβους.Τότε το θεωρούσα καταπιεστικό, τώρα τους ευγνωμονώ.

Το κόλλημα με τις Πανελλήνιες, το θεωρούσα φασιστικό και ρατσιστικό απέναντι στα παιδιά που δεν πέρναγαν. Τώρα, τους καταλαβαίνω. Διάλεξα λοιπόν αισθητική με ένα σωρό πτυχία-σεμινάρια που πήγαιναν πακέτο (περίπου εκατό χιλιάρικα έκαστο- εκτός τα δίδακτρα της αισθητικής), όπως σιάτσου, κοσμετολογία, ρεφλεξιολογία, μακιγιάζ και ένα σωρό άλλες χαζομάρες.

Δύο ολόκληρα χρόνια, που όμως μ΄άρεσαν πολύ. Για πρώτη φορά στην ζωή μου, διάβαζα στ΄αλήθεια. Πήρα και έναν τέλειο βαθμό, μου βρήκαν δουλειά και άρχισα την καριέρα μου. Πάντα ξεφύτρωναν νέα σεμινάρια, συνεχώς πλήρωνα. Σε λίγους μήνες, βγήκαν τα ΙΕΚ. Ψαρωτικότατα. Με πήραν τηλέφωνο απ΄την σχολή και με ενημέρωσαν πως έτσι, θα μπορούσα να έχω αναγνωρισμένο πτυχίο, θα μπορούσα να ανοίξω το δικό μου ινστιντούτο.

Άλλα δύο χρόνια. Εξακόσια χιλιάρικα το εξάμηνο (εξίσου ψαρωτικό), τέσσερα εξάμηνα. Ξανά τα ίδια μαθήματα το βράδι, την μέρα δουλειά. Έκανα όλη μέρα καθαρισμούς προσώπου και το βράδι μάθαινα πώς γίνεται ο καθαρισμός προσώπου, ξανά απ΄την αρχή. Έφτασα τα τέσσερα χρόνια, να σπουδάζω κάτι δυό φορές, με τους ίδιους καθηγητές, τις ίδιες τάξεις, αλλά όχι τα ίδια λεφτά. Ξαναέδωσα εξετάσεις, αυτή τη φορά στο υπουργείο και πήρα το κωλόχαρτο.

Το παλιό μου πτυχίο, έγραφε αισθητικός. Περίμενα λοιπόν, έναν πιο επίσημο, πιο «αναγνωρισμένο» τίτλο. Το νέο μου «αναγνωρισμένο» πτυχίο έγραφε «βοηθός εφαρμογών αισθητικής», με καμμία απολύτως παραπάνω αξία από το προηγούμενο. Ή μάλλον, με μεγάλη αξία περίπου στα δυόμισι εκατομμυριάκια από τους μισθούς μου, τόσων χρόνων που δεν είχα προλάβει να χαρώ.

Ψόφησα τόσα χρόνια στους δρόμους, για να γίνω «βοηθός». Το πτυχίο μου, είναι αναγνωρισμένο στην Ευρωπαική Ένωση, μπορώ όποτε γουστάρω να πάω να ανοίξω ένα ινστιντούτο ΝΑ! Στην Ελλάδα, πρέπει να νοικιάσω το πτυχίο διπλωματούχου από ΤΕΙ ή να αντιμετωπίσω την ξινή φάτσα του κάθε εργοδότη όταν ακούει πως είμαι από ΙΕΚ. Τελικά, κατάλαβα πως δεν μπορώ να τα έχω όλα.

Και το επάγγελμα που γουστάρω και να κοστίζει λίγο και να έχω το δικαίωμα να το ασκήσω με όλα μου τα δικαιώματα. Και αν επιλέξει κανείς τις Πανελλήνιες, είναι λόττο τί θα γίνει στην ζωή του. Αλλά τουλάχιστον θα είναι «αναγνωρισμένος».



Τσίμπα κι ένα τυχαίo post από το παρελθόν...

31 Σχόλια to “ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ VS ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ”

  1. Despoina said

    :-)
    Έδωσα δυο φορές πανελλαδικές και δεν πέρασα. Και άλλη μια χρονιά έξτρα, χαμένη στα φροντιστήρια για Α-level, για να φύγω στην Αγγλία.
    Θυμάμαι την απογοήτευση των γονιών μου-ντροπή, όνειδος, τι θα πούμε στο χωριό, τι θα δείξουμε στην κοινωνία (!).
    Θυμάμαι την απόρριψη των φιλενάδων μου που είχαν περάσει (το club είναι exclusive) και τα χαιρέκακα σχόλια παρηγοριάς (έχω συγχωρήσει, αλλά δεν ξεχνάω, πρώτη μου φορά αντιμέτωπη με γυναικεία ζήλια και κακία).
    Και πάνω απ΄όλα θυμάμαι την ανακούφιση μου, αμέτρητη, όταν προσγειώθηκε εκείνο το αεροπλάνο στο Λονδίνο.

  2. macmanus said

    Τα ΙΕΚ είναι η μεγαλύτερη απάτη που στήθηκε στον χώρο της παιδείας, στην Χώρα.-

  3. όπως είχα γράψει και στον mac ο Gore Vidal έλεγε “scip college and get on with your life”

  4. 0 Comments said

    Το 1ο ζήτημα που προκύπτει είναι πως οι επιτήδειοι έπιαναν, πιάνουν και θα πιάνουν τους Ελληνόπαιδες και τους γονείς τους αδιάβαστους περί τα επαγγελματικά και τα κονομάν στην πλάτη τους.
    Και το 2ο και σοβαρότερο είναι ότι ΦΥΣΙΚΑ η κατάσταση που επικρατεί σε θέματα παιδείας και κατάρτισης είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του κάθε κερδοσκόπου.
    “‘Μω την Πίστη τ και το Θάμα τ” που λεν κι οι Πόντιοι.

  5. Thrass said

    Με πήραν τηλέφωνο απ΄την σχολή και με ενημέρωσαν πως έτσι, θα μπορούσα να έχω αναγνωρισμένο πτυχίο, θα μπορούσα να ανοίξω το δικό μου ινστιντούτο. Άλλα δύο χρόνια.

    Για να δω αν κατάλαβα καλά: δηλαδή από τη σχολή σου σου είπαν ψέματα όταν σε ενημέρωσαν για τα δικαιώματα του επόμενου πτυχίου σου;

  6. COSTANTINA said

    Ακριβώς thrass. Υποτίθεται τότε η νομοθεσία για τα ΙΕΚ ήταν απροσδιόριστη (όπως μας είπαν μετά το πτυχίο) αλλά και σήμερα αν τους πάρουμε τηλέφωνο θα σου πουν ότι το πτυχίο είναι αναγνωρισμένο.Αν πρόκειται για καινούργιους πελάτες βεβαίως. Στους τελειόφοιτους ακόμα τους υπόσχονται ότι θα αναγνωριστεί σύντομα.

  7. Id said

    Έδωσα δύο χρονιές Πανελλήνιες για να περάσω στην Πάντειο. Πέρασα στην Κοινωνική Θεολογία Αθήνας (μα με φαντάζεστε θεούσα;;;) και σε μια άλλη σχολή πάλι Αθήνα που δεν θυμάμαι τώρα, αλλά με είχαν βάλει οι δικοί μου να δηλώσω. Δεν πέρασα Πάντειο επειδή ο ένας διορθωτής γούσταρε την έκθεσή μου και ο άλλος όχι, και ο τρίτος πηδιόταν με το δεύτερο – δεν βρήκα άλλη εξήγηση :p Έπεσα να πεθάνω, αλλά ο πατέρας μου αποφάσισε ότι το κορίτσι του πρέπει να αφήσει το ελληνικό Πανεπιστήμιο και να βρει την τύχη του στο Κολέγιο και μετά έξω για μεταπτυχιακά. Το Κολέγιο ήταν ό,τι καλύτερο μου έτυχε ποτέ, το έβγαλα με άριστα, και το Μάστερ εντελώς πρωτοποριακό. Δεν έχει σημασία που αυτή τη στιγμή δουλεύω σε κάτι άσχετο, με το οποίο όμως είχα επαφή στο Κολέγιο όπου δούλευα αν και δεν είχα ανάγκη, έτσι για το γούστο του πράγματος. Ζω τώρα σε μια ξένη χώρα αυτοδύναμη και γουστάρω τρελά τη ζωή μου και το γεγονός πως δεν είμαι υποχρεωμένη να αρχίσω να δουλεύω σε κάτι τώρα και να τελειώσω με τη σύνταξη – σήμερα εδώ, αύριο σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, πάντα πιο πάνω, πάντα ανεξάρτητη, και επειδή είμαι τελειομανής και οι ξένοι παθαίνουν πλάκα με τον ελληνικό “τσαμπουκά”, πάντα αρχηγός του εαυτού μου.

    Ζω τη ζωή που είχα ονειρευτεί πριν από πέντε χρόνια, για σήμερα. Και αυτό σημαίνει πολλά για μένα. Μπορεί να μην έκανα πραγματικότητα τα πρώτα μου όνειρα, αλλά πήγα πολύ μακρύτερα από εκεί που έφταναν. Και αυτό φτάνει και περισσεύει. Έτσι κι εσύ, Κωνσταντίνα :)

  8. COSTANTINA said

    Παιδιά ευχαριστώ για τα σχόλια, βρήκα μόλις τον χρόνο να απαντήσω σε όλους.

    despoina, και τώρα είσαι μία φοιτήτρια από τα εξωτερικά. Τουλάχιστον αποκατέστησες την φήμη σου : ).

    Mac, τα ΙΕΚ είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για τους «αποτυχημένους» πληρώνοντας αδρά, να ξεγελάσουν τον εαυτό τους ότι σπουδάζουν. Και θα έχουν πάντα τον ανελέητο πόλεμο των ΤΕΙ.

    Ρε manifesto, πες στο στην μάνα μου αυτό, να πέσει να πεθάνει : )

    O comments, οι Πόντιοι λένε και κάτι άλλο. Κουλοί κουτία, όλοι στα ΙΕΚ!

    Thrass, είχαμε σκεφτεί να βάλουμε όλοι μαζί δικηγόρο, αλλά είχαμε ήδη πληρώσει τρελλά λεφτά και δεν είχαμε φράγκο για τα περαιτέρω.

    Id, είδες όμως που για την μαλακία τους, είσαι σε μία ξένη χώρα, ενώ θα μπορούσες να σπουδάσεις και να ζήσεις στην δικιά σου ; Τουλάχιστον σου αρέσει, οπότε πάσο.

    Isobel, επιτέλους κάποιος να με επιβεβαιώσει εκ των έσω. Κάτι ανάλογο έγινε και με τον μικρό μου αδελφό. Στο Λύκειο ήταν μαθητής του 12 και ίσα που πέρναγε τις τάξεις. Τον έστειλαν λοιπόν οι γονείς μου στην Αγγλία για πέντε χρόνια και ποτέ μα ποτέ δεν έμεινε σε μάθημα και πήρε το master. Τώρα βέβαια είναι φανταράκι και το μέλλον του αβέβαιο, αλλά τουλάχιστον σπούδασε κάτι που γουστάρει με χίλια και απέδειξε ότι δεν υπάρχουν κακοί μαθητές, υπάρχουν αδιάφορα σχολεία και σχολές.

  9. isobel said

    συμφωνώ με το θέμα ΙΕΚ-απάτη κ το λέω μάλιστα εκ των έσω γιατί 2 χρόνια τώρα διδάσκω σε ΙΕΚ. Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό δλδ πως θα καθυστερούν τα παιδάκια 2 χρόνια απ’το να φαίνονται στα νούμερα ως άνεργοι -γιατί οι περισσότεροι σε αυτό καταλήγουν- κ από την πλευρά των καθηγητών να πετούν κ εκεί κανά ψίχουλο (είμαστε απλήρωτοι από Γενάρη 2004)…

    τέλος για το θέμα πανελλήνιες πιστεύω πως τα πράγματα χειροτερεύουν όσο μπαίνουμε σε πιο κλειστές κοινωνίες
    γιατί στην επαρχία επικρατεί η νοοτροπία “κ τι η κόρη του κυρίου ΠΑΠΑΡΟΥΛΗ να μη γίνει…τουλάστιχον…ΓΙΑΤΡΟΣ;”
    μάλιστα έχω να πω κ πχ. έχω 3 πρώτα ξαδέρφια σε επαρχιωτική πόλη, όλα άριστοι μαθητές με τις γλώσσες τους, τα κολυμβητήριά τους, τα πιάνα τους, καταλαβαίνετε…
    τα 2 μεγάλα περάσαν Ιατρική με την πρώτη χρονιά κ το τρίτο παιδί μετά από τον πρώτο χρόνο αποτυχίας -έδινε φυσικά κ αυτό για Ιατρική γιατί άλλες σχολές για τα παιδιά του θείου μου δε μπορούσαν να υπάρξουν-εξαναγκάστηκε να πάει να σπουδάσει στην Αγγλία ακριβώς λόγω αυτής της μαλα@#$%^&^ νοοτροπίας!!!
    σας πληροφορώ πως εκεί σπούδασε άλλο πράγμα κ πλέον γύρισε κ είναι το μόνο που δουλεύει κανονικά, τα υπόλοιπα ακόμα ταλαιπωρούνται

  10. Georgios1974 said

    Απέτυχα στις Πανελλήνιες δύο φορές και έφυγα με τα χίλια ζόρια έξω. Πέρασα **το** ζόρι της ζωής μου και επέπλευσα. Είμαι αυτό που τώρα ξέρω ότι είναι το μόνο που θα ήθελα να γίνω. Parents know best..

  11. COSTANTINA said

    “Parents know best.”
    Γιώργο, συχνά ειπωμένο αλλά συμφωνώ μαζί σου. Καλή τύχη.

  12. S G said

    συγγνωμη αλλα οποιοσδηποτε σπουδαζει κατι επειδη το ειπε η μαμα του ή επειδη νοιαζεται για την γνωμη των γειτονων, εχει καποιο προβλημα. Δεν το λεω με κακια, σαν απλη διαπιστωση μονο. Ειναι προβλημα το οποιο θα πρεπει να κοιταξει, για να μην περασει μια ζωη ετεροκατευθυνομενος/η και ετεροφωτος/η.

    τωρα για την συσχετιση βαθμων ελληνικου Λυκειου με την φυσικη ικανοτητα για απαιτητικες σπουδες, θα ελεγα οτι ειναι ελαφρα αρνητικη. Το Λυκειο δυστυχως δεν εχει σχεση με την Επιστημη και εχω διαπιστωσει οτι οσοι ειχαν υψηλους μεσους ορους, κατα κανονα κανουν μια πολυ μετρια ακαδημαϊκη καρριερα…

  13. Estarian said

    Κοίτα, διαφωνώ το ότι είναι Λόττο το τι θα κάνεις άμα περάσεις στο πανεπιστήμιο. Αν τα περισσότερα παιδιά σπουδάζουν επειδή έτσι πρέπει ,ετσι είπε ο μπαμπάς, και δηλώνουν ό,τι νά ναι, δεν φταίνε τα πανεπιστήμια.
    Στις πανελλήνιες δήλωσα μόνο μία σχολή(σε 4 πόλεις που υπήρχε).Και μάλιστα σχολή από αυτές που επαγγελματικά δεν πάνε και πολύ καλά -θεωρητικά πάντα-. Δεν ήθελα να σπουδάσω απολύτως τίποτε άλλο και συνεπώς δεν δήλωσα τίποτε άλλο. Οι γονείς μου δεν είχαν καμία συμμετοχή σε αυτή την επιλογή. Και σε καμία τέτοιου είδους επιλογή απο τότε μέχρι τώρα.Και πιστεύω για αυτό μου βγήκε καλά όλο αυτό το σκηνικό με τις σπουδές.
    Όσο για τα ΙΕΚ δεν έχω προσωπική γνώμη και εμπειρία, αλλά η γενικότερη εντύπωση είναι πως στις περισσότερες ειδικότητες πρόκειται περί παπατζιλικίου ολκής.. :S

  14. maniac said

    Ας μας πει κάποιος από όσους πατώνοντας στις πανελλήνιες επειδή υπήρχε αδικαιολόγητος… ανταγωνισμός,κατάφερε να περάσει ΑΣΕΠ μετά το πτυχίο που αγόρασε στο εξωτερικό.
    Αν αποδείξει οτι πέρασε το διαγωνισμό αφήνοντας πίσω αυτούς που τον απέκλεισαν στις πανελλήνιες,θα έχει αποδείξει την αξία του και το δικαίωμά του σε αναγνώριση ισοτιμίας.
    Πόσοι όμως καταφεύγουν στο εξωτερικό για να γίνουν π.χ. εκπαιδευτικοί από τότε που ανέτειλε ο ΑΣΕΠ?(και μη μας πουλήσουν φούμαρα οτι τα όνειρά τους δεν εξαντλούνται σε δημόσια θέση).

  15. tzoulia said

    edw k xronia mou aresei o tomeas tis aisthitikis…fetos edwsa panellinies k den perasa.apofasisa loipon na graftw se mia idiwtiki sxoli aisthitikos.einai i megali mou agapi…exw oneira kai opws oloi thelw na pragmatopoiithoun.diavazontas loipon ola ayta parapanw me epiase mia stenaxwria kai ena agxos oti twra pou pigainw se idiwtiki den tha mporw meta na kanw tipota k oti einai tsampa ta lefta ktl… exw merikes apories,enw tis graphw klaigontas..1)an parw tin pistopoiisi den tha mporw na anoixw diko mou stydio stin ellada? 2)den tha mporeis na doulepheis se institouto logw tou oti eisai apo iek 3)tha mporeis na exeis stin diki sou pelateia k na pigaineis sta spitia? 4)i pistopoiisi den sou parexei adeia askisews epaggelmatos??sas parakalw voithiste me.petaga sta synnefa k twra eimai rakos….help me

  16. Tzoulia,

    1. όχι.
    2. Μπορείς, απλά επειδή εγώ ανήκα στην πρώτη χρονιά των ιεκ αισθητικής (τότε υπήρχαν μόνο τει) ήταν πολύ δύσκολο να βρούμε δουλειά. Τώρα δεν υπάρχει πρόβλημα.
    3. Μπορείς αλλά αυτό συνεπάγεται να νοικιάσεις μια άδεια ή να το κάνεις “παράνομα”.
    4. Όχι. Την άδεια την νοικιάζεις ή την αγοράζεις.

    Και προς θεού μην πιστέψεις τα φυλλάδια των σχολών. Πήγαινε από εκεί και στρίμωξέ τους να σου υπογράψουν οτιδήποτε υποσχεθούν. Άμα σου αρέσει πάντως, να το σπουδάσεις απλά να είσαι προετοιμασμένη ότι είναι ένα πολύ δύσκολο επάγγελμα με όχι πολλά περιθώρια για να βγάζεις έναν ικανοποιητικό μισθό.

  17. dimitra said

    geia sas. ego teliosa prin ena xrono dimosio iek tis athinas. kai stis 8 iouliou tou 2007 edosa tin poistopoiisi( theoritiko kai praktiko meros). arage tha mporeso na bro kapote doulia?
    arage einai anagnorismeno to ptixio tou dimosiou iek? kai kati allo tha ithela na sas rotiso… giati dinoun kai ta dimosia iek poistopoiisi, afou ipotithete oti einai pio anagnorismena apo ena idiotiko iek? eno par ola ayta, dinoun kai dimosia kai idiotika iek poistopoiisi??

    sas euxaristo!!!!!

  18. electra said

    geia sas… diavasa kati polu endiaferon suzitiseis… kai exw kai egw mai erwtisi… egw molis teliwsa mia sxoli esthetikis ston kanada kai kratise ena xrono sto opoio ekana katahrismous makiyiaz kosmetologia manicure pedicure kai episis piga kai se sxoli electolysis kai lazer to ptuxio mou einai apo kratiko tomea, exw parei tin elliniki presveia kai den xeroun ti na mou poun.. den xerw pou na rwtisw pia exw apelpistei gt thelw na erthw stin ellada na anoixw diko mou institute kai den xerw ti tha prepei na kanw kai an to diploma mou tha anagnwrizetai,,, an borei kaneis na me voithisei.. thank-you.

  19. R said

    Edwsa panellinies k den perasa pouthena.An k itan anamenwmeno,exasa ta avga k ta pasxalia.Den ithela na paw sto ekswteriko,alla se IEK.Nomiza oti aftes itan oles mou oi epiloges.
    Oi goneis mou diafwnisan apo tin arxi.Symfwnisame na paw se kollegio enw kala kala den iksera ti itan.Eimai sto 4 eksamino se ena apo ta megalitera k kala kollegia,ypotithetai, tis Athinas.Ypotithetai oti spoudazw grafistiki k den mou didaskoun tpt allo pera apo marketing,management kai oikonomia.Outws i allws exw parei prefa oti apo grafistiki den skampazoun k polla.
    Thelw na allaksw sxoli.Den thelw na kataliksw san ton aderfo mou pou teleiwse pliroforiki stin Agglia k edw k miso xrono den mporei na vrei douleia.H mana mou einai anendoti.Alla eleos pia!Mpouxtisa na eimai se mia kwlosxoli pou den kserei tin tyfla ths apo grafistiki mono k mono epeidi mporei kapou kapote na anagnwristei.

  20. Rafaela said

    kalispera se olous..to oneiro tis zois mou itan na mpo stin astinomia…edosa stin triti likeiou panellinies..tipota..efiga ena xrono apo to spiti mou noikiaza diko mo me filous.douleua kai imoun aneksartiti(pethainontas sti douleia bebaia..)meta to xrono apofasisa na giriso piso kai na ksanadoso..pali ta idia tipota..sta 19 mou arraboniastika kai katebika sto spiti tou arraboniastikou mou stin athina..ksana panellinies..perasa sto bathmo alla kopika sta athlimata logo traumatismou…fetos pantreutikame..20 xronon pleon me antra kai spiti sto mialo mou..alla den kano piso…ksana fetos panellinies…den einai bitsio…oute emena maresei na dino…alla kalos i kakos..auto einai to sistima..anikoume se auto kai zoume m’auto.gi’auto na to paleuete..min ta paratate…afou auto xreiazetai palepste to!!!an xreiastei tha doso kai pempti kai ekti kai ebdomi!!mexri na pragmatopoiiso to oneiro mou!!!kali tixi se olous..

  21. esperanza said

    diabazontas ola auta exo mia aporia pigaino se idiotiko iek prosxolikis agogis kai tha ithela na matho ti einai akrivos i pistopiisi kai mporo otan teleioso na mpo se dimosio nipiagogeio kai pos???
    stin sxoli rotisa kai mas eixan pei na me tin pistopoiisi alla mas eixan pei polla pou einai ena soro psema mporei kapios na mas pei tin alitheia???

  22. bella said

    eimai sthn idia thesi me tin esperanza k exo tin idia erotisi….
    vevaia emena mou aresei i sxoli mou k mas mathainoun polla kala …to thema einai an uparxei mellon….

  23. bella said

    eimai sthn idia thesi me tin esperanza k exo tin idia erotisi….
    vevaia emena mou aresei i sxoli mou k mas mathainoun polla kala …to thema einai an uparxei mellon.

  24. anonymous said

    Η πιστοποίηση δίνεται μετά το τέλος των σπουδών, το πότε θα το ρωτήσετε στη σχολή. Απο όσα έπαθα (κι έμαθα) τελειώνοντας μια ιδιωτική σχολή νοσηλευτικής με άριστο βαθμό, 2 χρονάκια, με πρακτική σε μεγάλες κλινικές,ενεργή συμμετοχή σε νοσήλεια, χορήγηση ενέσεων,ορών κτλ, τελικά…κάποια στιγμή όταν άρχισαν τα τηλεφωνήματα για αναζήτηση εργασίας μου ζητήθηκε αδεια ασκήσεως..αυτο πριν πολλά χρόνια(κι έχει σημασία που το λέω)Εχω πάει παντου, αδεια δε μου δίνει κανεις για τον απλό λόγο ότι δεν πέρασα πιστοποίηση διότι μας παραπληροφορήσανε απο την σχολή ότι μπορούμε κτλ.. τελικά δε γινότανε γιατι ο τίτλος σπουδών μου γράφει “ΒΕΒΑΙΩΣΗ” κι όχι πτυχίο.Ετσι δεν έχω το δικαιωμα να δώσω για πιστοποίηση.Δεν έχει δλδ τη σφραγιδούλα εκείνη που θα το μετατρέψει απο βεβαίωση σε πτυχίο.

    Μπέρδεμα.Μετά λοιπόν απο χρόνια, λέω ισως κάτι να άλλαξε ας πάω στον οεεκ..τίποτα.Τόση αγάπη για το επάγγελμα αυτο τόσο διάβασμα τόσα έξοδα και τίποτα..Ας δώσω πιστοποίηση κι αν δε περάσω μη μου δίνεται αδεια!Ένα μεγάλο όχι δε γίνεται.

    Συμβουλή μου.Οταν πάτε σε μια τέτοια σχολή ζητήστε αντίγραφο του πως θα φαίνετε το πτυχίο σας, ας σας βγάλουν φωτοτυπία ένα κενό μόνο με το τιτλο και τι στο καλό σφραγιδες βάζουν επάνω .Πηγαίνετε το στη αρμόδια υπηρεσια που χορηγεί τις άδειεσ ασκήσεως.Νομίζω τώρα ποιά όλες..πιστοποιημένες είναι οι σχολές (αν και γνωρίζω ότι σε πολλές επας που είναι και δημόσιες έχουν προβλημα προς το παρόν, δε ξέρουν σε τι βαθμίδα να τις κατατάξουν, κι άρα πστοποίηση..απο του χρόνου και βλεπουμε) κι άρα θα μπορέσετε να δώσετε για πιστοποίηση ώστε να λάβετε λογικά και την άδεια. Όμως…ξαναλεω..πηγαίνετε το στην αρμόδια υπηρεσία και πεστε.Έχουμε αυτο το χαρτί, με αυτό αδεια πέρνουμε? Πάντε το στη διεύθυνση κατευθείαν ‘όχι σε υπάλληλο και ρωτήστε.

    Γιατι..θα την ξαναπάταγα! Τουλάχιστο δε θα πλήρωνα βέβαια αυτή τη φορά. Πήγα να γραφτώ σε μια δημόσια τεχνική σχολή και λογικα λέω απο μέσα μου τώρα θα έχω και πτυχιαρα με σφραγίδες κτλ…αμ δε…καλά που ρώτησα στη διεύθυνση υγιεινής. Απάντηση τους:Προς το παρον να..το ένα ..το άλλο…Βρε άδεια θα πάρω? Εεε όχι αλλά αναμένετε νομοσχέδειο κτλ και κάτι τέτοια..και προς απογοήτευσή μου πρότεινε να πάω σε ιδιωτικό ιεκ!!! Απο εκεί δίνουμε αδειες λέει

    Δουλειά θέλω ,που θα βρώ χρήματα να ξανασπουδάσω?? Έλεος.

    Ψάξτε το καλά, ξεψαχνίστε το μη πω καλύτερα και έχετε το κατά νού και να ρωτάτε συχνα, γιατί οι νόμοι αλλάζουν, σχετικά με τη σχολή που θα επιλέξετε

  25. anonymous said

    ..και να συμπληρώσω..ότι τότε που είχα τελειώσει τη σχολή μου, μπορούσα να δουλέψω στον ιδιωτικό τομεα (έτσι μου είπαν απο τη διεύθυνση υγιεινής)..ίσως και τώρα σε κάποια γηροκομεία. Αμ δε…πήρα τηλ σε ένα που ζήταγε νοσηλευτικό προσωπικό απο αγγελία και η πρώτη τους ερώτηση ηταν: Έχετε άδεια ασκήσεως?
    Δεν έχω, παρά μόνο, αγάπη για το επάγγελμα (που φάνηκε απο τα 20αρια που χτυπούσα κι ήταν και τσιγκούνιδες δε βάζανε αβέρτα)και μια πικρία..Γιατι να πληρώσω εγώ το τίμιμα του να θέλουμε να είναι πλέον πιστοποιημένα όλα και καλά κάνουν βέβαια, μπροστα είναι καλό να πηγαίνουμε όχι πίσω, αλλά..ας δώσουν και σε μερικά άτυχα άτομα που κατέχουν μια τέτοια βεβαίωση, το δικαίωμα της πιστοποίησης,,εδώ το δίνουν σε αλλοδαπούς που προσκομίζουν πτυχία που είναι ούτε κι εγω ξέρω απο που. Ας κάνουν ότι θέλουν.Εμένα δλδ γιατί να μου στερει το δικαίωμα να πάω να εργαστώ η χώρα μου, η οποία και έδωσε σφραγίδα έναρξης της σχολής μου αλλά όχι περαιτέρω δικαιώματα? Τι να το κάνω αυτό

  26. kjh said

    mporeite na voithisete?? thelw apo larisa na paw s ena idiwtiko iek stn athina??? tha hthela apla kapoios na m pei an sumferei… k einai polla ta didaktra ???
    parakalw apanthste m amesa..!!!

  27. madddog said

    Καλημέρα..
    Αν θέλετε οι νεότεροι την γνώμμη μου να ξέρετε οτι δνε ξέρω τίποτα απο τις ειδικότητες που λέτε αλλά ξερω πάρα πόλλά απο ΙΕΚ.
    Τα Ιεκ ειναι όπως ακριβώς διάβασα κάπου, η πιο καλοστημμένη απάτη και κοροιδία επι πληρωμ η κιόλας.
    Ας αφήσω τα ιδιωτικά ιεκ και να μιλήσω για τα δημόσια.
    Τα δημόσια ΙΕΚ δεν κρίνονται για το επίπεδο σπουδών τους, αλλα για τα χαρτιά απάτη που προσφέρουν.
    Ανήκουν στην δευτεροβάθμια κλίμακα(μεταδευτεροβαθμια στο ελληνικό συστημα δεν υπαρχει, η επίσημη απατη)αρα συναγωνίζονται τα ΤΕΕ-ΤΕΛ ΕΠΑΣ.Οντας κατοχος γενικού λυκείου και κατα πολύ ανωτερου των ΤΕΛ-ΕΠΑΣ πηγαίνω σε ενα ΙΕΚ και σε διαγωνισμό του δημοσίου αν με το τελ εχεις μεγαλυτερο βαθμό απο το ΙΕΚ μου παιρνεις την δουλειά..
    ΑΠΑΤΗ =ΙΕΚ ΙΕΚ = ΑΠΑΤΗ
    ουτε ενας στα ΙΕΚ της Γιαννακου, με ειδικότητες μπαρμεν, λουτρονόμοι και οτι αλλη ηλιθιότητα εχει διανοηθεί ανρθωπινος νους
    ευχαριστώ

  28. e.v. said

    Τα ΙΕΚ κλπ ναι μεν ικανοποιούν μια πηγαία ανάγκη του ανθρώπου να μαθαίνει να κάνει καλά αυτό που γουστάρει (μακάρι και τα ΑΕΙ να είχαν το πρακτικό κομμάτι που προσφέρουν οι τεχνικές σχολές), αλλά παράλληλα πιπιλίζουν από την μη ικανοποίηση της ματαιοδοξίας της ελληνικής οικογένειας να αποκτήσει χωροχρονική υπόσταση στο ελληνικό στερέωμα μέσω των πτυχίων των γόνων της. Τα κίνητρα θεωρητικά είναι αγαθά, δηλαδή να αποκατασταθεί το παιδί με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας-ανταμοιβής, όμως τα παρελκόμενα απλά ξεγυμνώνουν το απόστημα της κοινωνίας, αυτό του κοινωνικού φαίνεσθαι.

  29. kona said

    apo iek aisthitikis mporw na anoixw diko mou magazi????kai an nai xreiazetai na dwsw pistopoiisi???kai ti kaneis se autes tis exetaseis???

  30. κωνσταντινος said

    εχω να κανω μια ερωτηση με το χαρτι του ιεκ εχω το δικαιωμα να ανοιξω επιχειρηση ?

  31. Haris toroos said

    Na pw kai egw thn ebeiria mou..edwsa prwti fora panneliniess prin tria xronia sto opio den eixa diavasei kai perasa sto tei lamias..piga ekana eggrafi kai eipa pws tha ksanadokimasw..diavasa polu pio polu apo pote..kai leyta sta frodistiria polla..ta dwsa ola egrafa me 40 pureto..kai omwa egrapsa 18 se ola ektos app glwssa pou m valane 6 kai oi duo krites ..den aksiza gia toso kai to kserw..e aytoi mou kopsane ta ftera kai gia elaxisya moria den katafera na bw sthn sxoli mou..me stilane sto tei xalkidas..gia oikonomikous logous den tin palepsa na pigenw ekei…kai ektos aytou h organwsh einai athlia..afou to eisodima mas itan polu xamilo..apofasisa na kanw metagrafh i opoia arghse na vgei 9 mhnes..perimena 9 mhnes gia na mnpoune pws. Den petuxa stis metagrafes…ksanadokimazw ton epomeno xrono pali ta idia…dinw fetos me 10 % pernaw prwtos stin triti epilogi mou sthn salloniki ..ara gia mia thesi exasa to tei pirea..ta moria mou htan 1471 …kai h sxoli eixe vash 1500…ayth einai i katastasi i dikia mou pou den mou dinete h eykeria na spoudasw kai na petagonte oles mou oi prospathies sta skoupidia..

Υποβολή απάντησης

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 646 other followers

